eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.5هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2.5هزار ویدیو
118 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی عضو اندیشکده قصد مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 سلسله نشست های یکشنبه های اندیشه‌ورزی 🔹با موضوع: جدیت، جمهوریت،عدالت (روایت دیدار اخیر فعالان تعلیم و تربیت با رهبر انقلاب) 🔸با ارائه: حجت الاسلام دکتر محسن خاکی پژوهشگر حوزه عدالت و اقتصاد ⏰زمان: یکشنبه ۲۹ مردادماه ۱۴۰۲ ساعت۱۸ 🏢مکان: اندیشکده قصد 📌پخش زنده از طریق کانال اندیشکده قصد در پیام‌رسان ایتا 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
جنابان! تبلیغ، تمیز و کثیف ندارد! هر تبلیغی که باعث شود یک فرد عادی تبدیل شود به یک مالک رسانه با صدها هزار مخاطب، کثیف است! 1. اینکه یک نفر بتواند با پول، رسانه بخرد فرقی نمی‌کند در آن رسانه چه می‌گذرد! اتصال قدرت رسانه‌ای به قدرت اقتصادی یعنی تسلط اقتصاد بر فرهنگ! 2. یکی دیگر از بدی‌های این ماجرا این است که آدم‌ها رشد غیرطبیعی می‌کنند و هم برای خودشان هم جامعه‌شان ضرر دارند. برای جامعه شان که مشخص است چرا ضرر دارند! چون احتمال خطایشان زیاد است! برای خود فرد ضرر دارد چون اگر مردم را دعوت به یک رفتار اشتباه کند جواب دادنش در روز قيامت بسیار سخت خواهد بود. 3. نکته آخر هم اینکه این جماعت تبلیغ کن حزب اللهی باعث می‌شوند به قانون اساسی عمل نشود و جلوی رسانه‌های خصوصی و مالکین آنها گرفته نشود. این گناه بسیار بزرگی است. سلبریتی هایی که باید جلویشان گرفته شود سپری دارند به اسم سلبریتی های حزب اللهی. یادمان باشد اگر تبلیغ کنیم کسی که پای منبر ما نشسته که احتمالا می‌توانست پای منبر شخص دیگری باشد که توان تبلیغات پولی مثل ما را نداشته ولی صلاحیت بیشتری دارد! تعداد کانال‌های مورد استفاده مردم محدود است و این ماجرای تبلیغات کاملا خلاف عدالت رسانه‌ای‌ست کاش محتواها خودشان حرف می‌زدند! نه حسابهای بانکی افراد! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
داستان راستان،شهید مطهری،جلد اول: عائله ی امام صادق و هزینه ی زندگی آن حضرت زیاد شده بود. امام به فكر افتاد كه از طریق كسب و تجارت عایداتی به دست آورد تا جواب مخارج خانه را بدهد. هزار دینار سرمایه فراهم كرد و به غلام خویش- كه «مصادف» نام داشت- فرمود: «این هزار دینار را بگیر و آماده ی تجارت و مسافرت به مصر باش». مصادف رفت و با آن پول از نوع متاعی كه معمولاً به مصر حمل می شد خرید و با كاروانی از تجار كه همه از همان نوع متاع حمل كرده بودند به طرف مصر حركت كرد. همینكه نزدیك مصر رسیدند، قافله ی دیگری از تجار كه از مصر خارج شده بود به آنها برخورد. اوضاع و احوال را از یكدیگر پرسیدند. ضمن گفتگوها معلوم شد كه اخیرا متاعی كه مصادف و رفقایش حمل می كنند بازار خوبی پیدا كرده و كمیاب شده است. صاحبان متاع از بخت نیك خود بسیار خوشحال شدند، و اتفاقا آن متاع از چیزهایی بود كه مورد احتیاج عموم بود و مردم ناچار بودند به هر قیمت هست آن را خریداری كنند. صاحبان متاع بعد از شنیدن این خبر مسرت بخش با یكدیگر همعهد شدند كه به سودی كمتر از صددرصد نفروشند. رفتند و وارد مصر شدند. مطلب همان طور بود كه اطلاع یافته بودند. طبق عهدی كه با هم بسته بودند بازار سیاه به وجود آوردند و به كمتر از دو برابر قیمتی كه برای خود آنها تمام شده بود نفروختند. مصادف با هزار دینار سود خالص به مدینه برگشت. خوشوقت و خوشحال به حضور امام صادق رفت و دو كیسه كه هر كدام هزار دینار داشت جلو امام گذاشت. امام پرسید: «اینها چیست؟» گفت: «یكی از این دو كیسه سرمایه ای است كه شما به من دادید، و دیگری- كه مساوی اصل سرمایه است- سود خالصی است كه به دست آمده». امام: «سود زیادی است، بگو ببینم چطور شد كه شما توانستید این قدر سود ببرید؟» - قضیه از این قرار است كه در نزدیك مصر اطلاع یافتیم كه مال التجاره ی ما در آنجا كمیاب شده. هم قسم شدیم كه به كمتر از صد درصد سود خالص نفروشیم، و همین كار را كردیم. - سبحان اللّه! شما همچو كاری كردید؟ ! قسم خوردید كه در میان مردمی مسلمان بازار سیاه درست كنید؟ ! قسم خوردید كه به كمتر از سود خالصِ مساوی اصل سرمایه نفروشید؟ ! نه، همچو تجارت و سودی را من هرگز نمی خواهم. سپس امام یكی از دو كیسه را برداشت و فرمود: «این سرمایه ی من» و به آن یكی دیگر دست نزد و فرمود: «من به آن كاری ندارم». آنگاه فرمود: «ای مصادف! شمشیر زدن از كسب حلال آسانتر است» «یا مصادف مجالدة السیوف اهون من طلب الحلال». : بحارالانوار ، ج /11ص ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
طبیبیان به تقلید از آقاش فریدمن: اگر دولت بازار سیاه را حذف کند اقتصاد کشور نابود می شود!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تربیت یک چنین جوانمردی ؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
از یکی از استادان دانشگاه که مدتی است با شاگردانش در حال مطالعه کتاب فریب بزرگ است پرسیدم آیا دقت کرده‌اید که هیچ‌جای کتاب ویرگول ندارد و استاد حتی یک ویرگول هم استفاده نکرده‌اند گفت خیر متوجه نشدیم تسلط و دقت بی‌نظیر و همچنین غیرت بسیار زیاد پرفسور درخشان بر ادبیات فارسی واقعا مثال زدنی است نوشتن چنین متن سنگینی بدون استفاده از ویرگول طوری که حتی مخاطب متوجه این مساله نشود یعنی نویسنده آن‌چیزی را که نوشته با تمام وجود فهم کرده است شاید بپرسید علت این مساله چیست استاد اعتقاد دارند زبان فارسی پویاترین زبان دنیاست و نیاز به هیچ وام‌گرفتن از زبان‌های دیگر ندارد هیچ کدام از بزرگان ادب فارسی و حکما و علمای بزرگ در طول تاریخ از ویرگول و حتی نقطه هم استفاده نمی‌کردند چه برسد به نقطه‌ویرگول و علامت تعجب و علامت سوال و غیره البته چنین انتظاری را از آموزش و پرورش و فرهنگستان ادب فارسی و دیگران نداریم اما توقع داریم نیروی انتظامی یک اقدام ضروری را انجام دهد چراغ‌های راهنمایی جزء اولین مواجهه‌های کودکان با اعداد است کودکان هم مثل بقیه به چراغ خیره می‌شوند و اعداد را نگاه می‌کند اینکه کودک ۲ ساله قبل از آنکه اعداد فارسی را یاد بگیرد اعداد انگلیسی را ببیند و بخواند و ناخودآگاه آموزش ببیند قطعا کار غلطی است فارسی کردن این اعداد هیچ زحمتی ندارد بلکه کمی درک و اندکی غیرت نیاز دارد هر توجیهی برای ادامه این وضعیت حماقت بلکه خیانت است از جمله اینکه مسافران خارجی به ایران می‌آیند و اگر این اعداد به فارسی نوشته شده باشد نمی‌توانند بخواند و ممکن است یک مسافر از خیابان اشتباهی عبور کرده و تصادف کند و کشور ما را به خاطر این مساله تحریم کنند آیا خواندن متن بالا برایتان مشکلی ایجاد کرد بخاطر اینکه نقطه و ویرگول نداشت ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
به دعوت مشاور محترم وزیر کار امروز ساعت 6 و نیم صبح به اداره کار قم رفتم جلسه ای بود با حضور کارمندان و مدیران این اداره با موضوع جهاد تبیین موضوع هم طبیعتا اقتصادی در یک سال گذشت در بیش از صد جلسه این چنینی ارائه داشتم اما امروز به دلیلی که عرض میکنم جلسه به پایان نرسید و با ناراحتی از جلسه خارج شدم همیشه در جلسات افرادی هستند که تصورشان این است که همه جا تاکسی است یا همه جا خانه خاله شان است که خوشمزگی کنند و دائم وسط حرف آدم بپرند و حرفهای بی ربط را به عنوان نظر کارشناسی تکرار کنند. آن هم حرفهای صد من یک غاز و تکراری تلگرامی و گیزمیزی را! اما همیشه در این جلسات یک مدیر یا مسئولی وجود دارد که از آن چند نفر و بقیه می خواهد که اجازه بدهید بحث منعقد شود و بعد راجع به آن فکر کنید یا می پذیرید یا نمی پذیرید و هیچ اتفاق خاصی نمی افتد امروز قصه برعکس شد مدیر جلسه خودش بی ادب تر بود و جالب اینکه میکروفونش را روشن می کرد و شروع میکرد به جای بنده بحثش را ارائه میداد و حرفهای بی سر و ته میزد و میگفت باید راجع به این مسائل بحث شود یکی راجع به بورس یکی راجع به بانکها یکی راجع به خودرو یکی هم پتروشیمی عرض کردم اینکه بنده چه چیزی باید بگویم را فکر میکنم به عنوان میهمان و ارائه دهنده جلسه خودم تعیین میکنم اینکه محتوای ارائه بنده را شما تعیین کنید حقیقتا دور از ادب و آداب است مخاطبین من در این جلسه هنوز شبهه دارند که فرانسوی ها سفر تفریحی می روند ولی ما سفر زیارتی می رویم مخاطبین من در این جلسه هنوز شبهه دارند که خودرو 150 میلیون تومانی بهتر از دناپلاس در خارج از ایران وجود دارد مخاطبین من در این جلسه هنوز شبهه دارند که قبل از انقلاب وضعیت بهتر از امروز بوده است هنوز تصور میکنند چند میلیون تقاضای خودرو توسط مردم تقاضای کاذب است آخر جلسه هم یک نفر حدود ده دقیقه از وقت جلسه را گرفت و دائم همین حرف را تکرار میکرد گفتم این برخورد با میهمان درست نیست مدیر آنجا آمد پشت آن کارمند حراست و گفت تقصیر شماست که جلسه به هم ریخته و اگر فلان درس را خوانده بودید جلسه را بهتر اداره می کردید این سطح از بی ادبی برایم اصلا قابل درک نبود فلذا شقشقه هدرت ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
✅ بدون تحول در آموزش و پرورش، اقتصاد کشور تکان نخواهد خورد 🔻 آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری: 🔹 ریشه تمام کسانی که در مقابل امام حسین علیه السلام ایستادند این بود که به فکر نان بودند؛ حتی اگر از راه حرام تامین شود و امروزه کلید ایجاد عزت اجتماعی، حل مشکل مزمن بیکاری است و باید بیکاری در جامعه ریشه کن شود و اگر ما بتوانیم مشکلات بی کاری را برطرف کنیم، بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور نیز به پشتوانه آن برطرف می‌شوند. 🔹 باید دولت را چابک و کوچک کرده و ساختار دولت را متحول و به بخش خصوصی اهمیت زیادی قائل باشیم تا ایجاد کار و اشتغال بیشتر صورت پذیرد؛ اما باید توجه شود که اهمیت به بخش خصوصی به معنای اقتصاد سرمایه‌داری نیست و اقتصاد مردمی غیر از اقتصاد سرمایه‌داری است و باید همه مردم جامعه در اقتصاد نقش آفرین بوده و بخش تعاون، تقویت شود. 🔹 باید در هر کدام از استان‌های کشور قرارگاه‌های کارآفرینی و اشتغال با ظرفیت‌های مردمی تشکیل شود و افراد کارآفرین وارد میدان شده و آموزش های کارآفرینی را راه اندازی کرده و برای دانش آموزان دوره آموزشی گذاشت و افق‌های آینده را برای آنان روشن کرد که اگر این کار صورت پذیرد قطعاً تحولاتی ایجاد خواهد شد و انگیزه‌های لازم برای دانش آموزان و دانشجویان ایجاد می‌شود. 📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=34574 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
امام خمینی: ما از حصر اقتصادی و حمله نظامی نمی ترسیم، ما از می ترسیم! ما می‏گوییم که جوانان ما را این معلمینی که یا اساتیدی که در دانشگاه بودند و بعضی از آنها که هستند، نمی‏گذارند تحصیل حسابی بکنند، آنها را متوقف می‏کنند. مانع از پیشرفت آنها هست. در خدمت غرب هستند و می‏خواهند ما در همه چیز محتاج به غرب باشیم. معنی اسلامی شدن دانشگاه این است که استقلال پیدا کند و خودش را از غرب جدا کند و خودش را از وابستگی به شرق جدا کند و یک مملکت مستقل، یک دانشگاه مستقل، یک فرهنگ مستقل داشته باشیم. عزیزان من، ما از حصر اقتصادی نمی‏ترسیم. ما از دخالت نظامی نمی‏ترسیم. آن چیزی که ما را می‏ترساند وابستگی فرهنگی است. ما از دانشگاه استعماری می‏ترسیم. ما از دانشگاهی می‏ترسیم که جوان‌های ما را آن‌طور تربیت کنند که خدمت غرب بکنند. ما از دانشگاهی می‏ترسیم که آن‌طور جوان‌های ما را تربیت کنند که خدمت به کمونیسم کنند. ما می‏خواهیم که دانشگاه ما مثل اشخاصی که- بعضی از این اشخاصی که- اشکال به این مسئله کردند، نباشند. اینها نمی‏فهمند معنای استقلال و معنای اسلامیت دانشگاه را.» صحیفه امام، ج‏۱۲، ص۲۵۲ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
*اگر مردم خیر کثیری که در زیارت امام حسین علیه السّلام را می دانستند برای رسیدن به این زیارت با یکدیگر می‌جنگیدند و اموال خویش را برای رفتن به زیارت می فروختند و برای رفتن به زیارت آن حضرت زهد نورزید؛ چرا که خیر و ثواب آن بیشتر از حدی است که شمارش شود.* (کامل الزیارات، ص 87) 💠 @najvaeqtesad
می دانید چرا آمریکا و هالیوود سوپرمن می سازد علتش واضح است سربازان آمریکایی کودکان بی سرپناهی هستند که هیچ وقت شجاعت را در کنار پدر تجربه نکردند هیچ وقت ایثار را در کنار مادر تجربه نکردند هیچ وقت روحشان بزرگ نشده خب این سربازها باید بروند و بجنگند چه باید کرد اولا باید از آنها یک قهرمان پوشالی ساخت تا کمی جرأت کنند بجنگند ثانیا باید در چشم سرباز مقابل هم او را بزرگ کرد اما هر چه از سربازان خدا هر چه از داعش ترسیدند از سربازان آمریکا هم می ترسند فرزاد بادپا یعنی تمام آن تصاویر هالیوودی که از داعش ساخته بودند پوچ فرزاد بادپا یعنی تمام دروغ هایی که گفتند اگر مذاکره نکنیم جنگ می شود حرف مفت فرزاد بادپا یعنی همان که حضرت آقا فرمودند که جنگ نمی شود و مذاکره نمی کنیم ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
این را یک هنرمند کشیده و می خواسته حرف حقی را بزند. اینکه باید اولویت ها را بشناسیم. هر چند در مثال مناقشه نیست و این فقط یک تمثیل است اما واقعیت این است که در واقعیت زندگی نمی توان اینگونه قضاوت کرد و مساله خیلی پیچیده تر است ممکن است کوسه ها منتظرش باشند ممکن است منتظر قایقی است و می داند که میرسد و این صندلی را به عنوان کرایه ساخته است اساسا میزان چوبی که برای ساختن یک صندلی استفاده می شود به درد ساختن قایق نمی خورد! ممکن است دشمنان منتظرش باشند ممکن است: حال اسیریست که هنگام فرار یادش افتاد کسی منتظرش نیست... نرفت! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
مبانی نظری قانون اساسی.pdf
723.7K
♨️پی‌دی‌اف کتاب👆 📗 «مبانی نظری قانون اساسی شهید آیت الله دکتر بهشتی» ✍️اگر انقلاب اسلامی در ایران، شگفت انگیزترین پدیده اجتماعی معاصر نامیده شود، گزافه نیست: کتاب حاضر شامل نظرات تفصیلی و تفسیری آیت الله شهید دکتر بهشتی درباره قانون اساسی است. 📚@dostaneketab
دائما می پرسید برای فهم اقتصاد اسلامی چه بخوانیم... هیچ چیز به اندازه فهم قانون اساسی و مبانی نظری آن به شما کمک نخواهد کرد...
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙برنامه | قسمت دوازدهم 🗂موضوع: جهاد تبیین اقتصادی 🗣 استاد: حسین عباسی فر جمعی از خواهران قرآنی تهیه‌کننده: رادیوسِداد 📻 @SEDAAD سِدای‌اقتصاد
در این حدود یک ساعت سعی کردم به طور خلاصه مروری داشته باشم بر مباحثی که در این مدت در کانال بحث کرده ایم...
۲۸ مرداد ۱۴۰۲/ سال سوم کلاس کودتای سبک زندگی را پایین نیاورید! اتاق بازرگانی از رضاخان تا مرعشی و سلاح ورزی! بعضی ها در تبیین دشمنی با صهیونیسم بین الملل بیشتر از دو سه خط توضیح ندارند در حالی که آن پیر رهنمای فرمود: جهانخواران علیه ما، از جنگ تحمیلی گرفته تا حصر اقتصادی و غیره، برای این بوده است که ما نگوییم اسلام جوابگوی جامعه است و حتماً در مسائل و اقدامات خود از آنان بگیریم(صحیفه امام ج۲۱ ص۲۹۰). بنابراین دلایل نزاع تمدنی ما با استکبار جهانی و به عبارتی گستره ، به اندازه تمام عرصه های پاسخگویی و جامعیت اسلام عزیز است. حادثه ۲۸ مرداد۳۲ تثبیت کودتایی بود که از دهه ها قبل برای حرکت دادن ایران در مسیر شروع شده بود. از مهمترین قطعه های آن کودتای ساختاری، الگوهای مدیریت اقتصادی جامعه بود، چرا که نظام سرمایه داری بیش از آنکه سیاسی فرهنگی باشد، اقتصادی است. یکی از یادگارهای شوم دوره رضاخان است(تاسیس ۱۳۰۵).نهادی که ثمره طبیعی حرکت به سمت تولید صنعتی و کارخانه ای متمرکز است. از نظر اسلام عزیز ( سوره حشر آیه۷) ساز و کارهای اقتصادی نباید منجر به انباشت و چرخش ثروت در دست عده ای معدود شوند و مدل تولید متمرکز، دقیقاً همین مفسده بنیادین را ایجاد می کند. وقتی تولیدْ کارخانه ای شد، قاعدتاً عده ی بسیار معدودی توان راه اندازی، مدیریت و تولید در قالب کارخانه را دارند و همین آغاز تشکیل شکاف طبقاتی و ایجاد یک طبقه فوق ثروتمند و قدرتمند در جامعه می شود. از ثمره تولید متمرکز است که فردی در برنامه زنده تلویزیونی رجز می خواند که من به اندازه چندین نماینده مجلس و وزیر قدرت دارم و اگر را بردارید، به راحتی یک برانداز دیگر را جایگزین می کنیم. مصیب اینجاست که تقریبا هیچ دولتی هم یارای مقابله با این طبقه را ندارد. : مدل تولید در اسلام (اینجا) اجرای سند۲۰۳۰ از زمان رضاخان شروع شد (اینجا) @besalamen_amenin
دولت گندم ما کشاورزها رو دو ماهه تحویل گرفته اما پولشو نمیده بخدا به همه جا بدهکاریم خیلی این پیام رو میفرستن برام نمی‌دونم ماجرا چیه اما می‌دونم تقصیر فریدمنه! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
سلام قرار بود گندم با نرخ ۱۵۰۰۰ خریداری بشه ولی بعد از خرید گندم به نرخ سال قبل (۱۱۵۰۰)به گندم کاران پول دادند و دادشان را درآوردند.
هر سال دولت گندم ما رو به صورت تضمینی میخره و همزمان قاچاقچی ها هم میان و گندم رو گرونتر و نقد میخرن اما ما بخاطر مردم ما به قاچاقچی نمی فروشیم. ولی دولت پول ما رو خیلی دیر میده در واقع طبق قانون افزایش بهره وری کشاورزی منابع طبیعی باید طی بیست و چهار ساعت پول گندم پرداخت بشه وگرنه دولت برابر سود روزشمار بانک مرکزی باید دیرکرد بده ولی دولت انگار که عمدا میخواد کشاورز رو عصبی کنه الان هر روز از ساعت یازده تا شش بعدازظهر برق ما قطع میشه خوب ما چطوری کشاورزی کنیم. غم انگیز تر اینکه چاههای غیرمجاز برقشون قطع نمیشه فقط ما که مجوز داریم برامون قطع میشه.الان در منطقه فقط مجموعه ما مجوز کشاورزی دارد ولی فقط هم برق ما قطع میشه ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صدر در صدر! به قول حضرت استاد: محسن واقعا محسن است! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
تعصب ویروس است تعصب در مقابل عقلانیت است در هیچ زمینه ای تعصب قابل قبول نیست حتی در مورد امر دینی! این روزها اگر کسی را ببینم که متعصبانه از علوم انسانی متعارف استفاده می کند و بر علمی بودن مباحثش تاکید دارد با او بحث نمی کنم. فقط این نسخه را برایش می پیچم! حقیقتا شفابخش است... امام خمینی: «عصبیّت یکی از اخلاق باطنه نفسانیه است که آثار آن مدافعه کردن و حمایت نمودن از خویشاوندان و مطلق متعلقان است، چه تعلق دینی و مذهبی و مسلکی باشد، یا تعلق وطنی و آب و خاکی یا... و این از اخلاق فاسده و ملکات رذیله‏ای است که منشأ بسیاری از مفاسد اخلاقی و اعمالی گردد. و خود آن فی نفسه مذموم است گرچه برای حق‏ باشد، یا در امر دینی باشد و منظور اظهار حق نباشد، بلکه منظور غلبه خود یا هممسلک خود یا بستگان خود باشد.» (شرح چهل حدیث، امام خمینی، ص ۱۴۵) ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍 فقه در میدان سیاستگذاری اقتصادی ارائه حجت الاسلام قنبریان در مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی/ ۲۲مرداد۱۴۰۲ ✔️ در این ارائه تمایز "مکتب و نظام اقتصادی" با "علم اقتصاد" و با "روابط اقتصادی" معلوم و "فقه پیشرو" و "پیرو" معلوم می شود. * برای وضوح بیشتر این مطالب را ببینید: - نمای فقه اقتصادی امام خمینی - اندیشه های اقتصادی امام و تحریف، تعطیل و تأویل ولایت مطلقه - شهید بهشتی و عدالت اجتماعی ☑️ @m_ghanbarian
مهار تورم با کشیدن مهار رسانه امکان پذیر است... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
وقتی در اربعین به زیارت اباعبدالله علیه‌السلام می‌رویم توجه کنیم که در نقطه‌ی آغاز فرآیند ظهوریم... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar