eitaa logo
مجمع اسلامی حبل‌الله 🇵🇸
1.2هزار دنبال‌کننده
417 عکس
174 ویدیو
34 فایل
🔺تشکل مردم‌نهاد معتقد به اسلام ناب که انقلاب خمینی (ره) را فراتر از مذهب، ملیت و نژاد می‌داند و برای تقویت پیوندهای امت اسلامی تلاش می‌کند. https://ble.ir/hablollahir 📱ارتباط با ادمین: @Hablollah_admin 📱ارتباط با دبیر مجمع: @mahdimabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇵🇸سرودهٔ حجت‌الاسلام سید روح‌الله مؤید برای شهیدهٔ نوجوان اهل غزه، 🥀 آخرین بار دم خانه صدایش کردم رفت و با بدرقه ی اشک، دعایش کردم مضطرب بودم و بر لطف خدا دل بستم مثل موسی وسط نیل رهایش کردم کوله برداشت که آینده ی میهن باشد چهار قل خواندم و نذر سر و پایش کردم خبر پر زدنش را که شنیدم مُردم! حسرت این بود که از خویش جدایش کردم در اتاقش نفس عطر شهیدان را داشت عاقبت راهی جمع شهدایش کردم کشته ی نام فلسطین شده پس بنویسید زنده باشد، که در این راه فدایش کردم دخترم، آن گل خونین کفن پوشم را با دل سوخته تقدیم خدایش کردم یاد آن روز که بر موی گلم شانه زدم ... دل خود گرم به این خاطره هایش کردم 📣 همراهی ما در دیگر پیام‌رسان‌ها: بله|سروش 🆔 @Hablollahir
🔔اطلا‌ع‌رسانی 🇵🇰 نشست «اقبال‌شناسی و زبان و ادبیات در » 🔰به همراه خوانش اشعار فارسی، اردو و عربی 🎤سخنرانان: ▶️پروفسور محمد جعفر یاحقی ▶️دکتر محمد تقوی ▶️سرکار خانم معصومه محمود، دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی ✳️با حضور دکتر شهریارخان، سرکنسول کشور پاکستان در مشهد و مسئولین و اساتید دانشگاه 📝 همراه با ثبت‌نام دوره‌های رایگان حضوری/مجازی آموزش زبان اردو 🗓 یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ 🕰ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح 📍دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد، تالار دکتر شریعتی ✅ شرکت در این نشست برای عموم علاقمندان آزاد است. 🆔 @Hablollahir
💐 سلام علی آل طه و یاسین 📖غزل ماندگار شیخ نورالدین عبدالرحمن جامی (عالم و عارف و شاعر بزرگ اهل‌سنت خراسان بزرگ در قرن نهم هجری) در مدح حضرت امام علی‌بن‌موسی الرضا علیه‌السلام سلام علی آل طه و یاسین سلام علی آل خیر النبیین   سلام علی روضة حلّ فیها امام یباهی به الملک و الدین   امام به حق شاه مطلق که آمد حریم درش قبله‌گاه سلاطین   شه کاخ عرفان، گل شاخ احسان در دُرج امکان، مه برج تمکین   علی بن موسی الرضا کز خدایش رضا شد لقب چون رضا بودش آیین   ز فضل و شرف بینی او را جهانی اگر نبودت تیره چشم جهانبین   پی عطر روبند حوران جنت غبار دیارش به گیسوی مشکین   اگر خواهی آری به کف دامن او برو دامن از هر چه جز اوست درچین   چو جامی چشد لذت تیغ مهرش چه غم گر مخالف کشد خنجر کین   🌺میلاد حضرت ثامن الحجج علیه‌السلام بر تمام مسلمانان و دلدادگان حضرتش مبارک. 📣 همراهی ما در دیگر پیام‌رسان‌ها: بله|سروش 🆔 @Hablollahir
🔰"وارث بعثت" گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) 🔸با سخنرانی: آیت الله عبدالکریم (مختصات اسلام از منظر امام خمینی) حجت الاسلام والمسلمین مجتبی (فقه امام خمینی: پیوند حجیت و عینیت) 🔸زمان: شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ساعت ۱۵:۳۰ 🔸مکان: خیابان آیت الله شیرازی، بین شیرازی ۹ و ۱۱، مدرسه علمیه ولایت(حسینیه آیت الله شیرازی) 🔻تشکل طلبگی با همکاری: اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی مدرسه علمیه ولایت مدرسه علمیه عالی نواب مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج)، سطح دو جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صوت حبل‌الله 🌐با موضوع: «از استانبول تا کابل آخرین وضعیت جریانات اسلامگرای منطقه» 🎤 (دبیر اتحادیهٔ بین‌المللی امت واحده) 🔺بخش ۱/۲: 🇹🇷 🔻دریافت صوت بخش دوم (افغانستان) 📣این نشست در روز پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ برگزار شده است. 🆔 @Hablollahir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صوت حبل‌الله 🌐با موضوع: «از استانبول تا کابل آخرین وضعیت جریانات اسلامگرای منطقه» 🎤 (دبیر اتحادیهٔ بین‌المللی امت واحده) 🔺بخش ۲/۲: 🇦🇫 🔻دریافت صوت بخش اول (ترکیه) 📣این نشست در روز پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ برگزار شده است. 🆔 @Hablollahir
🔍محورهای حبل‌الله «از استانبول تا کابل بررسی آخرین وضعیت جریانات اسلامگرای منطقه» 🎤 علیرضا کمیلی، دبیر اتحادیهٔ بین‌المللی امت واحده 🇹🇷بخش اول: 🔸ترکیه در چه فرآیندی از آتاترک لاییک به اسلامگرایان «عدالت و توسعه» رسید؟ 🔹مهمترین عوامل محبوبیت و پیروزی اردوغان یا وجود اوضاع سخت اقتصادی مردم چه بود؟ 🔸از دید مردم ترکیه، دوگانهٔ انتخابات اخیر، جدال بر سر دین‌داری و بی‌دینی بود. 🔹آیا ترکیه به دوران ماقبل اسلام‌گرایان برخواهد گشت؟ 🔸چرا آمریکا حتی همین دولت ترکیه‌ای را که پروازهای مستقیم متعدد به فلسطین اشغالی دارد نمی‌تواند تحمل کند؟ 🇦🇫بخش دوم: 🔸آمریکا از افغانستان خارج شد یا اخراج شد؟ خود حاکمان فعلی افغانستان آیا انتظار به قدرت رسیدن خود را داشتند یا...؟ 🔹سیاست نظام مبنی بر تنش‌زدایی با حاکمیت جدید افغانستان، آیا عاقلانه بوده است؟ 🔸آمریکا در مدت ۲۰ سال اشغالگری خود، چه برنامه‌هایی را برای مبارزه با فرهنگ اسلامی در افغانستان اجرا می‌کرد؟ 🔹آیا رویکردهای طالبان در حوزه‌های رسانه، موسیقی و زنان، نسبت به بیست سال قبلشان تفاوتی دارد یا نه؟ 🔸طالبان در دوران جدید حاکمیت خود، چه تعاملی با شیعیان (حسینیه‌ها، حوزه‌های علمیه، مراسم محرم و...) دارند؟ 🔹آیا حاکمان افغانستان مسئلهٔ حقابه را به رسمیت شناخته‌اند؟ چرا این موضوع به تنش رسانه‌ای کشیده شد؟ 🔸ماجرای درگیری‌های مرزی اخیر چه بود؟ 🔔تشریح این محورها را در صوت بخش اول (ترکیه) و بخش دوم (افغانستان) نشست دنبال کنید. 📣 همراهی ما در دیگر پیام‌رسان‌ها: بله|سروش 🆔 @Hablollahir
📣 آگهی دعوت به همکاری 🔹️جهت با نوجوانان در ایام تابستان ۱۴۰۲ در محلات و مشهد مقدس 📌با مدیریت حاشیه شهر مشهد 💠ویژه برادران و خواهران دانشجو، طلبه و فعالان فرهنگی 🔸️متقاضیان محترم می‌توانند با مراجعه به لینک زیر ثبت‌نام کنند: https://survey.porsline.ir/s/YdMmoXTF 📬 دریافت اطلاعات بیشتر و پاسخ به سوالات با ارسال پیام به: @Seyedmohsenekhteraei 🆔 @Hablollahir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📕تیزر مسابقه کتابخوانی 🔹 با مشارکت ، مجموعهٔ ، معاونت فرهنگی سپاه امام رضا علیه‌السلام، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد و ادارهٔ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان 💶 با ۱۰۰میلیون ریال جایزه نقدیمهلت شرکت در مسابقه تا پایان ۱۴۰۲ تمدید شد ♨️شرکت در مسابقه: 🖇 https://b2n.ir/tavaneasheghi 🎁 آشنایی با کتاب و خرید نسخهٔ کاغذی با تخفیف ویژه؛ ۴۵۰۰۰ تومان: https://ketabresan.net/w/tQmnO 📱خرید نسخهٔ الکترونیک با ۵۰٪ تخفیف؛ ۱۲۵۰۰ تومان: http://www.faraketab.ir/b/102207?u=733404 📣 همراهی ما در دیگر پیام‌رسان‌ها: بله|سروش 🆔 @Hablollahir
🇦🇫🇮🇷 چرا هرگونه تلاشی برای گسست میان و محکوم به شکست است؟ 📝چکیده‌ای از یادداشت دکتر با عنوان: «شانزده نکته درباره ما و افغانستان» 🔖https://t.me/azbarresihayetarikhi 🔸اهل‌سنت افغانستان حنفی‌اند که در سده‌های نخستين، معتزلی و در توحيد تنزيهی به شيعه بسيار نزديک بودند. حنفیان در سده‌های بعدی ماتريدی شدند که از اشاعره به شیعه نزدیکترند. 🔹امام ابوحنيفه از دوستداران اهل‌بيت و حامی برخی قيامهای علويان بود و پیروانش بيشترين ارتباط را با زيديه و شيعیان امامی بغداد داشتند. در عصر سلجوقی به سبب تقویت این ارتباط، در ری، حنفيان مجالس منظم دههٔ محرم را برگزار می‌کردند. 🔸دليل دوم پيوند حنفی‌ها با شيعيان امامی، زبان فارسی بود. در خراسان و فرارود، حنفیان قرن‌ها در مجالس وعظ و درس و حتی در نوشته‌های فقهی از فارسی استفاده می‌کردند. در عصر امپراتوری گورکانی که مذهب حنفی غالب بود، زبان فارسی موجب ارتباط بيشتر شيعيان و حنفيان شبه‌قاره شد. 🔹پس در مجموع، حنفی‌های شبه‌قاره و افغانستان، پیوند وثیقی با شیعیان و زبان فارسی داشتند. تا اینکه از سدهٔ ۱۸ م. و با نفوذ تمايلات سلفی و وهابی در شبه‌قاره، هم ارتباط فرهنگی حنفیان این منطقه با ادبيات فارسی کم‌رنگ شد و هم نزديکی‌های فکری و کلامی آنان با بخش عظيمی از حنفيان خراسان. اما همچنان سنت کهنسال حنفی، ارتباط گسست‌ناپذيری با زبان فارسی دارد. 🔸عالمان مهم حنفی همواره از خراسان (بلخ و بخارا و سمرقند و خوارزم) بوده‌اند. در کتاب‌های عربی حنفيان بسياری از کلمات به فارسی است. بسياری از کتاب‌های فقه و کلام حنفی، حتی استفتائات و پاسخ آن به فارسی است؛ چون مخاطبان آنها در خراسان بزرگ و فرارود، یا فارس‌زبان بودند و يا فارسی، زبان فرهنگی و علمی آنان بود. 🔹با گسترش حنفی‌گری به سوی آناتولی و آسيای صغير و نیز مهاجرت ترکان به بخش‌های غربی، فارسی نيز بدان سو گسترش بيشتر پيدا کرد. 🔸ادبيات مذهب حنفی در شام و مصر با ادبيات فقه حنفی در خراسان و فرارود نوعی گسست را نشان می‌دهد که دليلش سهم مهم زبان فارسی در نوشته‌های حنفيان خراسان است. زیرا خود امام ابوحنيفه و بيشتر شاگردانش ايرانی و خراسانی بودند. ابوحنيفه حتی قرائت نماز را به زبان فارسی جايز می‌دانست. 🔹در سده‌های بعد هم اسلام در شرق آسيا بيشتر از طريق حنفيان گسترش یافت و پای زبان فارسی از این راه به چين و برخی مناطق آسيای دور باز شد. 🔸مانع بزرگ در برابر هویت مشترک دینی و زبانی و فرهنگی افغانستان با ایران و خراسان، تفکر وهابی است که البته خود حنفيان بيش از ديگران به پیوندناپذیر بودن مذهب حنفی با وهابیت آگاهند. 🔹اسلاف وهابيت (اصحاب حديث قديم بغداد و شام) بيشترين انتقادها را از امام ابوحنيفه داشته‌اند. در طرف مقابل، اخطب خوارزم (خوارزمی) که يکی از مهمترين کتاب‌ها را در فضائل ابوحنيفه نوشته، خود نويسندهٔ دو کتاب مهم، یکی در فضائل امام علی‌بن ابی‌طالب و ديگری در مقتل امام حسين است. 🔸بنابراین، هرگونه تلاشی برای ايجاد گسست ميان ايران و افغانستان محکوم به شکست است. اشتراک فرهنگی این دو کشور، چندهزار ساله است و فرهنگ دينی و مذهبی و زبانشان پيوندهای عميق دارد؛ اصلا وحدتی است در عين کثرت. 📣 همراهی ما در دیگر پیام‌رسان‌ها: بله|سروش 🆔 @Hablollahir
💢پنجمین دوره معرفتی، تشکیلاتی ⭕️ مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب در راستای تربیت 🔸مشهد مقدس 📆 ۱۹ تا ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۲ ثبت نام: https://survey.porsline.ir/s/RBcn5eET 🔹راهنمای دوره عصر اقامه: @Mimebnera ❇️جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔸اسامی برندگان خوش اقبال اعلام شد. 🔸 شاید شما برنده مسابقه کتابخوانی بعدی باشید و همای سعادت بر دوش شما نشیند. همچنان را دنبال کنید. خبرهایی خوب در راه است. @ketabresan 1- سرکار خانم سولماز کریمی 2- جناب آقای حسن اکبری 3- سرکار خانم ریحانه صادقی 4-جناب آقای حسین نیری 5- سرکار خانم محدثه شیرده سعدآباد 6- جناب آقای سید حامد حائری زاده 7- جناب آقایقدیر کاهانی مقدم 8- سرکار خانم متینا شیردل 9- سرکار خانم مهشید نوریان 10- سرکار خانم هانیه حاجب 🔻به ما بپیوندید🔻 کتاب رسان | شبکه کشوری توزیع کتاب📚 @ketabresan
💠 دوره عماد *پرورش گزارش‌گر میدان مقاومت* ❇️ چگونه می‌شود در قالب گزارش‌های میدانی، به‌هنگام و دست‌اول، محور مقاومت را بر اساس طرح انقلاب اسلامی روایت کرد؟ 🔸سرفصل‌ها: - مهارت‌های رسانه‌ای (خبرنویسی، مصاحبه، گزارش‌گری و ...) - آموزش‌ زبان (عربی) - تاریخ تحلیلی شکل‌گیری محور مقاومت - آشنایی با بازیگران میدان - روایت انقلاب اسلامی در توضیح میدان مقاومت و بررسی تمایز گفتارهای موجود با آن (گفتار منافع ملّی، گفتارهای مذهبی-قومی، گفتارهای متأثر از انجمن حجتیه، گفتارهای وحدت‌ستیز، گفتارهای ضدمقاومت و... ) - آشنایی‌زدایی از گفتار رهبران مقاومت و به کارگیری آن در ساخت روایت میدانی 🔺مهلت ثبت نام: 7 تیر 1402 ✅ شرایط: دوره ویژۀ آقایان و به‌صورت حضوری در تهران برگزار می‌شود 📎لینک پیوند ثبت‌نام اولیه: https://b2n.ir/emad_moqawemat 📞شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر: 09100508277 @emad_moqawemat
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🪙 امام باقر(ع) و نجات نظام پولی جهان اسلام! • نظام مالی، دو پولی بود: درهم ساسانی و دینار رومی/ تصرفات جزیی در ضرب سکه، نظام پولی را عوض نمی کرد. • نظام مالی بین دو پول متفاوت، مشکلات خود را داشت از جمله: نسبت بین دو پول! گاهی یک دینار ۷درهم ارزش داشت و گاه به ۲۵و ۳۵درهم می رسید! - از علل این تولرانس، "میزان حجم پول" بود. اگر درهم در غنائم از ایران زیاد می شد بر ارزش دینار اثر موضعی داشت. گاهی هم بخاطر فرار از زکات یا واکنش به حجم پول، دینارها ذوب و شمش طلا می شد و تبعا ارزش دینار آن افزون می شد! • امپراطوری روم در تهدید خود مسلمین را مخیّر کرد یا با به پیامبرشان معامله کنند! و یا دینار را کنار بگذارند! ⬅️ دومی موجب کاهش حجم دینار شده و بر ارزش درهم هم اثر میکرد! مثلا ارزش یک دینار به۲۵ و ۳۵درهم می رسید! ⬅️ تجارت و تولید و خدمات با کاهش نقدینگی مواجه و قیمت ها بالا می رفت! • ابتکار امام باقر(ع) در این بستره شکل گرفت: یک نظام پولی مستقل و حذف کامل دینار رومی و درهم ساسانی! (ر.ک: حیاة الحیوان الکبری ج۱ص۹۷) • ماهم اگر دو دهه قبل را به سمت ایجاد "بازار مشترک اسلامی" و "پول واحد اسلامی" می بردیم تحریم های دلار، کشورهای اسلامی و ایران را دچار این همه مخاطره نمی کرد! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
✳️ روز بازگشت به اسلامی 💠 در غدیر معلوم شد که در جامعۀ اسلامی، «حکومت زر و زور» معنا ندارد. (حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ۱۳۹۵/۶/۳۰) 🌺 عید پیوند مومنان با راه‌ورسم مولا مبارک. 🆔 @Hablollahir
📣 خون شهیدان مظلوم امنیت، مایه وحدت ملت است / تعلل در رسیدگی به حوادث استان سیستان‌وبلوچستان، موجب جولان تندروها شده است 📜 متن بیانیه تشکل‌های دانشجویی استان به‌مناسبت شهادت دو تن از حافظان امنیت در حادثهٔ تروریستی ۱۷تیر۱۴۰۲ زاهدان 📖 «والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا و ان الله مع المحسنین» (عنکبوت: ۶۹) بسم رب الشهداء و الصدیقین 🔸در پی حمله تروریستی روز شنبه ۱۷تیرماه به کلانتری۱۶ ، مجموعه تشکلهای دانشجویی استان سیستان‌وبلوچستان، ضمن محکومیت شدید این حادثه تروریستی، تسلّی و همدردی خود را به خانواده‌های این شهیدان عزیز ابراز نموده و صبر و سکینه‌ی الهی را برای آنان و علوّ درجات برای شهیدان این حادثهٔ تروریستی از پرودگار متعال مسئلت می‌نماید. 🔹 بی‌شک، خون به ناحق ریخته شهدای مظلوم امنیت، بر خلاف ارادهٔ دشمنان، مایهٔ وحدت ملت و بیداری چشمان خواب‌آلود و غفلت‌زده خواهد شد؛ ان‌شاءالله. 🔸و اما بعد؛ جنبش دانشجویی بر خود لازم می‌داند بدینوسیله نکاتی را به برخی مسئولین و تریبون‌داران، از ائمهٔ جمعه سیستان تا زاهدان و ایرانشهر متذکر شود: 🔹امروز شاهد آن هستیم با وجود گذشت ۱۰ ماه از و تلاشهای قابل تقدیر دلسوزان برای تبیین ابعاد ماجرا، هنوز ابهامات جدی از ماوقع در اذهان شیعه و سنی استان باقی مانده است و چونان آتش زیر خاکستر، در وقایعی بحرانی مثل حملهٔ اخیر، شعله‌ور می‌شود و آتش تفرقه را روشن می‌کند. 🔸در مدت اخیر متاسفانه اکثر عقلا، نخبگان و تریبون‌داران شمال و جنوب استان، به‌جای تنش‌زدایی و ایجاد بستر گفت‌وگو و کمک به نظام اسلامی برای تحقق و شکل‌گیری مطالبات مشروع و مسالمت‌آمیز، خودشان معضلی شده‌اند و در قفس نفسانیت و احساساتشان گرفتار گشته‌اند؛ به‌طوریکه باید آنها را به الگوگیری از رفتار عموم مردم توصیه نمود و بدانها متذکر شد که به‌جای رجزخوانی و طعنه زدن در تریبون‌های عمومی به یکدیگر و ایجاد دوقطبی، با تدبیر و هم‌اندیشی مشترک، در پی ترمیم شکاف و بحران پیش آمده باشید. 🔹متاسفانه برخلاف سایر پرونده‌های ایام اغتشاشات سال گذشته در دیگر نقاط کشور، شاهد تعلل و تاخیر در روند رسیدگی به پرونده فاجعهٔ ۸مهر ماه هستیم، که این امر موجب شده است بیش از همیشه، فضا برای جولان تندروها باز شود و آنها بتوانند از فضای غبارآلود و مبهم استان، نهایت استفاده را برای پیشبرد اهداف شوم خود ببرند. 🔸باید گفت عدم التزام عملی مسئولین ذیربط در این پرونده به آیه شریفه «وَلَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَيَاةٌ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» خود، یکی از دلایل پیدایش اتفاقاتی چون حملهٔ تروریستی شنبه، شهادت ناجوانمردانه شهید شهرکی و همسر بزرگوارشان و... است و بخشی از علل افزایش چنین رخدادهایی در استان، پیامد بی‌توجهی مسئولین به فضای ملتهب و پرتشنج استان دانست. 🔹 در پایان، جنبش دانشجویی ضمن اعلام اعتراض جدی نسبت به عدم پیگیری جدی و کافی مطالبات به‌حق نمایندهٔ ولی فقیه در استان، حضرت آیت‌الله محامی و همچنین عدم پیگری جدی دستورات صریح ، این هشدار را به مسئولین ذی‌ربط و ذی‌صلاح می‌دهد که با چشمی باز، نظاره‌گر سکوت و انفعال معنادار شما در حل و بهبود شرایط استان و آرامش بخشیدن به ذهن آزردهٔ جامعهٔ شیعه و سنی استان هست و در صورت تعلل بیش از این، بنا بر «بند میم» وصیت‌نامهٔ امام خمینی (ره) عمل خواهد کرد. 🖋جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان‌وبلوچستان 🖋جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل 🖋انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان‌وبلوچستان 📎http://snn.ir/004YNM 🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🩸 فَیا سیوفُ خُذیني... 🚩 عظمت قیام سیدالشهدا علیه‌السلام در بیان مولوی عبدالرحمن چابهاری، مدیر جامعة الحرمین الشریفین و امام جمعهٔ چابهار 📎 کاری از مجموعهٔ رسانه‌ای «عارفان جام» مسجد خواجه عزیزالله تربت‌جام 📣 مقام معظم رهبری: «وحدت بدین معنی است که نخبگان در هر کشور و هر مذهب، آحاد مردم را با مشترکات یکدیگر آشنا کنند.» (پیام حج ۱۴۰۲) 🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🩸 میراث مقدس امام حسین علیه‌السلام 🚩 تحلیل قیام سیدالشهدا علیه‌السلام بر ضد حکومت غیردینی و استبدادی بنی‌امیه 🖋 به قلم مولانا محیی‌الدین ابوالکلام آزاد، مفسر قرآن و شاعر برجستهٔ حنفی و از پیشگامان نهضت ضداستعماری هندوستان 📎 بخشی از مقالهٔ «تاریخ حادثهٔ کربلا» 📣 مقام معظم رهبری: «وحدت بدین معنی است که نخبگان در هر کشور و هر مذهب، آحاد مردم را با مشترکات یکدیگر آشنا کنند.» (پیام حج ۱۴۰۲) 🆔 @Hablollahir
🌐 ما، اهل‌سنت مشهد و عینک دودی جریان تحجر 🔻نگاهی متفاوت به حضور اهل‌سنت در حاشیۀ شهر مشهد و نحوۀ مواجهه با آن 🖋 حجت‌الاسلام مهدی محمدآبادی 📕 منتشر شده در ویژه‌نامه عاشورایی هیئت لبیک مشهد 📖 متن کامل یادداشت را اینجا ببینید. 🆔 @Hablollahir
🌐 ما، اهل‌سنت مشهد و عینک دودی جریان تحجر 🔻نگاهی متفاوت به حضور اهل‌سنت در حاشیۀ شهر مشهد و نحوۀ مواجهه با آن 🖋 حجت‌الاسلام مهدی محمدآبادی 📕 منتشر شده در ویژه‌نامه عاشورایی هیئت لبیک مشهد 🔹«فلان مولوی به سنی‌ها گفته علیکم بالمشهد»، «نیمی از دبستانی‌های مشهد سنی هستند»، «آیت‌الله فلانی پیام داده که وهابیت تا چندی دیگر، دور حرم امام رضا را کاملا تصرف می‌کند؛ آخرین زیارت‌هایتان را بروید»، «شیعیان مشهد! بچه بیاورید که دیگران هر کدام اقلا هفت تا بچه دارند» و... . 🔸این فقط بخشی از پیامهایی است که دربارۀ حضور اهل‌سنت در مشهد ساخته شده و بیش از ده سال است دست‌به‌دست می‌شود. حجم این پیامها آنقدر زیاد بوده که فعالان شهرهای دیگر را نیز نگران کرده است. اما منشأ این گزاره‌های بی‌سند کجاست؟ هدف از تولید و انتشار آن چیست؟ 🔹وقتی امام خمینی (ره) پرچم مبارزه با سلطنت استعماری پهلوی را برافراشتند، بخشی از جریان مذهبی به ایشان می‌تاختند که شما را با «تنها شاه شیعۀ جهان» چه کار؟ (صحیفهٔ امام، ج۲۱، ص۲۷۸) جالب است که شبیه همین اشکال را مأمور ساواک به امام (ره) می‌کند که چرا با «رهبران سنی‌مذهب» هم‌نوا شده‌اید؟ (صحیفهٔ امام، ج۱، ص۷۷) منظورش ضدیت با اسرائیل بود که علمدارش در آن زمان، جمال عبدالناصر رئیس‌جمهور مصر بود. این یعنی رژیم شاه هم خیلی خوب می‌دانست که «دیگری» آن جریان مذهبی و حوزوی مخالف امام (ره)، «سنی» بود، نه «ظالم» و «مستکبر» و همین انحراف عقیدتی، بهترین زمینه برای یارگیری شاه از بدنۀ متحجر مذهبی شد. 🔸انقلاب با خون دل امام (ره) و مجاهدت مردم به پیروزی رسید و جریان تحجر، تودهنی سختی خورد. اما این غدۀ سرطانی، به فکر بازسازی و روتوش چهرۀ خود افتاد و این بار با شعارهای انقلابی به میدان آمد. از جمله، وقتی رهبر انقلاب از «بحران جمعیت» گفتند و نسبت به بازوی مهم اقتدار ایران اسلامی ابراز نگرانی کردند، اینها بی‌توجه به بیانات صریح رهبری، موضوع افزایش جمعیت را در تقابل با اهل‌سنت قلمداد کردند؛ با این توضیح که «رهبری نمی‌تواند همه چیز را پشت تریبون بگوید»! 🔹بستر باورپذیر شدن این ، مهاجرت اهل‌سنت به حاشیۀ مشهد بود. ناآگاهی عمومی شیعیان از باورهای اهل‌سنت نیز مزید بر علت بود که دروغ بزرگ: «وهابیت در حال فتح مشهد است» راه خود را در بخشی از افکار عمومی شیعیان باز کند. اما اصل ماجرا چیست؟ 🔸برای ، اصلا مهم نیست که ساکنان شهرهای دورازمرکز شرق کشور، از کف امکانات و خدمات رفاهی و معیشتی محروم هستند؛ برایشان اهمیتی ندارد که صنایع اشتغال‌زا در شهرهای بزرگ جمع شده‌اند؛ برایشان مهم نیست که خشکسالی‌های پیاپی، کشاورزی و دامداری را هم رو به نابودی برده و مردم درمانده را به امید لقمه نانی، حتی اگر شده از راه کارگری و دستفروشی و...، از خانه و کاشانه و دیار آبا و اجدادی، جدا و مهاجر و حاشیه‌نشین شهرهای بزرگ کرده است؛ آن هم در نقاطی که از مشکلات عدیدۀ فرهنگی و اجتماعی رنج می‌برد و بعضا از خدمات شهری حداقلی، مانند مدرسه، بیمارستان، شبکۀ فاضلاب، خیابان‌کشی استاندارد و... هم محروم هستند. 🔸برای متحجران مذهبی، جمهوری اسلامی، نه «اسلامی»، که «شیعی» و فرقه‌ای است؛ فرصت تلافی ظلم‌های تاریخی «حاکمان جور» و خالی کردن دق‌دلی آنها بر سر «شهروندان اهل‌سنت» است، نه ارمغان‌آور توحید و عدالت‌ و کرامت و آزادی برای مستضعفان جهان. 🔹از دید متحجران، امام هشتم (ع)، ملک طلق ماست! پس اگر مشهد الرضا (ع) برای اهل‌سنت مقید ایرانی یا شیعۀ افغانستانی جذابیت داشت، لابد ریگی به کفش دارند و خواب پریشانی برای «شیعۀ ایرانی» دیده‌‍‌اند! پس لابد حق داریم دیگران را، به صرف شیعه یا ایرانی نبودن، «مورد امنیتی» ببینیم. 🔸دریغا که هشدارهای امام (ره) به‌ویژه در سال آخر حیات شریفشان (از جمله در پیام شهادت حجت‌الاسلام سید عارف الحسینی) جدی گرفته نشد و مشت این جریان «مقدس‌نما»، برای عموم که بماند، حتی برای خواص، و بدتر، حتی برای تصمیم‌گیران و مدیران هم آنچنان که باید، باز نشده و بعضا شاهد رخنۀ این «مار خوش‌خط‌وخال» در جایگاه‌ها و نهادهای حساس نظام نیز هستیم. 🔹روشن است که نمی‌خواهیم از تهدیدات و توطئه‌های دشمنان غفلت کنیم؛ اما چرا به بهانۀ تهدیدهای احتمالی، فرصت‌های قطعی را می‌سوزانیم؟ چرا تفاوت‌های طبیعی خدادادی را که مایۀ تضارب و رشد و بالندگی است، دستمایۀ نزاع و شکاف اجتماعی می‌کنیم؟ 🔸اگر قرار است مشهد واقعا پایتخت معنوی ایران اسلامی و موتور محرک تمدن نوین اسلامی باشد، چه فرصتی بهتر از این که مشهد دوباره کانون تلاقی فرهنگها و مذاهب و ملیت‌ها شده و نمایانگر الگویی از هم‌افزایی بین شیعه و سنی، ایرانی و غیرایرانی و فارس و بلوچ و ترکمن و عرب و... باشد؟! 🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 معمای یک «داغ» غریب 🔺بیان مناقب حضرت زین‌العابدین علیه‌السلام 🎤 جناب مولوی بهزاد فقهی، خطیب و استاد برجستهٔ حوزهٔ علمیهٔ خراسان 📍رمضان المبارک ۱۴۴۴ ق، دار العلوم «شورک ملکی» (از توابع بخش رضویهٔ مشهد مقدس) 📣 «هيچكس نبايد خيال كند كه اهل‌بيت پيغمبر، مخصوص و متعلق به شيعه‌اند
؛ نه، مال همهٔ دنياى اسلامند
... 
حالا يكى او را امام و واجب‌الاطاعه و مفروض‌الطاعه ميداند، يكى نميداند؛ اما قبولشان دارند. اينها حقايقى است؛ بايد اينها را فهميد، بايد اينها را نهادينه كرد.» (حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ۱۳۸۸/۲/۲۳) 🎞 قطعهٔ صوتی-تصویری: گروه رسانه‌ای «عارفان جام» 💻 پیاده‌سازی متن و جلوهٔ گرافیکی: کارگروه رسانهٔ حبل‌الله 🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 سیستان‌وبلوچستان تشنهٔ آب و عدالت است ✍ بخشی از یادداشت کوتاه و صریح حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی (قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور) دربارهٔ مشکلات سیستان‌وبلوچستان و حقوق برزمین‌ماندهٔ مردمان قهرمان آن: 🔹فقدان آب و مدیریت آب، باعث ناامیدی مردم شده... باید مراقب شرکت‌هایی بود که فکر می‌کنند اگر طرح آبرسانی به سیستان برایشان آب ندارد، نان که دارد. 🔸باید صادقانه، نتیجهٔ دادگاه نظامی و و موانع محاکمه برای مردم بیان شود تا ثمرهٔ اسلامی برای همه محسوس باشد. باید به مردم گفت مطالبهٔ مقام معظم رهبری در این باره چیست و چه زمانی اجرا می‌شود. 🔹باید دستور رهبری برای ایجاد اشتغال پایدار در استان، اجرا و مسئلهٔ نان حل شود و از اجرای طرح‌های صوری جلوگیری شود. 🔸باید از دوقطبی کردن فضا علیه اشخاص و اماکن پرهیز کرد. 🔹 مستند تولیدی حوزهٔ هنری این استان، نقطهٔ آغازی برای بیان دغدغهٔ مردم است که مناسب است تا قبل از ۸ مهر پخش شود. 🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ امام حسین(ع) در نگاه فلسطینی‌ها گفتگوی سرباز روح الله رضوی با دکتر خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران درباره جایگاه امام حسین(ع) نزد فلسطینی‌ها ویدیوی کامل را در یوتیوب ببینید: https://aparat.com/v/TL2Ay 🔻🔻🔻 @screenshotpersian | همراه شوید
💧از کوزه همان برون تراود که در اوست 🇮🇷🇮🇶 خاطره‌ای از یک تعامل به زبان بین‌المللی اربعین ✍سرکار خانم اکرم جهانی ☀️ اگر بپرسی روز چندم و عمود چندم بود نمیدانم. هنوز به ظهر مانده بود. خورشید درست روی مغزمان بود، داشتیم ذوب میشدیم از داغی. تاولهای پای سمیه به جلزولز افتاده بودند، اشاره کرد به طرفی. یک دستی که انگار به‌زور شش کلاس درس خوانده روی دیوار سیمانی نوشته بود: «قاعة النساء.» 🔥🍞 از پشتِ دیوارها بوی نان تازه قاطیِ صدای بگوبخند عربی می‌آمد. از لای در نگاه کردم؛ پنج تا خانمِ مشکی‌پوشِ محجبه توی دوتا تنور نان می‌پختند. عاشق نان پختنم. طاقت نیاوردم، رفتم داخل؛ هرم داغیِ بیشتری خورد به صورتم اگر عقل داشتم باید فورا برمی‌گشتم، همان‌طورش هم داشتم گرمازده میشدم؛ سنگینی کوله هم بماند. 📹 ضبط دوربین گوشی را زدم و گرفتم سمتشان. حال اجازه گرفتن نداشتم. یکیشان به فارسی ضعیفی گفت: «خانم! خانم!» سریع ضبط را قطع کردم گوشی را آوردم پایین. میخواستم بگویم الان پاک می‌کنم که نفر پنجمی که دورترین بود به من، دست تکان داد و فارسی و عربی را قاطی کرده بود و میگفت: «ما را دوست داریم.» چیزهای دیگری هم میگفت که از یادم رفته. ✌️اینها را با هیجان میگفت دو انگشتش راهم به علامت پیروزی مدام تکان میداد. میخواستم بروم بغلش کنم بگویم: «عزیزم! اگر اینها را هم نگویی، عزیزی برای من، برای ما و برای هرکسی که مشایه را دارد بخاطر حسین علیه‌السلام می‌آید.» 📷 گفتم: «عکس بگیرم؟» سرتکان داد: «اِی، اِی.» 🤝 ولی فکر کردم همین حالا هم که نه او درست و حسابی فارسی بلد بود و نه من عربی، بازهم حرفهایمان را به هم زدیم، هم به هم زدیم، هم به همه. همان علامتی که او نشان داد را همه زبان‌های دنیا میفهمند. اصلا ما علامت خودمان را داریم. علامت ما همین مسیر است، همین فی‌سبیل‌الله بودنمان است ان‌شاءالله. پیروزیم، واقعا پیروزیم. تا وقتی که باهم، با وجود همه تفاوتها در یک مسیریم، پیروزیم. 🧕جلوی آن تنورها با آن حجابشان -درجهٔ گرمای هوا نمیدانم چند درجه بود، صورتهای سرخ و گرگرفته‌شان میگفت صددرجه است، و آن نشاط و لبخندهایشان میگفت انگار توی بهشت خدایند- ولی چه نانی پخته بودند؛ توی دهانت میگذاشتی آب میشد از خوشمزگی و تازگی. 📍مشایه، محرم‌الحرام ۱۴۴۵ 🆔 @Hablollahir