eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
2.6هزار ویدیو
121 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی عضو اندیشکده قصد مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شبهه: رابطه ........ (یک موضوع اقتصادی) با اقتصاد اسلامی چیست؟ یا نظر اقتصاد اسلامی در رابطه با فلان موضوع چیست؟ شبیه این سوالات را بارها و بارها شنیدید. تا قیامت هم می توان سوالات این چنینی مطرح کرد. هر روز یک موضوع جدید وجود دارد که می توان نظر اسلام را در رابطه با آن جویا شد. از رمزارزها تا ... پرفسور درخشان در برخورد با این سوالات همان برخوردی را دارند که امام در برخورد با نظام شاهنشاهی داشت. تصور کنید قبل از انقلاب عده ای از مردم استفتاء می کردند که نظر اسلام در مورد فلان قانونی که شاه وضع کرده چیست؟ نظر اسلام در مورد فلان قانونی که مجلس ملی وضع کرده چیست؟ فلان حکمی که دادگاه شاهنشاهی داده از نظر اسلامی چگونه است؟ و البته برخی از علمای بزرگوار به این سوالات مردم پاسخ های دقیق و اسلامی میدادند. اما امام به این سوالها پاسخ ندادند. امام ساختار و چارچوب را تغییر دادند. امام گفتند اصلا چرا باید محمدرضا بر ما حکومت کند و چرا اینها باید برای ما قانون وضع کنند. برخورد پرفسور درخشان با جریان لیبرال در کشور نیز همین منطق را داراست. ایشان می گوید اساسا چرا اینها باید برای ما مساله بسازند؟ ما خودمان مسائلمان را شناسایی می کنیم و خودمان در چارچوبی دیگر به آن پاسخ می دهیم. اساسا مسائل ما نیز در چارچوب دیگری طرح می شوند. این بحث کوتاه پرفسور درخشان شاید یکی از عمیق ترین و دقیق ترین مباحثی است که در حوزه علوم اجتماعی و علوم انسانی باید متوجه آن باشیم. تاریخ جلسه سخنرانی استاد: هشتم مهرماه 1402 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
بسم الله الرحمن الرحيم و له الحمد 📚 مبانی فقهی و حِکمی مشروح مذاکرات قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 🎙 با ارائه: حجت الاسلام والمسلمین استاد قنبریان 🔻ویژه‌ی: 🔹طلاب سطح ٣ و ۴ حوزه های علمیه 🔹و دانشجویان مقطع ارشد و دکتری رشته‌های مرتبط 📍مکان: تهران، حوزه علمیه مشکوة (مدرسه صدر) ✅ جهت ثبت نام، اطلاعات خود را به نام کاربری @sajadbeygi در پیام رسان‌های بله یا ایتا ارسال نمایید.
طرف اومده میگه « هیچ هزینه ای برای ورزشکارانش نکرده و هیچ امکاناتی بهشون نداده ، اونا با هزینه و تلاش خودشون تونستن مدال بگیرن» میگم پس چرا از وقتی از ایران رفته با تلاش و هزینه خودش هیچ افتخاری نتونسته کسب کنه؟ الانم داره کلینیک لیزر موهای زائد تبلیغ میکنه پیوستن به کانال @hassanabbasi1374
تا طلاب حوزه قم به "" توجه نکنند هیچ حرکتی از جنس انقلاب در این مملکت رخ نمی‌دهد. بخشی از قم نه تنها آقا بلکه امام را هم فقیه نمی‌دانند وگرنه بسیاری از فتواهای امام و آقا در مسائل کلان اجتماعی و اقتصادی مهجور نمی‌ماند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اریک جان هابسبام (۱۹۱۷ اسکندریۀ مصر - ۲۰۱۲ لندن) در وین، برلین، لندن و کمبریج تحصیل کرد. از سال ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۵ عضو هیئت علمی کینگز کالج لندن بود و در کالج بیرکبک دانشگاه لندن پس از طی مدارج مختلف علمی به درجۀ استاد ممتاز رسید. شهرت هابسبام شاید بیش از همه به‌سبب سه‌گانه‌ای باشد دربارۀ آنچه خود از آن با عنوان «قرن طولانی نوزدهم» یاد می‌کرد. عصر انقلاب (۱۷۸۹ - ۱۸۴۸)، عصر سرمایه (۱۸۴۸ - ۱۸۷۵) و عصر امپراتوری (۱۸۷۵ - ۱۹۱۴) عناوین این سه‌گانه است که با نوشتن کتاب عصر نهایت‌ها (۱۹۱۴ - ۱۹۹۱) آن‌ها را تکمیل کرد. عصر سرمایه (۱۸۴۸ - ۱۸۷۵) دومین کتاب از سه‌گانۀ «قرن طولانی نوزدهم» است که اریک هابسبام به‌طور جامع و فراگیر آن سال‌ها را مورد بررسی و تحلیل دقیق و همه‌جانبه قرار داده است. انقلاب‌های ۱۸۴۸، توسعۀ اقتصاد سرمایه‌داری به سراسر کرۀ زمین و ظهور آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد صنعتی جهان، جنبه‌هایی از این تحلیل کلی تاریخ‌شناختی ربع سوم قرن نوزدهم است. در یک کلام این کتاب نخستین بررسی بزرگ و کامل دربارۀ سال‌های بحرانی ۱۸۴۸ - ۱۸۷۵ و تحلیلی کامل از ظهور سرمایه‌داری در سرتاسر دنیا است. 🆔 @SSL_Qasd
حامیان خصوصی‌سازی انفال، جهانی‌سازی قیمت‌ها و مکانیسم حراج در بورس کالا را به یک چالش دعوت میکنم: انفال متعلق به همه ملت ایران است. آیا خروجی سازکارهایی که شما مدافع آن هستید، بهره‌مندی برابر مردم از انفال است؟ یا خیر، این مکانیسم توبره اقلیتی را پُر و سفره اکثریت را خالی می‌کند؟ فرمایش رهبر حکیم انقلاب اسلامی است ‌که منابع عمومی یا باید عادلانه میان همه مردم تقسیم شود، یا صرف پیشرفت کشور شود. اگر چنین شد، شاید کسی بیشتر و کسی کمتر داشته باشد، اما شکاف‌های عمیق به‌وجود نخواهد آمد. @syjebraily
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیوست عدالت کجاست؟ چرا امر ولیّ جامعه روی زمین می ماند؟ 💠 @profderakhshan
یک زمانی رئیس بانک مرکزی داشتیم که ۶۴ تن طلا را هدر داد. ۳۰ میلیارد دلار ارز را نابود کرد. چرا؟ چون فکر می‌کرد ساز و کار بازار و عرضه و تقاضا کار می‌کند و باید اسب سرکش تورم را در بازار آزاد به معنای لیبرالیستی خودش مهار کرد. در اینجا هم همانطور که مشاهده می‌کنید فرموده بودند بانک‌ها بروند در بازار و دلار بخرند!!! یعنی رسما رئیس بانک مرکزی اجازه بنگاه‌داری و حتی بدتر سفته‌بازی و دلاریزه کردن اقتصاد را به بانک‌ها داده است. خدایا شکرت که از شر دولت روحانی رها شدیم. ان‌شاالله از شر این تفکر هم رها شویم. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جااانم ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
28.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 بانک‌ها غلط می‌کنند بنگاه‌داری کنند ➕بخشی از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان لاهیجان 🆔 @Gilan_Press
این هم پاسخ یک دانش آموز به بنگاه داری بانکها! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
حتما ببینید...
میترسم قصه فروش اموال بانکهای دولتی به بهانه خروج از بنگاه داری به غارت و فساد منجر شود... خدایا مبارزه با این اژدهای هفت سر بانکها رستم دستان می خواهد... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
💢اقدامی جالب از فرماندار ازنا؛ بنر میدان ولیعصر جلوی فرمانداری نصب شد! 🔹فرماندار شهرستان ازنا بنری که اخیرا با محتوای سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تلنگر به بانک‌ها در خصوص عدم بنگاه‌داری در میدان ولیعصر تهران نصب شده و شبانه جمع شده بود را در مقابل فرمانداری این شهرستان نصب کرد و بر توجه و اجرای منویات رهبری انقلاب در این زمینه تاکید کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آتش زدن ۸۰۰ تن کالای قاچاق در تهران 🔹‌ ۸۰۰ تن کالای قاچاق با حضور سردار رادان در میدان تیر فراجا در تهران امحا شد. @fetan2
آفرین
بِشَوَدْ! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
جنس قاچاق را آتش بزنید! حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «[در موضوع‌] قاچاق، بنده به مسئولین گفته‌ام که آقاجان! وقتی شما آن باند قاچاقچی را پیدا میکنید و آن جنس کلان قاچاق را که چند هزار تُن وزن آن است، وارد کشور میکنید، این جنس را جلوی چشم همه آتش بزنید؛ ضربه بزنید به قاچاقچی، به جنس دارای مشابه داخلی. خب معلوم است وقتی‌که جنس خارجی وارد شد -چه از مبادی ورودی قانونی مثل گمرک و امثال اینها، چه از مبادی قاچاق که متأسّفانه خیلی هم زیاد است- تولید داخلی میخوابد. وقتی تولید داخلی خوابید، همین وضعی پیش می‌آید که امروز هست: جوان ما بیکار میشود، اشتغال ما کم میشود، رکود بر کشور حاکم میشود، وضع زندگی و معیشت مردم دشوار میشود. اینها را که دیگر از طریق ارتباط با آمریکا و با اروپا نمیشود حل کرد، اینها را خودمان باید حل بکنیم. اینها کارهایی است که به عهده‌ی خود ما است؛ راه این است.» ۱۳۹۵/۰۵/۱۱ بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
⚠️ آنچه به انسداد می انجامد! • عده ای به و ناامیدی می رسند و اگر صدای مجازی داشته باشند، آنرا به اشتراک هم می گذارند. عده ای دیگر بخاطر اینها را "طبقه" می کنند و مثلا انتهای راه عدالتخواهی موجود را انسداد می شمارند! و راه را از آنچه هست تنگ تر می کنند! • قرآن و عترت به ما نکته کلیدی ای می آموزند: هر کنشی، اثر وضعی خود را دارد. یکی از آثار وضعی و قهری، "رسیدن به انسداد و ناامیدی" است. واژه "خیبة" مفید این معناست. ❓ اما چه کسی به خیبة و انسداد می رسد؟ • در سوره طه دو رقمش بیان شده است: ۱- "قد خاب من افتری"(۶۱طه): به ناامیدی و انسداد می رسد کسی که افتراء ببندد. ⬅️ واضح است افتراء، دروغ است کسی که پی دروغ و زایده گویی خود برود، واقعیتی ثابت نمی کند؛ پس چاره ای از کسی نمی بیند و به انسداد می رسد. ۲- "قد خاب من حمل ظلماً"(۱۱۱طه): به ناامیدی و انسداد می رسد کسی که با خود ظلمی را حمل کند. ⬅️ هرچه مطابق با نظام عالم است، ظلم مخالف نظم ربوبی شنا کردن است. اگر افشاگر و اینستابازی ظلمی با خود حمل می کند، بارش را در انسداد زمین می نهد؛ هرچه ظلم بزرگتر، ناامیدی و انسدادش غلیظ تر. ⬅️ نسبت "جزء" را به" کل" دادن "افتراء" است و "افتراء بستن به اساس نظام اسلامی"، "حمل ظلم کردن" است؛ صاحبش را ناامید و دچار انسداد می کند. • بدتر از انسدادی ها البته "هلاک شوندگان" هستند؛ که حضرت امیر(ع) در خطبه۱۶ آنها را قرینه ی انسدادی ها می کند: وزیران شعار! :"هلک من ادعی و خاب من افتری" : مدعیان بی عمل و فیک هم هلاک میشوند...! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
حجت‌الاسلام دکتر یوسفی (رئیس مرکز راهبری حوزه‌های علمیه): مالی که از طریق (خلق پول بانکهای خصوصی) جمع‌آوری می‌شود در حکم "مجهول‌المالک و معلوم‌الغصب" می‌باشد. علما و مراجع بزرگوار مسئولین قوه قضائیه شورای محترم نگهبان حکمِ مالِ مجهول المالک و معلوم‌الغصب چیست؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
مشخصه رسانه‌های اقتصادی کشور دست کیه یا عکس‌ها رو درشت تر بزنن صفحه اول؟ @hzamanim
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ صوتی "17 ربیع از همه رنگ" هفته وحدت و میلاد حضرت رسول صلوات الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام را به همه مسلمانان و آزادگان جهان تبریک می گوییم. پادکست پیش رو تبریکی است رنگارنگ به همه شما عزیزان بزرگوار با صدای یک زوج گوینده و از سادات محترم ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
رسول اللّه‏ صلی‌الله‏‌عليه‏‌و‏آله: ما مِن غَنِيٍّ ولا فَقيرٍ إلاّ وَدَّ يَومَ القِيامَةِ أنَّهُ اُوتِيَ مِنَ الدُّنيا قوتا پيامبر خدا صلی‌الله‏‌عليه‏‌و‏آله: در روز قيامت، هركس از دارا و نادار، آرزو می‌كند كه اى كاش از دنيا به اندازه قوت روزانه به او داده می‌شد. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
سر من است و بیابان حیرت‌آهنگی چو سیل گمشده‌ای می‌زنم به هر سنگی سراغ باغ عدم را ز زاغ جستم، گفت: چه جوهری چه وجودی چه ساحت رنگی؟ به عشقِ کس، نشود دامنش سیاه و سپید اگر به پاش بیفتند رومی و زنگی به غنچه ناز فروشد دهانِ عطرآهش شکوفه می‌کند اینجا گلاب از تنگی اگر که ذره نشیند ز دامنش بر سنگ چه جنگ‌ها که شود محض سنگ اورنگی نمی‌رسد به خیالش عقاب وهم کسی نه چشم و دستی و هوشی، نه گوش پُر بنگی چو راه، مقصدمان شد تفاوتی نکند مسیر یک قدمی یا هزار فرسنگی به اذن چشم تو وصل‌َست امرِ هجر و وصال میان جبر و خیار است راه آونگی تو روح معنیِ بسم‌الله‌ی و بسمل، ما میان خلوت هر صلح و بین هر جنگی اگر به ناز بمانی میان سینه‌ی ما چه حاجت است به مانی و لوح ارژنگی به پای من که زند دستِ چون تویی زنجیر به رقص آیم از آهنگ این چنین چنگی به هر که بر صف یوسف رسیده زود، بگو که در خریدن دلدار ما چنان لَنگی ز چاهِ مرده به جاهت اگر چه رشک آرند غبار بر رخ خورشید کی زند ننگی؟ به هر سرا که زدم سر، شکست آئینه سر من است و بیابان حیرت‌آهنگی ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
تقدیم به (‌از عمق دیدگان تو تاریخ جان گرفت خُلقت "به اتفاق مِلاحت جهان گرفت") لبخندت از کنار لبت شد جدا و بعد آهوی عشق آمد و انسان کمان گرفت گفتم به نقطه‌ی دهنش خود که بُرد راه؟" انگشت حیرت از دهنت در دهان گرفت ‌فرش از نگاه اهل سما عرش‌گونه بود کسری فروشکست و زمین آسمان گرفت از شوق دیدنت دل آدم چو شمع شد هی اشک دیده ریخت به پا هی زبان گرفت حتی به زیر خاک در آن عصر زن‌ستیز غم از نگاه مضطرب دختران گرفت تا کار و بار عمده فروشی گشاده شد بازار تنگ خرده فروشان زیان گرفت یوسف کلاف هستی خود را به دست داشت جا در کنار پیرزنی مهربان گرفت حتی نگاه پیرزن از تو جدا نشد یوسف چو موج حادثه اینجا کران گرفت هی چاک داد پیرهن از پیش و پس ولی چشم عزیز عالم خلقت گران گرفت از عقل و عشق محض تو را آفریده حق از این گرفت خاک و سپس آب از آن گرفت دور سیاهِ کعبه و خال تو فرق نیست باید میان کعبه تو را در میان گرفت در عصرِ بی حضور تو رنگ از جهان پرید خوش آن دلی که رنگ امامِ زمان گرفت تیغت به اتفاق محبت جهان گرفت آری به اتفاق جهان می‌توان گرفت ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar