eitaa logo
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
3.7هزار دنبال‌کننده
967 عکس
54 ویدیو
48 فایل
─━━━━━━ا﷽ا━━━━━━─ ⭕️موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) 💢با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فلاح شیروانی 📍قم، میدان سپاه، بلوار شهید اخلاقی، پلاک۱۲ 📩درگاه ارتباطی و تبادل: @Admin_fotovat 🔺نشر مطالب همراه با آدرس
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 کارگروه مکتب امام خمینی(ره) پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با همکاری موسسه صهبا برگزار می نماید: 📢 دوره تربیت مدرّس کتاب 《انسان ۲۵۰ساله》 📢 📣 ویژه طلاب و فضلای حوزه علمیّه قم 🗓 زمان #ثبت_نام: ۵ الی ۲۰ مرداد ماه 📚 #زمان_برگزاری: از تاریخ ۲۸ شهریور الی ۲۶ دی ماه روزهای پنج شنبه بعد از ظهر (به مدت ۳ ساعت) 💻 نحوه ثبت نام: 1⃣ مراجعه به سایت RBO.IR 2⃣ ارسال 《انسان ۲۵۰ ساله》 و نام خانوادگی به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۱۶۰ 📲 برای اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۲۲۵۰۶۴۳۵۸ تماس حاصل فرمایید.
🌷بمناسبت 8 مرداد؛ روز بزرگداشت حکیم شهید "شیخ شهاب الدین سهروردی" 💠ابوالفتوح يحيي بن حَبش ابن اميرَك سُهروردي، حكيم، متكلم، اديب و فيلسوف شهير، معروف به شيخ اشراق 🔸در تلاش ها و کارهای عمیقی که جناب شیخ اشراق انجام داد با یک کلان مکتب رو به رو هستیم که از ریشه ها تا ساختارها تا پیامدها، تغییر های بسیار مبسوط و گسترده ای داد و در تاریخ فلسفه بسیار اثر گذار بود. ... 🔸هر چه انسان بیشتر با فضای حکمت اشراق آشنا بشوند، این روشن تر خواهد شد که حکمت متعالیه، حکمت اشراق پیشرفته است. این یک چیز خیلی جدی است. حکمت متعالیه را باید اینطوری عنوان بدهیم که به لحاظ روش و محتوا، حکمت اشراق متکامل و پیشرفته است، گرچه نمی خواهم با این کار حکمت متعالیه را پایین بیاورم . ... 🔸تحصیلات شیخ اشراق تا قبل از 20 سالگی تمام شد و در این زمان یک فیلسوف مشائی بود. از سن 20 سالگی شروع می کند به فضاهای ویژه خودش، سفر های سلوکی فراوان دارد، مسائلی در حوزه تربیت و تهذیب و سلوک که برای خودش رخ داده و استفاده هایی که از عرفا کرده، تا در سن 33 سالگی می گوید آن کشفی که برای من روی داد و حقیقیت حکمت اشراق بر من آشکار شد. گرچه تصنیف آن شش ماه طول کشید ولی آن موقع بوده است. 🔸پیشنهادی که رسما می کند این است که مقداری از عمر را برای سلوک بگذارید و جمع این ها با جمع بحث های بحثی، ما را به حکمت حقیقی می رساند. ▫️بیانات استاد امینی نژاد در دوره فشرده آشنایی با حکمت اشراق؛(۱۳۹۸/۰۴/۱۱) 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
📆 ۹ مرداد سالروز کشتار حجاج ایرانی به‌علت شرکت در تظاهرات ضدآمریکایی «برائت از مشرکین» 🔺آرى، در منطق استكبار جهانى هر كه بخواهد برائت از كفر و شرك را پياده كند متهم به شرك خواهد شد، و «مفتى» ها و مفتى زادگان، اين نوادگان «بَلعَم باعورا» ها، به قتل و كفر او حكم خواهند داد. 🔺بالاخره در تاريخ اسلام می بايست آن شمشير كفر و نفاقى كه در لباس دروغين احرام يزيديان و جيره خواران بنى اميه علیهم‌لعنة‌الله براى نابودى و قتل بهترين فرزندان راستين پيامبر اسلام، يعنى حضرت ابى عبد اللَّه الحسين علیه‌السلام و ياوران باوفاى او، پنهان شده بود مجدداً از لباس همان ميراث خواران بنى‌سفيان به درآيد و گلوى پاك و مطهر ياوران حسين علیه‌السلام را در آن هواى گرم، در كربلاى حجاز و در قتلگاه حَرَم، پاره كند؛ و همان اتهاماتى را كه يزيديان به فرزندان راستين اسلام زدند و آنان را «خارجى» و «ملحد» و «مشرك» و «مَهدور الدم» معرفى كردند، درست همان را به رهروان راه آنان وارد آورند؛ كه ان شاء اللَّه ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از آمریکا و آل سعود برطرف خواهيم ساخت و داغ و حسرت حلاوت اين جنايت بزرگ را بر دلشان خواهيم نهاد، و با برپايى جشن پيروزى حق بر جنود كفر و نفاق و آزادى كعبه از دست نااهلان و نامحرمان به مسجد الحرام وارد خواهيم شد. 🌾 صحيفه امام، ج21، ص: 75 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
☑️ 🔹 بیان شده در روز های چهارشنبه دوره سال ۹۸-۹۷ جلسه1️⃣0️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/207 جلسه2️⃣0️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/399 جلسه3️⃣0️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/511 جلسه4️⃣0️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/583 جلسه5️⃣0️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/727 جلسه6️⃣0️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/836 جلسه7️⃣0️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/945 جلسه8️⃣0️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/998 جلسه9️⃣0️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/1063 جلسه0️⃣1️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/1093 جلسه1️⃣1️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/1127 جلسه2️⃣1️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/1152 جلسه3️⃣1️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/1193 جلسه4️⃣1️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/1206 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️بیانات اخلاقی #استاد_امینی_نژاد 🔹 بیان شده در روز های چهارشنبه دوره #نهایه_الحکمه سال ۹۸-۹۷ 🎧جلسه چهاردهم 🗓1398/01/28 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
✅ جلسه با طلاب دوره جامع حکمت و عرفان 🔷 🔴 بخش 1️⃣ 📝 حفظ انگیزه الهی و توجه به مسیر طلبگی https://eitaa.com/fvtt_ir/525 🔴بخش 2️⃣ 📝 موقعیت ویژه طلبه در عصر انقلاب https://eitaa.com/fvtt_ir/549 🔴 بخش 3️⃣ 📝 تنظیم زندگی با درس https://eitaa.com/fvtt_ir/823 🔴 بخش 4️⃣ 📝 تحکیم پایه های علمی سپس به دست آوردن بال دوم https://eitaa.com/fvtt_ir/869 🔴 بخش 5️⃣ 📝 روش یاد بگیرید(قسمت 1) https://eitaa.com/fvtt_ir/962 🔴 بخش 6️⃣ 📝 روش یاد بگیرید(قسمت 2) https://eitaa.com/fvtt_ir/1010 🔴 بخش 7️⃣ 📝 روش یاد بگیرید(قسمت 3) https://eitaa.com/fvtt_ir/1080 🔴بخش 8️⃣ 📝استقلال طلبه(قسمت 1) https://eitaa.com/fvtt_ir/1147 🔴بخش9⃣ 📝استقلال طلبه(قسمت 2) https://eitaa.com/fvtt_ir/1208 📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
✅ جلسه با طلاب دوره جامع حکمت و عرفان 📝 استقلال طلبه 🔷 🔷 بخش 9️⃣ 🔺حالا که رشته ای مثل فلسفه را انتخاب کردید، از اول پایه ها را محکم بگذارید. 🔸بعد از یک مدت، اصلاً خودتان به خودتان اجازه فکر هم بدهید، بعضی را من می بینم تا فکر می کند چیزی به ذهنش رسید، همه ی سوال ها و اتهام ها را می برد سمت استاد و متن، اینها نه. 🔸یک بنده خدایی می گفت: اول که بدایه می خواندم حدود صد و بیست اشکال داشتم، گفت نوشتم، بعد رسیدم به نهایه تبدیل شد به شصت ـ هفتاد تا، رفتم اسفار خواندم شد چهار ـ پنج تا، دیگر این چهار ـ پنج تا سوال جدی دارم. 🔸خوب است، برای خودتان بنویسید، فکر کنید، تأمل کنید . 🔺بعضی را می بینم که اعوجاج دارند، این اعوجاج به درد نمی خورد. یعنی چی؟ یعنی همین که می خواهد فکر کند جوری به خودش جرأت داده که هنوز به نتیجه نرسید جرأت دارد، این را در تعبیرهای اخلاق قدیم، تعبیر می کردند که جربزه اش زیاد است، این لازم نیست. 🔸تعبیری که اساتید ما داشتند این بود که تثبّت لازم است، یعنی بخوانید و بخوانید تا یقین کنید که این طوری هست، حالا هر نظری هم می خواهید بدهید اشکال ندارد. 🔸ولی تا درستش نکردید، به خودتان جرأت ندهید، نه اینکه سوال نکنید، نه اینکه اشکال نکنید، ولی اشکالاتتان را جدی نگیرید. 🔸بنده خدایی می رفت درس خارج همان اوایل، شروع کرد در بحث های طلبگی و مباحثه ها نقد می کرد، بعد یک کسی گفت آقا شما این قدر زیاد نقد داری؟ گفت راستش را بخواهی من اینقدر نقد ندارم، فقط خواستم یاد بگیرم شیوه ی نقد را، این را می گویم، جدی هم نمی گیرم حرف خودم را، می خواهم کمی یاد بگیرم، این طوری[باشید]. نه اینکه از همان اول بیاید بگوید من دیگر صاحب نظر شدم نه؛ کمی می گذرد و می گذرد ، بعد از یک مدتی می بینید می توانید. 🔺شما که اول کار فلسفه تان را دارید شروع می کند خوش شروع کنید، پایه ها را محکم کنید، من میدانم که بعد از یک مدتی نتیجه می گیرید. برایتان فضا روشن می شود. 🔸وقتی آدم بحث های فلسفی می خواند بعد از یک مدت ذهن شکل گرفته که راحت کار فلسفی کند، بدون اینکه متوجه باشد، خودش شکل می گیرد، طبع و وضعیت انسان این جوری است، زود شکل می گیرد به شرطی که خوب شکل بدهید. 👈پس استاد در عین اینکه خوب است اما باید از خودتان بجوشد، من اگر جای شما باشم خودم می نشینم کار می کنم، خودم می نشینم به حوزه هایی که می توانم سفر کنم، می توانم لبی تر کنم، آن جاها می روم و ورود می کنم، یاد می گیرم، البته عرض کردم این که تثبت آهسته آهسته حاصل بشود، این علمیت می آید. 🔵پیاده سازی: 🔴تهیه پست: 📌مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🌷شهادت مظلومانه مظهر جود و سخا و علم و معرفت، باب المراد، جوان الائمه و جواد الائمه علیه السلام را به حضرت رضا علیه السلام و تمامی شیعیان و دوستداران آن حضرت تسلیت و تعزیت عرض می نماییم. 🔰انسان ۲۵۰ ساله | امام جواد علیه السلام، نشانه مقاومت 🔺امام جواد علیه‌السلام مظهر مبارزه‌ی با باطل بود، او کوششگر برای حکومت الله بود. (۱۳۷۶/۶/۱۷‌) 🔺او نمودار و نشانه‌ی مقاومت است. انسان بزرگی که تمام دوران کوتاه زندگیش با قدرت مُزَور و ریاکار خلیفه‌ی عباسی -مأمون- مقابله و معارضه کرد و هرگز قدمی عقب‌نشینی نکرد و تمام شرایط دشوار را تحمل ‌کرد و با همه‌ی شیوه‌های مبارزه‌ی ممکن، مبارزه کرد. (۱۳۶۰/۲/۲۵) —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
♨️ #فلسفه_از_نگاه_امام_و_رهبری 💢یادگیری فلسفه، کمترین مرتبه سعادت 🔺و الحاصل: اقلّ مراتب سعادت اين است كه انسان يك دوره فلسفه را بداند. 📚تقريرات فلسفه ج3 / 472 —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
✅ راهكارهاي ارتقاي فلسفه در حوزه 🔵 مصاحبه نشریه خط (شماره 4) با 🔷 بخش 1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1125 🔷 بخش 2️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1184 🔷 بخش 3️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1196 🔷 بخش 4️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1219 🔷 بخش 5️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1250 🔷 بخش 6️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1294 🔷 بخش 7️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1327 —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔰 راهكارهاي ارتقاي فلسفه در حوزه ✅مصاحبه نشریه خط با ◀️بخش 4️⃣ 📝با همین انگیزه‌ها، مؤسسه هایی شکل گرفته اند و فلسفه را تدریس می کنند. مگر هدف این نیست؟ پس چرا می گویید باید دوباره مؤسسه هایی به صورت تخصصی به این مقوله بپردازند؟ ... ادامه 🔺رهبر معظم انقلاب فرمودند: ما باید در هر حوزه‌ای از حوزه‌ها که وارد می‌شویم، ناظر به این علوم موجود در غرب باشیم. 🔸یکی از بحث‌های جدی در معرفت شناسی این است که عموم طلبه‌ها، به نحوی درگیر شوند، ولی ما کتاب قوی ای نداریم که اندیشه‌های ما را کامل گفته و دقیقاً به معرفت شناسی غرب پرداخته و ذره ذره آن را نقد کرده باشد. 🔸اگر چنین رشته‌ای حاصل شود، هم روزآمد است و می‌تواند به دغدغه‌های روز جواب بدهد، هم می تواند در سنت اصیل خودمان نفس بکشد. همین مسئله باعث می‌شود که ما برخی کتاب ها را تغییر بدهیم. 🔸در فضای سنتی، طولانی بودن کار، مانع است و می خواهیم این دوره را کاهش بدهیم. بی گمان به کتاب های جدید نیاز است. به ویژه اگر قرار باشد، ناظر به بحث‌های روز هم باشد. 🔸ما معمولاً در حوزه متن محور هستیم. برای همین معتقدم متن محوری باید به روز باشد. روال متن محوری باشد، ولی در کنارش هر بیست، سی سال، به تجدید نظر متن بپردازند و بر اساس نیازهایی که به وجود می آید، متن جدیدی تولید شود. البته با این شرط که متون اصیل ما هم خوانده شوند، یعنی این متون جدید، مثلا جای «اسفار» را نگیرد. 🔺به نظر من، جای درگیری محققان فلسفه با مباحث روز و مسائل مستحدثۀ این دانش خالی است. 🔸به تازگی مرکزی را دیدم که درباره مسائل زنان، فعالیت های علمی و پژوهشی انجام می دهد و پرسشی را مبنی بر این که آیا جنسیت انسان مؤثر است یا نه، مطرح می کند و با بسیاری از اندیشمندان در میان می گذارد. 🔸ما موضوع های فراوانی از این دست داریم؛ افرادی که از نظر علمی توانمند هستند و محقق به شمار می آیند، باید با این مباحث درگیر شوند و به آن ها فکر کنند. 🔸البته برای درگیرشدن، همین اندازه که یک لبی تَر ‌شود، کافی است، نه این که خیلی در این حوزه‌ها وارد شوند. اما همین مقدار هم کم چیزی نیست. منتها اگر همین طور امتداد یابد، یک نسل می‌گذرد و به اندیشه‌ای تبدیل می‌شود که با مباحث جدید درگیر بوده و با آن ها آشناست. 🔸به همین دلیل، باید با پرسش‌های جهانی در ساحت فلسفه ارتباط برقرار کنیم. —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac