#مثل_شاخه_های_گیلاس
┅═ ۶۹ ⊰༻ 🍒 ༺⊱┅
❒ مثل جنس پارچه!
⿻◌⿻◌⿻◌⿻
🛍 هر وقت خواستي پارچه اي بخري آن را در دست مچاله كن و بعد رهايش كن، اگر
چروك برنداشت جنس خوبي دارد.
حال، آدم ها همين طور هستند. آدم هايي كه بر اثر فشارها و مشكلات، شيوه و اخلاق و رفتارشان عوض مي شود و چروك بر مي دارند اينها جنس خوبي ندارند.
🌸 ولي جنس پيامبر(صلیالله علیه وآله) خوب بود.
مي فرمود: هيچ پيامبري به قدر من اذيت نشد و آزار نديد.
با اين وجود پيامبر هيچ گاه خم به ابرو نياورد. هيچ گاه شيوه و شخصيت او تغيير نكرد؛ چون شخصيت او با نخ آيات الهي بافته شده بود؛
در حقيقت #اخلاق او اخلاق قرآن بود يعني او قرآني زندگي مي كرد.
بياييم پيامبر(صلیالله علیه وآله) را #اسوه ي خود قرار دهيم و ما هم همچون او بر اساس قرآن مشي و مشق كنيم.
┗━━━━━━─━━⎚𑁍✐━
📚 @ghararemotalee
📳 @Mabaheeth
#مثل_شاخه_های_گیلاس
┅═ ۷۰ ⊰༻ 🍒 ༺⊱┅
❒ مثل داروي تلخ!
⿻◌⿻◌⿻◌⿻
دارو تلخ است؛ خاصيت آن هم به تلخي است؛ اما شيريني سلامت و بهبود در پي دارد.
به شرط اين كه در وقت و زمان خود مصرف شود، و دير يا زود نشود.
و ديگر آن كه اندازه آن هم مراعات شود و كم يا زياد نشود، اگر گفته اند شربتي را دو پيمانه مصرف كن و ديگري را سه يا چهار پيمانه، به همان ميزان بايد مصرف شود.
از طرفي هم البته بايد پرهيز را مراعات كرد، يعني در كنار آن هر چيزي را نبايد خورد.
حال، #نماز چيزي دقيقاً شبيه داروست.
يعني مثل دارو تلخ است، هر كَس بگويد شيرين است شيرينْ عقل است.
مگر مي شود صبح سرماي زمستان توي جاده از اتوبوسي پياده شوي، و در هواي سرد وضويي بسازي و با لرز و سرما نماز بخواني و شيرين باشد؟
يا غرق فيلم يا غرق گفتگو باشي و مؤذن اذان بگويد و بلند شوي و راهي مسجد شوي و شيرين باشد؟
البته نه فقط نماز بلكه هر عبادت ديگري هم همين طور است، اساساً حق، اينگونه است اميرالمؤمنين علي(علیهالسلام) فرمود: الحق مُرّ، يعني حق تلخ است. نماز هم كه حق است؛ پس تلخي هاي خود را دارد.
بله، اگر انسان نسبت به حقيقت نماز فهم و معرفت پيدا كند تلخي آن شيرين و آسان مي شود.
از اين رو در دعا از خدا مي خواهيم، خدايا شيريني ذكر خودت را به ما بچشان.
← يعني خدايا به ما معرفت كرامت كن!
⏰ ديگر آن كه نماز مثل دارو زمان دار است و بايد زمان آن را رعايت كنيم، يعني در وقت خود بخوانيم.
چون فلسفه نماز احساس عظمت حق است و اين احساس براي كسي اتفاق مي افتد كه نماز را در #اول_وقت خود بخواند.
كسي كه با تأخير، نماز خود را مي خواند در حقيقت با تأخير خود فرياد مي كند كه خدايا! تو عظيم نيستي، پول💰 عظيم است، كسب و كار عظيم است، تفريح و تفرج عظيم است. اگر تو عظيم بودي كه من همان ابتدا حرف تو را گوش مي دادم.
ديگر اين كه مثل دارو بايد كنار نماز پرهيز هم باشد،
پس اگر نماز حق است بايد از باطل فاصله گرفت، يعني نبايد به منكَر و فحشايي آلوده شد وگرنه خاصيت نماز را از بين مي برد.
شما وقتي يك فضا را با وسايل گرمايشي گرم نگه مي داري بايد تمام روزنه ها و دريچه ها و درها را ببندي، و گرنه انرژي را هدر داده اي.
چرا نماز براي ما حرارت و گرمايي ايجاد نمي كند؟!
چون پنجره🪟 گوش👂، پنجره چشم👀، پنجره دهان😛 باز است و هر چيزي را مي شنويم، هر چيزي را مي بينيم، هر چيزي را مي گوييم.
درست مثل انباري كه پر از گندم باشد؛ اما روزنه ها هم باز باشند. اينجاست كه همه چيز طعمه موش🐭 و مور🐜 و ملخ🦗 شده و از دست مي رود.
«گر نه موشي دزد در انبار ماست
گندم اعمال چل ساله كجاست»
خلاصه اين كه هر كَس مي خواهد از اندوخته نماز خود و از حرارت و گرماي آن برخوردار باشد بايد اين پنجره ها و روزنه ها را يكي پس از ديگري بسته نگه دارد و تنها به ضرورت باز كند، نه اين كه پيوسته از سر هوا و هوس و ميل، چشم 👁👁 و زبان👅 و گوش👂🏻 خود را باز بدارد.
┗━━━━━━─━━⎚𑁍✐━
📚 @ghararemotalee
📳 @Mabaheeth
انسان شناسی 024.mp3
10.84M
#انسان_شناسی ۲۴
#آیتالله_حقشناس
#استاد_شجاعی 🎤
⚠️ همهی حریفهات رو که کنار زدی، تازه میرسی به خطرناکترین حریف ❗️
حریفی که اگه حواست نباشه و بهش باج بدی،
تا بخوای بفهمی که داری اسیر میشی؛
به اژدهایی 🐉 تبدیل میشه و چنان تو رو میبلعه که دیگه نمیتونی بلند شی! ♨️
- کدوم حریف؟
-چرا اینقدر 🚨 خطرناک؟
-حالا چکار کنم باهاش؟
@Ostad_Shojae
╭═════════════ ┅ ╮
│📳 @Mabaheeth
│📚 @ghararemotalee
╰๛- - - - -
╭═══════๛- - - ┅┅╮
│📳 @Mabaheeth
│✨ @Nafaahat
│📖 @feqh_ahkam
│💌 @arame_janam
│📚 @ghararemotalee
╰๛- - - - -
دعای هشتم – تمجید خداوند و ستایش فراوان او
اَللّٰهُمَّ إِنَّ أَحَداً لاٰ يَبْلُغُ مِنْ شُكْرِكَ غَايَةً وَإِنْ اَبْعَدَ إِلّٰا حَصَلَ عَلَيْهِ مِنْ إِحْسَانِكَ مٰا يُلْزِمُهُ شُكْرَكَ، وَ لاٰ يَبْلُغُ مَبْلَغاً مِنْ طَاعَتِكَ وَإِنِ اجْتَهَدَ إِلّٰا كَانَ مُقَصِـّراً دُونَ اسْتِحْقَاقِكَ بِفَضْلِكَ، فَأَشْكَرُ عِبَادِكَ عَاجِزٌ عَنْ شُكْرِكَ، وَ أَعْبَدُهُمْ لَكَ مُقَصِّـرٌ عَنْ طَاعَتِكَ، لاٰ يَجِبُ لِأَحَدٍ مِنْهُمْ أَنْ تَغْفِرَ لَهُ بِاسْتِحْقَاقِهِ، وَ لاٰ یَحِقُّ لَهُ أَنْ تَرْضیٰ عَنْهُ بِاسْتِيجَابِهِ.
[ خداوندا هیچ کَس در سپاسگزاریات به مقصدی نـمیرسد هر چند که دور رفته باشد، مگر اینکه حاصل شود او را از احسان تو، آنچه او را ملزم به شکر تو سازد، و به جایی از طاعتت نـمیرسد، هر چند بكوشد مگر اينكه در برابر شايستگى تو به فضلت مُقصـّر بوده باشد، پس، سپاسگزارترين بندگانت ناتوان است از سپاسگزاریات و عبادت كنندهترين آنان از طاعت تو مقصـر است، براى هيچ كَس از آنها واجب نـمیشود که او را به استحقاقش ببخشی، و او را حق نباشد که به استحقاقش از او خرسند گردی.]
فَمَنْ غَفَرْتَ لَهُ فَبِطَوْلِكَ، وَ مَنْ رَضِيتَ عَنْهُ فَبِفَضْلِكَ، تَشْكُرُ يَسيِـرَ مٰا تُشْكَرُ بِهِ، وَ تُثِيبُ عَلیٰ قَلِيلِ مٰا تُطَاعُ فِيهِ، حَتّىٰ كَأَنَّ شُكْرَ عِبَادِكَ الَّذِی أَوْجَبْتَ عَلَيْهِ ثَوَابَهُمْ، وَ أَعْظَمْتَ فِیهِ جَزَاءَهُمْ، أَمْرٌ مَلَكُوا اسْتِطٰاعَةَ الِامْتِنَاعِ مِنْهُ دُونَكَ فَكٰافَأْتَهُمْ، وَ لَمْ يَكُنْ سَبَبُهُ بِيَدِكَ فَجٰازَيْتَهُمْ،
[ پس هر كه را بيامرزى به لطف تو باشد، و از هر كه راضی شدهای به فضْلت بوده، سپاس میگویی اندک چیزی را که در سپاس تو انجام شود، و پاداش مىدهى اندک چيزى را كه به آن اطاعت شوى تا آنجا كه سپاس بندگانت که واجب نـمودهای ثوابشان را بر آن، و پاداش آنان را در آن فراوان ساختهای، امری است که خود مالک بودهاند توانایی خودداری از آن را در برابر تو و تو آنها را پاداش دادهباشی، و سبب آن در دست تو نبوده و آنان را جزا داده باشی.]
بَلْ مَلَكْتَ يٰا إِلٰهیٖ أَمْرَهُمْ قَبْلَ أَنْ يـَمْلِكُوا عِبَادَتَكَ، وَ أَعْدَدْتَ ثَوَابَهُمْ قَبْلَ أَنْ يَفِيضُوا فیٖ طَاعَتِكَ، وَ ذٰلِكَ أَنَّ سُنَّتَكَ الْإِفْضَالُ، وَ عَادَتَكَ الْإِحْسٰانُ، وَ سَبِيلَكَ الْعَفُوُ، كُلُّ الْبَـرِيَّةِ مُعْتَـرِفَةٌ بِأَنَّكَ غَیْرُ ظَالِمٍ لِمَنْ عَاقَبْتَ، وَ شَاهِدَةٌ بِأَنَّكَ مُتَفَضِّلٌ عَلیٰ مَنْ عٰافَيْتَ، وَ كُلٌّ مُقِرٌّ عَلیٰ نَفْسِهِ بِالتَّقْصِیرِ عَمَّا اسْتَوْجَبْتَ، فَلَوْلاٰ أَنَّ الشَّيْطٰانَ يَخْتَدِعُهُمْ عَنْ طَاعَتِكَ مٰا عَصَاكَ اَحَدٌ، وَ لَوْلاٰ أَنَّهُ یُصَوِّرُ لَهُمُ الْبَاطِلَ فیٖ مِثَالِ الْحَقِّ مٰا ضَلَّ عَنْ طَرِيقِكَ ضٰالٌّ.
[ بلکه تو ای خدای من پیش از آنکه پرستش تو را انجام دهند، مالک امرشان بودهای، و ثواب آنان را آماده کردهای پیش از آنکه به طاعت تو بپردازند و آن بدین جهت است که سنت تو تفضّل، و عادت تو نیکوکاری و راه تو، بخشش است؛ از این رو همه آفریدگان معتـرفاند که تو دربارۀ هر که عقوبتش کنی ستم نکردهای، و شاهدند که هر که را ببخشی در حقّش تفضّل فرمودهای، و همگان درباره خویش به تقصیر نسبت به آنچه سزاوار آنی معتـرفند.
بنابراین اگر شیطان ایشان را از طاعتت نفریبد هیچ عصیانگری تو را معصیت نکند، و اگر شیطان، باطل را در نظرشان به صورت حق جلوه ندهد هیچ گمراهی از راه تو منحرف نشود.]
فَسُبْحَانَكَ مٰا أَبْیَنَ كَرَمَكَ فیٖ مُعَامَلَةِ مَنْ أَطَاعَكَ أَوْ عَصَاكَ، تَشْكُرُ الْمُطِيعَ عَلیٰ مٰا أَنْتَ تَوَلَّيْتَهُ لَهُ، وَ تُـمْلِی لِلْعَاصِی فيٖمَا تَـمْلِكُ مُعَاجَلَتَهُ فِيهِ، أَعْطَيْتَ كُلًّا مِنْهُمَا مٰا لاٰ يَجِبُ لَهُ، وَ تَفَضَّلْتَ عَلیٰ كُلٍّ مِنْهُمَا بِـمٰا يَقْصُـرُ عَمَلُهُ عَنْهُ، وَ لَوْ كَافَیْتَ الْمُطِيعَ عَلیٰ مٰا أَنْتَ تَوَلَّيْتَهُ لَهُ بِالسَّوٰاءِ لَأَوْشَكَ أَنْ يَفْقُدَ ثَوَابَكَ، وَ أَنْ تَزُولَ عَنْهُ نِعْمَتُكَ، وَ لٰكِنَّكَ جَازَيْتَهُ عَلَی الْمُدَّةِ الْقَصِیرةِ الْفَانِيَةِ بِالْمُدَّةِ الطَّوِيلَةِ الْخَالِدَةِ، وَ عَلَی الْغَايَةِ الْقَرِيبَةِ الزّٰائِلَةِ بِالْغَايَةِ الْمَدِيدَةِ الْبَاقِيَةِ.
[ پس منزّهی تو، چه آشکار است بزرگواریات در برخورد با کسی که تو را اطاعت کرده یا عصیان نـموده، مطیع را در مقابل آنچه خود برایش فراهم آوردهای پاداش میدهی، و معصیت کار را در آنچه تعجیل در کیفرش به دست توست #مهلت میدهی، به هر یک از آن دو نفر عطایی نـمودهای که مستحق آن نبوده، و به هر یک تفضّلی فرمودهای که عملش از آن قاصـر است، و اگر اطاعت کننده را بر آنچه حضـرتت او را بر آن گماشتهای (نه بر عمل خودش) پاداش میدادی، بیم آن بود که ثوابت را از دست بدهد، و نعمتت از او زایل شود، ولی تو به بزرگواری خود در برابر مدت کوتاه از دست رفتنی به مدّتی طولانی و همیشگی، و در مقابل مدت نزدیک گذرا با مدت دامنهدار جاوید او را پاداش دادی.
ثُمَّ لَمْ تَسُمْهُ الْقِصَاصَ فِيمٰا أَكَلَ مِنْ رِزْقِكَ الَّذِی يَقْوٰى بِهِ عَلیٰ طٰاعَتِكَ، وَلَمْ تَحْمِلْهُ عَلَی الْمُنَاقَشَةِ فِی الْآلٰاتِ الَّتیٖ تَسَبَّبَ بِاسْتِعْمَالِهَا إِلیٰ مَغْفِرَتِكَ، وَلَوْ فَعَلْتَ بِهِ ذٰلِكَ لَذَهَبَ جَمِيعُ مٰا كَدَحَ لَهُ، وَلَصَارَتْ جُمْلَةُ مٰا سَعىٰ فِيهِ جَزٰاءً لِلصُّغْرىٰ مِنْ مِنَنِكَ، وَلَبَقِیَ رَهْناً بَیْنَ يَدَيْكَ بِسَائِرِ نِعَمِكَ، فَمَتىٰ كَانَ يَسْتَحِقُّ شَيْئاً مِنْ ثَوَابِكَ؟، لاٰ، مَتىٰ.
سپس در برابر رزقی که از سفره نعمت تو خورده تا به سبب آن بر طاعتت نیرو گیرد با او معامله پایاپای نکردی، و از او بازپرسی دقیق درباره ابزاری که آنها را سبب رسیدن به مغفرتت قرار داده ننمودی، و اگر با مطیع چنین رفتار مینـمودی تـمام حاصل دستـرنج و سعی و زحمت او در مقابل کوچکترین نعمتها و عطاهایت از دست میرفت، و در پیشگاه مقدّست به خاطر سایر نعمتهایت در گرو میماند، پس چه زمانی شایستگی چیزی از ثواب تو را میداشت؟ نه، هیچ گاه!
فَهٰذِهِ يٰا إِلٰهیٖ حَالَةُ مَنْ أَطَاعَكَ، وَسَبِيلُ مَنْ تَعَبَّدَ لَكَ فَأَمَّا الْعَاصِی أَمْرَكَ، وَالْمُوَاقِعُ نَهْيَكَ، فَلَمْ تُعَاجِلْهُ بِنِقْمَتِكَ لِكَیْ يَسْتَبْدِلَ بِحَالِهِ فیٖ مَعْصِيَتِكَ حَالَ الْإِنٰابَةِ إِلیٰ طٰاعَتِكَ، وَلَقَدْ كَانَ يَسْتَحِقُّ يٰا إِلٰهیٖ فیٖ أَوَّلِ مٰا هَمَّ بِعِصْيَانِكَ كُلَّ مٰا أَعْدَدْتَ لِجَمِيعِ خَلْقِكَ مِنْ عُقُوبَتِكَ.
این است خدای من، حالِ آن کسی که تو را فرمان برده، و سـرنوشت کسی که به عبادت تو اقدام نـموده، و اما آن که از تو نافرمانی کرده و نهی تو را مرتکب شده پس عجله در انتقام از او نکردی، تا مگر به جای حال معصیت تو حال برگشت به طاعت تو گزیند، در صورتی که او در اولین باری که بر عصیان تو همّت نـموده مستحق تـمام عقوبتهایی که برای جمیع بندگانت مهیا نـمودهای گشته.
فَجَمِيعُ مٰا أَخَّرْتَ عَنْهُ مِنْ وَقْتِ الْعَذَابِ وَأَبْطَأْتَ عَلَيْهِ مِنْ سَطَوَاتِ النِّقْمَةِ، فَتَـرْكٌ مِنْ حَقِّكَ وَرِضًی بِدُونِ وَاجِبِكَ. فَمَنْ أَكْرَمُ يٰا إِلٰهیٖ مِنْكَ، وَمَنْ أَشْقىٰ مِمَّنْ هَلَكَ عَلَيْكَ؟!
پس هر عذابی که از او به تأخیر انداختهای، و هر سطوت انتقام و عقابی که از او بازپس داشتهای حق قطعی توست که وامیگذاری، و به کمتـر از آنچه استحقاق توست رضا دادهای. پس ای خدای من کریمتر از تو کیست؟ و بدبختتر از کسی که به سبب مخالفت با تو هلاک شده، چه کسی است؟
فَتَبَارَكْتَ أَنْ تُوصَفَ إِلّٰا بِالْإِحْسَانِ، وَكَرُمْتَ أَنْ يُخَافَ مِنْكَ إِلَّاالْعَدْلُ، لاٰيُخْشیٰ جَوْرُكَ عَلیٰ مَنْ عَصَاكَ، وَلاٰيُخَافُ إِغْفٰالُكَ ثَوَابَ مَنْ أَرْضَاكَ، فَصَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَاٰلِهِ، وَهَبْ لیٖ مِنْكَ أَمَلِی وَ زِدْنِی مِنْ هُدَاكَ مٰا أَصِلُ بِهِ إِلیٰ تَوْفِيقِ عَمَلِی، إِنَّكَ مَنّٰانٌ كَرِيمٌ.
پس تو والاتر از آنی که جز به احسان وصف شوی، و منزّه از آنی که جز از جهت عدل از تو بتـرسند، بیم جور و جفا به معصیت کار از تو نـمیرود، و ترس واگذاشتـن پاداش کسی که تو را به عبادت خشنود ساخته در کار نیست، پس بر محمد و آلش درود فرست، و آرزوی مرا برآور، و هدایتت را آن گونه بر من افزایش ده که به سبب آن توفیق در کار خویش یابم، زیرا که تو بخشندۀ کریمی.
یٰا مَنْ لاٰتَنْقَضِی عَجَائِبُ عَظَمَتِهِ احْجُبْنَا عَنِ الْإِلْحَادِ فیٖ عَظَمَتِكَ، وَیٰا مَنْ لاٰتَنْتَهِی مُدَّةُ مُلْکِهِ، أَعْتِقْ رِقَابَنَا مِنْ نِقْمَتِكَ، وَیٰا مَنْ لاٰتَفْنیٰ خَزَائِنُ رَحْمَتِهِ، اجْعَلْ لَنٰا نَصِیباً مِنْ رَحْمَتِكَ، وَیٰا مَنْ تَنْقَطِعُ دُونَ رُؤْیَتِهِ الْأَبْصَارُ أَدْنِنَا مِنْ قُرْبِكَ، وَیٰا مَنْ تَصْغُرُ عِنْدَ خَطَرِهِ الْأَخْطَارُ کَرِّمْنَا عَلَیْكَ.
ای کسی که شگفتیهای عظمتت پایانبردار نیست، ما را از الحاد و لغزش در عظمتت بازدار، ای آن که دوران فرمانرواییات را نهایت نیست، ما را از بند عذاب خود رهایی بخش، ای کسی که گنجینههای رحمتت را فنا نیست، برای ما از رحمتت نصیب و بهرهای قرار ده، ای که چشمها و دیدهها از دیدنت فرو ماند، ما را به عرصهگاه قربت نزدیک کن، و ای کسی که در برابر قدر و منزلتت تـمام منزلتها کوچک است، ما را در پیشگاهت گرامی دار.
وَیٰا مَنْ تَظْهَرُ عِنْدَهُ بَوٰاطِنُ الْأَخْبَارِ لاٰتَفْضَحْنَا لَدَیْكَ، وَأَغْنِنَا عَنْ هِبَةِ الْوَاهِبِینَ بِهِبَتِكَ، وَاکْفِنَا وَحْشَةَ الْقَاطِعِینَ بِصِلَتِكَ حَتّٰی لاٰنَرْغَبَ إِلیٰ أَحَدٍ مَعَ فَضْلِكَ، وَلاٰنَسْتَوْحِشَ مِنْ أَحَدٍ مَعَ بِذَلِكَ.
و ای آن که خبـرهای نهانی در نزدت آشکار است، ما را نزد خود رسوا مکن، ما را به بخشش خود از بخشش دیگران بینیاز ساز و ترس گسستـن دیگران را از ما با پیوستـن ما به خودت کفایت فرما، تا با وجود عطای تو از دیگری نخواهیم و با احسان تو از احدی نهراسیم.
اَللّٰهُمَّ کِدْ لَنٰا وَلاٰ تَکِدْ عَلَیْنَا، وَامْکُرْ لَنٰا وَلاٰ تَـمْکُرْ بِنٰا، وَأَدِلْ لَنٰا وَلاٰ تُدِلْ مِنّٰا، اَللّٰهُمَّ قِنٰا عَذَابَكَ، وَاهْدِنَا بِكَ، وَلاٰ تُبَاعِدْنَا عَنْكَ، فَإِنَّكَ مَنْ تَقِهِ یَسْلَمْ، وَمَنْ تَهْدِهِ یَعْلَمْ، وَ مَنْ تُقَرِّبْهُ إِلَیْكَ یَغْنَمْ.
خداوندا در هر کار به نفع ما چاره ساز و بر زیان ما چاره مساز و به سود ما تدبیر کن و به ضـرر ما تدبیر مفرما و ما را چیرهگی ده و دیگران را بر ما چیره مساز، خداوندا، ما را از غضب خودت حفظ کن و به عنایت خویش نگاهدار، و به سوی خودت هدایت کن و از پیشگاهت دور منما، آن را که تو حفظ کنی سالـم میماند و آن را که تو هدایت کنی، دانا شود و آن را که تو به خود نزدیک سازی، غنیمت بَرد.
اَللّٰهُمَّ اِنَّـمٰا یَکْفِی الْکُفَاةُ بَفَضْلِ قُوَّتِكَ فَاکْفِنَا، وَاِنَّـمٰا یُعْطِی الْمُعْطُونَ مِن فَضْلِ جِدَتِكَ فَاَعْطِنَا، وَاِنَّـمٰا یَهتَدِی الْمُهتَدُونَ بِنُورِ حِکْمَتِكَ فَاهْدِنَا، اَللّٰهُمَّ اِنَّكَ مَنْ وَالَیتَ لَمْ یَضْـرُرْهُ خِذلٰانُ الْخَاذِلِینَ، وَمَنْ اَعْطَیْتَ لَمْ یَنْقُصْهُ مَنْعُ الْمَانِعِینَ، وَ مَنْ هَدَیْتَ لَمْ یَغوِهِ اِضْلاٰلُ الْمُضِلِّینَ فَامْنَعْنَا بِعِزَّتِكَ مِن شَـرِّ عِبَادِكَ، وَاَغْنِنَا عَنْ غَیْرِكَ بِاِرْفَادِكَ، وَاسْلُكْ بِنٰا سُبُلَ الْحَقِّ بِاِرْشَادِكَ.
خداوندا کفایت کنندگان، به فضل توان تو کفایت میشوند، پس ما را کفایت کن، و میبخشند بخشندگان از زیادتی بخشش و توانگریات، پس به ما عطا کن، و هدایت یافتگان هدایت مییابند به نور حکمتت، پس ما را هدایت کن، خداوندا هر که را تو سـرپرستی کنی، یاری نکردن فروگذاران او را زیان نرساند و هر کس را تو عطا کنی منع باز دارندگان او را نقصان ندهد و هر که را هدایت کنی، گمراهسازی گمراه کنندگان فریبش ندهد. پس ما را با عزتت نگاهدار از شـر بندگانت و بی نیازمان ساز از غیر خودت با بخشندگیات و ما را در راه حق روان ساز با راهنماییات.
وَاکْفِنَا حَدَّ نَوَائِبِ الزَّمَانِ، وَسُوءَ مَصَائِدِ الشَّیطَانِ، وَمَرَارَةَ صَوْلَةِ السُّلْطَانِ، وَاجْعَلْ سَلاٰمَةَ قُلُوبِنَا فیٖ ذِکرِ عَظَمَتِكَ، وَفَرَاغَ أَبْدَانِنَا فیٖ شُکْرِ نِعْمَتِكَ، وَانْطِلاٰقَ أَلْسُنِنَا فیٖ وَصْفِ مِنَّتِكَ، وَاجْعَلْنَا مِنْ دُعَاتِكَ الدّٰاعِینَ إِلَیْكَ، وَمِنْ هُدَاتِكَ الدّٰالِّینَ عَلَیْكَ، وَمِنْ خَاصَّتِكَ الْحَاضِـرِینَ لَدَیْكَ.
و ما را از سختی مصائب زمان و شـرّ دامهای شیطان و تلخی قهر سلطان حفظ فرما، و سلامت قلوب ما را در ذکر عظمتت و آسایش بدنهامان را در شکر نعمتت و روانی زبان ما را در وصف عطایت قرار بده، و ما را در زمره دعوتکنندگان به سویت قرار بده و از جمله راهنمایانی که به تو دلالت و راهنمایی میکنند قرار ده و در حلقه خاصان از بندگانت درآر.
╭═══════๛- - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
│✨ @Nafaahat
│📖 @feqh_ahkam
│💌 @arame_janam
│📚 @ghararemotalee
╰๛- - - - -
8.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨شعرخوانی حاج علی انسانی
شعرخوانی حاج علی انسانی در گرامیداشت مباهله
@moallatv3
╭═══════๛- - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
│✨ @Nafaahat
│📖 @feqh_ahkam
│💌 @arame_janam
│📚 @ghararemotalee
╰๛- - - - -