eitaa logo
اصول و فقه شیعه
6.3هزار دنبال‌کننده
393 عکس
138 ویدیو
678 فایل
بسمه تعالی 🔸دانلود کتاب و مقالات فقهی و اصولی 🔸معرفی کتاب و علماء 🔸صوت دروس ... 👥 تحت اشراف اساتید سطوح عالی حوزه علمیه 💬 مسئول تبادل و تبلیغ : @Marsiykhan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 🔹 الحلقة الثالثه فی اسلوبها الثانی 🔹 4 جلد 🔸 تأليف: شیخ باقر ایروانی 👇👇👇👇 https://eitaa.com/halgheysaniye/5685 •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
هفدهم ربیع الاول ولادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) و رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) برامام زمان( عجل الله فرجه )مبارک باد. اللّهُمَّ صَلِّ عَلَیهِ وَعَلَی أَهْلِ بَیتِهِ الْأَئِمَةِ الطَّیبِین ، السَّلامُ عَلَیک یا رَسُولَ اللّهِ، السَّلامُ عَلَیک یا حَبِیبَ اللّهِ ؛ السَّلامُ عَلَیْکَ أیُّهَا الإِمَامُ الصَّادِقُ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مِفْتَاحَ الخَیْرَاتِ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا نَاشِرَ حُکْمِ اللَّهِ. •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
مکتب اصولی شهید صدر.pdf
1.34M
📚 🔹 مکتب اصولی شهید صدر 🔸 تالیف : شیخ رضا اسلامی بسیار جالب و خواندنی 👌 •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
⭕️ وحدتِ یک طرفه صحیح نیست! 🎙حضرت آیت‌الله اشرفی شاهرودی حفظه الله: 🔸زمانی که جناب آقای واعظ زاده رئیس دار التقریب بودند، جلسه ای با أهل تسنّن تشکیل دادند که اینجانب نیز حضور داشته و شش سؤال در مورد (شفاعت، زیارت و...) بر طبق مستندات أهل تسنّن مطرح نمودم... 🔹و به آنان گفتم با توجّه به مستندات موجود در کتب خودتان این أمور مشروع است؛ حال شما بر چه اساس این أمور را حرام و یا بدعت می دانید؟! - آن ها جواب قانع کننده ای را ذکر ننمودند و بعد از آقای واعظ زاده درخواست نمودیم این مصاحبه و سؤال و جواب ها چاپ و منتشر شود که ایشان راضی نشده و فرمودند: این امر خلاف وحدت است. 🔸باری در این اجتماع بزرگ که ایشان تشکیل داده بود عده زیادی از بزرگان أهل سنّت را از کشور های مختلف إسلامی دعوت نموده بودند، ولی بعد از جلسه که وقت نماز فرا رسید و جماعت تشکیل شد أحدی از آنان در جماعت ما شرکت ننمودند! 👈🏻 اینجانب به آقای واعظ زاده گفتم: این ها در امام جماعت عدالت را که شرط نمی دانند، حتماً به جهت این که ما را کافر می دانند به ما إقتداء ننمودند. پس این چه وحدتی است که دائم ما به آنان بهاء می دهیم که آن ها در مقابل شیعیان را تحقیر نموده و سوء إستفاده می کنند؟! 🔹مرحوم رجایی در زمان ریاست جمهوری که به گنبد رفته بودند در مقابل خواسته ها و توقعات بیجای آنان گفته بودند: ⭕️ شما که در تحقّق انقلاب و در تشکیل نهضت إسلامی شرکت ننمودید همین که می گذاریم در این کشور نفس بکشید شما را بس است. 🔸در هر حال مسئولین ما که خداوند حفظشان کند أمور و مصالح دیگری را در نظر دارند؛ چنان که وزیر اطّلاعات به اینجانب در مشهد می گفت اگر تقیّه را ترک کنیم شیعیان در خارج از ایران مورد اذیت و آزار شدید آنان واقع می شوند. 👈🏻 حال أصل قضیه تقیّه صحیح است ولی این بدان معنی نیست که خود را در مقابل آنان ذلیل و کوچک نماییم یا از مسلّمات قطعی خود دست برداریم تا جایی که بعد از گذشت چهارده قرن از قضیه غصب فدک و آتش زدن درب خانه فاطمه سلام‌الله‌علیها به صِرف رعایت تقیّه دست برداریم! 🔹... که این أمور خود دلیل بر مظلومیت آن بزرگواران و عدم مشروعیت خلافت خلفاء غاصب بوده است، و این امر موجب می شود که أهل تسنّن بگویند حالا به حرف ما رسیدید که در مورد فدک و غصب خلافت و آتش زدن درب خانه فاطمه اشتباه کردید. 📎 برگرفته از درس خارج معظم له به تقریرنویسی سایت مدرسه فقاهت،‌ مورخ ۹۶/۰۹/۱۹ 🌐@hojre_feghahat •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
AUD-20200824-WA0017.mp3
13.99M
🎙قطعه صوتی 🔹 بسیار مفید 🔸 چگونه دروس را بخوانیم؟ 💠استاد حسینی نسب @hoseininasab •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
🔰 مقالاتی در 🔆 مناسبت حکم و موضوع: کارکردها و سازوکارهای تشخیص در بیان فقیهان  https://jfiqh.um.ac.ir/index.php/fiqh/article/view/9868 🔆 تناسب میان حکم و موضوع با رویکردی به کارکرد ابزاری عرف http://jostar-fiqh.maalem.ir/article_65478.html 🔆 قرینۀ مناسبت حکم و موضوع و کارایی آن در استنباط احکام http://jf.isca.ac.ir/article_65179.html 🔆 تناسب بین حکم و موضوع از دیدگاه آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی دام ظلّه: http://www.m-feqhi.ir/index.php/2015-08-03-12-57-01/asar-osol/423-تناسب-بین-حکم-و-موضوع-از-دیدگاه-آیت‌الله‌العظمی-شبیری-زنجانی-دام-ظلّه 🔆 فهم اجتماعی از نصوص در فقه امام صادق (ع)-شهید صدر http://ensani.ir/fa/article/74879/فهم-اجتماعی-از-نصوص-در-فقه-امام-صادق-ع- 🔆 نظریه ی فهم اجتماعی نصوص؛ مبانی، کارکرد https://jfiqh.um.ac.ir/index.php/fiqh/article/view/8312 🔆 از مناسبت‌ تا مذاق‌ فقه‌، راه هایی‌ به‌ مقاصد شریعت http://ensani.ir/fa/article/42176/از-مناسبت-تا-مذاق-فقه-راه-هایی-به-مقاصد-شریعت 🔆 معنا شناسی تنقیح مناط مقارنه با مفاهیم مشابه و روش شناسی آن https://jfiqh.um.ac.ir/index.php/fiqh/article/view/8229 •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📑 شهید صدر اگر شاگردانش را می‌دید که بین راه سرشان به این‌ور و آن‌ور می‌چرخد، تشر می‌زد که از فرصت بین راه برای فکر‌کردن استفاده کنند. می‌گفت: «بیشتر از آنچه می‌خوانید، فکر کنید. اگر به صِرف خواندن عادت کنید، در بین متنها و سطرها محدود می‌شوید. آنوقت نوآور نمی‌شوید.» 📚 کتاب نا ص‌ ۹۲ •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مفاهیم اساسی حلقات.pdf
556.5K
🔹مفاهیم اساسی حلقات (فرهنگ لغت حلقات) 🔸 استاد سلیمیان @alnafiseh3 •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
شرح اصول 1 علی محمدی.pdf
3.24M
📚 🔹 شرح اصول الفقه مظفر 👈 جلد 1 🔸 علی محمدی 📌 درخواستی اعضاء •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
اصول فقه2علی محمدی.pdf
2.57M
📚 🔹 شرح اصول الفقه مظفر 👈 جلد 2 🔸 علی محمدی 📌 درخواستی اعضاء •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
1556105354_______________2_.pdf
3.61M
📚 🔹 شرح اصول الفقه مظفر 👈 جلد 3 🔸 علی محمدی 📌 درخواستی اعضاء •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
اصول فقه 4 علی محمدی.pdf
2.45M
📚 🔹 شرح اصول الفقه مظفر 👈 جلد 4 🔸 علی محمدی 📌 درخواستی اعضاء •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
🔰حقیقت اعتبار؟؟؟!!! گاهی در تعریف اعتبار، گفته می شود: اعطاء حد شیء لشیء آخر. طبق این تعریف، سعی می شود که همه ی امور اعتباری، برگرفته از امور واقعی معرفی شود. مثلا در مورد ملکیت گفته می شود که برگرفته از ملکیت واقعی است یا در مورد وجوب، گفته می شود که برگرفته از ضرورت تحقق معلول عند تحقق علت است. گاهی هم اعتبار به "فرض" تعریف می شود و به اعتبار قانونی و اعتبار ادبی تقسیم می شود. اعتبار ادبی مثل این که فرض می کنیم زید اسد است و می گوییم زید اسد. و اعتبار قانونی هم به داعی ترتیب آثار است. به نظر می رسد که این تعارف، درست نیست و با ارتکازات ما سازگاری ندارد. ما در وجوب، هیچ التفاتی به ضرورت علی نداریم یا اگر اعتبار ملکیت می کنیم فرضا ملکیت واقعی نمیکنیم؛ زیرا فرض کردن عملیاتی است که ذهنی بودن آن و واقعی نبودن آن، کاملا مورد التفات شخص است به نظر می رسد که در امور اعتباری، ما دو ایجاد داریم. ایجاد اول، اختراع اصل مفهوم اعتباری است. ایجاد دوم، ایجاد جزئیات آن مفهوم است. در ایجاد اول، اصل امر اعتباری اختراع می شود. یعنی اختراع می کنیم که چیزی به عنوان ملکیت، اسمیت (اسم بودن لفظ)، ریاست و ... داشته باشیم پس از این که امر اعتباری اختراع شد (به این معنی که ما واقعیتی به نام ملکیت را اختراع کردیم) از این نوعِ اختراع شده استفاده می کنیم و با چهارچوب های پذیرفته شده، مصادیق آن را ایجاد می کنیم.... 📱 @mobahathah_ir تفصیل این مساله در تالار علمی مطرح شده و مورد بحث و نقد واقع شده است؛ شما نیز ضمن ملاحظه آن در تالار، در این بحث علمی شرکت کنید. 👇 http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=1367 •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 🔹 الدروس _ شرح الحلقة الثانیة 🔹 4 جلد 🔸 تأليف: سید کمال حیدری •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye 👇👇👇👇👇