eitaa logo
هویت ما
221 دنبال‌کننده
76 عکس
28 ویدیو
2 فایل
نقد تاریخ جعلی که بر ما تحمیل نموده اند. با ما همراه باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 دست ✋ دوستی به سوی هرکسی دراز میکنی حتی داعش ❌📛 - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴دستگاه ، ساخته و پرداخته بریتانیا - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴🔯منشور کورش متعلق به کیست؟ ⁉️سؤال اینجاست که چنانچه کوروش قلابی نباشد، پدیدآوردن آن و محتوای آن و افتخار آن متعلق به کیست؟ 💯نگارنده به دلایل زیر معتقد است که هر سه این افتخارات نه متعلق به و ، که متعلق به است: 📛1- به این دلیل که این در که پایتخت کشور بابل بوده، نوشته شده و در همان جا نیز پیدا شده است. 📛2- به این دلیل که این به دست و رویدادنامه‌نویسان نوشته شده است. 📛3- به این دلیل که به و (بابلی نو) نوشته شده است. 📛4- به این دلیل که مطابق با سنت نوشته است. سنتی که پیش از حمله ، حدود دوهزار سال در بابل رواج داشته و نمونه‌های متنوعی از آن به دست آمده است. 📛5- به این دلیل که با اینکه نمونه‌های فراوانی از آن در بابل پیدا شده و شناخته شده، اما هیچ نمونه‌ای که متعلق به سرزمین باشد، تاکنون شناسایی نشده است. 📛6- به این دلیل که حتی و فن ساخت چنین کتیبه‌ها و استوانه‌هایی متعلق به است و هیچ نمونه مشابه قدیمی‌تر یا جدیدتر در سرزمین شناخته نشده است. 📛7- به این دلیل که محتوا و مضامین آن در دیگر مشاهده شده، اما در سرزمین پارس مشاهده نشده و ظاهراً وجود خارجی نداشته است. 📚پی نوشت؛ رنج های بشری 143، - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴ویل دورانت : و گزارش بلند پروازی های ، و در آخر مرگ تلخ 📚فصل سیزدهم مشرق زمین و گاهواره تمدن ، ص ۲۸۹ - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
نمادی ترکیبی از و الهه های باستانی - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴 منشور سندی بر علیه خودش - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
- - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴دشمن یا بدخواه یا فرهنگ ایران کیست؟ - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
❌📛نژادپرستی نوعی بسیار مخرب میان انسانها و یک رفتار بسیار و و پر قدرت بر اساس نژادشان است - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
📣💥 بخش : 🔰ریچارد فرای : " چنین مینماید که به سرزمین بین النهرین از کوهستان های شرقی آمده اند .اما آشکار نیست که ایشان از کدام سوی شمال به فلات ایران راه یافته اند از قفقاز آمده اند یا از آسیای میانه یا از هر دو ، ولی محتمل است ایشان از راه اخیر آمده باشند 📚 "(ریچارد .ن. فرای – میراث باستانی ایران – ص 37 ) 🔰محمد تقی بهار : " ها آن روز که در استقرار یافته بودند،خود دارای و نبودند و این مبادی و اصول را از و زیر دستان مغلوب خود آموختند و آن بودندکه بعد ها از آنان به " دیو" تعبیر شده استو یا اسرای جنگی از نژادهای همسایه و یا اتباع ملل مجاور که مغلوب می شدند" 📚محمد تقی بهار-سبکشناسی-صفحه 92 🔴🔰نظر در مورد خاستگاه و نابود کنندگان بابل : من لشکر بزرگی از قوم های نیرومند را برخواهم انگیخت تا بر بابل هجوم آورند و نابودش کنند ....از سرزمینی دور دست به جنگ بابل بیایید ، انبارهای غله اش را خالی کنید خانه هایش را ویران سازید و همه جا را با خاک یکسان کنید ...بنگرید ! سپاهی بزرگ از طرف شمال می آید ! ... آنها سلاح های خود را برداشته و برای کشتار آماده اند ، ایشان سنگ دلند و به کسی رحم نمی کنند فریاد آنان مانند خروش دریاست ، ای بابل ایشان سوار بر اسب به تاخت به جنگ تو می آیند " 📚 (عهد عتیق – ارمیا – 42-41 - 10- 9- 3-1 : 50 ) 🔴💥اکنون و کایلر یانگ ( CAH IV 4 ch.1) را پذیرفته اند که آریایی ها در آغاز رمه دارانی بودند که در طول دوره طولانی از آسیای میانه به ایران کوچ کردند 📚 "(املی کورت – هخامنشیان – ص 27 ) - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴ﻓﺮﺩﻭﺳﯽ ﺩﺭ ﺷﺎﻫﻨﺎﻣﻪ: ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﺍﺯ ‏« ﺯﻥﺩﺯﺩﯼ ﮐﯿﺨﺴﺮﻭ ‏»، ‏« ﮐﻨﯿﺰﺑﺎﺯﯼ ﺍﯾﺮﺝ ‏»، ‏« ﺷﻬﺮﺳﻮﺯﯼﻫﺎ ﻭ ﺯﻥ ﻭ ﺑﭽﻪ ﮐﺸﯽﻫﺎﯼ ﮐﯿﮑﺎﻭﻭﺱ ‏»، ‏« ﻣﺮﺩﻡﮐﺸﯽﻫﺎﯼ ﺷﺎﭘﻮﺭ ﺫﻭﺍﻻﮐﺘﺎﻑ ‏»، ‏«ﺯﻥﺑﺎﺭﮔﯽﻫﺎﯼ ﺑﻬﺮﺍﻡ ﮔﻮﺭ ‏»، ‏ « ﻣﺮﺩﻡﮐﺸﯽﻫﺎ ﻭ ﺷﻬﺮﺳﻮﺯﯼﻫﺎﯼ ﺍﻧﻮﺷﯿﺮﻭﺍﻥ ‏»، ‏«ﺷﮑﻨﺠﻪﮔﺮﯼﻫﺎ ﻭ ﻗﺴﺎﻭﺕﻫﺎﯼ ﺧﺴﺮﻭ ﭘﺮﻭﯾﺰ، ﭘﻮﺭﺍﻧﺪﺧﺖ، ﺷﺎﭘﻮﺭ، ﺑﻬﺮﺍﻡ ﻭ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ‏» ﻭ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺩﯾﮕﺮ ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎﯼ ﺧﺸﻮﻧﺖﺑﺎﺭ ﻭ ﺿﺪ ﺑﺸﺮﯼ ﯾﺎﺩ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﻄﻠﻘﺎً ﺳﮑﻮﺕ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺭﺍ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻭ ، ، ﺑﺪﯼﻫﺎ، ، ﮐﻨﻨﺪﻩ ﮐﺸﻮﺭ، ﺷﺎﻫﻮﺍﺭ، ﺑﺎ ﻓﺮ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮓ، ﺧﻮﺏﭼﻬﺮ، ﺧﻮﺏﮔﻔﺘﺎﺭ، ، ﭘﯿﺮﻭﺯﺑﺨﺖ، ﻭ ﺁﺷﺘﯽﺟﻮ ﻧﺎﻣﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ . ﺍﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺧﺼﺎﻟﯽ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺳﮑﻨﺪﺭ ﻗﺎﺋﻞ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﻗﺎﺋﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. 🔴ﺳﺨﻨﺎﻥ ﺩﺭ ﺑﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺗﺪﺍﻭﻝ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﮔﻔﺘﻪ ﻭ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﻣﯽﮔﺮﺩﺩ، ﺑﮑﻠﯽ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﻭ ﻣﺘﻨﺎﻗﺾ ﺍﺳﺖ. 🔴ﺁﯾﺎ ﻓﺮﺩﻭﺳﯽﺩﺭﺳﺖ ﮔﻔﺘﻪ ﻭ ﻣﺒﻠﻐﯿﻦ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻧﺎﺩﺭﺳﺖ ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ ﻭ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﻓﺮﺩﻭﺳﯽ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺗﺤﺮﯾﻒ ﺑﺎﺯﮔﻮ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﯾﺎ ﺑﺮﻋﮑﺲ؟ ﭘﺎﺳﺦ ﺍﯾﻦ ﭘﺮﺳﺶ ﺭﺍ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺩﻭﮔﺎﻧﮕﯽ ﺭﺍ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﺣﻞ ﮐﺮﺩ؟ ﺁﯾﺎ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﻓﺮﺩﻭﺳﯽ ﺭﺍ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺑﯿﺎﻥ ﺍﺯ ، ﺩﺷﻤﻦ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻗﻠﻤﺪﺍﺩ ﮐﺮﺩ؟ ⁉️ﺁﯾﺎ ﺩﻭﺳﺘﺪﺍﺭ ﮐﺴﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺭﻧﺞﻫﺎﯼ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮﺟﯿﻪ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺣﺎﮐﻤﺎﻥ ﻭ ﭘﺎﺩﺷﺎﻫﺎﻥ ﻧﺎﺩﯾﺪﻩ ﺑﮕﯿﺮﺩ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥﻫﺎ ﺗﺮﺟﯿﺢ ﺩﻫﺪ؟ گرایان باید بدانند دستکم فردوسی ﺭﻧﺞ ﻣﺮﺩﻡ ﻭ ﻇﻠﻢ ﺷﺎﻫﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﺮﺩﻩﭘﻮﺷﯽ ﻧﮑﺮﺩﻩ است...... - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴ازدواج با محارم در فرهنگ به گزارش تاریخ ؛ تاریخ ویل دورانت + تصویر - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴ریشه ی «فکر پرستى و فکرى است که مى‏ خواهد ملل مختلف را در قرار دهد. این موج در قرون اخیر در اروپا بالا گرفت. شاید در آنجا طبیعى بود، زیرا مکتبى که بتواند ملل اروپا را در یک واحد انسانى و عالى جمع کند وجود نداشت. ☢این موج در میان ملل به وسیله نفوذ کرد. استعمار براى اینکه اصل «تفرقه بینداز و حکومت کن» را اجرا کند، راهى از این بهتر ندید که و ملل را متوجه و و بکند و آنها را سرگرم موهوم نماید؛ ☢به بگوید: تو سابقه‏ ات چنین است و چنان، به بگوید: نهضت جوانان ترک ایجاد کن و «پان ترکیسم» به وجودآور، به - که از هر قوم دیگر براى پذیرش این تعصبات آماده‏ تر است- بگوید: روى عروبت و «پان عربیسم» تکیه کن، و به بگوید: نژاد تو و تو باید حساب خود را از که از نژاد است جدا کنى.» 📚 (خدمات متقابل اسلام و ایران، شهید مرتضی مطهری، تهران، انتشارات صدرا، چاپ شانزدهم، ۱۳۷۰، ص ۵۱) - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴نقد کبیر ( ذوالقرنين ) و دلایل پوچ و غیر علمی ابوالکلام آزاد 🔴در صفحه 27 این کتاب می‌خوانیم : نباید فراموش کنیم که از پیروان یا دین بوده است ، این خود مطلبی است که در این رابطه میان و اهمیت خاصی دارد. ‼️در آن زمان طبق تحقیق ، تمام مردم دنیا بت پرست بودند مگر دو دسته : یکی پیروان دین مزیستی ، دیگر یهود . فقط این دو دین از هرگونه بت پرستی مبرا بود و در از دو مذهب فوق محلی برای پرستی نمی یابیم. با این مراتب بیجا نیست تصور کنیم که پس از فتح بابل ، چون از عقاید و احکام اخلاقی و مذهبی آنها آگاه شد و آن را موافق و نزدیک با احکام و عقاید دینی خود یافت ، طبیعتا آنان را گرامی داشت و پیشگویی هایشان را از دل و جان پذیرفت. 🔴پاسخ : 🔰💥در نوشته‌های بازمانده از کوروش مطلقاً هیچ نامی از برده نشده و این اعجاب‌آور است که مردمی که تحت آیین پیامبری زندگی می‌کنند کوچکترین نامی از پیامبر‌شان در آثارشان نباشد. 🔰💥نه در سنگ نبشته‌ها نه در لوحه‌ها و نه در نوشته‌های تاریخ نویسان باستانی از اوستا به عنوان کتاب آسمانی هخامنشیان یاد نرفته و به تعالیم آن اشاره نشده‌است. 🔰💥نامی از نام‌های در و الواح و برده نمی‌شود به همین علت معلوم است که آیین‌ها و جشن‌ها و اعمال مذهبی آنان به از بوده است با تمام سعی‌ای که شده، هنوز ثابت نشده که گاه‌شماری اوستایی نو در زمان هخامنشیان رواج داشته‌است. 🔰💥از اصطلاحات ویژه مانند امشاسپندان، سپنته مینو و انگره مینو و دیگر عبارات در ادبیات بکار رفته در کتیبه‌ها و لوح‌های اثری دیده نمی‌شود و ده ها مورد دیگر و نظر که نشان دهنده آن است که زرتشتی نبوده است. 🔴💥همین یک مورد که، هیچ دلیل و مدرکی برای زرتشتی بودن وجود ندارد ، بکل بودن کوروش منتفی است ، بماند که خود کوروش و کتیبه های موجود همگی مهر تاییدی بر بت پرست بودن کوروش هخامنشی هستند. 🔴یک آشکار و جعل بزرگ دیگر اینکه جناب آزاد میفرماید در هیچکدام از دو مذهب فوق محلی برای پرستی نمی یابیم 🔰💥در کتاب عهد عتیق مزامیر اشاره میکند که خدا را حفظ نکردند ، ای در حوریب ساختند و ریخته شده را نمودند و جلال خود را تبدیل کردند به مثال گاوی که علف می خورد . و خدای نجات دهنده خود را فراموش کردند که کارهای عظیم در مصر کرده بود 📚( مزامیر۱۰۶ / ۱۹ تا ۴۳) همچنین مزامیر ۱۱۹ که طولانی ترین مزمور داود (ع) است در خصوص خیانت بنی اسرائیل در وصایتی تورات و عدم حفظ شریعت و کلام خدا سروده شده است. ✡یهودیان حدود 200 سال بعد از حضرت سلیمان شده بودند و حتی بت هایی در معبد نهاده ، می پرستیدند . 🔰💥مدتی بعد حضرت از طرف خداوند مبعوث شد تا این قوم را از خواب غفلت بیدار کند و از پرستی برهاند ، سخن ارمیا این بود که حتی یک فرد صالح در اورشلیم باقی نمانده است 📚( ارمیا ۱/۵ تا ۹ ) 🔰💥در میان یهودیان اورشلیم اشعیا و ارمیا و حزقیال از جانب برانگیخته شدند تا را از بت پرستی برهانند ، لیکن یهود به این انبیاء گوش نگرفتند و حضرت اشعیاء (ع) را با اره دو پاره کردن، 📚( اشعیاء ۱۲/۳۰ تا ۱۷ ) ارمیاء نبی را مضروب و محبوس نمودند 📚( ارمیاء ۱/۲۰ و ۲ ) 🔴در مورد اعتقاد زرتشتیان و اهورامزدا هم مراجعه کنید به منابع و مدارک ارائه شده در باب و چندگانه پرستی و همچنین پرستی در کلام شاعران و دانشمندان گذشته ... 🔴💥با توجه به موارد ارائه شده مشخص می گردد آقای نه شناخت کافی از داشته و نه از آیین ، از طرفی سعی میکند در گفته هایش دائما یک ارتباط نزدیک میان و کند ، بهرحال از کسی سالها عمر خود را صرف سیاست و جنگهای داخلی در هندوستان کرده توقعی بیشتر نمی رود، چرا که نه فرصت کافی برای پرداختن به مکاتب و آیین ها را داشته است نه اینکه در این زمینه از علم کافی برخوردار بوده است. نقدهای علمی بسیار زیادی در مورد کتاب ایشان وجود دارد که به اندکی از آن اشاره شد. 🔷محمد امین محمدزاده - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴جامعه پارسی قبل از کشور گشایی ها 🔰💥هرودوت : در درون قبیله ها میان کشتگران و چادر نشینان تفاوت مشخصی قائل است. این تفاوت را در نزد تمام مولفان کلاسیک که به شرح حال اقوام پرداخته اند می توان ملاحظه کرد. این جدایی بر پایه این نظریه بوده است که اساسا ها - که غالبا با یکی شناخته می شده اند - در قیاس با کشتکاران که بالاخص در نزد یونانیان نماینده مرحله بالایی از تمدن بوده اند ، مردمانی افتاده به شمار می رفته اند . 🔰💥در این باره شرح می دهد که یک قبیله ( gens ) پارسی اند که ساتراپ = رئیس قبیله ، آنها نس بوده است که نجیب زادگی و ثروتش او را بالاتر از همه ها قرار می داده است . او از اعقاب پادشاه قدیم بوده است و خود را از میراث به دست آورده است که بر آن در دوران دراز اقتدار خود بسی افزوده است 📚 ( کتاب دهم ، فصل اول ، ص 22-23 ) 🔰💥در طول تاریخ ( : یکی دیگر از اقوام پارسی ) به خشونت و جنگاوری و سر سختی شهرت داشته اند . هرودوت از سوی دیگر ( : یکی دیگر از اقوام پارسی ) را که یک قوم بودند معرفی می کند که در ارتش شاه نیز حضور داشتند و روش های خاص جنگیدن خود را محفوظ داشته اند 📚 ( کتاب هفتم ، ص 85 ) 🔰💥در جنگ با مادها هرودوت نقل می کند که جوان تمام این های را گرد آورد و پارس ها را به تشکیل یک مجمع ( alie ) فراخواند. 📚منبع : تاریخ امپراتوری هخامنشیان، پیر برایان، ترجمه مهدی سمسار، ص 76-77-78 - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴💥تبریک می گوییم شما یک هستید 😔!!! 🔰💥در تاکسی از ونک به تجریش شما جلو نشسته‌اید و پشت هم یک دختر جوان، یک کارگر افغان و یک مرد کت شلواری بالاشهری. وسط راه دختر جیغی می‌کشد و می‌گوید: دستت رو بکش کثافت! اول به دست کارگر افغان نگاه می‌کنید یا مرد تهرانی؟ 🔰💥در سفری خارجی بیرون فرودگاه همزمان دو تاکسی، یکی با راننده پاکستانی و دیگری با راننده آلمانی برای شما ترمز می‌کنند. کدام را سوار می‌شوید؟ 🔰💥آیا شما فکر می‌کنید مردم به طور متوسط از مردم باهوش‌تر هستند؟ به نظر شما یک آدم به احتمال زیاد از یک آدم و است؟ وقتی تازه با کسی آشنا می‌شوید از او اصالت و را می‌پرسید و بر مبنای جایی که در آن به دنیا آمده اولیه‌ای از او می‌سازید؟ آیا فکر می‌کنید اگر وضعیت یک از دیگر بهتر است این به لیاقت هر کدام از آنها برمی‌گردد؟ تبریک می‌گوییم! شما یک نژادپرست هستید!!!😔 - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴💥گواهی به بی اعتباری 📣💥دکتر در کتاب «مزدیسنا و ادب پارسی»، ج ۱، ص ۱۹۸ از قول ابراهیم پورداود (مقدمه چاپ دوم گاثاها، ص یط ـ یی) چنین نقل کرده است: «آیین دوره ساسانی از مبدأ خود بسیار دور گردید.» ⁉️جای طرح این پرسش است$: که پس از چند یا چند سال از خود بسیار دور شده، چگونه می توان به اصل آن دست یافت؟ لازمه ی سخن بی اعتباری دین است. 💢شهید نیز می گوید: «احدى از مورخان و محققان انکار ندارد که عقاید در بعدى و مخصوصاً در دوره که مورد بحث ماست به و گرایید. و هزاران خرافه و پیرایه در دوره ساسانیان به کیش زردشت بستند. در این جهت احدى ندارد و همه معترفند.» 📚 (خدمات اسلام و ایران، ص ۲۱۳) - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴 "ذوالقرنين" در نگاه 🔰💥روایت اول : ابو جعفر بن یزید بن هالد بن طبری آملی ، طبری در تاریخ خود را می داند 📚ج 1 ص 220 و ص 337-338-339 چاپ بیروت 🔰💥روایت دوم : احمدبن ابی یعقوب اسحاق بن جعفر بن وهب ابن واضع الکاتب الاصبهانی الاخباری مولی بنی العباس مورخ و جغرافی دان مسلمان معروف به ابن واضح یعقوبی در شرح حال پادشاهان یونان و رم می نویسد : از پادشاهان اول ، نام برده فیلفوس است پس از او پسرش پادشاه شد ، همو است و مادرش المفیدا ( المپیاس ) و معلمش ارسطو فیلسوف بود. 📚تاریخ یعقوبی ، ج 1 ، ص 174 🔰💥روایت سوم : ابو احمدبن داود بن دینوری ، متولد دهه اول قرن سوم هجری. در روایات دینوری با شرح و تفصیل زیادی بیان می شود و اینکه اسکندر را همان ذوالقرنین می داند. 📚دینوری ، اخبارالطول ، ص 53 🔰💥روایت چهارم : ابوعلی محمدبن عبدالله تمیمی وزیر عبدالملک منصوربن نوح سامانی . در دوران سلسه ایرانی سامانیان به دلیل توجه به احیای ادبیات فارسی آثار زیادی به زبان فارسی ترجمه شد. در روایت میگوید ؛ را از بهر آن خوانند که از این قرن تا بدان قرن برسید و قرن به پارسی سرو بود و گوشه جهان را قرن خوانند که یک گوشه جهان آن جاست که آفتاب برآید و یکی آن جا فرو شود هر یکی را قرن خوانند و هر دو را قرنین خوانند و خداب عزوجل اندر قرآن او را ذوالقرنين خواند. 📚ن. ک به؛ بلعمی ، تاریخنامه طبری ، ج 1 ، ص 488-489 🔰💥روایت پنجم ابوبکر عتیق آبادی : ابوبکر عتیق بن محمد هروی سور آبادی در اواسط قرن پنجم هجری قمری زندگی می کرده است سورآبادی در تفسیر مشهور خود در شرح داستان می نویسد که قصه ذوالقرنین آن است که اهل مکه از قول اهل مدینه ، رسول را سه سوال مرسیدند ؛ حدیث روح و حدیث اصحاب کهف و حدیث ذوالقرنین، بن قیصر رومی بود. 📚تفسیر سور آبادی، ج 2 ص 256 🔰💥روایت ششم ابن : فارسنامه ابن بلخی قدیمی ترین کتابی است که درباره جغرافیایی فارس نوشته شده است. در روایت ابن بلخی را به پدر ، یعنی فیلیپ منسوب می کنو و می نویسد؛ به روایتی فیلقوس بود و نشب او در باب انسال یاد کرده آمده است . 📚ابن بلخی، فارسنامه ، ص 164 🔰💥روایت هفتم امام : ابو عبدالله محمدبن عمربن حسین بن حسین بن علی طبرستانی رازی یکی از دانشمندان ایرانی علم تفسیر که به فخرالدین و یا امام فخر رازی معروف است. امام فخر رازی در تفسیر خود در انطباق با مصداق تاریخی آن تاکید دارد . وی در پایان به این نتیجه می رسد کسی که چنین نشانه ای دارد بوده است . 📚دانشنانه قرآن و قرآن پژوعی ج 1 ص 760 🔰💥روایت هشتم : عزالدین ابوالحسن علی بن الکرم الشیبانی ابن اثیر در الکامل فی التاریخ که در سال 628 هجری قمری به تالیف آن پرداخته شرح بیشتری به اخبار اختصاص داده است. 📚ابن اثیر ، الکامل فی التاریخ ج 1 ص 187 الی 189 📚تاریخ ایران در قرون نخستین اسلامی ج 1 ص 69 پیرنیا 🔰💥روایت نهم حمدالله مستوفی : حمدالله مستوفی درباره کیستی ذوالقرنین متاثر از روایت طبری است و را می داند. 📚حمدالله مستوفی، تاریخ گزیده ، ص 95 🔰💥روایت دهم : عمادالدین ابوالفداء اسماعیل بن عمربن کثیر قرشی در کتال البدایه و النهایه تالیف 744 هجری قمری در روایت خود از ذوالقرنین می نویسد که همان است. 📚ابن کثیر ، البدایه و النهایه ج 2 ص 105و 106 🔰💥روایت یازدهم و خواند میر : محمدبن سیدبرهان الدین امیر خاوند شاه بن کما الدین محمود معروف به میر خواند مولف کتاب تاریخ روضه الصفا سیرت الامناء و الملوک و الخلفا میرخواند در کتاب حبیب السیر فی اخبار افراد بشر روایت هایی از بودن مقدونی نقل کرده است که به طور نسبی به روایات دیگر مورخان نزدیک و همسو است. 📚خواند میر ، تاریخ حبیب السیر ج 1 ص 209 🔴💥با توجه به این همه منابع تاریخی مشاهده می شود که نام در هیچ یک از روایات مورخان حداقل به عنوان نیامده است ، فقط یک نفر به نام آزاد هندی در سال های اخیر که یکی از چهره های هند بشمار می رفت ، پس از مراودات و ارتباطات مشکوک با حکومت این نظریه بی اساس را مطرح کرد و که چهره ای مبهم و نا شناخته در تاریخ ایران بود را مطرح کرد و هیچ توجیه علمی و قرآنی که قابل استناد باشد را عنوان نکرده است. - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴 و پان در روایات کهن ایرانی 💢در روایات کهن که نشانه هایی از آن در آثاری چون تبلور یافته است ، پیروزی و بر به نحوه ی آفرینی شده است. 💢در چنانچه ملاحظه می شود نسب بردن از شمرده می شود. 📛مثلا کسانی که مخالف رسیدن بهرام پنجم به پادشاهی بودند ، عمده ترین این بود که وی در میان بزرگ شده است و فرهنگ ندارد. 📛خرده گیران چهارم او را برای داشتن مادر ترک تحقیر می کردند. و خسرو دوم ، بهرام چوبین را به این دلیل سرزنش می کند که او اهل شهری است که مردم آنجا را یاری دادند. 📛همچنانکه چوبین ، دوم را سرزنش می کند که در نبرد با وی از و سپاه کمک گرفته است. 💢‼️آری در گذشته هم پرستی و وجود داشت ، و تاریخ نشان داده است آنهایی که روحیات داشته اند ، افراد و بین بوده اند و بیشترین ضربه را همانان به زده اند. 💢عده ای هم در این میان رفتار زشت نیاکان خود را الگو قرار داده موجبات و اذیت خود را فراهم می کنند. ✅محمد امین محمدزاده 📚منابع : تاریخ طبری ، ج 1 ، ص 858؛ اخبارالطول ص 87؛ مسعودی ، مروج الذهل ، ج 2 ص 221؛ بلعمی ، ج 2 ص 1081؛ فردوسی، شاهنامه، ص 2696 به نقل از احسان یار شاطر؛ تاریخ روایی ایران ، مندرج در تاریخ ایران از سلوکیان تا فروپاشی دولت ساسانی ج 3 قسمت اول ص 521؛ تحقیقی علمی درباره پیشینه و کیستی ذوالقرنين، تحقیق و تالیف جلیل عرفان منش ص 137 - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴در گروهی از در مورد آدم سوال شد که چطور به دنیا آمده اند ؟ 🔰💥و اما پاسخی که دوستان زرتشتی دادند و بود و را هم معرفی فرمودند که زیر این مطلب ارسال خواهد شد 🔴💥 عقیده دارند از که بر زمین ریخته شد پس از 40 سال ای می روید که دارای دو است 👈( مشی و مشیانه ) که دارای فرزند می‌شوند، هر جفت یک و یک و هر کدام از جفت با هم می کنند و روانه یکی از هفت کشور می شوند . از آنان فرزندان دیگر به وجود می آیند و ادامه می یابد . ⁉️سوال اینجاست این عزیزانی که در هر بحثی مدعی و و هستند ! با توجه به کدام دین و مذهب و علم و منطق قبول می کنند که آدمی سال بر روی زمین باقی بماند؟ و بدون اینکه بستر فراهم باشد وجود انسان شکل بگیرد؟ انسانی متولد بشود؟ آن هم توسط یک گیاه؟ ⁉️در کدام دین و عقیده الهی باور به این نوع تولد وجود دارد؟ 🔞لازم به ذکر هست حتی آلت پرستان هم قائل به زایش از طریق آمیزش زن و مرد هستند ⁉️آیا آدمی در نگاه از یا به وجود آمده است؟ 📛متاسفانه توضیح و دلیل قانع کننده ای در این رابطه ارائه ندادند و باز هم ما را به خرد و اندیشه دعوت کردند 😌 - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴کوروش و نابودی و به گرفتن آنان 📛پیش از این به نابودی برخی از تمدن‌های کهن به دست و دیگر اشاره کردیم. یکی دیگر از تمدن‌هایی که به دست کوروش بر افتاد و از بین رفت، تمدن کهن و درخشان بود. با اینکه اهالی لیدی در همان زمان کوشیدند تا از سلطه رهایی یابند، اما این که به رهبری بر پا شد، به فرمان کوروش و به خشن‌ترین شکل ممکن سرکوب شد. کورش با اعزام سپاهی به فرماندهی مازارس دستور داد که تمامی قیام ‌کنندگان را به بکشند و رهبر آنان را زنده به نزد او بفرستند. او همچنین دستور داد را چنان خرد و منکوب سازند که راه هرگونه شورشی علیه سلطه پارسیان هخامنشی بسته شود. 📛سپاه کوروش به سرعت دست به منکوب کردن لیدیایی‌ها می‌زند و رهبر آنان را به می‌گیرد. و می‌شوند و مردم شهرهای و خانه‌های خود را رها کرده و راه فرار در پیش می‌گیرند. کاریه به کشیده می‌شوند و گروهی از اهالی کزانتوس و کونوس در لیکیه دست به می‌زنند و را بر تعبد و ترجیح می‌دهند. شهرها یکی پس از دیگری می‌شوند و پس از اینکه تاراج می‌گردند، نظامی پارسی و نیروهای ضد شورش در آنها مستقر می‌شوند. 📚برای آگاهی بیشتر و تفصیل منابع بنگرید به: بریان، پی‌یر، تاریخ امپراتوری هخامنشیان، ترجمه مهدی سمسار، تهران، انتشارات زریاب، ۱۳۷۷، جلد اول، صفحه ۱۱۴ تا ۱۱۷. - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
👆👆👆 🔴دینی که حتی سوال کردن در مورد آن محسوب می شود، عزیز فرمودند ما فقط سروده های ها را قبول داریم : ❓سوال شد که خیلی از شعرا چون حافظ و سعدی و مولانا بسیاری اشعار پر حکمت و اموزنده دارند چه تفاوتی بین این سروده ها با سروده های زرتشت هست؟ در حالی که هر بیت از اشعار افرادی چون حافظ هزاران نکته و حکمت در خود دارد آیا صرفا با 17 سروده میتوان یک مکتب را دین محسوب کرد؟ 💢پس باید بگوییم هرکدام از شعرا هستند مگر اینکه دلیلی محکم بر اعتبار گات ها در مقایسه سایر شعرا بیاورند! - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴🔯ظلمی در حق با نام حقوق « آن خوزیان( خوزستان ) بد بودند و از سوی آنان ستوده نمی‌شد. من را می‌ستودم و با آنان چنان کردم که میل من بود» 🗿( کتیبه در بیستون، ستون پنجم، بند دوم ) 👈حالا بنگرید به در 🗿💥کتیبه بیستون: کشتار فجیع ؛، ، ، و 🔰💥برای دانستن تعداد اشخاصی که در سال نخست پادشاهی یکم کشته شدند، یک سند دست اول و معتبر وجود دارد: که خودش در بیستون نوشته است. 🗿💥کتیبه در به سه زبان فارسی باستان، عیلامی و بابلی نوشته شده و آمار تلفات در تحریر آن آمده است. نسخه‌هایی از تحریر آرامی آن نیز در بابل و مصر پیدا شده که همچون تحریر بابلی دربردارنده آمار تلفات هستند. ⛔️💥به موجب این کتیبه، در سال نخست پادشاهی خود 9 قیام داخلی علیه حاکمیت (و نه حمله خارجی) را سرکوب کرد و در مجموع حدود 120.000 نفر را و 28.000 نفر را به گرفت. این بدان معنا است که علاوه بر این تلفات، چیزی در حدود 100.000 زن بیوه، 150.000 خانواده داغدار از هم پاشیده، صدها هزار کودک یتیم و ده‌ها هزار معلول و مجروح بر جای ماند. تعداد 38.000 تن از مادها (در دو نوبت) 55.000 تن از مروزیان ، و 50.000 تن از پارسیان (در چهار نوبت) و بسیاری مردمان دیگر، سرکوب کرده و و و عده‌ای را و را از در آورده، تیر در ماتحت آنان فرو کرده و یا آنان را مطابق با شکنجه‌های بر روی تیز نشانده است. مکرراً تکرار می‌کند که:👈«ما همه آنان را کشتیم و هیچکس را زنده نگذاشتیم» چنین حجم عظیمی از کشتارها نشان ‌دهنده اینست که که برای رهایی از سلطه بر پا شده بود، شکل جنبش‌های گسترده مردمی به خود گرفته بوده‌اند و می‌توان اعمال داریوش را مصداقی از نسل‌کشی برای بقای حاکمیت دانست. 🔰💥آنها به دلیل تلاش برای کسب استقلال از حکومت و حاکمیت بر سرنوشت خود و یا به دلیل اینکه را نمی‌پرستیدند، سرکوب و شکنجه و قتل‌عام شدند. 🔰💥اما این جنبش‌ها به اقوام غیر نداشته است و به موجب در بیستون، پارسیان دستکم دو بار علیه حکومت به پا خواستند. قیام‌ها و جنبش‌هایی که به اندازه‌ای گسترده بوده که سپاهیان داریوش نیز به آن ملحق شده بودند و رهبر آنان به نام «وَهیَزداتَه» برای مدت کوتاهی شاه پارسیان می‌شود. مجموع تعداد کشته‌شدگان در تحریر آرامی همان کتیبه 40.000 تن ذکر شده است. سپس داریوش گفته است که وهیزداته (رهبر قیام پارسیان) و مردان پیرو او را به اسارت گرفته و در شهر اووادئیچیه تیر در ماتحت همه آنان فرو کرده است. 🔰💥والتر در باره قتل ‌عام‌های گفته است: «این میزان کشتار رقمی وحشت ‌انگیز است. این کشتارها به ضربه‌ای روحی می‌مانست که اثر آن تا مدت‌ها در دل‌های مردمان آن عصر باقی ماند». 🔰💥با توجه به اینکه در تکمیل سخنان خود و در تحریر بابلی بند هجدهم و نوزدهم از ستون یکم گفته است که به : «ما همه آنان را کشتیم و هیچ زنده‌ای بر جای نگذاشتیم» 🔰💥چنین به نظر می‌رسد که قصد از این قتل‌عام‌ها تنها شکست دشمنان یا مخالفان نبوده است، بلکه برانداختن نسل آنان را در سر داشته است. مقصودی که با خشونت و موفقیت انجام می‌شود و تا 35 سال بعد، چندان کسی جرأت اعتراض و قیام و عرض‌اندام در برابر سیاست‌های را نمی‌یابد. 📚منبع: لوکوک، پی‌یر، کتیبه‌های هخامنشی، ترجمه نازیلا خلخالی، زیرنظر ژاله آموزگار، تهران، انتشارات فرزان‌روز، ۱۳۸۲، ص 238 تا 243. King, L. W., and R., Thompson, The sculptures and inscription of Darius the Great on the Rock of Behistûn in Persia: a new collation of the Persian, Susian and Babylonian texts, London, Longmans, 1907, pp. 187- 193. لوکوک، پی‌یر، کتیبه‌های هخامنشی، ترجمه نازیلا خلخالی، زیرنظر ژاله آموزگار، تهران، انتشارات فرزان‌روز، 1382، ص 216 تا 259؛ داندامایف، م. آ.، ایران در دوران نخستین پادشاهان هخامنشی، ترجمه روحی ارباب، چاپ سوم، تهران، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، 1373، ص 297؛ هینتس، والتر، داریوش و ایرانیان، ترجمه پرویز رجبی، تهران، 1387، صفحه 156. - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴 شانه زدن و گرفتن رفتاری در نگاه مزدا ⁉️ از مزدا پرسید: کدام است مرگ آورترین کردار مردمان که نیروی رنج آور دیوان را می افزاید؟ ‼️ پاسخ داد : چنین کرداری آن است که کسی خویش را زند یا بتراشد یا ناخن های خود را بگیرد 📚منبع: اوستا ، وندیداد ، فردگرد هفدهم ، بند یک و دو - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴کوروش و به گرفتن مردم ماد 📛یکی دیگر از که منجر به نابودی تمدنی کهن شد، غلبه او بر و شهر هگمتانه (همدان/ اکباتان) بود. غلبه‌ای که با مساعدت اشراف و فئودال‌ها صورت پذیرفت و منجر به غارت هگمتانه و به بردگی کشیدن گروهی از مردم آن شد. 📛او توانست با به اسارت گرفتن (دختر آخرین پادشاه ماد) و تهدید مبنی بر شکنجه او و فرزندانش، را وادار به تسلیم کند و سپس با شوهر آمیتیس، او را به همسری خود در آورد. در نهایت نیز شاه نگون‌ بخت و شکست خورده در بیابانی دورافتاده رها شد تا از گرسنگی و تشنگی جان بسپارد. 📚در تاریخ ایران کمبریج به سرپرستی ایلیا گرشویچ آمده است که «گرایش مردم ماد نسبت به کورش خصمانه بود» (ص ۲۴۱). او هگمتانه را غارت کرد و برخی از را به گرفت» (ص ۲۴۰). 📛با اینکه مادها دستکم دو بار در زمان کوشیدند تا استقلال خود را از سلطه باز یابند، اما در هر دوبار با خشونت‌بار داریوش مواجه شدند و ۳۸.۰۰۰ نفر از آنان قتل‌عام گردیدند. چنین بود که هویت و تمدن از میان رفت و از صفحه محو شد. 📚بنگرید به: گرشویچ، ایلیا، تاریخ ایران دوره ماد- از مجموعه تاریخ کمبریج، ترجمه بهرام شالگونی، تهران، انتشارات جامی، ۱۳۸۷، صفحه ۲۳۸ تا ۲۴۱. تاریخ امپراتوری هخامنشیان ( از کوروش تا اسکندر ) جلد اول ، ص 102 - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat