eitaa logo
گفتار پسندیده
1.3هزار دنبال‌کننده
290 عکس
101 ویدیو
6 فایل
✅ کانال رسمی حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده. استاد دانشگاه قرآن و حدیث. 🖼 روزنه‌ای به کهکشان معارف دینی در بستر زندگی امروز. ادمین: @admin_goftare_Pasandide صفحات مجازی: https://zil.ink/goftarepasandide
مشاهده در ایتا
دانلود
1⃣1⃣ تقویت پاداشی معنا: توجه به پاداش‌ مشکلات ویژگی انسان: گریز از بیهودگی اما پذیرش رنج سودمند توجه نکردن به پاداش آینده 🏵 پاداش داشتن همه بلاهای مؤمن ‼️ آگاهی از پاداش = تمنای بلا اطمینان به خدا و امید به او
📜 سخت نگیرید 🔸بخش بسیاری از سخت شدن زندگی، مربوط به «سخت گیری» ماست، نه وجود مشکلات. گاهی وقت‌ها آن قدر زندگی را سخت می‌گیریم که غیر قابل تحمّل جلوه می‌کند و حال آن که واقعیت، چیز دیگری است. زندگی، آن قدر هم که می‌پنداریم، سخت و دشوار نیست. همیشه واقعیت، تحمّل پذیر است؛ اغراق کردن ما است که شدت درجه دشواری را بالا می‌برد. 🔹بنابراین، یکی از کلیدهای رضایت از زندگی، «راحت گرفتن زندگی» است. راحتی زندگی را باید در خودمان جستجو کنیم. همواره، راحتی زندگی به عوامل بیرونی نیست؛ این یک اصل است. زندگی را راحت بگیرید تا راحتْ زندگی کنید. 🔸امام کاظم علیه‌السلام در این باره می‌فرماید: دنیا را ناچیز بشمرید و آن را راحت بگیرید؛ چرا که به یقین، هیچ مردمی، آن را راحت نگرفتند، مگر آن که خداوند، زندگی را بر آنان گوارا نمود. 📙 هنر رضایت از زندگی، صفحه ۶۱ 👤 حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
📜 آرزوهای زندگی 🔸 آنچه به زندگی ما پویایی و تحرّک می‌بخشد، نگاه به آینده است که از آن به «امید» یاد می‌کنیم. پیامبر خدا (ص) در این باره می‌فرماید: همانا آرزو، رحمتی از جانب خدا برای امت من است. اگر آرزو نبود، هیچ مادری فرزندش را شیر نمی‌داد و هیچ کشاورزی درخت نمی‌کاشت. شیر ندادن فرزند یعنی انقطاع نسل، و کشت نکردن درخت یعنی از میان رفتن غذای زندگی. تصوّر کنید زندگی در این وضعیت چه صورتی می‌یابد. 🔹 گویند روزی حضرت عیسی (ع) به پیرمردی که مشغول کشاورزی بود، می‌نگریست. حضرت عیسی (ع) به خداوند عرض کرد: «خداوندا! امید را از دل او برگیر». در این هنگام، پیرمرد، بیل خود را به کناری نهاد و روی زمین دراز کشید. مدتی گذشت. حضرت عیسی به خداوند عرض کرد: «خداوندا! امید را به دل او بازگردان». ناگهان کشاورز پیر برخاست و شروع به کار نمود. حضرت عیسی (ع) نزدیک رفت و ماجرا را از وی پرسید. پیرمرد گفت: «مشغول کار کردن بودم که با خود فکر کردم و گفتم: تا به کی می‌خواهی کار کنی ای پیرمرد؟! از این رو، بیل را کنار گذاشتم و خوابیدم. کمی گذشت، با خود گفتم: به خدا سوگند، تا زنده هستی باید زندگی کنی! از این رو، برخاستم و بیل را دوباره به دست گرفتم». 🔸نقش امید و ناامیدی در این جریان، به خوبی مشهود است. امّا هر چیزی حدّی دارد و اگر آن حد، حفظ نشود، دو جنبه افراط و تفریط نیز پیدا می‌کند. امید نیز همین گونه است. جنبه تفریط آن، «ناامیدی» است و جنبه افراطی چیزی است که در فرهنگ دین از آن به عنوان «آرزوهای دور و دراز» یاد می‌شود. آرزوی دور و دراز، یعنی آرزوهایی که از اندازه عمر انسان تجاوز می‌کند و دنیا نیز ظرفیت برآوردن آن را ندارد. 🔹این افراط در آرزوها، خود یکی از عوامل نارضایتی از زندگی است. به همین جهت، امام علی علیه‌السلام می‌فرماید: هرکس آرزوهایش زیاد شود، رضایت او کم می‌شود. 📗 هنر رضایت از زندگی، صفحه ۴۳. 👤 حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 تناسب نقش با جنسیت ‼️ برابری یا تناسب؛ مسئله این است ⁉️ نقش متناسب با جنسیت زن چیست؟ 📺 برشی از برنامه آفاق، شبکه افق 🗓 ۱۳۹۷ 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
مطلبی از: دکتر اصغری نکاح روانشناس پوشش اسلامی در مدارس فرانسه از اول سپتامبر ممنوع 🔹«گابریل آتال» وزیر آموزش‌وپرورش فرانسه اعلام کرده که از فردا دانش‌آموزان اجازهٔ حضور در کلاس‌ها را با پوشش اسلامی نخواهند داشت. نکته 1⃣ برای جوامع مسلمان میگویند ز.ز.آ اما نیت هدف واقعی شان انسان،بردگی،هرزگی است 2⃣ با کمی عقل و دقت میشود فهمید غرب به دنبال آزادی و حق انتخاب نیست، اگر بود چرا عبارت حجاب اجباری را برای ایران و مسلمانان می تراشد اما در عمل و در را تحمیل می کند 3⃣ آیا میدانید از دوره آتاتورک تا۲۰۱۳ قانون ممنوعیت حجاب یا بی حجابی اجباری در موسسات دولتی اعمال می شد سوال اینجاست که چرا هیچگاه غرب و غربگرایان به اعتراض ندارد و‌ این اجبار را به اسم آزادی توجیه میکند اما انتخاب عملی مسلمانان را با القای رسانه ای اجباری میخواند 4⃣بیچاره کسانی که بخاطر استعمار رسانه ای و امپراطوری فریب و دروغ، بی حجابی اجباری مسلمانان در غرب را توجیه می‌کنند و به آن رنگ و لعاب آزادی قلابی میدهند 5⃣ با عقلانیت و متانت و قاطعیت باید پای حجاب و قانون حجاب برای جامعه اسلامی ایستاد و فریب بازی با کلمات غرب برهنه گرا و خانواده ستیز را نخورد ✅نکته نهایی با این همه جنگ رسانه ای جهانی برعلیه حجاب در ایران تنها درصد بسیار ناچیزی از نوجوانان و جوانان وگاه بزرگسال در فریب رسانه ای حجاب ستیز شده اند ولی اکثریت جامعه حجاب باورند. 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | آپارات
🤲🏻 محتاج دعای خیر شما معلمی دلسوز، شریف و خدوم، پس از عمل تومور مغزی، دوباره در بخش مراقبت‌های ویژه بستر شد. به ویژه از اربعینی‌ها التماس دعای خاص داریم چنانچه میسر شد برای همه بیماران و از جمله ایشان دعا بفرمایید. خداوند بیماری و گرفتاری همه شما را به لطف خود برطرف سازد. ما شبی دست برآریم و دعایی بکنیم 🤲
📜 آرزوهای طولانی (۲) 🔸 کسی که صاحب آرزوهای طولانی است، همواره لذّت را در چیزی می‌داند که ندارد و به همین جهت، از آنچه دارد بهره مند نمی‌شود. چنین افرادی همواره از آنچه دارند، نالان و ناراضی‌اند و چیزهایی را آرزو می‌کنند که ندارند. 🔹 مهم نیست که چه دارند، مهم آن است که همواره آنچه را ندارند، مایه خوش‌بختی می‌دانند و وقتی به آنچه زمانی آرزویش را داشتند، دست یافتند، باز هم احساس بهره مندی و خوش بختی نمی‌کنند و به آنچه در دور دست‌ها وجود دارد، می‌اندیشند. این، معنای آرزوی دور و دراز است. 📕 هنر رضایت از زندگی، صفحه ۴۴ 👤 حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده ⭕️ بخوانید 👈🏻 آرزوهای زندگی ۱ 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | آپارات
📜 آرزوهای طولانی (3) 🔸برای احساس بهره مندی، داشتن فلان نعمت، کافی نیست؛ باید انسان از وجود نعمت، باخبر شود و از داشتن آن، احساس بهره مندی کند، تا لذّت آن را بچشد. چه بسا نعمت‌هایی که وجود دارند، ولی کسی از وجود آنها خبر ندارد و یا از داشتن آنها لذّت نمی‌برد. 🔹ناخشنودی بسیاری از کسانی که از زندگی خود راضی نیستند، نه به دلیل نداری و محرومیت، بلکه به دلیل ناچیز شمردن و اهمیت ندادن به چیزهایی است که دارند. 🔸اگر روحیه فرد، این گونه باشد که آنچه را دارد ناچیز می‌شمارد و لذّت خود را در آن چیزی می‌داند که ندارد، در این صورت، راه تحقّق رضایت از زندگی، تأمین خواسته‌ها و افزایش سطح زندگی نیست؛ زیرا او به هر سطحی از زندگی که برسد، باز همین الگوی فکری را دارد که: «آنچه دارم ناچیز است و خوش بختی در چیزهای بالاتری است که ندارم». از سوی دیگر، چنین افرادی به جهت آرزوهای بی حد و مرزی که دارند، هیچ گاه به خواسته‌های خود دست نمی‌یابند و لذا همواره به خاطر آنها حسرت می‌خورند. 🔹لذا آرزوهای دور و دراز، سبب می‌شود که انسان، داشته‌های خود را کوچک ببیند و از آنها لذت نبرد و نسبت به نداشته‌ها نیز حسرت بخورد. به همین جهت، امام علی (ع) می‌فرماید: از آرزوها[ی طولانی] بپرهیزید؛ زیرا نشاط نعمت‌هایی را که دارید، از میان می‌برد و آنها را نزد شما کوچک می‌سازد و حسرتِ آنچه را که آرزو دارید، در پی می‌آورد. 📕 هنر رضایت از زندگی، صفحه ۴۴ 👤 حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده ⭕️ بخوانید 👈🏻 آرزوهای زندگی ۲ 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | آپارات
گفتار پسندیده
#یادداشت #برشی_از_کتاب 📜 آرزوهای طولانی (3) 🔸برای احساس بهره مندی، داشتن فلان نعمت، کافی نیست؛ با
سرکار خانم حبیبی سلام بر همه زیارت همه زائران اباعبدالله (ع) قبول در مدتی که در ایران و در بین فامیل و دوستان بودم، احساس کردم که موج ناامیدی و دلسردی از زندگی، خیلی بیشتر از قبل در بین مردم پخش شده است و این خیلی برایم ناراحت کننده بود. مدتی برشی هایی از کتاب استاد پسندیده را که در کانال شان می گذاشتند، در گروه دوستان و... گذاشتم و با استقبال مواجه شد و درمورد کتاب " رضایت از زندگی" از من سوال کردند. من ضمن معرفی کتاب و نویسنده بزرگوارش، نسخه ای از کتاب را که داشتم، در اختیار آن‌ها گذاشتم و گفتم در مدتی که من نیستم، کتاب را بخوانید و به یکدیگر بدهید... خواستم از شما که قدر این کتاب و کتابهای این چنینی را می‌دانید، بخواهم که در انتقال مفاهیم آن‌ها به مردم، دست و دلباز باشید تا همه بخوانند و لذت ببرند و استفاده کنند. ممنونم🌹 با سلام و احترام خدمت شما و همه اهل ایمان آنچه می بینید و می خوانید، روزنه ای به کهکشان معارف زندگی ساز اسلام است... واقعیت این است که زندگی های ما معمولاً خراب، و معارف دین برای ساخت یک زندگی خوب، بسیار بسیار غنی هستند. گر گدا کاهل بود تقصیر صاحبخانه چیست؟ این گنجینه ارزشمند، نیازمند: کشف و استخراج، پردازش و عرضه مناسب است. وظیفه همه طلاب، روحانیون و دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های علوم قرآن و حدیث آن است که در این راه قدم بردارند. پس از انقلاب اسلامی، ما هیچ توجیهی برای کم کاری نداریم و باید پاسخگوی اهل بیت(ع)، امام عزیز و شهدای گرانقدر انقلاب و جنگ باشیم. اصلا وقت تنبلی، کوتاهی و اهمال کاری نیست. باید جنبید و اقدامی جهادی کرد. بسم الله الرحمن الرحیم....
خصیصه رشدکنندگی.mp3
48.57M
📜 زندگی و رشدکنندگی 🎙 سخنرانی روز اربعین گروه درمان معنوی خداسو 🔴 اربعین از دو منظر: 🔸 منظر تاریخی: امکان و عدم امکان حضور کاروان اسرا در اربعين اول 🔹 منظر سبک‌شناخت زندگی: ▫️جزئی از سبک زندگی مؤمنانه ▫️ نشانه متمایزکننده مؤمنان فلسفه شهادت امام حسین در زیارت اربعین: نجات مردم از جهالت و ضلالت تبدیل مناسبت‌های عزا به کانون تبیین و روشنگری با هوشمندی علمای دین ❇️ موضوع: خصیصه رشدکنندگی شاخص حیات 👈🏻 رشدکنندگی ❓معنای رشد: ▪️جذب و دریافت مواد لازم ▪️تبدیل به رشد و توسعه وجودی ⚠️ قانون مردگی: ⭕️ عدم دریافت و جذب مواد رشددهنده ⭕️ دریافت و جذب مواد نابودکننده 💠 مفهوم تبیین‌گر رشد 👈🏻 "شکر" انسان شکور 👈🏻 دارای ویژگی رشدکنندگی 🔳 معنای مشهور شکر: شناخت نعمت + اظهار نعمت + قدردانی از نعمت دهنده 🟩 معنای اصیل: تبدیل امکانات دریافتی به رشد انسانی ⁉️ امکانات رشد: 💎 نعمت: ثروت، قدرت، شهرت، موقعیت، زیبایی و... 💥مصیبت: فقر، تهدید، تهمت، تکذیب، ناسپاسی و... 💫 فلسفه شکر بر مصیبت در سجده زیارت عاشورا 💫 فلسفه ستایشگری سیدالشهدا در همه حوادث کربلا 💫 منطق "مارایت الا جمیلا" ی حضرت زینب 📉رشدکنندگی یعنی توان تبدیل همه نعمت‌ها و مصیبت‌ها به رشد و توسعه‌ وجودی 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۵ 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | آپارات
استاد طبق صحبتهای امروزتون ما باید حتی شاکر باشیم از همون کسایی که با ازارشون باعث رشد ما شدن؟ البته در دل علیکم السلام شاکر "از آنها" نه اما آدم شاکر "در آزار آنها" رشد خودش را می جوید؛ مانند سیدالشهدا علیه‌السلام که در ظلم یزید رشد خودش را دنبال کرد. دقت کنید، در معنای اصیل شکر، مسئله قدردانی از طرف مقابل نیست؛ مسئله تبدیل آزار به پله رشد و ترقّی است.
کنشگری.mp3
35.94M
⚫️ شب اول مراسم عزادرای دهه آخر ماه صفر 🕌 حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۶ 📜 عاشورا و کنش اجتماعی ▪️تفاوت کنش فردی با کنش اجتماعی 🔸 کنش اجتماعی: نسبت ما با پدیده‌های جامعه ✳️ قانون کنش اجتماعی: ◽️ ۱. دامنه کنشگری 🔺 مجموع کنشگر مباشر + کنشگر موافق = کنش اجتماعی محدود نبودن کنش اجتماعی به فرد مباشرکارکرد کنشگر موافق: 🔹زمینه‌سازی، بسترسازی و ایجاد فضای مساعدکنش اجتماعی بدون بستر اجتماعی ناممکن است 🕋 شواهد دینی: 🛑 جامعه، قاتل ناقه صالح(فَعَقَروها) ◽️ ۲. تداوم کنشگریمقطعی نبودن کنش اجتماعی ❌ محدود نبودن کنش اجتماعی به زمان واقعه کنش اجتماعی 👈🏻 عمل مستمر، نه منقطع 🕌 شواهد دینی: 🔻 امام علی علیه‌السلام: 🔸 مشارکت مؤمنان آینده در جنگ نهروان، بدون حضور در جنگ‼️ 🔴 پاسخ به شبه: ❓چرا لعن در زیارت عاشورا: زمینه‌سازها نیز شریک قتل اند، شریک یزید... ❓چرا عزاداری و راهپیمایی اربعین عزاداری و راهپیمایی اربعین، جزئی از کنش حسین بن علی(ع) و : تداوم کنش اجتماعی عاشورا ⭕️ فیلم کامل 👈🏻 کلیک کنید 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
سخنرانی.mp3
33.59M
⚫️ شب دوم مراسم عزادرای دهه آخر ماه صفر 🕌 حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۷ 📜 کنشگری اجتماعی (۲) 🟢 کنشگران غیر مباشر ❓ چه اقداماتی فرد غیرمباشر را تبدیل به "عامل" می‌کند؟ 💠 گونه‌های کنشگری غیرمباشر: ۱. کنش‌های دوطرفه ▪️ مراد: بدون طرف دوم، کنش اول ناممکن ▫️ غیبت، تهمت، شایعه و... 2️⃣ کنش پیشاحادثه ▪️ آمریت، راهنمایی، اشاره‌گری 3️⃣ سیاهی لشکر 🔺 یعنی: بالابردن آمار بدون کنشگری تعریف شده ⚫️ سیاهی لشکر رسانه‌ای: ▫️عضویت در شبکه‌های اجتماعی ▫️ دیدن پست‌ها و پیام‌ها ▫️بینندگی شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی و ماهواره‌ای ⭕️ شب اول 👈🏻 کلیک کنید ⭕️ فیلم کامل 👈🏻 کلیک کنید 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
⚫️ مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر 🎙 حجت الاسلام دکتر پسندیده 🎤 حاج حمید رمضان‌پور 🕌 حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
کنشگران غیر مباشر ۲.mp3
35.76M
⚫️ شب سوم مراسم عزادرای دهه آخر ماه صفر 🕌 حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۸ 📜 کنش اجتماعی (۳) کنشگران غیرمباشر - بازیگران خاموش - فاعلان ناپیدا 4️⃣ تحسین، تقبیح و تأیید تحسین گری = کنشگری تحسین کار غلط = کننده کار غلط تحسین کار خوب = کننده کار خوب تقبیح گری = کنشگری تقبیح کار غلط = مانع کار غلط تقبیح کار خوب = مانع کار خوب تحسین و تقبیح رسانه‌ای: لایک کردن 5️⃣ علاقمندی، دوست داشتن دوستداری = کنشگری دوست دار کار قبیح = کنشگر فعل نیک دوست دار کار نیک = کنشگر کار نیک دوست داشتن، بعد عاطفی کنش اجتماعی ⭕️ شب دوم 👈🏻 کلیک کنید ⭕️ فیلم کامل 👈🏻 کلیک کنید 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 لایک کردن در فضای مجازی تحسین گری = کنشگری تحسین و تقبیح رسانه‌ای: لایک کردن، فاعل خاموش هشتک زدن، بازیگر خاموش 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۸ ⭕️ صوت کامل 👈🏻 کلیک کنید ⭕️ فیلم کامل 👈🏻 کلیک کنید 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
کنشگران غیر مباشر ۳.mp3
45.93M
⚫️ شب چهارم مراسم عزادرای دهه آخر ماه صفر 🕌 حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۹ 📜 کنش اجتماعی (پایانی) کنشگران غیرمباشر - بازیگران خاموش 6️⃣ رضایت و نارضایتی رضایت به فعل = انجام فعل رضایت و نارضایتی، ملاک کنشگری قاتل بودن جامعه یهود، به دلیل رضایت از قتل ( آل‌عمران: ۱۸۳ ) 7️⃣ عدم تغییر با وجود قدرت وظیفه: تقویت حق + تضعیف باطل ⭕️ شب سوم 👈🏻 کلیک کنید 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
📑 الگوی نظری محافظت از مرزهای جنسی خانواده براساس منابع اسلامی برای خانواده‌درمانگری سیستمی- معنوی ▪️نوع مقاله : پژوهشی ✍🏻 نویسندگان: 🔅 عباس پسندیده، مسعود جان‌بزرگی، مسعود آذربایجانی ❇️ چکیده: در روایات اسلامی افزون بر مرز فردی، خانواده نیز مرز جنسی دارد که مرد و زن را شامل می‌شود و آموزه‌های آن قابلیت مدل‌سازی دارد. پژوهش حاضر با هدف استخراج الگوی محافظت از مرز جنسی خانواده به‌روش تحلیلی- اسنادی کلاسیک در مطالعات اسلامی انجام شد. داده‌های پژوهش بااستفاده از روش تجزیه و تحلیل کیفی از نوع بررسی متون متقابل تحلیل و سپس الگوپردازی نظری در چارچوب مشاهدات بالینی و تحلیلی، انجام شد. بدین‌منظور پس از تحلیل و کدگذاری بیش از 100 حدیث و آیات مرتبط با موضوع پژوهش، 23 روایت پس از اعتباریابی و باتوجه به آیات قرآن در الگوپردازی، انتخاب و با سه مؤلفه مربوط به مرزهای خانواده (مرزهای درون-بیرون، خود- دیگری و زن-مرد)، تجزیه و تحلیل شد. نتایج بررسی‌ها نشان داد که الگوی مرز جنسی خانواده ناظر به درون و بیرون خانواده بوده و شامل زن و مرد است. مدل ارتباط جنسی زن و مرد با غیرهمسر (خود-دیگری)، مدلی بسته و ایمنی‌‌بخش و رفتار جنسی همسران با یکدیگر، مدلی باز و رضایت‌بخش است. بُعد بیرونی این الگو، ترکیبی از عفت و غیرت است که سبب احساس ایمنی‌جنسی برای همسران می‌شود و بُعد درونی آن تبرج و آمادگی است که نشانه توجه جنسی است. همچنین بین رفتار درون و بیرون سیستم رابطه‌ای معکوس برقرار است؛ ‌یعنی منع جنسی نسبت به بیرون خانواده، باارضای جنسی درون خانواده ارتباط دارد و برعکس آن نیز برقرار است. براین‌اساس، برای امنیت مرز جنسی خانواده باید برنامه‌هایی جامع براساس مفاهیم عفت، غیرت، تبرّج و تهیأ طراحی کرد. این الگو می‌تواند برای ارتقاء امنیت و آرامش خانواده در تکنیک خانواده‌درمانگری‌معنوی مورد آزمون قرار گیرد. ▫️ کلیدواژه‌ها: مرز جنسی، عفت تبرّج، آراستگی جنسی، ایمنی جنسی، توجه جنسی، خانواده‌درمانگری معنوی 📚 پژوهشنامه اسلامی زنان و خانواده / شماره ۳۰ / فروردین ۱۴۰۲ ⭕️ لینک مقاله 👈🏻 کلیک کنید 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
💢 منتشر شد: ششمین شماره میکرومجله «اخفاپژوهی» (تخصصی اخلاق فناوری اطلاعات) پرونده این شماره: «اخلاق لایک کردن در فضای مجازی» ▪️قبل از لایک کردن از خود بپرسیم ▪️معرفی موضوعاتی برای پژوهش درباره اخلاق لایک ▪️چگونه لایک ها فریب مان می دهند؟ ✅ هر ۴ صفحه را مطالعه کنید حسینعلی رحمتی 16 شهریور 1402 آرشیو شماره های گذشته (با كيفيت بالاتر): http://harahmati.ir/akhfamag ♨️«اندکی اندیشه» ضرر ندارد👈 @harahmati