eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
476 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🌻جهان منجی می‌خواهد🌻 @HOWZAVIAN
♨️ نقش ویژه مجلس در پویایی نظام سیاسی ✍️ محمدصادق خرسند ✅ مطابق نظریه سیستمی، نهاده یا inputهای یک نظام سیاسی شامل حمایت ها و تقاضاها از کانال های مختلف به سیستم منتقل و درون آن پردازش می شوند و در نهایت به صورت قانون، راهبرد و سیاست یا output بروز می یابند. در این چرخه اجزای زیادی شامل احزاب، دولت، گروه‌های فشار و... وجود دارند اما بدون تردید مهمترین جزء، پارلمان است که هم در پردازش و هم در بازخوردگیری از داده ها نقش بی بدیلی دارد. 💯 مجلس شورای اسلامی با استفاده از دو کارویژه مهم خود یعنی نظارت و قانونگذاری می تواند علاوه بر پویایی سیستم سیاسی، به ترمیم باگ های موجود در آن نیز بپردازد. باگ هایی که در صورت عدم ترمیم به ناپایداری سیستمی می انجامند. ⭕️ به طور مسلم، قوه مقننه ضمن برخورداری از استقلال بیشترین اختیار را نسبت به دو قوه دیگر دارد. برخورد با مفاسد اقتصادی، به روزسازی قوانین،‌ نظارت دقیق بر عملکرد دولت،‌ حفظ انسجام سیاسی و از همه مهمتر بهبود وضع معیشتی جامعه از طریق قانون بودجه و قوانین توسعه، از مهمترین کارکردهای مجلس است که اهمیت ویژه آن را نشان می دهد. 🔖 این موارد نشان می دهد امام خمینی ره بنیانگذار انقلاب به خوبی ذات مجلس را شناخته که آن را در رأس امور عنوان کرده است. مجلسی که اگر به خوبی کار کند، یک کشور را به حرکت در می آورد. حرکتی که لازمه توسعه خواهد بود. @HOWZAVIAN
🔗 بانک_محتوای_ادبی ویژه نیمه شعبان 💠 مهربانی‌ام نذر منتظران https://eitaa.com/howzavian/9132 💠 زندگی را از هر خَسی خواستگاری نکنید https://eitaa.com/howzavian/6270 💠 زندگی را از هر خَسی خواستگاری نکنید https://eitaa.com/howzavian/6257 💠 صفا، سعیِ من دارد https://eitaa.com/howzavian/6130 💠 انتشارات خزان، ناشر کتاب‌های من است. https://eitaa.com/howzavian/5442 ✔️ با انتخاب هشتگ 👈 متن‌های بیشتری بخوانید @HOWZAVIAN
🔴 🔺موضوع: نقش شوخ طبعی و طنز در کنشگری انتخابات 🔺با حضور جناب آقای مهدی امیدوار نویسنده و فعال رسانه ای 🔷امشب ساعت ۲۰ در سامانه اسکای روم 🖇لینک ورود به جلسه: 📌https://www.skyroom.online/ch/tasnifmedia/tasnif @HOWZAVIAN
بی‌حضورتان! حالمان‌ شبیه آدم‌هایی‌ست که سال‌هاست از وطن خویش، تبعید شده‌اند! باز گرد و تمام کن رنج این غربت را! 🖌زهرا ابراهیمی @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 ظهور نزدیک است 🔸 حاج قاسم سلیمانی از سربازان امام زمان(عج) به شمار می رود که توانسته بود مسیر منتهی به ظهور را هموار کند. به قول احمد بابایی شاعر که می سراید: «گفت قاسم ظهور نزدیک است/ گفت صهیون به گور، نزدیک است» © شهاب گرافی کپی‌رایت ندارد...🔻 💯📮@SHAHAB_GRAPHY
⚡️از نروژ تا قم 🌻شب میلاد، بلوار پیامبر اعظم(ص) ✍️ مجید رنگی، مستندساز و پژوهشگر رسانه صدا می آید. روی شانه پدر از خواب می‌پرم. سر بند سبزم را کمی بالا می زنم. بابا سعید با یک دست سربندهای سبز و سرخ را که به بچه‌های در مسیر هدیه میدهد، نگه داشته و با دست دیگر مرا در آن انبوه جمعیت بغل کرده است. صدای هلهله و شادی در گوشم می‌پیچد. پیرمردی بلند می‌گوید: "بر جمال نگار نازنین و یادگار آخرین حضرت زهرا(س) بلند صلوات بفرست" نوجوانان و جوانان در موکب‌های مسیر پیامبر اعظم در کنار بزرگ‎ترها چای می‌ریزند و استکان می‌شویند. موج جمعیت پدر را به کنار موکبی می‌کشد. چشمان بوف کرده‌ام از آن بالا در آغوش پدر، به سینا همکلاسی‌ام را می‌افتد. خانواده سینا تازه از نروژ به ایران آمده‌اند و سینا در کلاس دوم با من هم درس است. در اولین برخورد در مدرسه حس خوبی به او نداشتم. به سختی فارسی حرف می‌زد و راستش چند بار بهش خندیده بودم و او سرش را پایین انداخته و صورتش سرخ شده بود. می‌گفت پدر و مادرش ایرانی‌اند؛ اما خودش نه. آن روز خانم معلم در کلاس از رفتار من سر تکان داد و لب گزید. در انبوه صدای صلوات در میان مردم از خود پرسیدم "سینا اینجا در شب میلاد امام زمان(عج) چکار می‌کند؟" ناخودآگاه از دور برایش دست تکان می‌دهم و صدایش می زنم. همان طور که به مردم شیرینی تعارف می کند صدایم را دنبال کرده تا اینکه نگاه مان به هم گره می‌خورد و لبخند روی صورت هر دو مان جا خشک می‌کند. از روی دوش پدر پایین می‌پرم. از بین مردم خودم را به سینا می‌رسانم. "سلام خوبی؟" باز سرخ می‌شود و شیرینی تعارفم می‌کند. "بفرما" دستم را روی شانه‌اش می‌زنم "ببخشید سینا جون" سر بلند می‌کند شکسته می‌گوید: "اس م ت چیه؟" پدر سربند سبزی را جلوی صورتم می‌گیرد و او هم لبخند می‌زند سر بند را روی پیشانی‌اش می‌بندم، رو آن نوشته شده است "مهدی زهرا خوش آمدی" بازویش را فشار می‌دهم. "من مجیدم" پدر سینا جعبه شیرینی دیگری را باز می‌کند و بعد از سلام و احوالپرسی از من می‌خواهد که به سینا کمک کنم. سپس از هر دوی ما که سر بند سبز و سرخ بر پیشانی بسته‌ایم و به مردم شیرینی تعارف می‌کنیم، عکس می‌گیرد. @HOWZAVIAN
(عجّل الله فرجه) 💠ذكرى ولادة منقذ البشرية الإمام المهدي (عجّل الله فرجه) 🗓 15 شعبان/ سنة 255 للهجرة @HOWZAVIAN @taeeralgodes
☀️ دوست نزديک‌تر از من به من است ✍️ علی خسروی وقتی نوح نبی(ع) در میانه بیابان کشتی می‌ساخت، مردم او را بخاطر این کار شگفت ریشخند می‌کردند، اما آنها از سِرِّ ساختار عالم معنا بی‌خبر بودند. در عالم «ظاهر» کشتی را در کنار دریا باید ساخت و این کشتی است که باید دریا را بیابد. اما در سپهر معنا، وقتی کشتی ساخته می‌شود، دریا خودش به سراغ کشتی می‌آید. اهل معنا به ما می‌آموزند که خداوند مانند سقّای کوزه به دوش، هر جا تشنه‌ای ببیند به سراغش می‌رود؛ بنابر این اگر طالب آبی، کافی است «تشنه» شوی: آب کم‌جو تشنگی آور بدست تا بجوشد آبت از بالا و پست در طریق معنا شیوه آب یافتن، چاه کندن نیست، «تشنه شدن» است. شیوه معشوق یافتن، این سو و آن سو رفتن و گشتن نیست، «عاشق شدن» است. و... شیوه یافتن «ولیّ‌خدا»، سیر آفاق و آزمون‌های ولی‌شناسی نیست، بلکه شعله‌ور کردن آتش طلب، و سوز صادقانه درون است، سوزی که در گرمای آن خامی وجود عاشق به بلوغ و پختگی بدل می‌شود. گویی در عالم معنا قاعده این است: وقتی رسیدی در می‌رسد. وقتی که در گرمای شوقِ طلب، پخته شدی، مطلوب را پیش روی خود حاضر خواهی یافت، وقتی «ظاهر» شدی او «ظهور» می‌کند. به همین دلیل است که کسی چون سعدی به ما هشدار می‌دهد که مطلوب را در دور دست نجویید، گنج در خانه است: دوست نزديک تر از من به من است وين عــجب‌تر کـــه من از وی دورم چه كنــم با كه توان گفت كه دوست در كنـــــــار من و مـــــن مهجــــورم. @HOWZAVIAN
. 🌻جهان منجی می‌خواهد🌻 @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢نیمه شعبان 1402 🔻گزارش عاشقی به روایت تصویر 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
✅ قصیده ای در مدح حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف🍃🌺 ✍ سروده مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری، شهید رابع اعلی الله مقامه الشریف ✍ زنده یاد استاد علی ابوالحسنی (منذر)، مورخ و پژوهشگر فقید معاصر که چندین جلد کتاب در مورد علامه شیخ فضل الله(ره) به رشته تحریر درآورده است، در کتاب «خانه بر دامنه آتشفشان، شهادتنامه شیخ فضل‌الله نوری»، قصیده ای از ایشان را در مدح حضرت ولی عصر(عج) آورده است. گفتنی است، شیخ شهید در این قصیده ی خواندنی، بیت معروف سعدی (ما از تو به غیر تو نداریم تمنا | حلوا به کسی ده که محبت نچشیده) را نیز تضمین کرده است. با هم می خوانیم🔰 ای آنکه کسی سرو، چو قد تو ندیده/چون لعل لبت غنچه ز گلزار نچیده چون نرگس مستت به همه گلشن عالم/نه دیده چنین دیده و نه گوش شنیده ای مظهر خوبان همه «خوب» اند تو «خوبی»/نوری است جمالت که ز انوار چکیده خضر ار لب لعل تو نمی کرد تمنا/تا حشر به سرچشمه حیوان نرسیده «نشناخته» گفتند گروهی که خدایی! /پس «مرد شناسای» تو را چیست عقیده؟! واقف نشد از سرّ تو ای مخزن اسرار/جز عارف چل ساله که در خرقه خزیده ذات تو معماست به بویش نبرد پی/آنکس که یکی جرعه زجامت نچشیده دانم به یقین گر به رخت پرده نبودی/کس یوسف کنعان به کلافی نخریده! می کرد تجلی اگر این یوسف ثانی/دلباختگان، دل عوض دست، بریده! در مردمک دیده و از دیده نهانی/پیدا و نهان! غیر خداوند که دیده؟! جز دیدن روی تو ندارد غرضی چرخ/زین گردش روز و شب با قد خمیده دانی ز چه در پای گل سرخ بود خار؟/از بس که به گلزار، به شوق تو دویده پرسیده ای از خار چرا نوک تو سرخ است؟/از بس که به پای گل بیچاره خلیده از هجر تو، در ساحت گلزار، عزادار/بلبل به نواخوانی و گل جامه دریده دل فاخته سان بهر تو با نغمۀ کوکو/هر لحظه از این شاخ به آن شاخ پریده از چیست که بلبل شده دلباخته گل؟/زین رو که یکی روز، گلی دست تو دیده زان روز که من باخته ام نرد محبت/دانسته ام آخر به کجا کار کشیده دهری است زند زلف تو اندر دل ما نیش/افسون نکند چارۀ این مار گزیده پنهان ز عدویی، زمحبان ز چه ای دور؟/جانها به لب از هجر تو ای ماه رسیده عید است جهانی همه در وصل گل و مل/جز من که ز «هجر» ت دلم از عیش کپیده آیا شود آن دم که کنی تازه روانم؟/زان باد صباحی که ز کوی تو وزیده آیا شود آن روز که بینیم بیکبار آن یار؟!/گذشتیم ز مرّات عدیده! زین رو شده آهوی ختا شهرۀ آفاق/کاندر حرم قدس تو یک لحظه چریده شد چشم سپید از پی دیدار تو، تا کی؟/از دامن وصل تو بود دست بریده؟ تا چند به هجران تو باشیم گرفتار/رحمی بکن ای آهوی از دشت رمیده صد شکر نمردیم و رسیدیم به شعبان/کاین ماه دگر باره به ما روح دمیده گو تهنیت عید بدان نور مجسم/کامروز خدا بر همه ی خلق گزیده «ممتاز[۱]» به شب روز، دعاگو و ثناجو/هست از نظر لطف تو این طرفه قصیده جز شربت لطف تو نداریم تمنا/ حلوا به کسی ده که محبت نچشیده 🔸قابل ذکر است که مجموعه اشعار باقیمانده از مرجع شهید، در قالب یک پی دی اف تحت عنوان "نورالاشعار علامه نوری" نشر یافته است. 🔸[۱] مرجع شهید، به غیر از "نوری" به "ممتاز" نیز تخلص داشته اند. @HOWZAVIAN
🌐 شانتاژ رسانه ای یا عبور از نقطه گریز هسته ای؟! ✍️ محمدصادق خرسند 💠 دیروز خبری در روزنامه واشنگتن تایمز مبنی بر تولید ۵ بمب اتم توسط ایران درج گردید که شاید با درخواست گروسی رئیس آژانس انرژی اتمی برای سفر به تهران بی ارتباط نباشد. بدون تردید این خبر و اخباری از این دست برای: ۱. حفظ فشار رسانه ای بر ایران در راستای مهار اتمی جمهوری اسلامی ۲. انحراف افکار عمومی دنیا از جنایات اسرائیل در غزه و رفح انجام شده است. 💢 آمریکایی ها به خوبی می دانند ایران مدت هاست از نقطه گریز هسته ای عبور کرده و از توان فنی لازم برای تولید بمب اتمی برخوردار است. توانی که فقط به یک اراده سیاسی نیاز دارد. به نظر می رسد دیگر گزینه های زیادی روی میز آمریکایی ها باقی نمانده باشد و آن ها باید خود را آماده پذیرش یک قدرت جهانی جدید بنمایند. به طور قطع این شانتاژهای رسانه ای تأثیری در اراده ایران ندارد و همانطور که دیدبان انقلاب فرمودند، دشمن در هر سطحی که به ایران حمله کند، در همان سطح به آن پاسخ داده خواهد شد. 🔖 بله! دوران بزن درو تمام شده و قدرت بزرگی به نام ایران در حال ظهور است. ظهوری که مقدمه طلوع خورشید عالم تابی است که قرن هاست شیعه به انتظار آن نشسته است. @HOWZAVIAN @haqiq_center
✅ سه مذهب، سه شهر، یک داستان! ✍️ جواد حاجی اکبری آیا تا بحال نام مکه، لُد (یکی از شهرهای شام یا فلسطین) و آرماگدون (منطقه‌اي در نزديكي حيفاي فلسطين) را شنیده اید؟! شیعیان، اهل سنت و مسیحیان سه مذهبی هستند که سه شهر مکه، لد و آراماگدون یا همان «تپه نیکان» را کانون توجه در آخر الزمان می دانند. هر سه مذهب، این سه شهر را بنابر عقائد خود سرمنشأ حوادثی می دانند که قابل توجه است. در مکه چه خواهد گذشت؛ بر اساس اعتقاد شیعیان، آخرین منجی عالم بشریت، از کنار منزل نورانی خدای متعال در مکه، ابراز وجود می کند. سپس حضرت عیسی (ع) اجلال نزول و به مهدی فاطمه (ع) اقتدا می کند. سپس هر دو در رکاب هم، سفیر معارف الهی در عالم می شوند. اندیشه ها، در این دوران، شکوفا خواهد شد.! در لُد چه خواهد گذشت؛ ابن حجر هیتمی (م ۹۷۴ ق) به نمایندگی بخشی از اهل سنت در کتاب «الصواعق المحرقه» ذیل آیه دوازدهم که روایات مربوط به امام مهدی (ع) را با تفصیل زیادی از منابع متعدد اهل سنت آورده است، می نویسد؛ «قول بهتری است که خروج امام مهدی (ع) پیش از ظهور عیسی (ع) می باشد؛ ولی برخی نیز گفته اند: بعد از آن می باشد. ابو الحسن آبری می گوید: روایات ظهور مهدی (ع) که از رسول خدا (ص) نقل شده و متواتر و مستفیض هستند، دلالت دارند که وی از اهل بیت پیامبر (ص) است. زمین را پر از داد می کند و به همراه عیسی (ع) خروج می نماید و او را در کشتن دجال در درب «لدّ» در سرزمین فلسطین یاری می رساند و او امام این امت خواهد شد و عیسی (ع) پشت سر او به نماز می ایستد.» در آراماگدون چه خواهد گذشت؛ در کتاب مقدس تنها یک بار در مکاشفات یوحنا، فصل16، آیه 16، نسبت به این مکان سخن گفته شده است؛ «و آنها را در جایی گرد آورد که به زبان عبرانی آرماگدون می نامند.» به جز این مورد، هیچ نشانی از این صحرا و واقعه آرماگدون در عهد عتیق، وجود ندارد. در منابع اسلامی نیز هیچ سخنی از آرماگدون به میان نیامده است. بنابر عقیده برخی از عیسویان، این شهر درگیر جنگ خواهد شد و بعد از آن مسیح در طی حرکتی، جهان را غرق در صلح و دوستی می کند. آنچه از این سه ماجرا می توان نتیجه گرفت این است که؛ ادیان ابراهیمی در اصل داستان حضور منجی، یک زبان و یک سخن هستند. البته در جزئیات اختلافاتی وجود دارد که برای اهل تحقیق و حقیقت طلبان عادی است.! باشد که در مسیر تحقق دولت کریمه حضرت یار از بیکاران و بهانه گیران نباشیم .... @HOWZAVIAN
ریچارد داوکینز و احمدالحسن ✍️ علی بهاری چند سال پیش سوار اسنپ شده بودم و می‌خواستم از راه‌آهن قم به طرف خیابان آذر بروم. (هر دو منطقه در نزدیکی مرکز شهر و حرم حضرت معصومه علیها السلام است). چهره راننده اسنپ در تاریکی شب و خرابی چراغ داخلی ماشین به درستی پیدا نبود. به نظر میانسال بود با موهای کم‌پشت. موقع سوار شدن، روی شیشه عقب ماشینش اللهم عجل لولیک الفرج بزرگی دیدم. وقتی راه افتاد، چیزی درباره امام زمان پرسید و من هم پاسخ مختصری دادم. (سوال و جواب را یادم نیست). از قرائن فهمیدم اعتقادش درباره مهدویت متفاوت است. پرسیدم: «شنیده‌ام کسی به نام احمد الحسن ظهور کرده و ادعا کرده من نماینده امامم.» با بی‌اعتنایی جواب داد: «آره. من هم شنیدم.» گفتم: «شما می‌دونید چه دلایلی داره؟» جواب داد: «همین قدر می‌دونم که رد کردن حرف‌هاش کار هر کسی نیست». دوباره پرسیدم: «میشه یکم توضیح بدید؟» چند جمله درباره احادیث کتاب غیبت شیخ طوسی و سند و معنای آنها گفت که من خیلی سر در نیاوردم. آخرش گفت: «احمد الحسن از نظر علمی هم از این آخوندها برتره. یه دانشمند آته‌ایست تو انگلیس پیدا شده و یه کتاب نوشته به نام توهم خدا. تنها کسی که تونست جوابش رو بده احمد الحسن بود» سریع گفتم: «آره دیدم. کتاب توهم الالحاد. ولی فقط اون نبوده. پروفسور آلیستر مک‌گراث هم یک کتاب نوشت با عنوان توهم داوکینز. آلیستر، هم زیست‌شناس مولکولیه و هم دکترای الاهیات داره. کتابش هم خیلی قویه» بنده خدا که خودش را در بن‌بست دید سریع با لهجه غلیظ قمی گفت: «آره ولی مِث اون ندونسته جواب بده». تا مقصد، محسن چاوشی پلی کردم و چیزی نگفتم! @HOWZAVIAN
. ☀️کار شبکه‌ای؛ لازمه ترویج فرهنگ رضوی 🔘 دکتر علی صالحی، مدیر کانون شعبه خراسان و عضو استعدادهای برتر تبلیغ بین الملل حوزه علمیه خراسان در گفت‎و‌گو با خبرگزاری رضوی: براي ترويج معارف رضوي، باید کار شبکه ای را در دستور کار قرار دهیم چرا که کار فردی به تنهایی جواب نمی دهد لذا نخبگان حوزه و دانشگاه باید در عرصه جهاد قلم نقش آفرینی کنند. اقدام امام رضا (ع) در ترویج و تحکیم اسلام اصيل و ریشه کن ساختن انحرافات اعتقادی و اجتماعی را نمی توان نادیده گرفت؛ در واقع کار ایشان از جنس ورود به عملیات شناختی و خنثي سازی جنگ نرم دشمن است. از منظر رهبر انقلاب، جهاد تبیین، یک فریضه قطعی و فوری و عمومی بوده و هرکس که می تواند، باید در تبیین حقایق اقدام کند. به اعتقاد دکتر صالحی، شبکه نویسندگان رضوی را در سطح استان بلکه در سطح ملی و بین المللی باید تقویت کرد و نوشتن را تمرین کنیم چرا که یکی از جمله کارهای امام رضا (علیه السلام) باز کردن گره های ذهنی از طریق نویسندگی است که در این زمینه برخی از محدثین مجموعه نوشته های امام را در قالب مکاتیب الامام الرضا (علیه السلام) جمع آوری کردند. 🔗 متن کامل این گفت‌وگو @HOWZAVIAN
💠 چاره‌ای جز «مردم‌سالاری» نداریم ✍️ علی خسروی سیاست، مواجهه منطقی و خردمندانه با امر واقع است و مردم‌سالاری، شیوه‌ای «معین» برای رسیدن به نتایج «نامعین». امر واقع بودن انتخابات بدین معنی است، کسی که آن را تحریم می‌کند، در واقع خودش را تحریم کرده و چنین فردی نمی‌تواند بر حذر از نتیجه انتخابات باشد، حتی اگر در خارج از ایران زندگی کند. ضمن آنکه گاهی در انتخابات «نتیجه»، فرع بر اصل خود انتخابات است و اهمیت اول را ندارد، چرا که آنچه مهم است تقویت روند مردم‌سالاری و شیوه‌های دمکراتیک در جامعه است. ما برای گذر از مشکلات چاره‌ای جز مردم‌سالاری نداریم. به همین دلیل «رای دادن» پیش از آنکه مشروعیت بخشی به نظام حاکم باشد نشانه خوبی از رشد یک اندیشه و «عمل بهداشتی» در جامعه است. حال هرکس که می‌خواهد سرکار باشد. همچنین نمایشی به جهانیان است که نشان می‌دهد ایرانیان فقط به روش‌های دمکراتیک اهمیت می‌دهند و این نکته، گویی از شدت ظهور مخفی مانده است. حال، کسی که در انتخابات شرکت نمی کند، بایست به این پرسش پاسخ دهد، تحریم یا حتی بی عملی و تنزه‌طلبی چه نتیجه‌ای خواهد داشت!؟ @HOWZAVIAN
هدایت شده از روزنامه سراسری سراج
✏️موضعگیری‌ بهنگام‌ و صریح‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌، باید دشمنان‌ را مأیوس‌ سازد. 🌷انتخاب قوی، مجلس قوی، ایران قوی @serajna
هدایت شده از روزنامه سراسری سراج
هدایت شده از روزنامه سراسری سراج