eitaa logo
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
3.7هزار دنبال‌کننده
967 عکس
54 ویدیو
48 فایل
─━━━━━━ا﷽ا━━━━━━─ ⭕️موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) 💢با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فلاح شیروانی 📍قم، میدان سپاه، بلوار شهید اخلاقی، پلاک۱۲ 📩درگاه ارتباطی و تبادل: @Admin_fotovat 🔺نشر مطالب همراه با آدرس
مشاهده در ایتا
دانلود
📢📢 سال تحصیلی 99-98 موسسه تحت اشراف اساتید: 1⃣ مقطع تمهیدی - 1 ساله - با محوریت کتاب بدایه الحکمه 2⃣ مقطع عمومی - 2 ساله - با محوریت کتاب نهایه الحکمه 🔴برخوردار از مزایای طرح پایگاه هدایت تحصیلی 🌐 : yon.ir/RegFvtt ⛔️مهلت: 31 اردیبهشت 98 🔰دفترچه راهنما: yon.ir/RegHlp 🔍پاسخ به سوالات: 🆔 @Admin_fvtt 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
☑️ 🔹 بیان شده در روز های چهارشنبه دوره سال ۹۸-۹۷ جلسه1⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/207 جلسه2⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/399 جلسه3⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/511 جلسه4⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/583 جلسه5⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/727 جلسه6⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/836 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️بیانات اخلاقی #استاد_امینی_نژاد 🔹 بیان شده در روز های چهارشنبه دوره #نهایه_الحکمه سال ۹۸-۹۷ 🎧جلسه ششم 🗓1397/09/28 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
گزارش روز سوم #دوره_مدرسه_معرفتی_امام_خمینی در این روز به موضوعات اندیشه اجتماعی، اخلاق و فقه پرداخته شد. گزارش تفصیلی در پست بعد 👇👇 📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
گزارش روز سوم در جلسه اول با موضوع اندیشه اجتماعی امام خمینی ره، استاد حجت الاسلام مهدیان به بررسی اندیشه اجتماعی حضرت امام و جایگاه مردم در آن پرداخت. ایشان ضمن تبیین اهمیت رشد و قیام مردم، تفاوت های مردم سالاری و دموکراسی بیان نموده و نظریه تعین بخش بودن رأی مردم در تئوری مردم سالاری دینی را تبیین کردند. در جلسه دوم با موضوع اخلاق، استاد حجت الاسلام عالم زاده نوری ابتدا به معرفی مکاتب مختلف در اخلاق نظری پرداختند. در این بررسی روش هر مکتب بیان و کتب شاخص اخلاقی آن مکتب معرفی شد. سپس به نقد این مکاتب اخلاقی پرداختند که مهم ترین نقد این است که یا فقط اخلاق فردی را می پردازند و یا اگر به اخلاق اجتماعی هم می پردازند باز هم به اخلاق ارتباط فرد با بقیه افراد جامعه می پردازند، در حالی که نو آوری امام ارتقای اخلاق به لایه های چهارگانه زیر بوده است: 1. اخلاق اتباط فرد با جامعه بما هو جامعه 2. ارتباط فرد با آینده تاریخ (رسالت تاریخ) 3. ارتباط فرد با ولی (ولی فقیه یا ولی معصوم)4. ارتباط فرد با صنف خودش در جلسه سوم با موضوع فقه؛ استاد حجت الاسلام سید علی موسوی ضمن بیان قرائت های غلط و ناقص از مکتب فقهی و اصولی امام خمینی، شاخصه های اصلی فقه امام خمینی را معرفی کردند. ایشان به تطورات فقه شیعه و مخصوصا اتفاقاتی که تحت تأثیر مشروطه برای فقه معاصر افتاده است، پرداختند و اثر شکست انقلاب مشروطه را در استعمار زده شدن فضای فقهی و اصولی نجف بیان فرمودند. اشاره داشتند که این فقه از فروعات، به سمت اصول می رسد. در حالی که فقه امام علاوه بر این، با پشتوانه های نگاهای بنیادین فلسفی و عرفانی، فقهی از بالا به پایین نیز هست. همچنین فقه امام، عملگرا و عینی و در دل واقعیات اجتماعی است. در پایان روش خاص امام خمینی را با مورد کاوی کتاب ولایت فقیه امام نشان دادند و وجه تمایز آن با روش بقیه فقها در استنباط را بیان فرمودند. 📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
بخشی از مطالب منتشره در کانال: #بیانات_اخلاقی از #استاد_امینی_نژاد : https://eitaa.com/fvtt_ir/836 📖 #کلام_استاد گزیده ای از بیانات #استاد_یزدانپناه در زمینه های فلسفی و عرفانی: https://eitaa.com/fvtt_ir/808 📝سلسله یادداشت های #اندیشه_آزاداندیشی از #استاد_فلاح : https://eitaa.com/fvtt_ir/697 🔑سلسله بحث های #فقه_نظام_اقتصادی_اسلامی از #استاد_یوسفی : https://eitaa.com/fvtt_ir/708 💡سلسله جلسات #اندیشه_های_نظام_ساز_اصول_فقه استاد #اسدپور : https://eitaa.com/fvtt_ir/719 💫سلسله جلسات #الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت از #استاد_فلاح_شیروانی : https://eitaa.com/fvtt_ir/639 و بسیاری مطالب مورد استفاده و مفید دیگر... 📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
☑️ 📝 سلسله یادداشت های در مورد آزاداندیشی 🔹 یادداشت شماره 1⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/199 🔹 یادداشت شماره 2⃣ ( ) https://eitaa.com/fvtt_ir/299 🔹 یادداشت شماره 3⃣ ( ) https://eitaa.com/fvtt_ir/598 🔹 یادداشت شماره 4⃣ ( ) https://eitaa.com/fvtt_ir/664 🔹 یادداشت شماره 5⃣ ( ) https://eitaa.com/fvtt_ir/698 🔹 یادداشت شماره 6⃣ ( ) https://eitaa.com/fvtt_ir/855 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
☑️ 📝 سلسله یادداشت های در مورد آزاداندیشی 🔹یادداشت شماره 6⃣ ( ) (ادامه یادداشت پنجم) 🔸3ـ انسان با عطشهای فطری و غریزی آفریده شده است. غریزه نه می‌تواند انسان را تفسیر کند و نه می‌تواند او را راضی نگهدارد. آن که عالی‌ترین تفاسیر را و خوش‌ترین حالات را برای بشر به ارمغان خواهد آورد فطرت بشری است. از آنجا که انسان جان در گرو میثاق فطرتی الهی دارد که با یادآوری آن در کلبۀ جانش چون پرتو خورشید زنده می‌شود، تنها با فطرت الهی معنای خود و معنای زندگی را در می‌یابد و در برابر خلقت خدای مهربان سرتعظیم فرود می‌آورد. «إِنَّمٰا تُنْذِرُ مَنِ اِتَّبَعَ اَلذِّكْرَ وَ خَشِيَ اَلرَّحْمٰنَ بِالْغَيْبِ فَبَشِّرْهُ بِمَغْفِرَةٍ وَ أَجْرٍ كَرِيمٍ.»﴿يس، 11﴾ و در طول تاریخ، فطرت بشری نه دست از سر انسان برداشته است و نه در فردای حیات او نیز دست برخواهد داشت. 🔘به خاطر همۀ این جهات آزاداندیشی ـ به عنوان یک شعار دل‌انگیز و یک ضرورت تعالی ـ نیز در چمبرۀ مقدورات و اقتدارات دین فطری و توحیدی است و توسط هیچ کانون دیگری به درستی قابل تعریف، تفسیر و تأمین نخواهد بود؛ یعنی از منظر فلسفی نیز اساساً ممکن نیست از هیچ پایگاه معرفتی غیرتوحیدی بتوان مبنایی برای آزاداندیشی مترقی آورد. جهان منتظر تفسیر آرزوهای خود توسط خداوند آرزوآفرین است. دل انسان از این همه انس و دوستی با غیرخدا و دوری از رفیق اعلی پژمرده است و زندگی او به آتش مسکنت کشیده شده است. هرچه با عقل خودبنیاد فراآورده یا بن‌بست است یا ناقص است. اینک نجات او در به صدا در آمدن صلای ملکوت است. 🔘«يكى از مسائل مهم در عصر ما مسئله تعارض ميان ارزشهاى فردى از قبيل آزادى اراده، آزادى انديشه، استقلال و حق حاكميت بر خود و بر كار خود و محصول كار خود ـ كه لازمۀ همه اينها گرايشهاى فردى و يا انديويدواليسم است ـ و ميان ارزشهاى اجتماعى از قبيل تساوى، وحدت، برابرى، برادرى، ايثار، خدمت است كه لازمهاش گرايشهاى اجتماعى يا سوسياليسم است. در اينجا دو مكتب و دو قطب مختلف در برابر يكديگر قرار گرفتهاند: مكتبهاى فردگرا و مكتبهاى جامعه‌گرا. اگزيستانسياليسم و همچنين مكتب امثال روسو فردگراست و مكتبهاى سوسياليسم جامعه‌گرا. برخى مكتبها مىخواهند ميان اين دو جمع كنند، ولى به عقيده ما جمع ميان اين دو جز از طريق مكتب معنوى جامعى امكان‌پذير نيست.»(يادداشتهاي شهيد مطهري، ج9، ص408) ✳️نتیجه : 🔻1.. باید انقلابیون ـ که در واقع زمینه‌های سلیس‌ترین، متعادل‌ترین، عاقلانه‌ترین و فطری‌ترین قرائت از دین را در اختیار دارند ـ خود را همچنین پرچمدار آزاداندیشی پخته و پرشور در کشور ببینند و با مجاهدتهایی که به آن عادت دارند خود را به چنین مرتبتی برسانند. 🔻2.. همان‌طور که حوزه مادر انقلاب اسلامی است و با توجه به این که آزاداندیشی مسانخت جوهری و تساوی ماهوی با انقلابیگری اسلامی دارد، باید حوزۀ علمیه قطب اندیشیدن و فرهنگسازی آزادی و آزاداندیشی در این کشور و جهان اسلام بشود؛ یعنی قطب علمی و فرهنگی این ضرورت بزرگ. 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
📢📢 #ثبت_نام سال تحصیلی 99-98 #دوره_جامع_حکمت_و_عرفان_اسلامی موسسه #فرهنگ_و_تمدن_توحیدی تحت اشراف اساتید: #یزدانپناه #امینی_نژاد #فلاح_شیروانی 1⃣ مقطع تمهیدی - 1 ساله - با محوریت کتاب بدایه الحکمه 2⃣ مقطع عمومی - 2 ساله - با محوریت کتاب نهایه الحکمه 🔴برخوردار از مزایای طرح پایگاه هدایت تحصیلی(yon.ir/FvttHT) 🌐#ثبت_نام : yon.ir/RegFvtt ⛔️مهلت: 31 اردیبهشت 98 🔰دفترچه راهنما: yon.ir/RegHlp 🔍پاسخ به سوالات: 🆔 @Admin_fvtt 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
✅ جلسه با طلاب دوره جامع حکمت و عرفان 🔷 🔴 بخش 1️⃣ 📝 حفظ انگیزه الهی و توجه به مسیر طلبگی https://eitaa.com/fvtt_ir/525 🔴بخش 2️⃣ 📝 موقعیت ویژه طلبه در عصر انقلاب https://eitaa.com/fvtt_ir/549 🔴 بخش 3️⃣ 📝 تنظیم زندگی با درس https://eitaa.com/fvtt_ir/823 🔴 بخش 4️⃣ 📝 تحکیم پایه های علمی سپس به دست آوردن بال دوم https://eitaa.com/fvtt_ir/869 🔴 بخش 5️⃣ 📝 روش یاد بگیرید(قسمت 1) https://eitaa.com/fvtt_ir/962 🔴 بخش 6️⃣ 📝 روش یاد بگیرید(قسمت 2) https://eitaa.com/fvtt_ir/1010 🔴 بخش 7️⃣ 📝 روش یاد بگیرید(قسمت 3) https://eitaa.com/fvtt_ir/1080 📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
✅ جلسه با طلاب دوره جامع حکمت و عرفان 🔷 🔶 بخش 4️⃣ 📝 تحکیم پایه های علمی سپس به دست آوردن بال دوم 🔘 من معتقدم طلبه ای که می خواهد کار بکند اولین چیزی که هست باید از نظر علمی جدی کار کند، سهل انگاری، کار را حل نمیکند. الان حتما دیدید کسانی هستند مقاله می نویسند، کار می کنند، در بحث های بسیار روزآمد نظر می دهند، ولی هیچ به درد نظام و به درد جمهوری اسلامی نمی خورد، چرا؟ چون علمیت لازم نیست، در کار خودش ملا نشده بود؛ بنده خدایی به یکی از اساتید گفته بود که آقا شما به مسائل حاکمیتی بپردازید، گفته بود می خواهم بپردازم اما چکار کنم، از کجا شروع کنم، البته ایشان احساس تحیر می کرد، چرا؟ من معتقدم ایشان یک بازو را برای خود ایجاد کرده و آن فضا حوزوی بود، اما یک بازوی دیگر که باید ایجاد می کرد را ایجاد نکرد، اگر قرار بود شما بیایی در صحنه ی حاکمیتی و اجتماعی نظر بدهید، باید یک صلاحیتهای لازم را هم این طرف ایجاد میکردید (صلاحیت ها منظورم صلاحیت های علمی است) ما باید آن را هم ایجاد می کردیم و نکردیم، این باعث می شود که ایشان دست خالی بماند. 🔘ما الان رهبر معظم انقلاب را که می بینیم یا حضرت امام را می بینیم، بعضی از این افرادی که در این زمینه در صحنه های اجتماعی هم ورود کردند، اگر پایه ی فقهی اش قوی نباشد، درست نمی شود، یک بال دیگری هم باید می داشت، یک بازوی دیگری هم باید می داشت مثلاً ندارد، اینجاست که من عرض میکنم که باید تمام آن جوانبی که در کار و در رشته خود نیاز دارد را داشته باشد، هر طلبه ای، باید از اینجا شروع کنند، "ملا شدن، یعنی اولاً آن بازوی اول درست باشد، ثانیا یک بازوی دیگر هم اضافه بشود". من می بینم غالب افراد بازوی اولشان را هم درست نمی کنند، یعنی فضای حوزوی اش عمیق نیست، او هیچ گاه نمی تواند نظر بدهد، اصلاً نظرهایی هم که می دهد نظرهای جدی ای نیست. بنده تقاضایم از سروران این است، اگر می خواهید کار کنید، درس هایی که اصطلاحاً ما الان می گوییم اینها که خب جدی نیست، نه، به نظرم شیوه ی درس خواندن را آدم تغییر بدهد، همه چیز جدی می شود. 🔵پیاده سازی : 🔴تهیه پست: 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac