eitaa logo
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
3.7هزار دنبال‌کننده
982 عکس
57 ویدیو
48 فایل
─━━━━━━ا﷽ا━━━━━━─ ⭕️موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) 💢با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فلاح شیروانی 📍قم، میدان سپاه، بلوار شهید اخلاقی، پلاک۱۲ 📩درگاه ارتباطی و تبادل: @Admin_fotovat 🔺نشر مطالب همراه با آدرس
مشاهده در ایتا
دانلود
شهید امت-انسان تراز تمدنی-بخش سوم.mp3
11.98M
🔰 #سمینار_تخصصی 🔸 #شهید_امت 🔹 #شهید_حاج_قاسم_سلیمانی 🎧بخش سوم —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
شهید امت-انسان تراز تمدنی-بخش چهارم.mp3
10.5M
🔰 #سمینار_تخصصی 🔸 #شهید_امت 🔹 #شهید_حاج_قاسم_سلیمانی 🎧بخش چهارم —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎤 مصاحبه مجله رهنامه پژوهش با استاد یزدانپناه 1️⃣3️⃣ 🔰موضوع مصاحبه: رابطه فلسفه و دین ❇️علامه طباطبایی: «تا این فلسفه خوانده نشود، بسیاری از آیات و روایات فهمیده نمی شود». نظر شما در این باره چیست؟ آیا فهم فلاسفه، به هستی شناسی دینی تعیّن می بخشد؟ 🔺این به معنای تعیّن نیست. 🔸ما تعبیر می کنیم تا کسی فقه و اصول نخواند، منظور روایات استصحاب را به خوبی نمی فهمد. این بدان معنا است که کسانی که این پختگی را پیدا می کنند، وقتی به روایات استصحاب می رسند، معنایش را می فهمند. ظهورگیری آن هم، همان روال را دارد. 🌸آیت الله حسن زاده آملی فرموده اند: «اگر می خواهید معارف دین را خوب بفهمید، باید فلسفه و عرفان بخوانید»؛ 🔹زیرا ما را به فضایی هستی شناختی می برد که در آن، ملائکه، خدا، معاد و… مطرح است؛ به تعبیر دیگر فلسفه و عرفان نوعی پختگی برای انسان می آورد. ⚠️متن دینی برای ما راهنما است، نه اینکه چون من این گونه فهمیدم، آن را تعیّن می دهم. 🔸با خواندن فلسفه و عرفان اسلامی که آهسته آهسته خود را به آموزه های دینی نزدیک کرده است، وزانتی پیدا می کنیم که اگر این کارها را نمی کردیم، آن قوت را نداشتیم؛ همچنان که فقیه باید کار فقهی و اصولی کند تا آن پختگی لازم حاصل شود. به وقتش ظهورگیری هم می کند؛ یعنی نمی گوید من این متن دینی را تعیّن می دهم، بلکه می گوید من به جایی رسیده ام که متن دینی را خوب می فهمم؛ یعنی متن دینی منفعل نیست، بلکه فاعل و راهنما است، نه اینکه توده مبهمی باشد که من آن را تعیّن دهم. 🔹این را من قبول دارم، با این شرط که دین را از فاعل و راهنما بودن نیندازید. مگر ممکن است دین که ادعای اصلی آن معارف است، بگوید من حرف هایی می زنم و شما هر گونه خواستید آن را بفهمید. ما فهمِ معارف دین را به برکت عرفان و فلسفه به جایی رسانده ایم که بسیار غنی است. ✅فیلسوف مسلمان با فهمیدن آموزه های دینی و معارف دین به اسلامی کردن فلسفه می پردازد؛ 🔸ولی اینکه بگوییم عنصر یونانی بودن مانده است، باید گفت اصل عنصر یونانیت، یعنی روش آن باقی مانده است. عنصر اصلی و شاکله تفکر یونان، عقلانی بودن آن است. آیا دین بر این صحه می گذارد؟ اگر دین راه عقل را ببندد و خودش هم از این راه نرود و توصیه هم نکند، آن گاه باید بگوییم هر کس به روش عقلی زحمت بکشد، هرگز در راه شریعت نیست؛ ❇️مانند کسانی که برای اثبات بی فایده بودن فلسفه و اصل بودن شریعت، از بحث شکاکیت غربی استفاده می کنند و می گویند: همه چیز بی ارزش است. پس فلسفه را کنار بگذارید و دنبال شریعت بروید؛ اما باید از اینان پرسید شما چگونه شریعت را قبول کرده اید؟ وقتی راه معرفت را می بندید، شریعت هم جزو آن است. اگر به فرض بگویید متن دینی با شکاکیت می سازد، پیامدهای این امر بسیار ناگوار و ناصواب خواهد بود. ✔️بنابراین اصل عنصر یونانی بسته به عقلانیت آن است و اگر آن عنصر عقلانی را دین پذیرفته است، چرا ما نپذیریم؟ شواهد فراوانی از آیات و روایات وجود دارد و تأکیدهای عارفان ما در این زمینه بسیار است. 🔺در سنت اسلامی، عقل، دل و قرآن به هم گره خورده و اصلش هم به شریعت برمی گردد. 🔸شریعت این د رهم تنیدگی را ایجاد کرده است و این سبب شد که فیلسوف مسلمان به تدریج به این سو کشیده شود. 🔹متن دینی حس و عقل و شهود را می پذیرد؛ پس موارد توجیه پذیری را باید گسترش داد. 🔸قرار نیست هر آنچه از یونان آمده است، با شریعت نسازد. 👈این دستگاه از اسلامی بودن نمی افتد، به شرط آنکه فضای عقلانی و مفاهیمی که داریم با واقع و شریعت بسازد که اگر این شرط محقق شود، برای ما کافی است. _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
📝 تأملی در باب ظهور کرونا در قم 🔘 یادداشت 🔹لینک یادداشت در خبرگزاری فارس https://b2n.ir/614761 —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
تأملی در باب ظهور کرونا در قم1.pdf
437.5K
📝 تأملی در باب ظهور کرونا در قم 🔘 یادداشت 🔹فایل پی دی اف 🔹لینک یادداشت در خبرگزاری فارس https://b2n.ir/614761 —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔰تأملی در باب ظهور کرونا در قم محمدرضا فلاح / 1 اسفند 98 1️⃣ 🔺امروز شنیدم حوزه یکی دو همایش را به خاطر مراعات بهداشت ـ تذکرات وزارت بهداشت دربارۀ جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ـ تعطیل کرده است. ⚠️این نگران کننده بود. 🔸بخصوص وقتی که خبررسان می‌پرسید فلان جلسه‌ای را که بناست در حوزه برگزار کنیم تعطیل کنیم یا خیر. 🔹پیشتر که پس از پخش حسابشدۀ کلیپ آتش زدن کتاب هاریسون توسط آیت الله تبریزیان به سرعت نامۀ «رسمی» برائت از این حادثه توسط حوزه منتشر شد و پس از آن موجی از تخریب ایشان به راه افتاد، برخی متأسف و نگران حوزه شدند ⚪️(خود نگارنده نیز متوجه عمق ماجرا نبود)، 🔹اما این بار پس از شنیدن انفعال حوزه بسیاری کسان نگران ایران اسلامی شدند که داشت بی‌دفاع می‌ماند. این به جایگاه ممتاز حوزه برمی‌گردد، جایگاهی که هم‌اکنون دارد. 🔸وقتی کلیپ آقای تبریزیان پخش شد خیلی‌ها حدس زدند که توطئه‌ای پزشکی در جریان است که ایشان را که «یکی» از نمادهای استغنای از نظام بهداشت جهانی و پارادایم و مافیای طب شیمیایی است می‌کوبند. 🔹سناریو کامل بود و سر و ته داشت، هرچند تنها پرده‌های اولیۀ آن آشکار شد. توانستند حوزه را در این بازی وارد کنند و انفعالی را از جانب آن به نمایش بگذارند. 🔸اکنون که بازی کرونا ـ آن هم از قم ـ سر برآورده است، ربط حوادث به هم آشکارتر می‌شود و پرده‌های دیگری از این سناریو به نمایش در می‌آید؛ نباید هیچ مقاومتی در برابر این سناریو در میان می‌بود، نباید هیچ کس حتی به فکر امکان مقابله آسان با کرونا و به فکر مقابله از طریق راه حلی غیر مسیر تعیین شدۀ طراحان می‌بود. گویا تا حد زیادی چنین هم شد. 🔹بازی کرونا ابتدا یک جنگ بیولوژیک نیست، یک جنگ سیاسی نیست، یک جنگ اقتصادی نیز نیست، بلکه بیش از همه و پیش از همه در اصل یک جنگ روانی است و شاید پس از همه یک توطئۀ راهبردی جمعیّتی است. البته این جنگ روانی ثمرات مالی و سیاسی و فرهنگی زیاد و واقعاً جذابی برای مدیران ماجرا دارد؛ ولی همۀ جنگهای دیگر بر پیشرفت مواضع جنگ روانی تکیه دارد. —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
2️⃣ 🔸کرونا به قم آمد چون قم در کوبیدن آقای تبریزیان ـ طب مستقل ـ سنگ تمام گذاشت و استعداد انفعالی از خود نشان داد. ▪️این طبیعت دشمنان ما است. 🔸هر جا که نقطه ضعف را ببینند از همان جا وارد می‌شوند و برای خود هیچ محدودیّت الهی یا اخلاقی یا حتی حقوقی هم قائل نیستند. ➖کلیپ دو سال پیش این روزها پخش می‌شود، ➖با سرعت کم‌سابقه‌ای بیانیۀ رسمی حوزه صادر می‌شود، ➖جمع کثیری در قم مشغول کوبیدن طب اسلامی می‌شوند و ... ◼️لبخند رضایتی «عمیق» بر لبان فتنه‌گران می‌نشیند. ⚠️همان طور که باید مدارس مسجدمحور را کوبید و آنها را متهم کرد که داعشی تربیت می‌کنند، باید طب سنتی ـ اسلامی را هم کوبید چون استقلال می‌آفریند، چون به استقلال «فکر» می‌کند و به ما پیشنهاد می‌دهد از چمبرۀ «نظام سلطۀ بهداشتی» خارج شویم. این پیشنهاد از دسته‌ای بنیادهای اعتقادی تغذیه می‌کند و به هیچ وجه قابل مصالحه نیست. 👈خواهش می‌کنم به این موضوع به طور جدی و از منظر جنگهای مسلّم تمدنی نگاه کنیم. 🔺راه حل هرج و مرج نیست، ولی راه حل انفعال هم نیست. این که سراغ برخی پزشکان بی‌تعهد یا بی‌خبر از توطئه‌های جهانی بهداشت برویم و بپرسیم چه باید کرد، «کمی» شبیه آن است که امام خمینی از سیاسیون حرفه‌ای و بی‌خاصیت قبل انقلاب بپرسد که چه باید کرد. حوزه باید با تفکری ناب و بومی و دلیرانه نبرد تمدنی اسلام و کفر را طراحی کند و تمام لوازم آن را نیز با چشمان باز ببیند تا کشور را از انفعال راهبردی‌ای که گرفتارش شده نجات بدهد. نظام پزشکی کشورمان اگر توانسته باشد خود را از این که امتداد اراده‌های نظام بهداشت جهانی(؟) باشد حفظ کند، بی‌تردید نتوانسته خود را از چنگال آنها نجات بدهد و به همین جهت در بسیاری مواقع نمی‌تواند نبرد واقعی را طراحی و اجرا کند. 🔹کرونا در قم خواهد ماند و به کل کشور سرایت خواهد کرد اگر قم این سناریو را به خوبی تشخیص ندهد و قلب فتنه را نکوبد. باید حوزۀ علمیه عزیز جنگ نظام سلطه با اسلام و تشیع و ایران و حوزه علمیه و خصوصاً «قم» را «باور» کند. 🔸ما می‌دانیم که همه بنای انقلابی‌گری داریم، ولی هنوز مثل خیل کثیری از جبهۀ انقلاب آرایش جنگی نگرفته‌ایم و لَخت و خوش‌بینانه با مسائل پیرامون مواجه می‌شویم. —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
3️⃣ ❇️بیانات مقام معظم رهبری مدظله العالی در دیدار اعضاى ستاد کنگره‌ى بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان(16ـ2ـ94) : «دشمن دارد به شکل ویژۀ ممکن با ما مبارزه می‌کند. آن شکل ویژه را باید شناخت و راه مقابلۀ با آن را پیدا کرد؛ انواع و اقسام شیوه‌ها هست؛ منتها حالا بعضى‌ها نمی‌خواهند این را بفهمند، نمی‌خواهند باور کنند، چون اگر چنانچه باور کنند تکلیف به گردنشان می‌گذارد؛ بعضى‌ها هم کشش آن را ندارند. امّا واقعیّت قضیّه این است؛ یعنى امروز در زمینه‌هاى مختلف ـ همان‌طور که عرض کردیم، هم در زمینۀ اقتصادى، هم در زمینۀ فرهنگى، هم در زمینۀ سیاسى ـ یک جنگى در کشور وجود دارد. «وَ اِنَّ اَخَا الحَربِ لاَرِق.»(نهج‌البلاغه، نامۀ ۶۲)؛ کسى که اهل مبارزه است بیدار است؛ بعد فرمود: «وَ مَن نامَ لَم یُنَم عَنه.» اگر شما در جبهه خوابت برد، معنایش این نیست که طرف مقابل هم خوابش برده و او هم غافل است؛ اگر تو از او غافل شدى، نشانۀ این نیست که او هم از شما غافل است؛ نخیر، شما ممکن است خوابت ببرد، [امّا] او بیدار باشد؛ این را باید توجّه داشت؛ لذاست که عرصه عرصۀ مهمّى است.» —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
4️⃣ 🔺این که جلسات را تعطیل کنیم یا همه جا را به رعب و اضطراب بکشیم و به خیال خود مشغول اجرای نسخه‌های بهداشتی بشویم دقیقاً رفتاری است که دشمنان ایران اسلامی انتظارش را دارند و مطلوبشان است و کارشان را راه می‌اندازد. 🔸سالهاست که آمریکا بنای یک جنگ جدی اقتصادی با چین داشت و کارهای زیادی این سالها کرده بود. کرونا هم سناریوی جالبی بود. معلوم است که ایران و روسیه هم در این فهرست هستند. ⚠️کرونا متأسفانه در چین تلفات روانی زیادی گرفت. 🔸حالا نوبت ایران است. اینجا هم حاج قاسم سلیمانی می‌خواهیم که جلوی داعشی‌های جنگ روانی را بگیرد. این جنگ روانی البته نقاط ضعفی خاص خود دارد که باید روی آن کار کرد. —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
5️⃣ ❇️بيانات مقام معظم رهبری مدظله العالی در ديدار نمايندگان مجلس شوراى اسلامى، (08/ 03/ 1390) «دشمن يك سناريوى جامع و سر و ته دارى را براى نظام‏ اسلامى و براى حركت اسلامى و بيدارى‏ اسلامى‏ تدارك ديده است. خوشبختانه ما كفايت برخورد با اين سناريو را داريم؛ در اين ترديدى نيست. اين را من با قاطعيت عرض مى‏كنم: با مايه‏هاى اعتقادى و فلسفى و عقيدتىِ غنى و قوى‏اى كه در بين ما بالفعل وجود دارد ـ حالا آن كارهاى بالقوه به جاى خود ـ با نيروى انسانىِ علاقه‏مند و كارآمد، اين كفايت در نظام جمهورى اسلامى هست كه در مقابل اين هجمه مقابله كند؛ همچنان كه در طول اين سى و دو سال، جمهورى اسلامى اين كفايت را نشان داده. بالاخره اشكالاتى در ما وجود داشته؛ ليكن با وجود اشكالات، امروز ما به طور واضح و بيّن جلو رفته‏ايم، و دشمن به طور واضح و بيّن عقب رفته. آمريكاى دوره‏ى ريگان با آمريكاى دوره‏ى اوباما زمين تا آسمان تفاوت كرده. جمهورى اسلامىِ سال 60 هم با جمهورى اسلامىِ سال 90 زمين تا آسمان تفاوت كرده. ... منتها بيم آن هست كه ما يا غافل شويم يا مغرور شويم؛ هر دوتاى اينها خطر است.» —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
هدایت شده از حسین علیمردانی
6️⃣ 🔺تنها ایران است که می‌تواند در سطوحی عالی و شدیداً غلبه‌آفرین، این سناریوها را کشف کند، راه‌حل‌ها را بیابد، راه حل‌ها را اجرا کند و شیطان را به جای خود بنشاند و «ریشه‌های فتنه» را هم بخشکاند. ◼️البته اکنون که به برکت جریان سفاهت‌پرور لیبرال کل کشور در انفعال و ذلّت به سر می‌برد، بازی کرونا هم باید به ایران بیاید و می‌تواند بیاید. ▪️انفعال ما دشمن را جری‌تر می‌کند. لذا حوزه باید با «درک درست شرایط» احساس مسؤولیّت بیشتری بکند. ❇️امام حسین علیه‌السلام در خطبۀ منا که نخبگان جامعۀ اسلامی آن روز را مورد خطاب قرار می‌دهد می‌گوید: «أَنْتُمْ أَعْظَمُ النَّاسِ مُصِيبَةً لِمَا غُلِبْتُمْ عَلَيْهِ مِنْ مَنَازِلِ الْعُلَمَاءِ»؛ «راستى كه فاجعه و مصيبت شما از همه سهمگين‏تر است؛ چرا كه شما از جايگاه (فرهنگى و معنوى و علمى و دينى) خويش رانده شده و از رسالت عالمانه و آگاهانه دست شسته‏ايد.»؛ 🔸یعنی نباید جایگاه شما جایگاه منفعلی باشد. در ادامه می‌فرماید : «بايد رهبرى جامعه و تحقق قانونگرايى و قانون‌محورى به دست دانشمندان و دين‌شناسانى باشد كه امانتدار مقررات خدا و آگاه به حلال و حرام اويند و با همه‏ وجود در انديشه تأمين و تضمين حقوق مردم‏اند، امّا اينك آن موقعيّت معنوى و جايگاه علمى از شما گرفته شده است؛ چرا كه از محور حق و عمل به آن پراكنده شديد و در باره سبك و سيره پيامبر ـ پس از آن همه دليلهاى روشن ـ به كشمكش پرداختيد. راستى اگر شما در برابر رنجها و شكنجه‏ها شكيبايى مى‏ورزيديد و در راه خدا سختى‏ها و ناگوارى‏ها را به جان مى‏خريديد، آن گاه بود كه سررشته‏داران و كارگزاران امور به ناگزير براى دريافت قوانين و مقررات به سوى شما مى‏آمدند و شما مرجع فكرى و علمى و معنوى جامعه بوديد و كارها با نظارت شما جريان مى‏يافت. «وَ لَكِنَّكُمْ مَكَّنْتُمُ الظَّلَمَةَ مِنْ مَنْزِلَتِكُمْ وَ اسْتَسْلَمْتُمْ أُمُورَ اللَّهِ فِي أَيْدِيهِمْ يَعْمَلُونَ بِالشُّبُهَاتِ وَ يَسِيرُونَ فِي الشَّهَوَاتِ سَلَّطَهُمْ عَلَى ذَلِكَ فِرَارُكُمْ مِنَ الْمَوْتِ وَ إِعْجَابُكُمْ بِالْحَيَاةِ الَّتِي هِيَ مُفَارِقَتُكُمْ فَأَسْلَمْتُمُ الضُّعَفَاءَ فِي أَيْدِيهِمْ فَمِنْ بَيْنِ مُسْتَعْبَدٍ مَقْهُورٍ وَ بَيْنِ مُسْتَضْعَفٍ عَلَى مَعِيشَتِهِ مَغْلُوب‏ يَتَقَلَّبُونَ فِي الْمُلْكِ بِآرَائِهِمْ‏ وَ يَسْتَشْعِرُونَ الْخِزْيَ بِأَهْوَائِهِمْ اقْتِدَاءً بِالْأَشْرَارِ وَ جُرْأَةً عَلَى الْجَبَّار.» امّا شما به استبدادگران اين فرصت را داديد كه موقعيّت رهبرى علمى و نظارت بر حسن جريان كارها را از شما گرفتند و با ندانم‌كارى خويش، كار دين خدا را بر آنان سپرديد تا بر اساس پندارها و بافته‏هاى سست و زورمدارانه خويش عمل كنند و در راه هواهاى جاه‏طلبانه و ظالمانه خود گام سپارند. دليل سيطره آنان بر شما و به كف گرفتن رهبرى جامعه، اين است كه شما از فداكارى و جانبازى در راه حق مى‏گريزيد. به همين جهت هم توده‏هاى محروم و ناتوان را به بند استبداد مى‏سپاريد تا با سركوب و فريب پاره‏اى را برده ذليل خويش سازند و پاره‏اى ديگر در غم آب و نان گرفتار گردند و استبدادگران زورمدارانه و بر اساس هواهاى دل خويش در ناز و نعمت غوطه خورند و با دنباله‏روى از زشتكاران و هوسبازى‏هاى خويش رسوايى‏ها به بار آورند و در برابر خداى توانا گستاخى ورزند.»(در سوگ امير آزادى (ترجمه مثير الأحزان )، ص47) —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
7️⃣ 🔺ما امروز انواع ضعف‌ها را از خود نشان می‌دهیم و به جای درکهای کلی در مسائل خرد غوطه‌ور می‌شویم. وقت انتخابات به خاطر ضعف گفتمان و تفکر انقلابی حسابی با هم درگیر می‌شویم و رشدی که نه، کدورتهای فروان و پایدار می‌آفرینیم. ما شش سال پیش ـ بلکه ده سال پیش ـ همین طوری زمین خوردیم. ✅آنتی‌ویروس کرونا کاملاً پزشکی نیست، بلکه عمدتاً روانی است. اگر می‌خواهیم بجنگیم شاید لازم است مراقب واکسنها و داروهای درمان کرونا باشیم تا کارهای ناتمام یا بعضاً سبکی که نظام بهداشتی توصیه می‌کند. 🔸خواهش می‌کنم همگی به این نکته بسیار راهبردی توجه کنیم که انفعال قم در برابر این توطئه که قطعاً فقط بهداشتی نیست، به معنای فروریختن دیوار مقاومت فرهنگی در برابر حملات وحشیانه و خبیثانه روانی و واقعی به امنیّت بهداشتی جامعه است. باید با طرح‌های پخته‌ای در مقابل این توطئه ایستاد و از ظرفیّت‌های انقلابی قم برای به ثمر رساندن آن استفاده کرد. 🔹شاید باطل السحر این توطئه قیام ملی و مطالبۀ عمومی برای رونق «طب سنتی ـ اسلامی» باشد. این مطالبه کرونا را متوقف می‌کند، نه فقط به خاطر این که طب سنتی ـ اسلامی کرونا را درمان می‌کند، بلکه به این خاطر که طب سنتی ـ اسلامی ما به ما شخصیّت می‌دهد، ما را دارای هویّت ملی و اسلامی می‌کند، به ما جرأت اساسی و «قاطع» جنگیدن می‌دهد و به خاطر این که واقعاً می‌تواند جلوی توطئه‌های قطعی جمعیتی و ترورهای بیولوژیک نظام سلطه بایستد. ⚠️خواب‌های بلندی برای جهان بشری دیده‌اند. ایران اسلامی باید در فکر مقابله با این دشمنان بشریّت باشد. پ.ن: نگارنده متأسفانه هیچ صنمی نه با طب سنتی و نه طب اسلامی دارد. توفیق تخصص یا حتی ورود در این زمینه را هیچگاه نداشته است، ولی چیزی را که به وضوح پیش چشمان ماست نمی‌توان نادیده گرفت. —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
هدایت شده از خانه طلاب جوان
📝 نامه خانه طلاب جوان به دکتر قدیر (رییس دانشگاه علوم پزشکی قم) 💠 حضور محترم (زید عزه) رییس دانشگاه علوم پزشکی قم 💠 سلام علیکم با احترام فراوان، به استحضار میرساند؛ «خانه طلاب جوان قم» با توجه به مشکلات پیش آمده در این شهر مقدس برای مردم غیور، مقاوم و مظلوم آن و با توجه به احتمال نیاز مجموعه های پزشکی در بیمارستانها، در امر رسیدگی و پرستاری بیماران قرنطینه شده و یا کمک به پخش اقلام بهداشتی و یا هر کمک دیگر، آماده هر گونه همکاری و خدمت رسانی است. به بیماران، تکلیفی الهی است که امیدواریم با موافقت جنابعالی امکان این توفیق برای این مجموعه فراهم شود. از خداوند متعال توفیق روز افزون شما و همکاران پر تلاشتان را در این جهاد مقدس مسئلت داریم. و من الله التوفیق خانه طلاب جوان قم 📝📝 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌀 جدول مراقبه‌ی رجبیه 📝 اعمال و اذکار ماه رجب 🔹 اعمال آورده شده مخصوص کل ماه است که برای آسان شدن انجام آن و دائم الذکر بودن، به تعداد روزهای ماه تقسیم گردیده است؛ با انجام عمل هر روز ، خانه‌ی مربوط را علامت بزنید. 🔹 البته هرکس مطابق توان و ظرفیت خود اذکار را انتخاب کند و لازم نیست همه‌ی اعمال را انجام دهید. 📌 #دانلود فایل، جهت چاپ و استفاده در پست بعد 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 #نشر_حداکثری #مراقبه_رجب #رجب @Manahejj
مراقبه رجبیه 1441.pdf
838.6K
🌀 جدول مراقبه‌ی رجبیه 📝 اعمال و اذکار ماه رجب 🔹 اعمال آورده شده مخصوص کل ماه است که برای آسان شدن انجام آن و دائم الذکر بودن، به تعداد روزهای ماه تقسیم گردیده است؛ با انجام عمل هر روز ، خانه‌ی مربوط را علامت بزنید. 🔹 البته هرکس مطابق توان و ظرفیت خود اذکار را انتخاب کند و لازم نیست همه‌ی اعمال را انجام دهید. #نشر_حداکثری #مراقبه_رجب #رجب @Manahejj
🌟 در هر ساعت ماه رجب، لطف و عنایت الهی را به دست آورید 🔸 رهبرانقلاب: #ماه_رجب، ماه مبارکی است؛ ماه توسل و تذکر و توجه و تضرع و استغاثه و محکم کردن پیوند دلهای محتاج و نیازمند ما به ذیل لطف و فضل الهی است. این روزها را قدر بدانید. هر یک روز ماه رجب، یک نعمت خداست. 🔹 در هر ساعتی از این ساعات، یک انسان اگر هوشمند و زرنگ و آگاه باشد، میتواند چیزی را به دست بیاورد که در مقابل آن، همه‌ی نعمتهای دنیا پوچ است؛ یعنی میتواند رضا و لطف و عنایت و توجه الهی را به دست آورد. 🔸 بعد از ماه رجب، ماه شعبان و بعد ماه رمضان است. برادران و خواهران مسلمان! ای صاحبان دلهای بیدار و مخصوصاً ای جوانان! این سه ماه را قدر بدانید. در این سه ماه، فرصت برای وصل کردن و منور نمودن دلها به لطف و نور پروردگار، بیش از همیشه است. ۱۳۶۹/۱۱/۱۹ —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
👆👆 #اطلاعیه_مهم #نشر_حداکثری 💠 جهاد یاری رسانی 💠 🌐 فراخوان ثبت نام از طلاب، دانشجویان، جوانان، گروه های جهادی و تبلیغی استان قم 🌐 ☑️ در عرصه های: 💉 پرستاری عمومی از مبتلایان ویروس #کرونا 🔬 پرستاری و پزشکی تخصصی از مبتلایان به کرونا 📦 بسته بندی، جابجایی و توزیع بسته های بهداشتی 📢 فعالیتهای تبلیغی و تبیینی برای ایجاد روحیه معنوی و مقابله با عملیات روانی 📲 #ثبت_نام: ارسال مشخصات و تخصص به شماره 09101993209 🌐🌐 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«قَالَ النَّبِيُّ صلّی الله علیه و آله و سلّم:‏ إِنِّي‏ تَارِكٌ‏ فِيكُمُ‏ الثَّقَلَيْنِ‏ كِتَابَ‏ اللَّهِ‏ وَ عِتْرَتِي وَ لَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ الْحَوْضَ‏» (عیون اخبارالرضا، ج2، ص62) حدیث ثقلین دو ثقل را مطرح می کند: یکی قرآن کریم و دیگری ولایت أئمّه معصومین علیهم السلام. از این حدیث بهره‌های سیاسی اجتماعی و معنوی زیادی می شود برد؛ و لکن الان بنده به جنبه معنوی و سیر و سلوکی و روحی این حدیث مورد توجّه‌ام است. این که حضرت می فرماید: کسی تمسک به این دو ثقل کند، هرگز گمراه نمی‌شود؛ به لحاظِ سیر و سلوکی، این آقایانی که این کار را انجام دادند، نتیجه‌اش را گرفته اند و دیدند درست است که همیشه این دو در کنار هم هستند و این را یافتند که هم قرآن کریم و هم ولایت، را باید داشته باشند؛ اصلا این دو جزء برنامه زندگی‌شان شده است. از یک سو، با محشورند، گویا خداوند سبحان با ایشان سخن می گفت و آن‌ها می شنیدند. از این ثقل استفاده کردند، بدین صورت که اگر خودش قرآن را قرائت می کرد، خود را بلندگویِ خداوند سبحان می‌دید؛ لذا خیلی مراقب بودند که این دهان‌شان که حال می خواهد بلندگوی خدا باشد و فرمایشاتِ خداوند سبحان گفته شود، خیلی مراقب بودند که این دهان آلوده نشود. و در کنارش هم . و راه اصلیِ روحی همین است که آدم گوش جان به بسپارد و همچنین با محشور باشد و همیشه از ابراز ولایت استفاده کند. خصوصا این ایام که نوعاً آقایان کارهای سلوکی شان را از این روزها شروع می کنند، مثلا از ده روز قبلش شروع می کنند تا آخر ماه رجب. سعی می کنند برنامه داشته باشند. خوبست که ماه هم برای خود برنامه‌ای داشته باشیم، کار سختی هم نیست. مثلا روزی یک جزء قرآن خوانده شود و یک زیارت از زیارت های اهل بیت انتخاب شود برای ابرازِ ارادت به ساحت یکی از اهل بیت علیهم السلام. مثلا الله را می توان در کمتر از ده دقیقه خواند. ولی خوبست که وقتی انتخاب شود که انسان نشاط و حال خوشی دارد. حداقل می توان روزی یک جزء قرآن را شروع کرد تا آخر ماه رجب، مخصوصا اگر بتواند آن را تا آخر ماه مبارک رمضان ادامه دهد. این کار انصافاً بهره روحی فراوانی دارد. آدم با قرآن محشور باشد یک نورانیت خاصی پیدا می‌کند؛ همچنین حشر با أئمه، احساس علوّ می دهد. گاه خودمان هم تجربه‌های روحی داریم. عملا اینجور است که آدم می بیند عروج کرده و بالا رفته است. فقط کافیست یک لحظه انسان اتصالش تصحیح گردد. چون غالبا آدم حالش خوش نیست تا مرتبط شود، ولی وقتی یک لحظه متّصل شود، احساس علوّ می کند. «طهارةً لأنفسنا»؛ اساسا ارتباط با أئمه علیهم السالم، طهارتِ ماست و جان را پاک می کند؛ ارتباط با قرآن نیز همین‌طور است. لذا حضرت می فرماید: اگر این دو را در کنار هم داشته باشید، «لن تضلّوا أبدا»، هرگز گمراه نمی شوید. سعی کنیم یک برنامه برای خود داشته باشیم، و این خیلی هم سخت نیست، ولی باید جدیت به خرج داد و این برنامه برای ما همیشگی باشد إن‌شاء‌الله. در هفته ملتزم باشیم که این دو را در کنار هم داشته باشیم. برخی از آقایان این امر را چینن تجربه کرده اند که: بعضی اوقات برنامه قرآن بود، ولی برنامه ولایتم کمی ضعیف می شد، می دیدم آن نور و بهاء را ندارم؛ برنامه ارتباط با اهل بیت را داشتم، ولی برنامه قرآنم نبود، می دیدم آن نور و بهاء نیست؛ هر دو را با هم که داشتم حالم خیلی خوش بود؛ انسان در این حال تقریباً همه هفته‌اش بلکه همه ماهش و همه سالش نورانی می شود، همه ماهش نورانی می شود. سعی کنیم إن‌شاءالله چنین برنامه ای داشته باشیم. https://eitaa.com/nasimehekmat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نیاز فوری 🔴 💠 💠 🌐 فراخوان 🌐 📢 حجت الاسلام و المسلمین (مسئول ) 📲 جهت ثبت نام به شماره 09034892123 پیامک ارسال نمایید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243