eitaa logo
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
3.6هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
64 ویدیو
49 فایل
─━━━━━━ا﷽ا━━━━━━─ ⭕️موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) 💢با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فلاح شیروانی 📍قم، میدان سپاه، بلوار شهید اخلاقی، پلاک۱۲ 📩درگاه ارتباطی و تبادل: @Admin_fotovat 🔺نشر مطالب همراه با آدرس
مشاهده در ایتا
دانلود
🎙 سلسله جلسات « » 👤 استاد: حجت الاسلام و المسلمین جلسه 1⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/172 جلسه 2⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/194 جلسه 3⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/574 جلسه 4⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/613 جلسه 5⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/720 جلسه 6⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/778 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/fvtt_ir
04.mp3
20.73M
🔊سلسله جلسات #اندیشه_های_نظام_ساز_اصول_فقه #استاد_امین_اسدپور 🎧 #جلسه_04 🗓1397/12/09 #اندیشکده_ضحی @andishkadeh_zoha 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی https://eitaa.com/fvtt_ir
#درس_اخلاق #استاد_علیزاده 📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی https://eitaa.com/fvtt_ir
971110-درس اخلاق استاد علیزاده-LQ.mp3
10.39M
📻 #صوت #درس_اخلاق #استاد_علیزاده 🗓 تاریخ جلسه: 1397/11/10 📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی https://eitaa.com/fvtt_ir
☑️ 🔴 🔘عرفان اسلامي در طي سده‌ها و قرون، به تدريج در زمينه آموزه‌هاي اسلامي رشد كرده و به درختي تنومند تبديل شده است. اين درخت بارور و خوش منظر، از خود جلوه‌ها و ابعاد مختلفي را نشان داده است. اين جلوه‌ها و ابعاد بسط يافت و شاخه دوانيد به طوري كه هريك از آنها، به‌طور مستقل مورد توجه پژوهشگران عرفان اسلامي قرار گرفت. بُعد تربيتي عرفان، يكي از اين ابعاد است. از آنجا كه عرفان اسلامي مقصد و مقصود خود را «قرب الي الله» و نيل و وصول به حق و معرفت او مي‌داند، به ناچار مي‌بايست شرايط و امكانات لازم براي سير و سلوك و وصول را فراهم آورد. از اين رو، براي تحقق اين مقصود از جمله بر پيروي از خضر راه اصرار مي‌ورزد؛ زيرا آن کس که خود منازل وصول را طي كرده باشد و راه و رسم اين منازل را بداند،‌ مي‌تواند از تازه واردانِ وادي سلوک دستگيري كند و آنان را همچون راه بلدي خبره راهنمايي کرده، به مقصد برساند. گو اينکه مقصد عرفان مقصدي سترگ و البته با شکوه است. به يقين، سير به سوي اين مقصد با دشواري‌ها، سختي‌هاي طاقت فرسا و گاه ابهامات و پيچيده‌گي‌هايي همراه است. اگر استاد راه بر ظرايف راه، راهنما نباشد، چه بسا نوسالكانِ مقصد عشق به مقصد نارسيده، بسوزند و از ادامه راه باز مانند. 🔻قطع اين مرحله بي همرهي خضر مكن ظلماتست بترس از خطر گمراهي🔺 🔸پير و استاد راه با دستوراتي كه مي‌دهد، تلقيناتي كه القاء مي‌كند، روش ويژه‌اي كه فراروي سالك مي‌نهد و بالجمله با نظارت روحي خود، سالك را اندك اندك عروج مي‌دهد و سالک به فراخور استعداد و صفاي باطن خود اين منازل را طي كرده و در نهايت، به مقصد و مقصود نائل مي‌آيد. چنين نگرشي از اهميت نقش استادي راه بلد و خبير خبر مي‌دهد. 📝برگرفته از بخش «سخن نخست» نشريه حكمت عرفاني، شماره 5، بهار و تابستان 1392 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
☑️ 📝 سلسله یادداشت های در مورد آزاداندیشی 🔹 یادداشت شماره 1⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/199 🔹 یادداشت شماره 2⃣ ( ) https://eitaa.com/fvtt_ir/299 🔹 یادداشت شماره 3⃣ ( ) https://eitaa.com/fvtt_ir/598 🔹 یادداشت شماره 4⃣ ( ) https://eitaa.com/fvtt_ir/664 🔹 یادداشت شماره 5⃣ ( ) https://eitaa.com/fvtt_ir/698 🔹 یادداشت شماره 6⃣ ( ) https://eitaa.com/fvtt_ir/855 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
☑️ 📝 سلسله یادداشت های در مورد آزاداندیشی 🔹یادداشت شماره 4⃣ ( ) 🔘البته آزاداندیشی با همۀ جلالت قدری که دارد در شمار شعارهای مظلوم بوم و اقلیم ما است؛ هم بنیان‌گرایان و هم شالوده‌شکنان آن را آنچنان که باید و می‌شود معنا نمی‌کنند و نگاه نامناسبی به آن دارند. 🔘آزاداندیشی در نگاه برخی که به بنیان‌های فکری اسلامی دل‌بسته‌اند و تعدّی از آن را مساوی انحطاط بشر و یأس از تعالی و ترقی او می‌بینند، این هول و اضطراب را برمی‌انگیزد که با آزاداندیشی همۀ این بنیان‌ها در معرض تاخت و تاز ذهن‌ها، دلها و زبان‌های گریزان از حق قرار بگیرد و چهرۀ استوار آنها در دلها شکسته شود. از نظر دلسوزانۀ ایشان این حادثه را ـ که مساوی سیاه‌بختی بشر است ـ با هیچ خسارتی نمی‌توان مقایسه کرد. 🔘از طرف دیگر کسانی که یا به آموزه‌های دینی دل نبسته‌اند یا دریافتهای موجود را یکسره ناسره می‌بینند، تصورشان این است که این بنیان‌ها را باید شکست و خود را و جامعه را از چمبرۀ فکرهای فرسوده نجات داد و آزاداندیشی تنها راه دست‌یابی به این رشد اجتماعی است. طبیعی است تا توسط جمعی فرهیخته میدانی برای آزاداندیشی باز می‌شود این ناپختگی و ناپیراستگی به تکاپو می‌افتد و آنقدر نمونه‌ها و مصادیق سخیف یا زیان‌بار می‌آفریند که حجت را برای مقابله و مخالفت گروه اول تمام می‌کند. هر دو گروه به آزاداندیشی که شرط لازم برای رشد فرهنگ و علم است ظلم می‌کنند. 🔘در این میان مبلغان و متصدیان آزاداندیشی باید با همۀ دشواریهای نظری و عملی راهی میانۀ این دو ببینند و بسازند تا بتوانند جامعه را از فوائد و مواهب خدادادی این نعمت بزرگ متنعّم نمایند. 📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac