eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.5هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2.5هزار ویدیو
118 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی عضو اندیشکده قصد مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
«بابابرقی» مصرف برق منازل را بابابرقی با «لامپ اضافه خاموش» کاهش داد. کاهش مصرف گاز و گازگرفتی با «خطرناکه حسن» آقای ایمنی اتفاق افتاد. نصف شدن تلفات رانندگی با سیاساکتی و داودخطر و همیار پلیس شدن کودکان رقم خورد. کودکی من با دفتر و مداد و نوشابه‌بازکن اهدایی از شرکت گاز در مدرسه گذشت که همیشه حواسم به شعله بخاری منزل بود و به عشق انیمیشن بابابرقی هربار هر لامپ اضافه در منزل را خاموش میکردم و وقتی همیار پلیس شدم و کارت آن را گرفتم، همزمان که در خیابان به هر پلیسی احترام میگذاشتم، بستن کمربند ایمنی را یادآوری میکردم و سرعت و سبقت غیرمجاز را تذکر میدادم. میتوان با صدهامیلیون هزینه کار فرهنگی، صدهاهزارمیلیارد صرفه‌جویی اقتصادی کرد. به تعبیر رهبری، جلوگیری از اسراف و اصلاح الگوی مصرف، یک امر فرهنگی است. کاری که تجربه لذت‌بخش و موفق آن وجود دارد اما تمام رسانه ملی به جای فرهنگ‌سازی در دست عناصر ضدفرهنگی و مشوق مصرف‌زدگی مثل سرای‌ایرانی‌ها و لوازم آرایشی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای است.. اما عده‌ای عالمانه و عامدانه و یا از سر دلسوزی، اگر مشکلی در کشور به وجود میاید، راهی جز گران کردن و اصلاح قیمتی و سخت کردن معیشت مردم، روی میز سیاستگذار نمیگذارند و کام مردم را تلخ می‌کنند. فرهنگ‌سازی واجب فراموش‌شده این روزهای ما هست و عجیب است آنان‌که برای هرچیزی از بی‌حجابی تا هر بی‌قانونی دیگری نسخه فرهنگ‌سازی می‌پیچند، در اقتصاد از آن فراری هستند.. ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❎ عزای عمومی برای رسمیت بخشی به تفکر پوسیده لیبرالیستی 🔹طرحی نو برای اقتصاد ایران 🎙 بشنوید👇 https://eitaa.com/eqmoq2/2290 ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
⁉️بلای جان اقتصاد ایران، آقای رییس جمهور کجایید؟ دقیقا کجایید؟ ‼️بسیاری از بانک‌های خصوصی بین ۷۰ تا ۸۰ درصد از تسهیلاتشان را به زیرمجموعه خودشان می‌دهند نه به مردم! ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
نظم اجتماعی! مساله ما نه اقتصاد است نه سیاست نه فرهنگ... مساله اساسی "نظم اجتماعی" است اینکه این نظم چیست؟ چگونه به وجود می آید؟ توسط کدام نیروها شکل می گیرد؟ کدام نظم مطلوب است؟ یک نظم نظم بازار است. نظمی که فرض کنید هیچ انحصاری وجود ندارد و همه افراد در شرایط برابر با یکدیگر رقابت می کنند. هرچند این فرض محال است و هیچوقت و در هیچ جای دنیا تجربه نشده است اما شما فرض محال کنید می تواند به وجود بیاید. همه آزاد هستند و با یکدیگر رقابت می کنند برای کسب سود بیشتر. همه روابط هم کاملا حساب شده و بر اساس عرضه و تقاضا شکل گرفته باشد. یک نظم نظم برنامه ریزی شده و مدیریت شده دولتی است. تصور کنید دولت بتواند به دقیق ترین شکل ممکن و در بهره ور ترین حالت هر کسی را سرجای خودش قرار دهد تا بهترین کار را انجام دهند و این فرض محال هم اتفاق بیفتد. همه در رفاه باشند اما آزادی و مالکیت وجود نداشته باشد. یک نظم نظم ولایت محور باشد. مثل منظومه شمسی همه آزادانه در مدار خود حول ولی جامعه حرکت می کنند. همه با هم در یک پیوستگی و همبستگی به یک سمت حرکت می کنند. رابطه افراد با یکدیگر "اخوت" است و در یک رابطه طولی با ولی جامعه قرار دارند. هیچ رقابتی بین ایشان نیست و همه با یک دیگر برادرانه همکاری و همیاری دارند. هدف کسب سود مادی بیشتر نیست بلکه هدف رسیدن به کمال معنوی و رشد است. نظم اجتماعی که مالکیت اگرچه وجود دارد اما افراد جامعه مثل افراد یک خانواده با یکدیگر تعامل دارند و تمام مردم از فقیر و غنی خود را در برابر خداوند بنده و برده و در مقابل یکدیگر مسئول و مکلف می دانند. آخرت معنادار است و در یک پیوستگی ناگسستنی با دنیاست. دولت و حاکمیت خدمتگزار مردم هستند و کسب قدرت سیاسی هیچ نفع مادی برای کسی ندارد. طبقات اجتماعی و اقتصادی و سیاسی از بین رفته و همه بدون هیچ اجباری به یکدیگر کمک می کنند. شاید بگویید این حالت هم فرض محال است و هیچگاه محقق نخواهد شد. اولا این وعده قطعی خداوند است و حتما محقق خواهد شد ثانیا اگر کمی تامل کنیم قطعا حالت سوم از دو حالت دیگر به فطرت انسان و واقعیت زندگی ما نزدیک تر است. نمونه های بسیاری از این شیوه زیستن را تجربه کرده ایم. از دفاع مقدس گرفته تا کرونا و اربعین و اردوهای جهادی و حتی در محیط خانواده. اگر به "انما المومنون اخوه" ایمان داریم نمی توانیم به دنبال جامعه بازار باشیم. نمی توانیم به دنبال روابطی باشیم که مبنای آن رقابت باشد به جای تعاون. به راستی این چه مسلمانی است که برخی تبلیغ و ترویج می کنند؟ حرکت به سمت جامعه بازار و سرمایه داری لیبرال و جامعه کمونیستی چه آورده ای برای مردم دنیا و جوامع نابودشده آنها داشته؟ حرکت به سمت جامعه مهدوی چه دستاوردی برای ما خواهد داشت؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
توضیح مختصر در مورد جمله آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور مخبر: دولت نمی تواند بازار را کنترل کند. بازار خودش باید خودش را کنترل کند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
دکتر آیتی در کتاب زیر هزینه‌های تصادفات ایران را حدود ۷ درصد تولید ناخالص ملی محاسبه کرده است. این فاجعه است. به هر حال متاسفانه سیستم اعمال مقررات ما (راهور، مجلس، وزارت راه، قوه قضاییه، وزارت کشور ...) ترجیح می‌دهند تقصیر را بیاندازند گردن خودروسازها. و چه کاری از این راحت‌تر؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه حرفهایی که ایشون داره میگه یه طرف اون قسمتی که میگه بریم علما رو بیاریم یه طرف آخه برادر من! مگه علمای شیعه ابزار دست من و شما هستند که برای گران کردن بنزین میخواهید از ظرفیتشون استفاده کنید؟ شرم داره به خدا مثلا شما قراره مشاوره رسانه ای بدی به وزیر اقتصاد!؟ پ ن: یک امام صادقی دارد یک شریفی را درس گرانکن میدهد!!! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
• ویدئو یک: گوشه ای از توضیحات حجت الاسلام و المسلمین عابدی درباره خیریه ام الیتامی خدیجه الکبری(س) و دعوت به همکاری • ویدئو دو: گزارش سرباز روح الله رضوی از پخش غذای این خیریه در بین آوارگان غزه در رفح ✅ اطلاعات حساب خیریه اُمّ اليتامىٰ خديجة الكبرىٰ بانک پاسارگاد: شماره کارت: 5022291329674046 شماره حساب: 2308100179177931 شماره شبا: IR710570023081017917793101 بانک ملت: شماره کارت: 6104338926896834 شماره حساب: 8899889953 شماره شبا: IR210120020000008899889953 🔹بنياد خيريه اُمّ اليتامىٰ خديجة الكبرىٰ سلام الله عليها🔹 @bonyadkhadijah ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسیاری از ایرانی ها زیر این فیلم کامنت گذاشته بودند که قطعا ما اگر جای این افراد بودیم بلند نمی شدیم! واقعیت این است که در جامعه بازار که رقابت یک اصل اساسی است افراد دائما خود را در یک بازی برد-باخت می بینند. فرض کنید این افراد برای استخدام یا گرفتن یک خدمت به این مکان آمده اند. تمام فکر و ذکرشان از وقتی راه افتادند این بوده که چطور بپوشم؟ چه بگویم؟ چطور لبخند بزنم؟ چه حرکتی انجام دهم؟ از چه واژه هایی استفاده کنم؟ و در یک جمله: در رقابت با دیگران چطور پیروز شوم؟ حال به این اتاق انتظار رسیده اند. در رقابت با دیگران احتمال می دهید که انجام ندادن این حرکت باعث شکست شما شود. فلذا به اصل ماجرا هیچ فکری نمی کنید و این حرکت بی معنا و غیرمعقول را با دیگران انجام می دهید. چرا؟ چون نباید عقب بمانید و اگر عقب بمانید شکست خواهید خورد! اما ایرانی ها که هنوز به این شکل درگیر جامعه بازار نشده اند به این راحتی حاضر نیستند برای رسیدن به یک شغل (یا خدمت) هر کاری را انجام دهند. یکی از دلائلش این است که اگر به آن شغل یا خدمت نرسند از گرسنگی و سرما و گرما نمی میرند! اما واقعا در بسیاری از کشورهای غربی وضعیت اینگونه است که یا باید حتما سر کار بروی یا اینکه با مرگ دست و پنجه نرم کنی! اما در ایران به علت وجود ساختار و نظم اجتماعی حمایتگر این اتفاق بسیار کمتر می افتد. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اسلام میگه دو نوع شغل داریم شغل دولتی شغل غیردولتی شغل دولتی ذیل "واجبات نظامیه" میاد مشاغلی که از جنس خدمات واجب هستند مثل قضاوت و حفظ امنیت و ... در مورد این خدمات، فردی که تن به خدمت میده حق نداره درخواست دستمزد کنه. مثل کسی که برای نماز خوندن (امر واجب) بگه به من پول بدید! اما حکومت باید نیازهای زندگی اون فرد رو تامین کنه یعنی از بیت المال به قاضی و سرباز و ... حقوق بده و نیازهاشون تامین بشه اما اندازه این تامین نیاز چقدره؟ قاعده اسلامی در اینجا "قاعده ارتزاق" است یعنی باید دولت همه کارمندانش را بالای خط فقر برساند این واجب است حالا اگر بودجه اضافه تر داشت ممکن است صلاح ببیند به کسی قدری بیشتر پاداش بدهد اما این پاداش یک امر نهایتا "مستحب" است و طبیعتا در مقابل امر واجب (=تامین نیازهای همه کارمندان بالای خط فقر) قرار نمی گیرد و اگر قبل از تامین نیازهای همه کارمندان به سراغ پاداش دادن به مدیران برویم قطعا خلاف شرع و عدالت انجام داده ایم. امروز اگر بخواهیم به کارمندان به اندازه خط فقر حقوق بدهیم قطعا به هیچ مدیری بیشتر از همان اندازه کارمندان نمی رسد فلذا تفاوت حقوقها به حداقل ممکن می رسد اما در قاعده ارتزاق آن چیزی که مهم است تعداد افراد تحت تکفل است. یعنی یک کارمند مجرد با یک کارمند با 4 فرزند تفاوت حقوق معنادار دارد نه اینکه به ازای هر فرزند 200 هزار تومان داده شود. شأن افراد و انگیره خدمت و ... هم بهانه نمی شود برای اینکه به چند میلیون کارمند ظلم کنیم تا عده معدودی مدیر خوشحال شوند. امیرالمومنین وقتی به حکومت رسید 60 درصد حقوق قاضی القضات کوفه را یکجا کسر کرد و به شأن و جایگاه و... او نگاه نکرد. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماجرای نقدینگی و تورم! 🔴انواع نقدینگی کدام است؟ 🟠نقدینگی جبرانی چیست؟ 🟡نقدینگی محرک چیست؟ 🟢نقدینگی مکنده چیست؟ 🔵راهکار توقف رشد نقدینگی؟ 🔻راهکار صاف کردن زمین🔻 حتما بببینید... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
حقیقتا این ویژگی حضرت آقا منحصر به فرد است گویی از روی متن ادبی ویرایش شده توسط استادان سخن میخواند اما واقعیت این است که سخنرانی است و بداهه گویی. لاحول ولا قوة الا بالله العلی العظیم ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
این توصیف جامعه بی ولایت ارتباط مستقیم و تنگاتنگ دارد با علوم انسانی غربی که حضرت آقا آنها را ذاتا مسموم و ماهیتا معارض با اسلام و نظام اسلامی میخوانند. در حقیقت علوم انسانی غربی جایگزین ولایت و امر خدا در زمین شده است برای حکمرانی. نام "علم" نهادن بر این "علم نماها" و "فریب ها" قطعا ظلم به علم است. این علومی که برای ظلم و استثمار و استبداد توسط اپالوژیست ها تولید شدند و ابزار دست حکمرانان برای اعمال حاکمیت شیطان در زمین هستند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
پرفسور مسعود درخشان: در هیچ دوره ای از تاریخ مثل امروز، فقرا از حق اغنیا دفاع نکرده اند. هیچگاه در تاریخ معاصر کشورمان مثل امروز ندیده ایم که تحصیل کردگان فقیر، با شعار لیبرالیسم اینگونه از چپاولگری اغنیاء دفاع کرده باشند. چرا و چگونه روشنفکران ما فریب خورده اند؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سید یاسر جبرائیلی: در این کشور هر جا پیشرفتی می‌بینید، محصول تلاش بی‌منت جوانان مومن و انقلابی است، هیچ نشانه‌ای از تفکر لیبرال در آنجا نیست؛ اما هرجا عقب‌ماندگی و خسارتی هست، حتما می‌توان حضور پررنگ لیبرال‌ها را مشاهده کرد. برای تسریع پیشرفت کشور، چوب ‎ را باید از لای چرخ اقتصاد خارج کرد. 🔴 👇 @bidariymelat
تبلیغ بکنم اعضاء کانال بشه چند صدهزار نفر؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
عدالت و حکمرانی جلسه اول: مبنای نظریه عدالت حق بنیادین بشر چیست؟ بررسی تطبیقی نظر جان لاک، شهید مطهری و مقام معظم رهبری تکلیف محوری در مساله نظریه عدالت چگونه می تواند تاثیرگذار باشد؟ دریافت فایل صوتی ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
به پیشنهاد یکی از بزرگواران فایل های صوتی کوتاه (نیم ساعته) به صورت سلسله وار در کانال قرار خواهم داد. ان شاء الله اگر زنده باشم و توفیق باشه ممنون میشم نظرتون رو راجع به این کار بفرمایید @h_abbasifar ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظریه عدالت و حکمرانی جلسه اول 1 جلسه دوم جلسه سوم جلسه چهارم ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
📕 نردبان شکسته چگونه نابرابری بر طرز فکر، زندگی و مرگ ما تأثیر می‌گذارد نویسنده: کیت پین مترجم: سمانه پرهیزکاری ناشر: میلکان 🆔 @SSL_Qasd
کیت پین استاد روان‌شناسی دانشگاه کارولینای شمالی و چهرۀ شناخته‌شدۀ بین‌المللی در زمینۀ روان‌شناسی نابرابری و تبعیض است. پین در تحقیقات خود به‌دنبال سؤالاتی از این جنس است: نابرابری چگونه ذهن بشر را شکل می‌دهد؟ چرا وقتی نابرابری زیاد است، مردم تصمیماتِ غلطِ بیشتری می‌گیرند؟ چرا احساس فقیربودن گاهی اوقات تأثیر مخرب‌تری نسبت به خود فقر دارد؟ پین این سؤالات و مشابه آن را در کتاب «نردبان شکسته» پاسخ داده است. کتاب «نردبان شکسته» به این مسئله می‌پردازد که چگونه نابرابری نه‌تنها ما را از لحاظ اقتصادی از هم جدا می‌کند بلکه پیامدهای عمیقی در طرز فکر، نحوۀ واکنش به استرس، عملکرد سیستم ایمنی بدن و حتی نگرش به مفاهیم اخلاقی چون عدالت و انصاف دارد. یافته‌های تحقیقاتیِ جدید در روان‌شناسی، علوم اعصاب و اقتصادِ رفتاری نه‌تنها آشکار می‌کند که نابرابری، رفتار افراد را به شکل‌های قابل‌پیش‌بینی تغییر می‌دهد، بلکه این دیدگاهِ ناقص که فقر را نتیجۀ عدم موفقیت فردی می‌داند، اصلاح می‌کند. در میان جوامع پیشرفته، نابرابری به میزان پولِ آدم‌ها نیست، بلکه احساس‌شان نسبت به جایگاهی است که دیگران دارند. چیزی که مهم است، احساس فقیربودن است، نه صرفاً فقیربودن. صرف‌نظر از متوسط درآمد، در کشورهایی که نابرابریِ درآمد بیشتر است، نرخ تمام ناهنجاری‌های اجتماعیِ مرتبط با فقر، از جمله مشکلات جدیِ بهداشتی، بیماری‌های روحی و جرایم بسیار بالاتر است. 🆔 @SSL_Qasd