💠 #بیانات_اخلاقی ، استاد فلاح شیروانی
🌺امام على «ع»
🔺منْ أَسْهَرَ عَيْنَ فِكْرَتِهِ بَلَغَ كُنْهَ هِمَّتِه
[آنكه چشم انديشه خود را بيدار نگاه دارد، به منتهاى خواسته خويش برسد.]
🔺همت یعنی دل مشغولی
🔸بزرگان ما، دل مشغولی را معرِّف شما می دانند. دل مشغولی های شما است که مشخص می کند تو چه کسی هستی.
🌸قيمَةُ كُلِّ امْرِئٍ مَا يُحْسِنُه
🔸چه چیزی شما را به اعجاب وا می دارد؟ همان قیمت تو را مشخص می کند.
🔸یک ماشین خریدید که خیلی خوش رنگ است. یک بچه می آید و روی آن با کلید خط می اندازد، قشنگ شما حس می کنید که این بچه با چاقو روی قلب من کشید! این ماشین کجاست؟ این ماشین در قلب تو است. اگر به ماشین تو چاقو بزنند، به تو می خورد.
⚠️دل مشغولی را نمی شود شوخی گرفت.
🌸قدْرُ الرَّجُلِ عَلَى قَدْرِ هِمَّتِه
👈البته روی اینکه همت را بلند بدارید خیلی تأکید است.
🔺حضرت آقا می فرماید که بچه هایتان را به همت های بلند عادت بدهید، چون مسئله های بشری، یک سال و ده سال حل نمی شوند، مسئله های صد ساله اند. اگر بچه تان را عادت بدهید که مدام یک سری مسئله های یک ساله یا دو ساله ببیند، یک سری مسائل را کلاً نمی بیند.
🔸این زندان ها را دیده اید که خیلی دیوارهای بزرگی دارد، اگر شما کنار این زندان بروید و دماغ خود را به دیوار زندان تکیه بدهید، زندان را نمی بینید! باید به عقب بیایید و بازه ی نگاه را باز کنید تا زندان را ببینید.
🔸مسئله های صد ساله را جوان ما نمی بیند. سرمایه ی ما، جوان های ما هستند. کلا مسائل ریز را می بیند. بعضی مسئله ها هم اصلا ملی، منطقه ای، استانی و شهری نیستند، بین المللی هستند ولی مسئله ی تو است، مسئله ی بشریت است. این را نمی بیند.
☘️همت بلند دار که مردان روزگار از همت بلند به جایی رسیده اند.
🔺حالا همت را بلند داشتیم و دل مشغولی ها را درست کردیم. می بینیم که به همت مان نمی رسیم. یعنی معمول اینگونه است که انسان به کنه همت خود نمی رسد.
🔸اگر کسی بگوید که من یک فرمولی دارم که به کنه همت خودت برسی، ما خیلی خوشحال می شویم.
🔸آقا امیر المؤمنین علیه السلام وارد این سرفصل شده اند. می فرمایند یک چیز به تو یاد می دهم تا به کنه همت خودت بتوانی برسی.
👈آن چیزی که باعث می شود تا تو به آرزو ها و خواسته ها و دغدغه های خودت برسی، این است که فکری فعال و هوشیار و طبعا اثرگذار داشته باشی.
🔸تعبیری که انتخاب فرموده اند یک غنای عجیبی دارد. چشمان اندیشه خودت را بیدار نگه دار. یعنی در معرض خوابیدن است، به حسب طبع علاقه دارد که بخوابد و استراحت کند. باید چشمان اندیشه خودت را بیدار نگه داری اجازه ندهی که استراحت کند.
🔸منْ أَسْهَرَ عَيْنَ فِكْرَتِهِ یعنی دائم بیندیشد. اجازه استراحت اگر به اندیشه خودت ندهی و آن را وادار به اندیشیدن بکنید آن موقع می تواند ببیند.
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🥀انّا للّه و انّا الیه راجعون🥀
🔺پروفسور یحیی علوی «کریستین بونو»، اندیشمند فرانسوی، مترجم، نویسنده و استاد فسلفه و عرفان شیعی دار فانی را وداع گفت.
🔹کریستین بونو، اندیشمند فرانسوی که برای سخنرانی و تبلیغ ایام محرم به ساحل عاج سفرکرده بود به دلیل سانحه درگذشت.
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🌷کریستین بونو، یحیی علوی یا یحیی بونو در سال ۱۹۵۷ میلادی در شهر فرایبورگ آلمان در خانوادهای مسیحی و کاتولیک، دیده به جهان گشود.
🔹وی به خاطر شغل پدر تا سن ۱۰ سالگی در آلمان و الجزایر میزیست و پس از آن راهی استراسبورگ فرانسه شد. به گفته خودش میل به آشنایی با ادیان شرقی در وجود او بود و از این رو به مطالعه آثار موجود در این زمینه و به سفرهای متعدد به اسپانیا، مراکش، ایتالیا، بلژیک، هلند، آلمان و… پرداخت.
🔸وی با آثار رنه گنون فیلسوف مسلمان فرانسوی آشنایی پیدا کرد و تحت تأثیر آثار او در سال ۱۹۷۹ به دین اسلام درآمد.
🔹پس از آن در رشته زبان و ادبیات عرب و اسلامشناسی به تحصیل پرداخت و آنجا بود که در دانشگاه با آثار پروفسور هانری کربن که عرفان شیعی را به غرب شناسانده بود آشنا شد.
🔸او تحت راهنماییهای احمد حمپاته – عارف آفریقایی و از رؤسای سلسله تیجانیه – بود که به مذهب تشیع درآمد و نام خود را به یحیی علوی مبدل ساخت.
🔹بونو در سال ۱۹۸۷ مدرک پروفسور اگرژه را اخذ نمود و در سال ۱۹۹۵ از رساله دکتری خود تحت عنوان الهیات در آثار فلسفی و عرفانی روحالله امام خمینی در دانشگاه سوربون دفاع کرد که در سال ۱۹۹۹ به عنوان پژوهش سال برگزیده شد.
🔸وی برای تدوین رساله خود از سال ۱۹۹۱ به ایران سفر کرد و مدت هفت سال از جلسات سید جلال الدین آشتیانی در مشهد، در زمینه فلسفه و عرفان اسلامی استفاده برد.
🔹وی ۱۵ سال در مشهد سکنی گزید.
او برای گذراندن دوره فوق دکترا بهطور موقت ساکن فرانسه بود و در زمینه «حکمت متعالیه ملاصدرا، پاسخی به انتظارات صدرالدین قونوی» مشغول به تحقیق بود.
🔸وی به تألیف، ترجمه و تفسیرقرآن کریم به زبان فرانسوی پرداخته است.
🔹مؤسسه فرهنگی ترجمان وحی (مرکز ترجمة قرآن مجید به زبانهای خارجی) در قم در سال ۲۰۰۰میلادی ترجمه قرآن وی را منتشر ساخت. از ویژگیهای این ترجمه این است که ترجمه معنایی روان به همراه تفسیر مختصر به ضمیمه لغت نامه الفاظ قرآن است.
🍃پیکر پاک این محقق وارسته، برای تشییع و تدفین به مشهد مقدس منتقل خواهد شد.
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔻آیت الله اعرافی:
◼️"دکتر بونو" عمر خود را صرف نشر معارف اسلامی در مجامع علمی جهان کرد
آیت الله اعرافی در پیامی درگذشت دکتر یحیی بونو را تسلیت گفت . متن پیام بدین شرح است:
إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ
ضایعه درگذشت محقق و نویسنده فاضل «جناب آقای دکتر یحیی بونو» را به جامعه مسلمانان و شیعیان جهان تسلیت عرض می نماییم.
ایشان از شخصیت هایی بودند که عمر پر بار خود را صرف تحقیق، تبیین و نشر معارف اسلامی به مجامع علمی جهان به ویژه اروپا کردند و برای انجام این مسئولیت مهم، سفرهای بسیاری رفتند. ترجمه قرآن کریم ایشان به زبان فرانسوی از جمله شاخص ترین فعالیت های ماندگار ایشان است.
از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت؛ و برای بازماندگان، صبر مسئلت داریم.
علیرضا اعرافی
مدیر حوزه های علمیه
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
♨️ #فلسفه_از_نگاه_امام_و_رهبری
#کلام_امام
💢وظیفه فلسفه اسلامی
🔺فلسفه اُولى متكفل بيان موضوعات همه علوم است؛
🔸زيرا فلسفه اولى آنچه را كه در عالم ثابت و موجود است، اثبات مىكند و آنچه را كه در صفحه وجود موجود نيست، از آنها تميز مىدهد؛
🔸چون انسان موهومات و متخيلات و معلوماتى دارد و بايد همه اينها طبق ميزانى تفتيش شود كه كدام موجود است و كدام موجود نيست.
🔸لذا فلسفه اولى ممحّض است در اينكه موجودات عالم را بيان نمايد.
🔺پس در فلسفه اولى از اثبات وجود يا ماهيت بحث مىشود و بعد از آنكه در آن وجود مطلق ثابت شد، تقسيماتى كه براى وجود هست مورد بحث و تفتيش قرار مىگيرد كه انحاء موجودات در عالم چيست؟
🔸يعنى بعد از اثبات اصالت وجود، تقسيماتى مورد بحث قرار مىگيرد و پيوسته وجود تقسيم مىشود.
🔸مثل اينكه گفته مىشود: وجود يا واجب و يا ممكن است، سپس گفته مىشود: ممكن يا جوهر و يا عرض است، و آن گاه گفته مىشود: جوهر يا مقارن با ماده و يا مفارق از آن است و همچنين گفته مىشود: جوهر مفارق يا عقل و يا نفس و يا ... است.
👈پس همه موجودات در فلسفه اثبات مىشوند.
📚تقريرات فلسفه ج2 / 415
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
☑️ #بیانات_اخلاقی
#استاد_فلاح_شیروانی
🔹 بیان شده در جلسات تدریس #بدایه_الحکمه دوره جامع حکمت و عرفان اسلامی،مقطع تمهیدی سال تحصیلی ۹۸-۹۷
#شرح_حدیث
جلسه1️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1263
جلسه2️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1320
جلسه3️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1361
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 بیانات اخلاقی، استاد فلاح شیروانی
🎧 صوت جلسه سوم
🗓 تاریخ جلسه: 1397/07/07
⏱ زمان: 3 دقیقه
📥 حجم: 2 مگابایت
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
💠 #بیانات_اخلاقی ، استاد فلاح شیروانی
🌺امام على «ع»
🔺صوَابُ الرَّأْيِ بِإِجَالَةِ الْأَفْكَار
درستی اندیشه در گرو جَوَلان دادن تفکرات است.
🔺فکرها را جَوَلان بدهید.
🔸جولان افکار یعنی چه؟ -یعنی میدان را به دست افکار بدهید، مثل اینکه چه چیزی در زندگی شما بیشتر دارد کار می کند؟ می گوییم هیجان. این درست نیست و صواب الرأی اینگونه به دست نمی آید. باید میدان بدهید تا افکار در ذهن شما جولان بدهد.
🔸یک برداشت دیگر این است که یک نگاه اجتماعی داشته باشیم، اگر افکار جولان بدهند، یتولَّد منه الصواب. این می شود آزاد اندیشی.
🌸آقا امام باقر علیه السلام می فرماید بِإِجَالَةِ الْفِكْرِ يُسَدَّدُ الرَّأْيُ الْمُعْشَب
🔸اندیشه ای که یک جورهایی شاخ و برگ دارد و یک بسطی دارد، این اندیشه را اگر بخواهید خوش تراش بکنید، باجالة الفکر تسدید می شود. یسدد.
🔸این قرائت فردی می شود. یعنی شما یک اندیشه ای دارید که خیلی شاخه دارد، می خواهید این را استوار بکنید، باید مدام فکر را از روی این رد بدهید و به فکر جولان بدهید.
🔸نکته ی خیلی مهمی که اینجا اشاره می شود این است که اگر صواب رأی می خواهی راهش این است. می گوید که نمی شود من یک خواب ببینم و ...! نه نمی شود؛ باجالة الافکار می شود.
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🗂 #پرونده_ویژه
♨️مصاحبه با موضوع امتداد حکمت
⭕️خلاصه مصاحبه با حجت الاسلام و المسلمین استاد امینی نژاد
💢بخش1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1230
💢بخش2️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1258
💢بخش3️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1286
💢بخش4️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1305
💢بخش5️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1339
💢بخش6️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1389
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
♨️امتداد حکمت
⭕️خلاصه مصاحبه با حجت الاسلام و المسلمین استاد امینی نژاد
💢بخش6️⃣
🔺تفسیر قرآن و روایات با بهره گیری از امتدادات حکمت اسلامی
🔸در حوزه ی مباحث دین پژوهی، بخش وسیعی از امتدادهای فلسفه، خودش را در تفسیر متون دینی نشان داده، اعم از تفسیر متن قرآن و همچنین تفسیر مجموعه روایاتی که از معصومین علیهم السلام صادر شده.
👈فهم عدم جدایی قرآن، عرفان و برهان از همدیگر، امتداد بزرگ فلسفه است.
🔺این یک امتداد فوق العاده جدی چند رشته با یکدیگر است که یک رشته از آن ها فلسفه و حکمت اسلامی است، یعنی فلسفه و حکمت اسلامی، اندیشمندان ما را به این نتیجه رساند که راه عقلی جدای از راه نقلی و راه عرفانی و کشف و شهود نیست.
🔸معنای این جمله که قرآن و عرفان و برهان از همدیگر جدایی ندارد، ما حصل تلاش هزار ساله ی حکمای اسلامی ما است، چنانچه عرفا هم در اینجا دخیل بودند، چنانچه دین پژوهان هم در اینجا دخیل بودند.
🔸من بارها عرض کردم در جاهای مختلف، در دنیای غرب همیشه احساس یک نوع پارگی شخصیت وجود دارد، اگر به عقل و فلسفه توجه بشود، می گویند باید راه دل و کشف و راه دین کنار گذاشته بشود، اگر راه دین را کسی می خواهد برود باید پشت پا به عقل و راه دل و کشف و شهود بزند، اگر کسی به راه قلب و راه عرفان توجه می کند، نباید به دین توجه کند، نباید به عقل توجه بکند، این ما حصل تمدن غرب در ساحت اندیشه ی بنیادین انسانی است.
🔸ولی ما حصل اندیشه ی اسلامی به اینجا رسیده که این ها همگرا هستند و این چه فضای دلنوازی ایجاد می کند برای کسانی که در فضای حکمت اسلامی نفس می کشند،
🔸کسانی که در فضای حکمت اسلامی نفس می کشند، خودشان را همراه دین می دانند، دین را همراه و موافق می دانند، خودشان را موافق با فضاهای کشفی و شهودی و عرفانی می دانند، این سه ضلع را در تضاد با یکدیگر نمی بینند، اینها را هماهنگ با یکدیگر می یابند و اینها را در وضعیت تضاعفی و تعاضدی با یکدیگر تلقی می کنند.
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#استاد_امینی_نژاد
#امتداد_حکمت
#عرفان_برهان_قرآن
#امتداد_بالفعل_حکمت
#پرونده_ویژه
#مصاحبه
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
📢 #اطلاعیه
🔰 لیست دروس #فقه_و_اصول سطوح عالی مرکز هدایت تحصیلی تمدن توحیدی.
🔺 شرکت در کلاس ها برای کلیه طلاب سطوح عالی #آزاد است.
📝 رزومه اساتید: http://yon.ir/kHdfh
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
☑️ #بیانات_اخلاقی
#استاد_فلاح_شیروانی
🔹 بیان شده در جلسات تدریس #بدایه_الحکمه دوره جامع حکمت و عرفان اسلامی،مقطع تمهیدی سال تحصیلی ۹۸-۹۷
#شرح_حدیث
جلسه1️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1263
جلسه2️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1320
جلسه3️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1361
جلسه4️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1395
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 بیانات اخلاقی، استاد فلاح شیروانی
🎧 صوت جلسه چهارم
🗓 تاریخ جلسه: 1397/07/08
⏱ زمان: 1 دقیقه
📥 حجم: 1 مگابایت
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
💠 #بیانات_اخلاقی ، استاد فلاح شیروانی
🌺امام على «ع»
🔺بالْفِكْرِ تَنْجَلِي غَيَاهِبُ الْأُمُور
🔸الغَیاهِب: الغَیْهَب: شدة سواد اللیل و الجمل و نحوه. یقال: جمل غَیْهَب: مظلم السواد (فراهیدی، 3/360 : 1412)
مفرد آن «غَیهَب» است و به معنی شدت تاریکی شب، یا شدت سیاهی شتر و غیره است و «جمل غَیهَب یعنی شتری که مثل شب تاریک سیاه است.
🔸اگر امری به شدت تاریک است. یعنی تاریکی فوق العاده، شما اگر فکر بکنید، می توانید این را روشن بکنید.
🔸گاهی اوقات هست که ما حتی مشورت هم می کنیم، می بینیم مشکل برطرف نمی شود.
🌸آقا امیر المؤمنین علیه السلام می فرماید فکر باید بکنید چاره ای نیست.
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
♨️ #فلسفه_از_نگاه_امام_و_رهبری
💢ظرفیت بالا، مقدمه فهم معارف فلسفی و عرفانی
#کلام_امام
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
♨️ #فلسفه_از_نگاه_امام_و_رهبری
💢ظرفیت بالا، مقدمه فهم معارف فلسفی و عرفانی
🔺اکيداً وصيت مى كنم او را به آنچه اعاظم حكمت و اساتيد بزرگوار اهل معرفت، ما را به آن وصيت كرده اند كه نسبت به عرضه اسرار اين معارف بر غير اهلش منكران و بىتدبيران و آنان كه از راه حق و انصاف گم گشته اند
⚠️كاملًا بخل بورزد
🔸كه آن كوته نظران، ذوقى تار و عقلى كدر دارند و علم و حكمت جز جهالت و گمراهى بر ايشان نيفزايد و معارف حقه جز زيان و حيرت نياندوزد
🔺كه خداوند عالى مرتبه فرموده: و نُنَزّلُ مِنَ الْقرآنِ ما هو شِفَاءٌ و رَحْمةٌ ... وَ لَا يَزِيدُ الظَّالِميِنَ الّا خَسَاراً
🔸ما از قرآن آنچه را رحمت و شفاى مؤمنين است فرو فرستاديم و بر ستمگران جز زيان نيفزايد.
📚صحيفه امام ج1 / 11
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
💠جلسه افتتاحیه #دوره_جامع_حکمت_و_عرفان_اسلامی موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی شنبه گذشته، 23 شهریور ماه با حضور جناب #استاد_امینی_نژاد،و #استاد_فلاح_شیروانی و جمعی از طلاب دوره تشکیل گردید
🔶در این جلسه جناب استاد حجت الاسلام امینی نژاد از اعضای شورای عالی آموزش مؤسسه توصیه هایی برای تحصیل حکمت اسلامی بیان نمودند و همچنین به تبیین آسیب هایی که ممکن است در طی این طریق پیش بیاید پرداختند
🔶در بخش دیگر مراسم، مدیریت محترم مؤسسه جناب استاد حجت الاسلام فلاح شیروانی نیز به معرفی دوره 10 ساله جامع حکمت و عرفان پرداختند.
🔶در آخر جناب حجت الاسلام رضانسب، معاونت تعلیم و تربیت مؤسسه جزئیات اجرایی برنامه های دوره در سال جاری و آیین نامه های اجرایی مختلف دوره را ارائه کردند.
و ان شاالله صوت بیانات این بزرگواران برای علاقه مندان منتشر خواهد شد
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙بیانات #استاد_امینی_نژاد
📌 #افتتاحیه دوره جامع حکمت و عرفان
🗓 سال تحصیلی 99-98
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙بیانات #استاد_فلاح_شیروانی
📌 #افتتاحیه دوره جامع حکمت و عرفان
🗓 سال تحصیلی 99-98
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙حجت الاسلام #رضانسب
ارائه جزئیات برنامه های سال جاری توسط معاونت تعلیم و تربیت
📌 #افتتاحیه دوره جامع حکمت و عرفان
🗓 سال تحصیلی 99-98
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔰 #کلاس_آزاد
🔰موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) با همکاری مفتاح و مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی برگزار میکند؛
📌 موضوع: فقه اقتصاد مقاومتی(با رویکرد حمایت از کالای ایرانی)
👤 استاد احمدعلی یوسفی
🕓 زمان برگزاری: پنجشنبهها، ساعت ۹ صبح
💫 مکان برگزاری: قم، میدان سپاه، خیابان شهید اخلاقی، پلاک۱۲
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔰 #کلاس_آزاد
🗂 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی برگزار می کند
🗂 تدریس کتاب ارزشمند شذرات المعارف آیت الله شاه آبادی
🗂 استاد محمدعلی رنجبر
🕢 سه شنبه ها بعد از نماز مغرب و عشا
☑️ تاریخ شروع نهم مهرماه 1398
🔴لطفا برای ثبت نام به یوزر @Mhossein_khani پیام بدهید
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac