☑️ #اندیشه_آزاداندیشی
📝 سلسله یادداشت های #استاد_فلاح در مورد آزاداندیشی
🔹 یادداشت شماره 1⃣ #معرفی_بحث
https://eitaa.com/fvtt_ir/199
🔹 یادداشت شماره 2⃣ #مقدمه ( #نیاز_1 )
https://eitaa.com/fvtt_ir/299
🔹 یادداشت شماره 3⃣ #مقدمه ( #نیاز_2 )
https://eitaa.com/fvtt_ir/598
🔹 یادداشت شماره 4⃣ #مقدمه ( #شعار )
https://eitaa.com/fvtt_ir/664
🔹 یادداشت شماره 5⃣ #مقدمه ( #جایگاه_1 )
https://eitaa.com/fvtt_ir/698
🔹 یادداشت شماره 6⃣ #مقدمه ( #جایگاه_2 )
https://eitaa.com/fvtt_ir/855
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
☑️#اندیشه_آزاداندیشی
📝 سلسله یادداشت های #استاد_فلاح در مورد آزاداندیشی
🔹 یادداشت شماره 5⃣ #مقدمه (#جایگاه_1)
🔘حیات دنیایی بشر با پیامبری و اتصال متن حیات انسانی به آسمان معنی شروع شد. پیامبران از آگاهی فطری برخوردار بودند و عالیترین شعارهای فطری را در حیات بشر به او گوشزد مینمودند و به تشریح و یادآوری آنچه خواستۀ فطرت الهی ایشان بود میپرداختند.
شعارهای پیامبران در گوش بشر جا گرفت، ولی بر دستان ایشان به سختی جاری شد. امروز عالیترین شعارهای بشری همان آموزههایی است که پیامبران به بشر اهدا نمودند، هرچند بشر آن را همواره به اقتضای ظرفیّت نارسای خود فهمیده و میفهمد.
🔘«مردان خدا نظرشان به همه چيز و همهكس، تابع نظرشان به خداست. مردان خدا به تاريخ روح مىبخشند، و روح بخشيدهاند. تاريخ حقيقى و معنوى بشر را مردان خدا نوشتهاند. شما نگاه كنيد؛ امروز با اينكه هزاران سال از دوران ابراهيم و موسى و عيسى مىگذرد، مفاهيمى كه هديۀ آنها به بشريت است، امروز برترين مفاهيم رايج بشرى است. امروز اگر سخن از آزادى و كرامت بشر مىرود، اگر حقوق انسان در جوامع مطرح مىشود، اگر عدالت و رفع تبعيض همچنان در دنيا يك شعار جذاب است، اگر مبارزۀ با فساد و مفسدان و مبارزۀ با ظلم و توجه به ايثار و فداكارى در راه حق در چشم بشريت جذاب و شيرين است، بهخاطر اين است كه اين مفاهيم را پيغمبران ـ اين مردان خدا ـ به تاريخ عرضه كردند و آنها را در اختيار بشريت قرار دادند. بنابراين مردان خدا تاريخ را متحول مىكنند.»
(آیت الله خامنه ای، 14/ 03/ 1384)
🔸1- آزادی و آزاداندیشی یکی از پرتوهای توحید است و شعار آزاداندیشی نه بیگانه با فرهنگ دینی که برآمده از آن است.آزاداندیشی هرچند جزء ولیدههای اندیشه توحیدی است، ولی به خاطر نگاههای نارسای دینداران ـ عدم العلم بمواقع الحق(نهج البلاغه) ـ با دسیسههای شیطانی دشمنان از قلمرو مطلوبها و مطالبههای ایشان خارج شده است، سهل است، همواره علیه ایشان استفاده میشود!
🔸2- بین آزاداندیشی و انقلابیگری نسبت تساوی وجود دارد. اگر از تلقیهای ساده، سطحی و نسبتاً رسمی دربارۀ «انقلاب اسلامی» دست برداریم خواهیم دید که چنین نسبتی بین این دو قابل انکار نه، بلکه حتی زدودنی نیست.
🔘آزاداندیشی یعنی حق را جستن، یعنی در برابر حق و حقیقت کرنش کردن، بلکه آزاداندیشی در واقع به معنای در مرتبت فدا کردن خود برای حق قرار داشتن است و این یعنی انقلابیگری. عبودیت و بندگی نیز معنایی جز این ندارد. بندگی «حق» تعالی نه تنها قلّۀ آزادی بلکه ماهیّت آن نیز هست و انقلاب جز بندگی گسترده الهی چیز دیگری نیست.
🔘اگر محتوای آزاداندیشی را جامعۀ مذهبی بلکه انقلابی در جامعه تعریف و ترویج نکرد، دست دشمن برای آن که ادبیات خود را در همۀ اذهان و در مدار شعور عام جامعه مستقر نماید باز میشود. پس از آن است که مؤمنان تلاش خواهند کرد داخل آن ادبیات اشتباه یا نارسا دنبال تعریف خود از آزادی و آزداندیشی باشند. مسلّماً این ورود منفعلانه دستآوردهای بسیار کمی خواهد داشت یا ممکن است همواره سقیم بیافتد و ثمرات چندان خوبی نداشته باشد.
🔘با تقریرهای واجبی از این دست؛ آزاداندیشی نه مجاز، نه مطلوب، بلکه یک ضرورت فردی و خصوصاً اجتماعی به نظر خواهد رسید. شاید سرّ این که مقام معظم رهبری حفظهاللهتعالی در باب آزاداندیشی ورود نسبتاً مفصلی کردهاند و یک اندیشه راقی پیرامون آن فراآوردهاند نیز همین نکتۀ جوهری است. «ولایت فقیه» و جایگاه رهبری دینی جامعه نقطهای است که بر خلاف هر نقطۀ دیگری از جامعه و حیات اسلامی، در آن جایگاه با همۀ دین سر و کار خواهد افتاد و رهبری خود را با ریز و درشت آموزههای دین مواجه و نیازمند اتخاذ موضع(با صفت زیبا و ضروری کلنگری) خواهد دید.
🔘وقتی که ایشان از این منظر به آزاداندیشی مینگرند میبینیم که نه تنها به تأیید آن و مطالبۀ آن میپردازند، بلکه رشد اجتماعی را بدون آن ممکن نمیبینند و تولید علم را نیز شدنی نمیخوانند.
📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
رسوا اکرم(ص):
شعبان ماه من است، هركه يك روز از اين ماه را روزه بدارد، بهشت بر او واجب مي شود.
💐 حلول ماه شعبان و فرخنده ایام اعیاد شعبانیه مبارک باد
📌 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
📝 #فقه_نظام_اقتصادی_اسلامی
🔘 #استاد_یوسفی
صوت و متن و خلاصه جلسه 1⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/59
صوت و متن و خلاصه جلسه 2⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/61
صوت و متن و خلاصه جلسه 3⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/66
صوت و متن و خلاصه جلسه 4⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/181
صوت و متن و خلاصه جلسه 5⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/324
صوت و متن و خلاصه جلسه6⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/452
صوت و متن و خلاصه جلسه7⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/533
صوت و متن و خلاصه جلسه8⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/709
⬅️ ادامه دارد ...
📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
971202-ج.8-اقتصاد اسلامی-استاد یوسفی.mp3
20.42M
📝 #فقه_نظام_اقتصادی_اسلامی
🔘 #استاد_یوسفی
🎧 #صوت
🗓 جلسه 8⃣: 02 اسفند ۹۷
📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
971202-ج.8-اقتصاد اسلامی-استاد یوسفی.pdf
689.2K
📝 #فقه_نظام_اقتصادی_اسلامی
🔘 #استاد_یوسفی
💻 #متن
🗓 جلسه 8⃣: 02 اسفند ۹۷
🔵 پیاده سازی و تدوین: #سیدمرتضی_شرافت
📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
📝#فقه_نظام_اقتصادی_اسلام
🔘 #خلاصه
🔘#جلسه_هشتم
📜چهار روش در کشف نظام اقتصادی وجود دارد: 1. روش امضا 2. روش اکتشاف 3. روش تکوین 4. روش ترکیب
☑️تفاوت روش ها ناشی از تفاوت در تلقی محقق درباره نظام اقتصادی اسلام است.
🔷روش امضا
🔹بنابراین تلقی، نظام اقتصادی اسلام همان نظام اقتصادی دنیا است اگر مغایرتش با مبانی اسلامی احراز نشود. روش کشف چنین نظامی امضاء است.
🔹اینها معتقدند یک ثابتاتی داریم مانند حرمت ربا و حرمت اسراف، در کنار اینها نظام اقتصادی که عرف عقلای عالم از آن استفاده می کنند، را با دستگاه فقه تحلیل می کنیم اگر مغایر با مبانی اسلامی نبود، مورد امضا و تایید است و آن نظام اقتصادی اسلام است.
❗️اشکالات روش امضا
▫️در این روش ما کلا با مبانی، هدف، نوع مالکیت، اصل رفتاری بخش خصوصی و... کاری نداریم و فقط رفتارها و روابط را تحلیل فقهی می کنیم.
▫️انواع رفتارها و روابط دائما توسط نهادهایی مانند بانک در حال ایجاد شدن هستند، ما باید تک تک این رفتارها را بدون لحاظ عقبه و آثار و تحولات ماهیتی بررسی کنیم.
🌑بعضی می گویند ما بیش از روش امضا نیاز نداریم و موظف نیستیم.
🌕پاسخ این است که نیاز نداریم یعنی چه؟ یعنی کشف نظام اقتصادی اسلام از روش های دیگر معقول نیست؟ یا مشروع نیست؟ یا ممکن نیست؟
🌕اگر معقول نیست، چطور کافر و یهودی یک پیکره را کشف کردند و شما پذیرفتید و تحلیل فقهی کردید. چرا یک فقیه و اقتصاد دان بر اساس مبانی اسلام نباید استخراج کند و آن را در اختیار دستگاه فقه شما بگذارد؟!
🌕اگر مشروع نیست چطور کشفیات غیر مسلمانان مشروع است؟!
🌕اگر ممکن نیست، ادل الدلیل علی امکان شیء وقوعه. ما استخراج می کنیم و تحویل می دهیم.
🔶روش اکتشاف؛ حرکت از روبنا به زیربنا، روش شهید صدر
🔸ایشان می فرماید مذهب اقتصادی اصول و قواعد اساسی است برای رسیدن به عدالت و اهداف اقتصادی. منظور ایشان از اصول و قواعد اصلی مانند آزادی اقتصادی، اصل توزیع عادلانه ثروت، اصل مالکیت مختلط، اصل بهره مندی کار و سرمایه از محصول تولیدی و اصولی از این قبیل را به صورت مجموعه ای از قواعد به عنوان مذهب و نظام اقتصادی اسلام معرفی می کند.
🔸خودشان تصریح دارند که اساس این است که ما از زیربنا به سمت قواعد و اصول بیاییم، ولی ما به دلایلی که ایشان می آورد، احکام فقهی رفتارها و روابط اقتصادی را داریم و تمام این رفتارها و روابط را در حوزههای تولید، توزیع، مصرف، احکامش را استخراج کردیم، می توانیم این قواعد اساسی را کشف بکنیم
🔸مقصودشان از زیر بنا، مبانی و مفاهیم اساسی اسلامی مثل مبانی هستی شناختی، خداشناسی، جهان شناسی، اصالت فرد و جمع و... است. که به آن مذهب و مکتب اقتصادی می گویند.
🔸مقصود ایشان از روبنا، احکام فقهی انواع رفتارها و روابط هدفمند که در حوزه ی تولید، توزیع و مصرف هست.
◾️روش تکوین؛ حرکت از زیربنا به روبنا؛ روش اآیت الله شاه آبادی
▪️ایشان اساس و پیکره نهادهای اقتصادی را بررسی می کند. در واقع از سطح دوم موضوع شناسی تحلیل می کند.
▪️ریشه مشکلات را نهادهایی مانند بانک می داند و کل ماهیت را کنار می گذارد. و تحلیل می کند که اینها بر اساس مبنای سکولار انسان شناختی، مبتنی بر شرک و دور از منابع اسلامی است.
▪️ایشان با اساس قرار دادن حرکت توحیدی، ساختار و اصول طراحی می کند، سیاسی ارائه می دهد و حتی نهاد و ساختار اقتصادی طراحی می کند.
▪️البته حجیت این را بحث می کنیم چرا که اگر ما نتوانیم حجیت این ساختار را اثبات کنیم، نمی توانیم آن را به شرع نسبت بدهیم.
◽️روش ترکیب
▫️تلقی ما از نظام اقتصادی در جلسات قبل روشن شد. مجموعه ی معارف از مبانی، اهداف، اصول، ساختارها و نهادها که این مجموعه ی معارف سازگار با هم برای رسیدن به اهداف اقتصادی اسلام باشد.
▫️بر اساس این تلقی، معتقدیم روش امضا در باب عقود و معاملات قابل استفاده است و این روش را می پذیریم اما برای کشف نظام و ساختارها مناسب نیست.
▫️روش تکوین هم روشی اساسی و مهم است.
▫️اما روش اکتشاف مشکلات فقهی و اصولی دارد و منتهی به قیاس و استحسان و مصالح مرسله و... می شود. این روش را فقط در شرایط اضطرار می پذیریم.
▫️ معتقدیم باب علم و علمی منسد نیست و از روش ترکیب می توانیم این ساختارها را به دست بیاوریم
📗نظام اقتصادی یکی از زیرمجموعه های نظام اجتماعی اسلام است. برای نظام اجتماعی اهدافی برشمرده اند از جمله حیات طیبه که اهداف نظام اقتصادی اسلام هم این هدف را دنبال می کنند.
📊هدف عالی نظام اقتصادی اسلام: تامین رفاه عموم مردم (حد کفاف برای همه افراد در حکومت اسلامی).
📊این هدف توسط سه هدف میانی عدالت، امنیت و رشد اقتصادی پیگیری می شود. و برای آنها یک سری اهداف عملیاتی نیز تعریف می شود.
🔵 تهیه پست: #سیدمرتضی_شرافت
📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔶همسر علامه طباطبایی نقل می کنند که شبی دیدیم که آقا استراحت نمی کند و قدم می زند عرض کردم مشکلی پیش آمده یا کسالتی دارید؟ گفتند نه؛ پرسیدم پس چرا استراحت نمی کنید؟ ایشان یک جمله عجیب می فرمودند که از صدای تسبیح موجودات خوابم نمی برد و من هم بلند شدم و با آن ها همراه شدم.
🔶 اقای قدوسی نجفی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی نقل می کنند:
یکی از اساتید حوزه علمیه برای من نقل کرد که روزی به بیت علامه رفتم و درخواست کردم ذکری به من ارائه کنید که در سلوک خودم استفاده کنم و علامه ذکر یونسیه را به من تعلیم داد. من گفتم این ذکر را میدانم، یک ذکر دیگر هم بفرمایید و ایشان فرمودند باید به این ذکر عمل کنی و زمانی که آثارش پدیدار شد بیایید ذکر دوم را بگویم.
من سوال کردم آثار آن باید چگونه پدیدار آید که من متوجه شوم؟
ایشان فرمودند در همین خیابان صفائیه که قدم میزنی باید صدای تسبیح درختان را بشنوی؛ هر زمان شنیدی بیا تا ذکر دوم را برایت بگویم!
📝 منبع:
مصاحبه آقای قدوسی نجفی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی
http://shabestan.ir/detail/News/760560
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🎙 سلسله جلسات
« #اندیشه_های_نظام_ساز_اصول_فقه »
👤 استاد: حجت الاسلام و المسلمین #اسدپور
جلسه 1⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/172
جلسه 2⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/194
جلسه 3⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/574
جلسه 4⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/613
جلسه 5⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/720
جلسه 6⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/778
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
05.mp3
23.58M
🔊سلسله جلسات #اندیشه_های_نظام_ساز_اصول_فقه
#استاد_امین_اسدپور
🎧 #جلسه_05
🗓1397/12/16
#اندیشکده_ضحی
@andishkadeh_zoha
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
☑️ #بیانات_اخلاقی
#استاد_امینی_نژاد
🔹 بیان شده در روز های چهارشنبه دوره #نهایه_الحکمه سال ۹۸-۹۷
#شرح_حدیث
جلسه1⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/207
جلسه2⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/399
جلسه3⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/511
جلسه4⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/583
جلسه5⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/727
جلسه6⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/836
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
بیانات اخلاقی استاد امینی نژاد-ج5-LQ.mp3
3.34M
☑️بیانات اخلاقی
#استاد_امینی_نژاد
🔹 بیان شده در روز های چهارشنبه دوره #نهایه_الحکمه سال ۹۸-۹۷
🎧جلسه پنجم
🗓1397/09/21
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
موسسه #فرهنگ_و_تمدن_توحیدی برگزار مینماید:
📖دوره علمی-تربیتی #مدرسه_معرفتی_امام_خمینی
اساتید:
#امینی_نژاد
#فلاح_شیروانی
#عالم_زاده_نوری
#سید_علی_موسوی
#مهدیان
#سید_مهدی_موسوی
#باقری
📍مکان: قم- مجتمع فرهنگی نور
🕰زمان: 29فروردین لغایت 1 اردیبهشت
مهلت ثبت نام : 25 فروردین ماه
از طریق تماس با 09106713102 و @hassani_am
هزینه ثبت نام: هر نفر 15000 تومان
🚨 اولویت پذیرش اردوی مدرسه معرفتی امام خمینی با طلاب دوره های حکمت مؤسسه می باشد و به علت محدودیت ظرفیت در صورت تکمیل شدن ظرفیت بقیه برادران برای تکرار دوره در تابستان ذخیره می شوند.
.
📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
☑️ معرفی دوره علمی-تربیتی #مدرسه_معرفتی_امام_خمینی
🔹 اندیشۀ امام پشت انقلاب منضبط و پیروز ایران اسلامی قرار گرفت که توانست آن را از دل ابهامها، دشمنیها و گرههای فراوان عبور دهد و با کمترین هزینهها به مقاصد بلند خود نزدیک کند.
🔹این اندیشه از بستر نظری «تراث علمی ـ معنوی» حوزۀ شیعه و «مدرسۀ معرفتی آیت الله شاهآبادی» تغذیه کرده است و خود یک مدرسۀ معرفتی ممتاز را متکی به این سرمایههای تاریخی پدیدآورده است.
🔹اسلامی که امام عزیز ما و مدرسۀ معرفتی او برای ما تقریر کرد اسلامی زنده و حیاتبخش بود.
🔹ما موظفیم مکتب امام را به عنوان ثمرۀ اجتهادات علمی چند سده و برآمده از اخلاصها و جد و جهدهای فراوان حوزۀ علمیۀ شیعه معرفی کنیم و پیوندها را به خوبی نشان دهیم و امتدادها و افزایشها را نیز از نظر دور نداریم.
🔹بنا داریم مکتب امام را به عنوان یک محصول حوزوی و دارای غنای بالای علمی تقریر کنیم و مدار ممتازی را که میتواند برای طلاب انقلابی حوزه مهیا کند نشان بدهیم.
🔹در هر مادۀ درسی آنجا که تراث را معرفی میکنیم قصد داریم:
1⃣ آن مادۀ درسی را بهخوبی و با رویکردی علمی و تمدنی قرائت کنیم؛
2⃣ به نحوۀ حضور آن در اندیشۀ تابناک امام اشارههایی نیز بنماییم؛
3⃣ ارزش آن مادۀ درسی در پشتیبانی از «نهضت تمدنسازی اسلامی» را ترسیم کنیم؛
📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
✅ #کلام_استاد ☑️ #بعد_تربيتي_عرفان_اسلامي #استاد_يزدانپناه 🔴 #بخش_1 https://eitaa.com/fvtt_ir/649 🔴
✅ #کلام_استاد
☑️ #بعد_تربيتي_عرفان_اسلامي
🔴 #بخش_3
🔘روشن است همان معيارها كه موجب پذيرش و گرايش به عرفان ميشود، محك ردّ اين گونه حركات شيطاني خواهد بود. عرفاني كه ميخواهد بنده خدا و موحد پرورش دهد، با هر حركت غيرتوحيدي و به دور از بندگي در هر لباسي كه باشد، خواه در لباس عرفان و خواه در هر لباس ديگري سر ستيز دارد. به علاوه، گاه در مسير پديدار شدن سلسلهها غلظت سلسله چنان حكمفرما ميشود كه اصل مقصود به حاشيه رانده ميشود. اين امور آسيبهايي است که بايد بدان توجه داشت. ازاينرو، در انتخاب استاد بسيار دقت نظر به كار برد.
🔘اين بعد از عرفان در گذر زمان، گاه در برخي سلسلهها آداب خاصي هم پيدا كرده است كه بهعنوان آداب و مستحسنات صوفيه مشهور گشته است. عزالدين محمود كاشاني، در باب پنجم مصباح الهداية آدابي همچون خانقاه، خرفه، خلوت و چلهنشيني و سماع را نام ميبرد. برخي از آداب جزء ضروريات و لوازم حتمي عرفان نيست. با توجه به اين امور، لازم است اين بعد عرفان آسيب شناسي جدي شود كه خود نشان دهنده پيچيدگي و عظمت آن است.
#استاد_يزدانپناه
📝برگرفته از بخش «سخن نخست» نشريه حكمت عرفاني، شماره 5، بهار و تابستان 1392
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
971215-درس اخلاق-استاد رخشاد-LQ.mp3
19.62M
📻 #صوت
#درس_اخلاق
#استاد_رخشاد
🗓 تاریخ جلسه: 1397/12/15
📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
📢📢 #ثبت_نام سال تحصیلی 99-98 #دوره_جامع_حکمت_و_عرفان_اسلامی موسسه #فرهنگ_و_تمدن_توحیدی آغاز شد.
تحت اشراف اساتید:
#یزدانپناه
#امینی_نژاد
#فلاح_شیروانی
1⃣ مقطع تمهیدی - 1 ساله - با محوریت کتاب بدایه الحکمه
2⃣ مقطع عمومی - 2 ساله - با محوریت کتاب نهایه الحکمه
🔴برخوردار از مزایای طرح پایگاه هدایت تحصیلی
🌐#ثبت_نام : yon.ir/RegFvtt
⛔️مهلت: 31 اردیبهشت 98
🔰دفترچه راهنما: yon.ir/FvttHlp
🔍پاسخ به سوالات:
🆔 @Admin_fvtt
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
بخشی از مطالب منتشره در کانال:
🕌 #بیانات_اخلاقی از #استاد_امینی_نژاد :
https://eitaa.com/fvtt_ir/727
📖 #کلام_استاد گزیده ای از بیانات #استاد_یزدانپناه در زمینه های فلسفی و عرفانی:
https://eitaa.com/fvtt_ir/648
📝سلسله یادداشت های #اندیشه_آزاداندیشی از #استاد_فلاح :
https://eitaa.com/fvtt_ir/697
🔑سلسله بحث های #فقه_نظام_اقتصادی_اسلامی از #استاد_یوسفی :
https://eitaa.com/fvtt_ir/708
💡سلسله جلسات #اندیشه_های_نظام_ساز_اصول_فقه استاد #اسدپور :
https://eitaa.com/fvtt_ir/719
💫سلسله جلسات #الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت از #استاد_فلاح_شیروانی :
https://eitaa.com/fvtt_ir/639
و بسیاری مطالب مورد استفاده و مفید دیگر...
📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
#فلسفه_از_نگاه_امام_و_رهبری
#کلام_امام
🔷پرهیز از خلط بین علوم
🔹البته در هر فنى اگر خلوص و تمحض كلمات در آن نباشد اختلاط حاصل میگردد، هر مذاق و هاضمه اى با هر فنى كه آشنا میشود، بايد از مسائل آن فن تغذيه نمايد و الّا اگر به هاضمه اى غير آنچه به او عادت كرده، چيزى وارد شود، نمیتواند آن را تحليل نمايد. لذا عرفايى كه مطالب عرفان را از غير راه كشف و شهود و ذوق و سير عملى، به صورت استدلال درآورده اند، هم با عرفان محض و هم با فلسفه محض، مخالفت كرده اند.
🔹بنا بر اين: اگر هر يك از عارف و فيلسوف مسلك خالص خود را در پيش گيرند، ديگر بين آنها اختلافى نخواهد بود؛ زيرا هر كدام از آنها، از اول مشرب خود را جدا كرده و گفته است: «قُلْ كُلٌّ يَعْمَلُ عَلَى شَاكِلَتِهِ».
ولى اگر عارف متفلسف، يك قدم از راه خود بيرون رفته و از فلسفه استقبال نمايد، يك پاى خود را بر روى عرفان و پاى ديگر را بر روى فلسفه گذاشته است و در اين صورت با عرفان و فلسفه، هر دو مخالفت كرده است.
📝تقريرات فلسفه ج2 /200
📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🎙 سلسله جلسات
« #اندیشه_های_نظام_ساز_اصول_فقه »
👤 استاد: حجت الاسلام و المسلمین #اسدپور
جلسه 1⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/172
جلسه 2⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/194
جلسه 3⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/574
جلسه 4⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/613
جلسه 5⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/720
جلسه 6⃣:
https://eitaa.com/fvtt_ir/778
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac