eitaa logo
اصول و فقه شیعه
6.3هزار دنبال‌کننده
394 عکس
140 ویدیو
680 فایل
بسمه تعالی 🔸دانلود کتاب و مقالات فقهی و اصولی 🔸معرفی کتاب و علماء 🔸صوت دروس ... 👥 تحت اشراف اساتید سطوح عالی حوزه علمیه 💬 مسئول تبادل و تبلیغ : @Marsiykhan
مشاهده در ایتا
دانلود
شرح اصول 1 علی محمدی.pdf
3.24M
📚 🔹 شرح اصول الفقه مظفر 👈 جلد 1 🔸 علی محمدی 📌 درخواستی اعضاء •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
اصول فقه2علی محمدی.pdf
2.57M
📚 🔹 شرح اصول الفقه مظفر 👈 جلد 2 🔸 علی محمدی 📌 درخواستی اعضاء •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
1556105354_______________2_.pdf
3.61M
📚 🔹 شرح اصول الفقه مظفر 👈 جلد 3 🔸 علی محمدی 📌 درخواستی اعضاء •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
اصول فقه 4 علی محمدی.pdf
2.45M
📚 🔹 شرح اصول الفقه مظفر 👈 جلد 4 🔸 علی محمدی 📌 درخواستی اعضاء •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
🔰حقیقت اعتبار؟؟؟!!! گاهی در تعریف اعتبار، گفته می شود: اعطاء حد شیء لشیء آخر. طبق این تعریف، سعی می شود که همه ی امور اعتباری، برگرفته از امور واقعی معرفی شود. مثلا در مورد ملکیت گفته می شود که برگرفته از ملکیت واقعی است یا در مورد وجوب، گفته می شود که برگرفته از ضرورت تحقق معلول عند تحقق علت است. گاهی هم اعتبار به "فرض" تعریف می شود و به اعتبار قانونی و اعتبار ادبی تقسیم می شود. اعتبار ادبی مثل این که فرض می کنیم زید اسد است و می گوییم زید اسد. و اعتبار قانونی هم به داعی ترتیب آثار است. به نظر می رسد که این تعارف، درست نیست و با ارتکازات ما سازگاری ندارد. ما در وجوب، هیچ التفاتی به ضرورت علی نداریم یا اگر اعتبار ملکیت می کنیم فرضا ملکیت واقعی نمیکنیم؛ زیرا فرض کردن عملیاتی است که ذهنی بودن آن و واقعی نبودن آن، کاملا مورد التفات شخص است به نظر می رسد که در امور اعتباری، ما دو ایجاد داریم. ایجاد اول، اختراع اصل مفهوم اعتباری است. ایجاد دوم، ایجاد جزئیات آن مفهوم است. در ایجاد اول، اصل امر اعتباری اختراع می شود. یعنی اختراع می کنیم که چیزی به عنوان ملکیت، اسمیت (اسم بودن لفظ)، ریاست و ... داشته باشیم پس از این که امر اعتباری اختراع شد (به این معنی که ما واقعیتی به نام ملکیت را اختراع کردیم) از این نوعِ اختراع شده استفاده می کنیم و با چهارچوب های پذیرفته شده، مصادیق آن را ایجاد می کنیم.... 📱 @mobahathah_ir تفصیل این مساله در تالار علمی مطرح شده و مورد بحث و نقد واقع شده است؛ شما نیز ضمن ملاحظه آن در تالار، در این بحث علمی شرکت کنید. 👇 http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=1367 •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 🔹 الدروس _ شرح الحلقة الثانیة 🔹 4 جلد 🔸 تأليف: سید کمال حیدری •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye 👇👇👇👇👇
زمین چشم تماشا شد💐 امام عسکری آمد...♥️ میلاد امام حسن عسکری علیه السلام را محضر حضرت ولی عصر عجل الله و همه شیعیان تبریک عرض میکنم •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
🔹تحقیق بحث فرق امارات و اصول اولیه باتوجه به حلقه ثالثه _امارات و اصول ، حلقه ثالثه _فرق امارات و اصول در مکتب نائینی _فرق امارات و اصول در مکتب شهید صدر _ماهیت و چیستی امارات در نظریه "الوسطیت فی الاثبات" میرزای نائینی 🔸 ارسال شده توسط محقق محترم برای کانال اصول شهید صدر •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye 👇👇👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
52.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام الله علیها •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
1492425999pdf_4.pdf
1.92M
🔸پاور پوینت اصول ۴ حلقه ثانیه 🔹استاد علم الهدی •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
پیام رهبر انقلاب درپی ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی شهید محسن فخری‌زاده حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پی ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی شهید، دکتر محسن فخری‌زاده پیامی صادر کردند. متن پیام به این شرح است: بسم‌الله الرحمن الرحیم دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ئی و دفاعی کشور جناب آقای محسن فخری‌زاده به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه به شهادت رسید. این عنصر علمی کم‌نظیر جان عزیز و گرانبها را به خاطر تلاشهای علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست. دو موضوع مهم را همه‌ی دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ی بخشهائی که وی بدانها اشتغال داشت. اینجانب به خاندان مکرم او و به جامعه‌ی علمی کشور و به همکاران و شاگردان او در بخشهای گوناگون، شهادت او را تبریک و فقدان او را تسلیت میگویم و علو درجات او را از خداوند مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۸ آذرماه ۹۹
موضوع پایانامه.pdf
363.6K
🔹 موضوعات پژوهشی جهت استفاده از پایان نامه و مقالات •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
موضوع پژوهش.pdf
2.17M
🔹گنجینه ای از موضوعات پژوهشی جهت مقاله و پایان نامه •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
990907_SheikhMofid_L.mp3
10.84M
🔸 زندگینامه و دیدگاه های شیخ مفید (به مناسبت ۹ آذر سالروز بزرگداشت شیخ مفید) 💢 استاد: حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی بیرجندی •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
مکتب اقتصادی اسلام.mp3
599.1K
🔰 معنای "نظام اقتصادی در اسلام" 🔹 آیت الله شهیدی حفظه الله •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
📚 رابطه رزق با تجارت و اقتصاد با توجه به روایت ؟؟!! در روایتی معروف که اسانید متعددى دارد و شاید بعضی از اسانید آن قابل اعتماد باشد آمده است: «تسعة أعشار الرزق في التجارةـ یا: «تسعة أعشار البرکة في التجارة» كه متن اول مشهورتر است کلمۀ «رزق» در این جا یا ممکن است به همان معنایی باشد که الآن به ذهن ما می‌رسد ـ یعنی رزقی که انسان به دست می‌آورد و مصرف زندگی اوست ـ، که در این صورت معنای روایت آن خواهد بود که: نود درصد این رزق از راه تجارت و داد و ستد است، نه از راه تولید خود شخص. احتمال دوم آن است که کلمۀ رزق کنایه از خود اقتصاد باشد؛ یعنی: اقتصاد باید در آن داد و ستد باشد، وگرنه رشد نمی‌کند، حتی در زمان ما که اقتصاد بیشتر جنبه‌های صنعتی و تولیدی یافته است، حتی اگر به دنبال همین اقتصاد تولیدی داد و ستد نباشد، رشد نمی‌کند. 📱 @mobahathah_ir تفصیل این مطلب در تالار علمی مطرح شده است، شما نیز ضمن ملاحظه آن در تالار، در این بحث علمی شرکت کنید. 👇👇👇👇👇👇👇 http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=2043 •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
🔰 آشنايي با نويسندۀ جواهر الكلام مرحوم محمدحسن نجفي، معروف به «صاحب جواهر» از دانشمندان و فقيهان بزرگ شيعه است. سال تولد وي قبل از ۱۲۰۰ هجري قمري تخمين زده شده است. وي دروس مقدماتي را نزد شيخ حسن محيي الدين عاملي نجفي فراگرفت كه عالمي فاضل بود و بر فقه احاطۀ فراواني داشت. بعدها ايشان از اساتيد بنامي چون شيخ جعفر كاشف الغطاء، شيخ موسى كاشف الغطاء، علامه سيدمهدى بحرالعلوم، سيدجواد عاملى (صاحب مفتاح الكرامه)، و سيدمحمد مجاهد (صاحب مفاتيح) بهره برد كه تمامي آنها از شاگردان مرحوم وحيد بهبهاني بودند. شاگردان : صاحب جواهر پس از خوشه چيني از معارف بلند ديني و بهره بردن از بزرگان شيعي، به تدريس دروس حوزوي همت گمارد و از درياي دانش خود، جواهر گران‌بهايي به حوزه‌هاي علميه عرضه كرد و شاگرداني بنام را تربيت كرد كه منشأ آثار و بركات عظيمي گشتند. شيخ آقابزرگ تهرانى در اين زمينه مى نويسد: «صاحب جواهر اين امتياز را نيز بر ديگر عالمان داشت كه عموم شاگردانش از علماى بزرگ و سرشناس بودند و در محضر درس او جمع فراوانى تربيت شده، در گوشه و كنار جهان پخش گرديدند و بعد از او مقام مرجعيت يافتند و بر كرسى فتوا نشستند، كه عدد آنان زياد، و شمارش آنان كار مشكلى است». برخي از شاگردان صاحب جواهر عبارت اند از: سيدحسين ترك شيخ جعفر شوشترى-شيخ محمد فاضل ايروانى ميرزا حبيب الله رشتي شيخ محمد حسن آل يس-سيدحسن مدرس اصفهانى-شيخ محمد حسن مامقانى شيخ محمد حسين كاظمى شيخ عبدالحسين شيخ العراقين تهرانى زندگی نامه صوتی مرحوم صاحب جواهر •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
بسم الله الرحمن الرحیم 🏴إنالله و إنا إلیه راجعون قال الصادق عليه السلام: «إذا مَاتَ المؤمِنُ الفَقِيهُ ثلمَ فِي الاسلامِ ثُلمَةٌ لا يَسُدّها شَي‏ءٌ» •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
4_5769671366785632361.pdf
1.72M
📚 🔹 تلخیص کتاب کفایة الأصول 🔹نگاشته مرحوم آخوند خراسانی رحمه الله 🔸 تلخیص کننده: عبدالرحمن نجفی عمران •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
🔹️متن مصاحبه با حجت الاسلام و المسلمین رباني بيرجندي به مناسبت هفته پژوهش بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم در محضر استاد حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیرجندی هستیم به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی. در ابتدا از استاد خواهشمندیم نقاط نظر خود را نسبت به کتاب و تألیف و پژوهش و کتابخوانی بیان کنند. در عالم طلبگی طلبه باید دو بال داشته باشد یکی بال علم است و دیگری بال پژوهش. برخی در میان طلاب تنها به تدریس فارغ از پژوهش و تألیف می پردازند و برخی بر عکس تنها به پژوهش که ادله هیچ یک چه بسا قانع کننده نیست بلکه طلبه باید هر دو را دارا باشد. طلبه باید زمینه را فراهم کند تا تدریس و تألیف داشته باشد و بنابر این باید از پایه ای قوی آغاز کند و ادامه دهد و اگر پایه قوی نباشد موفق نمی شود مانند طلبه ای که اگر ادبیات ضعیف داشته باشد نه تدریس و نه تألیف درست و مناسبی دارد. بنده به طلاب می گویم کار پژوهش را باید از ابتدا طلبگی آغاز کنند و هیچگاه آن را ترک نکنند پژوهش کار نوشتن است و اگر طلبه در اوایل وارد نشود هر چند با شرح و تقریر و غیره باشد و اگر آغاز نکند در ادامه وارد نخواهد شد و دیگر اتفاق نمی افتد. منبر و ملبس شدن به لباس روحانیت نیز اینچنین است اگر طلبه از ابتدا آغاز نکند و منبر نرود و ملبس نشود در ادامه نمی شود بلکه باید در وقت خود و بجا ملبس شود و منبر برود. و کار پژوهش کاری بدون برنامه نیست برخی منبر بدون برنامه می روند در راه فکر میکنند چه بگویند از قدیم یک مطلب را مرتب تکرار می کنند اما این غلط است حتی در منبر هم باید فیش بردارد و مرتب مطالعه و پیگیری کند و تألیف و پژوهش نیز اینچنین است و باید برای آن برنامه داشت و بر طبق آن پیش رفت. برنامه پژوهش یعنی برنامه علمی و برنامه عملی. باید هم دانش خود را بیافزاید و هم از سوی دیگر بر طبق اصول و قواعد نگارش و تألیف حرکت کند و پژوهش انجام دهد. و این مهم است که تألیف بر اساس قواعد باشد زیرا دنیای امروز دنیای متد و روش است. این مهم جز با ورود بزرگان و اساتید ممکن نیست طلبه باید از ابتدا تحت تعلیم این اساتید فن واقع شود تا آموزش ببیند استادی که خود این مراحل را طی کرده و می تواند مشاوره و راهنمایی به طلبه بدهد و طلبه را تشویق و ترغیب بکند تا تحقیق و تألیف کند. به همین دلیل باید بین اساتید تسویه ایجاد شود و بین استاد بودن آن درس یا آن درس تفاوت نباشد تا طلاب سطوح ابتدائی نیز از این اساتید بهره برده و پیشرفت داشته باشند و استفاده کنند. بزرگترین دروغ به نقل برخی این است که گفته شود ما ترک الاولون لآخرین شیئا که درست و صحیح آن کم ترک الاولون لآخرین شیئا است که چه حجم و میزان کثیری از قدماء میراث علمی برای امروز ما مانده است. پژوهش سه مرحله دارد: 1. ترغیب و تشویق طلبه و ایجاد انگیزه و تشویق مسئولین. 2. الزام طلبه نفس خود را به کتاب خوانی و کتابخانه. 3. استفاده و یادگیری و بهره بری از اساتید و دیگران برای انجام درست و بجا. آن چه باعث ماندگاری شخص است کتاب است و شیخ اعظم به عنوان نمونه به دلیل رسائل و مکاسب خود ماندگار است و چقدر مردم از این تألیفات شیخ نان خوردند و حرکت اقتصادی عظیم و تحولی را ایجاد کرده است و به همین دلیل است که شریف العلماء مازندرانی ماندگار نبوده و تنها در تراجم مذکور است. همانطور که درس بدون همت و تلاش نمی شود تألیف و پژوهش هم اینچنین است و باید تلاش فراوان کرد که قرآن می فرماید: وَأَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى 39/نجم و از سوی دیگر می فرماید: وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنينَ 69/عنکبوت •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye
🔹️مصاحبه با حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی بیرجندی درباره تالیف و پژوهش آذرماه ۱۳۹۹ از منظر شما هوش چه تأثیری در تألیف دارد؟ استاد اسدی از شاگردان شهید صدر می فرمود: شهید صدر نابغه نبود بلکه پرکار بود. مهم کار و تلاش است و این موجب موفقیت است. •┈••✾••┈• کانال اصول شهید صدر : @halgheysaniye