eitaa logo
️حقیقت واصل
1.2هزار دنبال‌کننده
13.5هزار عکس
10.9هزار ویدیو
465 فایل
🌹امام خامنه ای:عادت کنیم که همه اخلاص وفداکاری و محبت وهمه قلب خودرابه #امام_زمان علیه السلام تقدیم کنیم. تاسیس کانال حقیقت واصل درتلگرام ،۸ آذر ۹۵ تاسیس کانال حقیقت واصل درایتا،۱۱فرودین ۹۷ به مدیریت محمدلو با احترام تقدیم محضر امام زمان
مشاهده در ایتا
دانلود
آنها ایستادند پای امام زمان خویش ... 🌹دوستان صمیمی مدافع حرم؛ شهادت ۴ رفیق که در یک روز آسمانی شدند با زمزمه ی سرود یارب رفتند چون تیرشهاب در دل شب رفتند تا زنده شود رسالت خون حسین با نام شکوهمند زینــب رفتند 💠 امروز ۲۱ آبان ماه سالروز شهادت شهدای اربعه حلب : 🌹شهید مدافع حرم احمد اعطایی 🌹شهید مدافع حرم مسعود عسگری 🌹شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان امیری 🌹شهید مدافع حرم سید مصطفی موسوی
️حقیقت واصل
✅ بیانات ناب امام خامنه ای: 🔺ما تشیّعی را که مرکز و پایگاه تبلیغاتش لندن است قبول نداریم؛ این تش
🔻آیت‌الله طباطبایی‌نژاد پاسخ داد: ❓چرا به امام خمینی و رهبر معظم انقلاب «امام» می‌گوییم 🔹امام جمعه اصفهان گفت: امامت دو معنا دارد، یکی به معنی پیشوایی و است که ما از این بُعد به امام راحل و رهبر معظم انقلاب «امام» میگوییم و یا به جلودار نماز جماعت، امام جماعت گفته می شود، حتی در امر کفر و طاغوت هم امام داریم و از این بُعد اهل تسنن قائل هستند که هر کسی حتی به زور حکومت را گرفت امام و پیشوای مردم است. 🔹معنای دوم ، امامت ابراهیمی است؛ امامت و مقامی که خداوند بعد از نبوت و خلیلیت به حضرت ابراهیم(ع) داد و این مقام و جایگاه جعل از سوی مردم نیست. حضرت ابراهیم(ص) پس از امتحانات سخت وطاقت فرسا به مقام امامت رسید ودراین لحظه «حضرت از خداوند درخواست رسیدن این مقام به ذریه اش را می کند که خداوند صریح می فرماید این مقام به اهل ظالم نمی رسد» اگر کسی حتی یک گناه کرده باشد به همان اندازه ظالم است و ما براین اساس معتقدیم، امامت هیچگاه به آدم ظالم و زورگو نمی رسد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تایید خبر سردار جلالی، رئیس پدافند غیرعامل درباره سرمایه‌گذاری‌های خارجی (آلمانی-عربی) توسط مدیرعامل اسنپ 🔹مديرعامل اسنپ: مدیریت واقعی و موسس اصلی شرکت اسنپ دو عرب/ آلمانی به نام ایاد الکسر و محمود فوز هستند 🔹سهامدار اصلی گروه اسنپ راکت اینترنت آلمان و ماجد الفطیم امارات ❌✅از شایعه تا واقعیت|شایعه انتساب مالکیت اسنپ به سپاه 🔹همزمان با راه‌اندازی تاکسی‌های اینترنتی، شایعه تعلق داشتن اسنپ به سپاه وجود داشت اما به تازگی مدیرعامل این شرکت توضیحاتی را درباره سهامداران آن ارائه کرده است. 🔸مدیرعامل شرکت اسنپ: حدود ۶۰ درصد از سهام اسنپ متعلق به شرکت ایرانسل است؛ در حدود ۳۰ درصد از سهام در اختیار سهامدار آلمانی و ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز متعلق به هایپراستار است که صاحب اصلی آن یک تاجر از امارات متحده عربی به شمار می‌رود. 🔻پیش از این نیز سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه تصریح کرده بود: نه تنها" اسنپ" ، بلکه هیچ یک از سامانه‌های هوشمند حمل و نقل شهری، ارتباطی با سپاه نداشته و ندارند. fna.ir/dd76mn
🚨🚨شبهاتی که جناب روحانی در این سالها باتوجه به فهم غلط از آیات قرآن و سیره اهل بیت در جلسات مختلف مطرح کردند ، 👈به همراه پاسخ آنها را در کانال حقیقت واصل به صورت منسجم بببینید: 📍پاسخ به ۱_شبهه نقد پذیری پیامبر!! ۲_مشروعیت حکومت امام علی و نقش خواست مردم !! ۳_مذاکره امام علی ،امام حسن،امام حسین،حتی امام رضا!!! ۴_اخیرا هم پیمان های متعدد پیامبر!! (پاسخ وواکنشها به این شبهه به صورت مفصل در کانال قرار داده شده) ✅✅پاسخ به تمامی این تحریفها را امروز در کانال حقیقت واصل در پیام رسان بخونید https://eitaa.com/hagigatevasel @hagigatevasel
📝جناب روحانی!پیامبر(ع) واهل بیت ایشان «نقدپذیر» بودند اما «قابل‌نقد» خیر ✅پاسخی درمورد افاضات جدید رئیس جمهور درمورد : ⛔️ وقتی کسی از «عاشورای امام حسین(ع)» و «مناظرات اعتقادیِ امام رضا(ع)» و «صلح امام حسن(ع)» بگیرد؛ یا با زبان روزه، مبنای اعتقادی شیعه دربارۀ ولایت الهیه‌ی امیرالمؤمنین علیه‌السلام و سخن صریح ایشان را با تقطیع، تفسیربه‌رأی کند، دیگر چندان عجیب نیست که چنین کسی طی یک هنرنمایی تازه، مسئله‌ی پیامبراعظم(ص) و اهل‌بیت(ع) را هم در بیانی ایهام‌دار و دوپهلو به مسلخ ببرد تا بتواند به استفادهٔ سیاسی‌اش را بکند! (دین سیاسی یا سیاستِ دینی؟...) 🔸 وقتی از «نقدپذیر بودن» سخن میگوید و یادی از حضرت ولی‌عصر(عج) میآوَرد که استثناءش کند، ناگهان انگار که امری تازه بر او منکشف شده باشد و از جایی به او الهام شده باشد، لحن سخن تغییر می‌کند و از مطلب قبلی اِعراض میکند که «حتی پیامبر(ص) هم قابل نقد است»! ✅گذشته از اینکه اصل حدیث و ماجرا هم آن چیزی نبوده که ایشان بیان کرد، در این باره لازم است چند نکته از مبانی اعتقادی شیعه مرور شود تا برای برخی موجب سوءتفاهم نسبت به معارف ناب شیعی پیش نیاید: 1️⃣ خداوند دربارۀ (ص) آنچنان محکم سخن میگوید که اگر در همان زمانه، رسوب جاهلیت مانع فهمیدنِ بعضی اعراب میشد، امروز دیگر با تأمل در قرآن جایی برای احتمال کوچکترین اشتباه و خطا در سخن پیامبر(ص) باقی نمیگذارد. از باب نمونه آنگاه که میفرماید «مَا يَنْطِقُ عَنِ الْهَوَى؛ إِنْ هُوَ إِلاَّ وَحْيٌ يُوحَی» که یعنی «پیامبرحتی یک کلمه هم از خودش سخن نمیگوید؛ هیچ سخنی نمیگوید مگر اینکه وحیِ الهی است» (۳و۴ سوره نجم) طبق این آیه شریفه، اساساً تفکیک میان «سخن خدا» و «سخن پیامبر» امری بی‌معنا است که اگر هم کسی چنین تصوری دارد، ناشی از بی‌اطلاعی‌اش نسبت به معارف قرآنی است. 2️⃣ براساس ادله‌ی قطعیِ قرآنی (از جمله آیه ۳۳ سوره احزاب معروف به آیه آیه ۵۹ سوره نساء معروف به که لزوم اطاعت مطلق از پیامبرواهل بیت را بیان میکنندوآیات دیگری ازاین قبیل ..) وبیان روایی و عقلی، آنچه که دربارۀ عصمت پیامبر گفته شد، عیناً راجع به اهل‌بیت نیز صادق است و از این جهت هیچ تفاوتی میان چهارده نور مقدس نیست. 3️⃣ پیامبر و اهل‌بیت (ع) همواره از اینکه اصحابشان از آن‌ها «پرسش» بکنند و «توضیح» بخواهند، استقبال می‌کردند. چرا که اساس اسلام بر پایۀ عقلانیت است و پرسش، نقطۀ آغازین «تفکر» است. همچنان‌که بسیاری از معارف نابی که از طریق روایات به دست ما رسیده، به دنبال پرسش‌هایی بوده که اصحاب نزد ائمه(ع) مطرح کرده اند. 4⃣همچنین پیامبر(ص )طبق آیه قرآن(وشاورهم فی الامر..) با اصحابشان میکردند اونم به دلیل رشد دادن صحابه واثبات حقانیت تصمیمات پیامبربه ایشان بوده؛بنابراین ونظرخواستن درسیره پیامبر دیده شده؛ 👈اما اگر پیامبر حکمی یا دستوری میفرمودند برای احدی جایز نبود که مخالفت کنند بنا به صریح آیات (نساء ۵۹؛ احزاب۳۶؛ نساء ۶۵؛ جن۲۳؛حشر۷؛وحدود ۱۶ آیه دیگر که مسلمانان را دربرابرفرمایشات پیامبرمیخواهدنه آنکه بخواهند پیامبررا نقدکنند) 5⃣ بنابراین گرچه روایات متعددی دلالت میکنند بر اینکه پیامبر و اهل‌بیت(ع) نقدهای جاهلانۀ دیگران را پاسخ داده و دلیل سخن یا عملکرد خویش را توضیح داده‌اند و به‌اقتضای اخلاق کریمانه‌شان «نقدپذیر» بودند، اما این نه بدان‌معناست که «قابل‌نقد» باشند و احتمال ارتکاب اشتباهی از سوی ایشان وجود داشته باشد. 6⃣اتفاقا صحابه ای که جناب روحانی مطرح میکنند بوده که بعد از اعلام جانشینی مولاعلی توسط پیامبر خطاب به پیامبر میگوید: اینکه گفتی ازطرف خودت بوده یا ازجانب خدا؛ وقتی پیامبرمیفرمایند از طرف خدا بوده؛این مردمیگوید :خدا اگراین سخنان حق است وازجانب توست بارانی از سنگ برماببار!که سه آیه اول سوره درموردعذابش نازل میشود.(منبع :تفسیرنمونه آیت الله مکارم شیرازی ذیل آیات ابتدایی سوره معارج) 💥7⃣اما درمورد دیدگاهی که جناب روحانی مطرح کردند نسبت به فرهنگ که به معنای صرف باشد؛این دیدگاه ناقص وسطحی است! ✅انتظار یعنی اعتراض به وضع موجود ودر کنارآن ؛امید و برای پذیرش وضع مطلوب 👈به عبارتی یک بخش از انتظار است اما اگر درهمان حد بماندمیشودفرهنگ که علیه امام عادل نیز اعتراض میکردند.وآخرسر با همون تفکراتشون امام را شهید کردند. 8⃣باید به جناب روحانی گفت: گویا قبل از اینکه درس سیاست بیاموزید باید درس امام شناسی یاد میگرفتید! 👈اما اگر این افاضات جدیدتان باز به خاطر منحرف کردن ذهن مردم از به حقشان است راه خطایی درپیش گرفته اید. هتک حرمت اهل بیت عاقبت خوشی ندارد. 📝حجت الاسلام ملااحمدی با اضافات
🚨در پاسخ به طرح شبهات اخیر روحانی پیرامون آیات ۲۱ و ۲۲ سوره غاشیه: آقای روحانی در سخنرانی چندی پیش خود ضمن شبهه افکنی در تکلیف حکومت به اجرای احکام دین، به آیات ۲۱ و ۲۲ سوره غاشیه استناد کردند که خداوند به پیامبر میفرماید: "فَذَكِّرْ إِنَّمَا أَنتَ مُذَكِّرٌ لَّسْتَ عَلَيْهِم بِمُصَيْطِرٍ"که در جهت پاسخگویی به این شبهه مطلب زیر تقدیم میگردد: ۱- نکته اول این که بدانیم سوره مبارکه غاشیه، سوره ای مکی است و در زمانی نازل شده است که هنوز پیامبر اکرم (ص) موفق به تشکیل حکومت اسلامی نگردیده اند که بتوانند در جهت وضع قوانین و اداره جامعه، احکام شرعی را مبنا قرار دهند و الا وقتی حکومت تشکیل شد مراتب امر به معروف و نهی از منکر موضوعیت پیدا میکند که تلاش لسانی و سپس عملی برای زدودن منکرات از جامعه است. ۲- آیات مزبور خطاب به کفار است نه مومنان، یعنی کافران را نمیتوان به زور مومن کرد و البته بلافاصله در ادامه همان آیات، خداوند به پیامبر میفرماید "إِلَّا مَن تَوَلَّى وَكَفَرَ فَيُعَذِّبُهُ اللَّهُ الْعَذَابَ الْأَكْبَر" که نشان میدهد آنانی که به نصایح پیامبر گوش نمیدهند و روی برمیگردانند، همانا کفاری هستند که شایسته عذاب هستند و البته عذاب خداوند بزرگتر از عذاب دنیوی ایشان است که همانا جنگ با ایشان و سیطره بر آنها میتواند باشد. ۳- این آیات به پیامبری نازل میشود که خداوند در آیات ۶ سوره کهف و ۳ سوره شعرا و ۸ سوره فاطر او را خطاب قرار میدهد که تو میخواهی برای هدایت مردم، جانت را از دست بدهی و این طور نیست که مثل فلان سیاستمدار، هیچ دلسوزی در زمینه هدایت مردم نشان ندهد و در واقع همان مذکر هم نباشد و بعد به استناد آیه ای مکی که در زمان فقدان حکومت اسلامی نازل شده است، تکلیف حکومت در راستای هدایت جامعه را از اساس منکر شود! ۴- وقتی به یاد بیاوریم آقای روحانی قبلا گفته است حکومت هیچ تکلیفی برای آخرت مردم ندارد و مبلغان دین را بیکار و متوهم خوانده است، متوجه میشویم استناد ایشان به آیات ۲۱ و ۲۲ سوره غاشیه از جهت فهم دقیق از دین و دلسوزی برای مردم نیست بلکه در راستای تحریف مفاهیم مسلم دینی است، کما این که بجای این که از عاشورا درس مقاومت و شجاعت بگیرد، درس مذاکره میگیرد! ۵- در شرایطی که حکومتهای غربی از تمام ظرفیتشان برای تعمیم مبانی فکری غلط و انحرافی خود به دیگر جوامع بهره میگیرند تا آنجا که اگر نظرات ایشان مثلا درباره همجنسگرایی مطاع نشود، آن جامعه و حکومت را تحت فشار میگذارند و از شبکه های اجتماعی برای تغییر فرهنگها و حتی براندازی حکومتها به صورت سیستماتیک استفاده میکنند، چطور میتوان با خوش باوری و بدون هرگونه چاره اندیشی در برابر این حکومتها و ابزارهایشان، خلع سلاح ماند؟! آن هم در حالی که فیلترینگ در تمام کشورها وجود دارد لیکن تنها محدوده ها و حساسیتهایشان متفاوت است؟! و حتی مدعیان آزادی بیان هم در مسائلی مثل "هلوکاست" به فیلتر و سانسور و حتی مجازات میپردازند. ۶- نکته دیگر این که مگر میتوان از اسلام که حاصل زحمت ۱۲۴ هزار پیامبر و امامان و اولیای الهی است چشم پوشید و موازین انسان ساز این مکتب الهی را در جهت تکامل انسان و جامعه به کار نگرفت؟! آیا این کفران نعمت نیست؟! آیا این ایستادن در برابر اسلام نیست؟! آیا میتوان علوم انسانی اسلامی را کنار گذاشت و علوم انسانی غربی که بر مبنای ماتریالیزم و اومانیسم بنا نهاده شده اند را مبنای حکمرانی قرار داد؟! و حتی علوم انسانی اسلامی را به سخره گرفت و به قراردادن قرآن در داشبورد خودرو تعبیر کرد؟! اصلا اگر قرار باشد حکومت غیراسلامی با حکومت اسلامی هیچ تفاوتی نداشته باشد چرا باید حکومت اسلامی تشکیل داد و چرا این همه آیات قرآن کریم بر مبنای تشکیل حکومت نازل شده اند؟! 📝سیاوش آقاجانی @hagigatevasel
🚨جناب آقای حسن روحانی در جمع پزشکان به مناسبت ایام شهادت امیرالمومنین در سال ۹۶ گفته بود: ۱_"حکومت علی(ع) با خواست و اصرار مردم تشکیل شد. ۲_ حضرت فرمودند: اگر شما مردم فرد دیگری را انتخاب کنید، من در اطاعت از او که شما مردم آن را برگزیدید، اولین نفر خواهم بود. ۳_ مبنای ولایت و حکومت از دیدگاه علی (ع) انتخاب و نظر مردم بود" درباره این سخنان غلط جناب روحانی که بااستنادبه خطبه ۹۲ نهج البلاغه گفته شده بود متن خطبه را می آوریم : 🚨خطبه ۹۲ نهج البلاغه 🍃و از خطبه هاي آن حضرت است چون پس از كشته شدن عثمان خواستند با او بيعت كنند 🔺و بدانيد كه اگر من درخواست شما را پذيرفتم با شما چنان كار مي كنم كه خود مي دانم. 🔺 و به گفته گوينده و ملامت سرزنش كننده گوش نمي دارم. 🔺 و اگر مرا واگذاريد همچون يكي از شمايم، 🔺 و براي كسي كه كار خود را بدو مي سپاريد، بهتر از ديگران فرمانبردار و شنوايم. 🔺ًمن اگر وزير شما باشم، بهتر است تا امير شما باشم. ✅اماپاسخ به جناب روحانی 🔺 طبیعی است که هر شیعۀ ۱۲ امامی که نصب علی علیه السّلام به مقام ولایت و امامت امّت را از طرف خداوند و پیامبر می داند از شنیدن این سخنان تعجّب کند -خصوصا اینکه گوینده عبارتی از خود امیرالمؤمنین را به عنوان مؤیّد آورده است- و سؤالاتی از این دست برایش طرح شود که : «چگونه می شود امام علی(ع) به این راحتی اعلام کند شما هرکس را به دلخواهتان به ولایت برگزینید من هم با شما همراهی می کنم؟ اساسا اگر قرار بود امر ولایت بر جامعه انتخابی باشد پس ماجرای برای چه بود؟ و دعواهای بعد از به چه علّتی به پا شد؟ وقتی امام علی اینقدر آسان با ماجرا کنار آمده، (س) چرا آنچنان مقاومتی کرد که به قیمت جانش تمام شد؟ پس اینهمه روایت که بر انتصابی بودن مقام امامت و نیز غصب آن دلالت دارند چه می شود؟» 🔺 برای هرکس که اندکی با عقاید کلامی و اساسی شیعه در باب ولایت آشنا باشد فساد نظر حسن روحانی کاملا آشکار است.تا اینجا و به اجمال معلوم است که این خطبه از بیانات «متشابه» امیرالمؤمنین است که مثل هر بیان متشابه دیگری از جمله آیات متشابه قرآن قابلیّت برداشت دوگانه یا چندگانه دارد. مطابق دستور قرآن و روایات برای فهم درست متشابهات باید به محکمات قرآن و روایت مراجعه کرد که فقط یک دلالت دارد. اما داستان این خطبه از چه قرار است؟ 🚨👈 خطبه ۹۲ در احوالات متشنّج بعد از مرگ عثمان ایراد شده است؛ هنگامیکه بسیاری از نخبگان سیاسی و مذهبی جامعه و آحاد مردم از فرط ناچاری و نگرانی از اوضاع نابسامان حکومت و افول همه مدّعیان غاصب، ظاهرا چاره را فقط در حکمرانی علی (ع) می دیدند؛ از این جهت حضرت را تحت فشار گذارده بودند تا جانشینی عثمان را بپذیرد. 👈امام می دانستند که این اصرارهای پی درپی، نه از باب پشیمانی از پایمال شدن حق ولایت ایشان، بلکه از سرناچاری است و آگاه بودند که این جماعت، استانداردهای حکومت علوی را تاب نخواهند آورد زیرا ذهنیّتشان از "حکومت نُرمال" همان شیوۀ خلیفۀ اوّل و دوم است. 👈لذا خطبه ای ایراد کردند تا نشان دهند که از مبدأ اصرار این جماعت و مزاج حکومتیشان مطّلعند و اتمام حجّت کنند که حتّی اگر سماجت آنها در تأسیس حکومت علوی مؤثّر باشد امّا حکومت آتی نه تنها بر مدار سبک و سلیقۀ ایشان نخواهد بود چه بسا تعارضاتی جدّی را هم به دنبال داشته باشد. ✅ واضح است که خطبۀ ۹۲ به دنبال تحذیر بیعت کنندگان از اندیشه و عادتی است که حکومت و استانداردهای آن در اسلام را امری انتخابی و دلبخواهی می داند و می پندارد که چون نیروی ایشان علی(ع) را بر سرکارآورده پس او مطابق رسمهای پیشین برطبق میل و سبک مورد پسند ایشان حکم خواهد کرد. 🔺حتّی «ابن ابی الحدید» سنّی در شرح این خطبه توجّه کاملی به زمینۀ ایراد آن داشته و مخاطبان خود را از این برداشت غلط به صراحت بازداشته است؛ ❌اشتباهی که متأسّفانه شیخ حسن روحانی دچارش شد وحال هدفش منحرف کردن اذهان از کدام مطلب بود خدا میداند. @hagigatevasel
🚨درمورد سخنان غلط روحانی در جمع پزشکان سال ۹۶ که با استناد به خطبه ۹۲ گفته شده بود: 🔹باید توجه داشت که مخاطب این خطبه مردمی هستند که بعداز سالها رها کردن علی(ع) می خواهند مانند خلفاء قبلی با ایشان بیعت کنند! -وقتی امام میفرمایند: و به گفتار این و آن و سرزنش سرزنشگران گوش نمی دهم ؛ 👈یعنی میخواهند بگویند شما طاقت حکومت من را ندارید . 🔹این عبارت احتجاج محکم علی(ع) هم بر ضد کسانی است که قبلا در زمان شورای شش نفره می گفتند مانندِخلفا گذشته حکومت کن و هم احتجاج برضد کسانی مانند طلحه و زبیر می باشد که طاقت عدل (ع) را نداشتند. -وآنجا که امام میفرمایند : واگر مرا رها کنید پس من مانندِ یکی از شما هستم و شایدشنواتر و مطیع تر از شما نسبت به آن کسی که اورا به خلافت امرتان برمی گزینید. 🔹حضرت علی(ع) صدق این کلام خود را در ۲۵سال خانه نشینی و تحمل غصب خلافت نشان داد. آنجا که مردم با وجود نصوص و دلایل کثیره مانند غدیر خم، و آیات ولایت و مباهله و .... وصیّ بلافصل وجانشین به حق حضرت رسول (ص) را سالها تنها گذاشته و یاری نکردند (رجوع کنید به خطبه شقشقیه (خطبه ۳ نهج البلاغه)،و پیرو شدند « لِمنْ وَلَّيْتُمُوهُ أَمْرَكُمْ » و حضرت برای حفظ اسلام مشاور و وزیری بینظیر برای خلفا بود به طوری که عمر بیش از ۷۰بار گفت لولا علی لهلک العمر! 🔹والبته کنایه به آن مردمی هم هست که می خواهند با وی بیعت کنند ولی طاقت حکومت عدل علی(ع) را ندارند؛حرف اورا نمیشنوند؛ و حضرت (ع) را اطاعت نمی کنند! و جنگ جمل و نهروان نشانه ی صدق این کلام حضرت (ع) می باشد. ⛔️درموردصحبتهای روحانی که گفتند مبنای ولایت وحکومت از دیدگاه امام علی انتخاب و نظرمردم بود!!! ♨️ صحبتهای روحانی اشاره به خطبه ۹۲ نهج البلاغه داشت. ❓❗️ سوال اینجاست که چرا ایشان به خطبه۹۲ نهج البلاغه امام اشاره کردند؟هدفشان چه بود ❓❗️ چراایشون لااقل شرح خطبه وعلت ایراد خطبه را نگفتند ❓❗️وچرالااقل درادامه به خطبه۳ نهج البلاغه ونارضایتی امام اشاره نکردند!!! ❗️اصلااگرقرار برانتخاب مردم بود علت نزول آیه تبلیغ (سوره مائده آیه ۶۷)ودرادامه آیه اکمال(سوره مائده آیه۳ )و ماجرای غدیرخم برای چه بود! ❓❗️اگرقرار برانتخاب مردم بود؛حضرت زهراسلام الله علیها به دنبال احقاق چه چیزی بودند که جان خود را دراین راه فدا کردند؟ 🔺 لازمه تبیین بشه که این روایت امام علی علیه السلام که جناب روحانی به کاربردنددرچه شرایطی گفته شده(شرح خطبه۹۲ نهج البلاغه ) 🔺وچه روایات دیگری درهمین نهج البلاغه دراین رابطه گفته شده(برای مثال همین خطبه شقشقیه خطبه ۳که امام ناراحتی خودرابیان میکنندازحکومت خلفاوباعث بسی تاسف و درد که حتی درهمین خطبه هم کلام امام نیمه امام میماند! که ابن عباس گوید: هرگز بر هیچ گفتاری چنان دریغ نخوردم که بر این گفتار اندوه بردم که چرا امیرالمومنین نتوانست سخن را بدانجا رساند که بایست. 🔺وتبیین مسایلی ازجمله آیات تبلیغ واکمال و جریان غدیرخم 🔺بررسی وتبیین چرایی احتجاجها وناله های حضرت زهراسلام الله ♦️ وهم اینکه پیامد این تفکری که جناب روحانی مطرح کردن چیست ؟ 🔺اهداف این گونه صحبتهای روحانی چیست ؟ 💥وراست گفته اند که هروقت روحانی سخنان ساختارشکنانه زد؛ بدانید جایی بند را آب داده و با این سخنان ساختار شکنانه میخواهد افکارعمومی را منحرف کند! ⛺️برای براندازی خیمه آن را نشانه گرفتند اما ناکام ماندند.. 🕋 را نشانه گرفتند تا را براندازی کنند اما باید بدانند برای برپایی حکومت ولایت فقیه ۳۰۰ هزار شهید داده شده است! 👌پیروزی افسران : روحانی حرفش را بعد از چند روز پس گرفت! 🔺روحانی در تاریخ ۲۴ خرداد۹۶ : امیرالمٰؤمنین مبنای ولایت را ،مبنای حکومت را ،نظر مردم و انتخاب مردم می داند. 🔺روحانی ۳۰ خرداد ۹۶ پس از روشنگری ها ی افسران و علماء : مسأله ولایت با تشکیل حکومت، دو مقوله جدا از هم ‏است که نباید با هم خلط شود. @hagigatevasel
❓❓ آیا امام رضا همان طور که جناب روحانی سال گذشته عنوان کرده بودند، با مامون عباسی مذاکره کردند؟ 📝جناب روحانی قبلا هم از کربلا درس مذاکره گرفته بودند! ✅پاسخ امام خامنه ای به اشتباهات روحانی: 🌹امام خامنه ای :امیرالمومنین هم کرد !!امام حسین هم مذاکره کرد!! 👈اینها (این جورحرفها)نشان دهنده است نشان دهنده نرسیدن به عمق مسئله است ؛این جور نمیشود مسائل کشور را تحلیل کرد با این نگاه عامیانه وساده اندیشی وساده اندیشانه نمیشه به مصالح کشور نگاه کرد.؛ ⭕️ به معنای امروزی یعنی معامله؛یعنی یک چیزی بده یک چیزی بگیر ⚠️آیا امیرالمومنین(ع) با زبیر و امام حسین(ع) با ابن‌سعد معامله کرد؟ این بود؟! آیا تاریخ را اینگونه میفهمید و زندگی ائمه را اینگونه تحلیل میکنید؟ 🔸 بحث مذاکره به معنای امروزی نبود؛ [بلکه]امیرالمومنین(ع) و امام حسین(ع) در حرف زدن با زبیر و ابن‌سعد به آنها نهیب زدند و آنها را نصیحت کردند.گفتند از خدا بترس ✅اینی که میگیم بامذاکره با امریکا مخالفیم 👈معنایش این نیست که بااصل مذاکره مخالفیم .نه با مذاکره باآمریکا مخالفیم؛اینوانسان هوشمندبایدبفهمد ⛔️مذاکره با امریکا یعنی ؛ مذاکره با آمریکا ممنوع است به خاطرضررهای بیشماری که دارد ومنفعتی که اصلا ندارد. ۱۳۹۴/۷/۱۵ 1⃣با توجه به بیانات رهبرانقلاب مذاکره یعنی معامله یک چیزی بده یک چیزی بگیر؛ یعنی طرفین برسر اختلاف دارندوصحبت میکنندتابه نتیجه برسند. ⛔️که این معنای مذاکره در زندگی ائمه بزرگوار ما مطرح نبوده. ✅برای مثال امام رضاعلیه السلام دراولین سخنرانی خود بعد ولایتعدی فرمودند:👈ما(یعنی ماائمه)حقی داریم برشمامردم به اینکه ولی امرشما باشیم:معنایش این است که این حق اصلا مال ماست وچیزی نیست که مامون بخواهدواگذارکند. 👈نکته دیگری که درباب مذاکره مطرح است است که ادبیات امامان ما درمواجهه بادشمن؛حالت نصیحت ونهیب داشته؛برخلاف ادبیات ملتمسانه وتسلیم پذیر برخی! 2⃣اگرهم بخواهیم باتوجه به معنای فرهنگ لغت معین ودهخدا معنای مذاکره را به معنای گفتگوی دوطرف بگیریم: ☘ دراینجا لازم است به تدابیر هوشمندانه در خصوص پذیرش ولایتعدی اشاره کنیم :  ✅شش تدبیرامام رضا علیه‌السلام درکلام رهبرانقلاب: ۱-پرکردن فضای مدینه از کراهت و نارضایتی خود در هنگام دعوت ایشان از مدینه به خراسان   ۲-نپذیرفتن ولایت‌عهدی تا هنگام تهدید به قتل و ابراز اجباری بودن آن در هر فرصتی   ۳-مشروط کردن پذیرش ولایت‌عهدی به دخالت نکردن در هیچ یک از شئون حکومت   ۴-برملا کردن داعیه امامت شیعه در سطح عظیم اسلام و رساندن پیام تشیع به گوش همه مسلمان‌ها   ۵-استفاده امام از هر فرصتی برای قرارگیری در معرض ارتباط با مردم   ۶-حمایت امام از شورشگران و سرجنبانان تشیع ✨بخشهایی از پیام رهبرانقلاب به کنگره جهانی امام رضا درتاریخ ۶۳/۵/۱۸   ❓❓ دراینجا چند سوال از جناب روحانی میپرسیم درخصوص مقایسه ولایتعدی امام رضا با مذاکرات برجام وقضاوت را به حقیقت جویان میسپاریم: ۱-جناب روحانی چه شباهتی بین رفتار خودتان در مذاکرات برجام وولایتعدی امام رضا دیدید؟! ۲-آیا شما نیز همانندامام رضا جوری رفتار کرده بودیدکه دشمن ازنفوذ شما بترسدومجبور به مذاکره شود یا شما با حرفها ورفتار خود اگاهانه یا نااگاهانه نیاز به مذاکره را فریادمیزدید! وباعث شده بودید که دشمن تصور کندکه شما واقعانیاز به مذاکرات هسته ای دارید ودرنتیجه گستاخانه هرچقدر توانست برشما سخت گرفت ؟! ۳-آیا شما نیزهم همانندامام رضا در مذاکرات هسته ای با اکراه واردشدید؟! ۴--آیا توانسته بودیداین کراهت ونارضایتی ومجبور بودن خودرابه تمام دنیا نشان دهید؟ ۵-آیا اصلا تلاش کردید که به توان داخلی کشور خودتکیه کنید واز مذاکره دوری کنید؟ ۶--آیا درشروط و تعهداتتان این نارضایتی ومجبور بودن رانشان دادید؟ ۷--آیاتدابیرهوشمندانه برای مقابله با ترفندهای احتمالی دشمن اتخاذکردید؟ ۸-آیا همان طور که قبول ولایتهدی امام رضا باعث گسترش اسلام ورساندن پیام تشیع به کل دنیاشد؛شمانیز بامذاکرات هسته ای توانستیدنتیجه ای قابل قبول وابرومندانه برای جمهوری اسلامی وافتخاری برای ملتهای منطقه بیافرینید؟! ۹--آیا همان طور که امام رضاتوانست مامون را به عجز ودرماندگی وادارد؛شما نیزتوانستید آمریکا واعوانش را به عجز وادارید؟! یا آنهاتوانستند شمارا فریب دهند وبه ساده اندیشی شمادراعتماد به آمریکا بخندند؟! ❓۱۰-واقعا کجای زندگی عزتمندانه ومجاهدانه امام رضا به مذاکره شبیه بود؟! 🔴جناب روحانی متاسفانه شما نتوانسته اید زندگی ائمه را دقیق بشناسیدودرک کنید. پس تصورات اشتباه خودرا به مردم القانکنید. 👈برجام شما خسارت محض بودواصلا قابل تطبیق بر زندگی سرتاسر و هیچ کدام از ائمه بزرگوار ما نیست 📝سید محمدعلی علوی تبار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️به امام حسن(ع) گفتن تسلیم بشیم وضع خوب میشه، معاویه تعهد داده، نمیتونه بزنه زیرش❗️ امام حسن(ع) فرمودند: وای بر شما! چقدر ساده لوح هستید. والله معاویه به هیچ یک از تعهداتش عمل نخواهد کرد... ⛔️اون روحانیِ رییس جمهوری که صلح تحمیل شده به امام حسن(ع) رو به مذاکره با دشمن تشبیه کرد، معلومه درسش رو درست نخونده...
🚨🚨پاسخ به شبهه جناب روحانی درباره مذاکره امام حسین در کربلا توسط امام خامنه ای: اینکه برخی درمورد جریان کربلا وعاشورا بحث مذاکره را مطرح میکنند و میگویند امام حسین(ع) با عمرسعد مذاکره کرد؟ 👈 اینها(این جورحرفها) نشان دهنده سهل اندیشی است نشان دهنده نرسیدن به عمق مسئله است ؛ به معنای امروزی یعنی معامله و یک چیزی بگیر و یک چیزی بده ⚠️آیا امیرالمومنین(ع) با زبیر و امام حسین(ع) با ابن‌سعد معامله کرد؟ آیا تاریخ را اینگونه میفهمید و زندگی ائمه را اینگونه تحلیل میکنید؟ 🔸 بحث مذاکره به معنای امروزی نبود؛ [بلکه]امیرالمومنین(ع) و امام حسین(ع) در حرف زدن با زبیر و ابن‌سعد به آنها نهیب زدند و آنها را نصیحت کردند. ۱۳۹۴/۷/۱۵
️حقیقت واصل
🔴تحریف تاریخ توسط روحانی ⛔️ روحانی، پس از تحریفِ سیره‌ی امام حسن و امام حسین و امام رضا، این‌بار سن
درس‌هایی از پیامبر(ص) 📝شدید با 🔰از همان ابتدایی که (ص) در مدینه شکل گرفت، دشمنان آن هم شروع به کار کردند. پیامبر(ص) در دوران حکومت خود، حداقل با سه گروه دشمن مواجه بود: 1️⃣دشمن اول، قبایل نیمه وحشی‌: که اطراف مدینه زندگی می‌کردند «و تمام زندگی آنها عبارت از جنگ و خونریزی و غارت و به جان هم افتادن و از همدیگر قاپیدن است.» 28/2/80 پیامبر «در هر کدام از آنها اگر نشانه‌ی صلاح و هدایت بود، بست ... و بر و پیمان خودش، بسیار پافشاری می‌کرد و پایدار بود.» 28/2/80 اما آنهایی که شریر و بودند، «پیغمبر سراغ آنها رفت و آنها را منکوب کرد و سر جای خودشان نشاند..» 2️⃣دشمن دوم، و اهل قریش: «پیغمبر احساس کرد اگر بنشیند تا آنها سراغش بیایند، یقیناً آنها فرصت خواهند یافت؛ لذا سراغ آنها رفت؛ منتها به طرف مکه حرکت نکرد. راه کاروانىِ آنها از نزدیکی مدینه عبور می‌کرد؛ پیغمبر تعرّض خودش را به آنها شروع کرد، که جنگ بدر، مهم‌ترینِ این تعرّض‌ها در اوّلِ کار بود. پیغمبر تعرّض را شروع کرد؛ آنها هم با تعصّب و پیگیری و لجاجت به جنگ آن حضرت آمدند. تقریباً چهار، پنج سال وضع این‌گونه بود؛ یعنی پیغمبر آنها را به حال خودشان رها نمی‌کرد؛ آنها هم امیدوار بودند که بتوانند این مولود جدید - یعنی نظام اسلامی - را که از آن احساس خطر می‌کردند، ریشه کن کنند. و جنگ‌های متعدّد دیگری که اتّفاق افتاد، در همین زمینه بود.» آخرین جنگ پیامبر(ص) با این دشمنان، بود و پس از آن، ماجرای پیش آمد و پیامبر(ص) با آنان پیمان صلح امضا کرد. اما سال هشتم بعثت، «که کفّار کرده بودند، پیغمبر رفت و مکه را فتح کرد، که فتحی عظیم و حاکی از تسلّط و اقتدار آن حضرت بود.» 3️⃣دشمن سوم، یهودی‌ها: «یعنی که علی‌العجاله حاضر شدند با پیغمبر در مدینه زندگی کنند؛ اما دست از موذیگری و اخلالگری و تخریب برنمی‌داشتند... پیغمبر تا آن‌جایی که می‌توانست، با اینها مدارا کرد؛ اما بعد که دید اینها مدارابردار نیستند، مجازاتشان کرد. هرکدام از این سه قبیله عملی انجام دادند و پیغمبر بر طبق آن عمل، آنها را مجازات کرد. اوّل، بودند که به پیغمبر خیانت کردند؛ پیغمبر سراغشان رفت و فرمود باید از آن‌جا بروید؛ اینها را کوچ داد و از آن منطقه بیرون کرد و تمام امکاناتشان برای مسلمان‌ها ماند. دسته‌ی دوم، بودند. اینها هم خیانت کردند لذا پیغمبر فرمود مقداری از وسایلتان را بردارید و بروید؛ اینها هم مجبور شدند و رفتند. 🔰 دسته‌ی سوم بودند که پیغمبر امان و اجازه‌شان داد تا بمانند؛ اینها را بیرون نکرد؛ با اینها پیمان بست تا در جنگ خندق نگذارند دشمن از طرف محلاتشان وارد مدینه شود؛ اما اینها ناجوانمردی کردند و با دشمن پیمان بستند تا در کنار آنها به پیغمبر حمله کنند!... بعد که قریش و هم‌پیمانانشان شکست خوردند و از خندق جدا شدند و به طرف مکه رفتند، پیغمبر به مدینه برگشت. همان روزی که برگشت، نماز ظهر را خواند و فرمود نماز عصر را جلوِ قلعه‌های بنی‌قریظه می‌خوانیم؛ راه بیفتیم به آن‌جا برویم؛ یعنی حتّی یک شب هم معطل نکرد؛ رفت و آنها را محاصره کرد. بیست‌وپنج روز بین اینها محاصره و درگیری بود؛ بعد پیغمبر همه‌ی مردان جنگی اینها را به قتل رساند؛ چون خیانتشان بزرگ‌تر بود و قابل اصلاح نبودند.» بنابراین در هیچکدام از این قضایا، پیغمبر نکرد اما در مقابل نقض عهد آنان، ساکت نماند و پاسخ خیانت‌شان را با کامل داد. @Khattehezbollah
💎 واکنش استاد حوزه به سخنان یکی از مسئولین در خصوص معاهدات پیامبر اسلام(ص) آیت‌الله سیفی مازندرانی در واکنش به سخنان یکی از مسئولین ارشد کشور در خصوص پیمانهای پیامبر اسلام با کفار و نقض آن گفت:‌🔻 ◽️ هرمذاکره ای در اسلام،‌مخالف با اصول بیان شده قرآن باشد، خلاف حکم قرآن و نامشروع است، خدای متعال در قرآن کریم برای پیامبرش اصول و حدودی در مذاکره قرار داده است و رسول خدا(ص) نیز به این شروط و اصول کاملا پایبند بودند. ◽️سوره توبه، اصل را بر گذاشته و چنین میفرماید: که ای مؤمنین! اگر خدا و رسولش را قبول دارید بدانید که در معاهده ای که با کفار و سران کفر می بندید اصل بر بی اعتمادی است، مذاکره کنید ولی اعتماد نکنید. ◽️قرآن کریم، بنا را بر بیزاری و از مشرکینی گذارده که با شما عهد بسته اند و در ادامه کسانی که با آنها معاهده بسته اید را همراه با دو قید استثناء کرده است: «ثم لم ینقصوکم شیئا و لم یظاهروا علیکم احدا فاتمو الیهم عهدهم»؛ مگر کفار معاهدی که وقتی با شما عهد می بندد شما را تحقیر نکنند و بر شما نقص وارد نکنند و ضربه نزنند. ❓اکنون سؤال ما این است که در همین کدام یک از این اروپایی ها و اعضای5+1 به شما ضربه نزده و وفادار نسبت به شما بوده اند و شما را پشتیبانی کرده اند؟ مگر نه این است که اینها دائما هم پیمان آمریکا و اسرائیل و صهیونیست هستند؟ عبارت «و لم یظاهروا علیکم احدا» نکره در سیاق نفی است که افاده عموم می کند و به این معناست که هیچ دشمنی از دشمنان شما را پشتیبانی نکنند ◽️کشورهای مذکور هر جا که شما را ضعیف ببینند همه با هم علیه شما متحد و هم صدا میشوند، مگر فتنه سال 88 یادتان رفته است؟! مگر در تظاهرات خیابانی اخیر تجربه نکردید؟! اینها اگر قدرتشان برسد به شما لحظه ای مجال نمی دهند؛ لذا شما با چه مجوزی به مذاکرات ادامه می دهید؟ بدون شک ادامه این مذاکرات در صورتی که مخالف با اصول بیان شده قرآن باشد خلاف حکم قرآن و نامشروع است ◽️در ادامه سوره توبه آمده است: «کیف و ان یظهروا علیکم لایرغبوا فیکم الًّا و لا ذِمّة»؛ چگونه بر آنها اعتماد میکنید در حالی که اگر در جایی در نقطه ضعف واقع شوید و آنها خودشان را در نقطه قوت ببینند؛ اصلا هیچ عهد و پیمانی را پایبند نیستند و به آن عمل نمیکنند. ◽️طبق آیاتی که بیان شد، هر معاهده ای بسته می شود باید تضمین کننده باشد چرا که فلسفه مذاکرات پیامبر اکرم(ص) این بود که حضرت برای مسلمین عزت و استقلال ایجاد کند و اگر خوف عقلایی داده شود که این مذاکرات موجبات تشعیف اسلام و مسلمین است مشروع نمی باشد. ◽️ کسی که در یک تریبون عمومی مطلبی را وارونه بگوید یا است، یعنی نمی داند که نمی داند که خب معذور است؛ اما اگر احتمال خلاف می دهد و دیگران به او تذکر داده اند در چنین مواردی او مرتکب شده است و واجب است که شبهه مطروحه را اصلاح نماید. ◽️ چنین مسئولی که در یک تریبون عمومی مواضع و راهبردهای کلان ولی امر مسلمین و نظام اسلامی را زیر سوال می برد آیا می شود گفت که التزام عملی به ولایت فقیه دارد؟ قطعا چنین فردی صلاحیت برای هیچ پستی در نظام اسلامی را ندارد. متن کامل:👇 http://hawzahnews.com/news/871667 🖌واکنش آیت الله ممدوحی به اظهارات روحانی درباره پیمان‌ پیامبر با کفار/ مقایسه‌های ایشان غلط است/ آقای روحانی قبل از سخنرانی اندکی فکر کند👇 https://4o1.ir/hymnG 🖌پاسخ مستند رجبی دوانی به تحریف تاریخ اسلام توسط روحانی این اولین‌بار نیست که رئیس جمهور برای توجیه سیاست‌های خود و نیات و مقاصد خودش از سیره معصومین(ع) آن‌هم با تحریف مسلمات تاریخ اسلام مایه می‌گذارد.👇 https://4o1.ir/ONbjP 🚩واکنش آیت‌الله علم‌الهدی به اظهارات رئیس جمهور‌ /‌ سند ارائه کنید‌ ۲ بار مذاکر‌ه کجای زندگی پیامبر (ص) بوده است؟ امام جمعه مشهدمقدس: 🔹اینکه می‌گویند بنی عباس از بنی امیه بدتر است به دلیل این است که علاوه بر کینه پیامبر، می‌خواستند اینها را در راستای اقتدار خود استخدام کنند؛ عده‌ای اسلام را بدون سند و تاریخ هم قواره خود تفسیر و تعبیر می‌کنند و بعد هم براساس تعبیر و تفسیر خود، اندیشه و مطامع سیاسی خود را توجیه می‌کنند. 🔹 این گونه نیست که بگوییم پیامبر با کفار مذاکره می‌کرد و بعد از تخلف نیز باز مذاکره می‌کرد؛ سند ارائه کنید این کجای زندگی پیامبر بوده است؟ 🔹بزرگترین پیمان پیامبر با کفار، صلح حدیبیه بود و در مقابل تخلف از این پیمان، پیامبر جنگیدند و نتیجه فتح مکه شد https://tn.ai/2140833
37.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠پاسخ قاطع حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی به افاضات اخیر حسن روحانی درباره پیمان بستن های پیامبر صل الله علیه و آله و سلم‌ با دشمن .
🚨پاسخ به تحریف قرآن و تحریف سیره پیامبر توسط جناب روحانی ✅ادامه آیاتی که جناب روحانی در باره پیمانهای پیامبر نخواند: " الَّذينَ عاهَدْتَ مِنْهُمْ ثُمَّ يَنْقُضُونَ عَهْدَهُمْ في كُلِّ مَرَّةٍ وَ هُمْ لا يَتَّقُونَ فَإِمَّا تَثْقَفَنَّهُمْ فِي الْحَرْبِ فَشَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ وَ إِمَّا تَخافَنَّ مِنْ قَوْمٍ خِيانَةً فَانْبِذْ إِلَيْهِمْ عَلى سَواءٍ إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ الْخائِنينَ ... " (انفال ایه ۵۶ تا ۵۸) 🔴ماجرا از این قرار است که خداوند درباره پیمان شکنان به پیامبر چنین مضمونی را می فرماید : اگر در جنگ بر آنان دست یافتى که خواهى یافت چنان بر ایشان سخت گیر که مایه عبرت کسانى شوند که درپی تکرار این خیانت ها هستند تا ترس و نگرانى بر آنان حاکم شود و دیگر براى نبرد با مؤمنان همداستان نشوند، باشد که بفهمند پیمان شکنى و ستیزه جویى با مؤمنان چه فرجام شومى دارد. 🔸اما ترجمه آیات ۵۶ تا ۵۸ انفال : همان کسانی که با برخی از آنان(بارها)پیمان بستی،ولی هربار پیمانشان را میشکنند واز خدا پروا نمیکنند(۵۶ انفال) پس اگر درمیدان جنگ برآنان دست یافتی(باواردکردن مجازات وعقوبت سنگین برآنان)دیگر کسانی را که دنبال آنانند(وقصد جنگ با تودارند)تارومارکن تا متذکر (قدرت )شما شوند و(از خیال جنگ باتوباز ایستند)(۵۷ انفال) واگر از خیانت و پیمان شکنی گروهی (که با آنان هم پیمانی)بیم داری،پس به آنان خبر ده که (پیمان)به صورتی مساوی(وطرفینی)گسسته است،زیرا خدا خائنان را دوست ندارد. (۵۸ انفال) 🔸این آیات که خود بیانگر دستور خداوند و سیره پیامبر اکرم (ص) در برابر عهد شکنانی است که سابقه اعمال آنها بیانگر غیرقابل اعتماد بودنشان است! ⁉️سوال این است که چرا رئیس جمهور دو آیه بعدی که کامل کننده آیه اول است گذشت و آنها را نخواند تا دستورالعمل برخورد با پیمان شکنان را هم به خود و هم به دیگران متذکر شده باشد؟! ⁉️آیا برجام انقدر ارزش دارد که از حقیقت بگذریم ؟! ⁉️آیا برجام این قدر ارزش دارد که روزی به خاطر آن از کربلا درس بگیریم ، 👈وروزی دیگر با خواندن بخشی از قرآن و نخواندن ادامه آن درصدد - قرآن برآییم 🔺اصلا بهتر است از خودجناب روحانی بخواهیم چند تا از ثمرات برجام را برایمان بازگوید شاید این جوری بیشتر حقایق آشکارشود.. 🔺به نظر میرسدجناب روحانی کم آورده بود و برای انحراف اذهان عمومی از وضعیت اقتصادی کشور شروع به تحریف قرآن نموده بود. @hagigatevasel
قرآن کریم تکلیف مومنان را در برابر پیمان شکنی دشمنان مشخص کرد است. أَلَا تُقَاتِلُونَ قَوْمًا نَّكَثُوا أَيْمَانَهُمْ وَهَمُّوا بِإِخْرَاجِ الرَّسُولِ وَهُم بَدَءُوكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ أَتَخْشَوْنَهُمْ فَاللَّهُ أَحَقُّ أَن تَخْشَوْهُ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ ﭼﺮﺍ ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﭼﻪ ﻧﻤﻰ ﺟﻨﮕﻴﺪ ؟ ﺁﻥ ﻫﻢ ﺑﺎ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﻛﻪ ﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺷﻜﺴﺘﻨﺪ ، ﻭ ﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻛﺮﺩﻥ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﺯ ﻭﻃﻨﺶ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﻫﻢ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﺑﺎﺭ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﺟﻨﮕﻴﺪﻧﺪ ، ﺁﻳﺎ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﻰ ﺗﺮﺳﻴﺪ ؟ ! ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﻲ ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﻣﺆﻣﻦ ﻫﺴﺘﻴﺪ ، ﺧﺪﺍ ﺳﺰﺍﻭﺍﺭﺗﺮ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺑﺘﺮﺳﻴﺪ .(توبه/ ١٣) وَإِن نَّكَثُوا أَيْمَانَهُم مِّن بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِي دِينِكُمْ فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنتَهُونَ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺷﺎﻥ ﺷﻜﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺩﻳﻦ ﺷﻤﺎ ﺯﺑﺎﻥ ﺑﻪ ﻃﻌﻨﻪ ﻭ ﻋﻴﺐ ﺟﻮﻳﻲ ﮔﺸﻮﺩﻧﺪ ، ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﺑﺎ ﭘﻴﺸﻮﺍﻳﺎﻥ ﻛﻔﺮ ﺑﺠﻨﮕﻴﺪ ﻛﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ [ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﭘﻴﻤﺎﻥ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ] ﻫﻴﭻ ﺗﻌﻬﺪﻱ ﻧﻴﺴﺖ ، ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ [ ﺍﺯ ﻃﻌﻨﻪ ﺯﺩﻥ ﻭ ﭘﻴﻤﺎﻥ ﺷﻜﻨﻲ ] ﺑﺎﺯﺍﻳﺴﺘﻨﺪ .(توبه/١٢) ✅ و اما إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَىٰ مِن بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ أُولَٰئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﻣﺎ ﺍﺯ ﺩﻟﺎﻳﻞ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﻭ [ ﻭﺳﻴﻠﻪ ] ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩﻳﻢ ، ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻧﻜﻪ ﻫﻤﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺮﺩم ﺭﻭﺷﻦ ﺳﺎﺧﺘﻴﻢ ، ﭘﻨﻬﺎﻥ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ، ﺧﺪﺍ ﻟﻌﻨﺘﺸﺎﻥ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ، ﻭ ﻟﻌﻨﺖ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻫﻢ ﻟﻌﻨﺘﺸﺎﻥ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ .(بقره/١٥٩)
🚨پاسخ استاد مطهری به تحریف قرآن و تحریف تاریخ پیامبر توسط روحانی رئيس جمهور اخیرا با اشاره به آيه‌اي از سوره انفال تفسيري از آن ارائه داد كه محل تأمل بود. وي گفت: «قرآن به پيغمبر(ص) مي‌گويد كه «تو معاهدات فراواني با كفار بستي و هر دفعه هم آنان نقض كردند.» آيا پيامبر(ص) ضرر كرد؟ كسي آنجا پيدا مي‌شد مي‌گفت اعوذ بالله پيامبر(ص) ساده‌لوح بود؟ كسي كه نقض عهد مي‌كند، حيثيت خود را زير پا مي‌گذارد؛ ما راه درست را انتخاب كرده‌ايم.» حسن روحاني در توجيه مذاكرات برجام اين بار راه تقطيع آيات قرآن را در پيش گرفت و از ميان آيات ۵۵ تا ۵۸ سوره مباركه انفال، كه به مثابه يك كل منسجم است فقط يك آيه را بيرون كشيده و مطابق با همان، نتيجه‌گيري كرده است. روحاني گفت: «پيغمبر با وجود آنكه كفار في كل مره عهدها را نقض كردند با آنها توافق كرد!» اين اظهارات عجيب در حالي مطرح مي‌شود كه آقاي روحاني با تقطيع ادامه اين آيه شريفه كه به تحريف معنوي آيات منجر شده غرض مطلوب خود را كه مخالف با معناي سياق آيات است استنتاج نموده است.  ✅✅در اين مجال تفسير شهيد مرتضي مطهري را بر اين آيات سوره انفال از نظر مي‌گذرانيم. متن زير تفسير شهيد مطهري بر آيات ۵۵ تا ۶۰ سوره انفال است.  اگر شواهد حاكي از تلاش دشمن براي نقض معاهده است، چه بايد كنيم؟ علي(ع) در نامه ۵۳ خطاب به مالك نوشتند: «و ان عقدت بينك و بين عدوك عقده، او البسته منك ذمه، فحط عهدك بالوفاء»؛ و اگر با دشمن خودت پيماني بستي يا آنها را با شرايط ذمه قبول كردي به پيمانت وفادار باش.«وارع ذمتك بالامانه، و اجعل نفسك جنه دون ما اعطيت»؛ خودت را كه پيمان بستي به امانت رعايت كن و خودت را سپر قولي كه داده‌اي قرار بده. «فانه ليس من فرائض الله شيء الناس اشد عليه اجتماعا، مع تفرق اهوائهم، و تشتت آرائهم، من تعظيم الوفاء بالعهود»؛كه از فرائض الهي هيچ فريضه‌اي نيست كه مردم با همه اختلاف سليقه‌ها و اختلاف عقيده‌ها، در آن، به اندازه اين فريضه متفق باشند و آن اين است كه پيمان را بايد وفا كرد.» از اين رو وفاي به پيمان يك ضرورت تخلف‌ناپذير است و نمي‌توان پيماني را نقض كرد مگر آنكه آنها نقض كنند.  اما ممكن است گاهي علائمي در دست داشته باشيم كه نشان از تحرك دشمن براي نقض پيمان است و اگر ما صبر كنيم كه دشمن عمل خودش را انجام بدهد آسيب مي‌بينيم. به عنوان مثال، يك دولت اسلامي با دولت ديگري، قراردادي بسته است. سرويس‌هاي اطلاعاتي، اطلاعات دقيق داده‌اند كه آنها آماده نقض پيمان هستند. در اينجا وظيفه مسلمين چيست؟ آيا اين است كه بگويند چون ما پيمان بسته‌ايم بايد به پيمان خودمان وفادار باشيم و صبر كنند تا آنها شبيخونشان را بزنند و كار از كار بگذرد؟! يا اين است كه بگويند پس ما پيشدستي مي‌كنيم؟ هر دو پاسخ نادرست است.  قرآن مي‌فرمايد در اينگونه موارد كه علائم خيانت آن كسي كه پيمان بسته، آشكار است، شما نه سكوت بكنيد و نه پيشدستي. قبلاً به آنها اعلام بكنيد كه به موجب اطلاعاتي كه به ما رسيده است شما به عهد خودتان پايبند نيستيد پس ما رسماً اعلام مي‌كنيم كه پيمان ما از اين ساعت منتفي است تا در يك حد برابر و متعادل قرار بگيريد. بعد از اين اعلام، آنگاه هر تصميمي كه مي‌خواهيد بگيريد. در اين صورت با عدالت رفتار كرده‌ايد. پس نه صبر كنيد تا آنها كارشان را انجام بدهند و شما اغفال شده باشيد و نه پيشدستي كنيد و آنها را غافلگير نماييد كه عمل شما خيانت باشد، بلكه اين كار را انجام دهيد كه هم احتياط است و هم انساني. مي‌فرمايد: «وَإِمَّا تَخَافَنَّ مِنْ قَوْمٍ خِيانَةً» و اگر از قومي بيم خيانت پيدا كرديد، يعني به موجب علائم و اشارات و اطلاعاتي كه به شما رسيده است، خوف خيانت داشتيد. «فانبذ اليهم» آن عهدنامه را بينداز به سوي آنها يعني به آنها اعلام كن كه از اين ساعت ديگر پيماني نداريد تا دو طرف با يكديگر مساوي بشويد، آنها بدانند، شما هم بدانيد كه از اين ساعت ديگر پيماني در كار نيست. «إِنَّ اللَّهَ لَا يحِبُّ الْخَائِنِينَ» خدا خيانتكاران را دوست ندارد. به اين قاعده، «نبذ» مي‌گويند. در مقابل نقض، نقض و در مقابل نبذ، نبذ.  *منبع: مهر
🔻استاد رفیعی در حرم رضوی: 💎مسئولان مرز بین رأفت و قاطعیت پیامبر(ص) را به اشتباه تحلیل نکنند که این کار باعث تحریف تاریخ و گمراهی دیگران می‌شود. ◽️هر زمانی که به «توحیدمحوری»، «اصول و فروع دین» و «حدود الهی» لطمه وارد شود نباید گذشت داشت، یک زمانی مشرکان آمدند به رسول الله(ص) گفتند که یک سال ما موحد می‎شویم و یک سال شما بت‌پرست شوید. پیامبری که روی سرش خاکستر ریختند و گذشت کردند، در این مورد کوتاه نیامدند. ◽️مسئولان چشم به یاری و برجام غربی‎ها نداشته باشند، ماجرا صلح حدیبیه به خوبی مرز بین رأفت و قاطعیت پیامبر(ص) را مشخص می‌کند. لذا نباید با تحلیل اشتباه، تاریخ و سیره انبیاء و ائمه هدی(ع) را تحریف و جای رأفت و قاطعیت را جا به جا کرد. ماجرای صلح حدیبیه چه بود؟👇 hawzahnews.com/news/871972 @hagigatevasel
✅آیاتی و روایاتی از قرآن و نهج البلاغه برای ✨بعید می دانم آیات و روایات زیر نیاز به تفسیر و توضیح خاصی داشته باشند. کافی است این توصیه ها و دستورات قرآن و نهج البلاغه را نه فقط برای 1400 سال قبل، بلکه راه حلی برای مسائل امروزمان هم بدانیم. 🔰عدم به اظهار دوستی و لبخند دشمن 🔸امیرالمؤمنین(ع): «فَإِنَّ الْعَدُوَّ رُبَّمَا قَارَبَ لِيَتَغَفَّلَ فَخُذْ بِالْحَزْمِ وَ اتَّهِمْ فِي ذَلِكَ حُسْنَ الظَّنِّ؛ گاه دشمن نزديك مىشود تا غافلگير كند؛ پس دورانديش باش و خوشبينى خود را متّهم كن.» (نهج البلاغه؛ نامه53) 🔰 🔸«وَ لَنْ تَرْضى عَنْكَ الْيَهُودُ وَ لا النَّصارى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ؛ هرگز (دشمنان) يهود و نصارى از تو راضى نخواهند شد، (تا به طور كامل، تسليم خواسته هاى آنها شوى، و) از آيين آنان پيروى كنى.»(بقره/120) 🔰چه کسانی در اشتیاق دارند؟ 🔸«فَتَرَى الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يُسارِعُونَ فِيهِمْ؛ پس را مى بينى كه در (دوستى با آنان)، بر يكديگر پيشى مى گيرند.» (مائده: 52) 🔰، اصلی ترین عامل برای اظهار دوستی و مذاکره با دشمن 🔸(ادامه آیه قبل) «يَقُولُونَ نَخْشى أَنْ تُصِيبَنا دائِرَةٌ؛ (مریض دلان) مى گويند: مى ترسيم حادثهاى براى ما اتفاق بيفتد (و نياز به كمك آنها داشته باشيم!)» (مائده: 52) 🔰فرصت دادن ولیّ مسلمین به مردم و خواصّ، برای پی بردن به اشتباهشان در اعتماد به دشمن 🔸امیرالمؤمنین (ع): «فَإِنَّمَا فَعَلْتُ ذَلِكَ لِيَتَبَيَّنَ الْجَاهِلُ وَ يَتَثَبَّتَ الْعَالِمُ؛ من اين كار (پذیرش اجباری حکمیّت و تعیین مدّت زمانی برای آن) را كردم تا نادان خطاى خود را (در اعتماد به دشمن) بشناسد، و دانا بر عقيده خود استوار بماند.» (نهج البلاغه؛ خطبه125) 🔰درصورت انجام توافق، متن پیمان نباید باشد 🔸امیرالمؤمنین(ع): «وَ لَا تَعْقِدْ عَقْداً تُجَوِّزُ فِيهِ الْعِلَلَ وَ لَا تُعَوِّلَنَّ عَلَى لَحْنِ قَوْلٍ بَعْدَ التَّأْكِيدِ وَ التَّوْثِقَةِ؛ هرگز (با دشمن) پيمانى را مبند كه در تعبيرات آن جاى گفتگو و بهانه جویی باقى بماند، و بعد از تأكيد و عبارات محكم، عبارات سست و قابل توجيه بكار مبر (كه اثر آن را خنثى مي كند).» (نهج البلاغه؛ نامه53) 🔰 همیشگی دشمن 🔸«كَيْفَ وَ إِنْ يَظْهَرُوا عَلَيْكُمْ لا يَرْقُبُوا فِيكُمْ إِلاًّ وَ لا ذِمَّةً يُرْضُونَكُمْ بِأَفْواهِهِمْ وَ تَأْبى قُلُوبُهُمْ وَ أَكْثَرُهُمْ فاسِقُونَ؛ چگونه (پيمان مشركان ارزش دارد)، در حالى كه اگر بر شما غالب شوند، نه ملاحظه خويشاوندى با شما را مى كنند، و نه پيمان را؟! شما را با زبان خود خشنود مى كنند، ولى دلهايشان ابا دارد؛ و بيشتر آنها فرمانبردار نيستند!» (توبه: 8) 🔸«وَ إِنْ نَكَثُوا أَيْمانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَ طَعَنُوا فِي دِينِكُمْ فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَيْمانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ؛ و اگر پيمانهاى خود را پس از عهد خويش بشكنند، و آيين شما را مورد طعن قرار دهند، با پيشوايان كفر پيكار كنيد؛ كه آنها پای بند هیچ پيمانى نیستند؛ شايد (با شدّت عمل) دست بردارند!» (توبه: 12) 🔰با بدعهدی دشمن چه باید کرد؟ 🔸«فَمَا اسْتَقامُوا لَكُمْ فَاسْتَقِيمُوا لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَّقِينَ؛ تا زمانى كه در برابر شما (به پیمانشان) وفادار باشند، شما نيز وفادارى كنيد، كه خداوند پرهيزگاران را دوست دارد!» (توبه: 7) 🔸«وَ إِمَّا تَخافَنَّ مِنْ قَوْمٍ خِيانَةً فَانْبِذْ إِلَيْهِمْ عَلى سَواءٍ إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ الْخائِنِينَ؛ و هرگاه (با ظهور نشانههايى،) از خيانت گروهى بيم داشته باشى (كه عهد خود را شكسته، حمله غافلگيرانه كنند)، بطور عادلانه به آنها اعلام كن كه پيمانشان لغو شده است؛ زيرا خداوند، خائنان را دوست نمى دارد!» (انفال: 58) 🚨🚨آیه بصیرتی که در مذاکره با کفار به کار می آید ، برای مثال همین پاسخ به سوالِ در توافق با کفار تا کجا باید عقب کشید ؟ آیا دشمنان راضی میشوند؟ ✨وَلَن تَرْضَىٰ عَنكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَىٰ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُم بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ(بقره /۱۲۰) آنها هرگز از تو او راضی نخواهند شد مگر اینکه به طور کامل تسلیم خواسته های آنها وپیرو آیینشان شوی..‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پاسخ قرآنی حجت‌الاسلام قاسمیان به رئیس‌جمهور/ تنها دستاورد برجام را از مردم دریغ نکنید 🔹پس از سخنان روحانی درخصوص نقض عهد دشمن و به کار بردن آیه‌ ۵۶ سوره مبارکه انفال (بدون اشاره به آیات بعدی این سوره) حجت‌الاسلام قاسمیان کارشناس و سخنران مذهبی با انتشار ویدئویی به ارائه پاسخ با استناد به آیات قرآن به صحبت‌های رئیس جمهور پرداخت. fna.ir/dd6yuv @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️انتشار به مناسبت 👤استاد رحیم‌پور ازغدی: 🔸برخی از فیلم‌های جلسات برخی شیعیان رو می‌برن تو جمع اهل سنت پخش می‌کنن، او هم یک بمب به خودش می‌بنده، شیعیان رو می‌کشه تا بره بهشت! 🔹شما اگه حافظ حرم امیرالمؤمن(ع) هستی، چرا نمیری دفاع کنی ازش؟ ما شهید سنی مدافع حرم داریم، اما شیعه لندنی حاضر نیست بره دفاع کنه!
هدایت شده از ️حقیقت واصل
📝 | شیعه انگلیسی را بیشتر بشناسید ✅✅ امام خامنه ای: اهانت به بزرگان اهل سنت، کار است ♦️ بودجه این تلویزیون‌ها از خزانه‌داری است 👇👇👇شاهد مثال کلام آقا ⛔️نذر روضه حضرت زهرا(س) توسط انگلیس به نیت اختلاف مسلمین! 👤حیدر مصلحی (وزیر اسبق اطلاعات): چند سال قبل در یکی از شهرهایی که هم اهل ست و هم شیعیان هستند، شخصی بلندگو را از سمت مسجد شیعیان به سمت مسجد اهل سنت گذاشته و هر روز هم روضه حضرت زهرا(س) می‌خواند. روضه‌ای هم می‌خواند که خلفاء اهل سنت را مورد تعرض قرار می‌داد! این سوال بالاخره برای کسی پیش آمد و رفت پیش روضه خوان. روضه خوان گفت شخصی در بازار هست که نذر این روضه را دارد و به من پول می‌دهد که هر روز بخوانم! او به سراغ آن شخص بازاری رفت و پرسید این نذر چیست؟ او هم اعلام بی‌اطلاعی کرد و بعد از چند واسطه مشخص شد هزینه این نذر و روضه از سفارت انگلیس برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی در آن منطقه بوده! @hagigatevasel
وحدت_قرآن و سنت.pdf
1.23M
کتاب «وحدت از ديدگاه قرآن و سنّت» ✍ دکتر محمد بيستوني
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔍 #تبیین_و_تحلیل | یادداشت تحلیلی درباره #وحدت اسلامی در اندیشه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 🌿 اصل وحدت، ضرورت راهبردی امت اسلام 🔸 وحدت از منظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نه امری تاکتیکی و استراتژی، بلکه یک اصل اسلامی است، در این زمینه می‌فرمایند: «نباید به وحدت به چشم تاکتیک نگاه کرد؛ وحدت یک اصل اسلامى است.» این بیان معظم‌له، علاوه بر تبیین حقیقت وحدت و خاستگاه دینی آن، پاسخ به آن دسته دیدگاه‌هایی است که وحدت را یک امر صرفاً تاکتیکی یا استراتژیکی قلمداد می‌نمایند. 🔹 رهبر انقلاب وحدت را از واجبات و ضروریات دین مبین اسلام معرفی می‌نمایند، «تقریب را لازم و واجب و ضروری و در جهت اهداف نظام اسلامی می‌دانیم.» و در کلام دیگری تصریح نموده‌اند: «وحدت بین مسلمین، به صد دلیل واجب، و به صد دلیل ممکن است» و «تنها نسخه شفا بخش برای علاج دردهای جهان اسلام می‌باشد.» 🔍 مطالعه متن کامل و ارسال نظر: http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=43951
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دو خاطره جالب از اعتقاد قلبی امام خامنه ای "حفظه الله "به وحدت شیعه و سنی 👌به آقای خامنه‌ای بگو مریدی به مریدانت اضافه شد...