eitaa logo
هاد
4.5هزار دنبال‌کننده
297 عکس
133 ویدیو
26 فایل
(وَلِكُلِّ قَوْمٍ هَادٍ) هم جهت با قاعده های عالم زندگی کنیم
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خانه طلاب جوان
عهد مجازی ویژه نامه حادثه آبادان.pdf
3.68M
🔰 اینجا آبادان 🔰 ویژه‌نامه مجازی نشریه علمی فرهنگی عهد "روایت اعضای اعزامی خانه طلاب جوان قم به آبادان از واقعه " 💠 برخی از عناوین این ویژه‌نامه: - روحانی در بین مردم، مانند ماهی در آب است 🎙 "گفتگو با حجت‌الاسلام غبیشاوی، امام‌جمعه محترم آبادان" - رسالت ما، حفظ روایت صحیح از ماجرا 🎙 "گفتگو با حامد عسگری" - یک اربعین کوچک در دل آبادان 🎙 "گفتگو با حسین سلامی نیروی جهادی در آبادان - گفتگو با حسن باقرکلانتری 🎙 " رئیس H.S.E صنایع منطقه آزاد روند" - قصه و غصه آبادان؛ ✍ علی مهدیان - افسران ارشد مبارزه؛ ✍ حسین کاظم‌زاده - روایت یک رویش؛ ✍ علی‌سپهران 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔴 برخورد با بدحجابی چگونه باید باشد! 🔹برخی دوستان مذهبی و انقلابی، مقابله پلیس با بدحجابی و بدحجاب ها را همانند مقابله آن با دیگر جرائم یا منکرات حساب می‌کنند، درحالیکه پیچیدگی‌ها و ریزه کاری‌های این مسئله بسیار بیشتر از آن است که سازمانی که وظیفه مقابله با قاتلان، دزدان و اشرار را برعهده دارد، متکفل مشکل بدحجابی هم بشود. 🔹بدحجابی حتی با شراب‌خواری و روزه خواری و... هم بسیار متفاوت است. خیلی مهم هست که بدانیم چند درصد از جامعه ما بدحجابی را یک جرم یا حتی یک منکر یا ناهنجاری تلقی میکند؟؟ بدحجابی‌ها خودشان هم با یکدیگر متفاوتند و توجه به این تفاوت ها بسیار مهم است. بین آن‌هایی که به دنبال ترویج بدحجابی در کشور هستند با آن دختر دانش آموز و دانشجویی که بدون هیچ منظور اجتماعی و سیاسی خاصی، تحت تاثیر خانواده و جامعه اطرافش بدحجاب هست بسیار تفاوت هست. به همین جهت برخورد با این بدحجابی‌ها هم باید متفاوت باشد. 🔹با مورد اول حتما باید به سختی به عنوان یک جرم برخورد کرد، اما برخورد با مورد دوم دارای ظرائف بسیار است. همین تفاوت باید بین بدحجابی‌های ساده با بدحجابی های سخیف هم در نظر گرفته شود. بدحجابی های سخیف، بدحجابی‌هایی هستند که ناهنجاری‌های بزرگتری را علاوه بر بدحجابی با خود دارند همچون: بدلباسی، آرایش های زننده، استفاده از نمادها و تیپ‌های هنجارشکن مثل شیطان پرستی و همجنس گرایی و ... سوال این است که آیا نیروی انتظامی به عنوان ارگانی که وظیفه برخورد با قاتلان، دزدان، متجاوزان و اشرار را برعهده دارد، می‌تواند از عهده شناخت ریزه کاری‌ها و لطائف برخورد با مسئله بدحجابی بربیاید؟ 🔹آیا با نگاه به همه انواع بدحجابی به عنوان جرم، درحالیکه بخش قابل توجهی از جامعه آن را جرم تلقی نمی‌کند، میتوان این مشکل را حل کرد؟ 🔹آیا ماموری که استخدام شده تا با جنایتکاران و مجرمان برخورد کند، میتواند برخورد مناسبی با بدحجاب هم داشته باشد؟ 🔹دختر تحصیلکرده، بااخلاق، با ادب، مهربان و فداکار و دارای شان کاری و اجتماعی بالا را فرض کنید که به صورت ذاتی و خانوادگی بدحجاب هست. کسی که هرگز پای خودش و خانواده و خاندانش به کلانتری باز نشده، ناگهان در خیابان به مامورانی برخورد می‌کند که او را مجرم می‌پندارند و به ظرائف برخورد با بدحجابی آگاه نیستند. چه فشار و ترسی به این دختر وارد میشود؟ طبعاً مقاومت می‌کند و این مقاومت، برخوردها را تندتر و تندتر میکند و ... 🔹حالا ما یک بدحجاب را به یک مجرم تبدیل کرده‌ایم. به کسی که پرده ها بین او و حکومت دریده شده است. اگر فیلم و خبر این برخوردها در جامعه هم منتشر شود که مشکل هزاران برابر شده است. 🔹همه این هزینه‌ها به این دلیل است که ما می‌خواهیم با آن تنبلی همیشگی‌مان، به ساده ترین شکل ممکن، یک مشکل پیچیده را حل کنیم، آن هم به روش سلبی! ✍حسین رجائی پ.ن: در واقع پلیس وظیفه برخورد با نوع اول را دارد نه نوع دوم بدحجابی/کار فرهنگی به روش سلبی امکان‌پذیر نیست. @haad1442
🔴 ؛ وظیفه حکومت و نقش مردم؟ قسمت اول/ ریشه‌ها، باورها و عقاید 🔹طبق گزارش مراکز رسمی آماری کشور، قریب 70 درصد زنان و دختران در کشور، به لحاظ تعریف «حجاب شرعی»، بدحجاب محسوب می شوند. موضوع حجاب هرساله با شروع فصل گرما در رسانه های کشور و خطبه های نماز جمعه گُر می گیرد و تصمیمات و اقداماتی در دستور کار قرار می گیرد؛ اما ناگوار است بگوئیم سال به سال این وضعیت بدتر می شود. در این میان چند خطیب نماز جمعه در کشور هستند که بی تعارف بگوئیم خطبه هایشان به ضرر حجاب تمام می شود! عجیب است چرا مخاطب این تشرها، حکومت و دولت و اصحاب قدرت و ثروت نیست؟! 1️⃣ اول؛ حقیر همانند خیلی از دلسوزان، معتقد به در کشور هستم و معتقدم حکومت دینی و دولت ها نباید نسبت به مسئله حجاب و عفاف بی تفاوت باشند. اما معتقدم این «مسئولیت داشتنِ حکومت»، صرفاً به معنای اقدامات خشک، سخت، خلاف قانون و خلاف شرع و ... و در یک کلام اقدامات سلبی نیست. 2️⃣ دوم، ما باید بپذیریم مسئله حجاب اگرچه بسیار مهم است ولی نسبت به مسائل اصلی این کشور، درجه پائین تری دارد. امروز مهم ترین مسائل این کشور عبارتست از: فقر گسترده، تبعیض، اختلاف طبقاتی، فساد گسترده، ناکارآمدی دستگاه ها، سیاست های غلط اقتصادی، نبود عدالت سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، مسکن، اشرافی گری طبقات بالادست، گرانی و سایر مشکلات معیشتی ... . اما اینکه اولویت خطبای نماز جمعه و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و سایر نهادها مسئله حجاب می شود در نگاه ناقص شان به دین است. 3️⃣ سوم؛ اینکه عده ای فکر می کنند بدون اسلامی سازی عرصه های اصلی کشور، می توان حجاب را با ضرب و زور درست کرد، باور غلط دیگری است. مگر می شود بدون اسلامی سازی اقتصاد، بدون اسلامی کردن جامعه، بدون از بین بردن این ساختار طبقاتی که مخالف توحید است، بدون از بین بردن اشرافی گری و سرمایه سالاری، بدون اسلامی کردن بانک ها و بازار، بدون اسلامی کردن دانشگاه ها و ... مسئله حجاب را درست کرد؟ این هم فکر اشتباه دیگری است. 4️⃣ چهارم؛ اینکه عده ای تصور می کنند بدون نگاه ریشه ای به مسئله حجاب و عوامل اصلی بی حجابی، میتوان مسئله حجاب را درست کرد، اشتباه رایج دیگری است. یعنی چه؟ یعنی اینکه ما باید درست تحلیل کنیم که ریشه اصلی معضلات فرهنگی و اخلاقی و بدحجابی و احیاناً حیازدایی و غیرت زدایی از جامعه چیست؟ چرا بدحجابی گسترش پیدا کرده؟ 🔹ببینید حجاب میوه درختِ باورها و عقاید است. کسی که حجاب نمی گیرد در وهله اول مربوط به باورها و عقاید اوست. باورهای ایمانی اگر تقلیدی و تعصبی و شناسنامه ای باشد نتیجه اش همین است که با هجمه های بیرونی براحتی تغییر می کنند. باید این باورهای ایمانی از روی آگاهی شکل بگیرد تا ماندگار شود و در برابر هجمه های بیرونی از دست نرود. تغییر باورها در وهله اول با کارآمدی نظام سیاسی دینی در تأمین و مدیریت امور جامعه امکان پذیر است؛ یعنی اگر حاکمیت دینی نشان دهد که در عرصه مدیریت کشور کارآمد است به طور اتوماتیک وار، باورهای دینی تقویت می شود و البته تزریق آگاهی برای تقویت باورها به روش های گوناگون آموزشی، فرهنگی، رسانه ای و ... بسیار مهم است. نگاه سلبی صرف در این باره، نتیجه عکس می دهد. 5⃣ پنجم؛ طبق آمارهای رسمی، دلیل اصلی عمده این 60، 70 درصد بدحجاب(با ملاک حجاب شرعی)، تغافل نسبت به حجاب، نشناختن فلسفه حجاب، توجیه نشدن، عدم تمایل و ... است. طبق آمار مرکز پژوهش های مجلس، از این تعداد بین 10 تا 15 درصد بدحجاب حاد(بدحجاب هنجار شکن) هستند و اینکه چند درصد از این 15 درصد هنجارشکن حاد، سیاسی و عامدانه و با هدف مخالفت با اصل اسلام یا مخالفت با نظام جمهوری اسلامی، بدحجابی حاد دارند قابل بررسی است. 🔺حالا شما بگوئید راه حل مواجهه با همه این 70 درصد بدحجاب(با ملاک حجاب شرعی)، اقدامات سلبی است؟! ممنوعیت ها و محرومیت از حقوق شهروندی و دولتی است؟ و آیا مسئولیت حکومت دینی فقط به اقدامات سلبی محدود می شود؟ و آیا اقدامات سلبی، ختم به نتیجه مثبت می شود یا منفی؟ ادامه دارد ... ❇️ لینک قسمت دوم: https://eitaa.com/modaresian/5186 ❇️ لینک قسمت سوم: https://eitaa.com/modaresian/5187: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 حجاب؛ وظیفه حکومت و نقش مردم؟ 🔺قسمت دوم/ مسائل فرهنگی و اقتصادی حول حجاب؛ چرا بجای مردم، مخاطب امر و نهی، حکومت و دولت ها نیست؟ 6⃣ ششم، در بُعد اقدامات فرهنگی؛ آیا حجاب و فلسفه حجاب نباید سهم مناسبی در کتب درسی دبستان و متوسطه اول و دوم و دانشگاه های کشور داشته باشد؟ آیا مسئله غیرت و حیا نباید سهم ویژه ای داشته باشد؟ آیا آموزش پسران و دختران، نوجوانان و جوانان نباید سهم ویژه ای در دستگاه های آموزشی و فرهنگی کشور داشته باشد؟ آیا نباید بخشی از تولید محتوای رسانه ملی و رسانه های رسمی و دولتی با روش های جدید و اقناعی و جذاب داشته باشد؟ آیا نباید سهمی در تولیدات سریال و سینمای کشور و این همه دستگاه های عریض و طویل فرهنگی داشته باشد؟ و قس علی هذا... 7⃣ هفتم، در بعد اقدامات اقتصادی پیرامون حجاب؛ چرا هزینه حجاب داشتن برای خانوار ایرانی، بسیار بیشتر از هزینه لباس های نامناسب است؟ چرا واردات چادر در اختیار و انحصار عده محدودی وارد کننده است؟ آیا می دانید انحصار واردات چادر مشکی در اختیار چند نفر با سود ۵۰۰ درصد است؟ ( https://tn.ai/2161041) 8⃣ هشتم؛ آیا می دانید 33 درصد از پوشاک مورد نیاز کشور از طریق قاچاق تأمین می شود؟ دلیل آن هم، مافیای وارد کننده است؛ شاید یک دلیل دیگر هم، ممنوعیت واردات رسمی و کنترل شده و با قیمت مناسب است؛ عدم راهبرد فرهنگی برای واردات پوشاک مشهود است. هیچ نظارت و کنترلی روی واردات لباس نیست و بزرگترین ضربه به فرهنگ پوشش کشور از همین طریق صورت می گیرد! 9⃣ نهم؛ و آیا می دانید کارگروهی ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد به نام « کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور» به عنوان متولی سیاستگذاری و برنامه­ ریزی حوزه مد و لباس کشور، دارای وظایف ستادی، حمایتی، تشویقی و تنظیمی که همه تولید کننده های لباس و ... باید با نظارت این کارگروه عمل کنند ولی این کارگروه بسیار ناکارآمد و ضعیف است؟ 🔹با ذکر موارد فوق؛ چرا مخاطب اصلی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، مخاطب خطبه های آتشین برخی ائمه جمعه و بدنه جریان حزب الله، فقط مردم هستند؟ وظیفه حکومت در موارد فوق پررنگ تر و اساسی تر و تعیین کننده است یا نقش مردم؟ مشخص است چون نمی توانند حکومت و دولت و مسئولین و اصحاب قدرت و ثروت را امر و نهی و مواخذه کنند؛ امر و نهی زنان و دختران، آسان تر و کم دردسرتر است! 🔺ما مسائل اصلی و اساسی و وظیفه حکومت و دولت ها و مجالس را رها کردیم و به امر و نهی مردم می خواهیم بسنده کنیم! ادامه دارد ... ❇️ لینک قسمت اول: https://eitaa.com/modaresian/5185 ❇️ لینک قسمت سوم: https://eitaa.com/modaresian/5187: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 حجاب؛ وظیفه حکومت و نقش مردم؟ 🔺قسمت سوم؛ در وهله بعدی، جلوی کارهای آسیب زا و خلاف قانون گرفته شود. 🔹برخی اقدامات در حوزه حجاب و عفاف، نه تنها آورده ای ندارد بلکه مضر و خسارت بار است. حکومت وظیفه دارد جلوی این اقدامات را بگیرد. 🔸بطور مثال ممنوعیت و محرومیت از خدمات اجتماعی، شهروندی و دولتی، نه تنها مبنای شرعی ندارد بلکه مبنای قانونی و حقوقی هم ندارد. فرض کنید درصد بالایی از این افرادی که حجاب شرعی ندارند اما دختران و زنان مودب، بانشاط، با اخلاق و با وفا و اهل زندگی و درس و فعالیت های علمی و خیریه ای و محیط زیستی و ... باشند که به قول یکی از دوستان تاکنون پایشان به کلانتری باز نشده؛ ممنوعیت ورود به مترو یا «برخورد نامناسب» توسط عوامل انتظامی، چه بلایی به سر اینها می آورد؟ با آن روحیه لطافت زنانگی. اینها چه حسی نسبت به اسلام و حکومت پیدا می کنند؟! 🔻در این مطلب عرض کردم: 🔹یک مورد دیگر، خطبه های برخی خطبای مشهور نماز جمعه است که سالهای سال در نماز جمعه سخنرانی می کنند و نه تنها نتوانسته اند دیگران را جذب کنند بلکه همین حزب اللهی ها را هم از خطبه های خود و نماز جمعه زده کرده اند. حاشیه سازی، ارائه حرف های شاذ و گاهی بی مبنا، اهانت به مردم یا برخی اقشار متأسفانه مرتباً دیده می شود که انسان آرزو می کند کاش این عزیزان کمتر سخنرانی کنند! 🔸بطور مثال ببینید؛ اخیراً حجت الاسلام سیداحمد خاتمی در خطبه نماز جمعه تهران گفته است: «عده‌ای می گویند چرا به چهار تار موی زن که بیرون است گیر می دهید اما به دزدی ها و اختلاس‌ها گیر نمی دهید. بنده و سایر خطبای جمعه از جمله کسانی هستیم که همواره بر برخورد با دزدان و مفسدان اقتصادی تاکید داشتیم و قوه قضاییه نیز ورود خوبی به این عر صه داشته است اما بزرگ شدن گناهی به معنای تحقیر گناه دیگر نیست، قطعا دزدی کردن و اختلاس گناه است اما بی حجابی هم گناه است، اتفاقا از بی حجابها، زنها و بچه های همان دزدها هستند!» 🔹اولاً مردم که تاکنون ندیده اند رفع فقر و مبارزه با تبعیض و فساد، در خطبه های ایشان اولویت داشته باشد و مکرراً تکرار شده باشد! شاید یک زمانی یک چیزی کلی گفته باشد. 🔸ثانیاً؛ عرض کردیم که طبق آمار رسمی مرکز پژوهش های مجلس، 70 درصد زنان و دختران در کشور با ملاک حجاب شرعی، بدحجاب محسوب می شوند. حدود 15 درصد از اینها، بدحجاب حاد و ناهنجار هستند. 🔹اگر کلمه «بسیاری» در سخنان جناب خاتمی را در نظر بگیریم که زنان و دختران دزدها هستند، یعنی از این ۷۰٪ باید مثلاً 40 % تا ۵۰٪ از اینها، زنان و دختران دزدها باشند! 🔸اگر هم دست پائین را بگیریم از همان ۱۵٪ هنجارشکن بد حجاب،( که عرف هم بدحجاب میداند) کلمه "بسیاری" یعنی حداقل ۱۰٪ از این 15%، دختران و زنانِ دزدها هستند! یعنی حداقل ما ۱۰٪ اختلاسگر و دزد داریم! آیا جناب خاتمی لازمه این حرف شان را می پذیرند که ما در کشور 10 درصد دزد داریم؟ اگر ۱۰٪ جامعه ۸۰ میلیونی دزدند پس چرا قوه قضائیه کاری نمی کند و با برخورد با این 10 درصد دزد، ریشه بدحجابی را نمی خشکاند؟! با این آمار، پس چرا فساد سیستمی تکذیب می شود؟ آقای خاتمی ندانسته ادعای نهادهای بین المللی و مخالفین نظام را ثابت کرده که می گویند ایران در شاخص ادراک فساد جزء بدترین هاست( رتبه ۱۴۶از ۱۸۰ کشور بلکه بدتر)! 🔹حالا این اظهارات را در کنار سخنان حاج قاسم بگذارید که می گفت: «همان دختر کم‌حجاب دختر من است. دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما، اما جامعه ماست.» 🔸اطمینان خاطر دارم که هرچه این بزرگواران کمتر درباره حجاب و عفاف صحبت کنند بهتر است وگرنه با هر سخن درشت، شکاف اجتماعی و فرهنگی در کشور را افزایش می دهند. به نظر حکومت وظیفه دارد جلوی این دست از اقدامات که وضعیت حجاب را بدتر می کند بگیرد. این اقدامات و سخنان تحریک آمیز، تأثیر بدتری در بحث حجاب دارند. ❇️ لینک قسمت اول: https://eitaa.com/modaresian/5185 ❇️ لینک قسمت دوم: https://eitaa.com/modaresian/5186: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
اجتماع بزرگ امت رسول‌الله، امروز در میدان انقلاب 🔹کانون‌های قرآنی و هیئات مذهبی تهران بزرگ، از عموم مردم و هیئات حسینی تهران دعوت کردند برای برگزاری اجتماع بزرگ امت رسول الله حضور به هم رسانند. 🔹این تجمع ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۳ مهر از چهار مسیر به سوی میدان انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد. پ. ن این اجتماع خیلی مهمه، خیلی
هدایت شده از بر پا
کدام گشت کدام ارشاد ⚡️میگویند قصه جمع شد و من خنده ام میگیرد. آقایان کمی تامل کنید. وقتی با فهم و معرفت بیدار نشیم باید با خون و آتش بیدار شویم. چاره ای نیست. راه دیگه ای هم نیست. گشت میزدید که چی رو پیدا کنید وقتی همه چیز جلوی چشمتان بود. همین آقا و خانم سلبریتی جلوی چشمتان نبود؟ کاری به موضع گیریهای نمک به حرامی و دیکته شده شان ندارم، کاری به افتخار خرید وسایل خانه از فرانسه و زاییدن در کانادایشان ندارم، کاری به مسخره کردن ارزشهایتان و امیدتان و هویتتان ندارم، به همان ملاک که به دخترکان مترو سوار تذکر میدادید، به همان ملاک چرا اینجا خفه بودید؟ دیدن و پیدا کردن اینها گشت زدن لازم داشت واقعا؟ ⚡️من بیست سال است طلبه ام، در میانه آشوبهای تهران حتی با همین لباس مقدس رفته ام، کمتر از انگشتان یک دست توهین شنیده ام، همیشه احترام بوده و تکریم. اما چند روز پیش یک دختر و پسر نوجوان به خودم و خانواده ام به خیال خود توهین کردند. چیزی هم نگفتند فقط گفتند الهی بمیرید. جلوی خانواده ام سکوت کردم، هنوز از اینکه چرا سکوت کردم اذیتم، در رنجم. چرا حرف دلم را بهشان نگفتم. میخواستم بگویم. الهی بمیرم و فدای شما شوم. الهی بمیرم که شما امروز به خاطر ندانمکاری امثال من اینطور از لباس من و چادر همسر و دخترم نفرت در دلتان جمع نشود. الهی بمیرم برایتان تا شما بمانید و رشد کنید و بفهمید و بساط ظلم را جمع کنید. بساط واقعی و نه توهمی، نه آنچه در ذهنتان ساخته اند به زور و اجبار و‌ قلدری. ⚡️آنانکه برای جمع کردن بساط کثیف اینستا و واتساپ و هر زمین بازی لجن صهیونیستی، چرتکه میانداختند و حساب کتاب میکردند که اینقدر مشاغل داریم و اینقدر بیکار میشوند و این قدر مردم اذیت میشوند و این قدر آقازاده ها کمتر خودنمایی میکنند و باباهاشان اذیت میشوند و این قدر سلبریتی ها کمتر دنس میدهند و مدیران ارشادمان تاب غصه شان را ندارند. حالا چرا چرتکه هایشان را روی میز نمیگذارند حساب کتاب کنیم؟ قیمت این دختر و پسر و نوجوانهای کف خیابان تک تک شان چند؟ قیمت نفرتی که سلبریتی های حرام لقمه در دلهایشان میکارند چند؟ قیمت ارشادی که بابش را میبندد این مجازی رهای بی صاحب صاحب شیطان، چند؟ قیمت دعوای دختر بیگناه و مادر چادریش در خانه چند؟ قیمت بانک و ماشین و موتور و سطل آشغالها را که میفهمید لعنتی ها، قیمت آنها چند؟ قیمت خون های ریخته شده جوانان بیگناه و چادرهای معصومانه زنان شجاع ما چند؟ چرتکه بیندازید لااقل. ⚡️مدیونید اگر چند دقیقه یک دختر نوجوان حتی زامبی شده بدست مجازی صهیونیست را نگه دارید و کتایون ریاحی و معتمد اریا و فلان بازیگر و آن بازیکن بی شرف فوتبال را آزاد بگذارید و بعد دوباره در صدا و سیما و غیر آن دعوتشان کنید تا تماشاچی برایشان جمع کنید. مدیونید اگر گشت ارشادهایتان شکمباره های بالاشهری سر و بدن برهنه و حرمت شکن را رها کنند و دم در مترو و اتوبوس و تاکسی گشت بزنند. مدیونید اگر از جمع کردن زمین بازی دشمن در مجازی ذره ای عقب بنشینید. مدیونید اگر سلبریتی ها را علنی محاکمه نکنید که توضیح دهند به کدام حجت و دلیلی نظام را متهم به آدم کشی و پنهان کاری کردند تا بفهمیم فرقشان با گوگوش و داریوش و نونوش و جوجوش و تتلو و کوفت و زهرمار چیست واقعا. ⚡️بله جمع کردن این عنکبوتهای نامقدس، جرات میخواهد، عدالت در گشت ارشاد جرات میخواهد، معرفت میخواهد. و اگر با معرفت نفهمیم با خون و آتش باید بفهمیم و وای به حال آنها که با خون و آتش هم نمیفهمند. @ali_mahdiyan
هدایت شده از KHAMENEI.IR
156901122_999079382.mp3
18.81M
🎙 بشنوید | بیانات رهبر انقلاب در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح. ۱۴۰۱/۰۷/۱۱ 💻 Farsi.Khamenei.ir
نسخه قابل چاپ - بیانات در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح.PDF
154.9K
بیانات در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح ۱۴۰۱/۷/۱۱
1138040576_1282335180.pdf
720.2K
فیش *حجاب* در بیانات حضرت آیت الله خامنه ای برای مطالعه و تحقیق گردآوری: سادات رضوی
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
چگونه مارپیچ سکوت را بشکنیم؟ چند شب قبل در منزل داشتم شام می خوردم، یکباره صدای مبهم ولی ممتدی را شنیدم. دو سه دقیقه ای گذشت ولی صدا ادامه دارد بود. رفتم  پنجره را باز کردم. صدا واضح تر شد. یک نفر از وسط کوچه فریاد می زد: «مرگ بر دیکتاتور» کم کم  یکی دو نفر دیگر هم با او همراهی کردند و شعار دادند: «زن، زندگی، آزادی» و «مرگ بر دیکتاتور» با صدای بلند فریاد زدم: «مرگ بر منافق!» چند ثانیه همه شان سکوت کردند:) طبیعتا انتظار شنیدن این شعار را نداشتند و تصور می کردند هرچقدر شعار خودشان را تکرار کنند، افراد بیشتری با آنها همراهی خواهند کرد. لذا به محض اینکه دوباره شعارشان را تکرار کردند با صدای رسا تر فریاد زدم: «مرگ بر منافق» چند ثانیه بعد این بار صداهای دیگری به گوش رسید: «مرگ بر ضدولایت فقیه»، «مرگ بر منافق» و... چه اتفاقی افتاده بود؟ خیلی از ساکنین همان کوچه که مخالف شعارهای آنها بودند، احتمالا تا قبل از اینکه شعار «مرگ بر منافق» را بشنوند انگیزه ای برای شعار دادن در برابر آنها نداشتند. چرا؟ چون به اشتباه فکر می کردند اگر حرف خودشان را بزنند کسی همراهی نمی کند و در انزوا هستند. اما وقتی می بینند افراد دیگری هم هستند که با آنها همراهی کنند، ترس از انزوا از بین می رود و با خیال راحت حرف شان را می زنند. لذا آن کسی که اولین بار شروع کرد «مرگ بر دیکتاتور» گفتن، احتمالا فهمید در کوچه خودش هم در اکثریت نیست، چه برسد به اینکه بخواهد نظام را عوض کند:) و جالب اینکه از فردایش دیگر هیچ شعاری ندادند. نظریه «مارپیچ سکوت» همین است، یعنی در برابر «جو به ظاهر غالب» تسلیم نشوید و حرف خود را بزنید. اتفاقا در این ایام این کار ضرورت بیشتری دارد، چون جماعت برانداز که سواد و منطق درست و حسابی ندارد، فقط توهم اش زیاد است و اتفاقا باید همین توهم اش را شکست. شعار در برابر شعار، تجمع در برابر تجمع. این جماعت نه تشکیلاتی تر از منافقین و حزب توده هستند و نه بدنه اجتماعی بیشتری از سال 88 دارند، چندی بعد نیز افسرده تر و منزوی تر خواهند شد. فقط چند روزی عرض خود می‌برند و زحمت ما می‌دارند... عضو شوید 🔻 https://eitaa.com/joinchat/1844903939C0e8d01846b
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
1_1769896518.pdf
169.4K
من هم مقصرم... این روایت خواندنی برادر عزیزم محمد علیان از کف خیابان را بخوانید @syjebraily
🌿معروف تغافل و منکر غفلت ...وقتی کسی را دوست داشته باشیم، نقاط قوت او را برجسته می‌کنیم و هرچه افراد با نقاط قوت‌شان شناخته شوند، چون احساس پذیرش و دوست داشته شدن در آنها بالا می‌رود، سعی در بیشینه‌سازی نقاط اوج خود می‌کنند. این روند به‌جایی می‌رسد که همه هویت فرد یا جامعه همان نقاط‌قوت می‌شود و نقاط‌ضعف مضمحل می‌شود. هر جامعه‌ای، مجموعه‌ای از درستی‌ها و نادرستی‌هاست. جامعه‌ای زنده است که دائم از کفه نادرستی‌های خود بکاهد و به کفه درستی‌هایش بیفزاید و این چگونه ممکن است؟ پاسخ همین اصل تربیتی است که مربی در خطاهای متربی، خود را به تغافل بزند و به او به‌خاطر رفتارهای درستش افتخار کند. لذاست که می‌بینیم رهبر انقلاب همیشه ما مردم ایران را با نقاط اوج‌مان می‌شناسند و به ما افتخار می‌کنند. گویا اشکالات ما را نمی‌بینند. نتیجه این شده که ما با دیدن خود در آیینه کلام او به خود افتخار می‌کنیم و دنبال توسعه آن بخش از وجود خود می‌رویم. رشد جامعه در بستر محبت و علاقه و افتخار اتفاق می‌افتد، در بستر احساس محبتی که بین مربی و متربی وجود دارد، در بستر علاقه‌ای که به‌خوبی‌ها در دل متربی روییده می‌شود و افتخاری که باعث می‌شود متربی با دیدن لحظه‌های رشد خود، حرکتش را سرعت ببخشد. هر عملی القای محبت و علاقه و افتخار نکرد، ناگزیر در رشد دادن فرد و جامعه ناموفق است؛ اسمش را هرچه می‌خواهیم بگذاریم و هرچقدر با قوانین محکمش کنیم، باز هم ناموفقیم... ادامه یادداشت را در روزنامه فرهیختگان بخوانید👇 https://farhikhtegandaily.com/news/74777/ ✍اسماء اسدی پور @haad1442
12_Javani_Youth.mp3
3.46M
معترض، ما هستیم! درد داریم و خموشیم امّا چه بگوییم از این قصّۀ تلخ؟! شهر، تب‌دار شده برگ‌ریزان حیاست و چه غوغایی‌ست از حجمِ هوس، آرمان‌ها شده‌اند تبعیدی و حقیقت نیز، زندانیِ زنجیرِ روایت‌بازان گیسوانت شده بازیچۀ باد عقده‌ها، حسرت‌ها آه‌ها از داغ‌ها دل تو آسوده، چشم‌ها آلوده شهر در پیچ‌وخمِ زلف تو در خود پیچید و چه تلخی‌ها دید شبِ گیسوی پریشانِ تو شد فاجعه‌ساز و تو هم می‌دانی؛ فتنه این‌بار شده موج‌سوارِ تن تو تن تو، طعمه شده تن تو، ریشۀ این دعواهاست و خیابان شده بازارِ حراجِ تن تو چشم‌ها، وسوسه‌آلودِ تنت تن تو، سهم همه تو بگو: کافی نیست؟! و بخواه: وطنت؟ یا که تَنَت؟ و خدا، یا که تمنّای خودت؟! به خدا، عاشقی نیست هوادارِ رهاییِ تَنَت ... میم. جیم. @sedgh_mahdijamshidi
آخرین باری که خونه ی مامان مون اینا رفته بودم، 26 شهریور بود، یعنی دقیقا همون شبی که مهسا امینی فوت کرد. و طی یک ماه اخیر از محدوده ی میدون خراسون، 17 شهریور خارج نشده بودم. آخر هفته ی گذشته رفتم خونه ی مامان مون اینا.... و همه ش ذهن م درگیر بود که با چه صحنه هایی مواجه خواهم شد. محله شون یه محله ی بی اصالت همه جور آدم توش پیدا شویی هست با حجاب های داغون، با خودم می گفتم هیچی دیگه داریم می ریم استانبول! الان همه لخت و پتی ریختن تو خیابون. شب دیر وقت رفتیم و تقریبا کسی تو خیابون نبود. احساس کردم که خب به خیر گذشت و اگر فردا شب هم همین موقع برگردیم، تمومه. 😅 عاقا فردا عصرش، گل دختری کلید کرد که مامان بریم روسری بخریم! 😱🤦‍♀ دِ بیا! هیچی هم نه روسری! با خودم گفتم حالا تو این انقلابات اسلامی عزیزان برانداز، روسری فروشی از کجا گیر بیارم تو بلاد کفر؟! 😜😜😜 عاقا ما رفتیم تو خیابون، و در کمال ناباوری، عین 45 دقیقه ای رو که داشتیم از این روسری فروشی به اون روسری فروشی، سر می زدیم، فقط و فقط یه خانم بی حجاب تو خیابونا دیدم! 😳😳😳 و پشت سرش هم بودم و خیلی دقت کردم ببینم واکنش مردهایی که از روبروش میان چیه و مجدد در عین ناباوری، حتی یه مرد هم با نگاه دنبال ش نکرد! 😳😳😳 آجی م می گه مردا می ترسن اگه زیاد نگاه شون کنن، پاچه شون رو بگیرن دوستان لخت و پتی مون! 😁😁😁 حالا گذشته از این یه مورد، هر چی فکر می کنم، نمی فهمم بقیه چرا روسری سرشون بود؟ و روسری فروشی ها رو بگو! غلغله! و روسری ها گرووووووون! چرا واقعا؟! چرا ایرونی ها در هیچ چارچوبی نمی گنجن؟ 😅😅😅 مگه الان نباید اونایی که همیشه به زور، یه نوار باریک دور سرشون می پیچوندن، روسری ها رو درارن آتیش بزنن؟ پَ چرا داشتن روسری نو می خریدن؟! 🧐😅 ✍رضوان @haad1442
انا لله و انا الیه الراجعون
💫چگونه وقایع را تحلیل کنیم که به خطا نرویم؟ 🍀آیا من با دیدن یک حادثه و حتی ده حادثه می توانم به عمق قضایا پی ببرم؟ بدون دانستن علت ها و انگیزه های عاملان حوادث؟ عاملین اصلی یا فرعی؟ بدون دانستن نتایج حوادث؟ چه چیزی می تواند در داشتن شناخت درست و منطبق بر حقیقت به من کمک کند؟ 🍀خیلی از ما وقتی اغتشاشات اخیر به اسم مرگ مشکوک مهسا امینی شروع شد، با نظر کردن در جزییات و افراد و حوادث ظاهری منعکس شده در رسانه ها سریع احساس اولیه خود را مبنای موضع گیری خود در این باره قرار دادیم و تا چندی بر اساس همان حس اولیه، حوادث بعدی را تحلیل کردیم. بعد از مدتی شک کردیم که نکند حس اولیه اشتباه بوده و قضایای دیگری هم در کار است که من نمی دانم یا حداقل برایم کمرنگ بوده ولی شاید لازم است بیشتر به آنها فکر کنم. بیاید درباره یک نیازمندی قطعی خودمان برای زندگی در دنیای پیچیده امروزی که تقابل تفکرها و جریان ها در همه جای عالم سرعت بسیار زیادی پیدا کرده، حرف بزنیم. 🍀نیاز امروز همه ما تحلیل حوادث اجتماعی در عمق تاریخ زندگی بشر است؛ اینکه همه وقایع و اتفاقات را ذیل تقابل تاریخی جبهه الهی و جبهه غیرالهی ببینیم و درگیر جزئیات حوادث نشویم. چون جزییات رنگ عمل ناقص انسانها را دارد. تطابق کامل عمل هر انسان الهی با الله زمانی است که انسانِ کامل باشد و تطابق کامل عمل هر انسان غیرالهی با شیطان زمانی است که شیطان مجسم باشد. در حالی که ما اکثرا انسان های خاکستری هستیم که مجموعه ای از نقاط الهی و غیر الهی را در خود جمع کرده اییم. پس نگاه کردن به جزییات عمل افراد نمی تواند راهنمای ما برای پیدا کردن حقیقت باشد. چون جزییات کاملا قابلیت گمراه کننده گی را دارند. 🍀پس چگونه گرفتار جزییات نشویم؟ جواب، داشتن نگاه کلان است. نگاه کلان قدرت تحلیل مسائل در حوادث مختلف را به ما می دهد و به ما این امکان را می دهد که از لایه های عمیق ایدئولوژیک به سطح محصولات سبک زندگی منتقل بشویم و این مسیر را ببینیم. برای داشتن نگاه کلان، توجه به سیر تاریخی حوادث و گستره ی وقوع آنها در تاریخ و کیفیت وقوع آنها اهمیت پیدا می کند. !لذا اگر بدون اتکاء به نگاهی کلان و تنها با نگاه جزء نگر به وقایع، تقابل تاریخی موجود بین دو جبهه الهی و غیرالهی نادیده گرفته می شود و قطعا با امپراطوری رسانه ای غرب، که تلاش دارد انسان ها جزئی نگر و بدون اتصال به پیشینه و هویت تاریخی و تمدنی خود تربیت شوند، حوزه شناختی افراد تحت تأثیر قرار می گیرد. 🍀رهبر معظم انقلاب زمانی فرمودند: "به مسائل جهانی و مسائل منطقه‌ای و از جمله مسائل کشورمان، باید نگاه کلان و جامع داشته باشیم؛ این نگاه کلان، به ما معرفت و بصیرتی را عطا می کند که اولاً موقعیت خودمان را، جایگاه خودمان را، ایستگاه خودمان را در وضع کنونی بازیابی کنیم و بفهمیم در چه وضعی قرار داریم؛ بعد هم به ما تعلیم میدهد که برای آینده چه باید بکنیم. ( ۹۳/۶/۱۳) 🍀با نگاه جزئی به حوادث اجتماعی-سیاسی و بسنده کردن به رفع شبهات ریز، کلان نگری اتفاق نمی افتد. هرچند رفع شبهاتی که موریانه وار ذهن ها را می خورد کار بجایی است، ولی نباید دستمان خالی از سیر تاریخی فتنه ها و گستره ی درگیری ها باشد و گرنه امکان خطا زیاد است. وقتی پدیده ها را در عرصه ی درگیری تمدنی ببینیم بهتر می توانیم تحلیل کنیم و کمتر فریب فضاسازی های رسانه ای را می خوریم. 🍀تقابل حق و باطل که از خلقت انسان آغاز شده، آنجا که شیطان از سجده بر آدم سرباز زد و نتوانست مقام ملکوتی انسان را بپذیرد، پس تلاش کرد او را بفریبد، حضرت آدم نیز فریب وعده شیطان را خورد و به زمین هبوط کرد، همچنان در طول تاریخ ادامه داشته و امروز بصورت تقابل تمدنی مطرح می شود؛ تقابلی پیچیده از لایه های عمیق ایدئولوژیک تا لایه سطح زندگی؛ لذا در این تقابل تمدنی وقوع حوادث اجتماعی و فتنه های پی در پی دور از انتظار نیست فقط باید به کلان نگری مجهز باشیم. ✍مریم کتابی @haad1442
مطالبات حضرت آقا در دیدار به مناسبت روز دانش آموز از دستگاه های مختلف کشور 1.(سه حادثه 13 آبان: تبعید امام، شهادت دانش آموزان، تسخیر لانه جاسوسی) نباید فراموش بشود... من یک وقتی به آموزش و پرورش گفتم مضامین این کتابها [اسناد لانه جاسوسی] را در کتابهای درسی بیاورید، متأّسفانه نکردند. (ترک فعل مسئولین!) شروع اختلاف مّلت ایران با آمریکا از روز بیست وهشتم مرداد است نه روز تسخیر لانه مخاطب این مطالبه: سازمان پژوهش آموزش و پرورش، دفتر تالیف کتب درسی، رسانه ها، صدا و سیما، وزارت ارشاد... 2.بعضی از قدرتهای دیگر غربی هم در این زمینه مثل آمریکایند؛ در رسانه هایشان آموزش تخریب می دهند، آموزش اغتشاش می دهند. [اینها] جنایت است...یک حادثه ی دروغین را، در سکوهای اطلاعاتیشان در اینترنت، هزاران بار تکرار میکنند اّما اسم آرشام را در اینترنت ممنوع می کنند...ما یقه ی اینها را رها نخواهیم کرد. نظام جمهوری اسلامی به حساب این جنایتکارها خواهد رسید. هر کس ثابت بشود که همکاری داشته با این جنایتها، در این جنایتها دستی داشته، انشاءالله حتمًا مجازات خواهد شد؛ بدون تردید. مخاطب این مطالبه: وزارت امور خارجه، حقوق بشر قوه قضاییه، وازرت ارتباطات، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی فضای مجازی، نیروهای مسلح... 3. اینکه من مدام میگویم "جهاد تبیین، جهاد تبیین" برای این است. محتوا را شما درست کنید؛ به مسئولین دارم میگویم؛ مسئولین رسانه ها، مسئولین امور ارتباطات. قبل از اینکه دشمن، محتوای غلط و انحرافی و دروغ درست کند، شما محتوای دارای حقیقت و صحیح را درست کنید، انتقال بدهید به ذهن جوانها؛...من سه مورد از خطوط اساسی را گفتم: انزوای آمریکا، انتقال قدرت به آسیا، گسترش جبهه ی مقاومت و منطق مقاومت؛ البّته چیزهای دیگری هم میشود گفت، در ذهن من هم هست، حاال مسائل اساسی تر اینها است. خب، حالا در این دنیای جدید ایران چه کاره است؟ ایران کجا قرار میگیرد؟ این، آن چیزی است که باید شما روی آن فکر کنید؛ این، آن چیزی است که باید شما خودتان را برایش آماده کنید؛ این آن چیزی است که جوان ایرانی میتواند انجام بده مخاطب این مطالبه: وزارت ارشاد. صدا و سیما. آموزش و پرورش، آموزش عالی، حوزه های علمیه، معاونت علمی، بنیاد ملی نخبگان... 4. روی معادن بنده چقدر تکیه کرده ام در دولتهای مختلف، متأّسفانه خب خیلی نپرداختند، و خیلی از دولتها گوش نکردند به حرف ما. امیدواریم انشاءالله این دولت [به این امور بپردازد]....ما در یک نقطه ی حّساس هستیم. ترانزیت بسیار پیشرفته و خوبی می توانیم در دنیا باشیم. البّته احتیاج دارد به خطوط راه آهن، خطوط ریلی؛ من راجع به این خطوط ریلی هم باز ــ این درد دلها را با شما جوانها باید بکنیم ــ مکّرر در دولتهای مختلف راجع به خطوط ریلی من تأکید کرده ام؛ (ترک فعل مسئولین مربوطه!) مخاطب این مطالبات: وزارت صنعت، وزارت راه @haad1442
هیچوقت در طول تاریخ جمهوری اسلامی انقدر راهپیمایی ١٣ آبان واجب نبوده ما می‌آییم، ما صحنه‌ را خالی نمی‌کنیم 🤚 @haad1442
با صبر و حوصله به تنت زخم می‌زنند جوری که کشتن تو به تاخیر می‌کشید...😭😭😭 @haad1442
🥀رمزِ اسم یا اسم رمز در جستجوی نام شهیدی بودم که نحوه شهادتش بر سر زبان هاست. نامش را که دیدم حالم دگرگون شد *سید روح الله عجمیان * وای که همه چیز در اسمش نهفته بود ... سید روح الله، روح الله اسم رمز انقلاب است، وقتی مادری اسم کودکش را روح الله می گذارد، یعنی که اراده کرده خمینی را و انقلاب او را تکثیر کند...مادرها این را خوب می فهمند که نام فرزند از درونی ترین و حقیقی ترین جای قلب بیرون می آید و تمام آرزوی مادر در یک نام نمایان می شود. مادر این شهید به عشق خمینی و مکتب اوست که نوزادش را روح الله نام گذاشت... از همین جا بوسه ای بر دامن مادر شهید روح الله می زنم و به او می گویم تو رسم مادری هدفمند را به ما آموختی ...عاقبت بخیری فرزند آرزوی هر مادری است ...چه خیری بهتر از شهادت 😭😭😭😭 مادر شهید گفت سید روح الله آرزوی دفاع از حرم خانم زینب سلام الله را داشته .. طنین صدای شهید آوینی را می شنوم که می گفت: ... نومید مشو که تو را نیز عاشورایی است و کربلایی که تشنه خون توست و انتظار می کشد تا تو زنجیر خاک از پای اراده ات بگشایی و از خود و دل بستگی هایش هجرت کنی و به کهف حصین لازمان و لا مکان ولایت ملحق شوی و فراتر از زمان و مکان، خود را به قافله سال شصت و یکم هجری برسانی و در رکاب امام عشق به شهادت برسی ... سید روح الله ۱۲ آبان ۱۴۰۱ خودش را به قافله رساند و در رکاب امام به شهادت رسید ... ✍ سادات رضوی @haad1442
🌺هر سخن کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند🌺 ✍حمیده ذوالفقار @haad1442