eitaa logo
همشناسی(تعارف) فرهنگی الگوی ارتباطات میان فرهنگی
319 دنبال‌کننده
772 عکس
205 ویدیو
16 فایل
اى مردم، ما شما را از مردی و زنى بيافريديم. و شما را گروه های پراکنده(شعوب) و پیوسته (قبيله‌ها) كرديم تا همشناسی و هم نیکی کنید هر آينه گرامى‌ترين شما نزد خدا، پرهيزگارترين شماست. خدا دانا و کاردان است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 «وودی الن» فیلم‌ساز معروف هالیوود، فیلم سکانس ۱۵ ثانیه‌ای یحیی سنوار را بعنوان زبباترین فیلم کوتاه واقعی جهان معرفی کرد و نوشت: 🔰 در میانه جنگ فرمانده‌ای زخمی بر روی مبل با دست زخمی نشسته و آخرین مبارزه‌اش را انجام می‌دهد. 🔰 او در توییتی نوشت: کارگردان «خداوند» است و فیلمبردار «ابلیس» است. نام فیلم هم «متولد ماه اکتبر» 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
برای فهم این جمله باید به شرایطِ تکوین مقاومت رجوع کنیم. حدود ۷۰ سال پیش خانه‌های زیادی ویران شد و مردمانی آواره و از وطن خود رانده شدند. خانه و وطن تمام زندگی‌‌ست. اعتراض کردند کشته شدند. مذاکره کردند رکب خوردند. سازش کردند تحقیر شدند و روزبه‌روز سرزمین‌شان کوچک و کوچک‌تر شد. از هر دری وارد شدند "زندگی" به آنها بازنگشت. دو راه باقیمانده بود ترک وطن(پشت کردن به زندگی) ماندن و مبارزه کردن برای زندگی غزه؛ واپسین تلاش‌های مردمی‌ست که به زندگی پشت نکردند و برای پس گرفتن خانه و وطن مقاومت کردند. حال احتمالا می‌پرسید نسبت مقاومت با زندگی ما چیست؟ مقاومت برای ما هم آرمان و باور است هم "سیاستِ زندگی" برای ما کاملا روشن است که توسعه و رفاه و سایر لوازم زندگی بدون قدرت و امنیت امکان تحقق به نحو پایدار نخواهند داشت و زندگی در همسایگی صهیونیسم با رویکرد سازش و صلح، به وام و قرض شبیه است! برای ما مقاومت پول نقد است و سازش چک بی‌محل! @eqbali62
💥برای اولین بار در کشور: 🔸راه اندازی رشته «فرهنگ و ارتباطات» با سه گرایش «فضای مجازی» ، «بلاغت رسانه‌ای» و «ارتباطات میان فرهنگی» در 🔸مدیر گروه مطالعات فرهنگی و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم (ع): برای نخستین بار در مقطع کارشناسی ارشد، رشته فرهنگ و ارتباطات در سه گرایش «فضای مجازی»، «بلاغت رسانه‌ای» و «ارتباطات میان فرهنگی» اجرا خواهد شد. 📌مشروح خبر 🔰 —•—•—•—•—•—•—•—•—•— 🆔 @BouNews 🌐 http://www.bou.ac.ir —•—•—•—•—•—•—•—•—•—
برنامه مشخص است نه تعلل می‌کنیم نه شتابزده عمل میکنیم.. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @Hamshenasi
🖤چهل روز گذشت🖤 مجلس یادبود چهلم مادرم «حاجیه خانم خدیجه اله وردی» روز پنج شنبه ۱۴۰۳/۸/۱۰ از ساعت ۱۴ الی ۱۵٫۳۰ در مسجد حضرت علی اکبر (ع) واقع در اسلام آباد برگزار می گردد. 🖤🖤🖤 @hamshenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینفانتینو رئیس فیفا: من اروپایی هستم، ما اروپایی‌ها باید به اندازه سه هزار سال از مردم عذرخواهی کنیم تا آخر کلیپ حتما ببینید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*خاخام یهودی و قدرت دعا و نماز مسلمانان: غیر ممکن است بتوانیم مسلمانان را شکست دهیم !* میگه فقط از طریق روحی( تضعیف روحیه،پخش شایعه،ترویج بی بند باری و هرزگی بین مسلمانان) می توان شکستشان داد. الحق که قوم لعنت شده الهی هستند.
📢 جلسه ارشد با موضوع «تحلیل مقایسه ای نظریه توسعه یارگیری و نظریه نوسازی» 🔸زمان: دوشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۴ 🔸مکان: دانشگاه باقرالعلوم(ع) ، طبقه منفی۱ ، روبروی نمازخانه 🌱 —•—•—•—•—•—•—•—•—•— 🆔 @BouNews 🌐 http://www.bou.ac.ir —•—•—•—•—•—•—•—•—•—
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تلاوت بسیار زیبای شهید یحیی السنوار 🔹 صوت تلاوت زیبای شهید یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه که آیاتی از سوره احزاب را تلاوت می کند 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
«قهرمان كربلاء زينب در كلام بنت شاطئ» ▪️کتاب «قهرمان کربلا؛زینب دختر زهرا» تالیف یکی از مهمترین زنان اندیشمند مصر، عائشه عبدالرحمن(بنت الشاطئ) دختر استاد الازهر شیخ محمد علی عبدالرحمن است. ▪️او اولین زن استاد در الازهر، اولین زن عرب برنده جایزه ملک فیصل، همسر امین الخولی و مفسر قران بود. ترجمه آزاد بخشی از مقدمه کتاب: ▪️یک شب در ماه رجب من و خواهر بزرگم کبری در خانه، نگران وضعیت مادرمان بودیم که نشانه های به دنیا آمدن فرزندش آشکار شده بود....پدرم هم عازم سفری بود، ما به او التماس کردیم سفرش را لغو کند، او که در محراب مشغول عبادت بود، ما را کنارش نشاند و گفت: چون فردا سفرم به قاهره برای حضور در مراسمی درباره «» است نمی توانم آن را لغو کنم و سپس برایمان از زینب سخن گفت...فردا هم گفت: نگران نباشید خدا با مادرتان است.اگر فرزند دختر بود نامش را زینب بگذارید...از آن شب در من حسی شکل گرفت که آن را فراموش نمی کنم... و امروز مشتاق نوشتن درباره زینب هستم... 🔻منظاری ایرانی؛ منظری عربی @Arabworld2023 https://eitaa.com/joinchat/917045908C8d9086eed1
1403.08.5 نشست فیلترینگ - غمامی اسلامی تنها.mp3
21.12M
🔸خوانش انتقادی شعار رفع فیلترینگ در ایران 👤 دکتر محمدی‌نیا آیا فیلترینگ مسئله اصلی فضای مجازی است؟ 1:20 چالش‌های فیلترینگ در ایران 3:24 👤دکتر غمامی فیلترینگ فضای مجازی 07:40 نسبت فضای اصیل و جدید 19:00 👤دکتر اسلامی تنها معنای رسانه اجتماعی جدید 26:35 انگاره ما از رسانه چیست 31:30 بازخوانی مجدد انسان ایرانی در این خصوص 39:45 🖇جمع بندی با مردم بودن و فیلترینگ 47:20 📮به‌کوشش فکرت 📅 ۵ آبان، دانشگاه باقرالعلوم، تالار شهید بهشتی 🖇 همکاری دانشگاه باقرالعلوم، گروه سایبرپژوهیِ بنیادین، رسانه فکرت | | @Andishnaak| اندیشناک | محمدی‌نیا
سنوار: سینه ستبر مقاومت انسان در برابر ماشین قبلا هم نوشته بودم که جنگ غزه نشان از شکست مبانی هوش مصنوعی دارد. اسراییل، تجسم تمام‌عیار تکنولوژی مدرن است. تنفس هیولای تکنولوژی در غزه آتش به پا کرده ولی خبری از پیروزی اسراییل نیست. تکنولوژی در نزاع با انسانی که در اعماق وجودش تکنولوژیک نیست، به زانو درآمده است. تمام‌ تکنولوژی غرب پشت دوربین کوادکوپتر جمع شده ولی نمی‌تواند اطلاعات زیادی از آن مبارز به دست بیاورد. حداکثر می‌داند که او زنده و یک مبارز فلسطینی است. نمی‌تواند حرکت بعدی او را تشخیص دهد. یحیی چوب دستی‌اش را پرت می‌کند ولی چفیه‌اش را باز نمی‌کند. اینجاست که قیاس و استقرا به عنوان مبانی منطقی هوش مصنوعی، در برابر صلابت روحی، خلاقیت ذهنی و ورزیدگی جسمی یحیی به زانو درمی‌آیند. می‌پرسید چرا قدرت سنجش هوش مصنوعی را در برابر روح و ذهن و جسم انسان مدرن قرار داده‌ام نه صرفا در برابر ذهن انسان؟ باید بگویم هوش مصنوعی، حاصل تنزل انسان به بعد ذهنی و تنزل ذهن به رایانش است ولی در واقعیت، انسان بسیار پیچیده‌تر از این حرف‌هاست. شدت روحی، پیچیدگی ذهنی و ورزیدگی جسمی سنوار در آن لحظه، تصمیم او را شکل می‌دهند. اینکه چوب را پرت می‌کند ولی چفیه را باز نمی‌کند یک اجتهاد در لحظه است که تحلیل رفتارش را برای سیستم‌های هوش مصنوعی که مبتنی بر قیاس و استقرا هستند دشوار می‌کند. قیاس و استقرا نمی‌توانند پنجه در پنجه اجتهاد انسانی شوند که در لحظه خلق می‌شود. مساله دیگر، نزاع کنترل و ضد کنترل در جهان مدرن است. فیلم لحظه شهادت سنوار، از بهترین مصادیق این نزاع است. تلاش اسراییل برای کنترل روایت پیروزی خود از طریق نمایش کشته شدن نیروی دشمن، به یک جریان فرهنگی و رسانه‌ای علیه خودش تبدیل می‌شود. مارتین گوری در کتاب خود با عنوان "خیزش عموم" که به زودی با ترجمه نویسنده این سطور منتشر می‌شود، از مفهوم "دوراهی دیکتاتور" برای اشاره به وضعیت مخالفین ایالات متحده در برابر فضای مجازی استفاده کرده و می‌گوید که این‌ها از طرفی می‌خواهند جامعه خود را آزاد نشان دهند پس فضای مجازی را گسترش می‌دهند و از طرف دیگر هم می‌خواهند جامعه را کنترل کنند پس مجبور می‌شوند فضای مجازی را محدود نمایند. من در مقابل دوراهی مدنظر وی، "دوراهی دیکتاتورهای ابرفناوری" را قرار می‌دهم. بزرگان فضای مجازی از قبیل ایلان ماسک و مارک زاکربرگ، فضای مجازی را به راه می‌اندازند تا جهان را کنترل کنند ولی همین فضا به بستری برای قیام علیه خودشان هم تبدیل می‌شود. از این رو می‌توان حدس زد که شاید آنان در آینده‌ای نه چندان دور مجبور شوند پلتفرم‌هایشان را به روی برخی جوامع و کشورها ببندند. نکته دیگر در شکست هوش مصنوعی، ابتنای آن بر رویکردهای حل مساله‌ای است. در این رویکردها، تمرکز بر حل یک مساله، کیفیت این حل مساله را شدیدا ارتقا داده و حتی از کیفیت کار انسان نیز فراتر می‌برد ولی از طرف دیگر، انسان را از توجه به بسیاری امور دیگر غافل می‌سازد. الگوریتمی که برای برداشتن یک فنجان از روی میز نوشته می‌شود، نمی‌تواند برای باز کردن در منزل هم به کار برود. علت این است که مبنای این الگوریتم، توجه به ویژگی‌های خاص پدیده است و کل‌نگری و کلی‌نگری ندارد. بدین گونه است که شاهدیم فناوری‌های شناسایی ساخت اسراییل، پشه را از ذره گردوغبار تشخیص می‌دهند ولی همین نظام تکنولوژیک نمی‌تواند بفهمد که یک گروه شبه‌نظامی کاملا آشنا که بیست سال مطلقا تحریم و محاصره بوده است توانسته زیر پای این رژیم، ۴۵۰ کیلومتر تونل بکند. @question_the_unquestioned
📨 :این عکس شاید به نظرتون عجیب نباشه و مشابهش رو دیده باشید ؛ اما نکته‌ش اینه که اینا برده‌های آفریقایی نیستن! این یه مرد بریتانیاییه و اونایی که زنجیر به گردنشون هست بومیای استرالیا هستن، سال ۱۹۰۰! ┏━━ °•🖌•°━━┓ @jahad_tabein ┗━━ °•🖌•°━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آخرین نوشتهٔ شهید سید هاشم صفی‌الدین ساعاتی قبل از شهادتش خطاب به امام زمان(علیه السلام) @jahaannews @hamshenasi
🔅إنَّ السَّاعَةَ لَآتِيَةٌ لَا رَيْبَ فِيهَا وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يُؤْمِنُونَ🔅 در حقيقت، رستاخيز قطعاً آمدنى است؛ در آن ترديدى نيست، ولى بيشتر مردم ايمان نمى‌آورند. @hamshenasi
زنی از خاک، ‌از خورشید، از دریا،‌ قدیمی‌تر زنی از هاجر و آسیه و حوا قدیمی‌تر زنی از خویشتن حتی، از أعطینا، قدیمی‌تر زنی از نیّت پیدایِش دنیا، قدیمی‌تر که قبل از قصۀ ‌«قالوا بلی» این زن بلی گفته‌ست نخستین زن که با پروردگارش یا علی گفته‌ست ملائک در طواف چادرش، پروانه پروانه به سوی جانمازش می‌رود سلانه سلانه شبی در عرش از تسبیح او افتاد یک دانه از آن دانه بهشت آغاز شد، ریحانه ریحانه نشاند آن دانه را در آسمان با گریه آبش داد زمین خاکستری بود، اشک او رنگ و لعابش داد زنی آن‌سان که خورشید است سرگرم مصابیحش که باران نام او را می‌ستاید در تواشیحش جهان آرایه دارد از شگفتی‌های تلمیحش جهان این شاه‌مقصودی که روشن شد ز تسبیحش ابد حیران فردایش، ازل مبهوت دیروزش ندانم‌های عالم ثبت شد در لوح محفوظش چه بنویسم از آن بی‌ابتدا، بی‌انتها، زهرا ازل زهرا، ابد زهرا، قدر زهرا، قضا زهرا شگفتا فاطمه! یا للعجب! واحیرتا! زهرا چه می‌فهمم من از زهرا و ما أدراک ما زهرا! مرا در سایۀ خود بُرد و جوهر ریخت در شعرم رفوی چادرش مضمون دیگر ریخت در شعرم مدام او وصله می‌زد، وصلۀ دیگر بر آن چادر که جبرائیل می‌بندد دخیل پر بر آن چادر ستون آسمان‌ها می‌گذارد سر بر آن چادر تیمّم می‌کند هر روز پیغمبر بر آن چادر همان چادر که مأوای علی در کوچه‌ها بوده‌ست کمی از گرد و خاکش رستخیز کربلا بوده‌ست غمی در جان زهرا می‌شود تکرار در تکرار صدای گریه می‌آید به گوشش از در و دیوار تمام آسمان‌ها می‌شود روی سرش آوار که دارد در وجودش روضه می‌خواند کسی انگار برایش روضه می‌خواند صدایی در دل باران که یا أماه! أنا المظلوم، أنا المقتول، أنا العطشان خدا را ناگهان در جلوه‌ای دیگر نشان دادند که خوبِ آفرینش را به زهرا ارمغان دادند صدای کودکش آمد، تمام عرش جان دادند ملائک یک به یک گهوارۀ او را تکان دادند صدای گریه آمد، مادرم می‌سوخت در باران برای کودک خود پیرُهن می‌دوخت در باران وصیت کرد مادر، آسمان بی‌وقفه می‌بارید حسینم هر کجا خُفته، قدم آرام بردارید! تن او را به دست ابری از آغوش بسپارید جهان تشنه‌ست، بالای سر او آب بگذارید زمان رفتنش فرمود: می‌بخشید مادر را کفن‌هایم یکی کم بود، می‌بخشید مادر را بمیرم بسته می‌شد آن نگاه آهسته آهسته به چشم ما جهان می‌شد سیاه آهسته آهسته صدای روضه می‌افتد به راه آهسته آهسته زنی آمد به سوی قتلگاه آهسته آهسته بُنَّیَ تشنه‌ای مادر برایت آب آورده... سیدحمیدرضا برقعی
انجمن علمی فرهنگ و ارتباطات با همکاری اداره پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار می‌کند؛ 💠 سلسله نشست‌های «دانشگاه در میدان مقاومت» هم‌اندیشی اساتید و دانشجویان ارائه دهندگان: 🎙حجت‌الاسلام دکتر علی‌اصغر اسلامی‌تنها عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام 🎙دکتر سیدمحمدعلی غمامی عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام 🗓 زمان: شنبه ۲۶ آبان‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۳ 📌 مکان: دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام، ساختمان علامه طباطبائی(ره)، سالن نشست‌ها جهت شرکت به صورت حضوری، لطفا به شناسه زیر پیام دهید: @ammar_jokar 🌐 لینک مجازی: http://dte.bz/res1 🔻انجمن علمی 🔻میز فرهنگ مقاومت انجمن علمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| | 🎞 فرهنگ ایرانی و تصور فیلترینگ 👤دکتر علی‌اصغر اسلامی‌تنها؛ عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم 📍نگاه انتقالی به ارتباطات، رسانه را به مثابه جاده انتقال پیام می‌بیند که می‌توان مسیر آن را سد کرد؛ اما در نگاه فرهنگی ایرانیان به رسانه که آئینی است، اصلا تصور فیلترینگ وجود ندارد. 📮فیلم کامل این گفتگو را در 👈🏼آپارات فکرت. 📅 5 آبان‌ 1403 🖇 همکاری دانشگاه باقرالعلوم، گروه سایبرپژوهیِ بنیادین و رسانه فکرت @Andishnaak| اندیشناک | محمدی‌نیا
26 آبان ماه.mp3
20.03M
صوت نشست «دانشگاه در میدان مقاومت» با ارائه اساتید محترم، دکتر اسلامی تنها و دکتر غمامی ۲۶ آبان
✨الكلمه غامرة كالبحر و سامقة كالشجر✨ 🔸هل قدَر الانسان الكلمة حق قدرها؛ لقد كانت في المبدأ كما تكون في المنتهى، تبدئ وتعيد؛ كانت الكلمة ولا زالت ناطقة لا تتلاشي، واسعة لا تتناهي، لا تنفد مجاريها ولو نفدت بحار في إثرها بحار و لاتنفذ آثارها ولو نفذت أشجار تَخلُفها أشجار، مع أنه لا أشبه بالكلمه من البحر و فلا أحيا من البحر، و الكلمة انما هي الحياة المثلى، ولا أشبه بالكلمة من الشجرة، فلا أثمر من الشجرة و الكلمة انما هي الثمره الفضلى، 🔸قد يقال: تلك كلمة ربي جل جلاله وعزّ مقامه فأين منها كلمة عبده الذي لا حول له ولا طول! وما درى القائل ان الخالق تنزل الى هذا العبد ايما تنزّل، فخلقه بيده سبحانه و ألقى اليه بكلماته، بل كلّمه وجعل كلمته باقية، بل ما خلقه الا لكي يتكلم على وفق كلامه، ولو ان الانسان شهد ربه متكلما بملء روحه حتى كانه يسمع كلامه في كل شيء من حوله، لبرزت من قلبه على لسانه كلمات حيه لا تموت كانها البحر اللّجّي واللّجي من البحار ما تنفك تتردد أمواجه، كلمات مثمرة لا تعقم كأنها الشجر الطيب و الطيب من الأشجار لا تنفك تتعاقب ثماره، فكلمة العبد الشاهد لربه انما هي من كلمات ربه. 📚من الإنسان الأبتر إلي الإنسان الكوثر ـ طه عبدالرحمن ص۱۰۱ @hamshenasi
همشناسی(تعارف) فرهنگی الگوی ارتباطات میان فرهنگی
✨الكلمه غامرة كالبحر و سامقة كالشجر✨ 🔸هل قدَر الانسان الكلمة حق قدرها؛ لقد كانت في المبدأ كما تكون
کلمه ژرف است همچون دریا و بلند است همچون درخت. آیا انسان «کلمه» را آن گونه که شایسته است قدردان است؟ کلمه در آغاز بود، همان طور که در پایان است، شروع می شود و بازگشت می کند; کلمه هست، پیوسته سخن می گوید و محو نمی‌شود، وسیع است و پایان نمی یابد، نهرهایش تمام نمی‌شود، حتی اگر دریاها به دنبالهم جاری شوند، و آثارش تمام نمی‌شود، حتی اگر درختان پشت درختان سر برآورند. هر چند شبیه تر به کلمه از دریا نیست و نه زنده تر از دریا، و کلمه همان زندگی آرمانی است و شبیه‌تر به کلمه از درخت نیست، زیرا هیچ چیز پربارتر از درخت نیست و کلمه بهترین میوه است. شاید گفته شود: این کلمه پروردگار من است، که شکوه اش آشکار و جایگاه اش عزیزاست. پس آن کجا و کلام بنده او که در آن نه توانی دارد و نه بلندایی؟ آیا چنین گوینده ای نمی داند که آفریدگارهرچه نازل کرده بر این بنده نازل کرده، پس او را با دست خود آفرید، و کلماتش را به او القا نمود، بلکه با او تکلم کرد و کلمه جاودانه اش قرار داد، بلکه او را فقط برای این آفرید که بر وفق کلام اوسخن کند، واگر انسان شاهد باشد که پروردگارش با تمام وجودش سخن می گوید بگونه ای که کلمات او را در هرچیزی در پیرامونش می شنود؛ آنگاه کلماتی از دل و زبانش بیرون می‌آمدند، که زنده اند و نمی‌میرند، همچون دریایی عمیق. دریای عمیق که امواج آن خروشان و پیوسته است، کلمات پرباری که عقیم نمی‌شوند، انگار که درخت طیب هستند. درختان پاکیزه که از ثمردهی باز نمی ایستد، پس کلمه بنده ای که به پروردگارش شهادت می‌دهد هم ازکلمات پروردگارش است. 📚من الإنسان الأبتر إلي الإنسان الكوثر ـ طه عبدالرحمن ص۱۰۱ ترجمه علی اصغر اسلامی تنها @hamshenasi
👆به تصویر فوق کمی از دور نگاه کنید. When you take a word in your mouth you must realize that you have not taken a tool that can be thrown aside if it will not do the job, but you are fixed in a direction of thought which comes from afar and stretches beyond you. HANS-GEORG GADAMER هانس گئورگ گادامر: هنگامی که کلمه ای را بر زبان می‌آورید، باید بدانید که ابزاری در دست نگرفته‌اید که اگر کارآیی نداشت بتوانید آن را کنار بگذارید؛ بلکه خود را در مسیری از اندیشه قرار می‌دهید که از دوردست‌ها آمده و فراتر از شما امتداد می‌یابد. اگر گادامر در امتداد سخن استادش هایدگر که گفت: «زبان سکونتگاه و خانه وجود است»؛ می گوید: « کلمه جهت دهنده و جریانگاه تفکر است» شاید بتوان نتیجه گرفت؛ تکلّم رود تفکر و زبان رودخانه وجود است. سخن رود اندیشه و زبان رودخانه هستی است. علی اصغر اسلامی تنها @hamshenasi 🔆