هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
#قیچی انحصار!
فوتبال را طبق معمول نمیبینم!
نهایت قصه این است که چون برخی از هموطنانم از پیروزی تیم ملی خوشحال میشوند من هم خوشحال میشوم
و طبیعتا از باخت ایران به خاطر ناراحتی هموطنانم ناراحت می شوم
کنش سیاسی چند بازیکن فوتبال یا چند بازیگر سینما هم ارزشی ندارد؛ نه تاییدشان و نه تکذیبشان برایم مهم نیست.
اما به بهانه جام جهانی میخواهم رابطه فوتبال، نظام اقتصاد سرمایهداری و استعمار نو را کمی شرح بدهم.
برای تبیین این مساله به پدیده فوتبال و بررسی جایگاه این پدیده ذیل یک «سیستم» میپردازم:
بازیکنان فوتبال دو شخصیت دارند.
١. بیلبورد تبلیغاتی
٢. فوتبالیست
در حقیقت شخصیت اول بازیکنان فوتبال هیچ تفاوتی (تاکید میکنم هیچ تفاوتی) با یک بیلبورد تبلیغاتی ندارد.
اگر بهترین بازیکن دنیا هم باشید امکان ندارد اجازه بدهند آن تبلیغات را روی پیراهن و کفش و پشت سرت موقع مصاحبه را برداری. یعنی اگر بازیکنی بگوید این تبلیغ روی پیراهنم نباشد میگویند: مشرف! خوش آمدی!
در حقیقت فوتبال ابزاری است برای دیده شدن صفحه تلویزیون (و سایر رسانههایی که آن را پخش میکنند)
یعنی ابزارِ جذابیتِ رسانه است. چه پدیدهای میتواند چشم چند میلیارد نفر را به صفحه تلویزیون بدوزد؟
فلذا اینجاست که شاخهای در اقتصاد باز میشود با نام «اقتصاد توجه»
اینجاست که نگاه شما را دیگران میفروشند. بدون اینکه شما خبر داشته باشید این نگاه که مال شماست فروخته میشود!
متن کامل یادداشت: https://eitaa.com/h_abasifar/2200
#حسین_عباسی_فر
⭕️ جنگ شناختیاقتصادی: 🇮🇷
💠 https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انقلابی ها نمی خوانند!
آنها میخوانند!
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از رادیو سداد
تولید_1_مقدمه_مشکلات اقتصادی.mp3
2.22M
🎙#دادکست | قسمت اول
🗂موضوع: تولید؛ کلید حل مشکلات اقتصادی
#مقام_معظم_رهبری
تهیهکننده: رادیوسِداد
📻 @SEDAAD سِدایاقتصاد
هدایت شده از اندیشکده قصد
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از اقتصاد راهبُردی | علی ظاهری
🌀 راهبرد مربع کردن دایره تورمی
براساس تأکید رهبر انقلاب بر موضوع «مهار تورم» رسانه KHAMENEI.IR در یادداشتی به قلم آقای علی ظاهری بیرگانی، پژوهشگر اقتصاد راهبردی به بررسی یکی از راهکارهای مهار تورم میپردازد.
عبارت «مربع کردن دایره» استعارهای برای تلاش برای انجام کاری غیرممکن استفاده میشود. بر این اساس، وقتی با یک معضل اساسی مواجهید که مثل دایره معیوب (loop) دائماً خود را تشدید میکند، باید اصطلاحاً آن دایره را مربع کنید، یعنی چرخه را بشکنید.(۱)
مواجهه فعالانه با چرخه مخرب و تشدیدشونده تورمی در اقتصاد ایران الزامی است؛ چراکه در نگاه راهبردی تا وقتی سیاستگذار برای شکستن دایره تورمی فعلی مداخله فعال نکند، این چرخه معیوب به حرکت خود ادامه خواهد داد. اقتصاد ایران که بیش از پنجاه سال بهطور متوسط با تورم بیستدرصدی دستبهگریبان بوده و دهه ۹۰ را با تابآوری در مقابل سلاح تورمی تحریم آمریکا(۲) پشت سر گذاشته، در چهار سال گذشته به دلیل گرفتار شدن در «دایره مخرب تورمی» -بسان بیماری که از تب مزمن رنج میبرد- پیوسته نرخهای تورم بالای چهل درصد را تجربه کرده، بهطوریکه متوسط نرخ تورم در چهار سال اخیر حدود ۴۵.۳ درصد بوده است؛ به همین دلیل کاهش چشمگیر تورم باید اولویت اصلی سیاستگذار و مجری اقتصادی باشد، اما چگونه؟ همچنین سؤال مهم دیگری که مطرح میشود این است که «عامل مسلط» برای افزایش تورم در اقتصاد ایران بهویژه در چهار سال گذشته از چه نوعی است؟ آیا عامل مسلط، رشد نقدینگی است یا افزایش نرخ ارز؟ آیا افزایش نرخ ارز، معلول افزایش تورم است یا علت آن؟
در این یادداشت ضمن تبیین مختصری از «دایره تورمی» به مقایسه دو رویکرد تعدیل و تثبیت درباره «ماهیت تورم در اقتصاد ایران» پرداخته و بخشی از کارنامه گذشته و نسخههای تجویزی این دو جریان بررسی میشود. در ادامه مهمترین مؤلفههای راهبرد مربع کردن دایره تورمی تبیین و نشان داده میشود که برای خروج از این دایره مخرب «الزاماً باید دست قدرتمند سیاستگذار به کمک اقتصاد بیاید» که آنهم مستلزم اعمال -و نهفقط اعلام- سیاست کنترل و تثبیت نرخ ارز است؛ زیرا یکی از الزامات اساسی رشد تولید و مهار تورم از منظر علم اقتصاد کلان، وجود بازار ارز غیرمختل (undistorted) است(۳) اما بازار ناقص ارز در اقتصاد ایران مختل شده و همچون دماسنج مختل دمای اعلامی آن با دمای واقعی اقتصاد متفاوت است.
ادامه یادداشت در لینک زیر 👇
https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=52758
@Ali_zaheri
هدایت شده از رادیو سداد
کیفیت بالا استاد قنبریان - تحریف امام.mp3
15.62M
هدایت شده از اندیشکده قصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
4_5904415507452268650.mp3
2.88M
این صوت را خوب گوش کنید تا مانیفست مبارزه لیبرال های ایرانی علیه حاکمیت ولایت فقیه را خوب بشناسید.
اینها به دنبال قیام توده ها برای آن چیزی هستند که آن را آزادی می دانند.
البته تعریفشان از آزادی، همان آزاد گذاشتن استعمارگران برای چپاول ایران اسلامی است.
استعمارگران آزاد باشند تا همه ایران را با دلارهای کثیفشان بخرند.
استعمارگران آزاد باشند تا هر قیمتی را دوست دارند حاکم کنند و دولت هم حق نداشته باشد بر علیه آنها اقدام کند.
در نگاه این ها، هر حرکت حاکمیت برای دفاع از مردم، فضولی در کار مردم است و طبعا به دنبال آن هستند که یگانه مزاحم استعمار یعنی ولایت را از دور خارج کنند تا چپاول گران بدون مزاحم درندگی کنند.
اینها به دنبال قیام هستند برای حاکمیت استعمار...
و اسم این را می گذارند آزادی برای مردم...
#فریب_بزرگ آنجایی محقق می شود که مردم، دانشگاهیان و دولتمردان این حرف ها را باور کنند.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
غنی نژادی که میگفت با انقلاب مخالف است میگوید باید برای رسیدن به آزادی و نظم خودجوش! به سراغ انقلاب و مهندسی فرهنگی برویم 😂😂😂😂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای جهرمی مدیرعامل بورس کالا گفته است: برای اینکه از تولید حمایت کنیم باید قیمتها را آزاد کنیم تا بالا برود تا تولیدکننده سود کند و بیشتر تولید کند!
در پاسخ به ایشان به چند نکته اشاره میکنم:
اول اینکه برای رسیدن به چنین راهکاری چه نیازی به فراگیری دانش اقتصاد! و تشکیل حکومت و استقرار دولت است؟ تولیدکنندگان در ساختار انحصاری سرمایهمدارانه را رها کنیم تا با انگیزه کسب سود محرومین و طبقات پایین جامعه را نابود کنند.
واقعا اگر هدف حمایت از تولید و رشد اقتصادی است چرا عدالت را ذبح کنیم و با همان شیوه توسعه غربی جلو برویم؟ اگر میخواستیم از همان شیوه استفاده کنیم چه نیازی به انقلاب بود؟
ثانیا چرا برای حمایت از تولید سراغ نرخ بهره بانکی نمیروید تا با کاهش آن از تولید حمایت کنید؟
که البته تنها راه آن از بین رفتن تعدد بانکها و تجمیع آنها در یک بانک ملی است طوری که آن بانک موظف باشد از تولیدات اساسی با وام بدون بهره حمایت کرده و در ردیفهای بعدی از صنایعی که باعث تقویت نظام اقتصادی و حاکمیت سیاسی میشود و منافع مستضعفین را تامین میکند پشتیبانی کند.
ثالثا با بالارفتن قیمت وضعیت معیشت مردم و طبقات پایین بیش از این آسیب خواهد دید و با کاهش قدرت خرید مردم و تقاضا تولید هم آسیب خواهد دید.
در وضعیت کنونی مهمترین عامل رشد تولید پایین آمدن نرخ بهره تسهیلاتی است که به تولیدکننده اعطا میشود. وقتی ۲۳ درصد سود سپردهگذاری است طبیعتا بانک باید بیش از ۳۰ درصد از تولیدکننده و سرمایهگذار بگیرد. با نرخ ۳۰ درصد وام چطور تولید میتواند رشد کند؟
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد کاربردی - رضا غلامی
استفاده صرف از مکانیزم #قیمت برای حل ناترازی ها، ناترازی را رفع نمیکند ولی حتماً توزیع درآمد و ثروت را نابرابرتر میکند. #توهم_اقتصاد_آزاد
به کانال اقتصاد کاربردی بپیوندید 👇
https://eitaa.com/DrRezaGholami
آقای دکتر عیبی ندارد!
اول بروید به دکتر غنینژاد که مروج اقتصاد "لیبرال" است بگویید علم اقتصاد لیبرال و غیر لیبرال ندارد!
بعد که جواب درخور گرفتید در مورد اسلامی و غیراسلامی بودن آن گفتگو میکنیم
مگر اینکه لیبرالیسم را علم بدانید!😁
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
راه حل انقلاب اسلامی برای افزایش تولید
در نظام اقتصاد سرمایهداری، در جایی که به هر دلیلی بحران پدید میآید، سیاستهای قیمتی در انتهای زنجیره تولید را استفاده میکنند. به این ترتیب که به سرمایهدار اجازه میدهند قیمت را به هر نحوی که منافع او ایجاب میکند تغییر دهد و طبعا سرمایهدار نیز قیمت را در جهت حداکثرسازی سود خود تغییر میدهد. همانطور که به لحاظ تاریخی قابل مشاهده است، بحرانها به طور متوسط، تورمی هستند. به ندرت میتوان ادواری را مشاهده کرد که با بحران کاهش قیمت مواجه شویم. لذا سرمایهدار که ابتکار عمل قیمتگذارانه را در دست دارد همواره قیمت محصول را در جهت منافع خود گران میکند و نتیجتا قدرت خرید مستضعفان کاهش مییابد. لذا خروج از بحران، در واقع به معنای خارج کردن سرمایهدار از بحران است.
اما انقلاب اسلامی چه راه حلی را پیشنهاد میکند؟
از روندهایی که در انقلاب اسلامی رخ داده است میتوان این دریافت را کرد که راه حل انقلاب اسلامی برای خروج از بحرانهایی که در تولید رخ میدهد، افزایش سطح قیمت نیست. راه حل انقلاب اسلامی کاهش یا حفظ هزینههای تولید است و در این مسیر همه امکانات خود را بسیج میکند. از نیروی انسانی متعهد تا خطوط آب و برق و گاز و ... . حفظ هزینههای تولید موجب میشود که تولید رخ دهد بیآنکه محصول گران شود. لذا انقلاب اسلامی هم با قیمتهای جهانی مخالفت میکند و هم با اینکه قیمتهای درون کشور، جهانی شود.
اما در واقعیت چه رخ میدهد؟ و چرا محصولات گران میشوند؟
در اینجا لازم است به اقتصادسیاسی تولید بپردازیم. سرمایهداران و مدیران و اقتصاددانانی که تفکر سرمایهداری را دنبال میکنند، همواره جهتگیری گرانسازی دارند و با کاهش هزینه تولید مخالفت میکنند. لذا با عنوانهایی چون جهانیسازی یا مبارزه با یارانه پنهان، همواره تلاش میکنند هزینه تولید را افزایش دهند تا بهانه برای گرانسازی پیدا شود و گرانسازی را موجه سازند. و این گرانسازیها البته خود، مرحله بعدی تورم را پدید میآورند. و نیز این جریان از هر حربهای برای گرانسازی مجدد استفاده میکند. ابزار ویژهای که این سالها در اختیار گرفتهاند، ابزار نرخ ارز است. با گران کردن ارز از مجرای رها کردن آن در دست سرمایهداران، زمینه کنش سرمایهسالاران برای گرانسازی و موجه ساختن افزایش قیمتها فراهم میشود.
در سوی مقابل، جریان انقلابی معیشت طبقه مستضعف را هدف قرار میدهد و تلاش میکند اجازه چنین گرانسازیهایی را ندهد. در صورتی هم که گرانی رخ دهد، واکنش انقلاب اسلامی، افزایش سطح یارانه، یا افزایش سطح دستمزدها است.
حال شاید دعوا روشن تر شده باشد. بعضی از غربخوانده ها، راه حل بحرانها را گرانسازی و جلوگیری از افزایش سطح دستمزد کارگران و کارمندان میدانند (البته همینها معتقدند باید دستمزد طبقه الیت و به اصطلاح نخبه به شدت افزایش یابد. چون این طبقه نیز شبه سرمایهدار هستند. رجوع کنید به ادبیات سرمایه انسانی).
در مقابل اما تفکر انقلابی مانع افزایش قیمت مواد اولیه میشود و افزایش سطح دستمزد طبقه کارگر و کارمند را دنبال میکند.
بله راه حل انقلاب اسلامی، افزایش سطح تولید با محور قراردادن معیشت طبقه مستضعف است.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
فقیه شانی و فقیه تشَئُّنساز!
بعد از گالیله و ایده گرد بودن زمین هنوز برخی اعتقاد دارند زمین تخت است. دعوای گالیله بیش از اینکه یک دعوای علمی باشد یک دعوای سیاسی و ایدئولوژیک بود. جنگ با کلیسا و نهاد دین، بوسیله علم. درحقیقت از بین معارف دینِ تحریفشده مسیحیت به راحتی میشد گزارههایی پیدا کرد که خلاف واقع باشد و با همان یک گزاره حاکمیت معارف الهی بر معرفت تجربی بشر را کنار گذاشت.
پیدا کردن این گزارهها در علوم طبیعی کار مشکلی نبوده و نیست. تفاوت کلیسای مسیحی با حوزه علمیه اسلامی هم در این بود که اسلام همواره برای علم و عقل انسان ارزش قائل بوده و هرگز در مقابل کشف حقیقت تعصب به خرج نداده است.
اما وقتی به عرصه علوم انسانی وارد میشویم دو سطح را باید در نظر بگیریم. مرحله اول، شناخت انسان، جهان، وجود و معرفت است. در این مرحله تا قیامت هم انسان تلاش کند نمیتواند به اندازه خالق خویش معرفت کسب کند. فلذا در این مرحله ولایت علوم الهی بر علوم تجربی بشر تا ابد باقی خواهد بود. اما در مرحله دوم یعنی مرحله ترسیم وضع مطلوب و سیاستگذاری برای رسیدن به آن چه؟ آیا در این مرحله انسان بینیاز از وحی است؟
ناگفته پیداست که شناخت مطلوبِ انسان جدای از شناخت خود او نیست (که در مرحله اول ذکر شد). بنابراین سیاستگذاری در مسیر رسیدن به آن مطلوب نیز باید تحت ولایت کلیه وحی باشد.
در مورد آنچه در دنیای امروز تحت عنوان علم اقتصاد معرفی میشود مطلوبهایی که مفروض گرفته شده کاملا در تعارض با مطلوب حقیقی انسان است.
یادداشت کامل
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فقیه شانی و فقیه تشَئُّنساز!
بعد از گالیله و ایده گرد بودن زمین هنوز برخی اعتقاد دارند زمین تخت است. دعوای گالیله بیش از اینکه یک دعوای علمی باشد یک دعوای سیاسی و ایدئولوژیک بود. جنگ با کلیسا و نهاد دین، بوسیله علم. درحقیقت از بین معارف دینِ تحریفشده مسیحیت به راحتی میشد گزارههایی پیدا کرد که خلاف واقع باشد و با همان یک گزاره حاکمیت معارف الهی بر معرفت تجربی بشر را کنار گذاشت.
پیدا کردن این گزارهها در علوم طبیعی کار مشکلی نبوده و نیست. تفاوت کلیسای مسیحی با حوزه علمیه اسلامی هم در این بود که اسلام همواره برای علم و عقل انسان ارزش قائل بوده و هرگز در مقابل کشف حقیقت تعصب به خرج نداده است.
اما وقتی به عرصه علوم انسانی وارد میشویم دو سطح را باید در نظر بگیریم. مرحله اول، شناخت انسان، جهان، وجود و معرفت است. در این مرحله تا قیامت هم انسان تلاش کند نمیتواند به اندازه خالق خویش معرفت کسب کند. فلذا در این مرحله ولایت علوم الهی بر علوم تجربی بشر تا ابد باقی خواهد بود. اما در مرحله دوم یعنی مرحله ترسیم وضع مطلوب و سیاستگذاری برای رسیدن به آن چه؟ آیا در این مرحله انسان بینیاز از وحی است؟
ناگفته پیداست که شناخت مطلوبِ انسان جدای از شناخت خود او نیست (که در مرحله اول ذکر شد). بنابراین سیاستگذاری در مسیر رسیدن به آن مطلوب نیز باید تحت ولایت کلیه وحی باشد.
در مورد آنچه در دنیای امروز تحت عنوان علم اقتصاد معرفی میشود مطلوبهایی که مفروض گرفته شده کاملا در تعارض با مطلوب حقیقی انسان است.
وضع مطلوب، همان وضع عادلانه است که باید به سمت آن حرکت کنیم. وضع عادلانهای که اسلام ترسیم میکند با وضع عادلانهای که مکاتب دیگر توصیه میکنند زمین تا آسمان تفاوت دارد. مکتب اسلام ناب محمدی هرگونه شکاف طبقاتی درجامعه را معلول بیعدالتی میداند و به صورت پسینی و پیشینی سعی در ایجاد جامعهای دارد که به تعبیر امام خمینی "همه تقریبا در یک سطح قرار میگیرند".
چرا تقریبا؟
چون تفاوت استعدادها و تلاش افراد را نادیده نمیگیرد.
چرا یک سطح؟
زیرا در صورت رعایت عدالت تفاوت افراد منجر به ایجاد طبقه نمیشود.
فقه شیعه تا قبل از امام بیشتر متکفل بیان حکم شرع در "وضع موجود" بود.
امام رضواناللهعلیه این تکلیف فقه را به "حرکت به سمت وضع مطلوب" (= وضع عادلانه) تغییر دادند و فقیه شانی را به فقیه تشَئُّنساز تبدیل کردند.
فقیه تشَئُّنساز مسالهگو نیست! مسالهساز است. فقیه تشَئُّنساز وقتی ایرانمال را میبیند نمیگوید مسجد درون ایرانمال باید در شان آن باشد! بلکه ایرانمال را پایین میکشد و مسجد را آنگونه که در شان جامعه اسلامی است میسازد.
فقیه تشَئُّنساز وقتی به زمین اقتصاد نگاه میکند و میبیند هرچه مواهب است به یک سمت در حرکت است، نمیگوید مواهب جمع شده را مشت مشت بردارید و به آن سو بریزید!
فقیه تشَئُّنساز متوجه میشود زمین کج است و به حکم شرع ابتدائا به سراغ صاف کردن زمین میرود!
برخی ممکن است تصور کنند این صاف کردن زمین (=عدالت) ربطی به فقه و فقاهت ندارد!
اما اسلام امام که "هو الحکومه" بود کاری جز صاف کردن زمین ندارد و فقه سنتی نیز ابزار رسیدن به این هدف است.
فلذاست که شهید مطهری میفرمایند رئیس مسائل مستحدثه خود سرمایهداری است که زمین را به نفع سرمایه و سرمایهدار کج کرده و انبوه مردم را به اضطرار درآورده تا در خدمت آنها باشند.
جای گالیله خالی است که ببیند زمین گرد نبود؛ کج بود!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
زمین نه گرد است نه تخت!
زمین کج است!
لیبرالسرمایهداری اول زمین را کج کرده به نفع عدهای معدود و بعد میگوید اجازه بدهید همه چیز آزاد باشد...
نه عزیزم در زمین کج همهی منافع اقتصادی بهصورت "دستوری_ساختاری" در دست عدهای جمع میشود.
#عدالت
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از KHAMENEI.IR
KHAMENE.IR_وصیتنامه شهید ناصر باغانی.pdf
12.54M
🔍 بخشی از متن وصیتنامه شهیدی که رهبر انقلاب آن را مکرر خواندهاند؛ شهید ناصر باغانی
💻 Farsi.Khamenei.ir
من دو هفته داشتم که این وصیتنامه نوشته شده و من از این صدا و سیما و این نظام آموزشی شکایت دارم که چرا... چرا باید چنین متن عرفانی حقّی را شخص رهبر مملکت بخواند و پیشنهاد دهد...
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدیر عامل بورس کالا میگوید برای حل مشکل تولید، باید قیمتها را آزاد کنیم!
#قیمتگذاری_دستوری مطلقا خوب یا بد نیست، چون اینگونه سیاستها صرفا ارزش ابزاری و کارکردی دارند و بسته به اوضاع اقتصادی و بازار مورد نظر، خوب یا بدند، اما #لیبرالها با نگاهی کاملا #ایدئولوژیک، هرگونه قیمتگذاری دستوری را در هر بازاری مردود میدانند!
سوال این است که چرا در هر معضل و مشکلی، اولین و تنها راهحل اقتصاد لیبرال، #آزادسازی_قیمت است؟ و مهمتر اینکه، آزادسازی قیمت به نفع چه کسانی و به ضرر چه کسانی خواهد بود؟
البته لیبرالها خوب تعلیم یافتهاند که با استدلالهای تودرتو و وارونه، چگونه #شر_قطعی را با #خیر_محتمل بپوشانند و صورت مسأله را پاک کنند! معمولاً جواب آنها این است که وقتی قیمت آزاد شد (یعنی کالا گران شد!) تولیدکننده انگیزه پیدا میکند و بیشتر تولید میکند و اشتغال و ارزشافزوده و ارزآوری نهایتا وضع عموم مردم را خوب میکند! ادعایی که هیچ گاه در هیچ جا به اثبات نرسیده. بماند که در این استدلال، هیچ اشارتی به اثرات گرانسازی زندگی برای مردم نمیشود!
خروجی قطعی سیاست آزادسازی قیمت، تضمین سود سرمایهداران و گرانشدن معیشت آحاد مردم است (که همان شر قطعی است) و خروجیهای غیرقطعی آن برای اشتغال و رفاه مردم (خیر محتمل) معمولاً محقق نمیشود.
اینجاست که دم خروس #نظام_سرمایهداری بیرون میزند! اثر قطعی و فوری سیاستهای لیبرالیستی، حفظ و افزایش منافع صاحبان سرمایه است و وعدههای غیرقطعی و موهوم آنها برای بهبود وضع مستضعفان تنها پوششی برای در هم شکستن مقاومت مردم در برابر این سیاستها است.
🆔 @DrSaeedi
از تناقضات لیبرالهایی مثل غنینژاد میشود مثنوی هفتاد من ساخت!
یکی دیگر از این تناقضات حرفی بود که در مورد بیبند و باری زد.
غنینژاد گفت: لیبرالیسم بیبندوباری نیست و حکومت قانون است!
سوال اینجاست: اگر همچنان که امروز در حکومتهای لیبرال اتفاق افتاده است، بیبندوباری قانونی شد آنوقت با این تناقض چه میکنید؟
ازدواج با محارم طبق نظر شما چون حکومت قانون است اشکالی ندارد؟!
همجنسبازی چه؟
#فریب_بزرگ
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
1_5052719439.pdf
1.29M
❇️ الهیات جنگ دائمی فقر و غنا
#حجت_الاسلام_قنبریان
(بازنشر ارائه ای متعلق به ۱۴۰۰)
نشریه حیات/ "امام تحول"
ویژه نامه سی و چهارمین سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از خبرنامه رضا زمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ پاسخ شهید مطهری به کسانی که میگویند «بهجای هزینه کردن برای انجام سفر زیارتی، هزینه کنید تا مدرسه و بیمارستان در داخل کشور بسازیم!»
@zamani_info