.
دعوتید به کوتاهنویسی در سکوی اجتماعی ایرانی👇👇
🌐 https://virasty.com/r/Ar4
سلام حضورتون رو به ویراستی خیر مقدم عرض می کنم
فضای خوبی برای تبادل دیدگاه است
#پویش_نوشتن
#تولید_داخلی
#سردبیر #نویسندگان_حوزوی
📝 نتونستم ازشون عکس نگیرم و ازشون حرفی نزنم.
یه نگاه به شرق و غرب عالم بندازید...
نوجون ها مشغول چه کارهایی هستن و چه افکاری دارن ؟؟
📍این هنر انقلاب اسلامیه، هنر تولید نرم افزار خدمت، برای سلوک فردی در بستر اجتماع
🙌 مسجد مقدس جمکران - شب جمعه -۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
✍️ روایت محمدرضا آقازاده از جمکران
#تشکیلات
#عصر_ظهور
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🌱 شما هم روایت خودمانی خودتان را
برای ما ارسال کنید @rahil1357
#تبریک
✨السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّه
✨السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ فَاطِمَةَ وَ خَدِیجَة
✨السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِین
✨السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْن
✨السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ وَلِیِّ اللَّه
✨السَّلامُ عَلَیْکِ یَا أُخْتَ وَلِیِّ اللَّه
✨السَّلامُ عَلَیْکِ یَا عَمَّةَ وَلِیِّ اللَّه
✨السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَر
✨یا فَاطِمَةُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّة
🌸 فَإِنَّ لَكِ عِنْدَ اللَّهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ
#اهل_بیت_طاهرین
#حضرت_معصومه (س)
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
♦️ لطفاً از دشمن یــاد بگیرید!
✍️ حسین کاوه
توی این دنیا فقط حدود یک میلیارد و خوردهای مسلمان داریم که فقط حدود سیصد میلیونش شیعه هستند که فقط حدود چهارصد هزارشون روحانی هستند که فقط حدود دویست هزارشون توی حوزههای ایران هستند اون وقت برخی گلوگاههای رسانهای این کانون حساس رو دادن دست یک عده کم سواد بدون تخصص!
#حوزه_علمیه
#فضای_مجازی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#نقد #قلمدون (6)
📌چرا کانون نویسندگان حوزوی اصرار بر نوشتن میکند!
📒ما دنبال ریشه تبلیغ ناکامل و نادرست هستیم
✍️ نوشتن با هویت حوزه علمیه عجین است؛ اما آنچه در واقع میبینیم در سیاستگذاریها و ریلگذاریهای تبلیغی هیچ جایگاهی ندارد.
🔻البته این «نبود تحرک» عللی دارد که یکی از آنها ننویسنده بودن خود مدیران و مسئولان حوزه و قانوننویسان حوزه است؛ فقط قانون مینویسند. ای کاش نویسندگی میدانستند تا درباره نویسندگی هم قانون مینوشتند.
#سواد_رسانه
#مهارت_رسانه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
May 11
🔸دختران تمدنساز
✍ عباس بابائی
پیامبر با آن قلب نازک و مهربان در حال شنیدن یک تراژدی واقعی بود؛ «یا رسولالله! دختر چهار سالهام را در دوران جاهلیت درون چاله انداختم؛ وقتی روی صورتش خاک میریختم، مقداری صورتم خاکی شد. همانطور که با دستان کوچک و پرمهرش خاک از رخسارم میزدود، گفت: «پدر گناهم چیست که مرا میخواهی بکشی؟!»
این قصهی تلخِ یکی از هزاران دختری بود که قبل از اسلام از حق حیات محروم گشتند و با دستان پدرانشان مظلومانه زندهبهگور شدند!
صدها سال بعد قصهی دخترکان عالم با رنگ و لعابی زیبا اما واقعیتی تلختر از جاهلیت اولی ادامه یافت؛ جاهلیت مدرن!
قبر کوچک میلیونها دختر، آغوش گرم مادرانشان شد؛ بسیاری از ایشان با شعارهای فریبندهی سرمایهداران، به عنوان نیروی ارزان کار وارد کارزار با مردان شدند؛ کار با آنان بود و سود سرشار از آنِ دیگران! عدهای هم برای رسیدن به «آزادی»، ناخواسته در بند هوسهای دیگران افتادند و تمام زیبایی و اعتبارشان را در کوچه و خیابان حراج کردند و نهتنها قید بردگی پاره نکردند، بلکه «زندگی» را هم از دست دادند.
عدهای دیگر که در ظاهر فرهیخته و هنرور مینُمایند، مدلی شدند تراشیده، برای تبلیغ متاع ناچیز دنیای دنیامداران و ابزار فشاری شدند سرتراشیده، در دستان پلید استکبار که داشتههای ملتشان را به ریشخند گیرند و نداشتههای مستکبران را به مستضعفان غالب کنند!
در این میان اما اسلام ناب برای تربیت «دختر تمدنساز» وارد کارزار شد؛
پيامبر مهربانیها در تعریفشان فرمود: «دختران چه فرزندان خوبى هستند! انسانهاى لطيفى كه آماده انجام امور پدر و مادر خود بوده و انسگيرنده، بابركت و نوازشدهنده هستند.»
«فاطمه دختر موسی بن جعفر» ، با دانشی شگرف، نگاهی پربصیرت و معنویتی مثالزدنی، طلایهدار «مکتبی انسانساز» شد و مسیری به بلندای تمدناسلامی را از مدینه تا قلب ایران پیمود.
«کوثر وجودش» چنان کویر قم را حاصلخیز نمود که ثمرات والایش، حائری و بروجردی و خمینی و بهجت و خامنهای و نصرالله و زکزاکی شد.
آن «ستارگان درخشانی» که از خورشید تابان او نور گرفتند و ظلمت پهلوی را دریدند و بستر ظهور و طلوع خورشید عظمای ولایت را در قامت انقلاب شکوهمند ملت آماده کردند.
چشمهی زلال معارف ناب این دختر، دیرزمانی است که تشنگان اندیشه و معنویت را در سراسر عالم بشریت سیراب میکند و نیکالگویی است برای قدکشیدن هر دختری که میخواهد بر نردبان شکوه و جلال، سر به آسمان ساید.
این دنیا با همهی بزرگیاش، تاب وسعت وجودیاش را ندارد و باید در سرای دیگر به عمق عظمتش در ذیل کلام جدش رسید که فرمود: «زنى از فرزندان من در قم از دنیا مى رود که اسمش«فاطمه دختر موسى» (علیهالسلام) است و به شفاعت او همه شیعیان من وارد بهشت مى شوند.»
امروز نه تنها تمام عالمان و فرهیختگان و بزرگان، بلکه تمام عالمیان بایستی با افتخار خطاب به این بانوی باوقار، کلام برادر بزرگوارش را زمزمه کنند: «یا فاطمة اشفعی لی فی الجنة.»
#بانوی_کرامت
#دختران_تمدنساز
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✅ مرز دیپلماسی التماسی با نرمش قهرمانانه
✍️ محسن مهدیان
رهبرانقلاب در دیدار با مسوولات وزارت خارجه به شاخص های سیاست خارجی موفق اشاره کردند و بر سه واژه تاکید داشتند: "عزت"، "حکمت"، "مصلحت"
"عزت" را فرمودند نفی "دیپلماسی التماسی". "حکمت" را به "عقلانیت" ارجاع دادند و "مصلحت" نیز "انعطاف برای عبور از موانع".
واقعیت اینست که فاصله "دیپلماسی التماسی" و "انعطاف اصولی" یک مرز باریک است که اگر مراقبت نشود، "خطای برداشت" حاصل می شود. چرا؟ چون ممکن است هردو در ظاهر و برداشت اولیه یکسان به نظر برسند. به همین دلیل فرمودند که سالها پیش به نرمش قهرمانانه اشاره کردم اما برخی در داخل و خارج دچار خطا شدند.
🔻اما این برداشت خطا چیست؟
دو برداشت خطا در نسبت ایندو مفهوم ممکن است شکل بگیرد که اتفاقا در تاریخ سیاسی کشور دارای مصادیق فراوان هستند.
گروه اول کسانی هستند که با ایستادن بر عزت از هرگونه انعطاف پرهیز می کنند و با یک آرمانگرایی توهمی تصور می کنند مصلحت صرفا عافیت اندیشی و محافظه کاری است. این گروه چون توان واقع بینی ندارند، قدرت حل مساله پیدا نمی کنند و قهرا بعد از مدتی یا دچار یاس وافسردگی می شوند و یا گرفتار انحراف و از اساس منکر آرمان می شوند.
اما گروه دوم واقع گراهائی هستند که آرمان را رها می کنند و حل مساله را صرفا در عبور از هویت و شخصیت ایرانی- اسلامی شان می بینند. این جریان نیز گرفتار انحراف و به سرعت به انهدام هویتی میرسند.
🔻اما جمع ایندو چگونه است؟
فرض کنید دو پدر با خطای فرزند نوجوان شان مواجه شوند. پدر اول دغدغه تربیت ندارد و از کنار آن به سادگی می گذرد. اما پدر دوم که نگران فرزند است تصمیم می گیرد به روش غیرمستقیم فرزند را متوجه خطا کند. ظاهر هر دو اینست که مقابل خطای فرزند سکوت کردند اما میان ایندو کاملا تفاوت است. رفتار پدر اول از سر تسامح وتساهل و کنار آمدن با خطای فرزند است و رفتار پدر دوم از سر مدارا و مراعات برای اصلاح فرزند.
راز نرمش قهرمانانه همینست؛ انعطاف در مسیر برای رسیدن به هدف اصلی نه رها کردن آن. راز نرمش قهرمانانه در مصلحت از سر خردورزی و عقلانیت است برای رسیدن به عزت.
✅با این توضیح مرز نرمش قهرمانانه و دیپلماسی التماسی در خروجی ایندو است. اگر ثمره نرمش قهرمانانه عزت و هویت حقیقی بود، مصلحت حکیمانه است و اگرنه ذلت است و دون عقلانیت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💐 خواهر عشق
این زن که خاک قم به وجودش معطر است
تکرار آفرینش زهرای اطهر است
تکرار آفرینش افلاک بر زمین
تکرار آفرینش عرش مصوّر است
این جلوۀ فرشته صفت این شکوه غیب
بر خاک مینشیند و از خاک برتر است
دست سخاوتش پر از آمال دوستان
چشم محبتش به غریبان مضطر است
همشیرۀ شقایق و همراز رازقی
با آفتاب مشرقی عشق خواهر است
این زن که از نیایش او مست عالماند
معصومه است مریم آل پیمبر است
#پروانه_نجاتی
#حضرت_معصومه
#توفیق_ارادت
@shaeranehowzavi
🔸جنس غیر منطقی
✍ علیرضا مکتبدار
📌در تقرب به خداوند اصلا جنس و جنسیت مطرح نیست چون جنس و جنیست آفریده خود خداوند است و خداوند همه آفریدگان خود را دوست دارد.
📌 اساسا خداوند، مثل برخی انسانها، جنس بد تولید نمیکند. همه اجناسی که خداوند آفریده است، عالی هستند و در دستگاه آفرینش خداوند، جنس متوسط و داني (پست) وجود ندارد. با این حساب، شاید وجود نوع حقیقی و نوع اضافی هم در این ساختار بیمعنا باشد.
📌بهنظر، هر آنچه که آفریده خداوند است، تحت تنها یک جنس و یک ماهیت گنجانده میشود (برخلاف نظر منطقدانان که اجناس و ماهیات متنوع برای موجودات قائلند) و آن ماهیت «آفریدهشدگی» است.
📌همه چیز جز وجود فرازمند خداوند، زیر چتر مخلوقیت قرار میگیرد، پس جنس و جنسیتهای مندرآوردی و ساختگی که شاکله ذهن بشر آن را برای تسهیل درک روابط بین أشیاء پدید آورده است، در دستگاه آفرینش خداوند و در مسیر نزدیکشدن به او جایگاهی ندارد.
📌جنس زن و جنس مرد، از آن بافتههای ذهن بشر از دیرباز تاریخ تاکنون بوده است. شاید «عقل مذکر» بیشترین تأثیر را در این مرزبندی ایفا کرده باشد.در دوران نوگرایی و با ظهور نهضت فریبای طرفداری از حقوق زن، به ظاهر تلاش شد تا این مرزبندی کمرنگ شده و از بین برود، اما آنچه کمرنگ شد، مرز میان جنسیتها بود و نه جنسها. هنوز هم باور به دو جنس از نگاه مادی وجود دارد که تلاش میکند بر اساس طرد جنسیت و حرکت در مسیر ایجاد برابری یکی از دو جنسیت با دیگری، به نوعی دیگر، جنسی را تا درجه جنسی دیگر برکشد.
#زن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
#با_کاربران
دغدغه خوبی دارید
من خودم مبلغ هستم، واقعا توان نوشتن خاطره و یا متن تبلیغی برای مخاطبانم رو ندارم.
مأجور باشید
چرا می ترسیم؟!
اکثرا والبته نه همه واقعا میترسیم!!
منبری و مداح از این ترسیدن که سال دیگه بهش منبر و میکروفون ندن،امر به معروف و نهی از منکر نکرد...
بلاگر مذهبی از این ترسید که دیگه ممبر نگیره،
مسئول جمهوری اسلامی ازین ترسید که دیگه رأی نیاره...
کاسب ازین ترسید که مشتریش بپره
همگی ترسیدن و ترسیدیم و می ترسیم برای ....
اما هیچکس از خدا نترسید...
آیتالله بهجت ره؛
اگر ما با تقوا باشیم و خداترس، همه موجودات عالم از ما می ترسند و حساب میبرند از بنده مومن
درد را میدانیم ولکن علاج نمی کنیم...
🔗معرفی سکوی تولید محتوای نویسندگان حوزوی: 😊 صفحه لبخند قلم
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#گزارش_تصویری | #گعده
▫️چهارمین یکشنبهی مهارتی_تحلیلی فکرت؛
💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی
✔️ برادران و ✔️ خواهران
🎙یادداشتخوانی، هماندیشی آزاد درباره فرم و محتوا
🔻 فرصتی برای تبادل نظر درباره مهارتهای یادداشتنویسی تحقیقی و اندیشهای
با همکاری
🖌مدرسه فکرت
🖌 باشگاه فکرت
🖌 تحریریه عصر زنان
🖌 تحریریه نویسندگان حوزوی
وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت |
#سواد_رسانه
#مهارت_رسانه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN