eitaa logo
آموزش هنر رزمی
355 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
730 ویدیو
9 فایل
هدف این کانال این است شما با سبک های مختلف هنر های رزمی آشنا شوید و هنر رزمی را یاد بگیرید و برای هنر رزمی تبلیغ کنید و هنر رزمی را برای حفظ سلامتی و امنیت خود یاد بگیرید. @KongFoo @NIMJARNJR @Muay_Thai_martial_king1 ❌ کپی مطلب بدون آدرس کانال ممنوع
مشاهده در ایتا
دانلود
در حالی‌که زنان و کودکان در وسط گروه قرار گرفته‌اند، کاراته‌کاهای کیوکوشین آرام و خونسرد می‌نشینند. اوسامو ناگامین، ۵۷ ساله، دارنده دان ۱ و یا ۲۰ سال سابقه کار رزمی در پایان کارآموزی می‌گوید“ به‌نظر من این سخت‌ترین چیزی بود که باید تحمل می‌کردیم“، او ادامه می‌دهد: باید در جریان هوا آزاد بنشینیم و هیچ تکانی نخوریم. اگر ۱۰ دقیقه طول می‌کشید موافق بودم، اما نیم ساعت تحملش خیلی مشکل است“. و اما سخت‌ترین تمرین هنوز در راه است... زیرا این مدیتیشن علاوه بر خیر و برکت برای سال جدید، فرصتی برای کارآموزان بود که روی کار بعدی تمرکز کنند که به‌عنوان مشکلترین تمرین شهرت دارد و ”ماراتن“ نام دارد. حرکت در سال ۱۳ است، چوچی هیبینو، تنها مربی که انگلیسی صحبت می‌کند به ما می‌گوید: ”فقط کودکان کمتر از ۱۲ سال و افراد مسن‌تر، ۶۰ تا ۷۰ ساله‌ها مجبور نیستند که آن را انجام دهند“، او اضافه می‌کند: ”دو خودرو هست که اگر رزمی‌کاران بخواهند آنها را سوار می‌کنند“. ● ۱۱ کیلومتر سرازیری، ۱۱ کیلومتر سربالائی از حدود ۱۵۰ کاراته‌کا فقط چهار نفر آنها که مسن‌ترین‌شان اوشی دو کونیو ۷۶ ساله است، معاف شده‌اند. همه بچه‌ها، حتی کم‌سن‌ترین آنها (۸ ساله) برای ۲۲ کیلومتر دو عازم می‌شوند: ۱۱ کیلومتر سرازیری برای رسیدن به سد که ۱۰۰۰ متر پائین‌تر است، و ۱۱ کیلومتر سربالائی برای برگشتن به معبد! ● ”اوس“، کلمه جادوئی نمی‌توان بدون فکر کردن به کلمه ”اوس“ کیوکوشین کای را تصور کرد. این کلمه در هر لحظه و به هر دلیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای گفتن سلام، مرسی، یا حتی بله. وقتی کانچو ماتسوئی یا مربیان وارد یک اتاق می‌شوند یا کارآموزان را مورد خطاب قرار می‌دهند، فوراً این کلمه را در مقابل می‌شنوند. این کلمه در واقع دارای دو معنی است. در کل به معنای موافقت است. در مذهب هم از این کلمه استفاده می‌شود. در مذهب شینتو، به یادگیری با صبر و حوصله و جستجوی طریق خود با جدیت اشاره دارد. اکثر افراد عادت به دویدن ندارند مانند اکیکو یوشی‌ هارا یک زن ۳۰ ساله، دارای کمربند قهوه‌ای: ”برای من بدون شک این مشکلترین تمرین بود. علاوه بر آن من فکر می‌کردم که مسیر یخ‌زده باشد، بنابراین به کفش‌هایم آج زده بودم. وقتی متوجه شدم که این‌طور نیست خیلی دیر شده بود. اما من فقط می‌خواستم مقاومت کنم. و من ماراتن را به پایان رساندم! این بری من مهم بود. من افتخار می‌کنم“.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💪اجرای دیدنی دو سر از یک پیرمرد چینی😍 حقیقتا دیدن یک انسان با این سن و سال و اجرای دل نشین سرد و داشتن روحیه ورزشی، لذت بخش و تاثیر‌گذار است.☯ رزمی🥋 👊 @HrazmiVpahlvani 💪 کانال .. 🇮🇷 🏹🥊🥋🏋‍♂🤼‍♂🤸‍♂🧗‍♂🤺🏊‍♂🏇 (⛩هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار ‌می کند و در آن‌ زیبایی بزرگی نهفته است.)☯ 武術🀄️
🥋تحصیل مردان بزرگی می سازد. لی (رزمی کار باید با علم و عمل پیش رود. از غافل نشید!) استاد🀄️ 👊 @HrazmiVpahlvani 💪 کانال .. 🇮🇷 🏹🥊🥋🏋‍♂🤼‍♂🤸‍♂🧗‍♂🤺🏊‍♂🏇 (⛩هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار ‌می کند و در آن‌ زیبایی بزرگی نهفته است.)☯ 武術🀄️
🥋سبک های رزمی ابداع شده در ایران🇮🇷 💪هنر رزمی (۱) هنر رزمی هالا یک ایرانی می باشد که توسط استاد (که در زمان ایجاد سبک تنها ۱۹ سال داشتند) بنیان گذاری شده است. این سبک رزمی از سال ۱۳۵۹ و در شهر تبریز حیات خود را آغاز نموده است و در سال ۱۳۷۹ توسط ورزش های رزمی به رسمیت شناخته شده است. لباس های این سبک رزمی به رنگ سیاه می باشد - شبیه لباس های کونگ فو توآ - با این فرق که نوارهایی آبی در قسمت ساق پا و مچ دست و جلوی آن وجود دارد. مرکز اصلی این سبک در شهر تبریز می باشد ولی این سبک در بیشتر نقاط ایران دارای های رزمی می باشد (در شهرهایی مانند اصفهان و کرج و ارومیه و اهر و ...) و عده ای از شاگردان این سبک باشگاه هایی را در سایر کشورهای جهان افتتاح نموده اند. ✅ویژگی های رزمی سبک هالا • ها و شیوه های تمرینی: این سبک رزمی دارای نرمش های ویژه و منحصر به فردی می باشد که باعث افزایش فوق العاده نرمیت و قدرت پا می شود و هنرجویان این سبک به داشتن انعطاف بدنی فوق العاده و زدن ضربات پای عالی و حرکات پرنده ای و نمایشی زیبا و انجام حرکات سخت تعادلی معروف می باشند. شناسی🀄️ 👊 @HrazmiVpahlvani 💪 کانال .. 🇮🇷 🏹🥊🥋🏋‍♂🤼‍♂🤸‍♂🧗‍♂🤺🏊‍♂🏇 (⛩هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار ‌می کند و در آن‌ زیبایی بزرگی نهفته است.)☯ 武術🀄️
📚ریشه‌ شناسی و فلسفه عمومی کلمه کلمه آی‌کی‌دو از سه حرف تشکیل شده است: Ai | آی | 合 ⛩به معنای به هم پیوستن، Ki | کی | 気 ⛩به معنای روح، ، انرژی طبیعی بدن Do | دو | 道 ⛩به معنای و روش " روش هماهنگی با " @jiu_aikido شناسی 🀄️ 👊 @HrazmiVpahlvani 💪 کانال .. 🇮🇷 🏹🥊🥋🏋‍♂🤼‍♂🤸‍♂🧗‍♂🤺🏊‍♂🏇 (⛩هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار ‌می کند و در آن‌ زیبایی بزرگی نهفته است.)☯ 武術🀄️
🥋اگر امروز بگویید فردا نخواهید گفت. لی استاد🀄️ 👊 @HrazmiVpahlvani 💪 کانال .. 🇮🇷 🏹🥊🥋🏋‍♂🤼‍♂🤸‍♂🧗‍♂🤺🏊‍♂🏇 (⛩هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار ‌می کند و در آن‌ زیبایی بزرگی نهفته است.)☯ 武術🀄️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥋ایپون عالی و دیدنی کاکاتو مواشی فیلهو💪 @kuqusionschoolashkezar 💪 🥋 👊 @HrazmiVpahlvani 💪 کانال .. 🇮🇷 🏹🥊🥋🏋‍♂🤼‍♂🤸‍♂🧗‍♂🤺🏊‍♂🏇 (⛩هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار ‌می کند و در آن‌ زیبایی بزرگی نهفته است.)☯ 武術🀄️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥋 کیوکوشین☯ @kuqusionschoolashkezar 🥋 💪 👊 @HrazmiVpahlvani 💪 کانال .. 🇮🇷 🏹🥊🥋🏋‍♂🤼‍♂🤸‍♂🧗‍♂🤺🏊‍♂🏇 (⛩هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار ‌می کند و در آن‌ زیبایی بزرگی نهفته است.)☯ 武術🀄️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥋 در سبک های مختلف ☯ 👊 👊 @HrazmiVpahlvani 💪 کانال .. 🇮🇷 🏹🥊🥋🏋‍♂🤼‍♂🤸‍♂🧗‍♂🤺🏊‍♂🏇 (⛩هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار ‌می کند و در آن‌ زیبایی بزرگی نهفته است.)☯ 武術🀄️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👊مبارزات استاد استفاده از اوچی و سوتو مواشی و قدرت آن @kuqusionschoolashkezar 🥋 👊 @HrazmiVpahlvani 💪 کانال .. 🇮🇷 🏹🥊🥋🏋‍♂🤼‍♂🤸‍♂🧗‍♂🤺🏊‍♂🏇 (⛩هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار ‌می کند و در آن‌ زیبایی بزرگی نهفته است.)☯ 武術🀄️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥋حضور استاد گذار در ایران در باشگاه مرکزی نینجا در کنار استاد هاتسومی☯ ⛩ 👊@HrazmiVpahlvani💪 کانال رزمی.. پهلوانی🇮🇷 🏹🥊🥋🏋‍♂🤼‍♂🤸‍♂🧗‍♂🤺🏊‍♂🏇 (⛩هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار ‌می کند و در آن‌ زیبایی بزرگی نهفته است.)☯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥋سلامتی یعنی این👍☺️ ورزش💪 👊 @HrazmiVpahlvani 💪 کانال .. 🇮🇷 🏹🥊🥋🏋‍♂🤼‍♂🤸‍♂🧗‍♂🤺🏊‍♂🏇 (⛩هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار ‌می کند و در آن‌ زیبایی بزرگی نهفته است.)☯ 武術🀄️
هدایت شده از  کاراته و دفاع شخصی
سن‌سی گیچن فوناکوشی
هدایت شده از  کاراته و دفاع شخصی
گیچن فونا کوشی در سال ۱۸۶۸ در شوری اوکیناوا Shuri Okinawa به‌دنیا آمد. او به‌وسیله دو نفر از مشهورترین اساتید آن‌زمان آموزش دید. هر یک از آنها سبک متفاوتی از هنرهای رزمی اوکیناوائی را به او آموزش دادند. وی از استاد یاسوتسونه ازتو Yasutsune Azato سبک شوری‌ـ‌ته te-shuri را آموخت و از استاد یاسوتسونه ایتوسو Yasutesune Itosu سبک ناهاـ‌ته Naha-te فرا گرفت و از ترکیب این دو سبک بود که روزی تبدیل به شوتوکان کاراته شد. ● سن‌سی‌فوناکوشی کسی است که کاراته مدرن را به ژاپن معرفی کرد. در سال ۱۹۱۷ از او خواسته شد که هنرهای رزمی‌اش را در یک نمایشگاه آموزش فیزیکی که توسط وزارت آموزش برگزار می‌گردید را به اجراء بگذارد. در سال ۱۹۲۲ مجدداً از وی برای نمایشگاه دیگری درخواست مشابهی شد. برای سومین بار چنین درخواستی صورت گرفت، اما این‌بار اجراء در حضور امپراطور و خانواده سلطنتی به معرض نمایش گذاشته شد. بعد از آن سن‌سی فوناکوشی تصمیم گرفت که در ژاپن بماند و به ترویج و آموزش کاراته بپردازد. او در کنار خلق کردن شوتوکان کاراته و معرفی آن به ژاپن و تمام دنیا کتابی به نام ریوکیوکمپو: کاراته دو Ryukyu Kempo: Karate-do نوشت. استاد همچنین کتاب کاراته ـ دو کیوهان Karate-do Kyohan متن اصلی و کتاب راهنمای شوتوکان و همین‌طور زندگی‌نامه خودش را به نام کاراته دو، روش زندگی من My way of life را نوشته است. این کتاب‌ها و هنر او میراث گرانقدر این مرد متواضع، با اصالت و نجیب است. عکس یادبودی از گیچن فوناکوشی در سال ۱۹۶۸ در معبد انکاکو ـ جی ji Temple-Enkaku در کاماکورا نصب گردیده. خوشنویس سمت راست به‌وسیله استاد انجام شده است. و خوشنویس سمت چپ اثر آساهینا سوکن، روحانی اعظم معبد است. که نوشته شده: کاراته نی سته ناشی Karate ni sete nashi کاراته با حمله شروع نمی‌شود. داستان زندگی این استاد با بسیاری از بزرگان کاراته شباهت زیادی دارد. وی علی‌رغم این‌که پسری ناتوان و ضعیف بود، لکن والدینش او را برای فراگیری کاراته نزد استاد لیتوسو بردند. مصرف داروهای گیاهی که توسط تکاشیکی پزشک او تجویز می‌شد از یک‌سو و تعلیمات ارزنده استادش موجب گردید، وی به شاگردی خوب تبدیل گردد. استفاده از اساتید دیگری همچون آساتو Asato، آراکاکی Arakaki و ماتسومورا Matsumura در موفقیت و مهارت وی نقش مهمی ایفا نمود و توانست به ذهنش نظم و ترتیب فوق‌العاده‌ای بدهد. در سال ۱۹۲۲ که وی از اوکیناوا به ژاپن آمد، در خوابگاه دانشجویان ارشد در سویدوبابا Suidibaba توکیو اقامت نمود. او در یک اتاق کوچک زندگی می‌کرد. در طول روز که دانشجویان در کلاس‌هایشان بودند وی به نظافت خوابگاه می‌پرداخت و در شب هنگام به آنها کاراته می‌آموخت. بعد از مدت کوتاهی درآمد خوبی به‌دست آورد و توانست اولین مدرسه کاراته را در میشوجوکو Meisho Juku افتتاح نماید. به‌دنبال آن شوتوکان او نیز در منطقه مجیرو Mejiro کار خود را آغاز کرد و شاگردان بسیاری نزد وی کاراته را فراگرفتند که از آن جمله می‌توان به تاکاگی Takagi و ناکایاما Nakayama در نیپون کاراته کیوکای، یوشیدا Yoshida در تاکودای، اوباتا Obata در کئیو، نوگوچی Noguchi در واسدا و اوتسوکا Otsuka بنیان‌گذار وادوریو کاراته اشاره کرد. گفته می‌شود در تمام سفرهائی که فوناکوشی در داخل و اطراف ژاپن برای نمایش یا سخنرانی می‌رفت، اوتسوکا همراه وی بوده است. هنرهای رزمی در ژاپن در اوائل دهه ۲۰ تا دهه ۴۰ در دست ناسیونالیست‌های افراطی افتاد. آنها اعمالی را که با حرکات وحشیانه همراه نبود هنر محسوب نمی‌کردند. استاد فونوکوشی موفق شد، بر این تعصب غلبه کند و کاراته را در سال ۱۹۴۱ به‌عنوان یکی از هنرهای رزمی ژاپنی به ثبت برساند. نیاز به گفتن نیست که در آن اثنی بسیاری از باشگاه‌های کاراته در ژاپن پیشرفت و رشد چشمگیری کردند. در سال ۱۹۲۶ کاراته به دانشگاه توکیو معرفی شد. ۳ سال بعد از آن کاراته به‌طور رسمی به‌وسیله ۳ نفر از شاگردانش به نام‌های ماتسودا کاستوچی Matsuda Katsui Chi، هیموتسوکازومی Himotsu Kazumi، ناکاچی ک Nakachi K، در سطح وسیعی سازمان یافت. او همچنین باشگاه‌های کاراته را در دانشگاه کیئو Keio و در شی‌چی ـ توکودو Shichi-Tokuda که سربازخانه‌ای بود و در گوشه‌ای از زمین‌های قصر واقع شده بود، تأسیس گردید. فوناکوشی از شی‌چی ـ توکودو هر روز برای آموزش بازدید می‌کرد و همیشه به‌وسیله اوتسوکا، که به‌طور شایسته‌ای به‌عنوان یکی از درخشان‌ترین شاگردان او در ژاپن شناخته می‌شد همراهی می‌شد. کاتای مورد علاقه این شاگرد با افتخار، نای هانچی Naihan chi بود که این کاتا را به همراه شاگرد خارق‌العاده دیگری به نام اوشیما Oshima که پینان کاتا (هییان Heian) را اجراء می‌کرد، انجام می‌داد. یک‌روز که اوتسوکا در شی‌چی ـ توکودو مشغول تدریس بود، یکی از شاگردانش به نام کوگورا از دانشگاه کئیو که دارای کمبرند سیاه دان ۳ در کن دو بود
هدایت شده از  کاراته و دفاع شخصی
و در کاراته کمربند سیاه داشت، شمشیری برداشت و رو در روی اوتسوکا ایستاد. تمامی شاگردان به این منظره نگاه می‌کردند تا ببینند عاقبت چه اتفاقی می‌افتد. آنها فکر می‌کردند که هیچ‌کس نمی‌تواند با شمشیر برهنه (Shinken) که در دست یک استاد کن‌دو قرار دارد، مقابله کند. اوتسوکا با خونسردی به کوگورا نگاه می‌کرد و در یک لحظه که او شمشیرش را حرکت داد، وی را خلع سلاح کرد. این عکس‌العمل سریع مبین مهارت اوتسوکا در کاراته بود بود و همچنین درک فلسفه سن‌سی فوناکوشی، که می‌گفت: تمرین مستمر کاتا در مبارزه، بیش از حد لازم به‌کار می‌آید را مورد تصدیق قرار می‌داد. استاد فوناکوشی به همراه خودش ۱۶ کاتا برای ژاپن به ارمغان آورد که عبارت بودند از: ۵ کاتای پینان، ۳ کاتای نای هانچی، کوشانکودای Kushan Ku dai، کوشانکو شو Kushan Ku sho، سی‌سان Saisan، پات سای Pat Sai، وانشو Wan shu، چینتو Chin to، جوته Jutte و جیون Jion. او شاگردانش را بیش از پیش در مراحل پیشرفته متوقف می‌ساخت. آموزش مکرری که او آن‌را بنیان گذاشت نتیجه‌بخش بود. شاگردان او مفیدترین و دقیق‌ترین نوع کاراته را که می‌توان تصور کرد، به‌وجود آوردند. روزی استاد جی‌گورو کانو Gigoro kano بنیان‌گذار جودو نوین، استاد فوناکوشی و ماکوتو گیما Makoto Gima را به کودوکان Kodo kan دعوت کرد. در حدود ۱۰۰ نفر این اجراء را تماشا می‌کردند. گیما که به‌عنوان یک جوان در اوکیناوا زیر نظر یابو کن‌تسو Yabu kentsu تعلیم دیده بود کاتای نای هانشی شودان را انجام داد و سن‌سی فوناکوشی کاتای کوشوکان Kosho Kun (کوشانکودای) را به نمایش گذاشت. سن‌سی کانسو که این اجراء را تماشا می‌کرد، شدیداً تحت‌تأثیر قرار گرفت و راجع به تکنیک‌های مورد استفاده سؤال می‌نمود و از پاسخ‌های آنها احساس رضایت می‌کرد. صرف‌نظر از خلوص و بی‌ریائی او در آموزش هنر کاراته واقعی، بد گویانی نیز داشت. سن‌سی فوناکوشی مرد متواضعی بود. وی افتادگی و تواضع را امری واجب می‌دانست و آن‌را به همه شاگردانش توصیه می‌کرد. او در صلح و آرامش با خودش به همراه پیروانش زندگی می‌کرد. هر زمان که نام گیچن فوناکوشی برده می‌شود مقایسه مرد تائو Tao Man و کوچک مرد Little Man به ذهن متبلور می‌گردد. روزی یکی از شاگردانش پرسید: فرق بین مرد تائو و کوچک مرد چیست؟ سن‌سی پاسخ داد: بسیار ساده است زمانی‌که مرد کوچک، دان ۱ شد به سختی می‌توانست صبر کند و با بلندترین صدا فریاد زد تا به همه بگوید او دان ۱ شده است. وقتی دان ۲ را گرفت به بالای پشت‌بام رفت و این مووضع را با فریاد به مردم اعلام کرد و زمانی‌که دان ۳ شد در داخل اتومبیل‌اش در تمام شهر بوق‌زنان به مردم ارتقاء درجه‌اش را اعلام نمود. سن‌سی این‌گونه ادامه داد که زمانی‌که مرد تائو دان ۱ شد با قدرشناسی سرش را خم کرد و تعظیم نمود. زمانی‌که دان ۲ شد با سر و شانه‌هایش تعظیم نمود و وقتی دان ۳ شد از کمر خم شد و تعظیم کرد و به آرامی از کنار دیوار عبور کرد تا مرد او را نبینند و متوجه وی نشوند. استاد فوناکوشی مرد تائو بود او هیچ تأکیدی روی رقابت، شکستن رکورد، یا مسابقات و قهرمانی نداشت و به‌جای آن به کمال رسیدن فردی تأکید داشت. او به نجابت و شایستگی اعتقاد داشت، وی استاد استادان بود. استاد فوناکوشی در سال ۱۹۵۷ در ۸۸ سالگی درگذشت. منبع : ماهنامه دنیای کاراته
نینجوتسو در لغت به معنای هنر حركت پنهان میباشد. نین به مفهوم بردباری و تحمل است اما دلالت بر استقامت یا ملایمت نیز دارد. جوتسو نیز به معنای هنر میباشد. وسیله ای برای دفاع از خویشتن و رسیدن به مهارتهای ویژه رزمی برای غلبه بر دشمن و نوعی باور كردن درون آدمی كه آمیخته با طبیعت است پیروان این مسلك را نینجا مینامیدند. نینجا ها كه در هنرهای رزمی استاد بودند, قادر بودند تا در مواقع خطر خود را به اشكال طبیعی و غیر طبیعی در آورند تا از دام دشمن بگریزند. نین جوتسو قبل از ورود به ژاپن فوشو نام داشت كه به معنی هنر سیاه چینی بود, كه توسط آنها بسیار و به تدریج توسعه یافت و به هنر رزمی زیبا, سریع و منعطفی مبدل شد. ● پنج تمرین مختلف ویژگی این هنر را مشخص میكردند ۱) تعادل ۲) چابكی ۳) قدرت ۴) استقامت ۵) مهارت های ویژه ● قدرت نینجا طریقت هنرهای رزمی در جنگیدن و مبارزه كردن خلاصه نمیشود, بلكه به مفهومی بالاتر, یعنی حیات و زندگی و نوعی تعادل و تداخل بین آگاهی فردی و آگاهی كیهانی,اشاره دارد. آنهایی كه شدیدا به منیت و هوای نفسانی چسبیده اند,نمیتوانند با نیروی موجود در كائنات ارتباط برقرار كنند. برای رسیدن به كمال, هنرجو بایستی از دام خودپرستی و خود فریبی رها شود قدرت نینجا با بكارگیری ۵ عنصر نمایان میشود. این ۵ عنصر در پیكر كائنات متجلی است و در تمامی ذرات هستی متبلور میباشد. جالبتر اینكه این عناصر در بدن انسان به صورت ناخالص وجود دارد و انسان با تنظیم انرژیهای فیزیكی و درونی و پاكسازی عناصر, میتواند نیروی مافوق تصور بشر در وجود خود بپروراند و آنرا به كمال برساند.
5 هنر رزمی کشنده در دنیا
فرم های هنرهای رزمی عمدتا به منظور آماده کردن یک شخص به منظور دفاع از خود در برابر حملات ناگهانی و خشونت آمیز توسعه یافت. همچنین برخی از اشکال مبارزه ای برای “ارتقا ذهنی” پدید آمدند و معنویت را در یک فرد افزایش می دهند. با این حال، چند سبک از هنرهای رزمی وجود دارند که هنگام استفاده می توانند بسیار کشنده باشند. امروزه چنین سبک های مبارزه ای عمدتا توسط ارتش یا سازمان های اجرای قانون استفاده می شوند. بنابراین، در ادامه این مقاله از سایت ژیار آنلاین به معرفی 5 فرم مبارزه خواهیم پرداخت که می توانند بسیار کشنده باشند. سامبو – روسیه "دفاع شخصی بدون سلاح" ترجمه  Sambo می باشد که اساسا یک هنر رزمی وحشیانه در روسیه است. سامبو برای اولین بار در اوایل دهه 1920 توسط ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی برای بهبود کلی مهارت های رزمی در بین سربازان توسعه یافت. این هنر رزمی توسط Viktor Spiridonov و Vasili Oschepkov کشف شد. این فرم مبارزه اساسا شامل 3 بخش است: ورزش سامبو، مبارزه با سامبو و مامبوی آزاد. همچنین این هنر رزمی شامل حرکت هایی مانند قفل پا، نگهداری چوک، و همچنین استفاده از ضربات مکرر پا، آرنج و زانو می باشد. اگر این هنر رزمی به درستی مورد استفاده قرار گیرد می تواند بسیار کشنده باشد. موی تای – تایلند "هنر هشت عضو" همان چیزی است که به عنوان هنر رزمی مبارزه ای وحشیانه معروف به موی تای شناخته می شود. این اساسا شامل تکنیک های بالینی و استفاده از زانوها، آرنج، مشت و سینه ها می باشد. از نظر تاریخی، این نوع از مبارزه در اواسط قرن هجدهم توسط مبارزی به نام Nai Khanomtom متعلق به سلسله سیام و هنگام جنگ با سلسله Konbaung پدید آمد. علاوه براین، در این سبک از هنر رزمی یک مبارزه با ترکیبی از مشت زدن (Chok)، لگد زدن (Te)، زانو (Sok)، پرتاب پا (Thip) و کشتی گیری برای غلبه بر حریف انجام می شود. در حال حاضر، از آنجا که استفاده از موی تایمی تواند منجر به مرگ یک جنگنده مبارز شود می توان آن را جزء لیستی از هنرهای رزی کشنده قرار داد. سیلات ملایو- مالزی سیلات مالایو (Silat Malay) اصطلاحی است که بطور معمول برای اشاره به یک هنر رزمی وحشیانه از مالزی به نام Silat Melayu گفته می شود. ظاهرا این نوع مبارزه در حدود 2000 سال پیش در فرهنگ مالایی توسعه یافته است. علاوه براین، این هنر رزمی از حرکاتی مانند چنگ زدن و قفل شده پشتیبانی می کند. این اساسا شامل استفاده از حرکات سریع دست و پاها می باشد. این اساسا شامل استفاده از حرکات سریع دیت و پاها می شود تا به راحتی به حریف برسد. با این وجود، Silat Melayu یکی از چند فرم هنر رزمی می باشد که بسیار مرگبار است. آرنیس – فیلیپین اسکریما یا کالی یک فرم وحشیانه از یک هنر رزمی فیلیپینی به نام آرنیس می باشد. به نظر می رسد که آرنیس ورزش ملی فیلیپین نیز می باشد. این سبک مبارزه ای عمدتا شامل استفاده از سلاح هایی مانند چوب، چاقو و سلاح های تیغه دار می باشد. علاوه براین، تکنیک های "دست باز"  (یعنی استفاده از دست ها) نیز در این سبک هنر رزمی استفاده می شود. باتوجه به تکنیک، حرکاتی مانند چنگ زدن و قفل های مشترک عمدتا توسط رزمی کار در طول یک مبارزه استفاده می شوند.  از لحاظ تاریخی، این سبک مبارزه به وسیله طبقه کشاورزان ابداع شده است و یکی از هنرهای رزمی کشنده به شمار می آید. کراوماگا مبارزه با تماس ترجمه این هنر رزمی وحشیانه می باشد. علاوه براین، تکنیک های مورد استفاده در این نوع مبارزه شامل عناصر مربوط به بوکس، کشتی، آیکیدو، جودو و کاراته می باشد. کراو ماگا مبتنی بر فلسفه ای است که خشونت را تشویق می کند و یکی از چند هنر رزمی است که می تواند در هنگام استفاده موجب آسیب جدی و حتی مرگ شود.
📚 ⚔ اگر دید شما به رشته های رزمی صرفاً ورزشی نباشد و بیشتر درگیر “هنرهای رزمی” باشید تا “ورزش های رزمی”، آن وقت بدون تردید در طول فعالیت خود در هنرهای رزمی بارها و بارها نام این کتاب را خواهید شنید. “هنر جنگ” یک باستانی نوشته شهیر چینی، تزو (سن سو) است که در آن به معرفی و آموزش استراتژی های نظامی پرداخته است. اگرچه بسیاری معتقدند های معرفی شده در این کتاب حتی هنوز هم در های امروزی کاربرد دارد اما بیشتر شهرت این کتاب، اعتقاد به کاربرد این استراتژی ها در سایر عرصه ها از جمله در عرصه مدیریت، و دنیای کسب و کار است. به همین خاطر بیشتر مشتریان این کتاب مدیران، کارآفرینان و فعالین اقتصادی هستند. ✅جمله معروفی از این : اگر هنگام نبرد خود و حریفت را حتما می شوی.. اگر فقط خودت را می شناسی ۵۰ در صد برنده ای ولی اگر نه خودت را می شناسی و نه حریفت را.. پس کاملا می خوری!☯ @wushucaran 📚 👊 @HrazmiVpahlvani 💪 .. 🇮🇷 🏹🥊🥋🏋‍♂🤼‍♂🤸‍♂🧗‍♂🤺🏊‍♂🏇 (⛩هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار ‌می کند و در آن‌ زیبایی بزرگی نهفته است.)☯ 武術🀄️
🥋 در باشگاه ها به وجود نیامده اند قهرمانان ساخته چیزی از عمق وجودشان هستند. یک اشتیاق.. یک رویا.. یک الهام... باید تا آخرین دقیقه استقامت داشته باشند. باید از بقیه سریع تر عمل کنند. باید مهارت و داشته باشند.. ولی اراده آنها بایستی قوی تر از مهارتشان باشد.☯ @defashakhsi_qom 💪 👊 @HrazmiVpahlvani 💪 .. 🇮🇷 🏹🥊🥋🏋‍♂🤼‍♂🤸‍♂🧗‍♂🤺🏊‍♂🏇 (⛩هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار ‌می کند و در آن‌ زیبایی بزرگی نهفته است.) ☯武術🀄️
هدایت شده از  کاراته و دفاع شخصی
مزایای کیوکوشین کاراته
هدایت شده از  کاراته و دفاع شخصی
کیوکوشین شکلی از سبک فول کنتاکت کاراته می باشد که در سال 1964 توسط سوسای ماسوتاتسو اویاما طراحی شد. این اصلاح در زبان ژاپنی به معنای "جامعه ای از حقیقت نهایی" می باشد. کیوکوشین کاراته در پاسخ به نرم شدن سبک های دیگر کاراته و به قصد بازگشت به ریشه های مبارزه واقعی این هنر رزمی بوجود آمد. کیوکوشین توسط فلسفه ای از بهبود، نظم و انضباط و آموزش دقیق خود اداره می شود. این سبک کاراته که تنها چند دهه از قدمت آن می گذرد تبدیل به یکی از محبوب ترین سبک های هنرهای رزمی شده است. داشتن سطوح بالا و ماهر کیوکوشین کاراته باعث شده که به خوبی شناخته شود و تاثیر آن بر روی یک فرد را به طور عملی اثبات کرده است. مزایای تمرین کیوکوشین کاراته • افزایش اعتماد به نفس- شکل هنر رزمی کیوکوشین کاراته به گونه ای می باشد که هنرجویان آن معنای واقعی اعتماد به نفس و شجاعت را در هر شرایطی می آموزند. با استفاده از تمرین های سخت، همانطور که کارآموزان عناصر جدید هنرهای رزمی را می آموزند دانش شان نیز نسبت به دیگر جنبه های مختلف زندگی افزایش می یابد. • بهبود سلامت روان و هماهنگی- ساختار کیوکوشین کاراته به گونه ای است که تاکید ویژه ای بر نظم و انضباط در دیگر جنبه های مختلف زندگی می کند و اجازه می دهد که در آرامش باشید، درنتیجه به شما آرامش ذهنی داده و تمرکز افکار را بهبود می دهد. • بهبود وضعیت جسمانی- نظم و انضباط تمرین کنندگان در طول دوره آموزش و ترکیب آن با شدت های متفاوت اجازه می دهد که قدرت جسمانی آنها نیز به میزان زیادی افزایش پیدا کند و همچنین استقامت، مهارت، چابکی و استحکام آنها را بهبود می دهد. • افزایش آگاهی- با توجه به حالت هماهنگی بین ذهن و بدن، یک تمرین کننده کیوکوشین کاراته آگاهی خود از محیط اطراف را توسعه داده و اجازه می دهد تا برای مقابله با شرایط مختلفی که در زندگی پیش می آیند آمادکی داشته باشد. • کاهش استرس- مثل هر نوع فعالیت بدنی شدید، کیوکوشین کاراته می تواند یک راه بسیار خوب برای مقابله با استرس و افزایش ترشح اندروفین توسط غدد هیپوفیز باشد. اندروفین ماده ای است که به ما احساس شادی و سلامت کلی می دهد. • بهبود سلامت روان- یک رزمی کار کیوکوشین می آموزد که در هر شرایطی احترام گذاشته و توانایی حفظ آرامش خود را داشته باشد. آمادگی جسمانی نیز به حالت سلامت روانی وابسته است. سلامت روانی یک نیاز اساسی برای موفقیت در تمام جنبه های مختلف زندگی می باشد. نماد کیوکوشین کاراته نماد کیوکوشین کاراته ‘kanku’ است که از "کانکو کاتا" مشتق شده است که به معنای فرم آسمان خیره می باشد. این نماد با بالا بردن دست ها و اتصال انگشت ها برای ایجاد یک شکاف که از طریق آن آسمان دیده شود ساخته شده است. نقطه اول پیچ خوردگی نشان دهنده اولین انگشت های هر دست می باشد در حالیکه نقطه پایین نشان دهنده انگشت شست است که در پایین لمس می شود. نماد آنها نقاط نهایی یا قله می باشد. بخش ضخیم تر نماد نشان دهنده مچ دست است که برای قدرت در دایره یک مرکز ایستاده است که نماد عمق بی نهایت است. کل نماد در داخل یک دایره است که دلالت بر تداوم و عمل دایره محصور شده است. منحصر به فرد بودن کیوکوشین کاراته این سبک کاراته مانند هر کدام از سبک های دیگر با لباس سفید، کمربند رنگی و کاتا به نظر می رسد. اما کیوکوشین کاراته جدا از سبک های دیگر به دلایل زیر می ایستد: - مبارزه مجزا هدف این است که حریف از کار افتاده و شکست بخورد. این امر ممکن است با ضربات به سر که به ندرت در دیگر سبک ها دیده می شود عملی شود. - قسمت کردن این شامل شکستن مواد سخت مانند چوب، بتن، یخ و غیره می باشد. - مبارزه های مختلف ممکن است که در مبارزات به طور مداوم با حریف های مختلفی روبرو شوید که گاهی اوقات به بیش از 50 نفر می رسند. این آزمون نهایی یک فرد حرفه ای در کیوکوشین کاراته می باشد که باید با تمام آنها مبارزه کند. کیوکوشین کاراته سبک کاراته سختی است که هیچ جنبه نرمی ندارد. این برای کسانی مفید است که آموزش های دقیق و مقاومت بالا داشته باشند و اراده ای همانند یک صخره داشته باشند. تمرین این سبک از کاراته باعث می شود که فرد در موضع خود و تقریبا در تمام جنبه های زندگی راسخ باشد.