eitaa logo
حرف حساب
7.2هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
46 ویدیو
16 فایل
برش‌هایی از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم | گروه مطالعاتی هیئت امام جعفر صادق علیه السلام ارتباط با مدیر: @Einizadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حرف حساب
✳ این حقوق یک افسر جزء است نه یک فرمانده! 🔻 گفتم حاجی راستی چقدر حقوق می‌گیری؟ حاجی مبلغی را گفت که من بسیار تعجب کردم زیرا او یک سردار و فرمانده‌ نظامی بزرگ در ایران بود. گفتم حاجی این حقوق یک افسر جزء است نه یک فرمانده! یک سردار مثل شما در عراق سه برابر این حقوق می‌گیرد؛ با مزایای فراوان! حاجی به من گفت: شیخنا! مهم نیست فرمانده چقدر از کشورش می‌گیرد. مهم این است که چه چیزی به کشورش می‌دهد و خدای متعال چند برابر آن را به او خواهد بخشید و این یک حتمی است. شیخنا! ما به صورت موقت در این دنیا هستیم و ما و شما به سوی پروردگار کریم خود رهسپاریم. 👤 راوی: «سامی مسعودی» از فرماندهان حشد الشعبی ❤ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ وقتی برای «دلم ‌می‌خواهد» فلسفه‌بافی می‌کنیم! 🔻 اکثر مردم بر اساس زندگی می‌کنند. حُسبان، نه گمان است و نه خیال و نه تعقل؛ بلکه همان چیزی است که انسان به آن میل و گرایش دارد و برای رسیدن به آن برای انسان می‌کند. خود انسان خیال می‌کند بر اساس دلایلی کاری را انجام داده است در حالی که دلیل انجام آن کار، این تحلیل‌ها و فلسفه‌ها نیست بلکه خواسته و دوست داشته آن کار را انجام دهد. 💠 آیا چنین پنداشتید که ما شما را به عبث و بازیچه آفریده‌ایم و هرگز به سوی ما بازگردانده نمی‌شوید؟! (مؤمنون، 115) ✅ بر اساس ، حسبان انسان این است که خلق شده و خداوند برای زندگی او هیچ برنامه‌ریزی‌ای نکرده است و به سوی خدا باز نمی‌گردد؛ به همین دلیل برای زندگی‌اش برنامه‌ریزی می‌کند و آن‌گونه که نفسش می‌پسندد زندگی می‌کند. حتی شاید بگوید ما بیهوده خلق نشده‌ایم و به سوی خدا باز می‌گردیم ولی هیچ از این اعتقاد زبانی در زندگی‌اش دیده نمی‌شود و او خود واقعی‌اش را که اعتقادی به خلقت با هدف و بازگشت به سوی خدا ندارد نمی‌شناسد. 👤 📌 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ دین «فطری» است 🔻 اگر پیامبران نباشند، انسان گمراه می‌شود ولی لازمه‌ی این مطلب آن نیست که انبیا چیزی از خارج وجود انسان به انسان پیوند می‌زنند و اضافه می‌کنند، بلکه انبیا چیزی را که در انسان هست استخراج می‌کنند و در برابرش نمایان می‌سازند و این است معنای و معنای این حقیقت که اصول و بسیاری از مسائل دیگر دین، فطری است. 👤 📚 برگرفته از کتاب ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ خطبه‌ی عقد خوانده می‌شد اما داماد نبود! 🔻 لحظه‌ی جاری‌شدن خطبه‌ی عقدمان مقارن با اذان ظهر شده بود. عاقد، خواندن خطبه‌ی عقد را آغاز کرده بود ولی داماد نبود! بعد از مدتی آمد. هر که پرسید کجا بودی، توضیح خاصی نداد. از غیبتش کمی ناراحت بودم. به‌آرامی گفت: «می‌دانی که برایم مهم است. نمی‌خواستم شروع مهم‌ترین فراز زندگی‌ام با نافرمانی خداوند باشد.» به مسجد رفته و نماز اول وقتش را خوانده بود. پ.ن: عکس تزئینی است 👤 راوی: همسر 🌐 منبع: خبرگزاری دفاع مقدس ❤ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ جهاد؛ تلاشی فوق العاده برای تعالی روح 🔻 ریشه‌ی معنایی بیش از یک جنگ مذهبی دارد. جهاد در حقیقت بیانگر یک تلاش فوق العاده برای متعالی نمودن روح، اخلاق و جسم است. 🔸 اگر منظور صرفاً جنگ و خونریزی بود، می‌توانست از لغاتی مانند حرب(جنگ)، سریه(نبرد تن‌به‌تن)، معرکه(نبرد) یا قتال(کشتن) استفاده نماید. در حالی که از جهاد با معنای عمیق‌تری استفاده می‌کند. جهاد جزو پنج اصل اول اسلام(اصول دین) قرار ندارد و بر خلاف تصور غرب، جزو اهداف اصلی دین نیز به‌شمار نمی‌رود ولی به‌عنوان وظیفه‌ای برای مسلمانان جهت بهبود کلیه‌ی شئون زندگی خود تلقی می‌گردد تا با تلاش و کوشش، سعی در ایجاد جامعه‌ای با مساوات و صداقت در رفتار و گفتار بنماید. 🔹 حدیث معروف از (ص) پس از بازگشت از یک جنگ، چنین نقل می‌کند: ما حالا از (کوچک‌تر) به (بزرگ‌تر) می‌رسیم. سخت‌ترین و بحرانی‌ترین وظیفه‌ی یک مسلمان، پیروزی بر (زیاده‌خواه) و جدال با وسوسه‌های شیطانیِ درون خود و اجتماع است. 👤 📚 برگرفته از کتاب 📖 ص ۲۵۶ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ غرب‌زده‌های بیچاره‌ی ضعیف العقل! 🔻 اروپائيان به کجا رسيدند؟ آيا اروپای امروز را که مشتی بی‌خرد، آرزوی آن را می‌برند، بايد جزء ملل متمدنه به‌شمار آورد؟ اروپايی که جز خونخوارگی و آدم‌کشی و کشورسوزی مرامی ندارد و جز زندگی ننگين سرتاسر آشوب و هوسرانی‌های خانمان‌سوز، منظوری در پيش او نيست... اروپايی که ميليون‌ها همجنس خود را در زير تانک‌ها و آتش توپخانه‌ها به ديار نيستی فرستاده و می‌فرستد... به کجا رسيده که از او ستايش می‌کنيد... 🔸 آن‌چه در اروپا هست، سرتاسر، بيدادگری‌ها و آدم‌دری‌ها است... ‌آن‌چه در اروپا هست، ديکتاتوری‌ها و خودسری‌ها است... اروپا به کجا رسيده تا ما او را با قانون خِرَد تطبيق کنيم. زندگی امروز اروپا از بدترين زندگانی‌ها است که با هيچ قانونی آن را نمی‌توان وفق داد. لکن شما بيچاره‌های ضعيف العقل، يکسره خود را در مقابل آن‌ها باخته و به‌طوری که قانون خود را نيز فراموش کرده‌ايد، و آن‌چه اروپايی‌ می‌کند، خوب، و ميزان را همان می‌دانيد. و اين از بزرگترين خطاهای شما است.‌ 👤 📚 از کتاب 📖 ص ۲۷۲ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ به چه دردی می‌خوری؟! 🔻 سر تا پاش پر از خاک بود. باید می‌رفت جلسه. رفت پیش راننده‌ی تانکر و گفت: «اگه می‌شه شیلنگ را بگیرند رو سر من تا سرم را بشورم.» بعد از کلی نق‌زدن، شیلنگ را گرفت رو سرش. با همون یک دستش شروع کرد به شستن سرش. نق‌زدن‌های راننده هنوز ادامه داشت. آخرش هم گفت: «آخه تو که دست نداری کی گفته بیای جبهه؟ تو به چه دردی می‌خوری؟» سرش را که شست، تشکر کرد و رفت. 💬 : حاج حسین که خیلی به درد امامش خورد. من چقدر به درد امامم می‌خورم؟ 📚 برگرفته از کتاب ؛ خاطراتی از سردار مجموعه‌ی ۱ 📖 ص ۹۱ ❤ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳ هر اندازه‌ به امام زمانِ خود نزديكیم، انسانیم 📌 من و شما به اندازه‌ای كه به خود نزديك شويم، بهره‌ای از داريم. روايات شيعه می‌فرمايد: در بدو ورود به برزخ اوّل از عقيده سؤال می‌شود و بعد از اعمال. اوّل از و سؤال می‌كنند و بعد، از نماز و روزه؛ يعنی آيا به امام زمانت نظر داشته‌ای يا نه؟ اگر امام زمانت را نشناسی، تو اصلاً كاری نكرده‌ای!‌ 👤 📚 🙏 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ تحول باطنی، مبنای تحول اجتماعی 🔻 مبنای در عالم خارج، تحول در عالم باطن است. مبنای تحول آفاقی، تحول انفسی است‌. تحول انفسی یعنی انسان از خودش شروع کند. یعنی تک تک افراد به دنبال این باشند که چگونه زندگی کنیم تا تولید نشود. 🔸 از بیرون نمی‌توان را به انسان‌ها و جامعه حکم کرد. حق از درون تولید می‌شود. مدل مدیریت اجتماعی و سیاسی حضرت (ره) نیز همین است. امام می‌فرمایند: «خودتان را اصلاح کنید، رابطه‌ی خودتان با خدا را اصلاح کنید، خدا رابطه‌ی شما را با دنیا اصلاح می‌کند. رابطه را با آدم‌های دیگر اصلاح می‌کند». 👤 📚 برگرفته از کتاب «هنر دینی، هنر مدرن» 📖 ص ۴۸ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ این آتش را از منزل من بیرون ببر! 🔻 علیه السلام پولی داشت. آن را به کارگزار خودش «مُصادف» داد. او برای تجارت به مصر رفت، برگشت و سود آورد. حضرت، پنج میلیون پول داده بود. این سودش چقدر می‌شود؟ یک میلیون و دو میلیون می‌شود. حضرت دید بیست میلیون آورده است! گفت: این را از کجا آوردی؟ به به... آن کسی که شاگرد امام صادق است باید بگوید این سود از کجاست؟! یعنی حساسیت به مالی که به منزل می‌آید. گفت: آقاجان من معامله کردم. گفت: پول من نمی‌تواند این‌قدر سود داشته باشد! گفت: من گندم خریدم، نزدیک مصر که رسیدم گفتند: گندم نیست. دست نگه دار! یک هفته این‌جا بمانی در بازار نایاب می‌شود. من هم این کار را کردم. وارد بازار شدم. با سود صد درصد، دویست درصد و سیصد درصد... حضرت پول خودش را برداشت. آن‌هایی که با مردم را گرفتار می‌کنند، گوش کنند! فرمود: به یک ریالش دست نمی‌زنم. بردار و برو. یعنی این آتش را از منزل من بیرون ببر! به یک ریالش دست نمی‌زنم. تو رفتی مردم را به مشقت انداختی تا من سود داشته باشم؟ بعد فرمود: اى مصادف! چکاچک شمشیرها آسان‌تر از یافتن است! 👤 📺 (۹۹/۰۴/۲۶) ✅ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ معنای دقیق ولایت علی علیه السلام 🔻 هر کس با هر مشربی و عقیده‌ای می‌تواند دوستدار علیه السلام باشد. در علی، علم و عشق، تدبیر و شمشیر، حریّت و عبودیت، نجوای دل و آتش سخن، زمزمه‌ی شب و فریاد روز، قدرت و عزت و تواضع و ذلت، نرمش و آشنایی و خشونت و پایداری، در علی این همه هست و این همه به‌خاطر حق است و برای اوست و این است که همه‌ی او دوست‌داشتنی است و حتی دشمنش در دل، شیفته‌ی اوست و مخالفش در پنهان، شیدای او. ✅ علی، نه علی را دوست‌داشتن که فقط علی را دوست‌داشتن است. 👤 📚 برگرفته از کتاب 📖 صفحات ۱۱ و ۱۲ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ دوست داشتیم بچه‌هایمان خداترس باشند 🔻 دوست داشتیم بچه‌ای اگر خدا بهمان داد، باخدا بشود. به قول بی‌بی، بچه اگر از خدا ترسید، رهایش کن برود هرجا که خواست. دوست داشتیم بچه‌هایمان خداترس باشند. اهل حلال و حرام و سینه‌زنی و زنجیرزنی و مسجد بشوند. فؤاد را که باردار شدم بی‌بی می‌گفت «مراعات کن.» مراعات می‌کردم. خودم هم حساس بودم. هر جایی هر چیزی به دهان نمی‌بردم. تسبیح از دستم نمی‌افتاد. ذکرم به راه بود. بعد هم که پسر دنیا آمد، همه‌ی سعی‌ام این بود که شیرِ پاک بدهم به نوزاد. فؤاد شیر پاک خورده بود. پاک بود. به جان خودش قسم! همین بود که زود رفت. اصلا پرواز کرد. 📚 برگرفته از کتاب ؛ روایتی داستانی از زندگی شهید حاج ( از شهدای قرآنی منا) 📖 صفحات ۵۴ و ۵۵ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f