eitaa logo
حکمرانی مسوولانه
1.3هزار دنبال‌کننده
121 عکس
69 ویدیو
13 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم در حکمرانی مسئولانه بجای سلایق، اصول عقل محوری حاکم است. هر تصمیم و اجرا تحت هندسه فکری است. کارگزاران به صورت نظام مند نسبت به پیامدهای عملکرد خود مسوول هستند و مزایا تنها وابسته به ارزیابی عملکرد است. ارتباط با مدیر @tamaddon_h
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 خطر ریاست طلبی از دیدگاه حضرت امام کاظم علیه السلام 🔺 امام موسی الکاظم علیه السلام می فرمایند: "خطر و ضرر ریاست طلبی برای مسلمان بیشتر از ضرر دو گرگ درنده ای است که به گلّه ی بدونِ چوپانِ گوسفندان هجوم ببرند". (۱) مقام پرستی و برتری جویی، مراتبی دارد که هر یک در حدّ خود موجب تباهی و گمراهی می شود؛ چه ریاست طلبی نسبت به حکومت کردن بر سرزمینی باشد؛ چه تفوق خواهی در مورد ریاست بر یک اداره و یا حتی برتری جوییِ بی دلیل بین گروهی از همکاران یا در خانواده بین زن و شوهر. آری، ریاست دوستی و جاه طلبی ریشه ی بسیاری از مفاسد و زشتی هاست. ⛔️ این ریاست طلبی است که ریشه ی ظلم و بی عدالتی و فساد است. این میل به رییس شدن است که سبب حسادت و سخن‌چینی و زیر آب زنی می شود. این علاقه به برتر بودن و سرور بودن و بقاء پست و مقام است که انسان را به هر کاری وادار می کند تا جایی که دین مسلمان را از بین می برد و حتی انسانیّتِ آدمی را به باد می دهد تا جایی که پادشاهی حاضر می شود فرزندش را کور کند تا مبادا طمع به مقام سلطنتش نماید. آری ریاست طلبی همچون دو گرگ گرسنه است که از دو سو بر ایمان مسلمان هجوم می آورند و از چپ و راست در منگنه اش قرار می دهند و اخلاق و شرافت و ایمان او را می درند و روحش را پاره پاره می کنند و جسدِ بی جانِ ایمانش را بر زمین می افکنند. 🔺شخص ریاست طلب، عقل و وجدان و تدبر و تفکر را که به منزله ی محافظان روحش هستند از دست داده است و دیگر این نگهبانان دلسوز در وجود انسان جاه طلب جایی ندارند تا بتوانند از شرافت او در برابر گرگ ریاست دفاع کنند. اینک این دردی است جانسوز و دیگر سوز؛ چرا که شخص مقام پرست هم آخرت خود را به باد می دهد و هم دین و دنیای زیردستانش را تباه می کند. ❓برای درمان چنین دردی چه باید کرد؟ برای مداوای این مرض باید ریشه ی درد را شناخت. حقیقت ریاست، دلبستگی به دنیا است. حال ببینیم دنیا اولش کجاست و پایانش چیست و عاقبتش کدام است. امام کاظم سلام الله علیه بر سر قبری حاضر شد؛ آنگاه فرمود: "دنیایی که پایانش چنین است سزاوار است که از ابتداء بدان دل بسته نشود و آخرتی که آغازش اینجاست سزاوار است که از پایانش ترسیده شود". (۲) آری شروع زندگی در دنیا با تولد نوزاد رقم می خورد. نوزادی که حتی توانایی سیراب کردن خود را ندارد و خطِ پایان زندگیِ زمینی هم حفره ای است به نام قبر که جسم بی جان انسان را در آن می نهند و بر سرش خاک ‌می ریزند. ⁉️ آیا ریاست و دنیاطلبی که آغازش آن است و پایانش این، ارزش ظلم و جنایت و حق الله و حق الناس را دارد؟ آیا پست و مقام و مسئولیتی که به قصد انجام وظیفه ی شرعی و خدمت به خلق نباشد و پُلی به سوی سعادت اخروی نگردد ارزش دل شکستن و حق را ناحق کردن و خون به دل مظلوم کردن دارد؟ آیا پادشاهان ظالم و فرمانروایان ستمگر به این نمی اندیشند که هر لحظه و در کسری از ثانیه ممکن است مرگ آنان را دررباید و از ظالمی مغرور و رییسی پرزور، تبدیل شوند به جسدی متعفن که در قبری خاموش و سرد و پرمور، مدفون می شوند؟ قرآن چه زیبا به ستمگران هشدار می دهد؛ آنان که در قصرهای سربه فلک کشیده و در میان انبوه محافظان به خیال خود، خودشان را از هر آفت و گزندی حفظ می کنند که "اینما تکونوا یدرککم الموت و لو کنتم فی بروج مشیّدة" (نساء/۷۸). هر جا باشید مرگ شما را درمی یابد حتی اگر در بُرج و باروهای محکم بوده باشید. 🔹 امام هفتم سلام الله علیه در قدم اول درمانِ ریاست طلبی، حقیقت و باطن زندگی دنیا را عیان می کند. زندگی ای که آغازش با ضعف است و ناتواتی و پایانش با عجز است و قرارگرفتن در گودالی به نام قبر. در قدم دوم حضرت نسبت به آخرت هشدار می دهند. آخرتی که اولش با این گودال تاریک و سرد و هولناک آغاز می شود؛ پایانِ حساب و کتابش چگونه خواهد بود؟ قیامت و عقاب و عذابش چه سان خواهد شد؟ زورگو و زورمندی که با ریاست طلبی و مقام پرستی، عمری را به ظلم گذرانده و به زیردستانش-هر تعداد که باشند- ستم روا داشته است از همان اول که جسد بی جانش در حفره ی قبر قرار داده می شود در نگاه ظاهری و مُلکی مورد هجوم مور و کرم و حشرات قرار می گیرد و در نگاه باطنی و ملکوتی با عذاب های الهی و عقاب های برزخی مواخذه می شود؛ چه برسد به هول و هراس قیامت و سختی حساب و کتاب محشر و سوزندگیِ آتش جهنم. ‼️ پس زنهار! بترسید از اینکه در دنیا به شکلی زندگی کنید که آخرت تان یکسر گرفتاری باشد و عذاب، از لحظه ی دفن شدن تا هنگام حشر و هنگامه ی قیامت و سقوط در دوزخ. آری! مومن و مسلمان باید از ریاست بگریزد و اگر زمانی ناچار شد به حسب وظیفه متصدی مقام و منصبی شود آن را امانتی بداند برای خدمت و نه فرصتی برای غارت. (۱)وسائل الشیعه؛ج۱۵؛ص۳۵۰. (۲)تحف العقول؛ص۴۰۸. ✍️ سید محمد موسوی حجازی (همراه با ویرایش) 🍀🍀 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
💵 پول اعتباری نمی‌تواند عامل عدالت باشد 🔹 به عنوان یک معیار به گوش همه کسانی که درحوزه اقتصاد پولی کار می‌کنند یا در حوزه فقه پول تدریس می‌کنند باید برسانیم که منبع ارزشمند کشف موازین و احکام اقتصاد پولی، آیات و روایاتی است که بر پایه پولطلا بیان شده اند. ما می‌توانیم بر اساس مناطات و ملاکات احکام پولی اسلام، نظر خود را درباره پول اعتباری بیان کنیم. 🔹 اگر قرار است احکام مالی اسلام را که در موضوع پول طلا و نقره بیان شده، به پول اعتباری منتقل کنیم؛ دلیل می‌خواهد. یعنی باید اثبات کنیم که پول اعتباری، همان ماهیت پول طلا و نقره را دارد؛ در حالی که چنین نیست. 🔹 ادبیات مِثلی و قیمی را نمی‌توان وارد بحث پول اعتباری کرد. این یکسان‌انگاری پولطلا و پول اعتباری، خام اندیشی برخی محققان درباره ماهیت پول اعتباری را نشان می‌دهد. 🔹 از ابتدای انقلاب، هرگاه درباره پول و نظام بانکی سخن گفته ایم، در رابطه با شکل استفاده از آن بحث شده، نه درباره ماهیت پول و اخلاق تولید پول. 🔹 پول اعتباری از طریق خلق پول ایجاد می‌شود و همین افزایش نقدینگی، عامل اصلی تورم و افزایش سطح عمومی قیمت کالاها و خدمات است... سید محمدصدرا متولی امامی خبرگزاری رسا @huseinmirzaie_irیکی از عوامل اصلی و ریشه ایجاد تورم، ذات غیر مسوولانه پول اعتباری می باشد که در کنار عوامل دیگر و با نقش آفرینی منفی دولت و بانکها و دلالان، زمینه سوداگری و ایجاد تورم را ایجاد می کند. در شرایط کشور ما قدم اساسی برای حل مساله تورم ایجاد پول حقیقی می باشد و بدون آن امکان حل این معضل وجود ندارد. ⛔️ تورم عامل تضییع حقوق مردم مخصوصا قشرهای ضعیف جامعه به نفع سوداگران است. حق الناس بالاتر از حق الله و غیر قابل گذشت است. بدون اداء حق الناس، حق الله هم اداء نمی شود. با ظاهر سازی و حرکات نمایشی مشکلات حل نمی شود؛ نیاز به اصلاحات اساسی است. 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
13.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 این فیلم را باید خوب دید! 🎵 این صدا را باید خوب شنید! 🔺 امروز جنگ کد پستی به کد پستی و محله به محله جریان دارد. 🔺 اگر مسجد محور کار نکنیم، اگر محله محور کار نکنیم یعنی کشک! 🔺 آینده متعلق به رهبران اجتماعی است. نه آرم‌ها و عنوان‌ها و علَم و کتل‌ها 🔺اکثر ما مشرک شدیم به کارمند شدن و استخدام! 🔺 ما مسجدهای تربیت محور کادرساز انقلاب اسلامی می‌خواهیم. 🔺 بچه‌ها بجنبید قبل از آنکه بجنبانندتان!! 🔺 دارم ثمره چند سال کار اجتماعی را یک جا تحویل شما می‌دهم. 👈 این سخنان دردمندانه از حاج حسین یکتاست. @setad_org 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 عید سعید بعثت خاتم الانبیاء بر تمام رهروان مکتب انسان ساز اسلام فرخنده باد. 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
🔴 عدم یکپارچگی و تداخل وظایف در نظام مدیریتی کشور، نمونه مصداقی: معاونتهای پژوهش فناوری و نوآوری و آموزشی در دانشگاهها 🔸 یکی از دلایل اخلال یا انجام نشدن وظایف در یک نظام مدیریتی، عدم یکپارچگی و تداخل وظایف و صلاحیتها و مسوولیتها بین بخشهای تخصصی مختلف می باشد. مثلا وظیفه ای بر عهده بخش الف می باشد اما از نظر سلسله مراتب اداری مسوولیت کار بر عهده بخش ب قرار می گیرد. این مساله موجب سردرگمی، بی نظمی، کاهش کارآمدی و کاهش انگیزه می شود. در چنین حالتی انجام آن وظیفه بر زمین می ماند و هیچ بخشی پاسخگوی آن نخواهد بود. جالب است که بدانیم چنین نابسامانی در نهاد علم کشور یعنی دانشگاه، بین معاونت های آموزشی و پژوهشی و فناوری وجود دارد. 🔺 ترفیع پایه سالیانه اساتید تقریبا به طور کامل منحصر به امتیازات پژوهش، فناوری و نوآوری است؛ بنابراین منطقا معاون پژوهش و فناوری باید نقش راهبری کمیته ترفیع را در بررسی امتیازات پژوهشی، فناوری و نوآوری اساتید بر عهده داشته باشد. اما در تشکیلات ساختاری دانشگاه ها با کدامین منطق ریاست آن بر عهده معاونان آموزشی قرار گرفته است؟ 🔺 مثال دیگر هیئت های ممیزه است. از مهم ترین وظایف هیاتهای ممیزه سياستگذاري و جهت دهی به فعالیت های پژوهشی، فناوری و نوآوري اعضای هیات علمی و تعیین شاخص ارزیابی فعالیت های پژوهشی، فناوری و نوآوری و تصویب ارتقاء مرتبه علمی ایشان است. تایید یا رد ارتقاء نیز عمدتا مربوط به امتیازهای پژوهشی، فناوری و نوآوری است. با وجود این، در اکثر دانشگاه های کشور معاونان آموزشي، دبیران هیئت های ممیزه هستند و معاونان پژوهش و فناوری صرفا عضو آن می باشند. ❌ با وجود مشخص بودن حدود صلاحیت ها، این حجم از تداخل وظایف وجود دارد. سوال اینجاست معاونت های پژوهش و فناوری دانشگاه ها به عنوان متولیان اصلی سیاستگذاری در کمّیت و کیفیت پژوهش و فناوری و نوآوری، چگونه می توانند در پیشبرد سیاستگذاری ها در زمینه افزایش کیفیت پژوهش، توسعه فناوری و نوآوری به نتایج مطلوب دست پیدا کنند؟ 🏫 پیشینه استقرار تشکیلات ساختاری مختلف دانشگاهی در معاونت های آموزشی دانشگاه ها به گذشته های دور برمی گردد و این میراث ساختار تشکیلاتی دانشگاه های نسل اول (آموزش محور) با گذشت زمان به دست دانشگاه های به اصطلاح نسل سوم (کارآفرین و نوآور) رسیده است. با وجود ادعای نسل سومی شدن دانشگاه ها، همچنان درب تشکیلات ترفیع و ممیزه بر همان پاشنه ده ها سال قبل می چرخد. 😞 متاسفانه عليرغم نقد و هشدار كارشناسان، اراده ای برای اصلاح دستورالعمل ها و آیین نامه ها و رفع تداخل وظایف احساس نمی شود. ⁉️ به راستی علت عدم اصلاح دستورالعمل ها و آیین نامه های مرتبط براي رفع اين تداخل وظايف در مسائل پژوهشی، فناورانه و نوآورانه چیست؟ چه کسی مسوول این سوء مدیریت است؟ و چه کسی در قبال پیامدهای حاصل از تاخیر در اصلاح آن پاسخگوست؟ 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
6.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥💠 چه کسانی باعث تضعیف و نابودی نظام میشوند؟ 🔹آنهایی که به بهانه تضعیف نظام مانع نقد دلسوزان و عناصر انقلابی می‌شوند بزرگترین دشمنان نظام هستند 🔹سه دقیقه صریح، روشن و منطقی، درباره فساد نظام و نحوه مواجهه با آن/ فساد سیستمی یا فساد در سیستم!؟ @gharargahcayberi 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
⭕️ اصلاح کشور در گرو اصلاح دانشگاه 🔹دانش تنها فایده ندارد بلکه و تعهد با هم‌اند که می‌توانند انسان را به جایی برسانند که محتاج دیگران نباشد و پیش خدا آبرومند باشد. البته این کار مشکلات و ناگواری هایی دارد. هرکس بخواهد کار مثبتی انجام دهد این‌طور نیست که همه از آن کار خوششان بیاید و آن را بپسندند. ممکن است کار حقی هم در ذائقه دسته‌ای تلخ بیاید ولی کسی که دنبال حق می‌رود و برای رضای خدا کار می‌کند نباید به فکر این باشد که به او چه گفته‌اند یا چه می‌گویند؛ باید خدا را در نظر بگیرد و برای خدا کار کند. هرکس هر چی می‌خواهد بگوید؛ کار خوب هم مخالف دارد. شما فکر این باشید که کارتان خوب و پیش خدا آبرومند باشد. وقتی در این فکر بودید خدا هم شما را همراهی می‌کند و مشکلاتتان را اصلاح می‌نماید؛ که اگر اصلاح شد؛ کشور اصلاح می‌شود. بیانات حضرت امام خمینی ۶۴/۰۱/۲۷ @tabyinchannel 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
🔴 عاقبت برهم‌زننده زمین بازی رضاخانی ❓ چرا میرزاده عشقی ترور شد؟ 🔸 مهم‌ترین علت ترور عشقی به مخالفت وی با رضاخان به‌ویژه اعمال خودسرانه او در توقیف روزنامه‌‌ها باز می‌گشت. وی تنها کسی بود که در میان روشنفکران، بی‌مهابا و با لحنی تند مخالفت خود را با رضاخان و جاه‌طلبی‌های وی ابراز می‌کرد. عشقی در شعری مبسوط، رضاخان را نوکر انگلستان قلمداد کرد که درصدد است با عنوان جمهوری‌خواهی و نظایر آن، در پس پرده، طرح‌های انگلستان را در ایران به مرحله اجرا درآورد. مهم‌ترین حمله و انتقاد میرزاده عشقی به رضاخان و متهم نمودن او به وابستگی به انگلیس و آلت فعل آن کشور بودن در شعری با عنوان «جمهوری سوار» متبلور شد که در جریان جمهوری‌خواهی رضاخان به صورت شعری نمادین در روزنامه قرن بیستم به چاپ رسید. در این شعر، داستان دزدی روایت می‌شود که در روستایی دورافتاده اموال مردم آن ده را سرقت می‌کرد، ولی پس از مدتی مردم آن ده به ماهیت پلید او پی بردند و بر آن شدند از سرقت او جلوگیری کنند، اما دزد نابکار این بار برای تداوم عمل، خود را نیازمند کسی دید که به‌‎ظاهر با مردم آن ده همراهی می‌کند، اما در باطن امر مجری دستورهای اوست.   🔸 عشقی همچنین در مقاله‌ای با عنوان «جمهوری قلابی» به تحلیل ماهیت و اهداف جمهوریتی که رضاخان و طرفدارانش در پی آن بودند پرداخته و نوشته است: «چیزی که خیلی مضحک به نظر می رسد این است که گوسپندچران‌های سقز جمهوری‌طلب شده‌اند و این گوینده با یک من فکل و کراوات ضد جمهوری هستم! کیست که این مسئله را مضحک نمی‌داند؟ آیا حقیقتا گوسپندچران‌های سقز جمهوری‌طلب شده‌اند؟ آیا می‌فهمند جمهوری چیست؟ جمهوری خوردنی است؛ جمهوری پوشیدنی است یا جمهوری را درو می‌کنند و یا با جمهوری نان می‌پزند؟!... آیا می‌توان او را صاحب عقل سلیم دانست؟ این جمهوری بود؟ یک مقاله ترجمه از روزنامه وقت ترکیه، چند مقاله و شعر و یک جریده یک کنفرانس ضیاءالواعظین، یک تصنیف و های و هوی چند نفر استفاده‌چی، افراشتن چند عدد پرچم قرمز و... حاصل همه اینها را نباید اسمش را بگذاریم جمهوری. خدا برکت بدهد به ایرانی، جمهوری که سی سال مقدمه می‌خواهد در عرض سه ماه آن را ساخت آن جمهوری قلابی و همان همسایه‌ای که سال‌ها خیال خوردن ایران را کرده و آن را به شکل "کلاه" می‌خواهند سر ایرانی بدبخت بگذارند... این جمهوری چه بوده و با ما چه مناسبت داشت؟... ما هزار گونه اصلاحات مادی و معنوی لازم داریم. که اگر آن وقت اسم جمهوری را ببریم مثل حالا مضحک و مسخره‌آمیز به نظر نیاید. والا قبل از این کارها جمهوری، آن هم جمهوری قلابی برای ما تناسب کلاه و سیلندر به سر گوسپندچران سقزی خواهد بود». 🔸 این شاعر آزادیخواه حتی پس از توقف و شکست جریان جمهوری‌خواهی دست از مبارزه با رضاخان برنداشت و با مقالات و اشعار متعدد همچنان به مخالفت با رضاخان ادامه داد. او این کار را تا بدان مرحله پی گرفت که با چاپ کاریکاتوری در روزنامه قرن بیستم، با هدف نکوهش رضاخان و برنامه‌هایش، جنجال بزرگی به پا کرد. این اقدام عشقی آن چنان تأثیری داشت که رضاخان تاب تحمل از کف داد و عمال وی روز ۱۲ تیرماه ۱۳۰۳ این شاعر را در خانه‌اش به قتل رساندند.   🔻 ابوالحسن عمیدی‌ نوری درباره ترور میرزاده عشقی نوشته است: «... از شهربانی ترور[یستی] برای قتل عشقی اعزام شد که او را روز روشن،‌ دم در خواستند و وقتی عشقی روبه‌رو با مأمور ترور شد او را با گلوله هفت ‌تیر جابه‌جا کشت و فرار کرد و با آنکه معروف بود ابوالقاسم‌خان فرزند ضیاءالسلطان چراغ‌برقی که مأمور شهربانی بود او را کشت، نه او را حتی یک ساعت بازداشت نمودند و نه تحقیقی از او به عمل آوردند، بلکه راست راست می‌گشت و حقوق از شهربانی می‌گرفت تا بعد از سال‌ها یک روز زمستان در دکانی مشروب می‌خورد سقف پایین آمد او را جابه‌جا کشت که این داستان هم معروف است».  🔸 به طور کلی ترور میرزاده عشقی یکی از تراژیک‌ترین مرگ‌ها در یک سده اخیر ایران بوده است. ترور او را باید در نسبتی مستقیم با استبداد رضاخانی قلمداد نمود. پس از قتل او، تقریبا همه سکوت کردند و جز چند چهره انگشت‌شمار مثل مدرس، مصدق و بهار، کسی خطری را که عشقی در انتهای مسیر می‌دید، فریاد نزد. عشقی از نظر هواداران رضاخان سردار سپه، مانع بزرگی محسوب می‌شد و بازی‌خراب‌کن قهاری بود. صدای او یکی از بلندترین و مؤثرترین صداها و زبانش نیز بسیار گزنده و گیرا بود و ازاین‌رو قربانی احیای استبداد شد. موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
از تکرار اشکالات گروه مشاورین جوان دولت احمدی نژاد در شبکه دستیاران مردمی دولت رئیسی پرهیز کنیم! 🔹 اگر شبکه مردمی سازی در دولت خدمتگژار میخواهد ماموریت محوله رئیس جمهور انقلابی به آنها بی خاصیت نشده و در بین مردم باور پذیر شود؛ ضرورت دارد تا هرجا حقوق مردم نقض شد شبکه مردمی سازی دولت خدمتگزار بلافاصله به وزراء، استانداران و فرمانداران و کارگزاران بصورت علنی "اخطار نقض حقوق مردم" داده سپس چنانچه روند مورد اعتراض، به سود مردم اصلاح نشده باشد؛ از طرف مردم به بازرسی ویژه ریاست حمهوری و متعاقبا به دستگاه قضایی شکایت کنند. 🔴 چرا این شبکه درباره ضرر کشاورزان باغدار به رغم اعلام قیمت تضمینی وعده داده شده از سوی وزارت کشاورزی و شورای قیمت گذاری سکوت کرده است؟! مگر شما نگاهبان سیاست مردمی سازی دولت خدمتگزار نیستید؟ در همین نزدیکی شما کشاورزان یعنی قدرت پشت گفتمان دولت انقلابی بعد از یکسال کار ضرر کردند؛ اما چرا این شبکه مردمی سازی به وزارت کشاورزی اخطار نداده و علیه آن اعلام شکایت نکرد؟ 🔹 اقدام خوب و تجربه تاسیس مشاورین جوان در دولت احمدی نژاد که پس از مدتی توسط برخی از فلسفه وجودی خود فاصله گرفته بود اینک نباید دوباره تکرار شود. ابلاغ مترقی شبکه مردمی سازی دولت از سوی رئیس جمهور انقلابی، بدون توجه این شبکه به استیفای حقوق مردم، آن را پر طمطراق اما بی خاصیت خواهد کرد. فراموش نکنیم مردم در این دولت ولی نعمت هستند. ✍️ مجتبی زارعی 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
☀️ راه نجات ایران و جهان 🔻 امام علي عليه‌السلام: من نَصَبَ نَفسَهُ لِلنّاسِ إماما فعَلَيهِ أن يَبدَأ بِتَعليمِ نَفسِهِ قَبلَ تَعليمِ غَيرِهِ، و ليَكُن تَأديبُهُ بِسيرَتِهِ قَبلَ تَأديبِهِ بِلِسانِهِ ✳️ هر کسی كه خود را پيشواى مردم قرار دهد بايد پيش از آموزش ديگران به آموزش خود بپردازد؛ و پيش از آن كه به زبان تربيت كند باید با كردار و رفتارش تربيت نمايد. 📚 بحارالأنوار: ۲/۵۶/۳۳ ☀️ راه نجات ایران از مشکلات پیش رو عمل به معلومات و آموزه های قران و حدیث است. 👈 اگر در ایران به همین یک روایت عمل می کردیم اکنون پیش قدم در توسعه و تمدن جهان می شدیم. ✳️ ایران و جهان مدرن برای نجات خویش از وضعیت موجود به شدت محتاج تحصیل این معارف الهی و عمل به آن است. ✍️ محمد جواد حیدری 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
🔹 نهادهای علمی و انقطاع از مسائل انقلاب 🔻 با گذشت چند ماه از اخیر مساله ای ذهن دغدغه‌مندان انقلاب را آزار می دهد و آن اینکه نقش دانشگاه ها و پژوهشگاه های‌ علوم انسانی در تحلیل، مساله شناسی و تعریف پروژه های پژوهشی ناظر به حوادث اخیر چه بوده است؟ در این میان باید انگشت مطالبه را بیشتر به سمت موسسات آموزش عالی و پژوهشگاه های حوزوی برد. 🔻 اگر بناست که چنین موسساتی بودجه های کلان بگیرند و اساتید هم دریافت های خوبی بابت تدریس و یا پژوهش در این دانشگاهها اخذ کنند؛ اما در روزهای سخت انقلاب عافیت طلبانه در گوشه ای نشسته باشند و به پژوهش‌های بی‌خاصیت متداول بپردازند و بین بودن و نبودن شان برای انقلاب ثمری نباشد؛ این همه هزینه، برای این درختان غیر مثمر را چه سود است؟ بهتر است نامی از رشته های پرطمطراق و اساتید صاحب نام علوم اجتماعی نیاوریم که در حوادث اخیر نه کنش میدانی و نه کنش علمی از آنها دیده نشده است. 🔻 چرایی این بی ثمری خود محتاج پژوهشهای میدانی جدی است. اما اجمالا بنظر می رسد که یکی از ریشه های این بحران در ورای روزمرگی و دنیازدگی، «بی مساله بودن ساختاری» است. این موسسات اساسا ساختاری موضوع محور دارند و موضوع محوری بستری برای آب بستن به پژوهش‌های بی ثمری است که بارها سرش را تراشیده اند. تغییر قالب پژوهشگاهها و دانشگاهها از «موضوع محور» به «» در باب مسایل پیش روی جمهوری اسلامی، ساختار منفعل و روزمره گرای فعلی را به سمت عینیت سوق می دهد. 🔻 مساله محوری علاقمندان به یک حوزه پژوهشی را وادار به طراحی می کند. مساله محوری منجر به ایجاد هماهنگی، تمرکز قوا، تقسیم کار و عمق پژوهشی شده و مانع موازی کاری گسترده ای می شود که این روزها دامنگیر پژوهشهای حوزوی است. 🔻 می تواند مکاتب مختلف فکری را وادار به گفتگو درباره موضوع کرده و زمینه تقویت فکری را در درون خود جریانها پدید آورد. 🔻 از همه دغدغه مندان انقلاب اسلامی انتظار می رود با بازخوردگیری و بازاندیشی نسبت به خروجی های موسسات و پژوهشگاههای اسلامی، درصدد ارتقای کارآمدی چنین مجموعه هایی باشند. ✍️ محمد یوسفعلی تبار با اندکی ویرایش @taalighat 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔺کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته ⚖️ زمینه سازی برپایی عدالت و احقاق حقوق عامه با حکمرانی مسوولانه 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh
مدرسه تفکر و نوآوری نگاه با مشارکت اندیشکده زیست‌شهر و پژوهشکده شهید صدر برگزار می‌کند: 🔻دوره‌ فشرده‌ی معرفی‌ایده .........زیست‌شهرهای نوینِ مولِّد......... تعدادجلسات: ۸ جلسه ۵۰ دقیقه‌ای زمان برگزاری: چهارشنبه و پنج‌شنبه‌ (۱۰ و ۱۱ اسفندماه) ساعت ۱۴ الی ۱۸ شیوه برگزاری: حضوری و مجازی() قم، بلوار الغدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه ۴ : 💎اعطای گواهی پایان دوره از طرف پژوهشکده شهیدصدر، وابسته به دانشگاه امام حسین(ع) 💎راهبری و توانمندسازی شرکت‌کنندکان جهت کنشگری فعال و جهت‌مند در حوزه مسکن و شهرسازی 🎴ثبت‌نام از طریق: http://www.negahschool.ir/product/zist-shahr/ جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۹۰۷۶۲۹۸۸۲ در و در ارتباط باشید. ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌ تفکرونوآوری‌ نگاه 🔰 @sch_negah 🌐http://schoolnegah.ir