📝طوفان توئیتری؛ شورش داخلی ضد قوانین جمهوری اسلامی
🔸طوفان های توئیتری این روزها نقل محافل انقلابی شده و تا کوچک ترین اتفاقی رخ می دهد از طریق شبکه های سازمانی موجود یک طوفان برپا می شود و سپس آرامشی پیش از طوفان بعدی؛ همیشه اما سوالات و ابهامات بسیاری بی جواب ماند که وقت خوبی است برای پرسش
1️⃣ که چی؟؟!!
🔹هدف از این مثلا طوفان ها چیست؟ چه سودی در این طوفان ها وجود دارد؟ چرا جبهه انقلاب طوفان های توئیتری گسترده ای را به زبان فارسی یا عربی به راه می اندازد؟ اصلا توئیتر مگر ارزشی برای چنین رقابت های رسانه ای دارد؟
🔸در واقع باید گفت هدف از این چنین اقداماتی معلوم است و آن هم دست آورد سازی برای نهادهایی که عموما در جبهه رسانه و بزنگاه های مهم کشور مغلوب جریان حریف بوده اند و با استفاده از این دست اقدامات بی فایده تنها بناست خوراک تبلیغاتی و آماری تهیه کنیم.
🔹برای درک بهتر این واقعیت دو نکته را متذکر می شوم
🔻 آیا ترندهای جهانی به زبان هایی مانند چینی، اردو،روسی و.... برای ما در ایران اهمیت دارد تا پیگیر شویم مثلا فلان جمله که با زبان روسی ترند شده معنایش چیست و به چه واقعیتی اشاره دارد و البته زبان های دیگر و حتی باید ادعا کنم در مورد زبان عربی و انگلیسی هم چنین وضعیتی حاکم نیست.
🔻 این یک واقعیت است که توئیتربازان فعال کمتر از 2 درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند و صرفا در محدوده علایق خود و البته اخبار فراگیر جهانی به کسب اطلاعات می پردازند و این دست عملیات های رسانه ای مرسوم در جبهه انقلاب هیچ تاثیر قابل مشاهده و سنجشی ندارد.
2️⃣ شکست حقوق بشری و پیروزی فرهنگی
🔸توئیتربازان انقلابی همواره طوفان هایی در مقیاس امور فرهنگی و دینی ایجاد می کنند که صرفا در محدوده کوچکی از مخاطبین توان تاثیرگذاری دارد و حتی مباحث سیاسی و حقوقی آن ها نیز در همین مقیاس فرهنگی شکل گرفته، رنگ و بوی کاملا مذهبی دارد و در نتیجه توان ایجاد همدلی و همفکری جز برای معتقدین به همان باور و مذهب را ندارد اما جریان ضد انقلاب عموما تلاش می کند فعالیت های مهم خود در این زمینه را بر امور حقوق بشری ایران متمرکز کند.
🔹امور حقوق بشری وجه جامعی برای جلب نظر جوامع مثلا روشن فکر غربی است و همین امر باعث می شود ترندهای انگلیسی حقوق بشری ضد ایران همواره موج ساز شوند همانند ماجرای قاتل سنگدل، نوید افکاری که همین طوفان های توئیتری و البته حمایت های سازمان یافته رسانه ای توانست یک جریان ضد ایران را شکل دهد و تصویری مطلوم از این ظالم در جهان ایجاد کند.
🔸درک غلط از فعالیت رسانه ای و حوزه های اصلی فعالیت در میان مدعیان سواد رسانه به انضمام عدم فهم ضرورت زبان و ادبیات مشترک باعث می شود همواره در همین فضای طوفان سازی هم مغلوب باشیم.
@feckrat متن کامل👈
#نویسندگان_حوزوی
@Howzavian
#شعر 💢خدا داند چه ها می شد نمی شد پای داعش قطع؟
خدا از ما نگیرد در عزایت چشم بارانی
که تا باشیم روزی چند دلخوش به مسلمانی
بدان توفیق می خواهد! در این عرصه کجایی تو؟
برای چه بگیرد از دل ما چشم بارانی؟
اگر داریم توفیق عزای شاه دین، باشد
به یُمن دستگیری عنایتهای رحمانی
و شیران مدافع از حرم، در سوگ ایامی
که داعش بود و اوضاع حرم رو به پریشانی
خدا داند چه ها می شد نمی شد پای داعش قطع؟
و حتی کربلا را می زدند اینها به آسانی
که غریدند شیرانی و کفتاران عقب راندند
در این عرصه درخشیدند ابو مهدی، سلیمانی
خدا رحمت کند آن رادمران راه عشق
دمشق و کربلا را امنیت دادند. می دانی!؟
بله همواره باید در ثواب گریه های خود
بدانی آن عزیزان را سهیم ای دل! شدی بانی؟
اگر اینگونه شد بی شک مقاوم می شد گریه
چو آن سیلی که زد عین الاسد، برد آن را به ویرانی
و شاید این همه تاکید بر گریه همین باشد
که شیعه خیز بردارد برای روز پایانی
برای عصر موعودی که با خورشید می آید
به هم ریزد بساط شیشه ای شام ظلمانی
کنون برگرد با این وصف، «سید» شعر ت از سر گیر
خدا از ما نگیرد در عزایت چشم بارانی
✍️ سیدحسین سیدی
#اربعین
#شاعران_حوزوی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
18.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فیلم ❤️ سلام طلاب آمریکای لاتین به حضرت حسین علیه السلام ☝️
#سلام_بر_فاتح_قلب_ها
#حوزه_علمیه
#جامعه_المصطفی
#تبلیغ_بین_الملل
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
💠 پیامدهای اخلاقی مجرمگردانی
#پیشنهادپژوهشی
🔻روزهای اخیر ویدئویی در شبکه های پیام رسانی فضای مجازی منتشر شده است که در آن تعدادی مجرم در خیابانهای شهر گردانده میشوند. ماموران آنها را کتک میزنند و با عباراتی مانند غلط کردم، ...خوردم و امثال اینها تحقیر میشوند. در مواردی نیز با گردنبندی از آفتابه و یا پوششی از لباس زنانه خفیف میشوند.
🔻اینکه جرم این افراد چه بوده است، مهم است. اما اینکه قاضی با چه استنادی چنین حکمی صادر کرده است و همچنین آیا در صدور احکام حقوقی در این مورد و نظایر آن به آثار و پیامدهای آن توجه میشود یا خیر، بحث قابل توجه دیگری است. مخصوصاً که اینچنین موضوعاتی ابعاد چندوجهی داشته و مسألهای میانرشتهای است و علاوه بر تسلط فقهی و حقوقی نیاز به اشراف روانشناختی، جامعهشناختی و اخلاقی قاضی دارد و نمیتوان بدون بررسی ابعاد دقیق و پیامدهای آن حکم صادر کرد.
🔻طلاب و دانشجویانی که در حوزه مباحث فلسفه اخلاق مطالعه می کنند میتوانند از نگاه اخلاقی آن را تحلیل نمایند. این موضوع قابلیت بررسی فقهی نیز دارد. ضمن اینکه این بحث را می توان از بعد روانشناختی و جامعه شناختی و فرهنگی بررسی کرد.
🔻برخی از مباحث پیشنهادی تحقیق یادشده:
1. مفاهیمی چون اتهام اخلاقی، جرم اخلاقی، اراذل و اوباش روشن شود.
2. نوع جرم و حکم آن تبیین گردد.
3. دیدگاههای موافق و مخالف تحلیل و ارزیابی شود.
4. آیات و روایات مرتبط با کرامت انسانی و نسبت آن با موضوع بحث بررسی شود.
5. مبانی حقوقی، فقهی و اخلاقی مجرمگردانی تبیین شود.
6. با توجه به ممنوعیت شکنجه در شرع اسلام نسبت آن با شکنجه بررسی شود.
7. شرایط زمانی مجرمگردانی(وضعیت کرونا و تجمع غیرمنتظرۀ مردم که خود باعث شیوع بیماری میشود.) تحلیل شود.
8. با توجه به عدم امکان جلوگیری از تصویر برداری و انتشار عمومی آن صدور چنین احکامی چه توجیهی دارد؟ توضیح اینکه: با فرض اینکه اصل مجرم گردانی توجیه حقوقی داشته باشد، آیا تحقیر آن در حد مردم یک یا چند کوچه و خیابان و شهر مد نظر است یا اینکه خفیف کردنشان در بین عموم مردم نیز بی اشکال است؟ البته این بررسی باید با توجه به انتشار جرم این دسته از افراد در بین عموم جامعه انجام شود. (از قرار اطلاع این مجرمین با قمه و شمشیر و عربده کشی اقدام به رعب و وحشت بین مردم کرده و موجب سلب آرامش عموم شده بودند).
9. به پیامدهای بینالمللی احتمالی مخدوش کردن اعتبار حکومت اسلامی توجه شود.
@masaelepazuheshi
✍محمدصدرا مازنی
#پژوهش
#مجرم_گردانی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💠 دل های مشتاق
🖌در طولِ مسیرِ پیاده روی دختربچه ای عراقی خرما تعارف مان می کرد، ما هم از عروسک هایِ دست سازمان با چادرسفید گُل گُلی ای که سرشان کرده بودیم و سنجاقِ سَر در کوله داشتیم به نیت حضرت رقیه(س) به دختربچه ها و کودکانی که به ما خرما تعارف می کردند می دادیم، با چه خوشحالی ای به طرف دوستانشان می دویدند تا آنها را هم سهیم کنند.
مردی چایی شکر معروف عراقی ها و دیگری شیرینی محلی پخش می کرد. زنِ عربی می خواست از غذای موکب به اصرار به من بدهد. کار از اصرار گذشت و به التماس رسید. سیربودم، در چشم هایش محبت موج میزد، محبتی که باعث شد نتوانم دستش را رد کنم. این آشنایی و محبت ناشناخته از کجا آمده بود؟"
✍️ الناز رحمت نژاد
متن کامل👈 http://fna.ir/f03sve
#نویسندگانحوزوی
@HOWZAVIAN
🔶 خوش و بش
امروز در صفحه ۵۳۲ از جلد ۹ کتاب منتهی المطلب، نوشته علامه حلی به نکته جالب و درس آموزی برخورد کردم.
جناب علامه حلی وقتی قَلمش به بررسی موضوع حُرمت سکوت برای شخص مُعتکف می رسد چنین می نویسد: به عقیده کافه علماء اشکالی ندارد که فرد مُعتکف در حال اعتکاف سخنی بر زبان جاری کند و با کسی حرفی بگوید. زیرا چه بسا در منعِ سخن گویی در حال اعتکاف، ضرر بزرگی وجود دارد.
علامه حلی وقتی سخنش به اینجا می رسد در ادامه بیانِ ادلّه خود می گوید: روزی از روزها صفیّه همسر پیامبر به دیدار رسول خدا که معتکف بود می رود. صفیه مقداری در حضور پیامبر می نشیند و گفتگو می کند. پیامبر نیز به قدر ضرورت با همسرش، صفیّه سخن می گوید. وقتی صفیّه بلند می شود که برود پیامبر ایشان را تا بیرون محل اعتکاف مشایعت و همراهی می کند. ظاهرا لحظه خداحافظیِ پیامبر با صفیّه مصادف می شود با عبور دو نفر از انصار از مقابل محل اعتکاف. ظاهرا آن دو نفر بدون اینکه متوجه شوند این زن، همسر پیامبر می باشد به احترام پیامبر سرشان را پایین انداخته و از آنجا دور می شوند. پیامبر آن دو مرد انصاری را صدا می زند. آنها برمی گردند و سلام می کنند. پیامبر پس از جواب سلام، به آن دو می فرماید: آن زن که دیدید با او سخن می گفتم همسرم صفیّه بود. دو مرد انصاری خطاب به پیامبر می گویند: سبحان الله ای رسول خدا مگر ما چیزی گفتیم؟! پیامبر فرمود: شما چیزی نگفتید اما شیطان در وجود بنی آدم به مانند خون در بدن، حضور و جریان دارد. من نگران شدم که نکند خدای نکرده از جانب شیطان، فکر بدی در قلب شما خطور کند. این شد که برای دفع آن، صدایتان کردم.
آری عزیزنم! آنگاه که با محارم خود در انظار عمومی سخن می گوییم مراقب رعایت عُرفیات و هنجارهای جامعه اسلامی باشیم. وقتی با نامحرم سخن می گوییم خیلی بیشتر باید مراقب رعایت این عرفیات و هنجارها باشیم.
✍️علیرضا نظری خرّم
#عفاف
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
👈 قاتلان خانگی را بشناسید
🔴دیروز کلیپی در فضای مجازی از طرف برخی خبرگزاریهای رسمی کشور پخش شد که بسیار تکاندهنده بود. کلمهی سقط جنین را برخی بهراحتی بر سر زبان جاری میکنند و برخی دیگر که عدهی کمی هم نیستند آن را بهراحتی انجام میدهند و جان یک موجود زنده را میستانند. موجود زندهای که چون زبانی برای فریاد کردن ندارد حقش بهراحتی پایمال میشود.
💔کاش میتوانستم آن صحنهها را برای شما هم به نمایش درآورم وقتی یک جنین در رحم مادر خود که باید پناهگاه آرامشش باشد از آن دستگاه قاتل فرار میکند و در گوشهای کز میکند و شاهد تکهتکه شدن خود است؛ نه همان بهتر که این صحنهها را کسی نبیند که بسیار جانکاه و دردناک است.
⁉️آخر به که پناه ببرد جنینی که قدرت دفاع کردن از خود را ندارد؟ به مادری که مهر مادری را فراموش کرده است؟ به مادری که تحت تأثیر جو دنیای مدرن دارد #جاهلیت_دنیای_مدرن را در اوج بیشرمی به نمایش درمیآورد؟
⚫️ بهراستی این نوعی زنده به گور کردن فرزندان نیست؟ که در سرای آخرت مورد خطاب قرار میگیرند: « وَ إِذَا الْمَوْؤُدَةُ سُئِلَتْ بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ؛ و آنگاه كه از دختر زنده به گور شده پرسيده شود كه به كدامين گناه كشته شده است؟» (آیه 8 و 9 سوره تکویر)
@tasahele_aramesh
✍️مصطفی راهی
#سقط_جنین
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💠 «آغوش خدا» به روایت یک دختر کرمانی
🔅به نام خدايي كه وجودم از وجودش به وجود آمد
🔹خدايا با وجود آنكه تو هميشه دركنارم بودي و هستی، دوست داشتم افزون بر آن كه از رگ گردن بمن نزديكتري، درآغوشت باشم، می دانم که باید خالص تر شد و زلال تر از همیشه.
🔻این جای زندگی ام که شاگردی حضرت صادق علیه السلام را نصیبم کردی، نجوایم این است که احساسم را بپذیز، احساس همراه شدن با بهترین بندگانت.
🔸می دانم که مسیر خوب شدن را برایم گشوده ای تا ساحت دختربودن، خواهرماندن، همسری و مادری را با جریان سرشار الهی بیامیزم.
🔹روزگاری آرزویم این بود که آرام باشم، صبور و مهربان و فارغ از همه دلبستگی های چندش آور... و تو چه خوب بینایم کردی.
🔸دوست داشتم نااميديها، نداشتنها، نخواستنها، نبودنها، و بن بستها را شرمسار کنم و اینجا در این نقطه امن، در آغوشت، همهی شدنها و نشدنها تعبیرشدنی است.
🔺نقطه ی مهربانی تو اینجاست که بر پيشاني ام كه نه، بر دل و جانم مُهر«طلبگي» حک کرده ای؛ آن هم از مِهر پایدارت.
✅ حوزه برای من آغوش گرم خداست.
✍️ ر. رنجبر
#نسل_نو #ادبیات
🌻دوستان تان را به #نویسندگان_حوزوی دعوت کنید.👇
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
#کارگاه_مقاله_نویسی
🔶 سومین دوره مجازی#مقاله_نویسی علمی پژوهشی
با تدریس اساتید برجسته پژوهش علوم انسانی و اسلامی
🔰ارائه #گواهی_معتبر از سوی گروه معارف اسلامی دانشگاه ارومیه و مرکز آموزشی پژوهشیار قم
📅 برگزاری دوره: ۱ تا ۷ آبان ۱۳۹۹
❇️ آیدی ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر : @Hadis_111
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#ما_را_نقد_کنید
هفته نامه پرتو سخن وابسته به موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، آماده دریافت #انتقادات و #پیشنهادات و نیز #نظرات خوانندگان عزیز بوده و از #مقالات و #یادداشت های اساتید، طلاب و دانشجویان استقبال می کند.
✳️ ارتباط با مدیر مسئول
@asemanha41
♻️ دبیر سیاسی
@ravanbakhsh_qasem
❇️دریافت مقالات
@admin57
🌐کانال رسمی هفته نامه پرتو سخن:
@partisokhan_ir
💠وب سایت نشریه:
www.partosokhan.ir
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
⛔️جو زده نشوید
گاهی جَوّ روانی جامعه، متاثر از خیلی چیزها به اندازه ای سنگین و نفَس گیر می شود که حقیقت گویی به شدت پُرهزینه و آبروبَر می گردد.
در چنین شرایطی، بیشتر آدم ها تحت تاثیر این جوّ دلهره آور و حیثیّتی، ترجیح می دهند که سکوت کرده و از بیان حقایق، پا پَس کشیده و عطای حقیفت گویی را به لقایش ببخشند. اینجاست که فضا برای چرند و پرند گوییِ واژگون گوها مساعد می شود.
البته همیشه هستند آدم های جدّی و باانگیزه ای که به قول معروف، بیدی نیستند که با این بادها بلرزند. آنان نجیبانه و نه از روی شهرت طلبی حاضرند بهای دفاع از حقیقت را پرداخت نمایند.
اتفاقا امروز که برگه های کتاب لُباب الاَنساب را در جستجوی حدیثی ورق می زدم گزارشی از این قِسم آدم های باایمانِ پولادین برایم جلب توجه کرد.
ماجرا از این قرار بود که نسب شناس پُرآوازه سده ششم هجری، جناب ابن فندق بیهقی در صفحه ۲۱۷ از جلد یکم کتابش می نویسد: روزی از روزها معاویه در حضور جمعی که اتفاقا امام حسین علیه السلام هم در میانشان بود خطاب به حاضرین گفت: آن کیست که پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ و عمو و دایی و عمه و خاله اش، همگی از بهترین مردمان است؟
شخصی به نام نعمان، بدون آنکه اسیرِ جوّ سنگینِ حاکم بر جلسه گردد از جای خود برخاست و با اشاره دست، امام حسین علیه السلام را به معاویه و حاضرین نشان داد و گفت: بله ایشان! زیرا پدربزرگش محمد مصطفی، مادربزرگش خدیجه کبری، پدرش علی مرتضی، مادرش فاطمه زهرا، عموهایش جعفر طیّار و حمزه سید الشهدا، عمه اش اُمّ هانی، دایی اش قاسم فرزند رسول خدا و خاله اش زینب دختر پیامبر می باشد.
کمی که گذشت امام حسین علیه السلام از مجلس تشریف بردند. پس از رفتن حضرت، عده ای که گویی حرف های نعمان به مذاقشان خوش نیامده بود اعتراض گونه با نیش و کنایه به ایشان گفتند: عجب، جناب نعمان! از کی تا حالا دوستدار و مجیزگوی بنی هاشم شده ای؟!
نُعمان که برخی به اشتباه او را نعمان بن بشیرِ خَزرجی دانسته و حال آنکه به قرینه ذیلِ همین گزارش، نعمان بن عجلانِ زریقی بوده است در پاسخی قاطع، محکم و دندان شکن به آدم های بادمجان دور قاب چینِ معاویه گفت: غیر از حقیقت، چیزی به زبان جاری نساختم.
نعمان در ادامه به آدم های هزار و یک رنگِ نون به نرخ روزخورِ گردِ معاویه با کنایه گفت: اگر انگیزه ام از این به قول شما مجیزگویی، دستیابی به دنیا باشد شک ندارم که این چاپلوسی مرا به آرزوهای دنیایی ام نخواهد رسانید بلکه شقاوت اُخروی در پی دارد.
نعمان در حقیقت به در می گفت تا دیوار بشنود.
✍️علیرضا نظری خرّم @talabehtehrani
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#با_کاربران
تبلیغ دهه ی آخر صفر را به یکی از روستاهای مرزی آمده ام...
کاملاً ملموس است سخت شدن پذیرش دینی که مدعیان آن در عرصه اجرائیات کشور؛ فقر و بیکاری را به مردم داده اند و عالمان و دانشمندانشان هم سکوت اختیار کرده اند.
مردمی که شهدای محراب را دیدند جان و مالشان را در راه اسلام و انقلاب فدا کردند... از مردمی که سکوت و محافظه کاری عالمان را می بینند چه انتظاری هست؟
#آسیب_شناسی_تبلیغ
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN