eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
530 ویدیو
186 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
🏷 تقابل و تغایر ✍️علی محمدی هوشیار با ارسال نوشتاری به نویسندگان حوزوی پیوست: «نسبت حق و باطل؛ تقابل تغایُری است» جریان تقابل هابیلی ها و قابیلی های عالم را به خاطر دارید. قابیلی ها اقامه ولایت شیطان می کردند و هابیلی ها در تقابل و تغایر با آنان، کمر بر اقامه ولایت الله بسته بودند. همیشه ی عالم؛ جنگ قابیلی ها با هابیلی ها بر سر عبادت خدا و اقامه نماز و اجرای احکام الهی بود، اما نه آن نمازی که در محراب خانه ها و مساجد خنثی باشد، بلکه آنان از نمازی واهمه داشتند که در میانه میدان تقابل و تغایر اقامه شود. مانند نماز سیدالشهداء علیه السلام که نماز در اعتراض به عالم بود. عیار هابیلیان عالم را با سنگ تقابل و تغایر محک میزنند. در جریان هابیلی ها به میزانی که اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّار باشید، عیار حقانیت شما بالاتر است و اگر باطل را أَوْلِیَاءَ مِن دُوْنِ الْمُؤْمِنِینَ بدانید، بهره ای از تقابل و تغایر نبرده و در شمار هابیلی ها خوانده نخواهید شد. این سؤال را از خودتان بپرسید؛ در عصر حاضر، کدامین پرچم در برابر شیاطین عالم قد علَم کرده، اقامه کننده نماز بیدارگری و قرار دهنده مستضعفین عالم در برابر مستکبرین عالم است؟! پاسخ واضح است و چشمان بینا بر این حقیقت شهادت خواهد داد. این انقلاب اسلامی است که در امتداد هابیلیان عالم، در مقابل قابیلیان عالم ایستاده و لحظه ای از شدّت خود، علیه آنان نکاسته است. شیاطین بزرگ نیز به خوبی می دانند؛ نماز و عبادت هیچکدام از ادیان و مذاهب عالم در تضاد با منافع آنان نیست و اذان مأذنه مذاهب و ناقوس کلیساها و صدای شوفار کنیسه ها کسی را از خواب بیدار نخواهد کرد. صدای بیدارگر؛ صدای اقامه کننده ی انقلاب اسلامی است که خواب از چشمان شیاطین عالم ربوده است. صدایی به بلندای همه تقابل ها و تغایرهای مظلومین عالم با مستکبرین، که روزی وارثان زمین خواهند شد. @HOWZAVIAN
📜 برگی از تاریخ ناگفته و ناشنیده👇 💠 به بهانه ایام قمری ارتحال مؤسس آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی(ره)، استاد (ره) و شاگردِ علامه شیخ فضل الله نوری(ره)/۱۷ ذی القعده ⁉️از عوامل دعوت و ماندگاری آیت الله شیخ عبدالکریم حائری در اراک کدام شخصیت بود؟! متن کامل در صفحه شهید رابع @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نویسندگان حوزوی
🍃تاکنون 🌐معرفی 160 صفحه شخصی فضلای حوزه در بانک «صفحات نویسندگان حوزوی» https://eitaa.com/howzavian/12700 ، پویش آگاهی است.
🔆 جامعه ایمانی؛ همیشه در خیر و راستی ✍️ محمدمهدی حسین زاده ▪️امام صادق عليه‌السّلام فرمودند: از مؤمن در شگفتم؛ خداوند براى او سرنوشتى مقدّر نكند مگر آنكه خير او باشد. ▪️اگر بى‌نيازش كند، برايش خير است و اگر گرفتارش كند نيز برايش خير است. اگر ما بين مشرق و مغرب را به مِلكش در آورد، خيرش باشد و اگر با قيچى‌ها تكه‌تكه‌اش كنند، برايش خير باشد. براى مؤمن در تمام احكام خدا خير است. | مشکاة الأنوار في غرر الأخبار: ج ۱، ص ۶۴۳ ◾️ جامعه ایمانی نيز چنین است. جامعه‌ای که دل در گروه خدا داشته و در مسیر الهی حرکت کرده است هر حادثه‌ای برای او خير خواهد بود هرچند در ظاهر تلخ و ناگوار باشد. حادثه شهادت رئیس جمهور و همراهان او سنگین و ناگوار است؛ اما آینده روشنی برای جامعه در انتظار است. ▪️اگرچه زبان ما از بیان این کلمات والا به لکنت می‌افتد ولی به تبعیت از امام راحل عرض می‌کنیم: این شهادت از الطاف خفیه الهی بود. شهید رئیسی بزرگوار الگویی تراز از مدیریت جهادی و مردمی در سطح کلان پای نهاد که مسیر دولت‌مردان آینده را ترسیم کرده و کشور را به سوی دولت اسلامی مطلوب نزدیک خواهد نمود. دولت اسلامی نهالی است که با خون‌ شهید بهشتی و رجایی آبیاری شده بود و اکنون خون شهید رئیسی آن را بالنده خواهد کرد. @HOWZAVIAN
. «مسئله تحمیلی حجاب از باورها تا هنجارها!» 📌لینک مجازی: https://online.jz.ac.ir/rbhyyb897yoy 🗓زمان: سه شنبه 1403/03/08، ساعت 9 الی 11 🏢مکان: جامعه الزهرا سلام الله علیها، معاونت پژوهش، طبقه سوم 🌐معاونت پژوهش @HOWZAVIAN
. 🔴 اسلام سیاسی؛ اجتماع‌گرا یا اجتماع‌گریز؟ ✍️ داوود سلطانی با ارسال یادداشتی به نویسندگان حوزوی پیوست: حضور دو چهره معمم و روحانی در سیاست و امور اجرایی با تأکید و‌ تکیه بر زی طلبگی و مراقبت از هضم شدن، بانشستن در مسند قدرت و سیاست نشان داد تئوری و ایده سکولاریسم در بین ادیان توحیدی و تحریف نشده باطل است و این تفکر فقط در ادیان تحریف شده مثل مسیحیت می‌تواند درست باشد و نظریه کلیسامحوری که موجب زایش این تفکر شده، می‌تواند بهترین مصداق آن باشد. متحجران شیعی و آخوندهای عرفانِ اجتماع‌گریز که بین خلوت و رهبانیت تفاوتی قائل نیستند و اخباریون نوظهور شیعی که به نام تقدس دین و بازی سیاست، خود را به انزوا کشانده و با چوب تکفیر و تحمیق و توهین، روحانیان و عالمان و حتی عارفانی مثل امامین انقلاب را زده اند، باید کمی در تحلیل‌ها و تفکرات خود بازنگری کنند. همچنین برخی مادحان و روضه‌خوانان که در بستر امن و ایمانی تنها نظام شیعی دنیا در آن برای خود نامی به دست آورده‌اند، نباید فراموش کنند که اسلام شیعی تنها آیین توحیدی است که نظریات سیاسی عمیقی دارد و آن را می‌توانند در این یک هفته که مجلس تعطیل است و رئیس جممورش شهید، چطور با قدرت الهی ولی فقیه، هیچ چیز مملکت دچار اخلال نشده است. اندکی تفکر مذهبیون و متدنین عزیز! @HOWZAVIAN
. طلبه اهل آگاهی است اهل کلمه و کتاب است اهل آرمان و عمل است نگذاریم مسیرمان عوض شود... بنویسیم و روایتگر معنویت و سعادت باشیم. @HOWZAVIAN
💠 تأثیر اصل "تغافل" در تحکیم خانواده ✍️ دکتر علی صالحی اصل تغافل [چشم پوشی از خطای دیگران، سعه صدر و خود را به غفلت زدن] یک اصل مدیریتی موثر در تحکیم نظام مقدس خانواده است. اینکه انسان مدام دیگران را زیر ذره بین قرار بدهد و مو را از ماست بیرون بکشد و به تعبیر امروزی" گیر" بدهد، این کار نه فقط به اصلاح طرف مقابل بلکه می تواند اعصاب دیگران را به هم بزند و نتیجه معکوس بدهد. امام علی (علیه‌السلام) می‌فرماید: «تَغَافَلْ يُحْمَدْ أَمْرُك؛ چشم پوشى کن تا کارهایت ستایش شود»، همچنین آن حضرت در روایتی می‌فرمایند: هر کس تغافل نکند و از خطای دیگران چشم پوشی نکند، زندگی بر او تلخ و ناگوار می‌شود. واقعیت این است که بسیاری از چالش های اصلی زندگی ‌که در موارد متعددی به طلاق منجر می شود، به عدم رعایت این اصل باز می گردد. البته اصل تغافل به معنای بی توجهی مطلق به خطای دیگران نیست بلکه به مفهوم این است که بسیاری از خطاهای دیگران واقعا ارزش توقف ندارند. افراد زیادی را می شناسم که در گذشته ماندند و لو اینکه در حال زندگی می کنند، نمی توانند ببخشند و نمی توانند فراموش کنند و چون نمی توانند ببخشند، رنج می برند‌. گاهی باید چنان تعامل کرد که شتر دیدی ندیدی. گاهی انسان تمام ظرفیت خود را برای اثبات چیزی به کار می گیرد، که فایده ندارد بلکه آسیب دارد. به تعبیر طلبگی " ثم ماذا؟ سپس ثابت شد که عمرو یا زید مقصر است؟ فایده اش چیست؟! از همین رو به کارگیری اصل "تغافل"، هنر خردمندان است. و چه زیبا فرمود امیر المومنین علی (علیه السلام): إنّ العاقِلَ نِصفُهُ احتِمالٌ ، و نِصفُهُ تَغافُلٌ .خردمند، نصفش تحمل و بردبارى است و نصف ديگرش ناديده گيرى. https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b