eitaa logo
QASiM.ZARIF.RESEARCH
1 دنبال‌کننده
196 عکس
6 ویدیو
13 فایل
پیوند عضویت در صفحه اینستاگرام: instagram.com/ghzresearch
مشاهده در ایتا
دانلود
💠موضوع: «بررسي تطبيقي نظريه فداي حضرت عيسي در مسيحيت و شهادت امام حسين عليه السلام در شیعه» 🎤 ارائه دهنده: حجت الاسلام مجتبی داوودی 🗓 زمان : چهارشنبه 5 شهریور ماه ۱۳۹۹ ⏰ ساعت 5 عصر ✅چهل وهفتمین نشست از سلسله نشست های «کلمه سواء» ✴️برگزارکننده: هیئت اندیشه ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی معاونت پژوهش 🌐علاقمندان می توانند از دو طریق سامانه‌ی دانا (LMS) حوزه علمیه خراسان به آدرس اینترنتی: http://lms.hozehkh.com/panel/ و همچنین سایت هیئت اندیشه ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی معاونت پژوهش این حوزه به نشانی: http://irchozehkh.ir/ در این نشست به صورت مجازی شرکت کنند. •┈┈••••✾•☘️🌼🍀•✾•••┈┈• 📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🆔 @howzehpajohesh
📣🖥📣 سلسله وبینارهای اقتصاد مقاومتی ✅ اقتصاد زَکَوی (اقتصاد برمبنای زکات) 🏅همراه با ارائه گواهینامه معتبر شرکت در وبینار 📝 جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام، لطفا مشخصات خود را به آیدی@maharat99 در پیام رسان ایتا، ارسال فرمایید؛ ☎️ و یا در ساعات اداری با شماره تلفن ۰۵۱۳۲۰۰۸۸۲۵ تماس حاصل فرمایید. ♾ لینک دوره پس از ثبت نام ارسال می گردد. ⏳ مهلت ثبت نام: ۳ شهریور ۹۹ 🗓 زمان وبینار: ۴ شهریور ۹۹ ساعت ۱۰ صبح 💠 مرکز آموزش مهارت های علمی - کاربردی حوزه علمیه خراسان ┈┈•✾•🍀🌻🍀•✾•┈┈ 💐با ما همراه باشید؛ 📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: ╔═🦋🌴════╗ @howzehpajohesh ╚════🌴🦋═╝
کارگاه جلسه سوم 99/05/15 📌سخن در ابعاد روانی مسئله مدیریت زمان بود. از عزت‌نفس و خودباوری به عنوان لازمه مدیریت زمان یاد کردیم. امام بزرگوار رحمه‌الله نیز در رهبری و پیروزی انقلاب اسلامی، خودباوری و عزت نفس را در جان و روان ملت پرورش داد. 📌از ارکان عزت‌نفس خودپذیری است. ذهنیت ما مسیرهای پیش‌رو را ترسیم می‌کند. ذهنیت مثبت از خودپنداری مثبت می‌آید. خودپنداری مثبت، ما را به خودپذیری می‌کشاند و حودپذیری ما را به خودباوری و شکوفایی می‌رساند. ذهنیت مثبت👈خودپنداری مثبت👈خودپذیری👈خودباوری. آفت این موضوع، اضطراب است. 📌 در برابر ذهنیت مثبت، ذهنیت منفی است. ذهنیت منفی👈خودپنداری منفی👈درماندگی👈خود درماندگی👈خوددرماندگی آموخته‌شده. علت ذهنیت منفی، خودپنداری منفی است. کسانی که خودپنداری منفی دارند دچار درماندگی، سپس خوددرماندگی و بعد از آن خوددرماندگی آموخته‌شده می‌شوند. خوددرماندگی آموخته‌شده حالتی است که صاحب آن می‌گوید من به درد هیچ کاری نمی‌خورم. دست به دریا می‌زنم خشک می‌شود. این حالت، انسان را به رفتارهای پر خطر و حتی خودکشی می‌کشاند. 📌گروهی نیز در میانه ذهنیت مثبت و منفی جای دارند. روزی با انگیزه و روزی بی انگیزه. روزی استادش را می‌ستاید و روز دیگر نفرین! گاه نماز شبش را می‌خواند و گاه حال نمازهای واجب را هم ندارد.
کارگاه جلسه چهارم 99/05/22 📌تمرکز نداشتن، انسان را در مدیریت زمان دچار مشکل می‌کند. تمرکز داشتن یا نداشتن در نوع ذهنیت انسان ریشه دارد. اگر مثبت باشد، اضطراب نیز مدیریت می‌شود و تمرکز به هم نمی‌خورد. می‌گوید: من وقت کم می‌آورم و نمی‌توانم به همه درسه‌ها و علاقه‌مندی‌های خود برسم. از خوابش می‌زند. این کم‌خوابی اضطراب را افزایش می‌دهد. 📌ذهن، چنان لیوانی آب است که در آن تکه‌ای یخ افتاده است. 10% یخ بیرون آب و باقی درون آب است. آن 10% خودآگاه ذهن است. ویژگی خودآگاه ذهن، ظرفیت محدود آن است. آن 90% را ناخودآگاه ذهن می‌گویند. این ناخودآگاه سرمایه ماست. 📌صاحبان ذهنیت مثبت از ناخودآگاه ذهن بهره می‌جویند و صاحبان ذهنیت منفی از خودآگاه ذهن. 📌برای مدیریت زمان و یک برنامه موفق باید سه آمادگی در انسان به دست آید: 1. آمادگی جسمی: خواب مناسب (7 ساعت شب و 1 ساعت روز)، ورزش، تغذیه و ... 2. آمادگی روحی: هدف‌مندی، خودپذیری و ... 3. آمادگی علمی: آشنایی با شیوه‌های فراگیری درس، هنر خوب شنیدن، آشنایی با برنامه‌ریزی به گونه‌ای که قابل اجرا و نتیجه‌بخش باشد و...
توقع ما از حوزه چیست؟ (2) آزاد اندیشی: 1. حوزه آزاد اندیش است. خاصیت علمی بودن است. تحجر در میدان علم معنی ندارد. یعنی اگر عالم هستیم، حوزه علمیه هستیم، دنبال علم هستیم، باید فکر را آزاد گذاشت؛ البته برای اهل فکر. معلوم است که در یک مجموعه علمی کسی که صلاحیت فکری ندارد، جرأت اظهارنظر هم پیدا نمی‌کند؛ اگر اظهار نظر کرد، مچ او را می‌گیرند، غلط او آشکار می‌شود. آن کسی که صلاحیت اظهارنظر دارد، بایستی اظهارنظر کند؛ چه در فقه، چه در اصول، چه در فلسفه، چه در کلام، چه در بقیه مباحث و علوم حوزوی و رایج در حوزه؛ یعنی باید آزاداندیشی باشد. (منبع) 2. این‌طور نباشد که طلبه خیال کند اگر بخواهد امتحان بدهد، بایستی مثلاً این‌گونه در جزییات دقت بکند و این ریزه‌کاری‌ها را بداند، و نتیجتاً از آن مسائل اصلی باز بماند. البته در درس‌ها هم باید این نکته رعایت شود، اما عمده در امتحان است. نه تنها طلاب را بایستی از غور بی‌حاصل در بعضی از کارهای کوچک برحذر بدارند، بلکه بیشتر باید آن‌ها را به تحقیق، به تفحص، به آزاداندیشی، به سعۀ مسائل مورد نظر و نوآوری سوق بدهند. (منبع)
چگونه خوب درس بخوانیم؟ درآمد: هدف از درس‌خواندن و روش فراگیری آن برایتان روشن است؟ اینکه دانش را صرفاً به خاطر سپردن تکه‌پاره‌های اطلاعات یا گذراندن واحدهای متعدد درسی و کسب انواع و اقسام مدارج تحصیلی در نظر آوریم، مایۀ وهن مفهوم دانش است. (منبع) اگر این‌گونه یا به چیزی شبیه به این می‌اندیشید، هم‌اینک به فکر چاره باشید. در سخن بیاندیشید: حفظ‌گرایی درست نیست، مفید نیست. طلبه را باید از اول درس خواندن وادار کرد به اینکه فکر کند. معروف بود می‌گفتند: «بدان ایدک الله» - چرا گفت بدان و نگفت بخوان؟ - منظور این است که اولا حس سوال‌پردازی را در طلبه زنده کند، بعد هم به او تفهیم کند که خواندن مراد نیست، دانستن مراد است. (منبع) ادامه دارد...
📌 📣 🔷️ سلسله دروس امامت در اندیشه اسلامی🔷️ ◀️ شب های ماه محرم الحرام ، ساعت ۲۳ ⭕ پخش زنده از آپارات و اینستاگرام 🌐 https://www.aparat.com/ayatollah.araki/live 🔻 کانال رسمی آیت الله اراکی 🆔️ @mohsenaraki_ir
همه ما تجربه جست‌و‌جو در موتورهای جست‌و‌جو و اینترنت را داریم؛ ولی خیلی وقت‌ها به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسیم. بیشتر سردرگم می‌شویم و گاه به ناکجاآباد اینترنت می‌رویم! با توجه به حجم انبوه اطلاعاتِ غیرمفید و غیرمعتبر در وب (آلودگی‌های اطلاعاتی)، می‌توان آن را به "زباله‌گردی دیجیتال" تشبیه کرد. برخی گمان می‌کنند تنها با نوشتن واژه یا عبارت مورد نظر خود می‌توانند پاسخ دلخواه خود را بیابند؛ در حالی که سخت در اشتباهند. در جستجو، به ویژه جست‌و‌جو‌های علمی به این راحتی به پاسخ نمی‌رسیم. بسیاری از اطلاعات و داده‌های مورد نیاز ما در اینترنت وجود دارد؛ولی وجود داشتن به معنای در دسترس بودن نیست.نخست باید بپذیریم که جست‌و‌جو یک مهارت است. به زودی فرسته‌هایی را با موضوع "مهارت جست‌و‌جو در اینترنت" بارگذاری می‌کنیم.
Google-Search-Tips-and-Tricks.gif
12.8K
مهارت جست‌و‌جو در اینترنت (2) توانایی یافتن در میان انبوه اطلاعاتِ در دسترس: استفاده از موتورهای جست‌و‌جو برای یافتن اطلاعات مورد نظر چیزی است که بسیاری از کاربران اینترنت گمان می‌کنند که مسئله ساده‌تر از این حرف‌هاست: موضوع مورد نظر خودت را تایپ می‌کنی و هم پاسخ مورد نظر یا فهرستی از پاسخ‌های مورد نظر را پیدا می‌کند و ارائه می‌دهد! امروزه تا سخن از تحقیق و پژوهش به میان می‌آید یکی از نخستین چیز‌هایی که به ذهن ‌می‌آید "جست‌و‌جو" کردن است. پیش از پرداختن به روش‌های جست‌و‌جو باید با مفهوم آشنا شد. (منبع با کمی دخل و تصرف)
چگونه خوب درس بخوانیم؟ (2) پیش از حضور در یک درس باید شناختی جامع از ویژگی‌های آن درس به دست آورد. چه پیش‌نیاز‌ها و الزاماتی برای شرکت در آن درس وجود دارد؟ استادش کیست؟ چگونه تدریس می‌کند؟ مطمئن شوید چگونه می‌توانید بیشترین بهره را از وی برد؟ آیا می‌توانید ارتباط علمی خوبی با او برقرار کنید؟ چگونه آزمون می‌گیرد؟ ملاک ارزیابی‌اش چیست؟ چگونه نمره می‌دهد؟ آیا این درس، ‌متن‌محور است یا استاد‌محور؟ اگر متن‌محور است چه کتابی را باید خواند؟ اگر استاد‌محور است جزوه‌ای از پیش آماده هست یا خود شاگردان باید سخنان استاد را بنویسند؟ اگر متن‌محور است، روش نویسندۀ کتاب چیست؟ او چگونه یک بحث را آغاز می‌کند و به پایان می‌رساند؟ حتماً نقشه مباحث کتاب را برای خود ترسیم کنید. بدانید در این کتاب قرار است چه بخوانید. و اگر کتابی در کار نیست از استاد بخواهید در آغاز سال تحصیلی نقشه مباحث درس را برایتان ترسیم کند. منابع مطالعاتی مفید در کنار کتاب و سخن استاد چیست؟ فهرستی را تهیه کنید. بدانید الزامات برگزاری یک کلاس حضوری چیست؟ و در کنار آن حتماً با روش فراگیری در درس نیز آشنا شوید. پاسخ به پرسش‌ها و توجه به نکاتی از‌این‌دست در آغاز سال تحصیلی، به شما کمک می‌کند تا در هنگام درس تمرکز و آمادگی بیشتری داشته باشید و به عبارتی در سر درس گیج و سردرگم نباشید. نویسنده متن: @GhasemZarif
نشانه‌گذاری (6) انواع نشانه‌گذاری نشانه های مکث موقت نشانه ویرگول ویرگول یا درنگ نما که در زبان فرانسه virgule، در انگلیسی comma، در عربی «الفارزه، الفاصلة الفصله)» نامیده می شود، یکی از رایجترین و پرکاربردترین نشانه های خط فارسی است و برای درنگ یا مکث کوتاه به کار می رود. از این نشانه برای رفع ابهام در پاره‌ای از جمله‌ها و نیز سهولت در خواندن و درک مطلب استفاده می شود؛ اما نباید در کاربرد آن افراط کرد. ویرگول برای توقف یا درنگ کوتاه به کار می رود؛ اما این درنگ در زبان فارسی در حد حبس نفس است؛ یعنی وقتی سخن می گوییم، اگر درنگ ما در حد داشتن نفس و نه تجدید آن باشد، از «ویرگول»؛ اما اگر به دم و بازدم بینجامد، از «نقطه-ویرگول» استفاده می کنیم. در نهایت اگر بتوان نفس را کاملا رها کرد، از «نقطه» استفاده می‌کنیم. پس می توان از ویرگول هنگام حبس نفس در سینه استفاده کرد. حد استفاده از «نقطه-ویرگول» در حد تجدید نفس، و نقطه در هنگام رها کردن کامل نفس است. میزان درنگ دونقطه (:) بیشتر از ویرگول و کمتر از نقطه - ویرگول است و به حد نقطه نمی رسد. ادامه دارد ... منبع: دانش نشانه‌گذاری در خط فارسی دکتر ناصر نیکوبخت
چگونه خوب درس بخوانیم؟ (3) آموزش مجازی جان سخن در فرسته پیشین این بود که باید پیش از شروع درس آگاهی نسبتاً کاملی از ویژگی‌های آن درس پیدا کرد. و نیز گفته شد که حتماً با روش فراگیری درس در نیز آشنا شد. البته همه آنچه در آموزش حضوری گفته شد در آموزش مجازی نیز جاری است. با پیشرفت تکنولوژی و گسترش اینترنت از گوشه و کنار زمزمه آموزش در بستر فضای مجازی به گوش رسید. پیش‌بینی شده است در آینده‌ای نه‌چندان دور همه مجامع علمی، همه یا دست‌کم بخش زیادی از آموزش خود را مجازی ارائه خواهند کرد. با فراگیری گسترده ویروس کرونا آن آینده خیلی زودتر خود را نُمایان کرد. در این میان بسیاری از درس‌ها، نشست‌ها و همایش‌های علمی در بستر فضای مجازی برگزار شد. آموزش مجازی این نیست که استاد صوتی را ضبط کند و در اختیار شاگرد بگذارد و او نیز آفلاین گوش کند. البته منظور، نفی کامل این کار نیست. چه کرونا باشد و چه نباشد! یکی از بهترین روش‌ها در آموزش مجازی این است که استاد در ابتدا صوت درس را ضبط می‌کند و شاگرد نیز گوش ‌می‌کند. ممکن است استاد تمرین و تکلیفی را نیز در نظر بگیرد. شاگرد تمرین و تکلیف را انجام می‌دهد. سپس کلاس درس -حضوری یا آنلاین- درباره محتوای درس گفت‌و‌گو می‌شود. اشکال‌ها پاسخ داده می‌شود. درباره تمرین‌ها میان استاد و شاگردان و شاگردان با هم بحث می‌شود و در پایان جمع‌بندی می‌شود. در پایان یادآور می‌شوم آنچه گفته شد سخن آخر نیست و هنوز جای بحث و نِقاش و تجربه و... هست. می‌توانید دیدگاه خود را به نشانی زیر بفرستید👇👇👇 نویسنده متن: @GhasemZarif بیشتر بخوانید.
بازتاب خبری برگزاری کارگاه در پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه خراسان. http://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=38453 برای شنیدن و خواندن محتوای این کارگاه، اینجا بیایید.