eitaa logo
هُرم
149 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
457 ویدیو
19 فایل
گاه‌ نوشته‌هایی از حسین فرهانیان @hfarhan اگر دوست دارید ناشناس مطلبی برایم بگذارید🖋 https://harfeto.timefriend.net/17141149934247
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از قرارگاه ابدی🍃
قالیچه سوخته چقدر بها دارد؟ مردی ﺑﺪﻫﮑﺎﺭ ﺷده بود، يك ﻗﺎﻟﯿﭽﻪ توی خونه ﺩﺍﺷﺖ، ﮔﻮﺷﻪ ﻗﺎﻟﯿﭽﻪ ﺳﻮﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ. مجبور بود، همون رو برداشت برد بازار برای فروش. ﻫﺮ ﻣﻐﺎﺯﻩ‌ﺍﯼ كه می‌رﻓﺖ، می‌گفتن: ﺍﯾﻦ ﻗﺎﻟﯿﭽﻪ ﺍﮔﻪ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻮد ۵۰۰ تومن ﻣﯽﺍﺭﺯﯾﺪ، ﺍﻣﺎ ﺣﺎﻻ ﮐﻪ ﺳﻮﺧﺘﻪ ﻣﺎ ١٠٠ ﯾﺎ ۱۵۰ تومن ﺑﯿﺸﺘﺮ نمی‌خریم. ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﺑﻮﺩ و به ﺍﻣﯿﺪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺨﺮﻥ ﺍﺯ اﯾﻦ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺑﻪ ﺍﻭﻥ ﻣﻐﺎﺯﻩ می‌رفت. داخل ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻐﺎﺯﻩ‌ﻫﺎ، حاج جواد فرشچی از منصف‌های بازار و از ارادتمندان اهل بیت(علیهم السلام) پرﺳﯿﺪ: قالی خوبیه، چرا ﻗﺎﻟﯽ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺑﯽ ﺭﻭ ﻣﺮﺍﻗﺒﺖ ﻧﮑﺮﺩﯾﺪ؟ ﮔﻔﺖ: ﻣﻨﺰﻟﻤﻮﻥ ﺭﻭﺿﻪ ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ، ﻣﻨﻘﻞ ﭼﺎﯾﯽ ﺭﻭﯼ ﺍﯾﻦ ﻗﺎﻟﯽ ﺑﻮﺩ، ﺫﻏﺎلها ﺭﯾﺨﺖ و ﻗﺎﻟﯽ ﺳﻮﺧﺖ. حاج جواد یک تکونی به خودش داد: گفتی ﺗﻮ ﺭﻭﺿﻪ ﺳﻮﺧﺘﻪ؟ گفت: بله. گفت: ﺍﯾﻦ ﺍﮔﻪ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻮد ۵۰۰ تومن ﻣﯽ‌ﺍﺭﺯﯾﺪ، ﺍﻣﺎ ﺣﺎﻻ ﮐﻪ ﺑﺮﺍی اﺭﺑﺎﺏ ﻣﻦ ﺳﻮﺧﺘﻪ ﻣﻦ یه ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺍﺯﺕ می‌خرﻡ. قالیچه رو خرید و روی میزش پهن کرد و تا آخر عمرش روی قسمت سوخته قالیچه که به اندازه کف دست بود، گل محمدی پرپر می‌کرد و دوستان صمیمی و همکارانش همه به نیت تبرک یک پر از گل را برداشته تو چایی‌شون می‌ریختند. اوﻥ ﻗﺎﻟﯿﭽﻪ تو روضه سوخته ﺑﻮﺩ، قیمت گرفت. 🏴کاش دل ما هم تو روضه‌ها بسوزه. اون‌ وقت بگیم: یا امام حسین(علیه السلام) دل سوخته رو چند می‌خری؟! صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین
مثلا اینجا ایستاده باشم، هی رو به گنبد سبز بهشتی شما سلام بدهم، هی رو به بقیع دست بر سینه بگذارم. السلام علیک یا رسول الله السلام علیک یا سبط نبی‌الله
هدایت شده از رهِ آسمان ☁️
 ִֶָ ز روزگار غریبم گشته است معلوم شفای ما به قیامت بجز رضا نشود.. جان علیه السلام 💛 @alhanan | 💚🤍
‌ گفتی سه جاست وعده‌ى ما؛ من که تا کنون صد جا شمرده‌ام که به دادم رسیده‌ای..! علیه‌السلام
آذری‌جهرمی دولت را در جهتی که من و شما منتقد دولت هستیم، نقد نمی‌کند. او از بی‌تصمیمی دیگری ناراحت است. آیا به عمق این حرف او واقف هستید: "خواستن همه‌چیز باهم نمی‌شود!"؟؟ (تصویر توئیت) شاید من بدبین باشم ولی این حرف از نظر من یعنی: نمی‌شود پزشکیان درصدد دوری از جنگ باشد، ولی نخواهد غنی‌سازی را به صفر برساند! نمی‌شود توسعه‌ی مدنظر آن ۱۸۰ کارنشناس را بخواهد ولی از تغییر پارادایم فرار کند و بگوید من اعتقاد به ولایت‌فقیه دارم! پس درحال فشار به پزشکیان هستند که زودتر تصمیم خود را بگیرد! در این شرایط شاید بهتر است که علی‌رغم واکنش جدی به پروژه "تغییر پارادایم"، پزشکیان به "عدم کفایت سیاسی" تهدید نشود. @Masihane
هُرم
آذری‌جهرمی دولت را در جهتی که من و شما منتقد دولت هستیم، نقد نمی‌کند. او از بی‌تصمیمی دیگری ناراحت ا
گویا پزشکیان با همه فشارها در نهایت تصمیم گرفت که کجا بایستد. توصیه‌ی رهبری به حمایت از پزشکیان هم نشانه‌گر همین است. احتمالا زین‌پس نقدها از سوی جماعت "تغییر پارادایمی" به پزشکیان و دولت و.‌‌.. زیادتر شود! @Masihane
. قدیمی‌ها معتقد بودند شب آخر صفر شب مزد است و مزد را هم باید از صاحب مجلس گرفت. شعری زیر لب زمزمه می‌کردند با این بیان «تا جان به بدن داریم ما پیرو این راهیم / ما مزد عزاداری از فاطمه (س) می‌خواهیم» اما حقیقتش این است که باید گفت: «ما عذر عزاداری از فاطمه می‌خواهیم... خانم جان! شرمنده‌ایم که نتونستیم حق روضه هاتونو ادا كنیم» انشاالله این آتشی که از محبت حسین در دلهایمان روشن شده تا ابد چراغ راهمان باشد و همنشین‌مان در تاریکی‌های قبر و قیامت. خدا انشاالله هیچگاه توفیق نوکری اهل‌بیت را از ما نگیرد و به زودی دلهایمان را با زیارت روی حضرت صاحب الزمان شاد گرداند... التماس دعا 🙏
«دوره رایـــگان نوشـــتن در زمانهٔ بحــــران» قرار است قلم به دست بگیریم و امید را در دل بحران‌ها روایت کنیم.🌱 🔻جنگ‌ها و بحران‌ها می‌آیند و می‌روند، اما روایت آن‌ها هیچ‌وقت تمام نمی‌شوند! روایت‌ها معنا می‌سازند و نگاه آدم‌ها را به اتفاق‌ها دگرگون می‌کنند... 👤 مدرس: استاد محمدرضا جوان آراسته 💻 شیوهٔ برگزاری: آفلاین و در بستر کانال‌های پیام‌رسان مدرسه مبنا به آدرس https://eitaa.com/mabnaschoole 🔖 تعداد جلسات: هفت جلسه 📆 زمان آغاز دوره: شنبه، ۸ شهریورماه، ساعت ۱۰ صبح این پیام را برای هرکسی که مشتاق نوشتن در زمانه بحران‌هاست، ارسال کنید...✨✏️ | @mabnaschoole |
لوپ های ناجوانمردانه و بی رحم نرسیدم! جلسه با خانم جعفریان را از دست دادم! راحت ترین راهش این است که بندازم گردن این چند قطره آبی که دارد از زیر ظرفشویی میچکد و آبی که کف آشپزخانه را برداشته! میتوانم بندازم گردن ویزای خانم جعفریان که زود رسیده یا حتی گردن استادجوان که فقط چهارشنبه میتوانست بیاید و نیامد! کلی حرف آماده کرده بودم برای گفتن و چندتا عکس که خاطرات مشترکی تویش بود از زمان همشهری جوان تا همین چند وقت پیش با آدمهایی که با واسطه می‌شناختیم اما خب زندگی بعضی وقتها بی‌رحم تر از این حرفهاست که فکر میکنی! به نظر شما چرا باید یک تکه شلنگ که دو بار و در دو روز پشت سر هم تعویضش کردی باز هم برای بار سوم از یک جای دیگر سوراخ شود و آب بدهد؟ چرا وقتی همه کارهای سفر ما ایرانی‌ها لحظه آخری ست ویزای خانم جعفریان باید چند روز زودتر آماده باشد؟ و از همه مهمتر چرا استادجوان همیشه وقتهایش پر است؟ چرا کارستان اینقدر دور است؟ چرا زمین گرد است؟ چرا شب سیاه است؟ چرا ...!
. آقای اژه‌ای ترک فعل! فقط تو دولت شهید رئیسی جرم بود؟ ظریف رو محاکمه نمی‌کنید حداقل به اینترپل بگید فرانچسکو رو بگیره!
امروز توی اتوبان همت چند جا این پوستر روی تابلوهای تبلیغات شهری دیدم. بار اول به نظرم آمد که این پیرمرده چقدر آشناست! بعد که دقت کردم فهمیدم پزشکیانه! حالا شما بگید اون شعار از دور چی می‌خونید؟ دولت... مردم؟ کنار؟ من که خوندم... 😉😂
هُرم
امروز توی اتوبان همت چند جا این پوستر روی تابلوهای تبلیغات شهری دیدم. بار اول به نظرم آمد که این پی
راستی چرا مردم توی تصویر دارند با یکی دیگه حرف می‌زنند؟ مگه نباید حرفهاشونو به رئیس جمهور بزنند؟ الان چرا رئیس جمهور رو به مردم نیست؟ حالا کجا رو داره نگاه میکنه؟ چرا قیافه مردم جدی و عصبیه اما اون داره می‌خنده؟ ... الان این تبلیغه یا ضدتبلیغ؟ باورتون میشه این پوستر کار شورای اطلاع‌رسانی دولته؟