eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.4هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
444 ویدیو
170 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
. 📰دکه‌ی تیترخوانی سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ @HOWZAVIAN
🔰هویتِ مجازی ✍محمود علیپور، پژوهشگرِ فلسفه‌ی روانشناسی «ساعت رولکس»، «گوشی اپل»، «لباس‌هایی با مارک‌های چنین و چنان»، «ماشین‌های لوکسِ چند میلیاردی»، «صورت‌های معماری شده با عمل و بوتاکس» و «خوش‌گذرانی‌هایی که کثرت جامعه حتی از وجودشان بی خبراَند.» این‌ تنها بخشی از نمونه‌هایی‌ست که با اندکی گذر در «اینستاگرام» و دیدن پُست‌ها نظرمان را به خود جلب می‌کند. واقعیت این است که بخش عمده‌ ای از عکس و فیلم‌هایی که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شود تنها یک نمایش اغراق‌آمیز است. در بیشتر مواقع اشیای لوکسی که در تصویر دیده می‌شود متعلق به خودِ فرد نیست و تنها برای اجرای نمایشی توخالی(شوآف) اجاره شده اند. مقصود اصلی این افراد از محور قرار دادن زندگیِ لوکس و اشرافی در صفحات مجازی، تلاش برای قرار دادن خود در جرگه‌ی اقلیتِ خاص و بهره از سودآوریِ زندگی لاکچری (لاکژری) است. مثلا اکثرشان بعداز اینکه از خود چهره‌ای شاخ به نمایش می‌گذارند سفارش تبلیغات را شروع کرده و حسابی پول در‌می‌آورند. متأسفانه بسیاری از دنبال کنندگان این افراد که اکثراً جوان و نوجوان هستند این موضوع را نادیده گرفته و زندگی و شرایط خود را با آن‌ها مقایسه می‌کنند. این مقایسه سرتاسر ایراد است چون فرد خودش را با یک فضای نمایشی و غیرواقعی در ترازو می‌گذارد. این روند به‌تدریج باعث از دست دادن اعتمادبه‌نفس، افسردگی و یا حتی خودکشی آن‌ها می‌شود. رونق گرفتنِ این تئاتر جذاب باعث شده تا صاحب‌نظران علم روانشناسی و جامعه‌شناسی، تأثیرات منفی اینستاگرام را بر سلامت روانی جوانان در مقایسه با دیگر شبکه‌های اجتماعی به‌مراتب بیشتر ارزیابی کنند. برای نسل جوان و نوجوان نگرانم اما برخی انگار در خواب غفلت‌اَند... 👇 https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b @HOWZAVIAN
👈تکمیل ظرفیت 📌 🏫 ابتدایی و پیش دخترانه و پسرانه : «_____ویژگی ها______» 🔹مشاور 🔹پرونده تربیتی 🔹 محیطی سالم 🔹مجری سند تحول 🔹مدرسه والدین و مربیان 🔹مربیان جوان و متخصص 🔹تربیتی ،مهارتی و علمی 🔹بیش از ۷سال سابقه 🔹حفظ قرآن و قرائت 🔹 کتابخوانی و تحقیق 🔹 مسأله محور و.... 🛑ظرفیت محدود🛑 همین الان اقدام کنید 👇👇 09385832328 شعبه پسرانه 09109706574 شعبه دخترانه @zamani_hosein ادمین مدرسه «___لینک کانال مدرسه____» https://eitaa.com/9869748/2005 @HOWZAVIAN
📌تأثیر عوامل غیر معرفتی بر معرفتدکتر علی واعظی، استاد حوزه و دانشگاه معرفت شناسی به عنوان شاخه ایی از فلسفه همواره در تاریخ فلسفه مورد بحث و مناظره فیلسوفان بوده است و هنوز هم مطرح است. منتهی یکی از مباحثی که مطرح است تاثیر عوامل غیر معرفتی بر معرفت می باشد در معرفت شناسی جدید جناب ویلیام جیمز با عنوان اراده معطوف به باور یکسره این نظریه را به عنوان مکتب فلسفی خود پذیرفته است در مکاتب دیگر نیز از عوامل روانی تحت عنوان روان شناسی معرفت و از عوامل اجتماعی بر معرفت که با عنوان روانشناسی معرفت نام برده شده است. در فلسفه اسلامی فلسفه اشراق بیشتر به مباحث روان شناسی معرفت می پردازد و در فلسفه مشا به تاثیر عوامل اجتماعی بر معرفت می پردازد و در این میان فارابی به عنوان فیلسوف فرهنگ به هر دو عامل اشاره می کند در کتاب فصوص الحکم به عوامل روان شناسی در معرفت و در آرای اهل مدینه فاضله به عوامل اجتماعی معرفت می پردازد. علامه طباطبایی به عنوان فیلسوفی در مکتب حکمت متعالیه نیز به عوامل درونی معرفت و بیشتر به عامل گناه بر معرفت می پردازد که ۶۳۸ آیه قران را به عنوان موید این نظریه اعلام می کند گناه چه تاثیری در معرفت دارد؟ بر اساس آیه ختم الله علی قلوبهم مفصل این بحث را ارایه می دهد گناه یا مانع اساسی برای معرفت می شود و معرفت به دست آمده را ضایع می گرداند و یا اینکه در معرفت انسان اعوجاج و انقلاب ایجاد می کند زشت را زیبا و زیبا را زشت انعکاس می دهد و مانع دست یابی انسان به حقیقت می گردد. منتهی نکاتی که در این بحث قابلیت پرداخت را دارد توجه به فرق بین معرفت و علم است . گناه در معرفت انسان موثر است ولی آیا در کسب علوم تجربی هم گناه اثر دارد و باعث ضعف انسان در علم آموزی می شود و یا اینکه گناه در سطح هوشی انسان اثر دارد و در کل آیا گناه در علم حصولی یا در علم حضوری انسان تاثیر گذار است؟ و این نکته ایست که نیازمند ژرف نگری بیشتر فلسفی است تا پاسخ مناسب پیدا کند. @HOWZAVIAN
📓 حوالی روایت ✍️ حمیدرضا فتحی 📝 روایت ساختاری است که در یک قالب دلخواه (مانند نوشتار، گفتار، شعر، نثر، تصویر، تئاتر و...) سامان پیدا کرده و صحنه‌ای واقعی یا خیالی را به نحوی خاص توصیف می‌کند. 🔸عبارت «جنگ روایت‌ها» را این روزها زیاد می‌شنویم. من هم مانند شما چشمانم عادت کرده به هشتگ روایت‌های پٌست‌های فجازی. آنطور که افسران جهاد تبیین اذعان می‌کنند صبح و شام در معرکه روایت‌ها گیر افتاده‌ایم! 💡اما آیا جنگ روایت‌ها این قدر که پرکاربرد هست، شناخته شده هم هست؟! 🔍 ادامه یادداشت را بخوانید👇 http://rbo.ir/__a-3533.aspx @HOWZAVIAN
51.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مستند کوتاه بیخوابمان ها روایت بی‌خوابی برای کمک به مردم... 📥 نسخه کامل مستند ویژه انتشار مجازی☝️ 📥 تماشا و دانلود با کیفیت بالا جهت اکران‌های عمومی 👇 🌐 https://aparat.com/v/xVlLe تولید جهادی با ما، انتشار جهادی با شما🙏 @sadidmediateam @HOWZAVIAN
من بیشتر حدیثِ کساء را تماشا می‌کنم. مثل یک فیلم عاشقانه‌یِ زیبا. یک صحنه‌هایی را هم هی می‌زنم عقب دوباره می‌بینم مثل آن یک لحظه درنگ قشنگِ او؛ صِرْتُ اَنْظُرُ اِلَيْهِ فَاِذا وَجْهُهُ يَتَلَأْلَؤُ كَاَنَّهُ الْبَدْرُ فى لَيْلَةِ تَمامِهِ وَ كَمالِهِ 🖌 صفحه همسفر از بانوان نویسنده‌ی حوزه @HOWZAVIAN
. 📰دکه‌ی تیترخوانی چهار شنبه ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ @HOWZAVIAN
🕋 تأملی بر واژه‌ی «مذهبی صورتی» نمی دانم چه کسی به عده ای گفته که شما مسئول تمحیص و تخلیص اخرالزمانی هستید! انگار وظیفه عده ای فقط دفع حداکثری هست! جدیدا به هرکس که با آنها اختلاف نظری وسلیقه ای دارندمی گویند مذهبی صورتی!!! اگر مسلمان هستید که قرآن می فرماید:وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ بِئْسَ الِاسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِيمَانِ وَمَنْ لَمْ يَتُبْ فَأُولَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ (وبه همديگر لقبهاى زشت مدهيد چه ناپسنديده است نام زشت پس از ايمان و هر كه توبه نكرد آنان خود ستمكارند) اگر شیعه هستید در مکتب آل الله علیهم السلام هدف وسیله را توجیه نمی کند وگرنه جناب مسلم بن عقیل با یک ضربت جرثومه فساد ابن زیاد را به درک می فرستاد و سیدالشهدا سلام الله علیه به مسلخ نمی رفت! اگر انقلابی هستید که امام خامنه ای مدظله العالی فرمودند:جبهه‌ی انقلاب را گسترش بدهید، یارگیری کنید؛ حذف نکنید؛ صِرف اختلاف سلیقه و اختلاف نظر درباره‌ی فلان مسئله موجب طرد نشود. بعضی هستند که به اسلام و انقلاب و نظام اسلامی و به خیلی از خصوصیّاتی که شما به آن اهمّیّت میدهید معتقدند، در فلان مسئله‌ی خاص با شما موافق نیستند؛ این نباید موجب بشود که شما او را طرد کنید، از دایره‌ی انقلابی‌گری خارج بدانید. هر چه میتوانید جبهه‌ی انقلاب را گسترش بدهید. کلام اخراینکه دوستان عزیز با نقد واستدلال قوی فکروذهن مخاطب خود را تسخیرکنیم. 🖌محمدسجاد پارسا @HOWZAVIAN
🔴 زن بی‌حجاب به هیئت بیاید؟! ✍️ علی بهاری در وقایع امروز نوشت: 🔸چند سال پیش در ایام محرم با چند تن از دوستان مبلغ، میهمان شیعیان هندوستان بودیم. حضور در کشور هزار فرقه، فرصتی برای بازدید از معبد‌های سیک و هندو فراهم کرد. هنگام ورود به هر کدام از معابد این دو مذهب، باید سر را با پارچه‌ای می‌پوشاندیم و کفش و جوراب را می‌کندیم و از آب حوضی کوچک رد می‌شدیم. (با توجه به وضعیت بهداشتی هند، کار دلچسبی نبود، ولی چاره چه بود؟) اگر هم اعتراض می‌کردیم که «ما از فرقه شما نیستیم، ولمان کنید» می‌گفتند: «اجباری نیست. وارد نشوید!» 🔸امسال اولین محرم بعد از حوادث شهریور ۱۴۰۱ بود و یکی از چالش‌های پررنگش دعوا بر سر این که هیئتی‌ها، زن بی‌حجاب به روضه راه بدهند یا نه. زنانی بی‌حجاب از روی محبت به امام حسین (ع) می‌خواستند با همان پوشش به هیئت بیایند. مذهبی‌ها در واکنش به این رفتار دو دسته شدند: برخی می‌خواستند مانع ورودشان بشوند و بعضی دیگر می‌گفتند خیمه حسینی متعلق به همه است و باید درش باز باشد. این کشمکش ادامه داشت و کار به برخی منبری‌های معروف هم رسید. دسته دوم، اولی‌ها را تندرو‌هایی می‌خوانند که با رفتارهایشان جاذبه حسینی را خنثی می‌کنند و دسته اول هم دومی‌ها را مذهبی صورتی صدا می‌کنند. اگر چه اصطلاح مذهبی صورتی چند وقتی است در فضای رسانه‌ای کشور مطرح شده و برساخته حوادث پارسال نیست، اما در این یک سال پربسامدتر شده است. (ان‌شاء‌الله در یادداشتی دیگر مفصل‌تر به مذهبی‌های صورتی و اشتراک و اختلافشان با هیئتی‌های تند خواهیم پرداخت.) 👈 متن کامل در این صفحه https://vaghayerooz.com/000GPi @HOWZAVIAN
. در 👈دوستان کتاب📚 📗کتابی که رهبر انقلاب تأکید کردند «خانم‌ها بخوانند!» ✍️ این اثر بیانگر چالش‌های یک بانوی مسلمان به عنوان دانشجوی ممتاز ایرانی در فرانسه است که با نگارشی صمیمی و ساده، خواننده را به خوابگاهی در پاریس می‌برد و او را با رویدادها، تجربه‌ها و خاطراتش شریک می‌کند. 📖 خاطرات دختر مسلمانی که در کشور فرانسه، هر چند برای ادامه‌ تحصیل در مقطع دکتری حضور دارد اما سفیری شده است برای دفاع از حقیقت اسلام. ✴️ کتاب سفیر، بیان 30 خاطره از دختر شیعه ایرانی است که برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری به فرانسه می‌رود، با این تفاوت که حجاب و آموزه‌های فرهنگی و مذهبی خود را نیز به همراه می‌برد و در واقع این خاطره‌ها، مواجهه و رویارویی او با سؤالات، برخوردها و نگاه‌های متفاوتی است که نسبت به دین، مذهب، ملیت و حجاب او صورت می‌گیرد. ✅ نقش عقلانیت، خردورزی و داشتن باورهای مستدل در این ماجرا بسیار مهم است و نویسنده با این ویژگی‌هاست که می‌تواند در جامعه‌ای که با استانداردها و اعتقادات او فاصله زیادی دارد، زندگی کند و باورها و رفتارهای خود را نیز حفظ کند و علاوه بر اینها به بهترین روش‌ها از ارزش‌ها و اعتقادات خود به صورت منطقی دفاع کند. 🔻کتاب، متنی روان و شیوا دارد و پر از نکات آموزنده‌ای است که مخاطب را به همراه خویش می‌کشاند و به تمام فعالان فرهنگی ثابت می‌کند که می‌توان در هر زمان و موقعیتی با استفاده از ویژگی‌هایی بیان شده، فعالیت فرهنگی کرد. ❇️ چندی پیش نیز رهبر انقلاب تأکید کردند: کتاب «خاطرات سفیر» را توصیه کنید که خانم‌هایتان بخوانند. @HOWZAVIAN
🔸 مسیر اربعین؛ آمادگاه ظهور ✍️ سیدمهدی هاشمی، پژوهشگر و فعال فرهنگی «تمدن نوین اسلامی» با محوریت «امامت» و با عنصر«معرفت» به شبکه امامت به ویژه حضرت ثارالله محقق می‌شود. بدون زیارت امامِ کرب و بلا دیده، نمی‌توان در این تمدن نقش آفرین بود؛ زیرا وقتی آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست رخ بنمایاند، با نشانی کربلا همگان را به کیفیت «شهادت» امام حسین آگاه می‌کند و ندا می‌دهد: «أَلَا يَا أَهلَ الْعَالَمِ! اِنَّ جَدِّيَ الحُسَينِ(ع) قَتَلُوهُ عَطشَانَاً». در آمادگاه ظهور، کسانی پیشتازِ «لبیک» خواهند بود که با «کربلا» مأنوس می‌شوند و ابراهیم‌وار بانگ برمی‌آورند که « وَأَذِّنْ فِي النَّاسِ بِالْکربلا يَأْتُوكَ رِجَالًا وَ عَلَىٰ كُلِّ ضَامِرٍ يَأْتِينَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ» و همگان را سواره و پیاده به زیارت «سیدالشهدا» در «اربعین» آن حضرت فرا می‌خوانند. اکنون را قدر بدانیم که بی‌تردید «اربعین» از بسترهای زمینه‌ساز«ظهور» و «تمدن نوین اسلامی» است و ما در لحظه‌های تاریخی و نزدیک قله پا گذاشتیم. @HOWZAVIAN
🔶🔹 کلامی دلسوزانه با عزیزان حوزویمهندس شکوهیان راد در چند ماه اخیر، بارها و بارها شاهد بوده‌ایم که از اساتید تا مسئولان عالی‌رتبه‌ی حوزه‌ی علمیه، اظهار نظرهایی کاملاً اشتباه و غیرعلمی درباره‌ی داشته‌اند. برای مثال: 1⃣ یکی از امام جمعه‌های سابق بیان کرده: «کسانی که هوش مصنوعی را تهدید می‌دانند، خودشان تهدیدی برای جامعه هستند» ❇️ پی‌نوشت یک چنین اظهاری، حاصل بی‌اطلاعی از مبانی فلسفی تا تکنولوژی‌های عملیاتی هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی صرفاً تکنولوژی نیست، بلکه مبنای انقلاب صنعتی چهارم است که الگوی نوینی از حکمرانی را به نفع غرب دنبال می‌کند. لذا قطعاً به همان نسبت که رد کامل هوش مصنوعی عاقلانه نیست، تأیید چشم بسته‌ی آن و نادیده انگاشتن تهدیداتش از سطح فردی تا ملی و حتی تمدنی، به دور از عقل است‌. 2⃣ از اهم مسئولان حوزۀ کل کشور بیان کرده: «به‌دنبال تأسیس دانشگاه هوش مصنوعی هستیم» ❇️ پی‌نوشت دو 🔻 اولاً هوش مصنوعی یک رشته‌ی وابسته است و شأنیت دانشگاه شدن ندارد. ما حتی برای که دانش مادر و مولد هوش مصنوعی است قائل به دانشگاه نیستیم. 🔻ثانیاً برخی مسئولان حوزوی بر اساس کدام سیر تخصصی به‌دنبال ورود به هوش مصنوعی هستند؟ آیا برآورد و سنجش علمی صورت گرفته یا این قبیل اظهارات، حاصل مشاوره‌های غیر علمی برخی اطرافیان است که این روزها به‌دلیل جو زدگی تکنولوژیک زیاد شده؟ 🔻 ثالثاً وقتی یک مسئول حوزوی به‌دنبال تأسیس دانشگاه است، آیا نوعی بی‌اعتبارسازی حوزه نیست؟ مسئولیت شریف‌تان تعمیق و گسترش حوزه‌ی علمیه بر مدار تبلیغ است یا توسعه‌ی دانشگاه‌های کشور که در حیطه‌ی وزارت علوم است؟! 3⃣ اظهارات متعدد در تأیید تمامیت هوش مصنوعی و مطلق‌انگاری آن با این استدلال که «هوشمندی، همواره مفید است و هیچ انسان عاقلی خود را از هوش و خرد محروم نمی‌کند» ❇️ پی‌نوشت سه اساساً ترجمه‌ی اینتلیجنس به هوش اشتباه بوده و اصطلاح رایج هوش مصنوعی، یک غلط عرفی است؛ همانگونه که ترجمه‌ی ویرچوال اسپیس به فضای مجازی کاملاً غلط است. اینتلیجنس، عالی‌ترین سطح در سطوح چهارگانه‌ی اطلاعات ذیل دانش سایبرنتیک است و در اصل به معنای ایجاد تحکم مبتنی بر قواعد اطلاعاتی است. به همین دلیل است که عموم سازمان‌های امنیتی - اطلاعاتی از واژه‌ی اینتلیجنس در عنوان خود استفاده می‌کنند، مانند: CIA: Central Intelligence Agency MI-6: Military Intelligence - Section 6 آیا در ترجمه‌ی نام سازمان سیا، می‌گوییم آژانس هوش مرکزی؟!! یا MI-6 به هوش نظامی اشاره دارد؟!! در مجموع استمرار این اشتباه، اعتبار حوزه به‌عنوان پیشران تبلیغ انقلاب اسلامی را نزد جامعه‌ی دانشگاهی و آحاد مردم خدشه‌دار می‌کند. امید است این رویه که حاصل شتابزدگی در فهم بیانات دو سال اخیر امام خامنه‌ای است و عده‌ای، به‌جای فهم ذات و عمق منظور ایشان، ولع تکنولوژیک را توسعه می‌دهند؛ بر اساس اصلاح شود. @HOWZAVIAN
🟢«از همان جا که رسد درد همان جاست دوا» ✍️ حجت الاسلام احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم 🔻بعضاً می‌بینیم که برخی از بزرگان و دلسوزان جامعه و معتقدان به ارزش‌های اسلامی، بدون آنکه توصیف دقیق و واقع‌بینانه‌ای از پدیده‌ی «بی‌حجابی مدرن» داشته باشند، خیلی قاطع می‌گویند: «اگر مشکل شغل، مسکن و ازدواج حل شود، معضل بی‌حجابی برچیده می‌شود.»! 🔻بیان چنین راه‌کاری برای حل معضل «بی‌حجابی» نشان می‌دهد که این عزیزان علیرغم دغدغه‌های مبارک و ارزشمندی که دارند، درک درستی از این واقعیت‌ اجتماعی ندارند! به همین دلیل داروی تجویزی آنان، هیچ تأثیری در درمان این بیماری ندارد. 🔹این عزیزان، یا باوری به «مطالعات میدانی» ندارند و یا اطلاعی از آنها ندارند! وگر نه می‌دانستند که بر اساس آمارهای موجود اغلب بی‌حجابان در جامعه ما نه مشکل شغل دارند؛ نه مشکل مسکن دارند و نه مشکل ازدواج! بر اساس برخی از آمارها، بیش از هفتاد درصد از بی‌حجابان متأهل‌اند! 🔶نکته مهم و کلیدی آن است که: «توصیف» و «تبیین» و «فهم علل و عوامل» یک پدیده، مقدمه «پیش‌بینی» و «کنترل» آن است. یعنی بدون داشتن فهمی واقع‌بینانه از آسیب‌های اجتماعی، کنترل آنها و ارائه دستورالعمل برای «تضعیف» یا «زدودن» آنها، خام‌اندیشی است. @HOWZAVIAN
🍃 تبسم امام آفتاب سوزان کربلا در اوج حرارت و‌ جنون بود. حس غم انگیزی سرتا پای وجودش را فراگرفته بود. راه امام را سد کرده بود؛ قلبش اما آماده‌ی تلنگر! وقتی امام حسین علیه‌السلام به او گفت:ثَکَلَتْکَ اُمُّکَ! ...به احترام مادرسادات و به رسم ادب چیزی نگفت. سرش را به نشانه‌ی شرم پایین انداخت.شاید دلش لرزید! نمی‌دانم آن لحظه چه اتفاقی برایش افتاد. تبسم امامش با دل او چه کرد که همه چیزش را گذاشت و به او پیوست. شاید ادب او در مقابل مادرسادات پناه زندگی‌اش شد و او را از منجلاب گناه و عصیان نجات داد. زبان قاصر است و کلمات گویای زبان حال او در آن زمان نیست، لحظه‌ای که خودش را در آغوش امام حسین علیه السلام دید! از شیخ انصاری پرسیدند: "چگونه می‌شودیک ساعت‌فکر‌کردن، برتر از هفتاد سال عبادت باشد؟" پاسخ دادند:" فکری مانند فکر جناب حُر در ؛ روزعاشورا ..." ما کجای این قصه‌ها جا داریم؟ 🖌سیده فاطمه موسوی، دانش آموخته حوزوی @HOWZAVIAN
🏴 پیاده روری اربعین از شعائرالله است این روزها، ساعت‌ها، دقیقه‌ها و ثانیه که زمان خبر از آمدن اربعین می دهد. زیارت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) شیفتگان راه عشق را رنگ و مذهب نمی شناسد... پدیده عظیم پیاده روی اربعین، از نجف به کربلا، از دیارهای دورتر و حتی قاره های دیگر، وصف ناشدنی است و این گوشه ای از شیدایی به حسین را نمایان می کند. دلدادگانی که با عزم راسخ و عشق و ایمان قلبی به سوی کربلا گام بر میدارند، بعضی نه فقط خود عاشقانه در این مسیر قدم می گذارند بلکه خردسالانشان با قدم های کوچکشان به سوی کربلا می روند، این کودکان طوری از حسین سخن می گویند که انگار سالهاست او را می شناسند و این همان عشقی ست که قابل تقدیر است.. حرکت های مومنانه در موکب ها، شور، عشق با تمام وجود و خالصانه، تمنای خدمت آن چیزی است که در هزاران موکب به چشم می خورد و سِر این عاشقی را به دِلها الهام می کند.. دختر بچه ها و پسربچه هایی که گوارا می کنند تشنه های راه حسین را و این خود بَس است تا بدانیم حسین کیست که عالَم همه دیوانه اوست.... 🖌 فاطمه قاسمی @HOWZAVIAN
✔️ نقش زنان در حماسه کربلا ✍️غلامرضا رضایی تربقان، عضو تحریریه نویسندگان حوزوی نوشت: 🔹حماسه عاشورا را ۷۳ نفر به وجود آوردند. امام حسین(ع) به عنوان محور این حماسه، به همراه یارانش روز عاشورا به شهادت رسید و رسالت سنگین بانوان کاروان حسینی از عصر عاشورا آغاز شد. آن‌ها با وجود شرایط سخت جسمی و روحی ، مردم را از اندیشه و حقانیت راه امام حسین(ع) آگاه نمودند و با رهبری حضرت زینب (س) به نشر معارف اسلام و رساندن پیام شهدای کربلا پرداختند تا اسلام را از زوال نجات بخشند و اینجاست که به هدف والای امام حسین(ع)از همراه نمودن زنان و کودکان با خویش پی می بریم که اگر نبودند این زنان و کودکان به ویژه حضرت زینب(س) در کربلا و اسارت آن‌ها، نه تنها انقلاب امام حسین(ع) دستخوش تحریف می گردید بلکه اسلام در معرض خطر جدی قرار می گرفت. 🔹همانگونه که می دانیم حفظ و نگهداری این نهضت و انقلاب از انجام آن مهم تر است و بار سنگین این مسئولیت را حضرت زینب(س) بر دوش کشید. ایشان پس از حادثه عاشورا در سال ۶۱ هجری سرپرستی قافله اسرا ، پرستاری از امام سجاد(ع)، حفظ و حرمت زنان و کودکان و ابلاغ پیام شهادت را عهده‌دار بود. او با سخنان آتشین خود خفتگان را بیدار و یاغیان را رسوا کرد. 🔍 متن کامل در نویسندگان حوزوی خراسان @HOWZAVIAN
🔻داستان شیب تند و‌ قله ✍️ علی مهدیان، نویسنده حوزوی و فعال رسانه‌ای 🔹چند سال قبل از پیروزی انقلاب، سیدعلی خامنه ای حکیم جوان قاعده پیشرفت یک امت را در مسجد امام حسن ع مشهد توضیح میداد. خلاصه مسیر این بود: ۱.کلا سبک رشد، با اراده الهی انجام میشه. منتظر اراده او باید بود. اراده او ورق را بر میگرداند، فتح و پیروزی که ایجاد میکند خیره کننده است. ۲. محصول این اراده الهی آن است که اتفاقی انفسی در جان شما رخ میدهد به نام «بعثت»، یا همان «انقلاب». و سپس همه عالم هماهنگ با خواست شما میشود. ۳.راه دستیابی به این معجزه الهی چیست؟ «صبر» و «توکل». «صبر» اوج «ایمان» است «راس الایمان» است و «توکل» به اراده خدا «امید» حقیقی ایجاد میکند. «ایمان» و «امید». ۴.راه ایجاد این «ایمان» و آن «امید» چیست. اینکه همه وجودتان را مزین کنید به ایمان و امید. در عمل نشان دهید، در زبان محقق کنید. بگویید و بگویید. عمل کنید و عمل کنید. همانکه در سوره والعصر میخوانید. ۵.خدا در فشار و بلا یتان میگذارد. از جانب دشمن فشارهای سخت پیش میآید، ضعفهایتان هم جلوی چشمتان میآید. ولی تلاش کنید صبر کنید. ناامید نشوید. ادامه دهید. خوب؟ حالا برگردید اتفاقات یک دهه گذشته را مرور کنید. 🔹الان اراده «بریکس» و «شانگهای» و عربستان و فسقلی های زیر خلیج فارس و بالای خزر با شما همراه شده. با آسیای شرق و آسیای غرب و آفریقا و آمریکای جنوبی وارد معاملات با رویکرد حذف دلار شدید. آمریکا پولهای بلوکه شده را دارد پس میدهد. بدنه مدیرانتان جوانان آرمانجوی پر کارند. صحنه رسانه مجازی تحت مدیریت آمریکا فیلتر شده. حضور مردم در پیام رسانهای داخلی چندین برابر شده. اهالی هنر و رسانه الک شدند. شیب تورم کم و کنترل شده، بانکهای دولتی از وضع ضرر خارج شدند. شیب نزولی جمعیت تغییر وضعیت داده و وضعیت رشد گرفته. خوب؟ ثم ماذا؟ صبر کنید. باز تصویر چند سال قبل ترش را به سرعت مرور کنیم. توضیح میدهم. عجله نکنید. 🔍 متن کامل در این صفحه @HOWZAVIAN