eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.4هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
444 ویدیو
170 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 | دفاع تمام قد مرحوم فرج‌نژاد از روحانیت 👈حوزه اندازه دانشگاه تهران بودجه نداشت! 👈کل ساختار آخوندها در ایران چه قدرتی دارد؟ 👈آخوندها چه امکاناتی دارند؟ 👈با امکانات صفر چیکار میشه کرد؟ @HOWZAVIAN @FarajNezhad110
♦️ در ستایش غیرت «من ناموس کسی نیستم»؛ ▪️این شعاری بود که سال‌هاست از طریق پرچمداران فمینیسم در داخل و خارج از کشور دهان به دهان شد و ماه‌هاست به اوج خود رسیده تا زمینه‌ی روانی را برای آزادی پوشش و روابط جنسی زنان فراهم کند. بماند که حاصل این آزادی‌ها بیش از هرکس، کام مردان هوس‌باز را شیرین می‌کند و به اسارت زنان در قالب ابژه‌ی جنسی ضریب می‌دهد. ▪️اما کجا هستند آن‌هایی که این لقمه‌ی زهرآلود را در دهان دختران این سرزمین گذاشتند و حالا از دور به حماقت‌شان پوزخند می‌زنند؟! آن نامردهایی که دوشادوش زنان خودفروخته هر روز در خیابان جولان می‌دادند و حافظان امنیت را بی‌غیرت و بی‌شرف می‌خواندند، به دنبال کدام غیرت و شرافت بودند؟!! ▪️مگر می‌شود مرد ایرانی بود و غیرت نداشت؟! مگر می‌شود سال‌ها از غیرت عباس شنید و بی‌تفاوت نسبت به حریم زنان عبور کرد؟! برای مرد با شرف فرقی نمی‌کند زنِ مورد بی‌احترامی مادرش باشد یا خواهرش یا دختری غریبه و حتی بی‌حجاب! همه را ناموس خودش می‌بیند؛ نه به معنی غلط تسلط بر زن که به معنی درست حمایت از زن. مرد با غیرت برای زن احترام قائل است. حاضر است جانش را بدهد ولی ناموسش در خطر و هتاکی نباشد! ▪️روزی در کربلا، روزی در مرز ایران، روزی در کردستان عراق، روزی در سوریه و امروز هم در کف خیابان‌های شهر!!! ⚫️ پ.ن: شامگاه ۸ اردیبهشت در سبزوار، «حمیدرضا الداغی» که منتظر بازگشت فرزند خود از کلاس بود، متوجه ایجاد مزاحمت و درگیری چند تن از اراذل با دو دختر جوان شده و در اقدامی شجاعانه و غیرتمندانه، بلافاصله برای نجات دختران اقدام می‌کند که مورد حمله‌ی ناجوانمردانه‌ی اراذل از پشت سر و روبرو قرار می‌گیرد و به دلیل شدت جراحات وارده به قلب و خونریزی زیاد ساعتی بعد در بیمارستان به شهادت می‌رسد. 🔗 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان @HOWZAVIAN
☘☘☘☘☘ با فتنه حیای شهر دباغی شد جولانگه هر بی شرف و یاغی شد ناموس پرستیم و در این راه شهید این بار یلی به نام الداغی شد @shaeranehowzavi
. 🍃دیروز و امروز انقلاب اسلامی👆 ☑️@VIRASTYHA
✍️ نخستین گعده نویسندگان حوزوی در سال جدید برگزاری شد مؤسسه شناخت پایگاه اندیشه‌ای فکرت کانون فرهنگی تبلیغی مدادالفضلاء 💠 این محافل با هدف تحقق و همبستگی نویسندگان در در شهر مقدس قم پیگیری می‌شود. @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
18.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 📌کلیپ قانع کننده👆 🔴 آیا آن دختران بد حجاب در واقعه شهید الداغی شریک جرم قتل نیستند؟! 🔴 آیا دستگیر شده اند؟ 🔗 دست اول @HOWZAVIAN
. 📰دکه‌ی تیترخوانی دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ @HOWZAVIAN
. ✔️ انتشار ۲ کتاب درباره روحانیون یک روستای نمونه ایثارگری دو کتاب «دُر نجف» و «مَنار» با محوریت زندگی علما و روحانیون شهید و مرحوم روستای شیخ شبان (روستای نمونه ایثارگری کشور) منتشر شد. روزنامه جوان http://www.javann.ir/004pyt 🔗 صفحه حجت الاسلام سیدعبدالله هاشمی، عض کانون نویسندگان حوزوی @HOWZAVIAN
. ⭕️ پویش «آماده شهادتم» 💢 در پی اقدامات کور و غیر انسانی روزهای اخیر علیه مردم، طلاب و روحانیون و خادمان دین، «پویش آماده شهادتم» آغاز به کار کرده است. 👈 برای شرکت در این پویش به صفحه نخست خبرگزاری حوزه مراجعه نموده و یا بر روی لینک زیر کلیک نمایید. https://hawzahnews.com/xcdxG @HOWZAVIAN
♦️ کـاتـولـیـک‌تـر از پــــــــــاپ! ✍️ حسین کاوه 🔹 غربزده‌های ما خیلی بدتر از خودِ غرب هستند، چون در جوامع غربی هستند کسانی که معترف به جنایات و فسادهای غرب می‌باشند؛ 🔸 اما غربزده‌های ما نه تنها جنایات و فسادهای غرب را سانسور می‌کنند حتی گاهی آن جنایات و فسادها را بزک کرده و خوب جلوه می‌دهند! @HOWZAVIAN
✅ شهید الداغی؛ مظهر ولاء ایمانی ✍️ محمدرضا باقرزاده قرآن کریم ولایت ایمانی میان مومنان را متقابل و دو طرفه معرفی می کند؛ ابتدا می فرماید «وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ»، سپس می فرماید «یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ»(توبه۷۱) یعنی زنان و مردان مؤمن باید اهل ولاء بوده یاور و دوستدار یکدیگر باشند تا بتوانند و‌حق داشته باشند در برخی کارها و امور یکدیگر دخالت کرده، به امر به معروف و نهی از منکر یکدیگر بپردازند. شهید الداغی برای اثبات ولاء و دوستداری و احساس مسوولیت نسبت به همان دختر بد حجاب، تا مرز شهادت پیش رفت و‌حاضر شد برای دفاع از شرف و آبرو و ناموس او، جانش را فدا کند. امروز‌ جامعه آسیب دیده از شیوع منکرات، نیازمند است که بفهمد آمر به معروف و ناهی از منکر، نه صرفا آمر و ناهی، بلکه دوستدار، حافظ و نگاهبان حقیقی آنان است.‌ رمز سخن حاج قاسم که گفت اینها دختران ما هستند همین است که شرط نخست تاثیر گذاری نهی از منکر، در گام نخست، ایجاد علقه پدرانه و برادرانه است. شهید الداغی شهید اثبات این علقه و ارتباط حقیقی میان اهل معروف با فرزندان و خواهران آسیب دیده خویش است. روحش‌شاد و راهش پر‌رهرو‌ باد. @HOWZAVIAN
🔴 از «فقه جامعه‌زده» تا «فقه جامعه‌پرداز» ✍️حجت الاسلام دکتر احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم 🔹یکی از مدرسان فقه در حوزه علمیه گفته است: «اگر به هر دلیلی، ولو سوگمندانهْ ناموجه، نهی از منکر نه تنها پیشگیری نکند بلکه عوارض دیگری ایجاد کند؛ مثل اینکه عده‌ای را روی دنده لج بیندازد یا احساس کنند که باید مخالفت کنند، لذا خود این حرکت باعث ترویج عدم حجاب و برهنگی شود، اینجا جایی است که فقهای ما می‌فرمایند ما دیگر نهی از منکر نداریم.» 🔻گوینده این جمله، آگاهانه یا ناآگاهانه، و خواسته یا ناخواسته، به شکلی واضح تفاوت و «جامعه‌زده»، «منفعل»، «پیرو» و «عرف‌زده» را با فقه و فقیه «جامعه‌پرداز»، «فعال»، «پیش‌رو» و «عرف‌ساز» ابراز کرده است. جمله فوق ‌الذکر در واقع، باور کسانی است که می‌کوشند با عینک فقه فردگرا و غیراجتماعی، وظایف اجتماعی و فرهنگی پیروان فقه ساختارساز و انقلابی را بیان کنند! با قبول چنین عینکی، وظیفه فقه و فقیهان و بالتبع جامعه مقلدان، سکوت در برابر منکرات نهادینه و فساد‌های سیستمی خواهد بود! به تعبیر دیگر زبان حال و قال چنین افرادی در مواجهه با منکرات جامعه‌پسند یا عرف‌پسند آن است که باید تسلیم «جامعه منکراتی» شد! در کف شیر نر خون‌خواره‌ای غیر تسلیم و رضا کو چاره‌ای و عجیب این است که چنین رخوت و بی‌تحرکی و خمودی و سکوتی را وظیفه‌ای شرعی و الهی نیز می‌دانند! احتمالاً فعالیت‌های پیامبران در مواجهه با طاغوت‌های زمان و ناهنجاری‌های فرهنگی نهادینه‌شده زمان خود را رفتاری نامشروع و مخالف فقه اسلامی می‌پندارند! 🔻این در حالی است که اساساً انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی، محصول «فقه جامعه‌ساز» و «ساختارساز» (ره) بود. و الا فقه «فردگرا»، «منفعل» و «انزواطلبی» که نمود آن را در جمله فوق‌الذکر می‌بینیم نه تنها با انقلاب اجتماعی و سیاسی میانه‌ای ندارد؛ که هیچ نقشی در فرهنگ‌سازی و جامعه‌پردازی هم برای فقه و فقیهان و جامعه مقلدان قائل نیست! اصولاً بر اساس چنان نگاهی مبارزه امام خمینی با حکومت دوهزار و پانصد ساله شاهنشاهی و حرکت او در جهت براندازی رژیم فاسد پهلوی و تغییر فرهنگ عمومی، مبارزه‌ای مشروع و فقه‌پسند نبوده است! نیازی به توضیح ندارد که چنین فقهی و چنین نگاهی به فقه و فقاهت، هیچ تناسبی با سبک و سیره تبلیغی پیامبران ندارد. چنین فقهی تناسبی با اسلام و احکام و ارزش‌های اسلامی و الهی ندارد. چنین فقهی هرگر فقه اسلامی و قرآنی نیست. کجای قرآن ما را دعوت به سکوت در برابر منکرات نهادینه‌شده یا منکرات جامعه‌پسند می‌کند؟ کدامیک از پیامبران الهی در برابر چنین منکراتی سکوت کردند. مگر غیر از این است که لیک دعوت واردست از کردگار با قبول و ناقبول او را چه کار نوح نهصد سال دعوت می‌نمود دم به دم انکار قومش می‌فزود هیچ از گفتن عنان واپس کشید هیچ اندر غار خاموشی خزید اگر حضرت نوح هم پیرو چنین فقهی بود که نیازی به آن همه دعوت و آن همه مجاهدت در مبارزه با منکرات و ناهنجاری‌های اجتماعی قوم خود نداشت. اگر حضرت لوط هم از چنین فقهی تبعیت می‌کرد که در مقابل رفتارهای ناهجنار قوم خود قیام نمی‌کرد و همینطور حضرت ابراهیم و موسی و عیسی و خاتم الانبیاء علیهم صلوات المصلین. @HOWZAVIAN
. 😊 چند روز پیش به شما گفتیم تشریف بیاورید ویراستی https://virasty.com/r/Ar4 تا ارتباط شما با دوستان تون قطع نشه😊😍
🔹نویدبخش شهادت🔹 هنوز طرز نگاهش به آسمان تازه‌ست دو بال مشرقی‌اش با اُفق هم‌اندازه‌ست قناریان کلامش هنوز می‌خوانند نوای سُنتی‌اش را به‌روز می‌خوانند قناریان کلامش هنوز جان دارند «صدا صداست که...» پس عمر جاودان دارند کتاب و دفتر از اندیشه‌اش فروغ گرفت چراغ دانش او جلوۀ نبوغ گرفت کتاب، واسطه‌ای بین اوست با این نسل مطهّری، هنر گفتگوست با این نسل خرد، هنوز مرید جنون و مستیِ اوست مرکّب آینه‌دار قلم‌به‌دستی اوست بخوان زمانه! بخوان با رساترین فریاد از او بگو و بخوان باز! هر چه، بادا باد! بخوان به نام بزرگی که آسمانی شد فروتنانه درخشید تا جهانی شد صفای باطنی‌اش غبطه‌آور است هنوز که کوچه باغ نیایش معطّر است هنوز کتاب و سنّت و اجماع و عقل را فهمید رموز تازه‌ای از عقل و نقل را فهمید کتاب و منبر و سجّاده را به هم آمیخت سه رود منشعب از کوه را به دریا ریخت نهال کاشت ولی ریشه را عمیق نشاند به خاک پایۀ اندیشه را عمیق نشاند هزار پنجره را رو به آفتاب گشود -هزار پنجرۀ مستعدِّ کشف و شهود- گشود پنجره‌ها را، وَ با دو بال قنوت خودش پرنده شد و پر کشید تا ملکوت... نسیم، معتکف گوشۀ عبایش بود فرشته، دست به دامان ربّنایش بود تمام دلخوشیِ کوچه و خیابان از نفَس نفَس زدن عطر آشنایش بود در آن شبِ خفقان که سکوت شایع بود درست اوج سحرخیزی صدایش بود تلاش کرد و سرانجام هم نصیبش شد اجابتی که برازندۀ دعایش بود: پیامبر شبی آمد به خواب شیرینش و بوسه زد به لبان مبلّغ دینش و بوسه زد که بگوید جهاد یعنی این سلوک یعنی این، اجتهاد یعنی این نویدبخش شهادت به خواب او آمد به خواب نیمه‌شبش صبح آرزو آمد چگونه می‌شد از آن شور و شوق دم نزند و زود پا نشود، اندکی قدم نزند چگونه می‌شد از تاب و تب نگوید هیچ و از حرارت بر روی لب نگوید هیچ چه خوب شد که -اگر رفت- پیش ماست هنوز هزار باغ پر از گُل از او به جاست هنوز... سپرد دست خدا رشتۀ کلامش را تمام کرد به خون، شعر ناتمامش را @shaeranehowzavi
روزتان مبارک ای بزرگ‌ترین معلم طاغوت‌ستیزی و عدالت‌خواهی و دین‌داری در جهان معاصر. اگر مکتب نورانی انقلاب شما نبود، ما هنوز در جهل مدرن تحمیلی از سوی سران استکبار به‌سر می‌بردیم. @HOWZAVIAN @rajaaei_ir