eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
3.3هزار ویدیو
131 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
القدس عاصمة فلسطين الابدية قدس پایتخت ابدی فلسطین است... 💠 @h_abasifar
‏تا بردن خورشید به شب می‌آئیم تا قدس و یمن پس از حلب می‌آئیم تا هست علم به دست عُشاقِ حسین با ذکر عقیلة العرب می‌آییم... 💠 @h_abasifar
قطعا یک نقطه عطف در حرکت جبهه رسانه‌ای انقلاب بود 💠 @h_abasifar
قطعا یکی از نقاط عطف در جنگ رسانه‌ای انقلاب اسلامی بود مهم‌ترین کار او هم به نظرم تزریق اعتماد به نفس به رسانه‌ای‌های انقلاب برای انجام کارهای بزرگ و آفندی بود. اینکه در روز قدس رفت جایزه‌ی خدا به او بود تا هر سال ماه مبارک یادش کنیم. 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فمن یعمل مثقال ذرة خيرا يره... اين يعنی اقتصاد اسلامی. جاهای خیلی دور دنبال اقتصاد اسلامی نگردیم. همین نزدیکی هاست. ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
ماه کریم رفت و نراندیم بر زبان: "ان لم تکن غفرت لنا" از کرامتش... 💠 @h_abasifar
ماه کریم می‌رود اما کریم نه... از پای سفره‌ی کرمش پا نمی‌شوم 💠 @h_abasifar
مردم صلاح خودشان را بهتر می‌دانند تازه این نظرسنجی در توییتر است که طبیعتا نولیبرالها بسیار فعالیت کردند و خطای شناختی ایجاد کردند. 💠 @h_abasifar
🔘 علّت تورم در ایران کمبود نقدینگی است 📌 دکتر حمیدرضا مقصودی در گفت‌وگو با ماهنامه رویش اندیشه؛ 🔖 به‌نظر من علّت تورم در ایران کمبود نقدینگی است؛ نه ازدیاد نقدینگی؛ چراکه با خود، قحطی و کمبود کالا به‌همراه می‌آورد. 🔖 شما در این حالت می‌بینید که بخش‌های مولّد اقتصادی ما خالی از نقدینگیِ مؤثر هستند و در‌مقابل، نقدینگی انباشت‌شده در نظام بانکی وجود دارد؛ یعنی در‌واقع اینکه نقدینگی در ساختار مولّد اقتصاد ما وجود ندارد، باعث شده کمبودهایی در اقتصاد ما ایجاد ‌شود و این کمبودها، تورم ایجاد می‌کند. 🔖 در ایران نقدینگی فعال نداریم و نقدینگی ما جبرانی و منفعل است؛ یعنی تورم همواره به دلایل ساختاری غیر‌پولی اتفاق می‌افتد و ما با نقدینگی، کاهش قدرت خرید مردم را جبران می‌کنیم. حال در اوضاع فعلی نتوانسته‌ایم آن را به اندازۀ کافی جبران کنیم. چون شیکاگویی‌ها در ایران تصمیم گرفته‌اند که نظریۀ تعدیل اجرا کنند. در اینجا تولید و نقدینگی متوقف شده و تورم هم دو‌چندان می‌شود. لذا اقتصاددانان ایرانی به‌طور کل ماجرا را معکوس می‌بینند و نظام علّیّت را به‌صورت معکوس در ایران می‌جویند. 🔖 بنابراین ریشۀ تورم در ایران مسائل غیرپولی است و اگر هم بخواهیم به سراغ پول برویم، به‌نظر من ناشی از کمبود نقدینگی است؛ نه ازدیاد نقدینگی. حتی نمی‌گویم که تورم، ناشی از عدم توازن در نقدینگی است؛ بلکه عدم توازن‌ها مسائلی را ایجاد می‌کنند که باید آنها را خارج از مجرای تورم بررسی کرد. 🌐 @rouyesh_andisheh
💠 از فلسفه اسلامی تا اسفند ۹۸ و با شروع کرونا و قرنطینه‌ها و مهاجرت (نزول) مردم به فضای مجازی دکتر مهدی سپهری (استاد فلسفه) متنی را منتشر کردند. بخشی از این متن بعد از دیدن برنامه کمی برایم قابل فهم‌تر شد. برخی از مسائلی که راویان این برنامه مطرح می‌کنند و اتفاقا مشترک هم هست، از مباحث بسیار عمیق فلسفی و عرفانی‌ست که يا فرد باید با مطالعه و "تفکر" بسیار عمیق به آن برسد یا با شهود. و از آنجایی که این راویان از مردم معمولی هستند احتمال دوم بسیار قوی‌تر است. لطفا متن استاد سپهری را با دقت بخوانید: ✅ اندر حقیقت و مجاز! کمی به نوک انگشتان پا خیره شده و کم کم از سمت پا به سمت دست ها بالا می‌آید. "آدم" اولین بار است که خود را اینگونه می بیند. احساس می کند در شیشه ای گرفتار آمده و از پشت قاب شیشه ای خودش را - ببخشید بدنش را- می بیند. در پایین بدن، کف پایش، زبری و نرمی خاک را لمس می کند. دستش را به بدنش می کشد و سپس آن را بالا می برد به سمت نگاهش. نرمی چشمان را حس می کند. حس غریبی است و کمی هم گیج کننده. تا قبل از این فقط می دید اما الان احساس میکند از درونِ قاب چشمانش نظاره گر است؛کمی تنگ است. قبلا بی جهت می دید یعنی همه اطراف را با یک نگاه می دید اما الان جهت دار می بیند؛ یعنی سرش را باید بچرخاند تا ببیند. خدایا چرا اشیاء اینقدر دور شده اند و اینقدر بی حس و حال. قبلاً به هر چه توجه میکردم در آغوشم بود یا در آغوشش بودم. چرا باید دستانم را دراز کنم تا صورت "حواء" را لمس کنم. قبلا نَفَس در نَفَسم بود؛ الان گرچه کنارم است اما اینقدر دور است. قبلا برایم "تو" بود اما الان "او"شده است. پیش از این میوه ها را هم می فهمیدم و میوه ها هم مرا. به صرفِ دیدنشان، هم لمسشان می کردم هم بویشان را می شنیدم، هم طعمشان را می چشیدم و حتی زمزمه ای را که با من داشتند، می فهمیدم؛ رنگِ پُررنگِ چمن ها، موسیقی هم می نواخت. اما الان همه برایم "شیء" شده اند بی روح و منجمد؛ برایم "آن" شده اند. قبلاً همه را "تو" می دیدم. همه أنیس من بودند و من مأنوس با همه. اصلاً همه خودم بودند اما الان همه "او" شده اند؛ حتی "حواء". همه یک نَفَس بودیم، هم نفـْسْ و هم نَفَس. الان همه "دیگری" شده اند. همه غریبه اند. سینه ام تنگ است، بغض گلویم را می فشارد. این غربت غربی چقدر سخت است. اینجا هیچکس آشنا و اهلی نیست. درست مانند کودکی که در ازدحام، مادرش را گم می کند. می خواهم به وسعت همه هستی گریه کنم. ای کاش در آن قربت شرقی که قول گرفتی تا لحظه ای چشم از چشمانت برندارم بر عهدم می ماندم. مرا چه به خلود و مُلک لایبلی؟ خلود و مُلک، خودت بودی یعنی خودِ خودم. چه لذتی داشت آن اشراق شرقی. چرا همه چیز زمخت و تاریک شده؟ آن همه لطافت و نرمی کجا رفت؟ آن موجودات بلورین و نازنین که به یک نگاه آمرانه ات، آن چنان حیا کردند که در من حلّ شدند کجا رفتند؟ خضوع و سجده شان به من نه فقط آنها را، که خود من را هم کُشت و مستغرقِ در عزِّ تو، محو شدم، و وقتی به صحو آمدم خود را هم آغوش بهشتیان دیدم. همه مهربانی ها "چهره به چهره" و "تودرتو" بود. حتی خشم و غضب هم چشم در چشم بود. الان همه چیز دارد بی رنگ میشود، نگرانم که از حقیقت، صورتکی بیش نماند. دل نگران حضورم که دارد از کفم می رود. همه چیز شده تصویر. اشخاص گم شده‌اند در ورای تصویر. صورت ها بی روح اند. این صورت ها از آن همه حیات با طراوت بهره اندکی دارند. تار مو و پیچش گیسوی حضور کجا و دلالت بی روح مفاهیم کجا؟ این حیات فقط اسمش حیات است حیات دمِ دستی و پست: حیات دنیا. ای کاش همه‌ی ما و جناب موزون و راویان عزیز، این مطلب را بخوانند تا عمق فلسفه اسلامی را درک کنیم. شاید هم بد نباشد شبکه ۴ استادانی چون دکتر سپهری را دعوت کنند تا قدری در مورد مبانی فلسفی و وجودشناختی این مساله بحث و گفتگو شود. قطعا نیاز است مخالفین نیز دعوت شوند. ومن‌الله‌التوفیق‌وعلیه‌التکلان 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این هم یک انفاق دانش بنیان و تر و تمیز ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
بعد از قصه و خالی کردن پشت زلنسکی، اصقاطیلی‌ها به شدت ترسیدند از اینکه در شرایط مشابه چه بلایی قراره سرشون بیاد و غربی‌ها چطور پشتش رو خالی می‌کنند 💠 @h_abasifar
اسقاطیل ۱۸ سال آینده را نخواهد دید... 💠 @h_abasifar
عجب دیالوگی بود: هر چه مرد بوده سینه‌ش رو سپر گلوله بعثی‌‌ها کرده هرچی نامرده مونده تو شهر داره آجر رو آجر میذاره 💠 @h_abasifar
پورابراهیمی (کمیسیون اقتصادی مجلس) گفته تورم این روزها ... تفکر همینه همه چیز تقصیر کارگره مظلوم؛ سرمایه‌دار! بیچاره دولت! 💠 @h_abasifar
مختصر و مفیدترین واکنش به عید فطر نبودن دوشنبه رو بابام داشت. اخبار که گفت فردا عید نیست گفت: هعی د فطر! 😂 💠 @h_abasifar
دانش آموز تو امتحان املا نوشته بود "غورباغه". معلم زیرش خط کشید و نوشت قورباغه! دانش آموز خندید به معلم! معلم گفت چرا می‌خندی؟ دانش آموز گفت آقا قور که با غه نیست! حالا شده حکایت ارز ترجیحی دو سال پیش می‌گفتیم ارز ۴۲۰۰ برای واردات زین اسب اختصاص ندید. الان به ما میگن چرا مخالف حذف ارز ترجیحی دارو و نهاده‌های دامی هستید. عزیزم اون قورباغه بود! این قور با ق! 💠@h_abasifar
الان کشورهایی که ۲۹ روز روزه گرفتن یک روز نسبت به ایران داشتند و باید فطریه بیشتر بدن آیت‌ا... نیل‌الدوله بحرانی! 💠 @h_abasifar
برای رؤيت تو دل شراب می‌خواهد ز چشم‌های ترم آب ناب می‌خواهد برای آنکه مشام از تو پر شود چون عود میان سینه‌ی من را کباب می‌خواهد منم هر آنکه تو را دوست داشته باشد منم همان که تو را بی‌حساب می‌خواهد تویی که از نفست گشته عالَم عشق آباد تویی که غیر خودش را خراب می‌خواهد نسیم یاد تو در گوش عاشقت پیچید نسیم یاد تو از من جواب می‌خواهد حجاب، آن‌قدَر از پیش چشم باید شست که گاه دیده بگوید سراب می‌خواهد نه عقل و عشق و نه سجاده نیست چاره‌ی دل عنایت از پسرِ بوتراب می‌خواهد... 💠 @h_abasifar
✅ اقتصاد اسلامی چه سیاست اقتصادی را تجویز می‌کند؟ ❇️ زمانی فریدمن گفته بود اقتصاددانان در مورد ارزشها و اهدافی همچون عدالت اختلاف ندارند، اختلاف در مورد روش دستیابی به این اهداف است و این امری فنی است که در اثر گسترش مباحث فنی علم اقتصاد حل و فصل می‌شود. ✳️ این نگرش پذیرفتنی نیست، زیرا مکاتب اقتصادی در مورد تعیین، تعریف و اولویت بندی اهداف نیز اختلاف نظر دارند، و این اختلاف گاهی موجب اختلاف در ابزارها هم می شود. ✳️ برای نمونه، در نگاه مکتب پولی فریدمن، و یا رویکرد امثال هایک و طرفداران مکتب اتریش، عدالت در بستر ارزش آزادی تعریف شده و اولویت حاشیه ای پیدا می‌کند. در همین راستا، آمارتیا سن، نام کتابش را توسعه به مثابه آزادی می‌گذارد. ✳️ نگاه حاشیه‌ای به عدالت باعث می شود که در میان توصیه های دهگانه اجماع واشنگتنی، مورد پذیرش مکتب پولی فریدمن، اثری از عدالت توزیعی نبینید. ❇️ درجایی نوشتم که اقتصاد اسلامی عدالت را به مفهوم توانمندسازی مادی و معنوی افراد جامعه برای دستیابی به حیات طیبه تفسیر می‌کند، تفسیری که متمایز از عدالت به مثابه آزادسازی قیمتی است. ❇️ این تفسیر از عدالت باعث می‌شود که نگاهمان به افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران و یا حذف و یا تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی هم تغییر کند. ❇️در چارچوب اجماع واشنگتنی فریدمنی، آزادسازی قیمت کالاها را میپذیرند ولی به شکلی پارادوکس گونه به سمت توصیه سرکوب دستمزدی می‌روند ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
35.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽گزارش کوتاه از مستند دیدنی دکترین شوک 👇فیلم کامل در https://www.aparat.com/v/NpVx0 ❇️این مستند نشان می دهد که چگونه شوک درمانی بازار آزاد پیشنهادی فریدمن اقتصاد شیلی و دیگر کشورهای آمریکای لاتین را به آشوب کشید ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
منم هرآنکه تو را دوست داشته باشد منم همان که تو را بی‌حساب می‌خواهد 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
از میان رفتن کرامت انسانی در اثر سرمایه‌داری تا آنجا پیش رفت که انسان خود به محکموم در برابر قوانین عرضه و تقاضا مبدل شد و زندگی انسان در گروه این قوانین و در نتیجه در گرو قانون آهنین دستمزدها درآمد که براساس آن، چنانچه افزایش یابد و میزان عرضه آن در صحنۀ تولید سرمایه داری بیشتر شود، قیمت آن کاهش می‌پذیرد... امیدی که سرمایه داری در روح کارگران برمی‌انگیزد این است: اندکی شکیبا باشید تا گرسنگی و فقر، بخش بزرگی از شما را از پای درآورد و تعداد شما کاهش پذیرد... آنگاه دستمزدهای شما بالا خواهد رفت و روزگار شما خوب خواهد شد! ، اقتصادما، ج ۱، ص ۳۱۵ @DrSaeedi
عید فطرِ ما فقط اون روزیه که صبح، در تهران، ماه طلوع کنه...! تامام 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه‌های ناب پرفسور درخشان در ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar