.
📰دکهی تیترخوانی
از فریب آزادی تا طلب ایران از طالبان
شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
#سواد_رسانه
#مهارت_رسانه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💠 عدالت و پیشرفت الهی
❇️ محصول پیشرفت الهی چیزی جز گسترش و تکامل ابتهاج به قرب نیست. چون تکامل منابع آن محدود نیست، منتهی به تنازع نمیشود. از سوی دیگر، چون مبتنی بر خودبینی و استکبار نیست، منتهی به استکبار حق نیز نمیگردد. افزایش قدرت در پیشرفت الهی، به مفهوم توسعه تعهد و احساس بندگی و عبودیت است که به دنبال خود، گسترش ایثار و تعاون را نیز میآورد.
✴️ در این پیشرفت، «دنیا» ابزار تقرب است، و چون هدف، گسترش ابتهاج است، دنیاپرستی در آن جایی ندارد. اگر اساس انگیزش انسانی حرکت به طرف دنیای بهتر باشد، میلی پیدا نمیشود که انسان با تکیه بر آن، به فداکاری در دنیا و احترام به حقوق دیگران اقدام کند.
📖نشریه دیده بان شماره 40
#عدالت_پیشرفت
#تقرب_الهی
#توسعه_بندگی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
@didebane_andisheh
.
استکبار جهانی در نقاب سکولاریسم
✍️زينب نجیب، عضو تحریریه مجتهده امین
[1] امروزه برای جدایی دین از سیاست تلاشهای مضاعفی صورت میگیرد. البته این صدایی است که عمدتاً از حنجرهی مستبدان عالم به گوش میرسد. آنها با تفسیر دین بهزعم خویش، سعی میکنند دایره حضور دین در زندگی بشر را کوچک و کوچکتر کنند و محدودهی آن را به مسائل شخصی و فردی کاهش دهند. چراکه دین اسلام بهحق قدرتی است در مقابل آنها. دینی که برای همه ابعاد زندگی انسان برنامه دارد و هدف و غایت خداوند از آفرینش انسان را حاکمیت تفکر توحیدی، نفی عبودیت از غیر خدا، اقامه عدل، مبارزه با استبداد و استکبار، تحقق کرامت انسانی و تعظیم شعائر دینی تعریف میکند و برای احقاق همه اینها با حکمت خود قوانینی وضع نموده است. مسلماً چنین دینی حریفی تمامعیار در مقابله با طواغیت عالم است. لذا دشمنی با چنین دینی آشکار است، اما این دشمنی نه از جنس نفی کامل آن، بلکه به سبک حداقلیکردن آن یا بهعبارتی قطعِ دست قدرتمند آن یعنی سیاست است. اگر سیاست از دین گرفته شود چیزی جز کنج محراب برای تنفس آن نمیماند و این دین چگونه میتواند ادعای عبادت پروردگاری حکیم را داشته باشد؟ حالآنکه عقل، میداند، پروردگاری، شایستهی پرستش است که کمال مطلق باشد و چنین خدایی منهای حکمت دیگر خدا نیست. دینی که غایتش فقط نمازی با رکوع و سجود ظاهری باشد و سی روز گرسنگی و یکعمر دغدغهی طهارت، اما ابایی از تنفس و حیات زیر سایه دشمن و مستکبر نداشته باشد؛ چگونه میتواند ادعای «اتمَمتُ» و «اَکمَلتُ» بر زبان جاری کند؟ آیا وضوی چنین دینی آببازی نیست؟
[2] «آنچنانکه در طول تاریخ شاهد هستیم سیرهی همه انبیای الهی و ائمه معصومین حاکی از آن است که ایشان در جهت تحقق حکومت حق کوشیدهاند و در دورههایی حکومت را از دست طاغوت زمانشان گرفته و خود عهدهدار آن شدهاند» (سید روحالله موسوی خمینی،البیع،ج2،ص617) اصرار فرستادگان خدا در تشکیل حکومت چیزی نیست که برکسی پوشیده باشد و نفی آن نفی تاریخ است اما باز شاهد آن هستیم که برخی در آثار، نوشتهها و گفتارهای خود در آن تشکیک میکنند و در تلاش برافراشتن پرچم سکولار برمیآیند. اینان دلایلی مطرح میکنند؛ از آن جمله که میگویند؛ در رسالت اسلام امور حکومتی در نظر گرفته نشده است...
#ادامه_دارد
🔗متن کامل در صفحه نویسنده
#جهاد_روایت
#پویش_نوشتن
#افکار_بانوان_حوزوی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
@AFKAREHOWZAVI
#طنز
عزیز نسین یک دسامبری مغرور بود
✍️ سمیه رستمی
عزیز نسین طنزپرداز یک دسامبری مغرور و شگفتانگیز بود. البته این اسم مستعارش بود. اسم اصلیاش مِحمَت نصرت بود. برخلاف همه که بچهننه میشوند، او بچهبابا بود و اسم پدرش که «عزیز» بود را انتخاب کرد.
«نسین» به ترکی یعنی «تو چه کارهای؟!» یا «تو چی هستی؟!». پدر عزیز نسین برایش مقدار معتنابهی ارث؛ از فقر باقی گذاشت. همین ارثیه بعدها دستمایه اصلی طنزهای وی شد.
پس به او حق بدهید که بخواهد نام پدر را زنده نگاه دارد. حاصل این ارثیه هنگفت ۱۰۰کتاب شد که به ۳۰ زبان ترجمه شد.
در ایران نیز هر کسی یک اپسیلون داعیه روشنفکری داشته باشد، باید کنار کتابهای جوجو مویز و سمفونی مردگان و بیگانه کامو، حتماً حتماً کتاب «برهای که گرگ شد»، «پخمه» و «برید کنار سوسیالیسم داره میاد!» را خوانده باشد و گهگاه از وی نقلقول کند گاهوبیگاه با ربط و بیربط یک داستان از این نویسنده خفت کند و بچپاند لای صحبتهایش.
البته که پر بیراه هم نگفته است. با کمی اغماض میشود فرهنگ و سیاست و اجتماع دو کشور دوست و برادر یعنی ایران و ترکیه را خواهر برادرناتنی از مادر سوا از پدر جدا دانست که مشترکاتی دارند. همین مشترکات موجب شده نویسندگانی مثل ثمین باغچهبان و شاملو و چند نفر دیگر وظیفه خودشان بدانند که آثار عزیز نسین را ترجمه و راهی بازار نشر کنند.
العهده علی الراوی، راوی یعنی همین ویکیپدیای خودمان که گفته....
ادامه در لینک زیر
http://dtnz.ir/?p=318012
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
👈اگه دنبال آموزشهای #سواد_رسانه و #جنگ_رسانهای میگردی!
👈اگه دنبال شناخت بیشتر #یهود و #صهیونیسم هستی!
👈اگه میخوای به #تحلیل های به روز در #جنگ_شناختی دست پیدا کنی!
👈اگه فکر میکنی توی #جنگ_ترکیبی دشمن، نیاز هست بیشتر #آموزش ببینی!
توی کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرج نژاد 🌱 🔗عضو شو 🌱
#جهاد_روایت
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#با_کاربران
عدم رسیدگی مسئولان دولتی و مجلس و دستگاه قضائی به مسئله خودرو، صد برابر بیبیسی و اینترنشنال ضد انقلاب تولید کرده است.
فقط همین یک قلم کافیست...
باقی کارها بماند.
#خودرو
#اقتصاد
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#گزارش | #اختصاصی
▪️ استاد محدثی در گعده نویسندگان باشگاه فکرت؛
✔️ فکر کردن را از علامه مصباح آموختیم
♦️ عناوین مهم سخنان حجت الاسلام جواد محدثی در دومین گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی:
🔸 من از شاگردان مرحوم علامه مصباح بودهام و حقیقتاً باید بگویم که فکر کردن را از ایشان آموختیم.
🔸 دور هم بودن و نقد و بررسی مقاله و نوشته در رشد قلمی انسان چه از نظر تکنیکی و چه محتوایی کمک شایان توجهی می کند.
🔸 از اول انقلاب با نشریات بسیاری همکاری داشتهام که شاید بالغ بر پنجاه نشریه باشد و مجموع مقالاتم تا امروز بیش از 3 هزار مقاله بوده با این توضیح که برخی یادداشت کوتاه بوده و برخی دیگر در زمره مقالات تفصیلی به شمار می رفتهاند و با این وجود هنوز هم مشغول نوشتن هستم.
✍️ پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
#جهاد_روایت
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔴 بیزاری نجستن از گناهکار هم تفریط است
✍️ محمدصالح مشفقیپور
🔸 اگر بیزاری جستن «به صورت مطلق» از گناهکار افراط است که هست، بیزاری نجستن از گناهکار «به صورت مطلق» هم تفریط است.
🔻مایه تأسف اینکه در هر دو سوی این افراط و تفریط، نمایندگانی منتسب به رهبر انقلاب هم عرض بیان می کنند!
🔻 کلامی خطاب به معممین و عزیزان بزرگوار ! اگر قرار است نظر دین را بگویند، دین صاحب دارد.
🔻سکوت بهتر نیست از نادانسته گفتن؟
🔻اما اگر قرار است اظهار نظری بکنند ابتدا کمی مطالعه بفرمایند!
برای نمونه به کتاب وسائل الشیعه، چاپ آل البیت(ع)، ج۱۶، بخش امر به معروف و نهی از منکر مراجعه کنند:
👈 باب 6 بابُ وُجُوبِ إِظْهَارِ الْکَرَاهَةِ لِلْمُنْکَرِ وَ الْإِعْرَاضِ عَنْ فَاعِلِهِ.
👈 باب7 بَابُ وُجُوبِ هَجْرِ فَاعِلِ الْمُنْکَرِ وَ التَّوَصُّلِ إِلَی إِزَالَتِهِ بِکُلِّ وَجْهٍ مُمْکِنٍ.
👈 باب 8 بَابُ وُجُوبِ الْغَضَبِ لِلَّهِ بِمَا غَضِبَ بِهِ لِنَفْسِهِ.
👈 باب18 بَابُ وُجُوبِ حُبِّ الْمُطِیعِ وَ بُغْضِ الْعَاصِی وَ تَحْرِیمِ الْعَکْسِ.
👈 باب37 بَابُ تَحْرِیمِ مُجَاوَرَةِ أَهْلِ الْمَعَاصِی وَ مُخَالَطَتِهِمْ اخْتِیَاراً وَ مَحَبَّةِ بَقَائِهِمْ.
👈 باب38 بَابُ تَحْرِیمِ الْمُجَالَسَةِ لِأَهْلِ الْمَعَاصِی وَ أَهْلِ الْبِدَعِ.
#جهاد_روایت
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN