eitaa logo
حرف حساب
7.3هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
19 ویدیو
13 فایل
برش‌هایی از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم | گروه مطالعاتی هیئت امام جعفر صادق علیه السلام ارتباط با مدیر: @Einizadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ فَأَيْنَ تَذْهَبُونَ؟! 🔻 انسان نمی‌تواند آرام بگیرید. حتی راکدترین آدم‌ها طالب چیزی هستند که امروزه ندارند. آدمی هیچ‌وقت در آنچه دارد خلاصه نمی‌شود. این خصوصیت اوست که به بیرون از خودش، بیرون از حالش و جدای از امروزش فکر می‌کند. 🔸 ...پس در این بحثی نیست که انسان، و در حال است. بحث در این است که به سمت چه چیزی حرکت می‌کند؟ «فَأَيْنَ تَذْهَبُونَ» (تکویر، ۲۶) کجا می‌رود؟ به چه روی می‌آورد؟ می‌خواهد با چه چیزی پیوند بخورد؟ و حتی اگر خودش را خرج می‌کند، می‌خواهد آخرین خط وجود او چه چیزی را امضا کند؟ با آن امضایی که می‌کند، می‌خواهد چه چیزی را تثبیت کند و به‌دست بیاورد؟ اگر خودش را می‌دهد، چه چیزی را به‌دست می‌آورد؟ 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۲۴ و ۲۵ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ انتظار یعنی یاری‌رساندن به ولی 🔻 نسبت به این است که ما و او را بشناسیم و او را در آن هدف کنیم. این ولایته! صِرف ابراز و ابراز و و این‌ها ولایت نیست. در ولایت حتما باید ولی را یاری کرد. و انتظار یعنی همین: یاری رساندن به ولی. 🔸 البته ولی را یاری کردن معنایش این نیست که ولی احتیاج به یاری ما دارد! قرآن می‌فرماید: إن تنصروا الله... یعنی چی؟ مگر ما می‌توانیم خدا را یاری کنیم؟ یعنی چه این حرف؟ یعنی حکمت بالغه‌ی الهی بر این تعلق گرفته که توسط شما محقق بشه! این یعنی یاری خدا. و الا خودش که می‌تواند هر کاری که می‌خواهد بکند! می‌خواهد که ما کنیم و به‌جایی برسیم. نصرت ولی هم به همین معناست. 👤 📚 برگرفته از کتاب «دکترین انتظار و مبانی قرآنی آن» 📖 ص ۶۴ 🙏 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ محرومیت از بهشت! 🔻 در جامعه‌ای كه از وظيفه‌ی خارج شوند و نقش پدری به عهده گيرند، افراد آن جامعه از محروم می‌شوند. اگر زنان نقش پدر را به عهده گرفتند و دارای دو پدر شد، خسارت اصلی که همان غفلت از نقش مادری است سر بر می‌آورد. 🔸 نقش به‌ عهده‌ی هيچ‌كس غير از نمی‌تواند قرار گيرد. تربيت کودکان را به ‌عهده‌ی هركس گذاشتيد، به عهده‌ی ناكس و نااهل گذاشته‌ايد. نه ، نه ، نه ، هيچ‌كدام به‌هيچ‌وجه مقامش، مقام كه مسير انسان را به بهشت سوق دهد، نيست. اين مادر -يعنی زن- است که بايد در مسير رسالت اصلی‌اش که همان تربيت انسان است قرار گيرد و از اين جهت، مظهر خداست. همان‌طور که خدا پناه روح هر انسانی است، مادران پناه روح کودکانشان هستند. 👤 📚 برگرفته از کتاب «زن آنگونه که باید باشد» #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
همین که نام مرا می‌برند می‌گریم از این به بعد من و آه و چشمِ تر شده‌ای چه نامِ مرثیه‌واری است مادرِ پسران برای مادر تنهای بی‌پسر شده‌ای #⃣ 👤 https://eitaa.com/joinchat/600178851Cfe9b591156
✳ گویا مادران شهدا فرزندشان را به حجله دامادی می‌بردند! 🔻 یک وقتی در قم ۹۰ برای تشییع آورده بودند. سخنران مراسم تشییع من بودم. برای وداع با فرزندان‌شان در سر خیابان چهارمردان قم ایستاده بودند. این مادران شهید گویا فرزندان‌شان را به حجله‌ی دامادی می‌بردند. مادران به دنبال نعش جوانان؛ آخر مادر بر سر نعش فرزندش آن هم ارباً اربا؟! آن‌جا بود که با خودم گفتم خدا را نه سخنرانی تو حفظ کرده و نه فتوای فلان عالم. وقتی خدا بخواهد دین را حفظ کند، این‌گونه آن را حفظ می‌کند. این است که الان اگر کسی بخواهد بداند سند شش‌دانگ این کشور به نام کیست، باید گفت . کشور را و خون سیدالشهدا حفظ نمود. 👤 #⃣ | روز تکریم مادران و همسران شهدا ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ می‌خواهی در دین ثابت‌قدم باشی؟ 🔻 ثبات بر ، لازمه‌اش این معناست که دین در زندگی تو آمده باشد، محور شده باشد، و تو باشد. مبنا و هدف. 🔸 اگر تو دين را مبنا گرفتى، يعنى پايه گرفتى -آنجايى كه هستى- و هدف گرفتى -‏آنجایی كه می‌خواهى بروى- مبانى و مقاصد تو سيستمى را می‌سازند كه با توجه به شرايط تو، می‌تواند به هر سؤالى جواب بدهد. چه بخورم، چه بنوشم، چه كسى باشم، چگونه غضب كنم، چگونه محبت كنم. شكل عمل، روش عمل، بايدها و نبايدهاى عمل، دستور عمل؛ اين مجموعه، از مبانى و مقاصد تو انتزاع می‌شود. 👤 📚 از کتاب «روابط متكامل زن و مرد» #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
با دو قبله در ره توحید نتوان رفت راست یا رضای دوست باید، یا هوای خویشتن #⃣ 👤 | اشعاری که به دلم نشسته‌اند https://eitaa.com/joinchat/600178851Cfe9b591156
✳️ چه زمانی ظرف وجود انسان از خوبی‌ها پر می‌شود؟ 🔻 وجود مبارک می‌فرمایند: در مرحله اول، آن زمانی که خداوند انسان را خلق می‌کند، است. قدرت دریافت عقل طبیعی کم است؛ هرچند که بر این عقل طبیعی سالیان درازی عمر بگذرد. اما ، عقلی است که صاحبش از طریق دو گوشش، ، و را به خودش منتقل کرده است، و منظور حضرت از این دانش و آگاهی، است. 🔸 گوش وقتی که توفیق پیدا بکند مفاهیم آیات را بشنود؛ فرمایشات را بشنود؛ فرهنگ الهی را بشنود، تبدیل به عقل پخته و عقل مسموع می‌شود، و یک مقدار هم که آدم مواظب خودش باشد و دچار و نشود، این عقل متکی به معرفت دینی، میدان‌دار باطن انسان می‌شود، و این عقل است که با تکیه بر معرفت دینی، مانند یک قلم پاک که به دست یک نویسنده پاک است، یک ، قوی و دارای و را برای انسان می‌نویسد و ظرف وجود انسان را از خوبی‌ها پر می‌کند؛ خوبی‌هایی که برای خود انسان، ماندگار و ابدی است و یک چنین انسانی که در وارد بر خدا می‌شود، به قول معروف، ملائکه الهی با سلام و صلوات او را وارد می‌کنند. 👤 📚 از کتاب #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ اتحاد با قرآن 🔻 اگر «قرآن» در وجود انسان پیاده شد و سراسر وجودش ظهور حقیقت قرآن گردید، قرآن با او متحد شده و انسان به وجود عینی قرآن تبدیل خواهد شد. متحد شدن با قرآن مفهومی به‌ظاهر ساده است، ولی واقعیت آن از حد معرفت علمای بزرگ اسلام آغاز می‌شود و تا مرتبۀ بی‌حدّیِ روح نبی مکرم اسلام و حضرات معصومین علیهم‌السلام امتداد می‌یابد. 🔸 وقتی انسان با «امام زمان» و «قرآن کریم» انس می‌گیرد، می‌یابد که کم‌کم ابواب دیگری از آیات قرآن که تاکنون برایش روشن نبود، روشن می‌شود؛ ابوابی که مانند اتاق‌های تودرتویی که کلید چراغ اتاق دوم در اتاق اول است و با ورود به اتاق اول، امکان روشن کردن چراغ اتاق دوم فراهم می‌شود، همچنین اتاق‌های بعدی که مرتبه‌به‌مرتبه روشن می‌شوند. یعنی انسان تا به مرتبه‌ای از «فهم» و «عمل» قرآن نائل نشود، مراتب بعد برای او پیش نخواهد آمد. 👤 📚 📖 صفحات ۸۳ و ۸۴ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
خودنمایی کار ما را در گره انداخته است قطره چون برداشت دست از خویش دریا می‌شود #⃣ 👤 | اشعاری که به دلم نشسته‌اند https://eitaa.com/joinchat/600178851Cfe9b591156
✳ دو ساعت در برف پشت در نشسته بود! 🔻 سیدابوالفضل کاظمی یکی از دوستان می‌گوید: «برف شدیدی باریده بود. وقتی قطار دوکوهه وارد ایستگاه تهران شد، ساعت دو نیمه‌شب بود. با چند نفر از رفقا حرکت کردیم. علی‌اصغر را جلوی خانه‌شان در خیابان طیب پیاده کردیم. پای او هنوز مجروح بود. فردا رفتیم به علی‌اصغر سر بزنیم. وقتی وارد خانه شدیم، مادر اصغر جلو آمد و بی‌مقدمه گفت: «آقا سید شما یه چیزی بگو!» بعد ادامه داد: «دیشب دو ساعت با پای مجروح پشت درِ خانه تو برف نشسته اما راضی نشده در بزنه و ما رو صدا کنه! صبح که پدرش می‌خواسته بره مسجد، اصغر رو دیده!» بله بسیجیان خمینی این‌گونه بودند. مدتی بعد این سرباز دین و میهن در منطقه‌ی عملیاتی شلمچه به شهادت می‌رسد و همچون مادر بی‌نشان سادات، زهرای مرضیه (س) بی‌نشان می‌شود. 📌 پ.ن: از راست: حاج حسین سازور، شهید علی‌اصغر ارسنجانی و سیدابوالفضل کاظمی 📚 برگرفته از کتاب | سیره‌ی علما و شهدا در احترام به والدین 📖 صفحات ۶۶ و ۶۷ ❤ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ حب به مال و مقام تمام دین انسان را نابود می‌کند 🔻 در روایات داریم و اگر در کسی نفوذ کنند، همه‌ی او را هلاک خواهند کرد؛ زودتر از این‌که دو گرگ، یک گله‌ی بی‌صاحب را بدرند! 🔸 تعبیر روایت خیلی زیباست؛ چون گرگ این‌گونه است که وقتی وارد گله‌ای می‌شود، این‌طور نیست که یکی را بخورد و وقتی سیر شد، به‌دنبال کار خود برود؛ بلکه اول همه‌ی گوسفندان را زخمی می‌کند و روی زمین می‌اندازد، بعد که سبُعیّتش آرام گرفت، شروع به خوردن یکی از آن‌ها می‌کند تا سیر شود. حب به جاه و مال هم این‌طور نیست که فقط اعتقاد به یا را سست کند و بعد از بین برود؛ بلکه وقتی این بیایند، ریشه‌ی همه‌ی را می‌زنند و تمام دین انسان را نابود می‌کنند. هم اعتقادات، از تا را خراب می‌کنند و هم التزامات انسان به فروع را سست کرده و و را از بین می‌برند. 👤 📚 (رساله‌ی دوم: حب به دنیا) 📖 ص ۲۴۲ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
جان روشن را فدای آرزوی تن مکن چون که می‌ماند گهر اما صدف گم می‌شود #⃣ 👤 | اشعاری که به دلم نشسته‌اند https://eitaa.com/joinchat/600178851Cfe9b591156
✳️ تمدن غربی، اصالت نفسانیات و حفظ خانواده؟! 🔻 هر تمدنی مرکب از اجزای پراکنده نيست که بتوان بعضی را اختيار کرد و بعضی را واگذاشت. شما می‌دانيد که اگر را به هر اندازه بپذيريد، ناخودآگاه تان نيز به همان اندازه اسلامی می‌شود و اگر را بپذيريد، به همان اندازه خانواده‌تان غربی می‌شود و را در زندگی دنبال می‌کند. 🔸 قبول تمدن مثل ديدن يک ميز نيست که بگوييم سطح اين ميز را نگاه می‌کنيم ولی پايه‌اش را نگاه نمی‌کنيم، بلکه قبول تمدن مثل خواستن ميز است که اگر ميز بخواهی، ميز با پايه و سطح ميز است. اگر تمدنی آمد، با تمام لوازم و مظاهرش می‌آيد و خانواده يکی از مظاهر فرهنگ و ادب هر تمدنی است و نه جزئی از آن و لذا اگر فرهنگ و تمدنی را پذيرفتيم، حتماً خانواده به شکلی که در آن تمدن هست خودش را به صحنه می‌آورد. 🔺 آيا روابط و و در خانواده‌ی غربی آن روابطی است که می‌گويد؟ تمدن غربی که اصالت را به می‌دهد نمی‌تواند حافظ خانواده‌ای باشد که هر يک از اعضای آن بايد جهت حفظ هسته‌ی خانواده، خود را زير پا بگذارند. مسلّم با ورود تمدن غربی، خانواده به‌صورت اسلامی نمی‌ماند. مگر اينکه بخواهيم خانواده را به شکل سطحی حفظ کنيم که اين هم ظاهرسازی بدون نتيجه است. 👤 📚 برگرفته از کتاب «زن آنگونه که باید باشد» #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ کدام من؟ 🔻 از نظر معرفت‌شناسی و روان‌شناسی و با توجه به آیات قرآن، در انسان چند وجود دارد. ✔️ اول یعنی همان من که در واقع پنداری است که انسان از خودش دارد. ✔️ دوم یعنی آنچه که در است و دیگران می‌بینند. ✔️ سوم ✔️ و چهارم 🔺 انسان باید با و و ، من توهمی و تصنعی را از بین برده و من واقعی خود را با تمام ویژگی‌های منفی‌ای که در قرآن ذکر شده بشناسد. و از این‌جاست که انسان شروع می‌شود و باید تلاش کند از من واقعی با تمام آن ویژگی‌های منفی به من الهی برسد؛ همان منی که در آن تمام آن ویژگی‌های منفی به ویژگی‌های مثبت تبديل شده است و خداوند در رابطه با آن می‌فرماید: 💠 «فَإِذَا سَوَّيْتُهُ وَنَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رُوحِي فَقَعُوا لَهُ سَاجِدِينَ» (ص، ۷۲) 👤 📌 | ۱۴۰۰/۰۶/۱۳ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
عمری است که ما منتظر آمدنت، نه! تو منتظر لحظه‌ی برگشتن مایی... 🙏 👤 | اشعاری که به دلم نشسته‌اند https://eitaa.com/joinchat/600178851Cfe9b591156
✳ فاطمه مادر یازده قرآن 🔻 سلام الله علیها از نور ، و علیهم السلام از نور حضرت زهرا سلام الله علیها هستند. (ص) برای به‌دست‌آوردن دو چیز، چهل روز اعتکاف و خلوت کرد. یکی برای به‌دست‌آ‌وردن و دیگری برای به‌دست‌آوردن یعنی حضرت فاطمه(س) که یازده قرآن دیگر در این ظرف مقدس به‌وجود آمد. 🔸 اسامی حضرت زهرا(س) تنها یک لفظ نیست بلکه یک و است که جایگاه ایشان را نشان می‌دهد. جبرئیل در پاسخ به سؤال پیامبر که چرا زهرا در زمین و در‌ آسمان است می‌گوید: او در زمین فاطمه است چون را از قطع می‌کند؛ یعنی شأن زهرا این است که قاطع و مانع شیعیان از عذاب جهنم باشد. و از این جهت در آسمان به ایشان منصوره یعنی یاری‌شونده می‌گویند که خداوند فاطمه را در گناهکار امت تو نصرت می‌دهد و او شفاعت گسترده‌ای از امت رسول خواهد داشت. 👤 📝 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
از عرش آمدی و زمین آبرو گرفت باید برای بردن نامت وضو گرفت #⃣ 👤 | اشعاری که به دلم نشسته‌اند https://eitaa.com/joinchat/600178851Cfe9b591156
✳ توان آن را نداريد كه نور اين بی‌بی را ببينيد 🔻 اين ‌كه گفته می‌شود، در وقتی (سلام الله عليها) عبور می‌کند، ندا داده می‌شود و می‌گويند: «غُضّوا أبصاركم» [چشمان خود را ببندید] به اين معنی نیست كه چون شما نامحرميد چشم‌ها را بپوشانيد، يا ديده‌ها را بشكنيد كه او را نبينيد. آن روز، سخن از و نيست؛ چون ظرف نيست و لذا اين دستور هم دستور است و نه ؛ يعنی شما توان آن را نداريد كه نور اين بی‌بی را ببينيد. چشم‌ها را فرو بربنديد و ديده‌ها را بشكنيد [و] توان آن را نداريد كه نورانيّت او را ببينيد. 👤 📝 #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
حجاب‌؛ سلاح‌ زن‌ در جلوگیری‌ از طغیان‌ جنبه‌ی زنانگی‌ او 🔻 موضوع‌ در اسلام‌ به‌منظور تحقیرِ‌ زن‌ یا حبس‌ یا بزرگداشت‌ و تمجید بیش‌ازحد او صورت‌ نگرفته‌ است؛ آن‌چنان‌که‌ نزد برخی‌ از ملل‌ چنین‌ دیدگاهی‌ متعارف‌ است. بلکه‌ حجاب‌، سلاح‌ زن‌ در جلوگیری‌ از طغیان‌ جنبه‌ی اوست، تا مبادا این‌ جنبه‌ی زن‌ بر دیگر توانایی‌های‌ او غلبه‌ کند. این‌ مقصود در آیات‌ قرآنی، که‌ زنان‌ را از نرمش‌ در سخن‌ گفتن‌ یا پای‌ کوفتن‌ به هنگام‌ راه‌ رفتن‌ یا باز می‌دارد، به‌خوبی‌ و روشنی‌ آشکار است: «فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ» [احزاب، ۳۲] و «وَلَا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مَا یُخْفِینَ مِن زِینَتِهِنَّ» [نور، ۳۱] و «لَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّةِ» [احزاب، ۳۳] و «وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا.» [نور، ۳۱] 🔸 حقیقت‌ این‌ است‌ که‌ آشکار کردن‌ زیبایی‌های‌ زن‌ به‌ طغیان‌ و سرکشیِ‌ جنبه‌ی زنانگی‌ بر وجود زن‌ منجر می‌شود و زن‌ را تنها به‌ یک‌ بدل‌ می‌سازد که این‌ مسئله‌ تحقیر زن‌ و انکار و اوست‌ و باعث‌ ازبین ‌رفتن‌ عمر و وقت‌ و فرصت‌های‌ گران‌بهای‌ او می‌شود. خصوصاً‌ این‌ مسئله‌ به‌ محرومیت‌ زن‌ و جامعه‌ از ایفای درست او می‌انجامد. 👤 📚 از کتاب «زن و چالش‌های جامعه» 📖 صفحات ۲۲ و ۲۳ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ این، حیات طیبه است... 🔻 می‌خواهد انسان‌ها را آن‌چنان بالا ببرد، دل‌ها را آن‌چنان نورانی کند، و بدی‌ها را آن‌چنان از سینه‌ی من و شما بیرون بکَنَد و دور بیندازد که ما آن حالت را در همه‌ی آنات زندگی‌مان، نه فقط در ، بلکه حتی در ، در حال ، در ، در هنگام و و در زمان احساس کنیم. 🔸 «خوشا آنان که دائم در نمازند» یعنی این. در حال هم با خدا، در حال و هم باز به یاد خدا. این‌گونه انسانی است که در محیط زندگی و در محیط عالم از او نور پراکنده می‌شود. و اگر دنیا بتواند این‌طور انسان‌هایی را تربیت کند، ریشه‌ی این جنگ‌ها و ظلم‌ها و نابرابری‌ها و پلیدی‌ها و رجس‌ها کنده خواهد شد. این، است. 👤 📚 کتاب 📖 صفحات ۲۰ و ۲۱ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
🔴 | ۱ ✳️ جواهراتِ به غارت رفته 🔻 موقع ترك وطن، شاه و خانواده‌اش مقدار زيادی از جواهرات خود را به همراه آوردند. از جمله شاه به همراه اثاثيه‌ی خود چهار جعبه جواهرات آورد. استوار شهبازی كه همراه خانم ديبا، مادر فرح جواهرات را برای امانت سپردن به بانك سوئيس برده بود، به من گفت كه جواهرات در چهار جعبه‌ی بزرگ، هر يك به اندازه‌ی نيم قد انسان بود. البته اين جواهرات خود شاه و فرح بود، و الّا والاحضرت‌ها جواهرات خود را به‌طور جداگانه‌ای آورده بودند. به‌ويژه اشرف، كه پيش از اوج‌گيری انقلاب از ايران خارج شده بود، به سر فرصت عمده‌ی جواهرات خود را از ايران خارج كرده بود. هم‌چنين ملكه مادر هم، كه حدود يك سال قبل از انقلاب به لندن آمده بود، بيشتر جواهرات خود را در همان زمان همراه آورده بود.» 📚 برگرفته از كتاب «پس از سقوط» 👤 نویسنده: احمدعلی مسعود انصاری، از خويشاوندان فرح پهلوی #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ اشراق انقلاب اسلامی 🔻 کارِ بشر امروز به خودش واگذار شده و از لطف خدا محروم گشته است و هر روز بيشتر از روز پيش به جنگ با برمی‌خيزد و لذا هر روز با شکست جديدی روبه‌رو است. و اشراق در عالم، دعوتی است برای سپردن امور بشر به خدا و تحقق بر همه‌ی مناسبات انسان‌ها و صاحب و شدنِ بشر و نفی منيت‌ها و لذا هر روز با پيروزی جديدی روبه‌رو خواهد شد. 👤 📚 برگرفته از کتاب «جایگاه اشراقی انقلاب اسلامی در فضای مدرنیسم» ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ اشتیاق به شهادت؛ عیار درجات ایمان 🔻 مراتب با مرتبه‌ی نگاه مؤمن به شناخته می‌شود. شوق به شهادت، هم مرقات است و هم میزان؛ یعنی از یک سو نردبان صعود مردان الهی در درجات ایمان است و از سوی دیگر معیاری برای سنجش مرتبه‌ی خلوص ایمان. جبهه‌های نبرد، میدان مسابقه‌ی مخلصین در مدارج طوبی است و هر مقدار مراتب ایمان و یقین انسان‌ها به لقای الهی بیشتر می‌گردد، شوق شهادت افزون می‌شود. 👤 📚 برگرفته از کتاب 📖 صفحات ۲۵ و ۲۶ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
در بادیه‌ی عشق، به جایی نبری راه تا در گرو دوری و نزدیکی راهی... 👤 | اشعاری که به دلم نشسته‌اند https://eitaa.com/joinchat/600178851Cfe9b591156