eitaa logo
آموزش هنر رزمی
364 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
730 ویدیو
9 فایل
هدف این کانال این است شما با سبک های مختلف هنر های رزمی آشنا شوید و هنر رزمی را یاد بگیرید و برای هنر رزمی تبلیغ کنید و هنر رزمی را برای حفظ سلامتی و امنیت خود یاد بگیرید. @KongFoo @NIMJARNJR @Muay_Thai_martial_king1 ❌ کپی مطلب بدون آدرس کانال ممنوع
مشاهده در ایتا
دانلود
کونای یکی از صلاح های زیبا و محبوب نینجاها است. این سلاح مانند یک چاقوی کوچک بوده که قابلیت پنهان شدن دارد و همچنین از آن می توان برای ضربه زدن و یا پرتاب کردن به سمت حریف استفاده کرد. یکی از مزیت های این سلاح هم این است که می تواند به سم آغشته شود تا کارایی بیشتری داشته باشد. فوکیا (Fukiya)
فوکیا یک سلاح میان رده نینجاها بود. این سلاح به شکل یک فلوت بود که دارای دارت هایی سمی بود که به سمت حریف پرتاب می شد. یکی از مزیت های این سلاح این است که برای استفاده از آن نیازی نیست که زیاد به حریف تان نزدیک شوید. شمشیر کاتانا (katana)
کاتانا یک سلاح کلاسیک شناخته شده نینجاها است. این سلاح به دلایل زیادی بین نینجاها بسیار محبوب است. تیغه های این سلاح بسیار برنده و تیز هستند و در بعضی اوقات نینجاها آنها را نیز به سم آعشته می کردند تا حریف زخمی شده را زمین گیر کنند.
هدایت شده از  کاراته و دفاع شخصی
مبارزه اویاما با گاو
هدایت شده از  کاراته و دفاع شخصی
روزنامه ­نگارها و اصحاب رسانه و عده‌ای از خبرنگاران تلویزیون در دهکده‌­ی کوچک ماهی­گیری جمع شده بودند، قرار بود برای اولین بار با یک گاو نر ۴۵۰ کیلویی مبارزه کنم. به واسطه تمرینات، در بهترین شرایط جسمی بودم، وزنم ۸۱ کیلوگرم و ۳۰ سال سن داشتم، تصمیم گرفته بودم اگر در این مبارزه موفق شدم؛ بعد با یک خرس و حتا ببر هم دسته و پنجه نرم کنم تا قدرت کاراته را به جهانیان نشان دهم. روزها بود که باران می­بارید، ازاین­رو برنامه مرتب به تعویق می‌­افتاد. هر روز خبرنگاران مرا دست می‌انداختند و می­گفتند: «اویاما خوشحال باش یه روز دیگه بیش­تر زنده­‌ای». ولی من اصلا حوصله شوخی نداشتم خوش­بختانه تلگرافی از زنم دریافت کردم که نوشته بود: «من دعا می­کنم تو موفق بشی»؛ آن موقع بود که تصمیم گرفتم تا گاو را شکست بدهم. صبح روزی که هوا آفتابی شد، فیلم­برداران هم مثل آماده ­بودند. وقتی به گاو نزدیک شدم مشغول نشخوار کردن بود، سرش را بالا آورد، بلافاصله با هر دو دست جفت شاخ­‌هایش را گرفتم و با تمام قدرت سعی کردم هُل­ش دهم، گاو مقاومت نمود، پاهایش را از هم باز کرد و سرش را به سینه‌ام فشار داد. وزن او تقریبا ۶ برابر وزن من بود. نقشه­‌ام این بود که گاو را زمین بزنم و شاخش را از بیخ با یک ضربه­‌ «شوتو» بشکنم. ولی هرکاری می­کردم نمی­توانستم او را به زمین بزنم، ناگهان احساس کردم نیروی گاو نر دو برابر شد، پیشانی‌اش را پایین آورد و روی شکمم گذاشت و فشار داد. دستانم دیگر بی­‌حس شده بودند، احساس کردم پاهایم درحال درهم پیچیده شدن­اند، برای لحظه‌ای مرگ را جلوی چشمانم دیدم. سعی داشتم جوری خودم را از مرگی هولناک برهانم. گاو نر داشت مرا مغلوب می­کرد. چشمانم سیاهی می­رفت. دیگر آسمان، دریا، شن‌های زیر پایم هیچ­کدام را نمی­دیدم. ولی ناگهان در لحظه‌ای شگفت ­انگیز؛ انگار معجزه‌­ای اتفاق افتاد. از اعماق وجودم، نیرویی عجیب جوشید و به تمام اجزای بدنم جاری شد. همه­‌ درد و فشاری که جانور به من وارد می­کرد را فراموش کردم و با یک ضد حمله پایم را به پشت پایش انداختم و سعی کردم تا به زمین بزنم­ش، گاو نر عاجزانه نفس نفس می­زد آن­جا بود که فهمیدم او هم خسته شده در همان حال با قدرت تمام ضربه­ «شوتو» را به شاخ گاو زدم یک بار، دو بار، سه بار، چهار بار همه بی­‌نتیجه در جایی­که من با یک ضربه­‌ی «شوتو» قادر بودم ۳۰ سفال را به راحتی خرد کنم، باورم نمی­شد. این بار، گردن گاو را گرفتم و دوباره پایم را توی پای جلوی او قلاب کردم و تمام وزنم را انداختم رویش و در همان حال سرش را پیچاندم، گاو زمین خورد و من هم افتادم روی او، دیگر معطل نکردم و با قدرت تمام یک ضربه­ «شوتو» به انتهای شاخ­ش زدم؛ شاخ گاو شکست. آن را بلند کردم و به جمعیتی که فریاد زنان مرا تشویق می­کرد نشان دادم. مبارزه‌­ام با گاو نر حدود نیم ساعت طول کشیده بود. هدف من از مبارزه­ با گاو آزمایش حد و طاقت توانایی آدمی و قدرت کاراته بود. من از پیروزی­م مطمئن نبودم، هیچ بعید نبود که گاو شاخش را توی شکمم فرو می­کرد و مرا می­کشت. ولی می­دانستم باید پیروز شوم آن­هم به­ خاطر شرافت کاراته و زنم. تکنیک‌های کاراته مرا نجات ندادند، بلکه خواست خدا بود و اراده­‌ من. در کل من با ۵۲ گاو مبارزه کرده‌ام که ۳تای آن­ها را کشته و ۴۸ راس دیگر را تنها شاخشان را شکسته‌­ام. البته بار دومی که با یک گاو در توکیو روب­رو شدم انجمن حمایت از حیوانات سروصدای زیادی به پا کرد و مرا متهم به آزار حیوانات نمود. چند سال بعد هم به دهکده‌ای در هوکایدو Hokkaido رفتم تا چگونگی کشتی و جنگ با خرس را یاد بگیرم ولی متاسفانه شرایط اقتصادی­م اجازه­‌ چنین کاری را به من نداد، البته فرصت روبرو شدن با یک ببر را نیز هرگز نیافتم، حالا هم که دیگر نیرو و توان جوانی یا حتا ده سال پیش را ندارم» (کاراته چیست- اویاما- ص ۱۶۸- چاپ ۱۹۶۶)
استاد بروسلی می گوید : به هرچه که فکر کنید همان خواهید شد. @KongFoo
🥋 برای تبدیل شدن به یک بزرگ باید سخت کار کرد و زیاد داشت..☯ 💪 👊 @HrazmiVpahlvani 💪 .. 🇮🇷 🏹🥊🥋🏋‍♂🤼‍♂🤸‍♂🧗‍♂🤺🏊‍♂🏇 (⛩هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار ‌می کند و در آن‌ زیبایی بزرگی نهفته است.) ☯武術🀄️
🥋 قدرت نهایی 💪 قوی بودن این نیست که در یک برنده باشید واقعی یعنی آن قدر محکم باشید که از کنار یاوه‌گویی‌ها بدون مجادله رد شوید.☯ It is not powerfulness when you win a fight; but real power is when you are strong enough to pass poised by all the absurdities. 🀄️
همونطور که میدونین استتار یکی از بخشهای طرز زندگی نینجا ها بوده و توی عملیات ها و ماموریت های آن ها نقش مهمی داشته مثلاً می‌توان به این اشاره کرد که توی یک عملیات یا جنگ نینجا ها با استتار قوی و ماهرانه ای که انجام می دادند می توانستند ضربه جبران ناپذیری به دشمن وارد کنند. دوستم برای اطلاعات دقیق تر و کامل روی پرچم های زیر بزنید 🎌🇯🇵🎌🇯🇵🎌🇯🇵🎌🇯🇵🎌🇯🇵🎌🇯🇵🎌🇯🇵🎌🇯🇵🎌🇯🇵🎌🇯🇵🎌🇯🇵🎌🇯🇵🎌🇯🇵🎌🇯🇵🎌🇯🇵🎌🇯🇵🎌🇯🇵🎌🇯🇵
animation.gif
2.97M
👊 @HrazmiVpahlvani 💪 .. 🇮🇷 🏹🥊🥋🏋‍♂🤼‍♂🤸‍♂🧗‍♂🤺🏊‍♂🏇 (⛩هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار ‌می کند و در آن‌ زیبایی بزرگی نهفته است.) ☯武術🀄️
اشتباهی که ممکن است هنگام شروع تمرین هنرهای رزمی انجام دهید
انتخاب برنامه اشتباه هر کس برای شروع تمرین در هر یک از رشته های هنرهای رزمی دلیل مختص به خود را دارد. من از صدها نفر در مورد دلیل آنها برای شروع کار با هنر رزمی سوال پرسیده ام و در مقابل از کسانی که تمرین هنرهای رزمی را ترک کرده اند دلیلشان را پرسیده ام. دلایل زیادی برای ترک هنر رزمی وجود دارد که از دلایل اصلی آن می توان به سرخورده شدن فرد از انجام تمرین نام برد و اینکه تصور آنها قبل از پیوستن به رشته رزمی، با چیزی که تجربه کرده اند متفاوت است. به این دلیل است که آنها برنامه اشتباه را انتخاب می کنند. واقعیت این است که کسانیکه می خواهند شروع به یادگیری هنرهای رزمی کنند فکر می کنند که تمام هنرهای رزمی یکسان هستند. تصور همه آنها از هنرهای رزمی آنچه است که در فیلم ها دیده اند و می خواهند مانند آنها بتوانند پرش های بلندی داشته باشند و یا مثل جکی چان به مبارزه با دیگران مشغول باشند. بنابراین آنها سر خود را پایین می آورند و به اولین مدرسه هنرهای رزمی که برسند در آن ثبت نام می کنند. مثلا شاید آن باشگاهی که رفته اند تا در آن ثبت نام کنند کلاس جودو باشد، اما همانطور که می دانید در جودو مبارزه و ضربات دست و پا آموزش داده نمی شود. پس بهتر است که بر روی برنامه ای که متناسب با وضعیت جسمانی و روحی شما می باشد تمرکز کنید و برنامه ای را انتخاب کنید که برای شما ایده آل باشد. اگر می خواهید به ستاره UFC تبدیل شوید، رفتن و پیدا کردن مدرسه تکواندو گذینه خوبی برای انتخاب نمی باشد. به همین دلیل من همیشه از افرادی که می خواهند شروع به تمرین هنرهای رزمی در کلاس من بگیرند دلیل و هدف آنها از شروع تمرین با رشته رزمی مورد نظر را می پرسم. همانطور که قبلا گفتم، هر کسی تصور متفاوتی از هنرهای رزمی دارد. به همین دلیل شروع به تجذیه و تحلیل خواسته های آنها کرده و رشته مفید را به آنها پیشنهاد می دهم.
سبک شما چیست؟ علاقه مندان هنرهای رزمی که از انجام دادن آن لذت می برند به نظر می رسد که چیز جالبی برای انجام دادن داشته باشند. شاید آنها هنرهای رزمی را در فیلم ها و تلویزیون مشاهده کنند و با خود بگویند که می خواهم قادر به انجام دادن آن باشم. عده دیگری فکر می کنند که یادگیری هنرهای رزمی می تواند سرگرم کننده باشد و مانند راهی تفریحی برای رسیدن به تناسب اندام از آن استفاده می کنند. شاید بعضی ها بگویند که اینها دلایل اشتباهی برای شروع کار در هنرهای رزمی می باشند اما من کاملا با آن مخالفم. در واقع، اکثریت قریب به اتفاق کسانی که شروع به یادگیری هنرهای رزمی می کنند دلیل آنها جنبه سرگرمی دارد. وقتی من هم اولین بار به کلاس هنرهای رزمی رفتم همین نگرش را داشتم. به نظر من این دلیل بزرگی برای شروع کار با هنرهای رزمی می باشد. مشکل این است که بیشتر علاقه مندان واقعا نمی دانند که به دنبال چه هستند به همین دلیل برنامه اشتباه را انتخاب می کنند. به همین دلیل وقتی آنها می دانند که سبک های بسیاری برای یادگیری وجود دارد و هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارند، از انتخاب هنر رزمی که اولین بار بدون هیچ تحقیقی انتخاب کرده اند پشیمان شده و زود خسته می شوند. نتیجه این دفترچه راهنمای سریع من برای انتخاب یک هنر رزمی می باشد. به همین دلیل کلمه "مطلق" در هیچ کدام از این سبک ها نمی باشد. امیدوارم که این مقاله به شما در درک بهتر هنرهای رزمی کمک کرده باشد و بتوانید یک برنامه مناسب هنرهای رزمی را انتخاب کنید. آیا هدف شما از یادگیری هنرهای رزمی دفاع از خود می باشد؟ آیا این تاثیر زیادی در آموزش و یادگیری شما دارد؟ آیا نیاز به یادگیری تکنیک های مختلف هنرهای رزمی دارید؟ با پرسیدن این سوالات از خود می تواند از اتلاف وقت تان جلوگیری کرده بهترین برنامه ورزشی متناسب با شرایط جسمی و روحی و نیازها و درک خود از هنرهای رزمی انتخاب کنید. با انتخابی عالمانه شما می توانید در هر سبکی از هنرهای رزمی که دوست داشته باشید و در آن استعداد داشته باشید به موفقیت رسیده و شکوفا شوید. @honarrazmi
هدایت شده از  کاراته و دفاع شخصی
چرا تونفا تبدیل به یکی از مرگبارترین سلاح های رزمی در کاراته شد
هدایت شده از  کاراته و دفاع شخصی
یک بار Kina-san به من گفت که تونفا برای من نمادی از هماهنگی است. Kina-san که یکی از دوستان من و مربی کاراته می باشد به طور چشمگیری از یک جفت از سلاح های رزمی استفاده می کند. من دیدم که او چگونه با تونفا کار می کند وچه چرخش ها و ضرباتی را می تواند با آن وارد کند. تونفای ساده در اصل یک دستگیره چوبی می باشد که در زمان های قدیم برای چرخش آسیاب غلات مورد استفاده قرار گرفته و مانند برخی از سلاح های اوکیناوای نمایشی تحت الشعاع قرار گرفته است. تونفا سلاح سردی است که در صورت مسلط بودن به استفاده صحیح و کاربردی از آن هم در دفاع و هم در حمله بسیار کار آمد است. Kina-san در هاوایی متولد شده است اما او سال های زیادی را با بستگان خود در اوکیناوا زندگی کرده است. او به طور گسترده ای در آنجا مشغول به یادگیری کاراته کرد. او در سال 1940 درست قبل از بمباران پرل هاربر به هاوایی بازگشت و به خاطر ترس از دستگیری توسط مسئولین دولت آمریکا بیش از چهار سال از عمر خود را در کلبه شکار یکی از دوستان خود که در منطقه روستایی مائوئی قرار داشت زندگی کرد و همراه کشاورزی مشغول تمرین با تونفا شد. یک شب تابستان، "کینا سان" درباره سال هایی که او هنوز به یک رزمی کار کاراته تبدیل نشده بود و در اوکیناوا به سر می برد توضیح داد. من از او پرسیدم که معنای این جمله چیست که می گوید تونفا نماد هماهنگی است؟ او توضیح داد که در حالی که ظاهری ساده دارد اما یک ابزار پیچیده برای استفاده می باشد. باید با دقت از آن استفاده کرده و در برابر استرس فوق العاده ای که در هنگام مبارزه برای شما اتفاق می افتد مقاومت کرده و از تمرینات روزانه به بهترین نحو ممکن استفاده کرد. اوکیناوایی ها مدت ها قبل یاد گرفتند که از ابزارهای مختلف کشاورزی و ماهیگیری برای مبارزه استفاده کنند. یکی از این ابزارها تونفا می باشد که در اصل از چوب گونه های بومی درخت بلوط سفید درست می شود. کلمه تونفا به معنی "دستگیره" می باشد که در سنگ آسیاب مورد استفاده قرار می گرفت به این صورت که یک سوراخ در سنگ آسیاب قرار می گرفت و از تونفا برای چرخش آن سنگ جهت آسیاب کردن غلات مورد استفاده قرار می گرفت. هنگامی که اوکیناوایی ها از تونفا به عنوان سلاح استفاده کردند، اغلب تونفا در هنگام استفاده می شکست به همین دلیل آن را داخل یک پوسته می گذاشتند. در نهایت آزمایش های مختلف منجر به وجود آمدن تونفایی شدند که سخت تر بوده و در مبارزات رزمی نمی شکسته است.
هدایت شده از  کاراته و دفاع شخصی
عده زیادی بر این عقیده اند که کلید اصلی تکنیک های کار با تونفا، داشتن پنجه های قوی می باشد. بنابراین سعی می کنند برای تقویت عضلات انگشتان شان، انواع تمرینات و ورزش های سخت را انجام می دهند. حتی افرادی وجود دارد که انگشتان های خود را می شکنند تا ضربات مشت شان قوی تر شود. اما کلید ضربات قوی، نه تقویت انگشتان، بلکه تقویت دست و مچ دست است. تونفا را می‌توان هم از دسته کوچک عمودی آن و هم از دسته روی بدنه گرفت. در هنگام گرفتن دسته کوچک آن، خود چوب از دست و بازو محافظت می کند و برآمدگی انتهای دسته کوچک نیز از انگشتان دست محافظت می‌کند. با گرفتن انتهای آن نیز می‌توانید از آن برای ضربه با دسته کوچک و یا استفاده از دسته کوچک مانند قلاب برای بیرون کشیدن سلاح حریف از دستش استفاده کنید. در هنگام حمله می‌توان چوب را حول محور دسته کوچک چرخاند و به هدف ضربه زد. شخص با این چرخاندن می‌تواند فضای زیادی را پوشش دهد. همچنین شخص چه دسته را گرفته باشد و چه دسته روی چوب، می‌تواند با برآمدگی انتهای دسته کوچک نیز ضربه بزند. با نوک چوب تونفا نیز می‌توان به حریف زد. با گرفتن انتها و ابتدای چوب می‌توان به عنوان دفاع ضربه‌گیر و یا تکنیک‌های قفل و یا شکستن استفاده کرد. معمولاً از تونفا بصورت جفتی (در هر دست یکی) استفاده می‌کنند. برخلاف باتوم پلیس که تنها از یکی می‌شود استفاده می‌کرد. از آنجاییکه تونفا را در حالت‌های مختلفی می‌توان در دست گرفت، یکی از مباحث آموزشی آن تغییر سریع نحوه بدست گرفتن آن است. این تکنیک‌ها نیازمند چابکی فراوان دست هستند. همچون بیشتر سلاح‌های مکتب رزمی اوکیناوا، بیشتر تکنیک‌ها و حالات ایستادن تونفا از کاراته آمده و در کاراته وجود دارد. آموزش تونفا در سبک‌هایی از کاراته که سلاح نیز در آن‌ها آموزش داده می‌شود وجود دارد همچون گوجوریو و شوری‌ریو
هدایت شده از  کاراته و دفاع شخصی
حرکت ذنکوتسو داچی یکی از داچی(حالت ایستادن) های پر کاربرد در کاراته است که باید از همان ابتدا ان را اصولی یاد گرفت تا در طول اموزش های بعدی دچار مشکل نشویم. اوس