eitaa logo
مبشرصبح
2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
71 فایل
ارتباط با حقیر @shafieihasan سوابق علمی » طلبه سطح عالی » کارشناسی تاریخ اسلام » کارشناسی ارشد تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام » دکتری تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی » و همچنین در گرایش های مختلف تاریخ در حوزه و دانشگاه مشغول تدریس و پژوهش می باشم.
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام علیکم 🌿 🔸حسن شفیعی 🔸طلبه سطح 3 🔸کارشناسی تاریخ اسلام 🔸کارشناسی ارشد تاریخ و سیره اهلبیت علیهم السلام 🔸دکتری تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی 🔹و پژوهشگر و مدرس حوزه و دانشگاه در رشته ها و گرایش های تاریخ، می باشم. 🔹نظرات ، تحلیل ها و مباحث خود را در این صفحه با شما در میان می گذارم. و با افتخار از نظرات دوستان فرهیخته استقبال می کنم. ✅ @h_shafiei
✅چند برای ... یکی از دغدغه های بسیار مهم و ارزشمند این روز های ما " انتخاب شخص اصلح" برای تصدی ریاست جمهوری است. دغدغه ای که هم ریشه در باورهای دینی و فرهنگی دارد و هم ریشه درمبانی سیاسی و اجتماعی . گاهی انتخاب اصلح امری سهل است و گاهی کاری بس دشوار. و امروز که در آستانه انتخابات دوره جدید ریاست جمهوری قرار داریم ، می توان گفت که انتخاب شخص اصلح برای ریاست قوه مجریه امری است که نیاز به دقت و تدبُر بسیار دارد. چراکه هم شرایط خارجی ، شرایط منحصر به فردی است و هم اوضاع داخلی کشور محتاج انتخاب هوشمندانه ای است و هم حضور برخی نامزدها در بین کاندید ها ما را به دقت بیشتری دعوت می کند. برای هر انتخاب شایسته ای در هر امری نیازمند پیروی از معیارها و الگو های صحیح در آن امر هستیم. همچنین نیازمند استفاده از نظر صاحب منصبان آن رشته می باشیم. و بهره مندی از این فاکتورها امری عُقلایی و خردمندانه است. در بحث حاضر هم برای انتخاب کاندید اصلح و شایسته برای پیشبرد و و اعتلای جایگاه ایرانیان و شکوفایی هر چه بهتر تمدن اسلامی ایرانی، نیازمند بهره مندی و استفاده از معیار های و شاخصه های صاحب نظران در این مقوله می باشیم. بنیانگذار کبیر و فقید جمهوری اسلامی ایران ، از بارزترین صاحب نظرانی است که هم ظرفیت کشور و هم پتانسیل مردم مسلمان ایران را می داند و همچنین به آرمانها و اهداف والای انقلاب و شهدا اشراف کامل دارد. لذا ما می توانیم برای انتخاب اصلح و بر طرف کردن دغدغه مقدس انتخاب شایسته از منویات و اصول اندیشه راهبردی ایشان استفاده کنیم. ما برای رسیدن به مقصد، رسیدن به اهدافمان نیازمند و راهنما هستیم. خوشبختانه نقشه‌ى راه در مقابل ما قرار دارد. نقشه‌ى راه ما چيست؟ نقشه‌ى راه ما همان بزرگوار ما است؛ آن اصولى كه با تكيه‌ى بر آن توانست آن ملت عقب‌افتاده‌ى سرافكنده را تبديل كند به اين ملت پيشرو و سرافراز. اين اصول، اصول امام، اصول روشنى و شفافی است. خوشبختانه بيانات امام، نوشته‌جات امام در بيست و چند جلد در اختيار مردم است؛ خلاصه‌ى آنها در وصيتنامه‌ى جاودانه‌ى امام منعكس است؛ همه ميتوانیم مراجعه كنیم. متاسفانه برخی از ما فقط به اسم امام تمسك می كنيم و شعار می دهیم، اما اصول امام، اندیشه امام را به فراموشى سپرده ایم؛ اسم امام و ياد امام به‌تنهائى كافى نيست؛ امام با اصولش، با مبانى‌اش، با نقشه‌ى راهش براى ملت ايران يك حقیقت جاودانه است. و اگر بخواهیم به مقصد برسیم باید از نقشه راه استفاده کنیم. نمی شود نقشه راه را در جیب خود گذاشت و بدون توجه و اهتمام به آن به دنبال هدف رفت، اگر اینگونه شد قطعا گمراهی و انحراف از مسیر صحیح را به دنبال خواهد داشت. حال به صورت خیلی کلی چند نکته بسیار مهم درباره اساسی ترین اصول و شاخصه های را در حوزه سیاست داخلی، سیاست خارجی، اقتصاد و فرهنگ ، از زبان امام خامنه ای مطرح می کنم. باشد که بتوانیم از این اصول، از این شاخصه های و از این اندیشه ناب در انتخاب کاندید اصلح هر چه بیشتر استفاده کنیم. 🔅در ، اصول امام عبارت است از تكيه به رأى مردم؛ تأمين اتحاد و يكپارچگى ملت؛ مردمى بودن و غير اشرافى بودن حكمرانان و زمامداران؛ دلبسته بودن مسئولان به مصالح ملت؛ كار و تلاش همگانى براى پيشرفت كشور. ۱۳۹۲/۰۳/۱۴ 🔅در ، اصول امام عبارت است از ايستادگى در مقابل سياستهاى مداخله‌گر و سلطه‌طلب؛ برادرى با ملتهاى مسلمان؛ ارتباط برابر با همه‌ى كشورها، بجز كشورهائى كه تيغ را بر روى ملت ايران كشيده‌اند و دشمنى ميكنند؛ مبارزه‌ى با صهيونيسم؛ مبارزه براى آزادى كشور فلسطين؛ كمك به مظلومين عالم و ايستادگى در برابر ظالمان. وصيتنامه‌ى امام جلوى چشم ما است. نوشته‌هاى امام، فرمايشات امام، در كتابهائى كه متن كلمات آن بزرگوار را درج كرده‌اند، موجود است. ۱۳۹۲/۰۳/۱۴ 🔅در ، اصول امام عبارت است از نفى فرهنگ اباحه‌گرى غربى؛ نفى جمود و تحجر و نفى رياكارى در تمسك به دين؛ دفاع قاطع از اخلاق و احكام اسلام؛ مبارزه با ترويج فحشا و فساد در جامعه. ۱۳۹۲/۰۳/۱۴ 🔅 در ، اصول امام تكيه‌ى به اقتصاد ملى است؛ تكيه‌ى به خودكفائى است؛ عدالت اقتصادى در توليد و توزيع است؛ دفاع از طبقات محروم است؛ مقابله‌ى با فرهنگ سرمايه‌دارى و احترام به مالكيت است - اينها در كنار هم - امام فرهنگ ظالمانه‌ى سرمايه‌دارى را رد ميكند، اما احترام به مالكيت، احترام به سرمايه، احترام به كار را مورد تأكيد قرار ميدهد؛ همچنين هضم نشدن در اقتصاد جهانى؛ استقلال در اقتصاد ملى؛ اينها اصول امام در زمينه‌ى اقتصاد است؛ اينها چيزهائى است كه در فرمايشات امام واضح است. ۱۳۹۲/۰۳/۱۴ ✅ @h_shafiei
🔅در ، كمك به طبقات مستضعف و محروم ملاک اس ت كه امام آنها را صاحب انقلاب و صاحب كشور مى‌دانست. 1378/03/14 🔅 شاخص ديگر براى ، است. اگر كشورى در علم و فناورى و جلوه‌هاى گوناگون تمدن مادى پيشرفت كند، اما عدالت اجتماعى در آن نباشد، اين به نظر ما و با منطق اسلام پيشرفت نيست. امروز در بسيارى از كشورها علم پيشرفت كرده است، صنعت پيشرفت كرده است، شيوه‌هاى گوناگون زندگى پيشرفت كرده است، اما فاصله‌ى طبقاتى عميق‌تر و شكاف طبقاتى بيشتر شده است؛ اين پيشرفت نيست؛ اين پيشرفتِ سطحى و ظاهرى و بادكنكى است. 1391/07/22 اینها از اصول و حکیمانه امام راحل است. که در رسیدن به اهداف والای نظام بسیار راهبردی هستند. همچنین در انتخاب کاندید اصلح بسیار موثر و تاثیر گذار می باشد.باید ببینیم که کدام کاندید نظراتش به تفکرات الهی امام نزدیک تر است؟! باید ببینیم که سخنان و مبانی کدام کاندید در مقابل با مبانی اسلامی و قدسی امام قرار دارد؟! با این مبانی، با این معیارها ، با این اصول و شاخصه ها، با کمی دقت و تامل می توان شخص اصلح را برای تصدی ریاست جمهوری انتخاب کرد. به امید انتخاب شخص اصلح، امید برپایی تمدن ایرانی اسلامی و به امید ایرانی آباد و مقتدر و عزیز..... 🔰 نوشته شده توسط در تاریخ شنبه 18/3/92 @h_shafiei
❇️از او پرسید كه چه آرزویی داری، بلافاصله گفت: « »؛ و بعد انگار که متوجه نکته ای شده باشد سریع اضافه كرد: 🔅«هر چه امام بفرماید. او است و ما مطیع او هستیم.» و این‌ همه اطاعت به‌راستی حیرت‌انگیز است. دلباخته‌ی حق و اهل ولایت است،و به خود حتی‌ اجازه نمی‌دهد بجز آنچه ولی امر می‌خواهد آرزویی داشته باشد. 🔅بسیجی‌ها دلباخته‌ی حقند و ما دلباخته‌ی بسیجی‌ها هستیم. شهید سید مرتضی آوینی، "گنجینه آسمانی" صفحه 85 💠 @Shafiei_ir
✅ نگاهی تمدنی به انتخابات 29 اردیبهشت 🔅« »، از مهمترین و عالی ترین است؛ تمدّن اسلامی یعنی آن فضایی كه انسان در آن فضا از و از میتواند رشد كند و به غایات مطلوبی كه خدای متعال او را برای آن غایات خلق كرده است برسد؛زندگی خوبی داشته باشد، زندگی عزّتمندی داشته باشد، انسان عزیز، دارای قدرت، دارای اراده، دارای ابتكار، دارای سازندگیِ جهان طبیعت؛ تمدّن اسلامی یعنی این؛ هدف نظام جمهوری اسلامی و آرمان نظام جمهوری اسلامی این است. که در اصطلاح قرآنی به « » تعبیر می شود. حیات طیّبه، یعنی یک ملت، هم از لحاظ مادّی و زندگی روزمرّه و رفاه و امنیت و دانش و سواد و عزّت سیاسی و استقلال اقتصادی و رونق مالی و اقتصادی برخوردار باشد و هم از جهت معنوی، انسانهای مؤمن و خداشناس و پرهیزکار و برخوردار از اخلاق والای الهی در آن زندگی کنند. این حیات طیّبه است. 🔆« » در بهمن ماه 57 آغازی بود بر احیای تمدن نوین اسلامی. این مرحله پر هیجانترین و پر سروصدا ترین و در عین آنکه کار بسیار دشواری بود ،آسانترین مرحله از مراحل تحقق تمدن نوین اسلامی بود. 🔆مرحله بعدی « » بود که بلافاصله بعد از انقلاب اسلامی محقق شد. تحقق نظام اسلامی یعنی اینکه منبع تقنین و معیار و ملاک اجرا و ارکان تصمیم‌گیری در کشور معلوم و چیده شد و قانون اساسی آمد همه‌ی آنها را تثبیت کرد. از آن پس دشوارترین مرحله از فرایند تحقق تمدن نوین اسلامی  یعنی « » آغاز شد. دولت اسلامی شامل همه‌ی کارگزاران نظام اسلامی است؛ نه فقط قوه‌ی مجریه؛ یعنی حکومتگران و خدمتگزاران عمومی؛ هر چند شاید قوه مجریه بیشترین سهم را در گذر از این مرحله دارا می باشد. 🔆 این مرحله با تشکیل اولین دولت آغاز شد که در طول این 38 سال برهه هایی با افت و خیز ؛ پیشرفت و عقبگرد ؛ موفقیت و عدم موفقیت رو به رو شده است. در تبیین این مرحله می فرمایند:  اگر دولت ما اسلامی شد، آن وقت کشورمان اسلامی خواهد شد. اگر من و شما در معاشرتمان، در رفتارمان، در طلب مالمان، در مجاهدتمان، نتوانستیم خود را به حد نصاب برسانیم، از آن دانشجو، از آن جوان بازاری، از آن عنصر در رده‌های پایین دولتی، از آن کارگر، از آن روستایی، از آن شهری چه توقعی می‌توانیم داشته باشیم که اسلامی عمل کنند؟ چرا مردم را بیخود ملامت می‌کنیم؟ نباید ملامت کنیم. اگر کمبودی هست، خودمان را باید ملامت کنیم؛ «لوموا انفسکم». اول، ما اسلامی می‌شویم؛ وقتی اسلامی شدیم، «کونوا دعاة النّاس بغیر السنتکم»؛آن وقت عملِ ما مردم را مسلمان واقعی خواهد کرد و کشور، اسلامی خواهد شد؛ هم احکام و مقررات اسلامی است، هم اجرا اسلامی است، هم دولتمردان اسلامی‌اند، هم مردم به تبع حال و به تبع دولتمردان از لحاظ اخلاقی اسلامی خواهند شد. البته شیطان نمی‌میرد؛ شیطان زنده است. همیشه عده‌یی، جریانی، مجموعه‌هایی هستند که تسلیم شیطان بشوند؛ اما شکل کلی، اسلامی خواهد شد. ( 84/6/8) متاسفانه بعد از گذشت سه دهه از انقلاب، این مرحله پشت سر نگذاشته ایم و تا زمان توقف در این مقطع شاهد تحقق « » و در ادامه «» نخواهیم بود. از این رو فرای دسته بندی های جناحی باید توجه ویژه ای به انتخابات های پیش رو داشته باشیم. باید هم در و هم در و بالتبع دولت، دقت کنیم و افرادی را برگزینیم که اهل رشوه نباشند، اهل فساد اداری نباشند، ویژه‌خوار نباشند، کم‌کار نباشند، سهل اندیش نباشند، بی‌اعتناء به مردم نباشند، میل به اشرافی‌گری و خود برتربینی نداشته نباشند، اهل دست اندازی وحیف و میل بیت‌المال نباشند، کشور را به بیگانگان و نفوذی ها نفروشد. در مقابل شورا و دولتی باشد مدیر و کارآمد، دارای روحیه فعال جهادی ، خستگی ناپذیر، شجاع و مقاوم در برابر زیاده خواهی مستکبرین ، سخت و قاطع در برابر مفسدین، متواضع و صمیمی در برابر مستضعفین باشد. باید افرادی را برگزینیم که خودشان را سپر بلای کشور کنند از تمامیت و استقلال سیاسی و اقتصادی کشور محافظت کنند ، نسبت به ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی و مقابله با تهاجم فرهنگی دغدغه مند بوده و نسبت به تحقق دولت اسلامی اهتمام جدی داشته باشند.  با است که و بالتبع به وجود می‏آید. وقتی كشور اسلامی پدید آمد، محقق خواهد شد؛ آن وقت فضای عمومی بشریت را فراخواهد گرفت و زمینه برای تحقق مقدس ترین آرمان انقلاب اسلامی که همان باشد مهیا خواهد شد. 💠 نوشته شده توسط در تاریخ 11/2/96 📢 @Shafiei_ir
زلزله خاموش اجتماعی ✅ @Shafiei_ir
مبشرصبح
زلزله خاموش اجتماعی ✅ @Shafiei_ir
⚠️ انقلاب اسلامی ایران، انقلاب مستضعفین و بوده و این تحول عظیم توسط و توده محروم جامعه ایجاد شد. این قشر، همواره حامی و پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و تمامی چالش ها و بحرانها برای اعتلای این کشور پیش قدم بوده اند؛ از همین رو همواره از پابرهنه‌ها و زاغه نشینان به عنوان « » یاد می کردند و خواهان خدمت گزاری بیشتر به آنها بودند. ایشان در سخنانی فرمودند: «به مستضعفان و مستمندان و زاغه ‏نشینان که ولى نعمت ما هستند خدمت کنید.» (صحیفه امام، ج‏18، ص: 38) علی رغم اینکه بار سنگین مبارزه با استعمار و استبداد و صیانت از مرزهای مادی و معنوی بر عهده این طبقه قرار داشته است متاسفانه عدم توجه به این قشر خصوصا در این دوره اخیر باعث بالا رفتن ناراحتی ها و گلایه مندی ها از مسئولان شده است. این در حالی است که هم امام خمینی و هم رهبر معظم انقلاب کرار بر رسیدگی بر وضعیت دهک های پایین جامعه تاکید دارند متاسفانه مسئولان چه در مجلس و چه در دولت و حتی در قضاء آنگونه که باید در تصویب قوانین ، اجرای آنها و نظارت بر حسن اجرای آنها اهتمام نورزید اند . رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مردم آذربایجان شرقی با اشاره به حضور چشمگیر مردم در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن امسال، این روز بزرگ را نعمت و فرصتی الهی دانستند و خطاب به مسئولین کشور گفتند: «به مسئولین عرض میکنم که این حضور مردمی در بیست‌و‌دوّم بهمن را به حساب گلایه نداشتن آنها از فعّالیّتهای ما مسئولین به حساب نیاورید. ؛ از بسیاری از چیزهایی که در کشور میگذرد، مردم گله‌مندند. مردم با میانه‌ای ندارند؛ هرجا تبعیض ببینند، احساس ناراحتی و رنج میکنند. هرجا ببینند همین‌جور، هرجا بی‌اعتنائی به مشکلات ببینند همین‌جور، هرجا پیش نرفتن کارها را ببینند همین‌جور؛ مردم گله‌مندند. بیست‌ودوّم بهمن حساب خودش را دارد؛ ایستادگی مردم در مقابل دشمنِ کمین‌کرده‌ی برای بلعیدن ایران یک حرف است که این در بیست‌ودوّم بهمن ظاهر شد، امّا توقّعات آنها از ما مسئولین یک حرف دیگر است.» کم کاری ها ، بی توجهی ها ،استضعاف در مقابل دشمن، استکبار مقابل خودی، تذلل در برابر بیگانگان و تکبر در برابر ولی نعمتان ، اشراف زدگی ها ، تبعیض ها ، ویژه خواری ها ، اختلاس ها ، ادبیات ناشایست دولتی ها و ... به سر خوردگی و قهر از انقلاب و نظام اسلامی منجر می شوند و میدان برای اعمال قدرت زراندوزان بی درد و مستکبرین باز خواهد شد و در نتیجه، مردم در فشار اقتصادی و اجتماعی قرار خواهند گرفت. که این رویه منتج به آغاز خواهد شد. یعنی قشر مستضعف ، مخلص ، انقلابی و دلسوز آرام آرام بخاطر عملکرد اشتباه و روحیه استکباری و مستبدانه برخی مسئولان با دولتمردان قهر کرده و از حضور در صحنه هایی همچون سرباز می زنند و در عوض طبقه مرفه بی درد ، رانت خواران ، اشراف و غربزده شده برای تامین اهداف خود وارد صحنه انتخابات شده و از کاندیدی که بیشتر مطامع آنها را تامین کند حمایت خواهند کرد؛ متاسفانه نتیجه این تغییر جغرافیای رای دهندگان به روی کار آمدن افرادی با زاویه نسبت به و کنار گذاشته شدن نیروهای ارزشی و انقلابی منجر خواهد شد. برای برون رفت از این مسیر خطرناک باید در انتخابات پیش رو طبقه و قشر عزیز و ایثارگر مستضعف را به پای صندوق های رای آورد و یادآور شد که شما صاحبان اصلی کشور و انقلاب هستید و اگر دست از مبارزه بکشید و ثمره تلاش و جهاد و ایثارتان را مصادره خواهند کرد. لذا باید بار دیگر با سعی در ، به نفع کشور ، به نفع آحاد جامعه و به نفع انقلاب اسلامی داشته باشیم. و امیدوارم «خدا نیاورد آن روزى را که سیاست ما و سیاست مسئولین کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومین و رو آوردن به حمایت از سرمایه دارها گردد و اغنیا و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشترى برخوردار شوند. معاذ اللَّه که این با سیره و روش انبیا و امیر المؤمنین و ائمه معصومین- علیهم السلام- سازگار نیست.» (صحیفه امام، ج‏20، ص: 341) 💠 نوشته شده توسط در تاریخ 12 اردیبهشت 96 ✅ @Shafiei_ir
🔰قدری تامل ! 🔸تجربه ی تاریخی نشان داده دولتهایی که شعار را سر داده اند و در مقابل زیاده خواهی های دشمن از حقوق ملت خود کوتاه آمده اند، ترین دولت ها بوده اند. 🔻 را سر دادند و نتیجه آن شدیم 🔻 را سر دادند و نتیجه آن شد 🔵 ؟ 🔘 چه میزان است. 💠 نوشته شده توسط در تاریخ 13/2/96 ✅ @Shafiei_ir
مبشرصبح
🔰قدری تامل ! #سازش_یا_چالش 🔸تجربه ی تاریخی نشان داده دولتهایی که شعار #تنش_زدایی را سر داده اند و
، مسئله این است! يكي از عناصری که باعث افزایش سطح بصیرت و آگاهی مردم می شود " " است. اينكه بدانيم دشمن چه كسي است؟ اينكه بدانيم دشمن كجاست؟ اينكه بدانيم دشمن به دنبال چسيت؟ بصيرت يعني اينكه بدانيم ابزار دشمني ، دشمن چيست؟ آن را بشناسيم. در اينجا چند شبهه طرح مي شود، که در مقام پاسخ آن بر خواهیم آمد. 🚫 شبهه اول؛ برخي به ما مي گويند شما را دارين! ما دشمنی را نداریم! شما مي خواهيد ضعفهاي خود را توجيه كنيد و فرافكني كنيد، لذا مي گوييد دشمن داريم حواستون جمع باشد! نه اينطور نيست البته ما مي پذيريم كه اشكالات زيادي بر ما مترتب است اما حاضر به كتمان اين حقيقت هم نيستيم. كه بخواهيم دشمن را ناديده بگيريم. اين دسته خب اگر دوست دارند بگويند ما خواب هستيم، خب ما هم ديگر نمي توانيم بيدارشان كنيم چون انسان خواب را مي توان هوشيار كرد اما انساني كه خود را به نفهمي و جهل زده را نمي توان بيدار كرد. البته اين حرفها ناشي از چند چيز است؛ 🔰يا ناشی از است يعني براي اينكه مي ترسند و نمي توانند بروند بايستند در مقابل دشمن، نمي توانند و عُرضه مقابله و تحمل سختي را ندارند اين حرفها را مي زنند. 🔰ياناشی از این نکته است که مي خواهند فكر ما را،ديد ما را تغيير دهند، زاویه دید ما را تغییر دهند، تمرکز ما را از دشمن اصلی دور نگه دارند چون خودشان اند. 🚫شبهه مطرح بعدي اين است كه يك عده مي آيند مي گويند خب چرا براي خود كنيد كه بعد بيائيد اين همه هزينه كنيد برای مقابله با اقدامات و فتنه گری آنها ، چرا اين همه درد سر درست كنيد و بعد بياید و اين همه دغدغه داشته باشين، خب دشمن دست پا نكنيد مشكلي هم نخواهيد داشت؟! چرا آفرینید؟! چرا کاری می کنید که دشمن برای خودتون بتراشید که این همه مشکلات را به دنبال خود داشته باشد؟! 🔅انساني و جامعه اي دشمن ندارد كه مُرده باشد! اما انسان و ملتي كه زنده باشد، بيدار باشد آزاده باشد وقتي ظلمي ديد مسلما مي آيد مي ايستد و براي احقاق حق مبارزه مي كند اينجاست كه دشمن پيدا مي شود. اگر دزدی و مستکبری ، مستبدی بیاید و ظلم کند، زور بگوید، تهدید کند و استعمار کند خب یا ما باید سکوت کنیم ، تسلیم شویم تا تنشی ایجاد نشود، دشمنی به وجود نیاید و یا برای احقاق حق خود و یا مظلومان مقابله کنیم. که این سیره همه انسانهای آزاده و غیور است. 🔅وقتی اینگونه شد مسلما دشمن هم به دشمنی خود می افزاید و تشنج هم به وجود می آید. شما ببیند کدام از پیامبران و یا اولیاء الهی و انسانهای آزاده و قهرمانان ملتها بدون دشمن بودند.پس امتي كه آزاده و غیور باشد، آرمانگرا باشد، امتي كه زير بار حرف زور نرود، معلوم است ستمگران، ديكتاتورها، چپاولگران به دشمني او مي ايستند. ⁉️اینکه برخی می آیند و می گویند که اگر ما متصدی ریاست جمهوری شویم را از فضای دیپلماسی برطرف می کنیم، چند سوال پیش می آید و آن اینکه ، منظور شما از تنش چیست؟ چگونه می خواهید این فضا را تلطیف کنید؟ آیا حاضرید برای عادی سازی این فضا از برخی حقوق ملت خود صرفنظر کنید؟ و یا اینکه اصلا مگر ما تشنج آفرین و تنش زا بوده ایم که حال می خواهید آن را بر طرف سازید و فضای اعتماد را در دیپلماسی بر قرار سازید؟ 🔅اگر بخواهيم تاثير گذار در باشيم! اگر بخواهيم در لحظات سرنوشت ساز نقش آفرين باشيم! اگر بخواهيم علاوه بر موفقيت و تكامل و رستگاري خود انسان هاي ديگر را هم رهنما باشيم! از همه مهمتر اگر بخواهيم باشيم، بايد بدانیم که ما چیست؟ ما در کجاست؟ باید تکلیف خود را با خود روشن کنیم که تا چه حدی اهل مقاومت هستیم ؟ تا چه اندازه ای حاضریم روی اصول و آرمانهای الهی خود بایستیم و کنیم؟ آیا حاضریم گشنگی و تشنگی، تحریم ها و ... را تحمل کنیم برای حفظ آرمانمان، همانند شعب ابی طالب؟ آیا حاضریم بخاطر کوتاه نیامدن از خطوط قرمز خود که همان اصول معصومین است در مقابل اتحاد احزاب مستکبر و مستبد جهانی بجنگیم همانند جنگ احزاب و کربلا؟!و یا بر عکس، اگر بخواهیم به قول معروف تنش زدایی کنید تا کجا پیش خواهید رفت؟! و اصلا ؟! رهبر انقلاب اسلامی، تعامل با كشورهای مختلف دنيا بر اساس اصول و ادامه سياست تنش زدايی را محور اصلی سياست خارجی می دانند و می فرمایند:(مقبوليت جهانی بسيار خوب است اما نه به بهای دست برداشتن از اصول جمهوری اسلامی ايران كه هويت ملی و جمعی ماست)27/5/80 و یا در جایی دیگر می فرمایند: ما با دنيا و سياست تنش‌زدايى كه با هر كسى كه در صدد تنش با ما نباشد، ما با او در صدد تنش نيستيم و با هر كسى كه ميل به همكارى با ما داشته باشد، همكارى مى‌كنيم، چيزى است كه همه دنيا اين را مى‌دانند. مواضع روشنی است. 27/12/80 💠 نوشته شده توسط در تاریخ 13/3/92 ✅ @Shafiei_ir
وظیفه دولت چیست؟ ✅ @Shafiei_ir
مبشرصبح
وظیفه دولت چیست؟ ✅ @Shafiei_ir
؟ ⁉️ حسن روحانی می گوید ساخت ، ، و ، کار دولت نیست ! ⁉️ عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، را وظیفه دولت نمی داند! ⁉️ قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، وظیفه دولت نیست! ⁉️ دولتمردان را مربوط به وزارت صنعت نمی داند! ⁉️ محمد جواد ظریف ، هدف دولت و نبود! ⚠️وقتی برخی اظهار نظرات دولتمردان را مرور می کنیم این سوال برای ما ایجاد می شود که مسئولیت دولت چیست؟! ملت چه حقی بر گردن دولت دارد؟ دولت در قبال مردم خود چه وظیفه ای دارد؟! ✅با مراجعه به میثاق ملی کشور و بر طبق اصل 3 وظایف دولت را به صراحت بیان کرده و در بند 12 اشاره دارد که (( پی‏ ریزی‏ اقتصادی‏ صحیح‏ و عادلانه‏ بر طبق‏ ضوابط اسلامی‏ جهت‏ ایجاد رفاه‏ و رفع فقر و برطرف‏ ساختن‏ هر نوع‏ محرومیت‏ در زمینه‏ های‏ تغذیه‏ و مسکن‏ و کار و بهداشت‏ و تعمیم‏ بیمه‏. )) وظیفه دولت می باشد . 🔻 واقعا از نظر دولتمردان دولت تدبیر و امید آیا دولت وظیفه ای جز ویژه خواری ، فروش اطلاعات. اختلاس، قاچاق کالا، پر کردن جیب خود و اقوام ، توهین و فحاشی به مردم ، تبختر و اشرافیگری، وظیفه دیگری هم دارند؟! 🔆 در اینجا مطلب دیگری در ذهن مطرح می شود و آن اینکه دولتمردان تدبیر امید آیا قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را اصلا خوانده اند؟! آیا آقای از اصول قانون اساسی اطلاع دارد؟! ⚜سوال مهمتری که در ذهن متبادر می شود این است که اگر دولت این وظایف را ندارد پس دولت تدبیر و امید و جناب حسن روحانی و کابینه اش بناست در دوره 4 ساله جدید چه اقدامی انجام دهند؟! 🔆 پیشنهاد میکنم در مناظره، با قانون اساسی دولت را به چالش بکشانید. 💠 نوشته شده توسط در تاریخ 15 / 2 / 96 ✅ @Shafiei_ir
وطن فروشی ، شاخ دم ندارد همینجوری هست که می بینید.... پدر شهید راه وطن پسر خائن بر وطن جزیره بفروشیم ، خاک بفروشیم برای پر شدن حساب آقایون اصلا خدا رحمت کند قاجار را ... همین @Shafiei_ir
مبشرصبح
✅ @Shafiei_ir
🔸هر محقق و اندیشمندی هنگامی که برگ های تاریخ اسلام را تورق میکند به این حقیقت قطعا خواهد رسید که " " و بطور کل غالبا هرگاه با رو به رو شد، بر آنها یافته است. و هروقت با دست به گریبان شده است خورده است.چراکه جریان نفاق خطرناک ترین جامعه اسلامی و الهی است. و از بزرگ ترین معضلات ومشکلات یک جامعه ارزشی و دینی به شمار می رود. 🔹از برجسته ترین خطرهایی که یک _آرمانی وهدفمند را تهدید می کند، معین نبودن مرزهای دوست و دشمن می باشد. جامعه ای که دشمنانش در صفوف به هم پیوسته و یکپارچه امت رخنه کنند، هیچ اعتمادی به رشد و اعتلای آن جامعه نیست و قطعا به ورطه جهل و نکبت سقوط خواهند کرد. 🔸 همواره در لباس اخلاق و دینداری همچنین دوستی در کنار سایرین قرار می گیرند و در با زیرکی و خباثت کامل علیه امت و ملت خود دسیسه و خیانت می کنند. آنان عمیق ترین ضربات را به آرامی و بدون سر صدا بر پیکره جوامع ارزشی وارد می سازند و جامعه را قبل از آنکه دریابد از چه سمتی ضربه خورده است از پا در خواهند آورد. 🔹 در کتاب جاذبه و دافعه علی علیه السلام می فرماید: "مشکل ترین مبارزها ، مبارزه با نفاق است که مبارزه است که را وسیله برای اهداف خود قرار میدهند. این پیکار از پیکار با کفر به مراتب دشوارتر است؛ زیرا در جنگ با کفر، مبارزه با یک جریان مستور و ظاهر و بی پرده است اما مبارزه با نفاق، در حقیقت مبارزه با کفر مستور است." 🔸منافقان با نیرو و شعائر دینی به جنگ با ادیان می روند. آنها در میان صفوف متدینین حضور دارند در متن جامعه اسلامی در میان حزب الله مستقرند. حتی اکثر اوقات ظاهری مقدس مُأبانه تری از مومنان را برای خود مهیا می کنند. لذا مومنان رفتاری دوستانه ونشات گرفته از برادری را با آنها بر قرار می کنند حال آنکه آنها بازوی پنهان و خنجری زهراگین هستند که مترصد فرصتی برای از پا درآوردن جامعه اسلامی هستند. ؛ می کوشد به دشمنی ومخالفت خود رنگ و لعاب دین و خیرخواهی دهند تا مبادا توده و عامه مردم ماهیت آنان را کشف کنند. ازاین رو دربسیاری اوقات برای تمیز و تشخیص این جریان از جبهه الهی دشوار وصعب است. شهید مبارزه با نفاق ، استاد می نویسد: " نفاق دو رو دارد یک رو ظاهر که اسلام است و مسلمانی. یک رو باطن است و کفر و شیطنت. که درک آن برای توده ها و مردم عادی بسیار دشوار وگاهی غیر ممکن است، لذا مبارزه با نفاق غالبا به شکست برخورده است. زیرا شعاع درک توده ها از سر حد ظاهر نمی گذردو باطن را روشن می کند وآن قدر برد ندارد که تا اعماق وجود آنها نفوذ کند". 🔸خداوند در قرآن، اهتمام زیادی به مساله نفاق و منافقان داشته اند. به گونه ای که در بسیاری از سور و آیات قرآنی بر این امر پرداخته است، علاوه بر سوره مستقل در برخی سوره ها به روشنگری علیه این جریان نفوذی می پردازد. به طور مثال در ابتدای سوره بقره، 3 آیه درباره مومنان آمده است و2 آیه درباره مشرکان اما در ادامه 13 آیه درباره منافقان آمده است. 🔹روایات متعددی هم درباره شناسائی جریان نفاق و ویژگی های آنها واهداف از معصومین صادر شده است.مانند کلام پیامبر اسلام که امیر المومنین آن را در نامه ای به محمد بن ابوبکر نقل می فرمایند: " پیامبر به من (امیرالمومنین)فرمودند: من بر امتم از مومن ومشرک نمی ترسم .زیرا مومن را خداوند به واسطه ایمانش نگه می دارد ومشرک را به واسطه شرکش خوار میکند؛ ولکن برای شما از هر کسی که و دارد می هراسم ؛ آنچه می پسندید، بیان می کند و آنچه که را که منکرش می دانید مرتکب می شود." نهج البلاغه نامه 27 🔸از این روایت نبوی برداشت های بسیاری می توان داشت، از جمله اینکه نفاق به عنوان و ،تهدید بزرگی برای سعادت جامعه ارزشی محسوب می شود. و اگر با قلم و بیان برنده و با ظاهر مصلحت اندیشانه ممزوج گردد، آثار مخربش برای فضای اجتماعی به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد. 🔹مبارزه با نفاق و تزویر کاری بس دشوار می باشد، از اینرو حضرت امیرالمومنین در آغاز جنگ با منافقان داخلی به یارانشان فرمودند: " و قد فُتح باب الحرب بینکم وبین اهل القبله، و لایحمل هذا العَلَم إلا اهل و والعلم بمواضع الحق"نهج البلاغه خطبه 173 لذا مطالعه و کنکاش محققانه در باب شناسائی جریان نفاق امری ضروری و حیاتی است، ان شاء الله با توکل بر پروردگار وعنایت بر امیرالمومنین نکاتی در باب در ادامه عرضه خواهم داشت. 💠 نوشته شده توسط در تاریخ 18/2/96 ✅ @Shafiei_ir
🔸مورد داشتیم مردم در میتینگ های انتخاباتی اش اسم او را صدا نمی زند!؟ 🔸و او هم بجای دادن برنامه هایش و گفتن اقداماتش اسم و شعار دیگران را صدا می زند ! ✡یه عده بخاطر خاتمی به او رای می دهند! 🔯یه عده بخاطر خاک قبر هاشمی به او رای می دهند! ✡یه عده بخاطر میرحسین و کروبی به او رای می دهند! 🔯یه عده هم بخاطر حمایت انگلیس ، وهابیت و منافقین به او رای می دهند! 🔹راستی اصلا چه کسی بخاطر خودش به او رای می دهد؟! 🔸اصلا کسی از برنامه های او خبر دارد؟ 🔹ظاهرا همه حتی هوادارانش حتی شخص با ادبشان! می دانند که او از خود چیزی ندارد! 22/2/96 ✅ @Shafiei_ir
🔸 در جمهوری اسلامی ایران مهمترین مظهر به شمار می رود. مردم سالاری از جنس حقیقی و نه شعاری ؛ خوب و یا بد حضور مردم ستون استوار حاکمیت های اجتماعی است و هر حکومتی سرمایه مردمی بیشتری داشته باشد در رسیدن به اهداف خود قاطعانه و سریعتر حرکت خواهد کرد. در جمهوری اسلامی هم رمز بقا و استمرارش انتخابات و حضور مردم می باشد. 🔹انتخابات ریاست جمهوری فرای اختلاف سلیقه ها، مظهر نظام جمهوری اسلامی ایران است. رای به هر یک از نامزدها قبل از رای به او رای و مهر تاییدی و افتخاری به نظام حاکمیتی کشور است. ⬅️مثالی کوتاه عرض کنم ، فرض کنیم دو تیم ایرانی پایتخت به فینال جام باشگاه های آسیا رسیده اند حامیان هر دو تیم در حمایت از تیم خود و برای رسیدن به جام با افتخار قهرمانان از هیچ حمایتی کوتاهی نخواهند کرد، اما بعد از اتمام بازی و برد و باخت یک تیم افتخار اصلی برای فدراسیون آن کشور و مردم آن کشور خواهد بود هرچند طرفداران یک تیم اندوهگین و حامیان تیم پیروز خوشحال خواهند بود. اما آنچیزی که باید به آن توجه شود که خدایی نکرده شهد شیرین این افتخار ملی را خدشه دار نکند این است که اغتشاش و آشوب بین حامیان این دو تیم در نگیرد. 🔸متاسفانه این چند روز اخیر با رشد نمودار آرای در نظر سنجی ها و همزمان کاهش محبوبیت در بین آحاد جامعه شاهد نوعی رفتارهای مضطرابه و همراه با التهاب در سطح شهر ها خصوصا در ستادهای انتخاباتی دولتی هستیم. که امیدواریم این نشان از یک در سطح وسیع تر اجتماعی نباشد. متاسفانه برخی اقدامات معنی دار و گاها بد سلیقه گی ها بر این التهاب و اضطرارب اجتماعی می افزاید که به آنها اشاره نمی کنم. 🔹امیدواریم که اولا برای کم شدن این فضای مخرب، داورها ، مجریان و ناظران محترم انتخاباتی از این سرمایه ملی و این به خوبی صیانت کنند و سلامت انتخابات را به مخاطره نیندازند؛ همچنین نسبت به تماشاگر نماهای و نفوذی های در هر دو طیف که می خواهند را برهم بزنند به جد مقابله کنند. که ان شاءالله از تجربه بسیار تلخ و خسارت بار که شهد شیرین حضور میلیونی و بی سابقه مردم را به مخاطره انداخت درس گرفته باشیم. 💠 رهبرانقلاب: هر كس عليه و قيام كند، با رو به رو خواهد شد. امنیت کشور خیلی مهم است؛ در انتخابات باید امنیت کشور به‌صورت کامل محفوظ بماند. 🔺هرکسی از این راه تخطی کند قطعاً بداند خواهد خورد. ۹۶/۲/٢٠ 💠 نوشته شده توسط در تاریخ 26/2/96 ✅ @Shafiei_ir
شد البته به هر قیمتی ؛ و شد او هم به هر قیمتی. ✅ @Shafiei_ir
مبشرصبح
✅ #جهد_ناماجور_و_سعی_نامشکور #روحانی_برنده #انتخابات شد البته به هر قیمتی ؛ و #رئیسی_برنده #رقاب
هرچند هنوز شورای محترم نگهبان صحت انتخابات را تایید نکرده و اما معتقدم که ؛ انتخابات شد البته به هر قیمتی ؛ و رقابت شد او هم به هر قیمتی. شهید بزرگوار بحثی را مبسوط در سیره نبوی مطرح می کند با طرح این مسئله که آیا کند؟ آیا برای رسیدن به پیروزی می توان از هر ابزاری بهره جست؟ آیا هدف مشروع باعث موجه شدن وسیله می شود یا خیر؟! در اندیشه و اندیشه غالب غرب، جواب بله هست. شما برای رسیدن به اهداف خود می توانید از هر وسیله مشروع و نامشروعی استفاده کنید. دروغ ،توهین، تهمت ، تهدید ، تطمیع ،ترور، نقض عهد و پیمان، دین فروشی ، ظاهرسازی، عوام فریبی و .... اما در اندیشه نشات گرفته از معارف حقه، شما برای رسیدن به اهداف حتی مشروع خود نمی توانید از ابزار و وسیله های نا مشروع بهره ببرید و لو بخاطر عدم استفاده از این ابزارها از دستیابی به اهداف مشروع و الهی باز بمانید و لو مبتلا به خسارت های عظیم مالی و معنوی شوید. آقای روحانی برای رسیدن به اهداف خود از تمام ابزارها ممکنه بهره برد از گفتارها، تبلیغات و رفتارهای غیر اخلاقی تا سخنان عملکردهای غیر قانونی برای پیروزی در انتخابات استفاده کرد و در نتیجه به آنچه می خواست رسید؛ هر چند به قیمت زیر پا گذاشتن بسیاری از اصول ارزشی انسانی، الهی، قانونی و انقلابی حتی دمکراتیک. نمی دانم این برد را باید به او تبریک گفت یا خیر ؟! نمی دانم این پیروزی چقدر برای پیشرانهای اجتماعی ایشان شیرین است!؟ اما این را می دانم این پیروزی ها ثمره و برکت در خوری نخواهد گذاشت چرا که ریشه این پیروزی نه در چشمه زلال انقلابی که از چاهی کم عمق، مقطعی و مختلط از آب سطحی و غیر شرب و غیر قابل استفاده قراردارد. بهر حال به نقل از آقای فعال اجتماعی اصلاح طلب و البته منصف عرض می کنم که ؛ (آقای رئیس جمهور! شما نبُردید. باختید. همه چیزتان را باختید. هم اعتبار و گذشته انقلابی تان را باختید و هم اخلاق و مرام و معنویت را واگذار کردید...اکنون که خود را وام دار اقشار اتینا کردید و با مدیونی به کثیف ترین آرای متصور وارد کاخ ریاست جمهوری شدید. جناب روحانی جهدتان در استیفای قدرت شاید ماجور باشد اما قطعا سلوک ناپاک تان ماذون نیست! براستی پس از سالها تظاهر به قلندری تا این اندازه بی تاب ماندگاری در آن ساختمان منحوسه بودید تا مُحیلانه شعله های سرکش اشتیاق ماندن تان در قدرت را با هیمه شرف فروشی، گدازان نگاه دارید؟ نگاهی به راه طی شده خود در رقابت های انتخابات بیاندازید و پشت سر خود را ببینید که چه دسته گل هائی به آب دادید؟ را بُردید اما را باختید ـ معظم له! نیستید اما هم نیستید و تنها توانائيد که گندم نمایانه جو فروشی کردید و با شاذیات و شطحیات خود از میانه مشتی جوان هیجان زده که ابجدهای سیاست را نیز نابلدند و از عمق طایفه اتینا، بمنظور فتح پاستور یارگیری کردید. ارزش اش را داشت آقای رئیس جمهور!؟ می ارزید و می صرفید تا و را فدیه مانانی خود در قدرت کنید!؟ می ارزید و می صرفید تا برای مانائی در قدرت متوسل به شده و با پنجه کشیدن بر سیمای قهرمانانه نیروهای توانمند ایشان را متهم به بازی برای تحقیر آن بد فرجام کنید؟ می ارزید و می صرفید تا مانائی در قدرت را به بهای از کثیف ترین نحله های تروریستی بدسابقه در کشور ابتیاع فرموده و رقیب تان را متهم به خشونت و سرزنش بابت اعدام آن اشرار و قاتل نمائید؟ نشستن بر کرسی ریاست تا این اندازه نزدتان شوق آور است که برایش حاضر شدید تمام اتهامات ۳۸ سال گذشته غربی ها علیه ایران را شخصا برسمیت شناخته و عهده داری کنید تا مفلوکانه بتوانید آرای کثیف ترین اقشار معاند با کلیت نظام را سریز در سبد آرای خود کنید؟ ! جهدتان ماجور. موفق شدید. اکنون ولو به بهای آرای کثیف و ناخن کشیدن بر سیمای نظام مجدد رئیس جمهورید!) فکر می کنم منقدان روحانی باختند ولی جوانمردانه ، اخلاق مدارانه و به قول گزارشگران ورزشی نه تنها چیزی از ارزش های آنها کاسته نشد که قدرت ، خلاقیت ، اخلاق، شرافت و متانت را اثبات کردند. 💠نوشته شده توسط در 2/3/96 ✅ @Shafiei_ir
مبشرصبح
🔰 تمام شد ، به مانند تمام انتخاب ها ، در این انتخاب گذشته ما باختیم ، باختیم ولی نبود؛ روحانی برد، نبرد ایضاء هم نبرد. 🔸جریان رقیب ، بردن را یاد گرفته ، یعنی فهمیده است باید چه شیوه ای را برای کنار زدن و حدف رقیب انتخاب کند تا پیروز شود... (که در مطلب گذشته به آن اشاره کردم) 🔹و با رصد انتخابات های اخیر و حتی گذشته و بررسی وضعیت جامعه ،فکر می کنم نمی توانند با روشهایی متداول انتخاباتی پیروز عرصه رقابت شوند ، مگر با اتفاق یا شانس و یا حادثه ... 🔸می توان گفت این جبهه آغاز شده بعید می دانم این دومینو با این شرایط و ابزارها و ترفندهای جریان رقیب متوقف شود. رقابت انتخاباتی مجلس شورای اسلامی ، مجلس خبرگان رهبری (رقابت آقایان جنتی ، یزدی ، مصباح) ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا. 🔹فکر می کنم نگاه کلان تری به شرایط و و نیاز است ، نگاهی کلان تر از بررسی ویژگی های کاندید ها و احزابشان. 🔰اگر بتوانیم عرصه تلاش خود را تغییر دهیم به نظر پیروزیم ، حال چه کاندیدای نیروهای انقلاب رای بیاورد و چه کاندید سایر جریانها برگزیده شود. اگر تلاش و عزم خود را در انتخابات محدود و منحصر نکنیم احتمال پیروزی و تحقق آرمانها وجود خواهد داشت ⚜ اگر بتوانیم سنگ های با ارزش معدنی و مواد خام معدن غنی انقلاب را کرده و به عنوان و حیاتی مردم جامعه درآورد و به مردم عرضه کرد ، آنوقت پیروزیم. واقعا برای ساخت یک بنای مستحکم نیاز به ستون آهن داریم یا سنگ آهن ؟ برای ساخت یک بنا به سیمان فرآوری نیاز داریم یا به سنگ سیمان؟ ... 🔸نیروهای دغدغه مند نظام اسلامی اگر بتوانند ، و والای انقلاب اسلامی را به گفتمان و آحاد مردم تبدیل کنند ، آنوقت هر نامزدی از هر جناحی روی کار بیاید ، لاجرم چاره ای ندارد که به مطالبات جامه عمل بپوشاند و در مسیر آرمانها حرکت کند . 🔹در این صورت ما پیروزیم و دائما نگران نیستیم که چه حزب و جناحی به قدرت می رسد چون هر حزب و جناحی حتی برای بقای در قدرت باید به مطالبات عمومی مردم پاسخگو باشد و جهد خود را برای تحقق اهداف و اجرای اصول انقلاب متمرکز کند . 🔰برای پیروزی باید بتوانیم آرمانها ، اهداف ، و اصول انقلاب اسلامی را به صورت یک تبدیل کنیم؛ این و فرآوری ترتیب خودش را دارد که اگر در مسیر خود و طبق حرکت کند بسیار تاثیر گذار خواهد بود (ان شاءالله در مطالب بعدی به سازوکار آن اشاره خواهم کرد ) 💠 نوشته شده توسط در تاریخ 8/3/96 ✅ @Shafiei_ir
یاد باد آنکه زما وقت سفر یاد نکرد..... ، آه @Shafiei_ir
سلام به گرامیان و فرهیختگان بزرگوار سابقا با کانال () در تلگرام همراه عزیزان بودم که با توجه به تمرکز و توجه دوستان انقلابی در ایتا، همچنین پیشنهاد عزیزانم این صفحه را راه اندازی کردم این هم اقبال حقیر است، دم انتخابات همه دعوت میشن برای نام نویسی اما از حقیر دعوت شده برای تاسیس صفحه😊😁 راستی به دوستانی هم که مایل هستند و فکر می کنید ممکنه مطالب این صفحه براشون مفید باشه هم بفرستید. 🏴 در ضمن رحلت شهادت گونه حضرت معصومه سلام الله علیها را خدمت بزرگواران تسلیت عرض می کنم. ☑️ @h_shafiei
هدایت شده از دوره تربیت مدرس انسان ۲۵۰ ساله
📣📣 گزارش تصویری هفته چهارم 👤 استاد: حجت الاسلام شفیعی .
هدایت شده از دوره تربیت مدرس انسان ۲۵۰ ساله
Ensan250_w4_shafiei_TabyeeneNazarieh_v2.pdf
2.6M
✅ جزوه متن پیاده شده کلاس ⬅️ هفته چهارم - استاد شفیعی - تبیین اجمالی نظریه انسان 250ساله 🔆 به اطلاع اعضای محترم دوره می رساند، با پیگیری و زحمات استاد ارجمند حجت الاسلام شفیعی، متن پیاده شده کلاس هفته چهارم، تکمیل شده و ارجاعات مهمی برای آن در متن درج شده است که اکنون قابل بهره برداری است. .
نه نه ! آخرین سریه ای که پیش از غزوه بدر صورت گرفت، به فرماندهی عبدالله بن جحش بود. پیامبر صلی الله علیه و آله برای مقابله با نفوذی ها و نشت اطلاعات، نامه ای سر بسته به دست عبدالله بن جحش می سپارد و او را مامور می کند که با عده ای پس از گذشت دو روز از حرکت، نامه را باز کرده و به آن چه در آن است عمل کند، و البته توصیه می کنند که آن که حق ندارد سربازان خود را به اجبار بدان عمل وا دارد. وقتی عبدالله نامه را خواند متوجه محل اصلی عملیات که منطقه نخله بود، می شود، او می بایست در آنجا اطلاعاتی از کاروانی از قریش بدست آورده و به رسول خدا انتقال دهد. اما ابن جحش و نیروهایش احساس می کنند فرصت خوبی را برای ضربه زدن به مشرکینی که اموالشان را غصب کرده و آنها را اخراج کرده اند، از دست می رود از این رو تصمیم به حمله و مصادره کاروان تجاری قریش می کنند. اما در این جا یک مشکل اساسی وجود داشت و آن تقارن با روز آخر ماه رجب؛ یعنی یکی از ماه های حرام و طبعاً مسلمانان نمی بایست جنگ را آغاز می کردند زیرا ماه های حرام در اسلام همچون قبل از اسلام حرمت داشت. از سوی دیگر اگر آنان تا فردای آن روز صبر می کردند کاروان قریش داخل مکان حرم می شدند و هتک حرمت حرم نیز شایسته نبود. در اینجا برخی از نیروها در این که آخر ماه رجب است یا اول شعبان تردید کردند اما در نهایت مصمم به جنگ شدند. نزاع آغاز شد و در این جنگ، مسؤول کاروان تجارتی کشته شد و دو نفر به اسارت در آمدند، اموال کاروان را نیز مصادره کردند و به مدینه بازگشتند. زمانی که به مدینه بازگشتند رسول خدا فرمود:که به آنان اجازه جنگ در ماه حرام داده نشده بود. حتی گفته شده که در نامه رسول خدا صرفا وظیفه خبررسانی و جمع آوری اطلاعات به آن گروه واگذار شده بود. مشرکان مکه نیز که فرصتی یافته هجمه روانی و تبلیغاتی سنگینی را علیه پیامبر و مسلمانان آغاز کنند و زبان به سرزنش گشودند و این که چگونه محمد با ریختن خون و جنگ و تصاحب اموال، حرمت این ماه که بین اعراب محترم بوده را شکسته است. در این موقع این آیات سوره بقره نازل شد: يَسْئَلُونَکَ عَنِ الشَّهْرِ الْحَرامِ قِتالٍ فيهِ قُلْ قِتالٌ فيهِ کَبيرٌ وَ صَدٌّ عَنْ سَبيلِ اللَّهِ وَ کُفْرٌ بِهِ وَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ وَ إِخْراجُ أَهْلِهِ مِنْهُ أَکْبَرُ عِنْدَ اللَّهِ وَ الْفِتْنَةُ أَکْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ وَ لا يَزالُونَ يُقاتِلُونَکُمْ حَتَّي يَرُدُّوکُمْ عَنْ دينِکُمْ إِنِ اسْتَطاعُوا وَ مَنْ يَرْتَدِدْ مِنْکُمْ عَنْ دينِهِ فَيَمُتْ وَ هُوَ کافِرٌ فَأُولئِکَ حَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ أُولئِکَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فيها خالِدُونَ ۲۱۷ إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ الَّذينَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا في‏ سَبيلِ اللَّهِ أُولئِکَ يَرْجُونَ رَحْمَتَ اللَّهِ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحيمٌ ۲۱۸ جنگ کردن در آن ماه، گناهی بزرگ است. اما بازداشتن مردم از راه حق و کافر شدن به او و بازداشتن مردم از مسجد الحرام، و بیرون راندن مردمش از آن جا در نزد خداوند گناهی بزرگتر است، و شرک از قتل بزرگ تر است. خداوند در ادامه از مشرکان چنین یاد کرد که: آن ها با شما می جنگند تا اگر بتوانند شما را از دینتان باز گردانند. سپس به ستایش از مجاهدان اسلام پرداخت که کسانی که ایمان آورده اند و مهاجرت کرده اند و در راه خدا جهاد نموده اند به رحمت خدا امید می دارند و خدا آمرزنده و مهربان است. 💠از برخورد این آیه با مسلمانان متوجه می شویم که خدای متعال در قضاوت خود و بیان آن نسبت به جبهه حق دچار «سانسور » و نادیده گرفتن اشتباه مسلمانان نشدند و رفتار آنها را نقد کردند و فرمودند «جنگ کردن در آن ماه، گناهی بزرگ است. » اما بلافاصله اجازه ندادند که این نقد بستری برای مظلوم نمایی و سوء استفاده دشمنان اصلی که شعار اخلاق مداری به دروغ سر داده در حالیکه بوی از اخلاق و انصاف و انسانیت را نبرده اند، بشود. به همین دلیل بلافاصله فرمودند«اما بازداشتن مردم از راه حق و کافر شدن به او و بازداشتن مردم از زیارت مسجد الحرام، و بیرون راندن مردمش از آن جا در نزد خداوند گناهی بزرگتر است، و شرک از قتل بزرگ تر است.» در نهایت به مجاهدان که با هجرت خود باعث شکل گیری نظام اسلامی شده اند با مهربانی و بخشش برخورد کرده و آنها را امیدوار به رحمت بی پایان خود می گرداند و دشمنان را به عذابی دردناک تهدید می کند. 🔹 این درسی است برای مومنان که دست به اقدامی نزنند که موجبات استفاده دشمنان را در بر داشته باشد. اگر گروهی در جامعه دچار چنین اشتباهاتی شدند و از کرده خود پشیمان گشتند با رحمت و مغفرت با آنان برخورد شود. اینکه در نقد و سرزنش خطای نیروی مومن داخلی همواره به گونه ای برخورد کنیم که زمینه و بستری برای سوء استفاده دشمنان اصلی فراهم نشود. ۹۸/۹/۱۶ ☑️ @Shafiei_ir