eitaa logo
هیات تمدن ساز
1.5هزار دنبال‌کننده
27 عکس
36 ویدیو
10 فایل
وظیفه هیات احیا و اقامه ی امر اهل بیت ع است و‌اقامه ذکر مقدمه ایست برای احیای امر اهل بیت (ع) !!طرح هیاتهای تمدن ساز، قابل استفاده برای مساجد،کانونها،بسیج،هیاتها و فعالین فرهنگی است که دغدغشان جامعه سازیست ادمین : @Nazarat_pishnahadat تبادلات: @adminch
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 Ⓜ️ شنبه ها و یکشنبه ها : طرحنامه اجرائی 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ⭕️مقدمه - قسمت 4 ☝️از طرفی دیگر اگر و فقط اگر تنها به تربیت جامعه بپردازند _بدون آنکه این خواص را در بستر حقیقی خود یعنی مردم ببینند_ اقداماتی صرفا خوب اما ناقص خواهد بود که به نتیجه مورد مورد نظر منتهی نمیشود. 🔹لذا باید آنچه بطور ویژه به آن اهمیت داد، دست به دست دادن خواص و عوام برای در ناحیه فرهنگ باشد. یعنی علاوه بر اینکه اقدام ها و ویژه برای تربیت خواص جامعه در ابعاد مختلف آن داشته باشیم، با ارتباط و اتصال حقیقی بین خواص و عوام بتوانیم اثرهای مطلوب اجتماعی را دنبال کنیم. 🔹به زبان ساده تر آنچه در نهایت باید اتفاق بیفتد، رشد و اعتلای عمومی جامعه است؛ درنهایت باید شاهد جامعه ای بود که مؤلفه های حقیقی توحیدی در آن برقرار است؛ برای این مهم هم باید تربیت ساختارمند ناظر به خواص این جامعه انجام داد و انسانهای متعالی را برای سمت ها و مشاغل اصلی و کلیدی جامعه تربیت کرد و هم در عین حال از عوام جامعه غفلت نورزید. 🔹لذا جداسازی و تربیت انسانهای نخبه تحت عناوین کانونها و مجموعه های پرورش نخبگان و ... بدون آنکه ، هم در تربیت و هم در مرحله پایانی و خروجی (انتخاب ) اتصال آنها به مردم و عوام جامعه برقرار نباشد، این نخبگان تربیت شده را در نهایت در سبد انقلاب اسلامی قرار نخواهند داد. 🔹آنچه از سیره عملی معصومین (ع) در عرصه تربیت اجتماعی دیده می شود، فقط جداسازی خواص خود و تربیت آنها نبود. بلکه بستر تربیتی اسلام بگونه ای ست که در نهایت تمامی جامعه از صدر تا ذیل باید تربیت شوند و و پیدا کنند، و نیز البته در این بستر خوراک های خاص و نخبگانی خواصِ جامعه به فراخور استعدادهای درونی شان، نیز ارائه شود. (به طور تفصیلی تر به این بحث در 14 اصل تربیتی قرار گاه های تربیتی خواهیم پرداخت) 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
🔴 Ⓜ️ شنبه ها و یکشنبه ها : طرحنامه اجرائی 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ⭕️مقدمه - قسمت 5 🔹با پذیرفتن این نکته ،آنچه بطور ویژه اهمیت پیدا خواهد کرد، این است که عملاً بین مجموعه های تربیتی و فرهنگی و بدنه عمومی جامعه نبایست شکاف و فاصله ای بوجود بیاید. 🔹یعنی این مجموعه های فرهنگی و تربیتی در عین اینکه برنامه های نظام مند برای تربیت خواص جامعه ارائه میکنند، باید اتصال روشنی با بدنه عمومی جامعه داشته باشند. مضاف الیه نخبه به تعریف عامش، مردم است؛ «». این یک ارتباط و اتصال است و نخبه باید چه در حین فرآیند تربیت و چه پس از آن، از مردم، در مردم و برای مردم جامعه باشد. لذا مجموعه ها (هیأت ها) در همین بستر تربیت باید بازویی باشند برای عملیات های فرهنگی بمعنای عام خود (دست کم در منطقه جغرافیایی خود). 🔹در واقع مجموعه های تربیتی و فرهنگی باید دارای این دو جنبه ی مکمل باشند: اول جنبه پادگانی و تربیتی و دوم جنبه عملیاتی که این دو حیث در هیچ لایه ای از هم جدایی پذیری نخواهند داشت. از این منظر هر مجموعه فرهنگی و تربیتی، همزمانی که در درون خود به می پردازند، در نسبت با بیرون از خود یک مبارزاتی در جبهه های نبرد فرهنگی خواهد بود. 🔹باید چنین اذعان داشت که ها اعم از اقتصادی، علمی، فرهنگی، و.... به راحتی می تواند توسط هیئات، مساجد و مجموعه های فرهنگی تحت عنوان خیزش های اجتماعی در ناحی صورت پذیرد. 🔹اما آنچه در این بین اهمیت دارد این است که برای اقدام در زمینه کار فرهنگی و تربیتی باید تمامی مراحل برای اقدام فرهنگی (از تربیت نخبه فرهنگی گرفته تا نهایت آن که در بدنه و است) در یک کل پیوسته کنار هم دیده شود. برخی از مجموعه تنها به تربیت می پردازند و اتصال روشنی با محیط بیرونی ندارند. برخی دیگر درگیر با عملیات فرهنگی هستند اما فاقد تخصص و نیروی تربیت شده ی متخصص هستند. هر دوی این مسیرها در این طرحنامه نفی میشود. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
🔴 Ⓜ️ شنبه ها و یکشنبه ها : طرحنامه اجرائی 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ⭕️مقدمه - قسمت 6 (پایان مقدمه) 🔹 از آنجا که در مطالب قبلی این مدعا به اثبات رسید، که هیأت بهترین تشکلی است که ظرفیت ایجاد و بسترسازی فرهنگ توحیدی در عرصه اجتماعی و نیز تربیت و ظرفیت هدایت عمومی را برعهده دارد، در این فصل بنا داریم به برنامه عملی هیأت تمدن ساز برای بستر سازی جامعه بپردازیم. ✅ظرفیت های فوق العاده نابی که در وجود دارد، زمینه های لازم را برای عملیات در هر دو حیطه تربیت خواص و عوام را فراهم می کند. هم بستر بسیار مناسبی برای تربیت است. هم بستر کاملی برای فعالیت ها و عملیاتی ها اجتماعی. 💠 آنچه از این پس به توضیح و تبیین آن می پردازیم برنامه کامل هیأت زوارالزهراء (س) به عنوان مصداق اجرایی شده در زمینه کار در عرصه فرهنگ می باشد که طرحنامه شامل سه مرحله اساسی و کلی ست: 1⃣ قرارگاه تربیتی: 🔻مقطع تربیتی و آموزش نیروهای تراز انقلاب 2⃣ تشکیل جبهه واحد فرهنگی: 🔻مقطع تعیین مأموریت برای نیروهای تربیت شده و تشکیل جبهه فرهنگی در زمینه کلی و مأموریتی 3⃣ عملیات فرهنگی: 🔻برنامه ریزی و اقدام های فرهنگی مورد نیاز برای تغییر و ایجاد فضاهای فرهنگی مد نظر 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
#هیأت_و_بقای_اسلام ✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلا
با سلام💐 طبق قرار معهود، ان شاء‌الله به فضل خداوند در پنج روز دیگر هفته به ادامه مباحث مشروح با موضوع نسبت هیأت و بقای اجتماعی اسلام از جلد اول سلسله کتابهای هیأت تمدن ساز خواهیم پرداخت. دغدغه مندان عرصه فرهنگ را به این کانال فرابخوانید.✔️ 🏴 @heiattamadonsaz
🍃 طبق وعده مقرر به ادامه مبحث « نسبت هیأت و بقای حیات اجتماعی اسلام » می پردازیم:👇👇👇
هدایت شده از هیات تمدن ساز
📌 #شما_اینجا_هستید #نمودار_مباحث #هیأت_و_بقای_اسلام 🏴 @heiattamadonsaz
هیات تمدن ساز
📌 #شما_اینجا_هستید #نمودار_مباحث #هیأت_و_بقای_اسلام 🏴 @heiattamadonsaz
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 1- بررسی در بستر وقایع تاریخی (قسمت 4) 🔜در طول این مدت اسلام جامع دچار انحرافات اساسی در جامعه شد که مختصرا به مرور آنها می پردازیم: 🔶انحراف جامعه مسلمین بعد از پیامبر (ص) از اسلام جامع: ♦️انحرافات عملی جامعه اسلامی: 1⃣ ، انحرافی در ماجرای رهبری و ولایت جامعه: 🔻در نگاه اسلام، ایجاد حکومت خود به نحو مستقل دارای ارزشی نیست و آنچه مهم است، رسیدن انسانها و جامعه به حقیقت عبودیت و بندگی خدا است. لذا هدف نهایی همه انبیاء و اولیاء ایجاد تمدنی توحیدی بوده است که در بستر حکومت این مسیر بشر برای هدایت مسیر هموار باشد. لذا تشکیل حکومت طریقیت پیدا میکند. 🖋 امام خمینی (ره): «آن چه انبیا برای او مبعوث شده بودند و تمام کارهای دیگر مقدمه او است، است... تشکیل حکومت مقصود بالذات نیست برای انبیا...»[35]، «در این کتاب شریف [قرآن] مسائلی هست که مهمّش مسائل معنوی است و رسول اکرم و سایر انبیا نیامدند که این جا حکومت تأسیس کنند، مقصد اعلا این نیست، نیامدند که این جا عدالت ایجاد کنند، آن هم مقصد اعلا نیست، این ها همه مقدمه است... مقدمۀ یک مطلب است و او معرفی ذات حق است... وقتی که مفاد آیات شریفه را می خوانیم یا سیرۀ انبیا را ملاحظه می کنیم، می بینیم که آن ها تمام شان یکی از کارهایی که البته مقصد نبود، لکن مقدمه بوده، این بوده است که عدالت را در دنیا ایجاد کنند. پیغمبر می خواهد ایجاد کند تا بتواند آن مسائلی که دارد که آن مسائل، انسان می خواهد درست کند، آن مسائل را طرح کند.» 🔻لذا از منظر اسلام، حاکمیت امری انتصابی و از جانب خدای متعال صورت می گیرد. 🔻این امر در ماجرای غدیر، به روشنی توسط پیامبر (ص) صورت گرفت اما بعد از رحلت جانگداز ایشان، اصلی ترین که در جامعه اسلامی رخ داد، تغییر سیستم حاکمیت جامعه اسلامی از ولایت و امامت ک به نظام های کودتایی و سیاسی و وراثتی بود. 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
#هیأت_و_بقای_اسلام ✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلا
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 1- بررسی در بستر وقایع تاریخی (قسمت 5) 💠حضرت زهرا (س) می فرمایند: ◀️«و جعل طاعتنا نظاماً للملة وامامتنا امانا من الفرقه» «خداوند اطاعت ما را نظام و سامانی برای آئین اسلام و امامت ما را امانی از تفرقه و اختلاف قرار داده است.» (دلائل الامامة، (ص) 33) 💠و نیز می فرمایند: «اَما وَاللهِ لَوْ تَرَکُوا الْحَقَّ عَلی اَهْلِهِ وَ اتَّبَعُوا عِتْرَةَ نَبِِیهِ لَما اخْتَلَفَ فی اللهِ اِثْنانِ وَ لَوَرِثها سَلَفٌ عَنْ سَلَفٍ و خَلَفٌ بَعْدَ خَلَفٍ حتّی یقُومَ قائِمُنا التّاسِعُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَین...» « آگاه باش، قسم به خدا، اگر حق را به اهلش وامی گذاشتند و از عترت رسول خدا اطاعت می کردند، دو نفر هم درباره (حکم) خدا با یکدیگر اختلاف نمی کردند و امامت را، گذشته ای از گذشته ای و جانشینی بعد از جانشینی به ارث می برد تا قائم ما قیام کند که او فرزند نهم از اولاد امام حسین است...». 🔻در یک کلام می توان گفت که نابودی احادیث پیامبر اکرم (ص) و جلوگیری از نقل آنها، بازار و انحرافات را داغ کرد و در پی آن فرقه ها و نحله های گوناگون مذهبی به وجود آمد و برای همیشه، جامعه اسلامی را دچار اختلاف و از دانش اهل بیت(ع) محروم ساخت. 🔻به هر روی ابوبکر با کوشش بر حفظ ظواهر اسلامی و رعایت سیره رسول خدا خلافت کرد، اما بر خلاف سنت و شیوه آن حضرت، پس از دو سال، عمر را به جانشینی خود برگزید. 🔻 گذشته از آنچه در زمان ابوبکر رخ داد، ارزشهایی زیر پا نهاده شد و رسماً حق خاندان رسول تصاحب گردید، این عملِ ابوبکر در گزینش خلیفه بعدی، در روش پدید آورد که هرگز باز داشته نشد. جالب آن است که اهل سنت چنین حقی را برای پیامبر (ص) قائل نبوده اند. 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
#هیأت_و_بقای_اسلام ✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلا
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 1- بررسی در بستر وقایع تاریخی (قسمت 6) 2⃣سیاست منع حدیث و ایجاد بدعت در اسلام: 🔻شعار اصلی پایه گذاران منع نقل و تدوین احادیث، در همان روزهای اول رحلت پیامبر (ص) «حَسْبُنا کِتابُ اللهِ» بود. البته این شعار به شیوه ظریف و هوشمندانه ای مطرح می شد. 🔻منع نقل حدیث از سوی خلفا، زیان های جبران ناپذیری را بر جامعه اسلامی وارد کرد؛ نابودی احادیث نبوی، خود کنترلی شدید، تدوین نشدن کتاب های حدیثی در قرون اولیه، گرم شدن بازار جعل حدیث، به وجود آمدن فرقه های مذهبی، تشدید شدن اختلاف در درون جامعه اسلامی و. .. از آثار شوم این حرکت بود. 3⃣انحرافات اخلاقی جامعه مسلمین از اسلام جامع : 🔻از اصلی ترین ویژگی حکومت پیامبر (ص) بسط اخلاق در جامعه و برقراری عدالت های اجتماعی بود. 🔻عمر که برابر روش نامعمول بر سر کار آمد با خشمگینی، تندخویی و تعصب، پس از ابوبکر به مسند خلافت نشست. وی در روش سیاسی خود، با اتکا به خصلت های اخلاقی اش نظامی تقریبا استبدادی را در لباس دین، توجیه کرد و با رای خود به اداره مملکت پرداخت و پس از فتوحاتی که در دوره اش پدید آمد افرادی را نه چندان شایسته به امارت برگزید که در بدبینی بسیاری از مناطق مفتوحه نسبت به سیاست اسلامی تاثیری به سزا داشت. 🔻روش عمر در تقسیم بیت المال، گذشته از پیامدهای بسیاری که داشت، بار دیگر طبقه بندی خاصی را در جامعه ایجاد کرد که عملا برخی را از همکاری با نظام اسلامی باز می داشت، هر چند او شاخص هایی را برای این تفاوت تعریف کرده بود اما برای فرد مسلمانی که از زمان پیامبر (ص) به تساوی و برابری خوی کرده بود پذیرفتنی نبود. 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
#هیأت_و_بقای_اسلام ✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلا
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 1- بررسی در بستر وقایع تاریخی (قسمت 7) 4⃣ تبدیل شدن خلافت رسول الله به محل قدرت بازی های سیاسی 🔻عثمان پس از عُمَر طی فرایندی بر سر کار آمد. وی که فردی ضعیف، سالخورده خویشاوند دوست و وابسته به خاندان اموی بود جامعه پس از رسول خدا رو دچار این مشکلات و آسیبها کرد: ● راندن انصار از صحنه سیاست، ● بها دادن به امویان و قریشیان در امر حکومتداری،● تاراج بیت المال مسلمین و حاتم بخشی های مکرر،● ثروت اندوزی او ● ساختن بناهای اشرافی در مدینه و اختصاص اموال و باغهایی در مدینه برای خود، ● گسترش تفاخر قبیله ای و تبدیل اشرافیت معنوی به اشرافیت مادی که موجب شد ارزش های اسلامی به حاشیه برود. 🔻عملکرد خلیفه سوم موجب شدت یافتن واکنشهای سیاسی اجتماعی علیه وی گردید بویژه آن که در این واکنشها و اعتراض ها قبایل عرب یمنی و موالی ایرانی که بیش از نیمی از مردم کوفه را تشکیل می دادند، سهیم بودند. 🔻عراقیها همواره به داشتن عراق آزاد از تسلط امویان علاقه مند بودند و لذا به حضرت علی (ع) پیوستند و زمینه های متعدد دیگری نیز آنان را بر این واداشت تا از واکنشهای امام علی (ع) در برابر معاویه دفاع کنند. هر چند در این راه ثابت قدم نبودند! 🔻علاوه بر آنچه گفته شد، رقابت و اختلاف بین عراقی ها و شامی ها و تلاش معاویه نیز درعصر امام حسن (ع) به گونه ای به بار نشسته بود که نه تنها آسیب های اجتماعی جامعه اسلامی، اصلاح نشده بود، بلکه با مسائل عمیق تری نیز روبه رو گردیده بود. 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی Ⓜ️ شنبه ها و یکشنبه ها : طرحنامه اجرائی #هیأت_تمدن_ساز 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ⭕️مقدمه - قسمت
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 1 〰〰〰〰〰〰 🔹در این قسمت قصد آن داریم که این طرح ای را به اختصار توضیح داده و سپس به تفصیل به مبانی هر یک بپردازیم. 🔹لازم به ذکر است که در توضیح طرح یک شبیه سازی اصطلاحی با اصطلاحات نظامی و جنگی شده است، اما مشخص است که این شبیه سازی فقط و فقط برای توضیح طرح است و اصلا بدین معنا نیست که هویت کارفرهنگی ، هویت نظامی است و یا لزوما قواعد آن بر این جنگ فرهنگی نیز حکمفرماست .بلکه استفاده ما از این اصطلاحات تنها در حیطه استقراض اصطلاح برای توضیح طرح می باشد . 1⃣ میدان های عملیات فرهنگی: 🔹همانطور که در یک مبارزه نظامی سه مرحله وجود دارد، برای عملیات فرهنگی نیز 3 مقطع کلی، نیاز است، در عرصه فرهنگی نیز 3 مرحله کلی متصور است که در واقع مرحله نهایی آن، عملیات و مبارزه نسبت به مواضع عملیاتی دشمن می باشد؛ در عرصه کار فرهنگی نیز یک مرحله عملیات فرهنگی یا به منظور مبارزه با تهاجم فرهنگی خواهیم داشت یا کارهای ایجابی ناظر بر فرهنگ بومی ایرانی و اسلامی . 🔹در واقع این نقطه نهایی و مطلوب ما در عرصه کار فرهنگی چه در حیطه عمومی و چه در حیطه خواص () است .ذکر این نکته در اینجا نیز حائز اهمیت است که از اهداف اصلی و شاید اصلی ترین هدف در فرآیند، رشد و تعالی جامعه به سمت حکومت نهایی است؛ 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 1 〰〰〰〰〰〰 🔹در این قسمت قصد آن داریم که این طرح
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 2 〰〰〰〰〰〰 🔹از نظر ما کار فرهنگی باید تبدیل به یک جبهه متحد شود و با یک برنامه ریزی مدون و نگاه جبهه ای و قرارگاهی اقدام به مبارزه فرهنگی کرد . پیکره فرهنگ از اجراء گوناگونی ساخته شده که هر یک به تنهایی قابل اصلاح و پیشرفت نیست. بلکه در یک عملیات منسجم روح کلی فرهنگ باید تحت قرار بگیرد. مسأله فرهنگ درهم تنیدگی و تلازم پیچیده ای با سایر نظامها از قبیل علم، اقتصاد، سیاست ، امور اجتماعی و ... دارد. برای مثال به موضوع توجه کنید🔻 🔹فرض کنید در عرصه ، نیاز به فعالیت فرهنگی داریم. این موضوع به ظاهر اقتصادی وجوه و جنبه های گوناگون سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و.... دارد. اگر بنا باشد بطور مثال در عرصه اقتصاد مقاومتی یک عملیات جامع را طرح ریزی کنیم، نباید تنها به عوامل اقتصادی توجه داشته باشیم. علاوه بر تأمین زیرساخت های اقتصادی سبک زندگی ، شیوه مصرف، توجه و اعتماد جامعه به توان داخلی، پرهیز از گرایش به و بسیار مسائل دیگر باید در فهرست کارهای این عملیات قرار بگیرد که کاملا هستند. 🔹پس اولاً باید توجه داشت که برای برنامه ریزی عملیات های فرهنگی تنها نباید به مولفه های فرهنگی توجه داشت. بلکه این عناصر به یکدیگر وابستگی دارند. یعنی برای تغییر در مساله فرهنگ، بایستی تمام عناصر فرهنگی (به معنای خاص)، اقتصادی، سیاسی، دانشی، هنری و .... را به میان کشید. 🔹و ثانیاً باید دقت نمود که اثر این عملیات، موفقیت و عدم موفقیت آن در تمام جامعه و اقشار تاثیرگذار خواهد بود. یعنی اگر در مورد همین مثال اقتصاد مقاومتی ( به لحاظ اقتصادی یا سیاسی) شکست حاصل شود، به وضوح تأثیر خود را در عرصه فرهنگ نشان خواهد داشت. لذا ما در عرصه فرهنگی یک در هم تنیدگی حقیقی بین اقشار مختلف مردم با اهداف مختلف خواهیم دید . بنابراین تعبیر می شود به اینکه فرهنگ در نقش هوایی است که همه مردم از آن بهره مند خواهند شد. 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 2 〰〰〰〰〰〰 🔹از نظر ما کار فرهنگی باید تبدیل به ی
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 3 〰〰〰〰〰〰 🔹پس اگر هدف غایی ایجاد فرهنگ و تمدن توحیدی ست، تنها عناصر فرهنگی به معنای خاص خودش، در این صحنه وارد عملیات نمیشوند. بلکه بنا به معنای عام فرهنگ، عناصر اقتصادی ، سیاسی، اجتماعی، هنری و .... به عنوان صف برای این ستاد و به مثابه جبهه های گوناگون در این عملیات شرکت خواهند نمود. 🔹 این مرحله عملیات نهایی است که توسط فرماندهان جنگ نرم شناسائی و برنامه ریزی می شود و سپس اقدامات مقتضی و هماهنگ بین افراد و لشگر های مختلف فرهنگی (به معنای عام خودش) انجام می شود تا عملیات مورد نظر به سر منزل مقصود برسد. 🔶در یک جمله این مهم، هدف نهایی ما از جمیع کارهای فرهنگی است . ⚠️باید توجه داشت که بی توجهی به این نکته و ورود بدون برنامه و بدون درنظرداشتن این افق، معمولا باعث می شود که نیروهای زیاد، هزینه های قابل توجه و... صرف شود اما در عمل بهره ور بسیار پایینی را به دنبال داشته باشیم . 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 3 〰〰〰〰〰〰 🔹پس اگر هدف غایی ایجاد فرهنگ و تمدن ت
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 4 〰〰〰〰〰〰 2⃣ جبهه واحد فرهنگی (مرحله دوم): 🔹این قسمت که از آن به عنوان جبهه فرهنگی یاد می شود ،در واقع نقش ستاد عملیات را برعهده دارد. در این جبهه فرماندهان جبهه های فرهنگی کنار هم می نشینند و به بررسی صحنه و وضعیت میدان های فرهنگی می پردازند و بعد از طراحی عملیات ، مشخص می شود که هر کدام از این لشگر ها در به ثمر نشستن این عملیات مد نظر چه نقشی را بر عهده خواند داشت . اینکه این جبهه ها (موسسات، نهادها و...) چه هستند و افراد با چه ساز و کاری در این طرح نامه وارد این لشگر ها می شوند ، بعد از توضیح قسمت سوم به وضوح روشن خواهد شد . 🔹عدم تشکیل جبهه واحد فرهنگی به معنای درست خودش ،جزء خلل های برنامه ریزان فرهنگی ما می باشد، که مکرر در فرمایشات مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است : 🖊وقتی انسان نقطه مقابل خودش را نگاه می کند، یک جبهه ای می بیند. ما در مقابلمان، جبهه فرهنگی - سیاسی غرب وجود دارد که در دل این جبهه باز یک جبهه سرمایه داری خطرناک و آدم خوار وجود دارد و همینطور در کنار آن، جبهه صهیونیستی و مرتجع خوک صفت ... که همه اینها یک مجموعه را تشکیل می دهند در مقابل ما ؛ من وقتی به تنوع ابزارهای دشمن نگاه می کنم می فهمم چقدر قضیه برای اینها اهمیت داشته 71/5/21 🖊ما اگر بخواهیم در مقابل این جبهه کار کنیم هم باید تنوع داشته باشیم، هم ابتکار داشته باشیم، هم باید انگیزه داشته باشیم، هم باید برنامه داشته باشیم ؛ کارمان هدایت شده باشد و این نمی شود مگر با تشکیل جبهه. این طرف هم باید جبهه تشکیل داد. از افراد و حتی مجموعه ها به تنهایی کار بر نمی آید. سنگرهای فرهنگی باید به وجود آید. همه باید کار کنند و امروز، روز کار است. امروز روزی است که همه آنهایی که دارای استعدادند، می توانند در زمینه فرهنگی کار کنند. کارِ نکرده هم زیاد است که باید انجام گیرد. این آن چیزی است که من امروز برای خطاب به همه اهل فکر و فرهنگ و هنر و ادب و دانش و معلومات و معارف عرض می کنم و آن را یک چیز لازم می دانم.72/5/8 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 4 〰〰〰〰〰〰 2⃣ جبهه واحد فرهنگی (مرحله دوم): 🔹ای
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 5 〰〰〰〰〰〰 🔻در ادامه بعد از توضیح قسمت سوم ، مجددا به توضیحات تکمیلی در مورد جبهه فرهنگی می پردازیم. 3⃣ قرارگاه تربیتی (مرحله اول): 🔹نقش این پادگان های تربیتی و فرهنگی که امروزه در کشور عزیزمان ایران ، تعداد آنها رو به افزایش است ،تربیت نیروهای متخصص و متعهد برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود . 🔹ما در ادامه به تفصیل به توضیح مبانی این پادگان های تربیتی خواهیم پرداخت اما آنچه در این قسمت حائز اهمیت است توجه به نکته می باشد که ، نقش اصلی این مجموعه های تربیت محور ، پرورش انسانهایی در تراز جمهوری اسلامی ایران است، که بعد از اتمام فرآیند تربیتی و پرورش این دانش آموزان ، ما شاهد تربیت شدگان و خروجی هایی باشیم که این افراد با عزمی استوار، با تکیه بر نیروی لا یزال الهی و با اعتماد به نفسی که حاصل از توکل عمیق به حضرت حق تعالی می باشد برای پیشبرد اهداف جبهه حق ماموریتی را انتخاب کرده باشد و تمام عمر خود را صرف به ثمر رساندن آن ماموریت بکنند. 🔹 (همانطور که در ادامه به تفصیل به این مبانی خواهیم پرداخت ) این انسانها با انتخاب مأموریتی با این روحیه که استعدادها و علایق در راستای نصرت امام و ولی جامعه هزینه شود،انسانیت خود را رقم زده و به عبودیت آنها درگرو به سرانجام رسیدن مأموریتی است که حاصل ترجمه فرمان امام و ولی جامع برای خودشان می باشد. 🔹به زبان ساده تر اگر بخواهیم از ابتدا به کل ماجرا نگاه کنیم ، معمولاً مجموعه های تربیت محور و مجموعه های فرهنگی، اقدام به تربیت افراد می کنند بی آنکه بخواهند برای این خروجی ها مجموعه خود و برای ادامه حیات فردی و اجتماعیشان بستری را تصویر کنند. لذا متربی پس از پایان فرآیند تربیت یا رها می شود و صرفاً یا به فرآیند تربیت دیگران بازمیگردد. اما ماحصل تربیت خود را تحت لوای یک مأموریت در بستر جامعه رقم نمیزند. 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 5 〰〰〰〰〰〰 🔻در ادامه بعد از توضیح قسمت سوم ، مجد
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 6 〰〰〰〰〰〰 🔹لذا ما همواره شاهد این هستیم که افراد تربیت شده در این مجموعه ها به راحتی خود نیز منحل در سیل عمومی جامعه می شوند. آنچه در قسمت دوم به آن پرداخته شد و از آن به جبهه واحد فرهنگی یاد شد ، تکمیل کننده این نقص خواهد بود . 🔹یعنی افراد خروجی هیأت زوار الزهراء (س) با توجه به مبانی تربیتی که در ادامه تفصیل از آنها یاد خواهد شد ،پس دوره تربیتی 8 ساله خود با انتخاب مأموریت در راستای نصرت امام ولی جامعه ،اقدام به تأسیس یا عضویت در یک جبهه فرهنگی (به معنای اصطلاحی) خود می شوند و بعد از آن با حضور در جبهه واحد فرهنگی در عملیات های لازم فرهنگی و علمی کشور حضور جدی خواهند داشت . 🔹این ها افرادی هستند که تمام زندگی خود را با توجه به مأموریت انتخاب شده ،هزینه و صرف جبهه حق و ظرف تعین یافته آین یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهند کرد . 🔹لازم به ذکر است که خروجی این مجموعه فقط افرادی نخواهند بود که در زمینه های علوم انسانی یا فرهنگی یا حوزوی فعالیت داشته باشند ،بلکه این خروجی ها حتی افرادی هستند که در کارهای علمی بنیادی، شرکت های مهندسی، هنری، ورزشی و... فعال خواهند بود .بله، یعنی مأموریتشان این خواهد شد که به عنوان مثال در زمینه عمرانی به کشور خدمت کنند، و این مساله در فرهنگ به معنای عام جامعه تاثیرگذار خواهد بود. خروجی های این نوع فرآیند و این نگاه تربیتی اگر در زمینه عمرانی هم انتخاب مأموریت کنند، عملکردشان مانند جهاد سازندگی اول انقلاب خواهد بود که تمام روح کار به ظاهر دنیایشان در گروه آثار کلان فرهنگی است. ⚠️ لذا تأکید می کنیم که در جبهه فرهنگی، همه این افراد نقش خواهند داشت و این دست به دست دادن همه این افراد فرهنگ را رقم خواهد زد . 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هدایت شده از هیات تمدن ساز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 همراهان فرهیخته پایگاه 🌹 💠 برای کسب آشنایی مقدماتی با اهداف و محتوای کانال و شیوه استفاده از مطالب آن، از شما برای تماشای این ویدئو دعوت می شود. 🔰 @heiattamadonsaz
🔶 برای آشنایی با نمونه اجرا شده ی کلیک کنید👇 🆔 http://eitaa.com/joinchat/4154458112C55fda7a1a5
هیات تمدن ساز
#هیأت_و_بقای_اسلام ✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسل
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 1- بررسی در بستر وقایع تاریخی (قسمت ۸) 🔶انحراف جامعه مسلمین بعد از پیامبر (ص) از اسلام جامع (ادامه): 5⃣ گسترش جغرافیای اسلام و فراموشس استحکام درونی جامعه 🔸گستره جغرافیایی مملکت اسلامی در طی این نیم قرن دگرگونی چشمگیری یافت. از زمانی که پیامبر (ص) بنای حکومت دینی خود را در مدینه نهاد و در واپسین زمانهای حکومت، بر مناطق بیرونی روی کرد (موته و تبوک) تا زمانی که حکومتگران اموی بر سر کار آمدند دامنه حکومت تفاوت کرده بود. پس از پیامبر (ص) ، نبردهای گسترش طلبانه ای در دوران سه خلیفه اول، به ویژه عمر رخ داد که با چشم پوشی از جهت مثبت و منفی آن، بسط حکومت و توسعه جامعه اسلامی را به دنبال داشت، تنها در دوره امام علی (ع) چنین حرکاتی متوقف شد و بیش از هر چیز به اصلاح درون و خویشتن پرداخته شد؛ ولی پس از او معاویه به پیروی از خلیفگان اول، دست به فتوحات درغرب و شرق زد. و با این گسترش، در عصر امام حسین گستره جغرافیایی مملکت اسلامی محدود به حجاز و عراق نبود بلکه در شرق تا سند و هند و در شمال شرقی تا ماوراءالنهر و در مناطق شمالی تا ارمنستان و در جهت غرب تا افریقیه و در جنوب تا منتهی الیه دیار یمن به سرزمین اسلامی پیوسته بود. 6⃣ دنیاپرستی در قالب دین داری، روش رایج جامعه اسلامی : 🔸جامعه عرب با بعثت پیامبر بزرگ و تلاش پی گیر او و اصحابش از بدترین روش زندگی به متعالی ترین آن فراخوانده شد و در اندک زمانی دگرگونی فاحشی یافت و قوانین و احکام اسلامی بر آن حاکم شد و باورهای پاک و آسمانی جای گزین عقاید خرافی و غلط گردید، دین اسلام به عنوان عنصری نجات دهنده آدمی که نگرش جامع به هستی داشت و دنیا و آخرت را هم چون پدیده ای واحد و جدا ناپذیر می دید، در آن سایه افکند و انسانها را به حقیقتی فرا خواند که در آن آدمیان برابر و جهان مسخر قدرت لایزال الهی بود. پس از پیامبر (ص) چیزی نگذشت که در میان صحابه برای رسیدن به قدرت دنیایی اختلاف افتاد و دین به عنوان عاملی توجیه کننده خواسته های آنان درآمد. 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 1- بررسی در بستر وقایع تاریخی (قسمت ۹) 🔸این کجروی و دنیا خواهی در تمامی زوایای زندگی مسلمانان سایه افکند. جهاد، مبارزه، ایثار و از خودگذشتگی و تحمل سختیهای طاقت فرسا که پیش این به جهت تقرب به خدا و کمال یابی بود، در خدمت رسیدن به غنیمت و بیرون کردن حریف از میدان رقابت به کار گرفته شد. 🔸دین در میان عموم مردم به تبع از سردمداران وکارگزاران، وسیله و ابزاری برای آسوده زیستن و بی دغدغه بودن تلقی شد تا آنجا که دین را [به تعبیر امام حسین (ع)] تا آنجا می خواستند که به کار دنیایشان بیاید: 🖋 «الناس عبید الدنیا، و الدین لعق علی السنتهم، یحوطونه ما درت معایشهم فاذا محصوا بالبلاء قل الدیانون » ؛ مردم برده های دنیا هستند و دین لقلقه زبانشان است، تا آنجا از دین حمایت و پشتیبانی می کنند که زندگیشان در رفاه باشد. و آنگاه که به آزمون در آیند دینداران اندک اند. 🔸 دین در زندگی آدمی هم بخشی از نیازهای آدمی را رفع می کند و هم نیازهایی را که به حقیقت وجود انسانی مربوط است و بشر بدان توجهی ندارد، به انسان معرفی می کند. آدمیان گاه در فراز و نشیب زندگی و بیشتر در عصر آرامش و آسایش، تنها به خویشتن ظاهری خود می اندیشند و انسانیت خود را تا سرحد موجودی جاندار (حیوان) تنزل میدهند و حقیقت وجود خویش را فراموش می کنند و دین، با توجه دادن او به حقیقت مطلق، راه صحیح زیستن را که به سوی خداوند و کمال مطلق است در پیشش می نهد. انسان زمان پیامبر (ص) در چنین مسیری گام می نهد ولی بعدها مسیر زندگی عوض شد به ویژه پس از خلافت امام حسن (ع) و روی کار آمدن معاویه، که رسما دین حقیقی از صحنه زندگی کنار نهاده شد و دینی جایگزین آن شد که تنها در قاموس امویان تعریف پذیر بود. 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 1- بررسی در بستر وقایع تاریخی (قسمت ۱۰) ☑️شرایط ویژه اسلام در جامعه مسلمین زمان امام حسین (ع): 🔸در یک نگاه کلی و دقیق تر، می توان تمام انگیزه ها و علل و عوامل بر شمرده شده در خصوص قیام امام (ع) را در « » خلاصه کرد. 🔸امام حسین (ع) در نامه ای به بزرگان بصره از آنها می خواهد که به کتاب الهی و سنت نبوی بیاندیشند و از واقعیت های جامعه غافل نباشند زیرا سنتها و روش های پسندیده مُرده و از میان رفته و بدعتها و ارزشهای جاهلی زنده جای آنها را گرفته است. 🖋«من شما را به پیروی از کتاب خدا و راه و روش پیامبر فرا می خوانم; زیرا هم اکنون سنت پیامبر از میان رفته و بدعتها و احکام ناروا زنده شده است، پس اگر گوش به این پیام فرا دهید و آن را بپذیرید، شما را به راه سعادت رهبری خواهم کرد.» 🔸همچنین آن حضرت پذیرش دعوت کوفیان را، به جهت هویت احیاگرانه آن می داند و می فرماید: 🖋«ان اهل الکوفة کتبوا الی یسالوننی ان اقدم علیهم لما رجوا من احیاء معالم الحق و اماتة البدع » 🔸قیام برای احیای حق و میراندن باطل را وظیفه دینی خود می دانست: 🖋«ما اهون الموت علی سبیل نیل العز و احیاء الحق. لیس الموت فی سبیل العز الا حیاة خالدة و لیست الحیاة مع الذل الا الموت الذی لا حیاة معه ». 🔸پیامبر (ص) ، برتری روحیه قومی و عصبیت بر هنجارهای اسلامی عصر پیامبر (ص) که نشات گرفته از تعالیم مقدس اسلام بود، تبدیل اشرافیت معنوی به اشرافیت مادی و ثروت اندوزی و گرایش به تجمل و کمرنگ شدن روحیه عالی اسلامی به ویژه در عصر عثمان و از آن پس، برتری حربه ارعاب و تزویر بر عامل حق طلبی و ظلم ستیزی در روحیه جامعه اسلامی بالاخص مردم کوفه، بی عدالتی و فساد رهبران سیاسی و برخی موارد دیگر، از جمله مسائل دردناک و آسیب های عمده اجتماعی بود که امام حسین (ع) با آنها مواجه شد. 🔜لذا وضعیت جامعه مسلمین در زمان امام حسین (ع) به لحاظ فرهنگی – سیاسی دارای ویژگی های زیر بود: (ادامه دارد) 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
#هیأت_و_بقای_اسلام ✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلا
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 1- بررسی در بستر وقایع تاریخی (قسمت 11) ☑️ لذا وضعیت جامعه مسلمین در زمان امام حسین (ع) به لحاظ فرهنگی – سیاسی دارای ویژگی های زیر بود: 1⃣ عمل نشدن به حق 2⃣ تعطیلی امر به معروف و نهی از منکر 3⃣مرگ سنت و شکوفایی بدعت 4⃣ تجری در مقابل احکام الهی 5⃣ کنار گذاشتن دستور رسول خدا (ص) 6⃣ بازگشت نژاد و خون محوری به جای فضیلت محوری 7⃣ حاکمیت نظام قبیله ای بر تصمیمات و عدم استقلال در هویت 8⃣ نفع و ضرر، محور تشخیص حق و باطل 9⃣ نظام ملوک الطوایفی ☑️ تلاش های امیر مؤمنان علی (ع) و امام حسن (ع) برای بازگشت جامعه به نقطه اصلی: 🔻پس از عثمان، اندک آگاهی که در مردم پیدا شد آنان را به سوی علی (ع) کشاند و برای اولین بار پس از رسول خدا(ص)، رو به سوی جانشین حق ایشان کردند. 🔻حضرت علی (ع) با اکراه پذیرای خلافت شد و بر آن شد تا راه صحیح و اصولی اش را در پیش گیرد و کژی ها را به راستی کشانده و سرنوشت مردم را به دست خودشان دهد. او، اصل هدایت، اصلاح، امر به معروف و نهی از منکر، عدالت گستری و انسان سازی را که از شؤون امامت مسلمین بود، به کار بست تا آب رفته را به جوی بازگرداند، اما آنان که کام خویش را با این شهدها تلخ می یافتند با افروختن آتش فتنه به نقض عهد پرداخته، ستم پیشه کردند و از دیانت خارج شدند (ناکثین، قاسطین و مارقین) و در نهایت امام را با حیله گری و ستم به شهادت رساندند و پس از آن حضرت امام حسن (ع) را نیز که نزدیک هشت ماه یا شش ماه خلافت کرده بود همان گونه از صحنه برکنار کردند. 🔻بدین گونه حقیقتی که می رفت تا پس از سالها تجدید حیات کند، مجددا در پس پرده ای پنهان شد و صحنه سیاست عرصه قدرت نهایی و تاخت و تاز فرد و خاندانی شد که با دو خلیفه پیشین کینه ای دیرینه داشت. 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
#هیأت_و_بقای_اسلام ✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلا
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 1- بررسی در بستر وقایع تاریخی (قسمت 12) 🔻بنا به آنچه ذکر شد، در زمان ابی عبدالله (ع)، آنچه از اسلام در جامعه باقی مانده بود، نه جامعیت آن بود نه خبری از محتوای عمیق اسلام بود. لذا عملا در عرصه اجتماعی جزء پوسته ای از اسلام در جامعه باقی نمانده بود. 🔻یکی از ابعاد بسیار مهمّ نهضت عاشورا بُعد اصلاح گرانه‌ی آن بود. جامعه‌ای که از معیارهای اصیل دین و ملاکهای ارزشی فاصله بگیرد و فساد در پیکره آن ریشه بدواند، بی‌بند و باری در آن گسترش یابد و ظلم و ستم بر مردم حکومت کند و به جان و مال مسلمانان تعرض شود، چنین جامعه‌ای بیش از هر چیز نیاز به اصلاح از درون دارد و این همان هدف اصلی قیام حضرت امام حسین (ع) راجع به امت رسول خدا(ص) بود. 🖋امام خمینی (ره): 🔻«امروز این مطلب مهم است. از مهماتی است که جان باید پایش داد. همان مهمی است که سید الشهداء جانش را داد برایش، همان مهمی است که پیغمبر اسلام بیست و سه سال زحمت برایش کشید، همان مهمی است که حضرت امیر - سلام الله علیه - هجده ماه با معاویه جنگ کرد در صورتی که معاویه دعوی اسلام می کرد... برای اینکه یک سلطان جائر بود، برای اینکه یک دستگاه جائر بود، باید به زمینش بزند. آن قدر از اصحاب بزرگوارش را به کشتن داد، آن قدر از آنها را هم کشت؛ برای چه؟ برای اینکه اقامه حق بکند، اقامه عدل بکند.» (صحیفه امام؛ ج6، (ص) 33) 🔻در صدر اسلام، پس از رحلت پیامبر (ص) _ پایه گذار عدالت و آزادی _ می رفت که با کجرویهای بنی امیه اسلام در حلقوم ستم کاران فرو رود و عدالت در زیر پای تبهکاران نابود شود که سید الشهداء (ع)، نهضت عظیم عاشورا را بر پا نمود. 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴? eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
🔴 با سلام و احترام🌷 🔻نظر به این که کادر پژوهشی « » توفیق داشته در این سالها در محضر اساتید، علما و بزرگان کسب فیض کرده است و همواره از مجالست و ملازمت ایشان بهره مند شده است، در نظر داریم، در طی یک طرح پژوهشی،‌ سوالات تخصصی شما در زمینه مسائل فرهنگی، تربیتی و ... را به محضر بزرگانی چون حضرت حجت الاسلام و المسلمین تحریری، حضرت حجت الاسلام و المسلمین عابدینی،حضرت حجت الاسلام و المسلمین یزدان پناه،حضرت حجت الاسلام و المسلمین ملکی، حضرت حجت الاسلام و المسلمین شیخ جعفر ناصری، حضرت حجت الاسلام و المسلمین میرهاشم حسینی و سایر علما و‌ اساتید تربیتی حفظهم الله تعالی، ارائه کرده و پاسخ های مبذول داشته ی ایشان را پس از گردآوری در اختیار شما سروران قرار دهیم. 🔻فلذا برای ارسال سوالات خود می توانید از طریق شناسه زیر اقدام بفرمائید: 🆔 @Nazarat_pishnahadat 🏴 @heiattamadonsaz
🌒شهادت رئیس مکتب جعفری حضرت امام جعفرصادق (ع) برعموم شيعيان تسليت باد @heiattamadonsaz