eitaa logo
پیر طریقت
1.3هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
704 ویدیو
46 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
اسرار انوار بسیار است .... نور ذاتی که بر سالکان ظاهر می شود برق دیدگان را می پوشاند و صاحبش را در دریای عجز و ناتوانی و حیرت و سرگشتگی می اندازد ، نه با قیاس ادراک می گردد و نه به مثال حاصل می آید و نه در خیال نقش می پذیرد ، بلکه آن رازی است که ما را از آشکار کردنش باز داشته اند.. هیچکس اصلا توان تعبیر از این نور را ندارد. https://t.me/Analhaghhoo
هو مست توام از جـُـــرعه و جام آزادم مـُــرغ توام از دانه و دام آزادم مقصود من از کعبه و بتخانه تويی تو ورنه من ازين هر دو مقام آزادم
هو ‌ غیرتش غیر در جهان نگذاشت لاجرم عین جمله اشیا شد لاجرم خود را عینِ همه‌ی اشیا کرد تا [عاشق] هرچه را دوست دارد و به هرچه محتاج شود او بُوَد؛ و هیچ‌کس هیچ چیز را چنان دوست ندارد که خود را. اینجا، بدان که تو کیستی! 📕 ▪︎رساله لمعات برگرفته از لمعه چهارم ✍ ▪︎فخرالدین عراقی
هو الا ای پیر فرزانه مکن عیبم ز میخانه که من در ترک پیمانه، دلی پیمان‌شکن دارم…. ▪︎حافظ
هو «معشوقم را به چشمِ دل دیدم ‏پرسیدم تو کیستی؟ ‏گفت:تو….» مقالات شمس
هو در کائنات و‌ مکانها نمی‌گنجم....
هو چون مقصد درویش به هر دم احد است ذکر خفی اش به روز و شب بی عدد است کی فرق کند طریقت و سلسله ها هر سلسله را به شاه مردان مدد است
هو ‌ ای کسی که ... انوار قدسش بر چشم‌های دوستانش در کمال روشنی، تجلی شده… و تجلیات ذاتش بر قلوب "عارفان" او شوق‌آور است... ▪︎صحیفه‌سجادیه ▪︎مناجات‌المحبین
هو ‌ دانی که چرا دار مکافات شدیم؟ ناکرده گنه، چنین مجازات شدیم؟ کشتیم خرد؛ دار زدیم دانش را، دربند و اسیر صد خرافات شدیم! ▪︎مولانا
هو جام می و خون دل هر یک به کسی دادند در دایره قسمت اوضاع چنین باشد در کار گلاب و گل حکم ازلی این بود کاین شاهد بازاری وان پرده نشین باشد آن نیست که حافظ را رندی بشد از خاطر کاین سابقه پیشین تا روز پسین باشد
هو ما را ز سر بریده میترسانی! گر ما ز سر بریده میترسیدیم در مجلس عاشقان نمیرقصیدیم
هو ای درویش ! حیات را به غنیمت دار، صحت را به غنیمت دار، جوانی را به غنیمت دار و جمعیّت و فراغت را به غنیمت دار و یاران موافق را و دوستان مشفق را به غنیمت دار که هر یک نعمتی عظیمند و مردم از این نعمت ها غافلند. و این نعمت ها هیچ بقا و ثبات ندارند، اگر در نیابی خواهند گذشت و چون بگذرند هر چند پشیمانی خوری سودی ندارد. امروز که داری به غنیمت دار و هر کار که امروز می توانی کردن، به فردا مینداز که معلوم نیست که فردا چون باشد. عزیزالدین نسفی
هو اهل معرفت آن قومند که: چون سخن گویند،                    از خدا گویند و چون عمل کنند،                  برای خدا کنند و چون طلب کنند،           از خدای طلب کنند   
هو مستی باده این جهان چون شب بخسپی بگذرد مستی سغراق احد با تو درآید در لحد آمد شرابی رایگان زان رحمت ای همسایگان وان ساقیان چون دایگان شیرین و مشفق بر ولد ای دل از این سرمست شو هر جا روی سرمست رو تو دیگران را مست کن تا او تو را دیگر دهد
هو گر بوی نمی‌بری در این کوی میا ور جامه نمی‌کنی در این جوی میا آن سوی که سویها از آنسوی آید می‌باش همان سوی و بدین سوی میا @vejdaniyehtarighati
هو حاتم اصم گفت: از وی وصیت خواستم به چیزی که نافع بود. گفت: اگر وصیت عام خواهی زبان نگاه دار و هرگز سخن مگوی تا ثواب آن گفتار در ترازوی خود بینی، و اگر وصیت خاص خواهی نگر تا سخن نگویی مگر خود را چنان بینی که اگر نگویی بسوزی.
هو کی باشد و کی باشد کی باشد و کی! من باشم و می باشد و وی باشد و نی! من گه ز لب وی بوسم و وی گه ز لب می! من مست ز وی گردم و وی مست ز می! مولانای جان
هو منصور حلاجی که اناالحق میگفت خاک همه ره به نوک مژگان می‌رفت درقلزم نیستی خود غوطه بخورد آنکه پس از آن در اناالحق می‌سفت - رباعی شمارهٔ ۴۱۹
هو هر که با ما تعلّق گرفت و از این شراب مست شد هر جا که رَوَد، با هرکه نشیند و با هر قومی که صحبت کند او فی الحقیقه با ما می نشیند و با این جنس می آمیزد. ما فیه جان
هو المنةالله که به تو پیوستم وز سلسلهٔ بند فراقت رستم من بادهٔ نیستی چنان خوردستم کز روز ازل تا بابد سرمستم - رباعی شمارهٔ ۱۱۴۲
هو  ای سید! طریق دیگر این است که "لا اله" یعنی: این همه چیزها که مشهودند نیستند، به این معنا که گم اند در وحدت ذات و مستهلکند در وی."الّا الله" یعنی وحدت ذات به صورت این چیزها ظاهراست و در نظرها مشهود. پس اشیاء باطنند و او ظاهر است در اشیاء. پس او هم ظاهراشیاء باشد، هم باطن اشیاء و جز ظاهر و باطن چیز دیگر نیست. پس اشیاء اشیاء نباشد بلکه حق باشد و نام اشیاء بر اشیاء اعتباری بود که این نیز عین حق است
هو حضرتِ بی‌چون... که تو را نعمتِ هستی داده است، در درونِ تو جز یک دل ننهاده است، تا در محبّت او یک‌روی باشی و یک‌دل، و از غیر او مُعرِض و بر او مُقبِل، نه آ‌ن‌که یک دل را صد پاره کنی، و هر پاره‌ای را در پیِ مقصدی آواره. ای آن‌که به قبلهٔ وفا روست تو‌ را بر مغز چرا حجاب شد، پوست تو را؟ دل در پی این و آن نه نیکوست تو را یک دل داری، بس است یک دوست تو را @FEshragh
تلاشهای ما، حزن و اندوههای ما، عزاداریها و گریه های ما، باید راه سلوک ما را باز کند، ارزان فروخته نشود کسی منکر اجر و مزد و پاداش این عزا و اشک و ماتم نیست اما برای چه کسی و به چه میزان؟ این برمیگردد به این که تا چه حد این اشک و ماتم حرکت داده سلوک ایجاد کرده موحد کرده قلب سلیم درست کرده تبری و تولی ایجاد کرده... ما داریم در خصوص اشک و ماتم و قافله ای صحبت میکنیم که این قافله ما را به رحمت ابدی حق برساند نه مقطعی دقت میکنید ؟ من و شما این را میخواهیم نه اینکه تا یک مسیری همراهی کند و تمام پس اشک و گریه نجات بخش ابدی آن اشکی است که در مسیر سلوک باشد در مسیر توبه انسان باشد شما میبینید یک دهه، دو دهه، سه دهه، عزاداری و سینه زنی و گریه برای امام حسین (ع) میکنند اما روزهای بعد هیچ تحولی نه در قلب ایجاد شده و نه در سیره و سنت و روش زندگی اصلا فکر میکنند مشکلی نداشته اند که بخواهند اصلاح کنند اگر میگویی من با حسینم من با اصحاب حسینم این ادعا اگر درست باشد و اگر بفهمی میبینی که تمام زندگی اشکال دارد باید یک به یک اصلاح کنی ولی خب بعد از عاشورا بعد از سفر اربعین هیچ تغییری نیست نه در خصائص، نه در سیره زندگی خب این اشک و پیاده روی ثمره اش همان میشود که یک مزدی در این دنیا یا برزخ به او میدهند و تمام... یکی از نیازهای ضروری همراهی و در معیت حضرت بودن رسیدن به حریت و آزادی است آزادی از دنیا ، آزادی از شهوات ، آزادی از تعلقات، مگر مکتب کربلا غیر از این بود ؟ اینکه از دنیا بزرگتر شوی، از حیات دنیوی بیرون بیایی فراتر بروی سر را از این آخور دنیا بیرون آوری تا درهای عالم غیب به روی تو باز شود.. در باب ترک محرمات ، عمل به واجبات، در باب ترک تعلقات در باب تنبلی ها ، راحت طلبی ها و .... اشک و عزای بر سیدالشهداء (ع) در همین جا باید خودش را نشان دهد در همین جهت بالاخره آنچه در دل داریم و آنچه به زبان می آوریم نباید حقیقت پیدا کند ؟ نباید دست ما را بگیرد و نجات بخش ما باشد ؟ عوامانه فکر نکنیم .... Eitaa.com/darharameyar https://t.me/AyatollahShojaee1389
🔰نکته ۱۸۲: 🎤علّت این که منبرها و سخنرانی‌های مذهبی و دینی جذاب و کارآمد نیستند و معمولا دردی از مخاطب دوا نمیکنند چیست؟! 📮پاسخ: مردم در مواجهه با رِجال دینی و سخنرانان و مبلّغان شریعت در پیِ چه هستند؟! روشن است در پیِ آرامش! همانطور که دنبال کار و پول و رابطه و...نیز‌ میروند برای حصولِ آرامش! اما آیا آرامش از دلِ سخنان و کلماتِ سخنرانان و مبلّغان و منبری‌ها در می‌آید؟! قطعا خیر!!! ⬅️آرامش از جانِ آرام به مخاطب منتقل میشود... سخنرانی که خود از دینش آرامش نیافته، چگونه میتواند به مخاطب و مستمع خود آرامش القاء کند؟! آیا فاقدِ شیء،مُعطیِ آن میشود؟! ❓پس‌ سخنرانان و مبلّغان چه کنند؟!؟! 📬بروند اول در کنج خلوت درون خویش،آرامش کسب کنند و خود را پاک و نورانی کنند؛ در این صورت خود به خود آنان که "وقتِ هدایتشان رسیده است" دور آنها جمع شده و از شمع وجودشان استفاده میکنند! 👳‍♂بویِ قداست و نور و پاکی به مشامِ مردم میرسد و اتوماتیک به سوی نور و طهارت جذب میشوند، نیاز نیست مبلّغ دینی بیفتد دنبال مردم؛ بلکه بیفتد دنبال خدا که اگر از مظاهر اسم الهادی باشد مردم خودشان می‌آیند به سوی او...! 🧲طریق جذب دیگران به سمتِ نور، این است که خودمان نور شویم؛ عارفان و مردانِ خدا در گوشه‌ای نشسته و مشغول خدای خویش بودند، نه حرصِ هدایت دیگران را داشتند نه سخنرانی‌های آنچنانی! اما مغناطیس وجودشان، براده‌های آهن را کم کم جذب میکرد، و اندک اندک جمع مستان میرسند... فافهم و تامّل! ✏️سینا رستم زاده https://t.me/tooresina1166