☑️ #بیانات_اخلاقی
#استاد_فلاح_شیروانی
🔹 بیان شده در جلسات تدریس #بدایه_الحکمه دوره جامع حکمت و عرفان اسلامی،مقطع تمهیدی سال تحصیلی ۹۸-۹۷
#شرح_حدیث
جلسه1️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1263
جلسه2️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1320
جلسه3️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1361
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
970707-بیانات اخلاقی استاد فلاح شیروانی.mp3
979K
💠 بیانات اخلاقی، استاد فلاح شیروانی
🎧 صوت جلسه سوم
🗓 تاریخ جلسه: 1397/07/07
⏱ زمان: 3 دقیقه
📥 حجم: 2 مگابایت
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
💠 بیانات اخلاقی، استاد فلاح شیروانی 🎧 صوت جلسه سوم 🗓 تاریخ جلسه: 1397/07/07 ⏱ زمان: 3 دقیقه 📥 حجم:
💠 #بیانات_اخلاقی ، استاد فلاح شیروانی
🌺امام على «ع»
🔺صوَابُ الرَّأْيِ بِإِجَالَةِ الْأَفْكَار
درستی اندیشه در گرو جَوَلان دادن تفکرات است.
🔺فکرها را جَوَلان بدهید.
🔸جولان افکار یعنی چه؟ -یعنی میدان را به دست افکار بدهید، مثل اینکه چه چیزی در زندگی شما بیشتر دارد کار می کند؟ می گوییم هیجان. این درست نیست و صواب الرأی اینگونه به دست نمی آید. باید میدان بدهید تا افکار در ذهن شما جولان بدهد.
🔸یک برداشت دیگر این است که یک نگاه اجتماعی داشته باشیم، اگر افکار جولان بدهند، یتولَّد منه الصواب. این می شود آزاد اندیشی.
🌸آقا امام باقر علیه السلام می فرماید بِإِجَالَةِ الْفِكْرِ يُسَدَّدُ الرَّأْيُ الْمُعْشَب
🔸اندیشه ای که یک جورهایی شاخ و برگ دارد و یک بسطی دارد، این اندیشه را اگر بخواهید خوش تراش بکنید، باجالة الفکر تسدید می شود. یسدد.
🔸این قرائت فردی می شود. یعنی شما یک اندیشه ای دارید که خیلی شاخه دارد، می خواهید این را استوار بکنید، باید مدام فکر را از روی این رد بدهید و به فکر جولان بدهید.
🔸نکته ی خیلی مهمی که اینجا اشاره می شود این است که اگر صواب رأی می خواهی راهش این است. می گوید که نمی شود من یک خواب ببینم و ...! نه نمی شود؛ باجالة الافکار می شود.
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🗂 #پرونده_ویژه
♨️مصاحبه با موضوع امتداد حکمت
⭕️خلاصه مصاحبه با حجت الاسلام و المسلمین استاد امینی نژاد
💢بخش1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1230
💢بخش2️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1258
💢بخش3️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1286
💢بخش4️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1305
💢بخش5️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1339
💢بخش6️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1389
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
♨️امتداد حکمت
⭕️خلاصه مصاحبه با حجت الاسلام و المسلمین استاد امینی نژاد
💢بخش6️⃣
🔺تفسیر قرآن و روایات با بهره گیری از امتدادات حکمت اسلامی
🔸در حوزه ی مباحث دین پژوهی، بخش وسیعی از امتدادهای فلسفه، خودش را در تفسیر متون دینی نشان داده، اعم از تفسیر متن قرآن و همچنین تفسیر مجموعه روایاتی که از معصومین علیهم السلام صادر شده.
👈فهم عدم جدایی قرآن، عرفان و برهان از همدیگر، امتداد بزرگ فلسفه است.
🔺این یک امتداد فوق العاده جدی چند رشته با یکدیگر است که یک رشته از آن ها فلسفه و حکمت اسلامی است، یعنی فلسفه و حکمت اسلامی، اندیشمندان ما را به این نتیجه رساند که راه عقلی جدای از راه نقلی و راه عرفانی و کشف و شهود نیست.
🔸معنای این جمله که قرآن و عرفان و برهان از همدیگر جدایی ندارد، ما حصل تلاش هزار ساله ی حکمای اسلامی ما است، چنانچه عرفا هم در اینجا دخیل بودند، چنانچه دین پژوهان هم در اینجا دخیل بودند.
🔸من بارها عرض کردم در جاهای مختلف، در دنیای غرب همیشه احساس یک نوع پارگی شخصیت وجود دارد، اگر به عقل و فلسفه توجه بشود، می گویند باید راه دل و کشف و راه دین کنار گذاشته بشود، اگر راه دین را کسی می خواهد برود باید پشت پا به عقل و راه دل و کشف و شهود بزند، اگر کسی به راه قلب و راه عرفان توجه می کند، نباید به دین توجه کند، نباید به عقل توجه بکند، این ما حصل تمدن غرب در ساحت اندیشه ی بنیادین انسانی است.
🔸ولی ما حصل اندیشه ی اسلامی به اینجا رسیده که این ها همگرا هستند و این چه فضای دلنوازی ایجاد می کند برای کسانی که در فضای حکمت اسلامی نفس می کشند،
🔸کسانی که در فضای حکمت اسلامی نفس می کشند، خودشان را همراه دین می دانند، دین را همراه و موافق می دانند، خودشان را موافق با فضاهای کشفی و شهودی و عرفانی می دانند، این سه ضلع را در تضاد با یکدیگر نمی بینند، اینها را هماهنگ با یکدیگر می یابند و اینها را در وضعیت تضاعفی و تعاضدی با یکدیگر تلقی می کنند.
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#استاد_امینی_نژاد
#امتداد_حکمت
#عرفان_برهان_قرآن
#امتداد_بالفعل_حکمت
#پرونده_ویژه
#مصاحبه
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
📢 #اطلاعیه
🔰 لیست دروس #فقه_و_اصول سطوح عالی مرکز هدایت تحصیلی تمدن توحیدی.
🔺 شرکت در کلاس ها برای کلیه طلاب سطوح عالی #آزاد است.
📝 رزومه اساتید: http://yon.ir/kHdfh
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
☑️ #بیانات_اخلاقی
#استاد_فلاح_شیروانی
🔹 بیان شده در جلسات تدریس #بدایه_الحکمه دوره جامع حکمت و عرفان اسلامی،مقطع تمهیدی سال تحصیلی ۹۸-۹۷
#شرح_حدیث
جلسه1️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1263
جلسه2️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1320
جلسه3️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1361
جلسه4️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1395
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
استاد فلاح شیروانی - بیانات اخلاقی ج.4.mp3
1.17M
💠 بیانات اخلاقی، استاد فلاح شیروانی
🎧 صوت جلسه چهارم
🗓 تاریخ جلسه: 1397/07/08
⏱ زمان: 1 دقیقه
📥 حجم: 1 مگابایت
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
💠 بیانات اخلاقی، استاد فلاح شیروانی 🎧 صوت جلسه چهارم 🗓 تاریخ جلسه: 1397/07/08 ⏱ زمان: 1 دقیقه 📥 حج
💠 #بیانات_اخلاقی ، استاد فلاح شیروانی
🌺امام على «ع»
🔺بالْفِكْرِ تَنْجَلِي غَيَاهِبُ الْأُمُور
🔸الغَیاهِب: الغَیْهَب: شدة سواد اللیل و الجمل و نحوه. یقال: جمل غَیْهَب: مظلم السواد (فراهیدی، 3/360 : 1412)
مفرد آن «غَیهَب» است و به معنی شدت تاریکی شب، یا شدت سیاهی شتر و غیره است و «جمل غَیهَب یعنی شتری که مثل شب تاریک سیاه است.
🔸اگر امری به شدت تاریک است. یعنی تاریکی فوق العاده، شما اگر فکر بکنید، می توانید این را روشن بکنید.
🔸گاهی اوقات هست که ما حتی مشورت هم می کنیم، می بینیم مشکل برطرف نمی شود.
🌸آقا امیر المؤمنین علیه السلام می فرماید فکر باید بکنید چاره ای نیست.
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
♨️ #فلسفه_از_نگاه_امام_و_رهبری
💢ظرفیت بالا، مقدمه فهم معارف فلسفی و عرفانی
#کلام_امام
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac