eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.4هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
439 ویدیو
169 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
. 📰دکه‌ی تیترخوانی دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ @HOWZAVIAN
. ✔️ انتشار ۲ کتاب درباره روحانیون یک روستای نمونه ایثارگری دو کتاب «دُر نجف» و «مَنار» با محوریت زندگی علما و روحانیون شهید و مرحوم روستای شیخ شبان (روستای نمونه ایثارگری کشور) منتشر شد. روزنامه جوان http://www.javann.ir/004pyt 🔗 صفحه حجت الاسلام سیدعبدالله هاشمی، عض کانون نویسندگان حوزوی @HOWZAVIAN
. ⭕️ پویش «آماده شهادتم» 💢 در پی اقدامات کور و غیر انسانی روزهای اخیر علیه مردم، طلاب و روحانیون و خادمان دین، «پویش آماده شهادتم» آغاز به کار کرده است. 👈 برای شرکت در این پویش به صفحه نخست خبرگزاری حوزه مراجعه نموده و یا بر روی لینک زیر کلیک نمایید. https://hawzahnews.com/xcdxG @HOWZAVIAN
♦️ کـاتـولـیـک‌تـر از پــــــــــاپ! ✍️ حسین کاوه 🔹 غربزده‌های ما خیلی بدتر از خودِ غرب هستند، چون در جوامع غربی هستند کسانی که معترف به جنایات و فسادهای غرب می‌باشند؛ 🔸 اما غربزده‌های ما نه تنها جنایات و فسادهای غرب را سانسور می‌کنند حتی گاهی آن جنایات و فسادها را بزک کرده و خوب جلوه می‌دهند! @HOWZAVIAN
✅ شهید الداغی؛ مظهر ولاء ایمانی ✍️ محمدرضا باقرزاده قرآن کریم ولایت ایمانی میان مومنان را متقابل و دو طرفه معرفی می کند؛ ابتدا می فرماید «وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ»، سپس می فرماید «یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ»(توبه۷۱) یعنی زنان و مردان مؤمن باید اهل ولاء بوده یاور و دوستدار یکدیگر باشند تا بتوانند و‌حق داشته باشند در برخی کارها و امور یکدیگر دخالت کرده، به امر به معروف و نهی از منکر یکدیگر بپردازند. شهید الداغی برای اثبات ولاء و دوستداری و احساس مسوولیت نسبت به همان دختر بد حجاب، تا مرز شهادت پیش رفت و‌حاضر شد برای دفاع از شرف و آبرو و ناموس او، جانش را فدا کند. امروز‌ جامعه آسیب دیده از شیوع منکرات، نیازمند است که بفهمد آمر به معروف و ناهی از منکر، نه صرفا آمر و ناهی، بلکه دوستدار، حافظ و نگاهبان حقیقی آنان است.‌ رمز سخن حاج قاسم که گفت اینها دختران ما هستند همین است که شرط نخست تاثیر گذاری نهی از منکر، در گام نخست، ایجاد علقه پدرانه و برادرانه است. شهید الداغی شهید اثبات این علقه و ارتباط حقیقی میان اهل معروف با فرزندان و خواهران آسیب دیده خویش است. روحش‌شاد و راهش پر‌رهرو‌ باد. @HOWZAVIAN
🔴 از «فقه جامعه‌زده» تا «فقه جامعه‌پرداز» ✍️حجت الاسلام دکتر احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم 🔹یکی از مدرسان فقه در حوزه علمیه گفته است: «اگر به هر دلیلی، ولو سوگمندانهْ ناموجه، نهی از منکر نه تنها پیشگیری نکند بلکه عوارض دیگری ایجاد کند؛ مثل اینکه عده‌ای را روی دنده لج بیندازد یا احساس کنند که باید مخالفت کنند، لذا خود این حرکت باعث ترویج عدم حجاب و برهنگی شود، اینجا جایی است که فقهای ما می‌فرمایند ما دیگر نهی از منکر نداریم.» 🔻گوینده این جمله، آگاهانه یا ناآگاهانه، و خواسته یا ناخواسته، به شکلی واضح تفاوت و «جامعه‌زده»، «منفعل»، «پیرو» و «عرف‌زده» را با فقه و فقیه «جامعه‌پرداز»، «فعال»، «پیش‌رو» و «عرف‌ساز» ابراز کرده است. جمله فوق ‌الذکر در واقع، باور کسانی است که می‌کوشند با عینک فقه فردگرا و غیراجتماعی، وظایف اجتماعی و فرهنگی پیروان فقه ساختارساز و انقلابی را بیان کنند! با قبول چنین عینکی، وظیفه فقه و فقیهان و بالتبع جامعه مقلدان، سکوت در برابر منکرات نهادینه و فساد‌های سیستمی خواهد بود! به تعبیر دیگر زبان حال و قال چنین افرادی در مواجهه با منکرات جامعه‌پسند یا عرف‌پسند آن است که باید تسلیم «جامعه منکراتی» شد! در کف شیر نر خون‌خواره‌ای غیر تسلیم و رضا کو چاره‌ای و عجیب این است که چنین رخوت و بی‌تحرکی و خمودی و سکوتی را وظیفه‌ای شرعی و الهی نیز می‌دانند! احتمالاً فعالیت‌های پیامبران در مواجهه با طاغوت‌های زمان و ناهنجاری‌های فرهنگی نهادینه‌شده زمان خود را رفتاری نامشروع و مخالف فقه اسلامی می‌پندارند! 🔻این در حالی است که اساساً انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی، محصول «فقه جامعه‌ساز» و «ساختارساز» (ره) بود. و الا فقه «فردگرا»، «منفعل» و «انزواطلبی» که نمود آن را در جمله فوق‌الذکر می‌بینیم نه تنها با انقلاب اجتماعی و سیاسی میانه‌ای ندارد؛ که هیچ نقشی در فرهنگ‌سازی و جامعه‌پردازی هم برای فقه و فقیهان و جامعه مقلدان قائل نیست! اصولاً بر اساس چنان نگاهی مبارزه امام خمینی با حکومت دوهزار و پانصد ساله شاهنشاهی و حرکت او در جهت براندازی رژیم فاسد پهلوی و تغییر فرهنگ عمومی، مبارزه‌ای مشروع و فقه‌پسند نبوده است! نیازی به توضیح ندارد که چنین فقهی و چنین نگاهی به فقه و فقاهت، هیچ تناسبی با سبک و سیره تبلیغی پیامبران ندارد. چنین فقهی تناسبی با اسلام و احکام و ارزش‌های اسلامی و الهی ندارد. چنین فقهی هرگر فقه اسلامی و قرآنی نیست. کجای قرآن ما را دعوت به سکوت در برابر منکرات نهادینه‌شده یا منکرات جامعه‌پسند می‌کند؟ کدامیک از پیامبران الهی در برابر چنین منکراتی سکوت کردند. مگر غیر از این است که لیک دعوت واردست از کردگار با قبول و ناقبول او را چه کار نوح نهصد سال دعوت می‌نمود دم به دم انکار قومش می‌فزود هیچ از گفتن عنان واپس کشید هیچ اندر غار خاموشی خزید اگر حضرت نوح هم پیرو چنین فقهی بود که نیازی به آن همه دعوت و آن همه مجاهدت در مبارزه با منکرات و ناهنجاری‌های اجتماعی قوم خود نداشت. اگر حضرت لوط هم از چنین فقهی تبعیت می‌کرد که در مقابل رفتارهای ناهجنار قوم خود قیام نمی‌کرد و همینطور حضرت ابراهیم و موسی و عیسی و خاتم الانبیاء علیهم صلوات المصلین. @HOWZAVIAN
. 😊 چند روز پیش به شما گفتیم تشریف بیاورید ویراستی https://virasty.com/r/Ar4 تا ارتباط شما با دوستان تون قطع نشه😊😍
🔹نویدبخش شهادت🔹 هنوز طرز نگاهش به آسمان تازه‌ست دو بال مشرقی‌اش با اُفق هم‌اندازه‌ست قناریان کلامش هنوز می‌خوانند نوای سُنتی‌اش را به‌روز می‌خوانند قناریان کلامش هنوز جان دارند «صدا صداست که...» پس عمر جاودان دارند کتاب و دفتر از اندیشه‌اش فروغ گرفت چراغ دانش او جلوۀ نبوغ گرفت کتاب، واسطه‌ای بین اوست با این نسل مطهّری، هنر گفتگوست با این نسل خرد، هنوز مرید جنون و مستیِ اوست مرکّب آینه‌دار قلم‌به‌دستی اوست بخوان زمانه! بخوان با رساترین فریاد از او بگو و بخوان باز! هر چه، بادا باد! بخوان به نام بزرگی که آسمانی شد فروتنانه درخشید تا جهانی شد صفای باطنی‌اش غبطه‌آور است هنوز که کوچه باغ نیایش معطّر است هنوز کتاب و سنّت و اجماع و عقل را فهمید رموز تازه‌ای از عقل و نقل را فهمید کتاب و منبر و سجّاده را به هم آمیخت سه رود منشعب از کوه را به دریا ریخت نهال کاشت ولی ریشه را عمیق نشاند به خاک پایۀ اندیشه را عمیق نشاند هزار پنجره را رو به آفتاب گشود -هزار پنجرۀ مستعدِّ کشف و شهود- گشود پنجره‌ها را، وَ با دو بال قنوت خودش پرنده شد و پر کشید تا ملکوت... نسیم، معتکف گوشۀ عبایش بود فرشته، دست به دامان ربّنایش بود تمام دلخوشیِ کوچه و خیابان از نفَس نفَس زدن عطر آشنایش بود در آن شبِ خفقان که سکوت شایع بود درست اوج سحرخیزی صدایش بود تلاش کرد و سرانجام هم نصیبش شد اجابتی که برازندۀ دعایش بود: پیامبر شبی آمد به خواب شیرینش و بوسه زد به لبان مبلّغ دینش و بوسه زد که بگوید جهاد یعنی این سلوک یعنی این، اجتهاد یعنی این نویدبخش شهادت به خواب او آمد به خواب نیمه‌شبش صبح آرزو آمد چگونه می‌شد از آن شور و شوق دم نزند و زود پا نشود، اندکی قدم نزند چگونه می‌شد از تاب و تب نگوید هیچ و از حرارت بر روی لب نگوید هیچ چه خوب شد که -اگر رفت- پیش ماست هنوز هزار باغ پر از گُل از او به جاست هنوز... سپرد دست خدا رشتۀ کلامش را تمام کرد به خون، شعر ناتمامش را @shaeranehowzavi
روزتان مبارک ای بزرگ‌ترین معلم طاغوت‌ستیزی و عدالت‌خواهی و دین‌داری در جهان معاصر. اگر مکتب نورانی انقلاب شما نبود، ما هنوز در جهل مدرن تحمیلی از سوی سران استکبار به‌سر می‌بردیم. @HOWZAVIAN @rajaaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 💠 محمدحسین! تو معلم عاشقی بودی که کسی را رها نمی‌کرد. کافی بود در کسی انگیزه و علاقه را پیدا کنی، آن‌گاه بدون هیچ چشم‌داشتی برایش استادی می‌کردی تا او به رشد برسد... پ.ن: سال‌روز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز گرامیداشت مقام معلم را به همه معلمان عزیز و شاگردان محترمشان تبریک عرض می‌کنیم. ✍️ دکتر رفیع الدین اسماعیلی @HOWZAVIAN
efshagar-toteah_motahari.pdf
3.97M
🔴 کتابخوانی 👆 📙 کتاب کمیاب و افزای "شهید مطهری افشاگر توطئه؛ تأویل «ظاهرِ» دیانت به «باطنِ» الحاد و مادیّت" ✍️ تألیف: مورخ و پژوهشگر فقید، استاد علی ابوالحسنی(منذر) 🔸ناشر: دفتر انتشارات اسلامی ✍️ کتاب حاضر مجموعه ای است تحلیلی، تاریخی و افشاگرانه از بینش و تفکر استاد شهید مرتضی مطهری در مواجهه با خطر و انحراف در دین، که در آثار قلمی، کلامی و رفتار انقلابی آن متفکر شهید، تبلور یافته بود و سر انجام نیز جانش را در راه مبارزه با این خطر از دست داد. ✍️ مؤلف، این پرسش را مطرح می نماید که، ما به عنوان رهیاران آن شهید سعید و ادامه دهندگان راه پر افتخارش چه کرده ایم؟ در جواب می گوید: اگر به راستی از مطهری دم می زنیم و به حق، خواهان تداوم راه او هستیم، بایستی درست، همچون بسیج عمومی ملت در روزهای نخست اشغال لانه جاسوسی و قطع ارتباط با آمریکا، بازو در بازوی هم در جهت آفت زدایی، التقاط زدایی فکر و اندیشه نسل انقلاب از زنگار گرایشات منحرف، بسیج گردیم و این حساس ترین بعد از مبارزه را به انجام برسانیم... 🔸 در بخشی از این کتاب، نویسنده به ستیز علامه شیخ فضل الله نوری (ره) با جریان استعماری - وارداتی ((پروتستانتیسم اسلامی)) می پردازد. 🔸 چاپ دوم کتاب شامل ۴۶ موضوع و ۷ ضمیمه است (که احتمالاً مغایرت هایی با نسخه pdf از چاپ اول آن داشته باشد) 🔸 ضمیمه معروف این اثر نیز، نقدِ تُندِ بر اسلام شناسی است. ✅ مطالعه این اثر ارزشمند به محققان، مورخان و فعالین عرصه فرهنگ، دین و سیاست توصیه می شود. ✍️صفحه شهید رابع @HOWZAVIAN
. 📰دکه‌ی تیترخوانی چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ @HOWZAVIAN
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸اگر فرزندت می‌خواهد طلبه شود، کن🔸 به بچه‌هایتان سفارش کنید که طلبه بشوند؛ این عزت شماست. طلبه شدن، است. خود من تا وقتی که دیپلم گرفتم، بنای آخوند شدن نداشتم. وقتی که کنکور دانشکده فنی دادم، به دلایل سیاسی من را محروم کردند. به ذهنم آمد که جایی بروم که دولت نتواند جلوی من را بگیرد و دیدم هیچ جا جز آخوندی نیست. من فقط برای این آخوند شدم و حالا می‌گویم: اگر اینجا نبودم، کجا بودم؟ فرض کنید من در دانشگاه بودم؛ همکلاسی‌های ما حالا چه کار می‌کنند؟ چه نقشی در جامعه دارند که ما نداریم؟ چه خدمتی می‌توانند بکنند که ما نمی‌توانیم بکنیم؟ طلبه، بهترین خدمت‌ها را می‌تواند بکند. اگر بچه‌تان طلبه شده، به او روحیه بدهید و اگر به این کار علاقه دارد، او را تشوق و ترغیب کنید. اگر فرزندت دلش می‌خواهد طلبه شود، کن؛ او می‌خواهد شود. ——————— ♨️ آغاز شده و رو به است. لینک ثبت نام جهت پذیرش حوزه‌های علمیه 👈 https://b2n.ir/m44978 @HOWZAVIAN @haerishirazi