eitaa logo
پیر طریقت
1.3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
739 ویدیو
48 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هو ای نیست کرده هست را بشنو سلام مست را مستی که هر دو دست را پابند دامت می‌کند
هو ما بیکسیم و ساکن ویرانهٔ غمت دیوانه‌های طرفه به یک جا فتاده‌ایم ▪︎وحشی‌بافقی
هدایت شده از محتوا ساز
🔹 عکسی که قرار دادم مربوط به «پیام رسان بله» است. با این امکان میتونید به رایگان در ایام اربعین و در کشور عراق، به همراهیان خودتون پیام بفرستید و همدیگرو پیدا کنید. 🔹 این امکان کاملا رایگانه و با خطهای مختلف سیم کارت(ایرانسل، همراه اول و...) کار میکنه. نیاز به فعال کردن اینترنت گوشی هم نداره. 🔹 نیازه که شماره چند همسفرتون رو قبلا تو برنامه مشخص کرده باشین و بعد با این امکان میتونید به رایگان براشون پیام بفرستید. داخل برنامه «بله» گزینه اعلام وضعیت رو کلیک کنید و پیام خودتون رو بنویسید. 🔹 این پیام رو برای گروه‌های مختلف بفرستید تا زائرین اربعین حسینی از اون استفاده کنن. 🆔 @mohtavasaz
هو نامه عرفانی استاد عرفانیه آیت الله قاضی طباطبایی بسم اللّه الرحمن الرحیم برادر ایمانی، جناب آقا فلان (سَلَّمَهُ اللّه تعالی) بداند كه اگر كسی بعد از دخول در كار و تنبُّه و استبصار، دست از طلب بردارد و به حال سابق بر گردد، یا وسیله تحصیل دنیای خود العیاذ باللّه قرار دهد، حالِ او به مراتب بدتر خواهد بود از كسی كه بِالْمَرّة داخل در این راه نشده باشد؛ زیرا كه به منزله كفر است بعد الایمان، و این مطلب به مقتضای وعده الهی و تجربه اهل اللّه، سببِ خذلان در دنیا و خسران در آخرت ـ هر دو ـ خواهد بود. پس امید از آن بزرگوار چنان است كه بعد از التفات به خرابی و عیوبِ نفسِ خویش، دست از اشتغال بر نداشته، از التجاءِ به حضرت حق (جَلَّ وَ عَلا) سستی و تكامل نورزد، ان شاء اللّه تعالی و حضرت حق (جَلَّ وَ عَلا) خلاصی و نجات مرحمت فرماید در دنیا، قبل از آخرت! و حاشا از كرم او كه مأیوس و ناامید فرماید! اَلَّذینَ آمَنوُا وَ كانوُا یَتَّقوُن لَهُمُ البُشری فِی الْحَیوةِ الدُّنْیا وَ فِی الآخِرَةِ لا تَبْدیلَ لِكَلِماتِ اللّه (آنان كه ایمان آوردند و همواره تقوا پیشه كردند، در زندگانی دنیا و آخرت آنها را بشارت است، تبدیلی برای كلمات خداوند نیست.) هر كه دری كوبید و دست بر نداشت، عاقبت آن در را به روی او باز نمایند؛ مَنْ دَقَّ باباً وَ لَجَّ وَلَجَّ. و طالب حق (جَلَّ وَ عَلا) را از مرگ خسرانی نرسد كه وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بِیْتِهِ مُهاجِراً اِلَی اللّهِ و رَسوُلِهِ ثُمَّ یُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ اَجْرُهُ عَلَی اللّه (هر كه از خانه خود به در آید، در حالی كه به سوی خدا و پیامبرش هجرت كند، سپس مرگ دریابدش، همانا كه اجر او با خداست) بلكه زودتر رسیدن به مطلوب است، كَما لا یَخْفی و اگر اَلعیاذُ باللّه (از ذكر و التجا به حضرتِ حق) دست برداشتی، در دنیاـ بعد از برگشتن ـ چنان شیطان مسلط می شود كه دردت دیگر چاره و مرهم پذیر نمی شود، و اما بعد از مردن، چنان حسرت ندامت و غصه و افسوس، دل و جانت را بسوزاند كه آتش جهنم به گردش نمی رسد، نارُ اللّهِ الْموُقَدَةُ الَّتی تَطَّلِعُ عَلَی الأَفْئِدَةِ اِنَّها عَلَیْهِمْ مُؤْصَدَةٌ فی عَمَدٍ مُمَدَّةٍ (آتش افروخته خداوند، همان آتشی كه بر دل ها چیره گردد، به راستی كه آن آتش بر آنان بسته شده، در ستون هایی كشیده شده.) من آن چه شرط بلاغ است با تو می گویم تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال (رمضان المبارك 1326 هجری)
هدایت شده از کانال اهل ولاء
☀️ در سیر الی اللّه عجله کردن و تقلاّ و فشار آوردن نه تنها نتیجه‎ای ندارد، بلکه راه را مسدود می‎کند. آنچه راه را باز و نزدیک می‎کند ادب و تواضع است. از خدا و اولیای خدا با زور نمی‎توان چیزی گرفت. به خانه‌‎ی خدا و اهل بیت علیهم السّلام با ادب و افتادگی می‎توان راه پیدا کرد، همچنان که سلمان راه یافت. این عمر بود که خواست با فشار و زور و شکستن در، وارد خانه‎ی اهل بیت علیهم السّلام شود. در محضر اولیای خدا هم ادب و انتظار را پیشه کنید تا بتوانید از آنها بهره ببرید. با شتاب‌زدگی و زور و اصرار موجب محرومیت خود نشوید. ☀️ مقصد که در نظر قاصد بزرگ و ارزشمند شود، راه نزدیک می‎شود، تا جایی که مقصد در دل قاصد جا می‎کند و نزد قاصد حاضر می‎شود. ☀️ هر قدر انسان فهمش بالاتر رود و بفهمد که مقصد چقدر شریف و عزیز است، پیمودن راه برای او آسان‎تر می‎شود و موانع و سختی‎ها و دوری راه به نظرش نمی‎آید. وقتی مقصد شریف و بزرگ است، بین راه هر طوری شد، می‎ارزد و هر چه بدهی، ارزش دارد. 🌱 مرحوم حاج اسماعیل دولابی 🌱 📙 مصباح الهدی تٱلیف استاد مهدی طیّب @ahlevela_channel
🌱 هر وقت زمین خوردید مایوس نشوید. ⭕️ اغلب افرادی که در این راه وارد می شوند در میانه راه رها می کنند. هر وقت زمین خوردید مایوس نشوید استقامت کنید و دوباره حرکت کنید. حداقل استقامت بر یک عمل یکسال است. بعضی ها یک طاعت را پانزده روز انجام می دهند بعد رها می کنند. بعضی فکر می کنند دو ساله باید به جایی برسند، نه این خبر ها نیست! ------------------------------- ➡️ @taghvaee_ir INSTAGRAM : 🆔 instagram.com/taghvaee.ir SITE : 🌐 taghvaee.ir
هدایت شده از 🌙معرفت نفس
آیت الله جوادی آملی : در حالات برخی سالکان و عارفان آمده است که بیست سال یا بیشتر ، هیچ کشف و مشاهده ای نداشتند ، ولی در مسیر عبودیت به راه خود ادامه دادند. عمل عرفانی در پرتو علم وحیانی،ص۱۵۰ ✳️ @marefatenafs
🔻حاج‌آقا : انسان به یک رفیق بیدار یا یک استاد احتیاج دارد که به او مشکلاتش را بگوید و اگر نسیان کرد به او تذکر بدهد و اگر در راه حق رفت، کمکش کند. اگر مسأله را بلد نیست، رفیقش به او یاد بدهد! مثلاً به انسان بگوید: دیشب نماز جماعت کجا بودی...؟ چرا درس اخلاق نیامدی...؟ چرا فلان جا آن حرف را زدی...؟ @mahzaredoost
🔻حاج‌آقا : آقای در یک دوره‌ای که قرار بود گرانی شود، فرمودند اگر اجناس گران شود، مطابق قیمت آن اجناس روزی می‌دهد. خدا طبق همان گرانی روزی می‌دهد نه طبق زمانی که ارزانی بوده‌ است. ایشان با اطمینان این حرف را می‌گفت. @mahzaredoost
🔶 آفتِ عبادت استاد(مرحوم سعادت‌پرور) می‌فرمودند عُجب در عبادت! گاهی یک خلافکارِ توحیدی بهتر از یک عبادتکار غیرتوحیدی است. مثلاً یک دزد می‌خواهد برود دزدی، می‌گوید خدایا هوای مرا داشته باش، یک نذر مختصری هم می‌کند. او اعتقادش ترجیح دارد نسبت به کسی که عبادت می‌کند و نسبت به آن عُجب دارد. ولو این که او دزد و خلافکار است و قطعاً کسی که در مسیر بندگی خدای متعال است، با دزد قابل مقایسه نیست؛ ولی موضوع اینجاست که عُجب ضررش از دزدی بیشتر است. در روایت داریم که حضرت داود علیه‌السّلام یک قورباغه‌ای را دید...« قَالَ دَاوُدُ اَلنَّبِيُّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ لَأَعْبُدَنَّ اَللَّهَ اَلْيَوْمَ عِبَادَةً وَ لَأَقْرَأُ قِرَاءَةً أُحِبُّ لَمْ أَفْعَلْ مِثْلَهَا قَطُّ...» حضرت داود گفت امروز می‌خواهم خداوند را عبادتی کنم و با قرائتی ‌بخوانم که دوست دارم تا به حال مثل این عبادت نشده باشد؛ «فَدَخَلَ مِحْرَابَهُ فَفَعَلَ...» پس رفت داخل محراب و مشغول عبادت و قرائتش شد. «فَلَمَّا فَرَغَ مِنْ صَلاَتِهِ إِذَا هُوَ بِضِفْدِعٍ فِي اَلْمِحْرَاب...» از نمازش که فارغ شد دید قورباغه‌ای در محرابش هست. «فَقَالَ لَهُ يَا دَاوُدُ أَعْجَبَكَ اَلْيَوْمَ مَا فَعَلْتَ مِنْ عِبَادَتِكَ وَ قِرَاءَتِكَ فَقَالَ نَعَمْ فَقَالَ لاَ يُعْجِبَنَّكَ...» قورباغه گفت: داود، امروز این عبادتت تو را به عُجب انداخته؟ عُجب تو را نگیرد، «فَإِنِّي أُسَبِّحُ اَللَّهَ فِي كُلِّ لَيْلَةٍ أَلْفَ تَسْبِيحَةٍ يَتَشَعَّبُ لِي مَعَ كُلِّ تَسْبِيحَةٍ ثَلاَثَةُ آلاَفِ تَحْمِيدَةٍ وَ إِنِّي لَأَكُونُ فِي قَعْرِ اَلْمَاءِ فَيَصُوتُ اَلطَّيْرُ فِي اَلْهَوَاءِ فَأَحْسَبُهُ جَائِعاً فَأَطْفُو لَهُ عَلَى اَلْمَاءِ لِيَأْكُلَنِي وَ مَا لِي ذَنْب» من در هر شبی خدا را هزار تسبیح می‌کنم، با هر تسبیحم سه هزار حمد منشعب می‌شود؛ و در حالیکه در اعماق آب هستم، پرنده در آسمان صدا می‌زند که غذا می‌خواهم، می‌فرمایند که او گرسنه‌ است، من می‌آیم روی آب تا او مرا بخورد، گناهی هم نکرده‌ام. (امام صادق-ع- الزهد، جلد۱، صفحه۶۴) یعنی با این که قورباغه در ته آب بود، صدای پرنده را که شنید به دنبال غذا می‌گردد، گفت من خودم را بالا می‌آورم که فدا بشوم و او از من تغذیه کند و شب تا صبح هم استغفار دارم؛ ولی این سؤال برای من ایجاد نشده که خدایا چرا حضرت داود را خلق کردی! کأنه یک تنبّهی برای حضرت داود علیه‌السّلام بوده که هیچ موجودی را حقیر نشمار؛ خودت را باید حقیرترین موجود بدانی! منظور این است که استغفار ریشه عُجب را از بین می‌برد. استغفار انکساری برای فرد می‌آورد که من گناهکارم. نماز که می‌خوانیم می‌گوییم «یا مُحْسِنُ قَد أتیک المُسِیء» تمام این اختلافی که طوایف، اشخاص، صنف‌ها و طیف‌های مختلف فکری سیاسی اجتماعی با هم دارند، هیچکدام خالی از گناه و خالی از عُجب نیست؛ و آن عُجب دخالت دارد در این که آن ایرادی که طرف از او می‌گیرد را نمی‌پذیرد، و باعث اختلاف یا اختلاف طرفداران می‌شود، و به تبعش مشکلات برای دیگران درست می‌شود. 📚 بخشی از بیانات یکی از شاگردان سلوکی مرحوم سعادت‌پرور(ره) 📢 «مدرسه معارف علامه طباطبایی» را دنبال کنید: تلگرام: https://t.me/allaamehwisdom اینستا: https://www.instagram.com/allaamehwisdom ایتا: https://eitaa.com/AllaamehWisdom توییتر: https://twitter.com/allaamehwisdom بله: https://ble.ir/allaamehwisdom آپارات: https://www.aparat.com/allaamehwisdom
🔸چه می فهمد؟! 🔹آية الله بهجت می فرموند: در نجف، يكى از علما كه اهل عرفان و فلسفه بود هرگاه سخن از گفتار مثنوى به ميان مى ‏آمد مى ‏گفت: اين كلمات را به هر كسى نبايد گفت؛ زيرا مثل اين است كه به بچه ‏اى از لذّت جماع و زناشويى سخن بگوييم، چه مى ‏فهمد؟! (رسائل عرفانى،آیه الله سعادت پرور ص 157). 🔸مولانا محمد تقی مجلسی فرموده اند: «مشروع نيست مهمل، سخنان وحدت وجود و غير آن را بزبان جاري سازند؛ زيرا که اين سخنان بحسب ظاهر کفر است و زندقه، و محلهای او بسيار دقيق است، و همه کس نميتواند يافت، حتی آن که فضلاي علما که قائل به آن شده اند مثل مولانا جلال [دوانی] ومولانا شمس الدين خفری وغير ايشان معلوم نيست که فهميده باشند؛ زيراکه درک اين معانی فوق عقل است، و تا نور کشف، بعد از رياضات بسيار و مجاهدات بيشمار دست ندهد، بويی از آن نميتوان برد... 🔹[به استادم شیخ بهائی] گفتم که شرح فرماييد. گفتند که تا کسی رياضات بسيار نکشد به آن نميتوان رسيد... اگر کسی پير کامل داشته باشد، و چهل سال در خدمت او رياضت کشيده باشد ممکن است که [معنای وحدت وجود] بر وی کشف شده باشد». ر.ک: عرفان مجلسی، رحیم قاسمی. @bazmeghodsian