eitaa logo
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
3.8هزار دنبال‌کننده
972 عکس
54 ویدیو
48 فایل
─━━━━━━ا﷽ا━━━━━━─ ⭕️موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) 💢با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فلاح شیروانی 📍قم، میدان سپاه، بلوار شهید اخلاقی، پلاک۱۲ 📩درگاه ارتباطی و تبادل: @Admin_fotovat 🔺نشر مطالب همراه با آدرس
مشاهده در ایتا
دانلود
📢📢 سال تحصیلی 1400-1399 موسسه آغاز شد. تحت اشراف اساتید: 1️⃣ مقطع تمهیدی - 1 ساله - با محوریت کتاب بدایه الحکمه 2️⃣ مقطع عمومی - 2 ساله - با محوریت کتاب نهایه الحکمه 🔴برخوردار از مزایای طرح پایگاه هدایت تحصیلی 🌐 : b2n.ir/fvtt_reg ⛔️مهلت: 20 خرداد 99 🔰دفترچه راهنما: b2n.ir/367584 🔍پاسخ به سوالات: 🆔 @Admin_fvtt —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 #کلام_استاد #نشرحداکثری ✅ بیانات استاد یزدان پناه در خصوص حوادث این ایام #یاغیاث_من_لاغیاث_له #نعمت_ابتلاء #التجاءمستقیم_به_خداوندمتعال #فرصت_خدمت #استغاثه_به_امام_زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف 1️⃣ زمان اضطرار بهترین زمان التجاء به خداوند متعال 🍀بسته بودن درهای ظاهری، بهترین موقعیت التجاء به خداوند متعال 🌴مصیبت ظاهری، در حقیقت نعمتی باطنی است. 🍀این ایام فرصتی استثنائی برای التجاء و ارتباط مستقیم با خداوند متعال شرایط فعلی نعمتی برای ملت ایران 🍃وقت اعتراض و تردید نیست، بلکه وقت التجاء است. ☀️ فرصت خلوت چه کسانی که در خانه هستند و چه کسانی که بیرون هستند، این ها هم دایما در حال التجاء هستند. 🌷برای مومن راه بسته وجود ندارد. 2️⃣ فرصت خدمت. وقت خدمت و دلسوزی و به فکر دیگران بودن است. باز کردن گرهی کوچک از دیگران. 🍀اولین کار، دعای در حق همه و دلسوز بودن برای همه است و خود را ندیدن و به فکر دیگران بودن. 🌸اگر کسی اهل فرصت ناب است، الان وقت فرصتی ناب است. این وضعیت ملت را خیلی ناب می کند. 3️⃣ فریادرس اصلی امام زمان علیه السلام است و الان فرصت التجاء به ایشان است. از ایشان بخواهیم مدد دهد هم به عموم مردم و هم به کسانی که مریض هستند. در کنار استغاثه به حضرت، برای فرج حضرتش دعا کنیم. #ماه_رجب https://eitaa.com/nasimehekmat
💠موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم برگزار میکند: 🔰کاوشی در فراروایتی راهبردی از پاندمی ویروس کرونا 💠رویداد هم اندیشی مجازی ▪️زمان: پنجشنبه مورخ 29 اسفند ساعت 21 ▪️برگزاری در پلتفرم 🔴جهت ثبت نام به حساب کاربری ذیل پیام بدهید: @admin_kalam —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢سیره مخالفان فلسفه و عرفان 🔺ما بيچاره‏ها كه از مشاهدات و تجليات بكلى محروميم از ايمان به اين معانى هم، كه خود يك درجه از كمال نفسانى است و ممكن است ما را به جايى برساند، دوريم. از مرتبه علم، كه شايد بذر مشاهدات شود، نيز فرار مى‏كنيم، و چشم و گوش خود را بكلى مى‏بنديم و پنبه غفلت در گوشها مى‏گذاريم كه مبادا حرف حق در آن وارد شود. اگر يكى از حقايق را از لسان عارف شوريده يا سالك دلسوخته يا حكيم متألهى بشنويم، چون سامعه ما تاب شنيدن آن ندارد و حبّ نفس مانع شود كه به قصور خود حمل كنيم، فورا او را مورد همه طور لعن و طعن و تكفير و تفسيقى قرار مى‏دهيم و از هيچ غيبت و تهمتى نسبت به او فرو گذار نمى‏كنيم. كتاب وقف مى‏كنيم و شرط استفاده از آن را قرار مى‏دهيم [كه‏] روزى صد مرتبه لعن به مرحوم ملا محسن فيض كنند! جناب صدر المتأهلين را، كه سرآمد اهل توحيد است، زنديق مى‏خوانيم و از هيچ گونه توهينى درباره او دريغ نمى‏كنيم. از تمام كتابهاى آن بزرگوار مختصر ميلى به مسلك تصوف ظاهر نشود- بلكه كتاب كسر اصنام الجاهلية في الردّ على الصوفية نوشته- [با اين حال‏] او را صوفى بحت مى‏خوانيم. كسانى كه معلوم الحال هستند و به لسان خدا و رسول، صلّى اللّه عليه و آله، ملعون‏اند مى‏گذاريم، كسى [را] كه با صداى رسا داد ايمان به خدا و رسول و ائمه هدى، عليهم السلام، مى‏زند لعن مى‏كنيم! من خود مى‏دانم كه اين لعن و توهينها به مقامات آنها ضررى نمى‏زند، بلكه شايد به حسنات آنها افزايد و موجب ارتفاع درجات آنها گردد، ولى اين‏ها براى خود ماها ضرر دارد و چه بسا باشد كه باعث سلب توفيق و خذلان ما گردد. 📚شرح چهل حديث / 456 —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ جلسه با طلاب دوره جامع حکمت و عرفان 🔷 🔴 بخش 1️⃣0️⃣ 📝 حفظ انگیزه الهی و توجه به مسیر طلبگی https://eitaa.com/fvtt_ir/525 🔴بخش 2️⃣0️⃣ 📝 موقعیت ویژه طلبه در عصر انقلاب https://eitaa.com/fvtt_ir/549 🔴 بخش 3️⃣0️⃣ 📝 تنظیم زندگی با درس https://eitaa.com/fvtt_ir/823 🔴 بخش 4️⃣0️⃣ 📝 تحکیم پایه های علمی سپس به دست آوردن بال دوم https://eitaa.com/fvtt_ir/869 🔴 بخش 5️⃣0️⃣ 📝 روش یاد بگیرید(قسمت 1) https://eitaa.com/fvtt_ir/962 🔴 بخش 6️⃣0️⃣ 📝 روش یاد بگیرید(قسمت 2) https://eitaa.com/fvtt_ir/1010 🔴 بخش 7️⃣0️⃣ 📝 روش یاد بگیرید(قسمت 3) https://eitaa.com/fvtt_ir/1080 🔴بخش8️⃣0️⃣ 📝استقلال طلبه(قسمت 1) https://eitaa.com/fvtt_ir/1147 🔴بخش9️⃣0️⃣ 📝استقلال طلبه(قسمت 2) https://eitaa.com/fvtt_ir/1207 🔴بخش0️⃣1️⃣ 📝 نحوه فعالیت در عرصه های غیرحوزوی https://eitaa.com/fvtt_ir/1237 🔴بخش1️⃣1️⃣ 📝 بیان ضرورت و شیوه پرداختن طلاب علوم دینی به مسائل طلبگی(قسمت اول) https://eitaa.com/fvtt_ir/1272 🔴بخش2️⃣1️⃣ 📝 بیان ضرورت و شیوه پرداختن طلاب علوم دینی به مسائل طلبگی(قسمت دوم) https://eitaa.com/fvtt_ir/1276 🔴بخش3️⃣1️⃣ 📝فلسفه های مضاف https://eitaa.com/fvtt_ir/1310 🔴بخش 4️⃣1️⃣ 📝 قرآن خواندن و استفاده از قرآن https://eitaa.com/fvtt_ir/1770 —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
✅ جلسه حضرت آیت الله با طلاب دوره جامع حکمت و عرفان 🔷 🔷 بخش 4️⃣1️⃣ 📝 قرآن خواندن و استفاده از قرآن 🔘 سوال: استاد ببخشید در فرمایشاتتان فرمودید در هر رشته ای که می روید از قرآن جدا نشود، بعد هم روایت. به نظر نمی آید که اگر خود قرآن محور باشد، نه در عرض برای علوم اتفاقات دیگری می افتد؟ ☑️ پاسخ: قرآن که محور هست، فقط چیزی که هست ببینید الان می خواهید ادبیات بخوانید بالاخره باید ادبیات بخوانید نمی گویید نمی گویید که چون قرآن باید محور باشد ادبیات نمی خوانم. بله نهایتاً همه جا محور است حتی در ادبیات که متاسفانه ما این کار را نکردیم، من معتقدم، ولی این طور نشود که بگویید حالا چون محور است من علم ادبیات را نمی خوانم، صرف و نحو را نمی خوانم، فلسفه را نمی خوانم، این طوری نه، این درست نیست، ما اینها را می خوانیم، ولی فکر و ذهن و دلتان باید قرآنی بشود، این یک حرف دیگرست، این را اولاً درست کنید، الان چون اول کار است، بعدها همه اش باید در خدمت قرآن قرار بگیرد، آن پابرجاست اما الان اگر بگویی می خواهم فقط قرآن بخوانم، فلسفه نمی خوانم، ادبیات نمی خوانم، اینها نمی شود. 🔘سوال: بعدها را می شود بفرمایید چه زمانی است؟ ☑️پاسخ: بله، هر کسی که در رشته ای به یک جایی می رسد، آهسته آهسته تمام اینها باید [به قرآن] عرضه بشود. من خیلی از فیلسوف ها را می شناسم که اینها وقتی در فلسفه قوی شدند، مثلاً رسیده به علم وجود مجرد عند مجرد است، بعد دید این نمی سازد با این حرف، نمی خواهم ادامه اش را بگویم، بعد گفت پس باید یک فکری بکنم، نمی گویم شما وجود مجرد عند مجرد را نخوانید، می خواستم اصلش را بگویم. نه تنها در بحث های فلسفی بلکه در بحث های فقهی هم این عرضه وجود دارد. متأسفانه ما هنوز جایگاه قرآن در کار فقهی، زیاد در کار فقهای ما [وارد نشده است]، فقهای برجسته خیلی خوب استفاده کردند، ولی در فقه ما گهگاهی حضور زیاد ندارد و علامه طباطبایی در المیزان این گلایه را کرده، نه تنها درباره ی فقه، بلکه درباره ی همه ی علوم، این گلایه را کرده که چرا قرآن محور نیست. قرآن را در کارتان بگذارید و بعد هم روایات. قرآن و روایات بیاید در سفره تان و واقعاً هم سراسر نور هستند، هم نورانیت ایجاد می کند، هم ذهن و دل را به سمتی می برد که سمت حق است. باید آشنا شد، زیاد باید خواند، بنده دیدم طلبه هایی که هفت سال ـ هشت سال روزی یک جزء قرآن خوانده اند. خیلی خوب است، چقدر می تواند اثر بگذارد، خیلی ذهن و دل را نورانی می کند، حتماً هم شما دیدید، خیلی خوش، وقتی حرف می زنند معلوم است که منطق قرآنی دارند. ولی مثلا طلبه ای را دیدم که وقتی گفته می شد که اگر فلان جا اینطوری شده است به خاطر این است که مثلا مردم گناه کردند، ایشان می گفت که این حرف ها چیست؟! نمی دانم حالا آنجا به او گفتم یا نگفتم یادم نیست، ولی ته دلم گفتم که پس قرآن نخواندید، اگر قرآن می خواندی این طوری حرف نمی زدی. باید فکر و دل و ذهن قرآنی بشود و واقعاً هم قرآن اثر دارد ولی اتفاقاً هر چه این علوم مرتبط را می خوانی، در فهم قرآن کمک می کند، به شرط اینکه شیوه فهم قرآن به نحو درست را بلد باشیم. در بحث تفسیر این را توضیح دادم. —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
💠نامه ۴ پژوهشکده به رئیس جمهوری: تدابیر و سیاست‌های حوزه نیازمند بازبینی است 🔸 در نامه تحلیلی 🔺 مرکز مطالعات آمریکا پژوهشکده شهید صدر 🔺 پژوهشکده تمدن توحیدی 🔺 اندیشکده سیاست‌گذاری دولت اسلامی 🔺 دفتر مطالعات آمریکا دانشگاه امام صادق (ع) خطاب به حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور آمده است: «با سلام و احترام شیوع ویروس کرونا (کووید 19) در دنیا تبدیل به تهدیدی جهانی شده است، در این میانه، هیچ یک از سازمانها و پروتکل‌های جهانی سلامت نتوانسته‌اند آن را مهار کنند، و از دیگر سو برخی دانشمندان و اندیشکده‌ها و مراکز علمی بین المللی اذعان نموده‌اند که این ویروس یک ویروس ساخته آزمایشگاه‌های بیولوژیک و حاصل ترکیب دو ویروس خطرناک دیگر است. همچنین شواهد و قرائن مهم دیگری وجود دارد، که نشان می‌دهد شیوع این بیماری می‌تواند حاصل نوعی به بشریت و یا نشت بیولوژیک از آزمایشگاه‌های سری بیوتروریستی باشد. توجه به سابقه سیاه کشورهای استعمارگر در استفاده از ابزارهای بیولوژیک در اهداف جنایتکارانه‌شان که نیاز به تذکر مجدد ندارد نشان می‌دهد که دامنه این استفاده اگرچه در ابتدا منحصر به منازعات نظامی بود، اما توسعه دانش منجر شد تا منازعه بیولوژیک امروزه تقریباً همه حوزه‌های راهبردی کشورها را درگیر خود کند. از تولید محصولات استراتژیک کشاورزی و دامی تا نرخ زاد و ولد و مدیریت بیماری‌ها از زمره موارد متعددی هستند که ردپای تروریسم بیولوژیک را در آن‌ها می‌توان جستجو کرد. با این مقدمات می‌توان گفت که آمریکا، رژیم صهیونیستی، چین و روسیه در مظان این اتهام قرار دارند؛ همچنین مجتمع‌های نظامی صنعتی، کارتل‌ها و مؤسسات بین المللی وابسته به این کشورها نیز ممکن است نقش مستقیم و مستقلی در این شیوع جهانی داشته باشند. طبیعتاً اثبات علمی و قطعی این مدعا متضمن مرور زمان و تحقیقات گسترده و پیچیده علمی است، اما باتوجه به تجارب تاریخی و واقعیات‌های قدرت در جهان، خصوصاً افول بیش از پیش جایگاه جهانی آمریکا و چالش‌های داخلی و بین المللی صهیونیست‌ها، نقش ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی در چنین جنایت جهانی محتمل‌تر است. قدرت‌ها در دوران افول خود، تلاش می‌کنند چالش‌ها و افول خود را به جهان صادر کنند، تا افول خود را به عقب‌تر بیاندازند و یا اینکه جهان را به همراه خود به نابودی بکشانند. فارغ از مسائل مربوط به ماهیت و منشأ این ویروس خاص؛ گسترش سریع ویروس و واکنش سخت و نرم بخش‌های مختلف دولت دراین خصوص را می‌توان به رزمایشی تعبیر نمود که هم در حوزه فنی و سخت و هم در حوزه رسانه‌ای و نرم نشان دهنده اهمیت و تأثیرگذاری مسائل بیولوژیک در حوزه امنیت است. آنچه در این مرحله حائز اهمیت است رویکرد فعال جمهوری اسلامی در قبال این فعالیت‌های جنایت‌کارانه است. این موضوع ضرورتی است که بارها از سوی متخصصان دلسوز در موضوعات مختلف از واردات و استفاده از محصولات تراریخته تا حراست از ذخایر ژنتیکی کشور و موارد متعدد دیگر مورد تأکید قرارگرفته است. به نظر می‌رسد ناتوانی مجموعه سیاست‌های اتخاذ شده در مواجهه با ویروسی که از مدت‌ها قبل شیوع و همه‌گیری آن در کشور دیگری روشن شده بود نیاز به بازبینی جدی تدابیر و سیاست‌های حوزه امنیت بیولوژیک را دوچندان می‌کند. مجموعه اهم موارد برجسته و قابل پیگیری در جهت تأمین امنیت بیولوژیکی جهت تنویر افکار عمومی و پیگیری توسط نهادهای مربوطه به شرح ذیل است: ادامه دارد... —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .