eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.4هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
443 ویدیو
170 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
📗 یه کتاب داره به اسم . نَقل شده یه بار که دعوت شده بود به یه مجلس، میزبان برای احترام گفته بود: سلامتی صاحب گناهان کبیره صلوات. می‌گن ایشون فرمود: من کتاب به اسم قلب سلیم هم دارم؛ چرا نگفتی صاحب ؟ 📙داستان من و حجت‌الاسلام مرتضی مروی با این کتاب هم همین شده. مثلاً دوره قبل که مرتضی نامزد انتخابات شده بود، به شوخی گفتم: حالا اگه رزومه‌ت رو نگاه کنن، برای این کتاب حتماً بهت رأی می‌دن! 📘ولی برای ما ، این حرف‌ها مهم نیست؛ چون ما از خدا می‌خواهیم بتونیم یه کاری برای حل مسائل نوجوانان بکنیم. چند سال پیش، یه طرح پژوهشی در تصویب شد، برای شناسایی مهم‌ترین مسائل تربیتی نوجوان‌ها و تبیین "مواجهه تربیتی با پیشگیری و درمان" این مسائل. کتاب خلوت ناامن یکی از محصولات همون طرحه. 📕ماجرای سهیم شدن من در این کتاب، اینه: بعد از آماده شدن متن اولیه، معاونت پژوهش مؤسسه متن رو برای بازبینی و ویرایش ساختاری-محتوایی به من سپرد. موضوع برام مهم بود و شروع این دغدغه ذهنی، به چند سال قبل از اون تاریخ و یه# تبلیغ_دانش_آموزی برمی‌گشت. بعد از بررسی، پیشنهاد دادم علاوه بر بازنویسی متن، بخش‌هایی هم بهش اضافه بشه. پذیرفته شد و دست به کار شدم. به خودم که اومدم، متن ۳۰ هزار کلمه‌ایِ مرتضی، ۶۰ هزار کلمه شده بود. مرتضی که متن نهایی رو دیده بود، خودش بزرگوارانه پیشنهاد داده بود که اسم فلانی هم به‌عنوان نویسنده بیاد؛ چون دقیقاً نصف مطالب رو او نوشته. @rajaaei_ir @HOWZAVIAN
💢 حواس‌پرتی؛ تهدیدکننده نسل عصر رسانه ✍️ ابراهیم شریفی، پژوهشگر اخلاق و رسانه نسل رسانه, نسلی غرق در خدمات و محصولات دنیای دیجیتال اند که اخلاق و رفتارشان کاملاً با نسل‌های قبل متفاوت است. نسلی که از دیدگاه خانم دکتر نصیری پژوهشگر عرصه رسانه: «طبقه‌بندی اطلاعات و سلسله‌مراتب موضوعات معنای سنتی خود را از دست داده‌اند و نمی‌توانند برای بسیاری از آداب و رسوم رفتاری و اجتماعی معنای واقعی پیدا کنند.» و بیشترین خصیصه ای که می توان در آنها یافت دو نکته است؛ کمال‌گرایی و کم‌حوصلگی که هر دو از نتایج دیجیتالی شدن مغز برای مردمان خصوصا جوانان این عصر است. روانشناسان در بررسی های رفتاری این نسل به این رسیده اند که تکنولوژی های دیجیتال در حال تربیت نسلی و است که توجهش جای تمرکزش را گرفته است. و نکته کلیدی اینجاست که نسلی که در مدل بازاری «توجهت را بده اطلاعات را بگیر» اسیر شده است و نمی‌داند نتیجه داشتن اطلاعات بدون تمرکز می‌تواند ورود به تونل باشد. این حواس پرتی ها نمودش در جریان مغلوب شدن افراد در برابر اخبار رسانه ها مشاهده می شود چون رسانه‌ها از طریق مدیریت افکار عمومی، به فریب اذهان مردم می‌پردازند و اخبار را آن گونه که دوست دارند به گوش مخاطبان‌شان می‌رسانند. به عبارت دیگر رسانه‌ها، ابزار اقناع عمومی را در دست دارند و از آن جایی که همه‌ی مردم به آن دسترسی دارند، می‌توانند مردم را تحریک به خرید محصولی خاص و یا گرفتن یک تصمیم بزرگ کشوری کنند. لذا در عصر رسانه باید با آگاهی بیشتری قدم برداریم و مسلح به باشیم که راهگشاست. @HOWZAVIAN
. همسایه! سایه‌ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد وقتی انیس لحظه تنهایی‌ام توئی تنها دلیل اینکه من اینجایی‌ام توئی ◾️فرا رسیدن سالروز رحلت حضرت معصومه سلام الله علیها را تسلیت عرض می کنیم. (س) @HOWZAVIAN
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | «گدایی خالصانه» ▪️بیانات مرحوم آیت الله مصباح (قدس سره) در باب مقام و جایگاه سلام الله علیها @mesbahyazdi_ir @HOWZAVIAN
❇️ حدود اختیارات حاکم اسلامی ✍️احمد جهان بزرگی ✅ ولایتهای 9 گانه امام معصوم ع برای اداره جامعه عبارتند از: 1️⃣ ولایت در پذیرش: یعنی اینکه غیرازامام معصوم ع کس دیگری نباید درجامعه مورد رجوع قرارگیرد. از کوچکترین مسائل مانند پیدا شدن یک پول درجامعه تا بزرگترین مسائل مانند جهاد، ولایتش از آن امام معصوم ع است. و دلیل بر این ولایت آیه شریفه «اطیعواالله و اطیعواالرسول و اولی الامر منکم» است که علامه طباطبائی در المیزان و در ذیل آیه، هم مطلق بودن ولایت ائمه، در همه چیز، را ثابت می کند و هم عصمت ائمه را از آن استنباط می نماید. 2️⃣ ولایت در فتوا: ولایت در صدور احکام شرعی فرعی. یعنی فتوا در مورد اینکه قمار حرام است. خوردن گوشت ماهیهای بدون فلس حرام است. نماز واجب است و مانند اینها. 3️⃣ ولایت در تعیین مصادیق موضوعات: تعیین مصادیق موضوعات احکام در وهله اول برعهده مکلف است. توضیح اینکه وقتی امام معصوم ع می فرمایند : قمار حرام است. قمار موضوع است، حرمت حکم است و مواردی همچون: شطرنج، تخت نرد، پاسور، بیلیارد و موارد دیگر مصداقهای موضوع قمار می باشند. ویا زمانی که امام معصوم ع می فرمایند: فقط گوشت ماهی فلس دار حلال است. گوشت ماهی فلس دار موضوع است و حلال بودن حکم آن می باشد و مواردی مانند: ماهی سفید، قزل آلا، کپور، سفره ماهی، کوسه و غیرو از ماهیها مصداقهای موضوع محسوب می شوند. پس زمانی که مکلف به این نتیجه می رسد که مثلا کوسه فلس دارد (که یا باید خود بعینه دیده باشد و یا دو شاهد عادل آن را گفته باشند)، خوردن گوشت کوسه بر او حلال است حتی اگر دیگران و مراجع هم به آن نرسیده باشند و قس علی هذا بر عکس آن در ماهی هائی که فلس ندارند. مثال دیگر : اگر مطلف بداند یک شیئ خوراکی نجس شده است و همه مردم و مجتهدان بگویند طاهر است، خوردن آن شیئ بر او حرام است. اما، با همه این تفاصیل، اگر برای مطلف تعیین مصداق موضوعی با مشکل مواجه شد، باید به متخصصین امر مراجعه کند. اگر اختلافی میان متخصصین در مورد مصداق مورد نظر وجود نداشت و از طریق نظرات آنها به اطمینان رسید، بر اساس نظرات آنها عمل می کند. اما اگر میان متخصصین امر اختلاف نظر وجود داشت، به نظر هر دسته که اطمینان نمود، به نظر آنها عمل می کند. اما در صورتی که به نتیجه نرسید، این بر عهده امام معصوم ع است که در خصوص حلال یا حرام بودن آن مصداق نظر بدهد. مثال: فردی در خصوص این که «آیا ماهی اوزون برون فلس دارد یاخیر؟» خود تشخیص نمی دهد و به متخصصین حیوانات آبزی مراجعه می کند، عده ای از متخصصین می گویند : «دارد» و عده ای می گویند:«ندارد». در چنین حالتی اگر متحیر است و به گفته هیچیک از طرفین نمی تواند اطمینان پیدا کند، باید به امام معصوم ع مراجعه کند و از او نظر خواهی کند و بر امام معصوم ع است که تعیین مصداق نمایند. 4️⃣ ولایت در قضاء: یعنی ولایت در صدور حکم در اختلافات و مخاصمات. قضاوت در میان مردم بر عهده امام معصوم ع می باشد. ادامه دارد... @HOWZAVIAN
🔲 بانوی عشق و انتظار ✍️ نجمه صالحی سلام شهپر عفت! نمی‌دانم هنگام خواندن نامه برادرت چه حسی داشتی! برق اشک شوق هنگام دیدار دستخط برادر را در چشمانت تصور می‌کنم. لحظه دیدار خواهر و برادر را که تصور می‌کنم، قند در دلم آب می‌شود؛ اما نشد که بشود... تو همچو بانوی صبر زینب (س) بودی برای برادرت! بانو جان! اینکه نامه برادرت از مرو به دست تو رسید و خطاب نامه تو بودی نشان می‌دهد، امام زمانت تو را از بین هفده برادر انتخاب کرده است و یقینا گوهری در تو یافته که از بین سی و پنج گل باغ موسوی، تو را گلچین کرده است. بانوی پیشتاز! تو مدیر و مدبر بودی و سرپرستی کاروان مسافران سوی ایران را به تو سپردند. کاش حمله ای در ساوه اتفاق نمی افتاد! کاش حضورت در قم طولانی‌تر می‌شد! کاش در اوج جوانی‌ات،قمی‌ها از فقدانت محروم نمی‌شدند! اینکه پایان قصّه انتظار تو وصال نبود، شاید حکمتی دارد،اما تا دنیا دنیاست تو آموزگار منتظران خواهی بود!! اینکه بزرگترین حوزه عالم تشیع در جوار مرقد توست نه خراسان خود معمایی است!! خدا را شکر همسایه‌ات هستم!! کوچک شما هم نام مادرت نجمه خاتون! 🥀یا فاطمه اشفعی لنا فی الجنه🥀 @HOWZAVIAN
🔆 به بهانه حکم آغاز دوره‌ی جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی رهبر انقلاب ✔️ ضرورت توجه به ابزار خط مشی‌گذاری داوطلبانه در فرهنگ ✍️ مجید نقدی، دانشجوی دکتری فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم(ع) اهتمام به حوزه سیاست گذاری فرهنگ، یکی از ماموریت های اصلی در حکم مقام معظم رهبری به شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد. معظم له در این حکم می فرمایند: «مأموریت شورای عالی انقلاب فرهنگی، از آغاز، ساماندهی به وضعیت فرهنگ و دانش در کشور، و سیاست‌گذاری در این دو مقوله، و هدایت دستگاههای متصدی آن به سمت ارزشها و هدفهای انقلاب، و برآوردن نیازهای فکری این دستگاهها و ظاهر شدن در نقش قرارگاه فرهنگی کشور بوده است.» ایشان ساماندهی به وضعیت فرهنگ و دانش و نقش هدایت گری دستگاههای متصدی امور را، بخشی از وظیفه سیاست گذارانه این شورا می دانند. حال سوال این است که نهادها و سازمان های فرهنگی از چه ابزار خط مشی گذاری در سامان دهی به وضعیت فرهنگی و ایفای نقش قرارگاهی خود استفاده کنند؟ ابزار خط‌مشی گذاری؛ وسایل یا تدابیر واقعی و عینی را گویند که دولت ها در مرحله اجرا، از این ابزار استفاده می کنند. انتخاب ابزار غالباً هم، به اندازه انتخاب خود خط‌مشی و سیاست گذاری کلان، بحث برانگیز است. وظیفه خط‌مشی‌گذارانه سازمان ها و نهاد های فرهنگی، انتخاب درست یک یا ترکیبی از چند ابزار متناسب با مسئله فرهنگی روز کشور است که در این انتخاب باید محدودیت‌ها و قابلیت‌های هر مقوله از ابزارهای خط مشی گذاری و همچنین پیامدهای ناشی از به کار گیری آن‌ها را مدنظر قرار داد. ابزارهای خط مشی گذاری، درجات مختلفی از اثربخشی، کارآیی، برابری، مشروعیت و حمایت سیاسی دولت ها را دارند که انتخاب مناسب آن‌ها منجر به خلق موقعیت های اثر گذار در حل مسائل فرهنگی و اجتماعی می شود. این ابزارها در مقیاسی مبتنی بر میزان «اجبار قانونی» و «داوطلبانه» درجه بندی که در آن «خودتنظیمی» یا ابزار های داوطلبانه به عنوان حداقل اجبار و «مالکیت عمومی» به عنوان حداکثر اجبار در نظر گرفته می شود. با نگاهی آسیب شناسانه، تمایل غالب سازمان ها و نهادهای سیاست گذار فرهنگی کشور، در بکارگیری ابزارهای خط مشی گذاری، بر اساس «اجبار قانونی» و دستورکار می باشد. در این تفکر(رویکرد نهادی) بیشترین اصالت در اجرا، دستورکار از بالا به پایین، مداخله حداکثری و نحوه تعامل با مساله تابع فرآیند دستورکاراست.در واقع این فرآیند دستورکار است که خط مشی فرهنگی را تحت تاثیر قرار داده و بشدت مبتنی بر نوعی بروکراسی فرسایشی، ساختارگرایی، هزینه های بالا و دستوری می باشد. اما نقطه مقابل این نگاه، که می تواند نقش تبیینی و اقناعی در حوزه فرهنگ داشته باشد، رویکرد تقویت ابزارهای داوطلبانه خط مشی گذاری فرهنگی است که اغلب به شکل داوطلبانه و همدلانه به مرحله اجرا رسیده و دولت یا سازمان ها می توانند توسط این ابزار ، بسیاری از مشکلات عمومی را حل و فصل کنند. به عنوان مثال اولین مجموعه از ابزارهای داوطلبانه که دولت و نهاد های فرهنگی می‌تواند در اجرای خط‌مشی‌ها به آن تکیه کنند نهاد خانواده است. دولت می‌تواند اقداماتی در جهت گسترش نقش خانواده انجام دهد، به گونه‌ای که اهداف خط‌مشی‌های دولت به شکل بهتر و با هزینه کمتر در همه ابعاد اقتصادی و اجتماعی تحقق یابد. اصلی‌ترین مزیت ارتقای خانواده و جامعه به عنوان یکی از ابزارهای خط‌مشی عمومی آن است که هیچ هزینه‌ای برای دولت ندارد؛ مگر آنکه دولت تصمیم بگیرد یارانه یا امتیازاتی در قبال این تلاش‌ها پرداخت کند. دولت و سازمان های فرهنگی با تکیه بر ابزارهای داوطلبانه خط مشی گذاری مانند خانواده می توانند برای مشکلات عمومی جامعه از قبیل اعتیاد، طلاق، افسردگی و دیگر ناهنجاری های اجتماعی گامی هر چند ابتدایی در حل مسئله بردارند. @HOWZAVIAN
📖 در منزل من، همه افراد، هرشب در حال مطالعه خوابشان مى‌برد 📝 رهبر انقلاب: من اين را مى‌خواهم عرض كنم كه در منزل خودِ من، همه افراد، بدون استثنا، هرشب در حال خوابشان مى‌برد. خود من هم همين‌طورم. نه اين‌كه حالا وسط مطالعه خوابم ببرد. مطالعه مى‌كنم؛ تا خوابم مى‌آيد، كتاب را مى‌گذارم و مى‌خوابم. همه افراد خانه ما، وقتى مى‌خواهند بخوابند حتماً يك كتاب كنار دستشان است. من فكر مى‌كنم كه همه خانواده‌هاى ايرانى بايد اين‌گونه باشند. توقّع من، اين است. 📚بايد پدرها و مادرها، بچه‌ها را از اوّل با كتاب محشور و مأنوس كنند. حتّى بچه‌هاى كوچك بايد با كتاب اُنس پيدا كنند. 📚بايد خريدِ كتاب، يكى از مخارج اصلى خانواده محسوب شود. مردم بايد بيش از خريدن بعضى از وسايل تزييناتى و تجمّلاتى - مثل اين لوسترها، ميزهاى گوناگون، مبلهاى مختلف و پرده و... -، به كتاب اهميّت بدهند. 📚اوّل كتاب را مثل نان و خوراكى و وسايل معيشتى لازم بخرند؛ بعد كه اين تأمين شد به زوايد بپردازند. ۱۳۷۴/۰۲/۲۶ @HOWZAVIAN
📌ولی‎شناسیِ مدافعان واکسیناسیون سید نظام الدین موسوی در صفحه توئیتر خود نوشت: دو بار واکسن زدن رهبر انقلاب را به عینه دیده اند. تأکیدات ولی فقیه زمان مبنی بر ضرورت زدن واکسن و عمل به دستورات ستاد کرونا را مکرراً شنیده اند؛ بعد به مدافعان واکسیناسیون از جمله بنده می‌گویند: بی بصیرت ضد ولایت. زمانه عجیبی است. گویی ولی‌شناسان رفتند از این ولایت! ⚡️شما زبان دنیا را بلدید؟! علیرضا گرائی هم نوشت: ‏ادعای اصلاح‌طلبان در مورد خودشان: زبان دنیا را بلدیم! عملکرد: برجام شکست خورده، ناتوانی در تامین واکسن، ناتوانی در تامین کالاهای اساسی و... ادعای اصلاح‌طلبان در مورد رئیسی: دور کشور دیوار میکشد! عملکرد رئیسی: مذاکره معقول، تامین واکسن، تامین کالاهای اساسی و... و دیگر هیچ... 📌انسانیت گمشده ‏الهام عابدینی نوشت: دوستِ ایتالیایی پزشکی که برای گذراندن دوره یک ماهه در بیمارستان امام خمینی به ایران آمده بود جمله جالبی گفت: من در ایران چیزی رو پیدا کردم که در اروپا سال‌هاست گم شده؛ انسانیت و همدلی. 🔻کنسرت 250 هزار نفره کرونا ندارد! حسن صادقی نژاد با اشاره به تعطیلی مراسم حج نوشت: حدود دو سال است که مراسم حج در عربستان به بهانه کرونا تعطیل شده! چند وقت پیش عربستان کنسرت 250 هزار نفره به این شکل در ریاض برپا کرد... 💡نکند فرزندم معتاد شود؟! ‏علی رحیمی از طلاب فعال فضای مجازی هم نوشت: به جرم نگهداری مواد مخدر قرار بود اعدام بشه با قانون جدید تبدیل به سی سال حبس شده ،حالا خانواده ش نگران اینن که بچه شون تو زندان معتادش نکنن ! اصلا هم نگران این همه جوون که توسط پسرشون معتاد شدن نیستن ! ⚡️دستور وزیر اقتصاد برای معرفی ابربدهکاران بانکی سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در توییتی نوشت: ‏در نامه رسمی به بانک مرکزی خواستم که بانکها هرسه ماه فهرست ‎ابربدهکاران را در سایت خود منتشر کنند تا به جای اشخاص معدود، دسترسی به تسهیلات برای طیف وسیعتری از تولیدکنتدگان و مردم فراهم آید. @HOWZAVIAN
⬅️ دوازدهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ از ساعت ۱۸:۳۰ با سخنرانی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به صورت مجازی برگزار می شود. پخش مجازی با ترافیک رایگان از: 🌐 http://hekmateislami.com/live @HOWZAVIAN
🛎 نویسندگان و علاقه‌مندان به نوشتن فراموش نکنند: ✍️ در «عصر جُستارنویسی» به سر می‌بریم 🖌پس بنویسیم و بنویسیم پ.ن: زمانی در ، اقدام به برگزاری نشست‌های یادداشت‌خوانی می‌کردیم، آن هم با حضور نویسندگان صاحب‌قلم و صاحب‌نام. یکی از آن گعده‌ها با حضور استاد مصطفی پورنجاتی رقم خورده بود. پیشنهاد می‌کنم آن گزارش را از دست ندهید. 👇مشتاقان نوشتن کلیک بفرمایند😊 گزارش | گعده‎ نهم یادداشت‌خوانی رسا؛ بررسی ابعاد و لوازم "جستارنویسی" @HOWZAVIAN
💠 زندگی را از هر خَسی خواستگاری نکنید زندگی را از کف هر خسی، خواستگاری نکنید؛ منم که شما را خواستارم. کابین شما، کوهی از الماس نور است؛ پاره‌های آهن را به خود نیاویزید؛ تاجی از خار، بر سر مگذارید؛ کفش‌های مزد و مانی به پا نکنید؛ تن‌پوش برفکی که ارمغان زرتشت است، شما را نمی‌زیبد؛ هر نعره‌ای شما را به سماع در نیاورد؛ عربده‌های حنجره‌ی ابتذال، شما را از من بیگانه می‌کند؛ رقص بی‌دست و پای موسیقی، اگر از پرده‌ی جنسیت و دستگاه شهوت کوک شود، میان من و شما هزاره راه فاصله می‌اندازد، و مباد که کورانه، عصا به دست گیرید و قندیل‌های آویخته از سقف مهربانی را فرو ریزید. @HOWZAVIAN
💠 تولید علم و تحول جامعه ✍️ علی مهدیان 🌱یکی از رفقای دوست داشتنی ام جریانی که برایش پیش آمده بود تعریف میکرد که برایم خیلی دلنشین بود. میگفت از سفری جهادی تبلیغی بر گشته بودم، خواب آیت الله حسن زاده آملی را دیدم ، او مرا و دوستم که همراهم بود در آغوش گرفت و بعد گفت «تولید علوم انسانی اسلامی فرع و مترتب بر تولید انسان اسلامی است» این نکته درست و راهبردی تولید علوم دینی در کار رهبران انقلاب اسلامی است هر چند شنیدن آن به این شکل برایم جالب بود. 🌱 اندیشه امام که تزکیه را مقدم بر تعلیم میکند یک اصل اخلاقی را صرفا بیان نمیکند بلکه یک راهبرد تولید علم را معرفی مینماید. اندیشه ای که تولید علم را فرع بر تحول عال‍ِم میداند. و دانش را شان انسان میداند. او که علوم طبیعی را کشف یک ورق نازل از هستی میداند که حقیقتی دارد در ماورای خود و فهم این ورق نازل را به عنوان مقطع آن هستی بینهایت کار انسان سالک و موحد میداند، و بر این اساس، علوم دانشگاهی را نیز شعبه ای از آیه محکمه و فریضه عادله و سنه قائمه میداند، آری او کارخانه انسان سازی (به تعبیر رهبری) میسازد تا اثاره عقول کند و دانش را در ساحتهای مختلف متولد کند. ایجاد جامعه دینی بر محور اراده و حکومت الهی را مقدم بر تولید دانش دینی میداند. 🌱هر قدمی در عینیت که بر داشته میشود از دانشی که تا این نقطه از تاریخ تولید شده است ارتزاق میکند اما «واطلب العلم باستعماله» یعنی رشد دانش، منوط به رشد جامعه مولد علم است. مرزهای علم جابجا نمیشود مگر با تلاش برای تحقق جامعه توحیدی بر اساس آنچه تا کنون روشن و هویدا شده. 🌱با این حساب هم علوم حوزوی و هم علوم دانشگاهی وقتی متحول میشوند که متصل شوند به نیازها و مساله های امروز انقلاب و نظام اسلامی. حوزه منزوی خواهد مرد و علومش نیز شامل قاعده «العلم يهتف بالعمل فإن أجابه و إلا ارتحل» میشود اگر متوجه این راهبرد مهم و حیاتی نباشد. @HOWZAVIAN
📌جنگ آب؛ از امضاهای برجامی تا قِرهای هسته‌ای ✍️ مجید پاک نیت ⚔️ جنگ سال‌های آینده جنگ آب است. یکی از راه‌های تامین آب، استفاده از آب شیرین‌کن‌های هسته‌ای برای سالم‌سازی آب دریاها و اقیانوسهاست. آب‌شیرین‌کن‌هایی که تأمین انرژی آنها به صنعت هسته‌ای پیشرفته و توسعه‌یافته (١٩٠٠٠٠ سو) نیاز دارد. در ایام امضای برجام، درست در روزهایی که برخی جوانان سرمست و پیران خودنوجوان‌پندار، به طمع گشایش‌های برجامی در خیابان‌ها قِر می‌دادند، مخالفان برجام بارها به تیم مذاکره‌کننده تذکر دادند که انرژی هسته‌ای و آینده ایران را به ثمن‌ بخس معامله نکنید؛ حداقل راه بازگشتی بگذارید تا در مدتی کوتاه بتوانیم آنچه به کما می‌بریم، از نو احیا کنیم. اما امضاهای برجامی به مدد قِرهای خیابانی، از صنعت هسته‌ای یک کاریکاتور باقی گذاشت. 📴 انرژی هسته‌ای بسته‌ای ٢٠٠ تومان نبود، خودمان بی‌ارزشش کردیم و در نتیجهٔ جهالت بالای جسدِ به کما رفته‌اش خندیدم. 🔻 حالا ما هستیم و مشکل آب و خشکسالی و انتقال آب... و دولت جدید که نمی‌داند کدام زخم عفونی ٨ ساله را درمان کند و کدام عضو را جراحی کند تا صاحب این زخمها بیش از این زجر نکشد! 🏆البته این فقط بخشی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حل مشکل آب خوردن است که می‌طلبد رقاصانِ کفِ خیابانیِ برجام به خاطرش تا سالهای سال قِر افتخار بدهند! به افتخارشان یک ... مرتب!! سه نقطه را با کلمه دلخواهتان جایگزین کنید. @HOWZAVIAN
🔲 ورزش بانوان در صدا و سیما ✍️ بابک شکورزاده سال‌های قبل، اخبار ورزشی بانوان ایرانی معمولا صرفا به صورت خبر بود و تصویری از ورزشکاران زن در آن رقابت ورزشی نمایش داده نمی‌شد؛ ولی در حال حاضر در خیلی از رشته‌های ورزشی تصاویر آن به ‌راحتی از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود. این در حالی است که بانوان در خیلی از رشته‌های ورزشی و متناسب با نوع رشته‌ای که برای آن تعریف شده است پوشش مناسبی ندارند که قابلیت پخش در رسانه را داشته باشد. این یک طرف قضیه؛ از طرف دیگر ورزش بانوان به خودی خود مشکلی ندارد و کسی مخالف آن نیست و پخش تصاویر آن هم تا زمانی که طبق ضوابط عرفی و شرعی باشد مانعی ندارد؛ ولی آیا این روندی که در حال اجرا است مبتنی بر ضوابط هست؟! آیا پخش تصویر ورزشکاری که لباس تنگ چسبان به تن دارد، مطابق با ضوابط است؟! حالا تحرک داشتن با این وضعیت نیز جلوه بیشتری از اندامش را در معرض دید قرار می‌دهد! شاید آن زمان که این تصاویر پخش نمی‌شد حرمتی برای احکام الهی قائل بودند و شاید هم تصور می‌کردند که اگر پخش شود با موضع گیری‌های تندی مواجه خواهند شد. به هر حال هر انگیزه‌ای که در کار بوده، در گذشته شاهد پخش این تصاویر نبودیم؛ ولی متأسفانه در حال حاضر این مسئله به راحتی در اخبار ورزشی بانوان نمایش داده‌ می‌شود و بعضا پخش کامل مسابقه را نیز نیز شاهد هستیم؛ همچنان که مثلا در المپیک امسال (2021)، مسابقه بدمینتون باز ایرانی پخش شد. متأسفانه این مسئله در سیمای جمهوری اسلامی نهادینه شده و گویا دیگر هیچ قبحی ندارد و اگر اعتراضی هم به این گونه مسائل شود چه بسا معترضین، محکوم به تهجر شوند. طبیعی است که چنین وضعی متناسب با شأن جامعه اسلامی و صدا و سیمایی که قرار بود دانشگاه باشد، نیست و مسئولین مربوطه تدبیری در تراز جمهوری اسلامی داشته باشند و خواسته یا نخواسته زمینه ساز ترویج پوشش نامناسب نباشند. @HOWZAVIAN
🔴 بهشت موعود مهدی نصیری کجاست؟ ✍️ مجتبی عباسی 🔸تصویرسازی خیال‌اندودِ مهدی نصیری از وضعیت کشور و شرایط نخبگان، نوعی القای تکراری ناامیدی و دوگانه‌سازی همیشگی طیف غربزده با ژست اپوزیسیونی و پز روشنفکری با هدف فرصت سوزی و حاشیه پردازی در موضوعات مطرح شده توسط رهبری معظم است، وگرنه متهم کردن دیگران به جهالت و نادانی، مستلزم آن است که شخص در قلۀ دانایی و معرفت نشسته باشد؛ اما نصیری مدت‌هاست در موضوعات بدیهی، گرفتار نگاه «صفر و صدی» و افراط و تفریط است. 🔸هر افراطی‌گری، تفریط‌گری نیز به دنبال دارد و نصیری گرفتار افراط، مدت‌هاست دچار تفریط شده و از نادانی و ناآگاهی به جهل مرکب افتاده است، وی تعبیر بهشت و جهنم از وضعیت کشورها می‌آورد و مشخص است که بهشت در نگاه وی کجاست! طیف غربزده سال‌ها است با سیاست‌ها، قلم‌ها، نفرت‌پراکنی‌ها و دولت‌های نالایق خود، شرایط کشور را به سمت جهنم سوق می‌دهند. 🔸در نگاه صفر و صدی امثال نصیری، هیچ عددی بین صفر و صد به رسمیت شناخته نمی‌شود، در نگاه وی جمهوری اسلامی صفر است و معلوم است کعبه آمال کجاست! حال آنکه از یک تا ۹۹ عدد نیز وجود دارد و امروز دشمنان نیز از روی ناچاری در قول و فعل، موفقیت‌های ملت ایران را تایید می‌کنند‌. 🔸کسی منکر کمبودها و مشکلات کشور نیست که اتفاقا ناشی از نگاه غربگرایی امثال وی و عدم توجه به نخبگان داخلی است، بدین جهت رهبر معظم انقلاب نیز با اشراف کامل به معضلات کشور و با توجه به ناکارآمدی و کم‌کاری مسئولان دولت سابق و همفکر با مهدی نصیری، دستورات راهبردی در رابطه با نخبگان و تکیه به ظرفیت‌ها و توان داخلی را با دولت آقای رئیسی مطرح کردند. 🔸به هرحال پاسخ این بحران‌ها و راه‌حل رفع آنها، فرصت سوزی‌ها و نق‌زدن‌های تکراری و بی‌خاصیت امثال نصیری نیست، بلکه راه‌حل کارهای عملیاتی و مانع‌زدایی است که مهم‌ترین آن مانع‌زدایی فرهنگی از جمله رفع احساس ناامیدی، ناتوانی، بی‌آیندگی، بی‌حوصلگی، بی‌همتی، راحت‌طلبی و نداشتن روحیه انقلابی و غیرت ملی است. @HOWZAVIAN
🔆 گاهی دلم تنگ می‌شود... ✍️ فاطمه میری گاهی دلم تنگ می‌شود. دلم تنگ می‌شود برای جایی که تا به حال ندیدمش. اما دلتنگ می‌شوم گویی هزار سال در آن زیسته‌ام و درآن رشد کرده‌ام. دلم برای بخارا تنگ می‌شود. گاهی دلم سراغ سمرقند را می‌گیرد، انگار این قند پارسی ندیده هم در دهان حلاوت ایجاد می‌کند. دلم برای مرو تنگ می‌شود‌. وقتی که کاروان امام رضا(علیه‌السلام) به آن‌جا می‌رسد. انگار صدای هلهله‌ی مردم کوچه بازار مرو در گوشم می‌پیچد. دلم برای هرات تنگ می‌شود. دلم برای مسجد جامع آن بیشتر می‌تپد، مسجدی که گوهرشاد دستور ساخت می‌دهد. دلم برای ولایت نیمروز تنگ می‌شود بی‌آنکه دیده باشم. دلم برای عروس خیلج فارس تنگ می‌شود. دلم می‌خواهد در خیابان‌های منامه راه بروم وشعر حماسی بخوانم. دلم می‌خواهد شب در گوشه‌ای از روضه‌ی هیات‌های منامه بنشینم و با روضه‌ی فارسی آرام شوم. دلم برای هُرم گرمای خیلج فارس تنگ می‌شود، وقتی که ماهی گیران کنار جزیره آریانا و زرکوه خسته از کار، تنی به آب می‌زنند. دلم برای تیسفون تنگ می‌شود وقتی کنار رود دجله درخیالم، آثار باقی مانده از اعصار گوناگون را حس می‌کنم. دلم برای بیت المقدس تنگ می‌شود. دلم می‌خواهد نماز را در قبه الصخره بخوانم. به زیارت ابراهیم خلیل بروم. به نخل محلِ تولد عیسی مسیح سری بزنم. دستم را به دیوار بُراق بگیرم در وادی مقدس سینا در دل، کنار موسی نبی‌الله حرکت کنم. ✔️ دلم برای همه‌ این‌ها که ندیده‌ام تنگ می‌شود؛ اما عجیب دلم هوای کوچه بنی هاشم را کرده. دلم برای مدینه تنگ می‌شود. دلم می‌خواهد گوشه‌ای از این کوچه خانه‌ای داشته باشم و صدای اذان حرم رسول‌الله را بشونم. وضو بگیرم و چادر سر کنم و هنوز پشت کفش ور نچیده، خودم را به حرم برسانم. دستانم را قفل ضریح کنم و پای دلم را زنجیر منبر. دلم می‌خواهد در کوچه بنی‌هاشم روضه بخوانم، دلم می‌خواهد در کوچه بمیرم. دلم می‌خواهد از غربت فاطمه(س) و علی(ع) هزار بار بمیرم. گاهی دلم تنگ می‌شود. دلم تنگ می‌شود برای جایی که تا به حال ندیدمش. اما دلتنگ می‌شوم گویی هزار سال در آن زیسته‌ام... راستی فاطمیه نزدیک است... @HOWZAVIAN
🔴 7 فاز عملیات روانی جریان معاند در تجمعات اصفهان که ناکام ماند! ✍️علیرضامحمدلو، سردبیر پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه 🔻خیل کثیری از کشاورزان و مردم شریف اصفهان، چند روز متوالی در اطراف پل خواجو و زاینده رود تجمع کردند و مطالبات به حقی را توام با متانت و تمرکز بر شعارهای مشخص پیرامون خشکی زاینده رود و حق‌آبه زمین هایشان ترتیب دادند. 🔸از آنجایی که تجمعات مردمی به هردلیلی همیشه عامل تحریک جریان های معاند نظام جهت ایجاد اختلال و اغتشاش بوده، رسانه هایی همچون "من و تو" و "ایران اینترنشنال" نیز بیکار نماندند و جهت مهندسی و جهت دهی مطالبات را استارت زدند. 🔸هرچند که بصیرت و باهوشی و پوشش به موقع و بدون سانسور و رسانه های جریان اصلی و همچنین حضور و پاسخگو بودن بالاترین دولتی از اولین لحظه های تجمع باعث شد که توطئه های بیگانه شود ولی تکنیک هایی که در رسانه های معاند به کار گرفته شد، محل توجه و تامل بود. 1️⃣ تعمیق هیجان با پخش حداکثری فضای احساسی و شعاری تجمع و ترغیب برای حضور بیشتر و تحریک افراد حاضر در تجمع برای ورود به فازهای جدی تری از اعتراضات مثل مثل شعار "اگر که آب باز نشه، اصفهان قیامت میشه" 2️⃣ تولید تنفر از مسئولین و ایجاد گسل عاطفی میان مردم و حاکمیت و بنوعی توزیع ناامیدی از حل مساله در سطح حکمرانی با شعارهای "وزیر بی لیاقت استعفا" یا شعار "۳۰ ساله رودخونه رو آبشو به ما ندادن" 3️⃣تخریب مرجعیت رسانه جهت جلوگیری از بازنمایی واقعی و بدون حاشیه از تجمع بدلیل ایجاد زمینه برای روایت سازی های وارونه با برجسته کردن شعارهایی چون "ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما" که البته مثل خیلی از شعارهای اپوزسیونی کم رمق بود و ابتر ماند. 4️⃣ فرافکنی مسیر شعارها و تصویرسازی مخدوش از گروه های مرجع ازجمله روحانیت با القای اینکه فارغ از صحنه و بی تفاوت از مشکلات مردم هستند با این تیتر و گزارش که "روحانیون فقط خمس و زکات ما‌ را خوردند" و در واقع با این سبک تهیه گزارش، در صدد تولید کانال های جدید برای تحریف اعتراضات بودند. 5️⃣القای بحران و اختناق در فاز بعدی و امنیتی جلوه دادن فضای تجمعات با عبارات و تیترهای مسمومی چون "بسته شدن مسیرهای منتهی به پل خواجو" و "اعزام نیروهای سرکوب به محل تجمع اصفهان" و از همه مهمتر "اختلال اینترنت در اصفهان همزمان با اعتراض گسترده مردم و کشاورزان" 6️⃣تعمیم شعارها با هجمه به کلان روایت های نظام و به چالش کشیدن کلیت اتمسفر سیاسی و القای ناکارآمدی نظام با تهیه گزارش و تیتری تحت این عنوان که "مطالبه ما فقط نباید آب باشه" و " واکنش منفی مردم هنگام دعا کردن برای سلامتی(آیت الله) خامنه ای" 7️⃣ آلترناتیوسازی در فاز همراهی و حمایت و پشتیبانی و القای این نکته که صدای شما اگرچه در داخل سرکوب شود ولی در خارج از کشور شنیده می شود و گزینه‌ رهایی هم روشن است. پیامی که از ربع پهلوی با تیتر "همبستگی مردم و کشاورزان اصفهان، الگوی اعتراضات است" در همین محور قابل بازخوانی است و البته اپیدمیک سازی اعتراضات را هم در ضمن خود داراست. ⏪همانگونه که گفته شد، طرح تکرار آبان ۹۸ که ماه ها توسط سرویس های اطلاعاتی بیگانه روی آن سرمایه گذاری شده بود، با مثلث مردم بصیر، رسانه باهوش و مسئول پاسخگو و درصحنه خنثی شد. این مدل از مدیریت صحنه نشان داد که هرسه محور بایستی همدیگر را پوشش داده و فقدان یکی از اضلاع، باعث تولید بحران خواهد شد و همگامی اضلاع مثلث، آزادی و مطالبه توام با انسجام و امنیت را به دنبال خواهد داشت. @HOWZAVIAN
📌 «کرونا» عبرتی برای عقلا! ✍️محمدجواد محمودی حال که تقریبا به تولد دوسالگی میهمان ناخوانده کره نزدیک می‌شویم، خوب است کمی از آثاری که بر زندگی ما زمینی‌ها گذاشته سخن بگوییم تا از این تجربه تلخ عبرت بجوییم؛ چرا که (علیه السلام) فرمودند: «هركه زياد گيرد، كمتر بلغزد.» قطعا بشر قبل از با بشر بعد از کرونا تفاوت بسیاری پیدا کرده و الان پخته‌تر‌ و باتجربه‌تر از پیش است. او دیگر با مفاهیمی همچون فاصله اجتماعی، قرنطینه، پروتکل، ضدعفونی، جهان پساکرونا و ... آشنایی و اُنس بیشتری دارد؛ البته که به نظر می‌رسد هیچ مفهومی به اندازه مرگ و زندگی، در هندسه اندیشه بشری دچار تغییر و تحول نشده است. از همان روزهای اول همه منتظر تولید درمان و واکسن بودند تا بتوانند نفس راحتی بکشند و از شرّ این رهایی یابند. داروهایی برای درمان کرونا معرفی شد و دستورالعمل‌هایی برای پیشگیری؛ برخی داروها تایید سازمان جهانی را به یدک می‌کشیدند و برخی دیگر به اسم تجربه دوستان و آشنایان و...! اما هر چه زمان جلوتر می‌رفت، نظرات تغییر می‌کرد و معلوم می‌شد فلان راهکار و یا فلان دارو که حتی از مرجع رسمی هم صادر شده، تاثیری نداشته و چه بسا برخی‌شان ضرر هم داشته!!! تا به حال کسی پیدا نشده که درمانی قطعی برای این پیدا کند و هنوز در حال بررسی و هستند تا اگر بتوانند درمانی قطعی برای این میهمان ناخوانده جامعه جهانی ارائه دهند؛ حتی هم که امروز به عنوان اصلی‌ترین بازدارنده کرونا شناخته می‌شود، با درصدی معین به عنوان پیشگیری از ابتلا شناخته می‌شود و نه درمان قطعی! به یاد می‌آورم روزهایی پیش از کرونا که هر جا صحبت از مسائل و برای شناخت حقیقت و هدف زندگی می‌شد، یک عدّه سینه سپر می‌کردند که: «این حرف‌ها چیه؟! دوران این حرفا گذشته! امروز دیگه علم و دانش(شما بخوانید تجربه ناقص بشری) پیشرفت کرده و انسان امروز می‌تونه با این علوم به و برسد و با این ابزار پیشرفته نیازی به این خرافات نداره!» هر چند یکی از راه‌های دستیابی به شناخت است و باید به آن پرداخته شود، چرا که ما برای دستیابی به برخی نیازمند آزمون و خطا هستیم، امّا آیا می‌توان گفت همین (تجربه) می‌تواند برنامه‌ای کامل برای رسیدن به سعادت و آرامش به انسان بدهد؟ تجربه‌ای که هنوز نتوانسته برای یک بیماری، پس از دوسال دارویی قطعی بیابد؛ آیا می‌تواند برای انسان نقشه‌ای و بدون اشتباه ترسیم کند؟! آیا بشر با این عبرت، همچنان می‌تواند با تکیه بر تجربه(science) مسائل بنیادین زندگی‌اش را پایه‌ریزی کند؟! «تجربه» را، تجربه کردن رواست؟! @HOWZAVIAN
⭕️ خوش‌قول مثل اسنپ! ✍️ علی بهاری چند شب پیش از اسنپ فود سفارش غذا دادم. مدت انتظار یک ساعت بود که گذشت و خبری نشد. با پشتیبانی تماس گرفتم. گفتند: «شرمنده‌ایم. بیست دقیقه صبر کنید می‌رسه.» بیست دقیقه گذشت و خبری نشد. دوباره تماس گرفتم. گفتند: «یک ربع دیگه صبر کنید می‌رسه.» غذا همبرگر بود. با آن تاخیر، اگر هم می‌رسید بیشتر روغن ماسیده پالمی بود تا گوشت پخته گوسفندی! دوباره به پشتیبانی زنگ زدم و گفتم: «اصلا نمی‌خوام. لطفا پولم رو پس بدید.» پشتیبان گفت: «مسئله‌ای نیست. به اعتبارتون برمی‌گردونیم.» گفتم: «اعتبار نمی‌خوام. لطفا به کارتم بریزید.» جواب داد: « 48 ساعت کاری طول می‌کشه. غروب شنبه ایشالا» تشکر و قطع کردم. غروب شنبه شد و پولی واریز نشد. صبح یکشنبه تماس گرفتم. عذرخواهی کرد و گفت: «ایشالا امروز تا قبل از ظهر حتما واریز میشه.» واریز نشد. دوشنبه صبح دوباره زنگ زدم. گفت: «واقعا شرمنده‌ایم. ایشالا تا آخر شب واریز میشه.» نشد! صبح سه‌شنبه زنگ زدم و گفتم: «مسخره کردید من رو؟» پشتیبان چند بار عذرخواهی کرد و گفت: «ایشالا حتما تا ساعت 2 ظهر امروز واریز میشه.» تا دوازده شب صبر کردم و واریز نشد. به خاطر طولانی بودن صف تماس با پشتیبانی، پیام متنی و صوتی گذاشتم و اعتراض کردم. به خلاف دفعه‌های قبلی که بلافاصله بعد از گذاشتن پیام، زنگ می‌زدند تا الان خبری از زنگ نیست و البته از پول من! @HOWZAVIAN
📌 ماهیگیری فاضل میبدی در خشکی زاینده رود فاضل میبدی در تازه‌ترین یادداشت خود در روزنامه آرمان هم دست از ماهیگیری بر نداشته و مدعی شده است تا سیاست خارجی ما اصلاح نشود بحران آب نظیر مسئله زاینده رود حل نمی‌شود! این چهره اصلاح طلب در زمان کم آبی خوزستان در مردادماه گذشته هم گفته بود: «مشکل خوزستان با تغییر نوع تعامل با دنیا حل می‌شود». نکته جالب تر یادداشت میبدی آن است که ظاهرا برخی اصلاح طلبان از اعتراض مسالمت آمیز و به دور از تخریب و اغتشاش کشاورزان و گروهی از مردم اصفهان لذت نبرده‌اند و سعی می‌کنند از این موضوع دستاویزی برای تهدید نظام درست کنند. میبدی گفته است: «اعتراضی که در کف تفتیده زاینده رود صورت گرفت، ممکن است در آن جا پایان نیابد. اگر تدبیر جدی صورت نگیرد، با بحران بزرگتری مواجه خواهیم بود.» میبدی اما نگفته است که چرا مذاکرات به سبک تیم روحانی گره از مشکلات مردم باز نکرده است؟! @HOWZAVIAN
🔻سرانجام فرزند سلطان شراب ایتالیا ‏«فاطمه نوری» در توئیتی نوشت: ما از «ادواردو» زیاد شنیدیم، اما شهید مظلوم دیگه‌ای که چیزی ازش نمیدونیم «لوکا گائتانی» هستش «فرزند سلطان پورن و شراب ایتالیا» که به دست ادواردو شیعه شد و به ایران سفر کرد. کُنت لوکا در ۱۳ فروردین ۱۳۸۶ مثل ادواردو در زیر پل به قتل رسید! «و اللّه یهدی من یشاء» 📌رذالت رسانه‌ای کاربری به بی اخلاقی یک فعال فضای مجازی واکنش نشان داد و نوشت: تیتر خبر را ببینید: «سوریه واردات خودرو ایرانی را ممنوع کرد.» می روید خبر را می خوانید می بینید ممنوعیت فقط برای ایران وضع نشده و سوریه واردات خودرو وقطعات را ازهمه کشورها بطور کلی ممنوع کرده و دلیلش هم تحریم و کمبود ارز است. به این مدل تیترزدن می گویند: رذالت رسانه ای. ‏ 🔹یک طراح، دو سناریو عبدالرحیم انصاری در صفحه توئیت خود نوشت: هالیوود جایی است که از خفّت های آمریکا هم قهرمان سازی میکنند؛ سینمای ما هم "قهرمان" میسازد تا ایران را سیاه جلوه دهد! در آمریکا از فرار مفتضحانه متجاوزینِشان از افغانستان فیلم غرورانگیز می‌سازند، در ایران دفاع مشروع مدافعان دین و وطن را زیر سوال می‌برند؛ طراح هر دو سناریو البته یکی‌ست! 🔸افتخار کاذب سلطنت‌طلبان ‏«علیرضا گرائی» با انتشار صفحه‌ای از کتاب عظمت بازیافته که در سال۱۳۵۵ منتشر شد، آورده است: راه‌آهن برای ارسال مهمات به روسیه بود! جاده‌ها برای ارسال تجهیزات متفقین ساخته شدند! و... خود پهلوی تو این کتاب میگه جاده و راه‌آهن رضاشاه به درد ایران نخورد و برای متفقین منفعت داشت اونوقت یه مشت ابله امروز میگن اینا خدمات رضاشاه بود... ✔️قانون فراموش شده برای تسهیل ازدواج ‏"محمد شیروانی" در صفحه توئیتری اش نوشت: "کلیه دستگاه‌های دولتی، شهرداری‌های دارای تسهیلات رفاهی، فرهنگسرا و تالار و... موظفند فضاهای خود را برای برگزاری جشن و مراسم ازدواج در اختیار زوج‌های واجد شرایط قرار دهند." این یک تخیل نیست، این بخشی از قانون تسهیل ازدواج است که در سال ۱۳۸۴ تصویب شده! 🔻از بازیگر آمریکایی یاد بگیریم کاربر دیگری با انتشار عکسی از خانواده ادی مورفی، بازیگر آمریکایی نوشت: ادی مورفی هستند با خانواده محترم! نه گربه و سگ کنارشه، نه داشتن ده تا فرزند رو اُملی میدونه ... باوجود طرح جمعیت جوان و مزایاش، چرا ما به فکر ساختن ‎ایران جوان نیستیم؟ 📌تئوریزه‌سازی خاموش خشونت ‏کاربر «آرما» هم با حمایت از زهره کودایی بانوی ورزشکار نوشت: از نظر مدعیان حمایت از حقوق زنان، رفتار توهین‌آمیز علیه زنان اگر از جانب جمهوری‌اسلامی نباشه یا به هر نحوی نشه به ایران و اسلام ربطش داد، خشونت علیه زنان محسوب نمیشه! @HOWZAVIAN
💠 حضرتا! به دعای تو دلگرمم ✍️حیدر هلیرودی ای ماه تابانم در این شب‌های سرد و تاریک، پاییز سرد دلم را با نگاهت گرم کن... روزگارم را به هجران محض راضی نباش این تن خسته و دل بیقرار طاقت این همه فراق را ندارد ای ماه من، ای مهمان هر شبم من زمینی ام و زمینگیر تو خورشید عالم‌تابی و همه وجودت نور است موسی از فیض چشمه نور تو، کلیم الله شد و عیسی از نفس مسیحایی تو روح الله شد من در گیر و دار شب و روزم ای حجت خدا و ای ذخیره الهی از فیض دعای سبزت پر کن سبوی خالی ما را حضرتا! به دعای تو دلگرمم... ❤️اللهم عجل لولیک الفرج @HOWZAVIAN
♦️ عوامل ساختاری بي‌تقوايي در محيط سايبر ✍️ سید حسین شرف الدین و محمدجواد نوروزی اقبالي 1️⃣ شناخته‌نشدن (گمنامي) 🔶 گمنامی نسبی در تعاملات اینترنتی به‌طور قابل ملاحظه‌ای ریسک‌های ناشی از افشاگری را کاهش می‌دهد. از نظر والتر، کاربران در ارتباطات رایانه‌واسط به دلیل گمنامی می‌توانند خود را آنگونه که مایلند اظهار کنند. گمنامی موجب می‌شود که گیرنده پیام، آن را به بخش‌های تاریک و ناشناخته شخصیت فرستنده تعمیم دهد و برداشت خود را از فرستنده برحسب همین اطلاعات شکل دهد؛ به این ترتیب فرستنده می‌تواند خود را آنگونه که دوست دارد در ذهن گیرنده به تصویر بکشد. 🔷 از طرفی دیگر گمنامی باعث می‌شود که فرد باجرئت و جسارت بیشتری بدون آنکه خطر ریخته‌شدن آبروی خود در پیش چشمش مجسم کند، به گناه آلوده شود. چون بیشتر خصوصیات فرد در زندگی واقعی در فضای سایبر قابلیت پنهان‌شدن دارد، تمایل به گناهانی که افراد پیش از این از ترس آبروی خود انجام نمی‌دادند، افزایش می‌یابد. 🔶 دراین بین دروغ و هویت دروغین یکی از پررنگ‌ترین این گناهان است؛ چراکه فرد می‌تواند هویت دلخواه خود را با دروغ بسازد و از اینکه در فضای سایبر به شخصیت ایدئال خود نزدیک می‌شود، لذت ببرد و در ضمن بسیاری از هنجارها را زیر پا بگذارد. 🔗 نشانی کانال استاد سید حسین شرف الدین @HOWZAVIAN
💠 زندگی را از هر خَسی خواستگاری نکنید یار مفروش به دنیا که بسی سود نکرد آن که یوسف به زَر ناسره بفروخته بود من در قاب پنجره شما نشسته‌ام، درها را به هم برمزنید. اشک‌های شما را دانه‌دانه از زمین برمی‌چینم، بر هم می‌گذارم و قصری از بلور می‌سازم؛ آنگاه شما را به ضیافتی که در قصرهای بلورتان، برپاست، می‌خوانم. آیا می‌آیید؟ یا هنوز، مرا باور نکرده‌اید؟ من شمایان را بیش از پدرانتان، و پیش از مادرانتان باور کرده‌ام. کاش شما نیز مرا به اندازه عروسک خواهرانتان باور کرده بودید. @HOWZAVIAN