🔻وقتی که نظامیان و مسئولین از چشم ما افتادند
🔻اینجا هیچ وقت مثل سوریه نیست و نمی شود
🔻 رجزخوانی رسانه ها داخلی و خارجی و همراهی ساده دلان
✍ حجت الاسلام محمد ادریسی، سردبیر روزنامه سراج و عضو تحریریه مدادالفضلاء
تصحیح خطاها متوقف درتشخیص و کشف آنهاست و تشخیص خطاها متوقف در ایستگاه عبرت هاست پس کشف و تصحیح خطا ها متوقف در ایستگاه عبرت هاست و این یک صغری و کبری ونتیجه گیری منطقی است که هر ذهنی آن را می پذیرد.
اینجا هیچ وقت مثل #سوریه نیست و نمی شود چون مردم اجازه نمی دهند اما نمی توان هر چه بادابادی که جلو رفت و برای عبرت گرفتن می گوییم حتی اگر هم برای بعضی ها خنده دار و یا حتی باور نکردنی باشد.
وقتی از شهروندان سوریه بپرسی که چگونه شد که به اینجا رسیدین اینگونه می گویند که از زمانی شروع شد که دار العدل (دادگاه) را اول زبانی بعد به صورت عملی به آتش کشیدند و جوانانی بودند که فریاد می زدند که این کار درستی نیست اما گوشی نمی شنید و با خنده های مستانه بنزین بر آتش می ریختند.
از برخی دیگر که بپرسی اینگونه می گویند که آتش جنگ درسوریه و جرقه ورود تکفیری ها از در و دیوار کشور و تجاوز به ناموس ها و خون ریزی ها از آن زمانی كه چند محصل با دیوار نویسی و شعارنویسی هایی که بیشتر جنبه بازی داشت تا واقعیت علیه حكومت شروع شد و با اعتراضات خياباني پدر و مادران که خیال می کردند می توانند به سوی رفاه بیشترپیش بتازند و همان ها که به رئیس جمهور سوریه چند وقت قبلش رای محکمی داده بودند معترض او شدند ادامه یافت و با تشویش و رجزخوانی رسانه ها داخلی و خارجی و همراهی ساده دلان مواجه شد و نتیجه هایی که خودتان می بینید.
از گروهی دیگر که بپرسی اینگونه می گویند که از یک سال قبل از اعتراضات خیابانی شروع شده بود و مخالفان با انبار کردن امکانات دارویی برای زخمی های آینده و سلاح ها در گوشه و کنار کشوربرای ترورها منتظر بودند تا زمان آسیب زدن و خروج علیه حاکمیت با شعار (الشعب یرید اسقاط النظام) شروع شد و تا الان بیش از چهار صد هزار کشته از زن و کودک و غیر نظامی داریم که روی دستمان مانده اند.
عده ای دیگر می گوید که بخاطر حرف ها و فیلم ها و عکس های بود که در شبکه های اجتماعی زده می شد که نیروهای امنیتی بی تجربه کشور ما سوریه چند جوان را با چوب می زدند و زنان و بچه ها گریه می کردند و ما برای دفاع از آنها به خیابان ها آمدیم و شد آنچه که می بینید.
دسته ای دیگر می گویند که مسئولین کشور ما برای خودشان و فرزندانشان و نزدیکان خود زندگی رویایی درست کردند و اما نوبت که به مردم کشورشان که می شد جز تنبلی و حرف و حرف در اداره امور چیزی از آنها نصیب ما نمی شد و خواستیم که ادبشان کنیم بعد نظامیان و مسئولین که از چشم ما افتادند یا بهتر بگوییم از چشم ما انداختند پس به غیر خودی ها پناه بردیم و آنها هم رحم مان نکردند و اینها که گفته شد فقط کمی آشنایی به زبان عربی و انگلیسی لازم دارد که مفصل تر آن را ببینیم و بخوانیم و بشنویم.
فرجام ها با آغازشان که سنجيده شود عبرت ها پدیدار می شود که در روزگار سیاه و سفید اقوام و ملل و کشور های دیگر براى ما درس های عجیب و باورنکردنی هست تا که عبرت بگیرم قبل از آنکه خودمان عبرت دیگران شویم.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
☑️انتشار یادداشت نویسندگان حوزوی در مطبوعات
🔗 در کیهان امروز می خوانیم:
📌تروریستهای فرودگاه بغداد نگران حقوق بشر
✍ علی کردانی
در مقالهای با عنوان «تأملی بر موارد نقض حقوق بشر در جمهوری فدرال آلمان» اینگونه آمده است: «در ماهآوریل ۲۰۲۰م، خط تلفن ملی مورد حمایت دولت آلمان برای خشونت علیه زنان، افزایش ۲۰ درصدی درخواست مشاوره مربوط به خشونت خانگی را ثبت کرد. طبق خط تلفن، این افزایش در ماههای بعدی ادامه داشته است و این موضوع بیانگر افزایش خشونت خانگی علیه زنان است.»
یکی از مصادیق مداخله آشکار غربیها و مدعیان حقوق بشر، تشویق جوانان و دختران ایرانی توسط رسانههاشان برای دامن زدن به اغتشاشات و درگیریهای خیابانی بود. رسانههای بیگانه یا مواجببگیران داخلی آنان که شعار «زن، زندگی، آزادی» را در دهان دختران و زنان نجیب ایرانیانداختند، خود بهتر میدانند که جایگاه فعلی زنان در اروپا به چه فلاکت و عقبگردی دچار شده است.
ادامه مطلب👇
https://kayhan.ir/fa/news/251161
#روزنامه
#صفحه_هفتم
#حقوق_بشر_غربی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
⁉️ دنیای دیرفهمها
1⃣ حوزه علمیه بعد از چهل سال از انقلاب اسلامی فهمیده است که باید روحانی مربی برای همه مدارس آموزش و پرورش تربیت کند.
2⃣ چهل سال دیگر هم میفهمد که برای وزارت فرهنگ و ارشاد باید روحانی روزنامهنگار و هنرمند تربیت کند؛ با احتساب اول انقلاب میشود ۸۰ سال دیرفهمی!
✍ علی اسفندیار
#انقلاب_اسلامی
#حوزه_انقلابی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
شما دیگه چرا؟!
✍ بابک شکورزاده
🔷️هر از گاهی از آقای ضرغامی حرکات و اقوالی مشاهده میشود که با شئونات یک مسئول مسلمان و انقلابی سازگاری ندارد. یک بار فیلمی از او منتشر میشود که در مواجهه با دختر بالغی که حجاب ندارد، بدون اینکه تذکری بدهد، دستی هم بر سر او میکشد و انگار نه انگار که اتفاقی افتاده! این یعنی خلاف شرع آشکار! اخیرا هم توئیتی زده و ضمن انتقاد به عملکرد ستاد امر به معروف نوشته: "بابا جون مردم اگر نخوان امر به معروف بشن کیو باید ببینند."
🔷️ظاهرا روحیه لیبرالی و دموکراتیک جناب ضرغامی گُل کرده و برای خوشایند عدهای، امر به معروف و نهی از منکر را سبک میانگارد.
ممکن است که ستاد امر به معروف در عملکرد خود دچار اشتباهاتی شده باشد؛ ولی این درست نیست که صورت مسئله پاک شود و از بیخ و بن امر به معروف را به چالش بکشیم.
🔷️جا دارد که از ایشان بپرسیم که آقای ضرغامی شما دیگه چرا؟ شما که مثلا جزء مسئولین متدین و انقلابی بودید! وقتی که شمای نوعی اینگونه نسبت به امر به معروف موضعگیری میکنید، از دیگران چه انتظاری باید داشت؟ فراموش نکنیم که قیام ماندگار سالار شهیدان برای چه بود!
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💥یک «مخالفمِ» خوب
✍️ سیدجواد محمدزاده
مخالفم
هر انسان نیک سرشتی با جمعی، یک گوشه ای نشسته اند و شب و روز در حال تلاش برای #فرهنگ اسلامی هستند.
کوه را جابجا می کنند!
عمق دریاها را می نوردند!
میلیاردها اسکناس را خرج تولید و تکثیر می کنند!
مخالفم از این هم انزوای فرهنگی!
حوزه علمیه در گوشه ای نشسته و سخت در حال تجزیه فعل و فاعل و تمییر و حال است!
دانشگاه در حصار نرده های خود، مقاله می نویسند و پایان نامه تولید می کند!
مدراس در گردونه زنگ هاو صف و کیف و مداد و پاک کن و تعطیلات،حروف الفبا و جمع و تفریق و ضرب و تقسیم؛ همچنان می چرخند!
مساجد با صدای اذان رنگ پریده، الله اکبر می گویند و چند رکعت نماز می گذارند و با خیال آسوده درب مسجد را چند قفله می کنند!
هیات، هر هفته بصورت منظم و دقیق با تیک تاک مداح و سخنران در حال برگزاری مراسم هفتگی خود است!
نویسندگان کتاب، هر روز می نویسند و تیراژ کتاب خود را به عرش الهی رسانده اند و سرمست از این همه کتاب رنگارنگ هستند!
گل فروشی سرکوچه ما نیز همچنان گل کاکتوس می فروشد!
👈 از این نویسنده بیشتر بخوانید
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔴 سواد رسانهای مردم؛ پاشنه آشیل رسانههای سعودی لندنی
✍ مجتبی عباسی
در عملیات روانی و جنگِ رسانهای علیه ایرانیان توسط بنگاههای شایعه پراکنی سعودی، لندنی معمولا از کلیدواژههای اصلی تولید خبر اعم از چگونه؟ کجا؟ کی؟ چه کسی؟ چه چیزی؟ چرا؟ در خبر استفاده نمیشود و رسانههای معاند با ترفندهای خبری پاره حقیقتگوئی، وارونه نمایی و ایجاد شک و تردید در اذهان جامعه تلاش میکنند دوگانه سازی کرده یا با تحریک احساسات، جاانداختن یک شایعه یا دروغ از ارزشهای ایرانی، اسلامی، اعتبارزدایی کرده و انسجام اجتماعی را درهم بشکنند، به عبارتی از میان آب گلآلود دوقطبیسازیها، اهداف شوم تجزیهطلبی و سوری سازی ایران را صید کنند.
عجیبتر از آنها همصدایی و همکاری آشکار برخی از سلبریتیها و مخرج مشترک شدن خواص غربزده با گروهکهای تجزیه طلب، منافقین و محور عبری، عربی و غربی بود که همراه با انقلاب رباتها از همان ابتدای فتنه، شمشیر را از رو بسته و از هجمه به قرآن کریم و قانون کشور، از چنگ اندازی به نظام اسلامی و مقابله و مخالفت با فرهنگ ایرانی، اسلامی و نمادهای ملی و مذهبی ابایی نداشتند.
افراد مشهور یا متخصص در رشتههای مختلف، اما پیاده در زمینه سواد رسانهای که همچون راننده مدعی و ناشی با جان و مال مردم و آبروی کشور، بازی کردند و با عملکرد احساسی، غیرمسئولانه و غیرعقلانی خود در فضای مجازی بر آتش فتنه دمیده و برای چندمین مرتبه، بیسوادی رسانهای خود را اعتراف کردند؛ هرچند تکرار اشتباه این افراد همانند فتنه ۸۸ موجب خسارت به بیتالمال و بهانه فشارهای بینالمللی و تحریم مردم ایران را فراهم کرد و باعث ریختن خون دهها فرد بیگناه در آشوبهای خیابانی شد.
فارغ از آسیب شناسی فرهنگی و بررسی راهکارهای حفظ حریم مقدسات و قوانین کشور، اما موضوع تأمل برانگیز و شاید مغفول در این ماجرا، آشکار شدن ماهیت اصلی براندازان برای مردم، فاصله عمیق شعارهای آزادیخواهانه ضدانقلاب با وحشیگری آنها در سیرک لندن و پاریس و اعتراف ضمنی برخی از اپوزیسیون به اهداف شوم و توطئههای پشت پرده بود.
به هرحال تنها موضوعی که در تحلیلها آشوبها کمتر به آن پرداخته شد و معمولا در این قضیه و رویدادهای مشابه، زمینه موج سواری رسانههای معاند را فراهم کرده است، ضعف سواد رسانهای افراد فریب خورده به معنای عدم تحلیل محتوا، اعتماد و دنبالهروی از رسانههای دشمن است.
امروزه مأموریت یک رسانه، رساندن حرفها، پیامها، دیدگاهها و محتواهای تولید شده توسط مدیران، متخصصان و اتاق فکرهای یک رسانه است؛ از اینرو بیشک رسانهها بر فرهنگها تأثیرگذار هستند و به همین جهت در میان انواع تحریمهای اعمال شده توسط بیگانگان؛ اما فعالیت رسانههای خود را در کشور ما تحریم و تعطیل نکرده، بلکه برای تخریب سرمایههای دینی و اجتماعی ایرانیان، پولهای کلانی را هزینه میکنند.
در حال حاضر رسانهها میتوانند با تولید انواع بازیها، سریالها و محتواهای جذاب به ابزاری برای هویت دادن به افکار عمومی تبدیل شوند و با استفاده از هوش مصنوعی و مدیریت ذهن و افکار مردم، در اقتصاد، سیاست، فرهنگ، سبک زندگی، واکنشهای اجتماعی، حب و بغضها و حتی در زندگی شخصی و تمایلات و گرایشهای روزمره مردم تأثیرگذار بوده و به عبارتی دنیا و آخرت مردم را بسازند.
رسانهها در عصر ارتباطات به مثابه نوعی تغذیه و طعام فکری عمل میکنند و مصداق آیه «فلینظر الانسان الی طعامه» هستند که همچون غذای سالم یا مسموم با فرصت و تهدیدهایی که به همراه دارند، میتوانند موجب رشد و ارتقای انسانها یا باعث صدمه و آسیب به جامعه باشند؛ از این جهت جدای از وظیفه حاکمیت در ساماندهی فضای مجازی، افراد جامعه نیز در عین استفاده از رسانه، ناگزیر هستند سواد رسانهای را فرا بگیرند.
#حجاب
#رسانه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📌انحصار اقتصاد و رسانه را بشکنید!
✍ پوریا نقدی
یک دولت مرکزی قوی هیچوقت اجازه انحصار در هیچ زمینه ای به هیچ فرد یا شرکتی نمی دهد چون همان فرد یا شرکت بیش از اندازه بزرگ و بعد مافیا و بعد مقابل خود نظام می ایستد و طغیان می کند !
دلیلی ندارد امثال اسنپ و دیجی کالا کل بازار را دست بگیرند، رقبا را تقویت و سهم بازار را تقسیم کنید.
در رسانه هم همین هست یعنی نباید در مقطعی کل انتن را به مدت طولانی دست چند سلبریتی مثل مهران مدیری و رامبد جوان بدهید هم کل رسانه و ارتباط مستمر با مردم را در دست می گیرند و هم به مرور با ایجاد شبکه ارتباطات و مالی گسترده در تبلیغات با ۳۰ میلیاردهای دریافتی بنگاه اقتصادی می شوند!
چه در اقتصاد چه در هنر و رسانه باید دنبال ایجاد رقابت و تقسیم سهم بازار و مخاطب بود باید به ده ها برنامه بهتر از دورهمی ضعیف مدیری با جوانان فرصت داد باید در اقتصاد ده ها شرکت مثل اسنپ و ده ها شرکت رقیب دیجی کالا داشته باشیم و ده ها شرکت مثل سایپا و ایران خودرو و ...
خودتان امثال فردوسی پور و مدیری و رامبد جوان را با آنتن های شبانه و ۱۰ سال پشت سرهم !باد کرده و طرف را به توهم ریاست جمهوری می رسانید بعد باید کلی انرژی بگذارید تا دوباره باد طرف را خالی کنید!
بعد از این همه تجربه دیگر اشتباه و رفتن در روندهای غلط قبلی از کسی پذیرفته نیست.
این همه تسهیلات و بودجه های تلف شده در کشور داریم شرکت های مختلف را در بازارهایی که جذابیت سرمایه گذاری دارند تقویت و کمک کنید تا اینجور نباشد کل بازار دیجیتال مارکتینگ دست دیجی کالا و بازار حمل و نقل شهری ما دست اسنپ باشد دنبال ایجاد رقابت و تقسیم سهم بازار و عدم انحصار باشید.
شوهای شبانه هم معمولا به جز بزرگ کردن و نشان دادن و تبلیغ ۲۴ ساعته صرف مجری برنامه ثمری برای مخاطب نداشته و مطمن باشید با حذف امثال دورهمی و خندوانه چیزی از فرهنگ و هنر مردم کم نمی شود بلکه وقتشان هم پای عاشق شدی مهران مدیری و بخند خندوانه رامبد جوان تلف نمی شود !
دنبال ساخت کارهای فرهنگساز و فاخر باشید ما ۳۰۰ هزار شهید داده ایم سرجمع چند سریال از شهدا در بعد از انقلاب ساخته اید؟!
هنوز نتوانسته اید یک سریال مناسب از امام خمینی وشهید سلیمانی و شهید صیاد و دیگر بزرگان کشورمان بسازید و لنگ مدیری و رامبد جوان هستید و بودجه تلف می کنید!
در ساخت شوهای شبانه هم دنبال کارهای آموزنده باشید که مخاطب در کنار سرگرمی چیزی هم از فرهنگ و مشاهیر و تاریخ و علم بیاموزد چرا یک برنامه شبانه با محوریت شناخت مشاهیر کشور در قالب جذاب نساختید که نوجوان ما به جای شنیدن صحبت بی فایده مدیری با فلان هنرپیشه زن بزرگان کشور خود بشناسد.
با تجربه های قبلی خیلی بیشتر در همه زمینه ها دقت کنیم و هوشیار باشیم وجلوی انحصار در هر زمینه چه اقتصاد و چه هنر را بگیریم که انحصارگران همیشه آماده طغیان اند!
باید ظرفیت ها را باز کنید و با ورود جوانان مستعد و دلسوز در همه بخش ها خون تازه ای به پیکره هنر و اقتصاد کشور تزریق کرد.
#اقتصاد
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✴️ امکان وحدت در وضعیت تنوع
(بخش اول)
✍ حبیب الله بابایی
تمدن به مثابه «کلانترین نظام (ابرنظام) مناسباتِ انسانی» پیوسته در حال تحول (تحول دوری و حلزونی، تحول صعودی یا نزولی) و تسری به جوامع انسانی دیگر است. این ابرنظام نه یک مجموعۀ انباشته از عناصر و سازههای گوناگون اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، بلکه یک َابَرسیستم کلان انسانی است. در این تعریف از تمدن که معنای آن به مفهوم «امت» در قرآن نزدیکتر میشود، تکثر گروهها، فرهنگها و بهطورکلی واحدهای اجتماعی مورد تأکید قرار میگیرد. به بیان دیگر در یک تمدن سخن از یک فرد، یک ملت یا یک زبان و حتی یک آیین نیست. هرچند ممکن است یک آیین و یک فرهنگ در تمدنی غلبه داشته باشد؛ لیکن در یک تمدن، همواره انسانهای مختلف، فرهنگهای متعدد و زبانهای گوناگون وجود و حضور دارند. نقش و کارکرد تمدن در این وضعیت، ایجاد ارتباطی انسانی، اخلاقی و عادلانه در میان همۀ ابنای انسانی است.
با توجه به این رویکرد در تحلیل ماهیت تمدن و در پاسخ به مسئلۀ «وحدت در وضعیت کثرت» میتوان وحدت را به دو صورت حداقلی و حداکثری یا به معنای دقیقتر وحدتی طیفی که معطوف به شرایط و زمینههای تاریخی و اجتماعی باشد، تعریف و ترسیم کرد. در وحدت حداکثری، نهتنها ظواهر و رفتارهای کلان اجتماعی همسو هستند (آنچه در وحدت صوری و حداقلی مطرح است)، بلکه افکار، ارزشها و باورها و همینطور عقلانیت جمعیِ یک تمدن نیز از وحدت، همسویی و درهمتنیدگی برخوردار است.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
👔 جولان جنتلمنها
✍️ علی کردانی
پادوهاشان در رسانههای بیبیسی و انگلیسی مردم را به آشوب و آتش تشویق میکنند؛ اربابانشان نیز همان مردم را تحریم میکنند و اینگونه سناریوی جنتلمنهای تروریست عملی میشود.
بر این اساس رهبر انقلاب پس از شهادت حاج قاسم فرمودند: «جنتلمنهای پشت میز #مذاکره، همان تروریستهای #فرودگاه_بغداد هستند.»
همینقدر نامرد!
#تروریست
#آشوب_تحریم
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔴 راه رهایی از عرضه و تقاضای «ابتذال»
✍️احمدحسین شریفی
🔻ابتذال («banality») از ماده «بذل» به معنای «بخشش» است اما در اصطلاح عبارت است از «پستی»، «بیارزشی» یا «چیز بیارزش یا کمارزشی که برای کسی یا کسانی ارزشمند تلقی میشود».
🔻برخی از آدمیان اینگونهاند که:
به امور «بیاهمیت»، «اهمیت» میدهند!
مسائل «سطحی» را «عمیق» میپندارند!
امور «دمدستی» را «دوردست» میبینند!
«حاشیهها» را «متن» میانگارند!
«هیجان» را «عقل» میدانند!
🔻بخش زیادی از زندگی چنین افرادی در پیگیری اخبار بازیگران و هنرپیشگان و سلبرتیها و اخبار حوادث رسانهها و زندگی شخصی و خصوصی وزرشکاران و امثال آن صرف میشود. اصطلاحاً گفته میشود که چنین افرادی گرایشی شدید به «امور مبتذل» دارند؛ یعنی اموری که فینفسه ارزش چندانی ندارند، اما در نگاه اینان خیلی ارزشمند و مهماند!
🔻معالاسف باید گفت علیرغم آنکه «عقلانیت» از ویژگیهای ممتاز آدمیان دانسته شده است؛ اما بخش اعظمی از آدمیان پیرو امور «مبتذل»اند تا امور «عقلانی»!
وَ إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَنْ سَبيلِ اللَّهِ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَ إِنْ هُمْ إِلاَّ يَخْرُصُون(انعام، ۱۱۶)
🔻رسانههای نوین و بسیاری از سلبرتیهای هنری و ورزشی عصر جدید نیز با فهم این نکته، به منظور جلب توجه بیشتر و کسب شهرت بیشتر، سعی میکنند این خواسته و تمایل اکثریت را ارضا کنند! آنان روزانه با انتشار تصاویر شخصی از مسائل معمولی زندگی خود، (غذاخوردن، مسافرت کردن، وسایل شخصی زندگی و ...) با ارضای میل مبتذلانه مخاطبان، میکوشند ماهی مراد خود را صید کنند.
🔶بهترین کار برای رهایی از این وضعیت و حرکت به سمت عقلانیت عبارت است از: «تقویت خودشناسی»، «توجه به عزت و کرامت انسانی»، «بصیرت اجتماعی»، «برخورداری از تعالیم و معارف اصیل و درست» و
تبیین «اخلاق شهرت» و تشریح «رسالتها و وظایف اجتماعی و فرهنگی مشهوران».
#اخلاق
#شهرت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✴️ حد و مرز وحدت
✍️ آیت پیمان، دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی
ما بر سیاست وحدت و تقریب در نظام اسلامی تحفظ داریم؛ اما اختلاف سلیقه و تفاوت دیدگاه و زاویه ی نگاه در این مقوله مهم با متصدیان وحدت و تقریب داریم.
وحدت در نگاه ما فقط به معنای این است که به عقاید و مقدساتِ پیروان دیگر مذاهب اهانت نکنیم و از سبّ و لعن در اجتماعات و رسانه ها پرهیز کنیم ، و تقریب هم فقط به معنای این است که بر مشترکات عقایدی و فقهی و اخلاقی تاکید بورزیم و به اختلافاتی که در این سه موضوع داریم دامن نزنیم.
ما وحدت و تقریب را در همین حد قبول داریم و نه بیشتر از آن ، چون بیشتر از آن موجب عقب نشینی از مواضع برحق شیعه و کتمان حقایق تاریخی و عدول از مسلمات عقاید حقه تشیع و تحریف تاریخ میگردد و موجب استمرار ظلم و تضییع حق اهل بیت علیهم السلام میشود.
ما وادادگی و کتمان حقایق و تعاریف و تملق های بیجا و ناحق را که به بهانه وحدت انجام میشود روا نمیدانیم، و روال کنونی وحدت و تقریب را بی ثمر و موجب تجری در باطل و فرصت سازی برای گروههای تکفیری و تروریستی وهابیت منحوس و موجب گستاخی بیش از حد مفتی نمایان متخاصم با شیعیان مظلوم میدانیم.
تقریب و وحدت موثر و عقلایی آن است که بزرگان شیعه همچون شرف الدین، علامه امینی، سید حسین بروجردی، امامموسی صدر و امثالهم عمل کردند، و بدون وادادگی و بدون عدول از حقانیت تشیع، بر جهان شیعه و سنی اثر گذاشتند و موجب روشن شدن حقایق و تغییر نظر شخصیت هایی مثل شیخ شلتوت و فتاوای او شدند، و توانستند کتب فقهی شیعی را در متون و منابع درسی الازهر مصر بگنجانند. و یا مرحوم سید عبدالحسین شرف الدین در مسجدالحرام به امامت بایستد.
اما امروز جریان وحدت و تقریب یکسویه است و با هزینه های گزاف از منابع امام زمان و از خزانه ملت شیعه بیش از چهل سال است که صرف امتیاز دهی نا متناسب به پیروان افراط گرای دیگر مذاهب میشود و در واقع جریانات افراطی ضدشیعی را هم حاکمان وهابی کشورهای عربی تقویت میکنند و هم بطور ناخواسته حاکمان شیعی ما ، و این در طی چهار دهه موجب آسیب به کیان و وضعیت و موقعیت شیعه در ایران و جهان شده است و نشانه بد آن همین به همخوردن توازن جمعیتی در مناطق مرزی دورتا دور ایران است که به استانهای مرکزی هم گسترش یافته است و خطر بحران جمعیت را آشکار کرده است.
سیاست کنونی وحدت و تقریب ، روند شیعه زدایی از ایران را کوتاهتر کرده و آینده ملت شیعه ایران را به چالش جدی کشیده است و نظر بسیاری از اساتید و بزرگان حوزه بر این است که برای حفظ ایران شیعی باید این سیاست وحدت و تقریب که دو نهاد هزینه بر متولی آن هستند و همایشهای بی نتیجه و فعالیت های کم حاصلی را انجاممیدهند ، امروز وقت آن است که در نظام اسلامی با فوریت اصلاح و تعدیل شود و رویکرد متناسب با مقتضیات زمان در آن اتخاذ گردد.
مجمع جهانی شیعه شناسی مرکب از اندیشه ورزان و نخبگان علمی و اساتید و محققین حوزه ها و دانشگاهها و دپارتمانهای علمی و کرسیهای شیعه شناسی از کلیت و اجمال سیاست وحدت و تقریب و منویات امام و رهبری تبعیت میکند ، اما حق آزاد اندیشی و نقّادی و اعتراض به روند و کنش های معیوب فکری و عقیدتی را برای خود و هر تشکل مستقل علمی و دینی محفوظ میداند.
امید است متولیان وحدت و تقریب دیگر صداهای موجود در حوزه و دانشگاه را هم بشنوند و با حوزویان و دانشگاهیان دلسوز و منتقد اتاق های واقعی اندیشه ورزی و نقّادی تشکیل بدهند و بر روند نا مقبول چهاردهه گذشته ابرام و سماجت نداشته باشند و راه تغییر و بهبود را مسدود نکنند.
#هفته_وحدت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✏️چادری که بر سر توست...
🖌خط: سرکارخانم وزیری
✍️محمدجواد محمودی
#بازنشر
#حجاب #عفاف
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
آقایان اغتشاشگر دقیقا مشخص کنید:
هدف شما آزادی زن است؟
یا آزادی تن؟!
✍️ علی اسفندیار
#هویت #حجاب
#دروغ_بزرگ_غرب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#غرب_از_نمای_نزدیک
🔻خودبرتر بینی کاذب!
✍️ دکتر محمد تهرانی
در جهانبيني ماديگرای غربی قدرت به عنوان کمال استعدادهاي بشري تلقي ميشود. بر اساس اين تفکر، قدرتها براي دستيابي به نيروي برتر، به رقابت میپردازند و در صدد نابودي يا غلبه بر ساير نيروها برخواهند آمد؛ اين تفکر روح برتريطلبي و سلطهجويي را در نظامهاي غربي تقويت نموده و احساس برتري فرهنگ غربي را نسبت به فرهنگهاي ديگر در آنان برانگيخته است. از نگاه جامعهشناسان، ماهيت نظام سرمايهداري غرب، با سلطهگري و انحصارطلبي عجين گرديده است؛ افرادي چون "پارهتو"، "ميخلز"، "موسکا" و بسياري ديگر نمونه آشکار اين وضعيت را در ساخت و تشکيلات داخلي احزاب –به عنوان بارزترین خصلت نظامهای لیبرالدموکراسی- مثال زده و بر گرايش احزاب در غرب به سوي تمرکز و استبداد تاکید نمودهاند. اين همان چيزي است که ميخلز، آن را تحت عنوان «قانون آهنين اليگارشي» بيان ميکند که بر طبق آن، پيدايش سازمان در سطح احزاب يا جامعه موجب گسترش گرايشهاي اليگارشيک و سلطه يک اقليت بر اکثریت ميگردد. به باور "پاتریک بیوکانن" نویسنده منتقد آمریکایی، اساسا غرب وحشتناکترین اعمال تاریخ را صرفا با این اعتقاد انجام داده که فرهنگ و تمدن غربی برتر از سایر فرهنگها و تمدنهاست؛ پس آنان حق دارند که سلطه خویش را بر تمدنها، فرهنگها و مردمی که فرودست خوانده میشوند، تحمیل نمایند. در طول تاریخ ایالات متحده، دو حزب جمهوريخواه و دموكرات در اصول كلي هيات حاكمه آمريكا مبني بر داعيه رهبري و سلطه بر جهان اتفاقنظر داشتهاند. "نيكسون" رئيسجمهور وقت آمريکا با انتساب اين تفکر سلطهجویانه به "خواست خداوند" میگفت: «خدا با ملت آمريكاست؛ خواست خداوند اين است كه آمريكا رهبري دنيا را بدست بگيرد.» این ذهنيت حتی در ميان ادبا و روشنفكران آمريكايي هم رخنه نموده است تا آنجايي كه، "هرمان ملويل"، نويسندة معروف آمريكا در قرن نوزدهم مينويسد: «ما آمريكاييها ملّتي خاص، قومي برتر و اسرائيل عصر حاضريم؛ ما ناخداي كشتي آزاديها هستيم»! پیش از این گذشت که خاستگاه تاریخی این گونه تفکرات در انديشه سياسي متفکران غرب از دوره باستان به بعد قابل مطالعه است.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💠 حیرت فرهنگی و اَبَرمسئله براندازی
✍️ حجت الاسلام جمالزاده
⛔️ دیوارنگاره میدان ولیعصر تهران جمع شد! برنامه طنین الله اکبر بعد از نماز مغرب و عشا شنبه 23 مهر ماه هم لغو شد. قبل از آن هم چند برنامه تلویزیونی انتقادی همین سرنوشت را پیدا کرد و برخی هم مثل برنامه شیوه با تعدیلهایی و اصلاحاتی به آنتن برگشت. از فیلتراسیون اینستاگرام و واتساپ و اختلال در استفاده از سایتهای بین المللی هم که همه میدانیم.
❓ به نظر شما با چه چیزی مواجه هستیم؟ جواب واضح است: حیرت فرهنگی! حیرت از پاسخگویی و مقابله فرهنگی به اقدامات دشمن در وقایع اخیر کاملاً مشهود است. جبهه فرهنگی و فعالین فرهنگی در یک حیرت فرهنگی به سر میبرند. برای همین هم هست که یا اقدامی نمیکنند یا اگر اقدامی میکنند بعد از چند روز یا چند ساعت جمعش میکنند.
حیرت فرهنگی ناشی از نشناختن مسئله است. هنوز هم خیلی ها فکر می کنند مسئله بر سر زن و پوشش و آزادی های اجتماعی زنان است! این نشناختن مسئله است که حیرت فرهنگی را به دنبال دارد. برای همین در برابر شعار «زن زندگی آزادی» شعار «زن عفت افتخار» را ترند می کنیم. اما آیا از خودمان پرسیده ایم که این شعار چقدر توانسته است مردم و حتی حزب اللهی ها را در خصوص وقایع اخیر اقناع کند؟! می دانیم که این شعار را خیلی از مردم قبول دارند اما قبول و اقناع دو ساحت متفاوت دارد.
🌀 ابرمسئله این روزها، براندازی است؛ این را بازیگردانان درجه یک این صحنه از بایدن و نمایندگان کنگره آمریکا تا نوچه های کاسه لیسی همچون مصی علینژاد و ...، همه گفته اند، مسئله اساسا زن و پوشش و آزادی های اجتماعی زنان نیست. بلکه اصل جمهوری اسلامی است! چرا نمی خواهیم قبول کنیم؟! برای همین هم هر پاسخی که با محوریت زن ایرانی اسلامی داده شود نه تنها موجب اقناع نمی شود بلکه بیش از هر چیزی موجب حیرت و سردرگمی می شود. مثل این است که مریضی مبتلا به تب و سر درد باشد و شما داروی رفع درد عضله به او بدهید!
🌐 ابَرمسئله همیشه براندازی بوده است. از روزی که نهضت شروع شد تا همین امروز. دعوا بر سر حاکمیت اسلام سیاسی است. آن اسلامی که از پوشش من و تو تا روابط بینالملل دولت را تحت ولایت و هدایت خود قرار میدهد. تا مسائل جزئیتری همچون پوشش و بیحجابی اجباری را ذیل این ابرمسئله فهم نکنیم، پاسخها و مقابلههای فرهنگی به مسائل جزئیتر بدون درنظر گرفتن و فهم ابرمسئله راه به جایی نخواهد برد. اگر ابرمسئله را فهمیدیم دیگر نیاز نیست در لاک تدافعی و مقابله منفعلانه فرهنگی برویم، بلکه حالتمان تهاجمی و مقابله فرهنگیمان هم فعالانه خواهد بود. فتأمل!
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✍ یه چالش قشنگ...
اگر میتونید،
این تصویر رو چاپ کنید یا خودتون بنویسید،
و کنار مأمورین عزیز انتظامی شهرتون برای تشکر و قدردانی حاضر بشید،
از حضورتون و این جملهی قدردانی، عکس یا فیلمی تهیه کنید.
🌺بعد هم برای ما ارسال کنید تا ان شاءلله در کانال نگاشته قرار بدیم.
🌐@ye_bandeh_khoda
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
سومین دوره رقابت های علمی نخبگانی کشوری آغاز شد.
دبیرخانه رقابت های علمی نخبگانی
@reghabat_elmi
📌 فرصتی برای ارزیابی «یونیسف»
✍️ محمدحسین مطهری
۷۵ سال تأسیس و حاکمیت #یونیسف، زمان خوبی برای قضاوت دربارهی عملکرد آنها و خروجی تربیتی آنهاست.
برای این سازمان جهانی، رفاه و آرامش و حق حیات کودکان مهم است و رسیدن کودکان به #کرامت و #انسانیت و خدمت به همنوعان اهمیت دارد.
چطور باور کنم سازمانی که قدرت اقتصادی و اجتماعی جهانی دارد، در تحقق این اهداف و رسیدن به این چشمانداز ها اینقدر ضعیف باشد و به جای آنکه کودکان کشورها را به هویت ملی دعوت کند، خیلی راحت از کنار آشوب و ساختارشکنی و وطنفروشی جوانان بگذرد.
و به جای آنکه طبق شعارهای زیبایشان، فرهنگ و مدنیت و احترام به #آزادی و #امنیت ديگران یاد دهد، با فحشا و استبداد رأی و خودخواهی و انحصارطلبی که رسانه های صهیونیست، به کودکانمان یاد دادهاست، مبارزه نکند و برای این خلافی که امثال #اینستاگرام و #تلگرام مرتکب شدهاست، بیانیه صادر نکند و آنهارا تحریم نکند.
اینها حرف من نیست؛ اینها تجربهی این روزهای #ایران است در آتشی که رسانه ها و پیامرسانهای وابسته به صهیونیست بهپاکردند و تئورینویسهایشان توجیه کردند و رهبرانشان علمداری و جوانانمان، سیاهلشکر شدند.
#حجاب
#لبیک_یا_خامنه_ای
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
👈حرف درست در جای درست...
شعار زیبا باشد اما کاربردش غلط حتی اگر با شعارت مسجد بسازی، حکم به تخریب داده میشود!
پ.ن۱:ژن، ژیان، ئازادی(زن، زندگی، آزادی ) این شعار نخستین بار توسط زنان مبارز کرد در کردستان ترکیه و سپس در جنگ علیه داعش استفاده شدو به سایر تجمعات اعتراضی سطح جهان نیز راه یافت.
پ.ن۲: به گفته مورخین افرادی مسجد ضرار را «برای شرارت و خیانت و برای نفاق میان مومنان» با شعار کمک به از پاافتادهها و...بنا کردند اما پس از نزول آیه ۱۰۷ سوره توبه، پیامبر صلی الله علیه و آله به اصحاب خود دستور دادند تا این مسجد را ویران کنند و آتش بزنند و آنان نیز این بنا را با خاک یکسان کردند.
🔗کانال نجمه صالحی، عضو تحریریه بانو مجتهده امین
#انسان_زندگی_آزادی
#لبیک_یا_خامنه_ای
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔴ده راهبرد مهم غرب در تقابل با انقلاب اسلامی
✍️ احمدحسین شریفی
1.سکتاريزاسيون (فرقهگرايي و قومیتگرایی و تحریک مذاهب و قومیتهای موجود در ایران برای جداییطلبی)
2.بالکانيزاسيون (تجزيهگرایی و تبدیل ایران به چندین کشور ضعیف و وابسته)
3.نورماليزاسيون (وادار کردن جمهوری اسلامی به تبعیت از نرمهای فرهنگی و سیاسی و اقتصادی غرب)
4.ليبراليزاسيون (در عرصه فرهنگ و اخلاق و اقتصاد)
5.واتيکانيزاسيون (محدودسازی نفوذ اجتماعی و سیاسی عالمان دین)
6.سکولاريزاسيون (محدودسازی دین در مسائل درونی و معنوی)
7.اينديويدوآليزاسيون (فردگرایی و تبعیت از امیال و خواستههای شخصی و فردی در حوزه تربيت و اخلاق و ارزشها)
8.اومانيزاسيون (اومانیسم در عرصه باورها و زدودن تفکر توحیدی)
9.پرنوکراتيزاسيون (و عادیسازی روسپیگری و فاحشهگی در میان دختران و زنان)
10.اليناسيزاسيون (هویتزدایی ملی و اجتماعی به ویژه منقطع کردن نسل جوان و نوجوان از هویت ملی و دینی خودش)
#جنگ_نرم
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📌قطعیّت
✍️ هادی سیاوشی کیا
کاش حقیقت نمیداشت. اما متأسفانه _ و شاید برای بعضی خوشبختانه _ ما میمیریم.
در رختخواب به مرگ طبیعی
هنگام عبور از خیابان
وقت گذشتن از زیر ساختمانی نیمه کاره
در میدان جنگ
به تیر ترور
از ایست قلبی در اثر خبری اندوهبار
سکته از شعف خبری خوش
در اعماق یک دریا
به سوختن در آتشی
به سمّ یک آشنا
از خفگی
با عفونت یک زخم
به نیش مار یا عقربی
یا...
چگونه اش را نمیدانم. اما در بودنش شکی نیست. در چیستی اش شک است. نابودی یا ورودی یک عالَم جدید؟
و اگر قیامتی باشد، حسرتی ابدی در انتظار منکران است. و اگر نباشد ضرری برای معتقدان نیست، چرا که نیستند که حسرتی بکشند.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔺حسین علم الهدی گفته بیایم برای انتقام!
✍️ روایت خواندنی محمد علیان از اغتشاشات
روز چهارشنبه 30 شهریور صبح زود راهی صدا و سیما می شوم. حراست ورودی، کارت ملی می خواهد. تقدیم می کنم. بعد بررسی سیستمی می گوید: «ساختمان معاونت سیما را بلد هستی؟: می گویم نه. آدرس می دهد و بعد می گوید:« لطفاً حقیقت را بگو!» لحظه ای به فکر فرو می روم که یعنی چی؟ که بوق ماشین عقبی به سمت جلو هُلم می دهد. به استودیوی ۱۱ می رسم. هماهنگی با مجری و ارکان دیگر برنامه انجام می شود و ٧:٣٠ روی آنتن. از همان اول فضای بحث، متفاوت است و مشخص است که نمودارهای ذهنی مجری محترم به هم ریخته، اما همراهی می کند و جایگاه دفاع مقدس را در جامعه امروز و نحوه رجوع به آن را می گویم و ثقل بحث اینجاست که: «برای برداشتن گام های درست در آینده باید گذشته را به درستی شناخت وگرنه آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار می گیرد.»
🔹 برنامه تمام می شود. راهی محل کار می شوم. به کارهای پیشرفت منطقه ای و... می پردازم، خبر شلوغی ها بالاگرفته است. عصر شده و به سرم می زند بروم کف میدان شاید بشود با این #دهه_هشتادی ها که می گویند آتش بیار معرکه شده اند صحبت کرد. تجربه 88 تا 98هست. آنجایی که وقت می گذاشتیم قبل از شلوغ شدن و تاریکی، بعضی ها رها می کردند و برمی گشتند!
🔹 می روم خیابان حجاب و به سمت بلوار کشاورز قدم می زنم، تیپ ضایع پیراهن دوجیب با شلوار کتان جلب توجه می کند و همان اول، مقداری متلک چیزدار نصیبم می شود. همین اول می فهمم اینها کلماتشان هم متفاوت است.
کشاورز را رد می کنم، به تقاطع وصال- ایتالیا می رسم. جمعیتی که شعار می دهند در حال بیشتر شدن هستند. سراغ یک گروه مشترک دختر و پسر می روم. به شانه یکی از پسرها می زنم، بر می گردد:
- یاعلی ریشو؟
+ محمد هستم.
و دست دراز می کنم.
دست می دهد.
- ارسلان هستم.
+ کجا به سلامتی؟
- مأموری؟ اسلحه داری؟ دست بند؟
+نه؛ هیچ کدام. می خوام باهاتون بیام.
-ما داریم می ریم انتقام بگیریم، به قیافهات نمی آد!
+ چرا اتفاقاً منم می خوام انتقام بگیرم.
- دختر بدون روسری با رنگ سبز فانتزی: بابا حاجی به قیافت نمی آد. ما رو اُسکل نکن!
+نه به جان « #مصی علینژاد»، منم دنبال انتقامم.
-ا... ایول؛ «مصی» رو می شناسی؟
🔹 حالا دیگر همراهشان شده ام. من بین شان هستم. این اولین بار است که این گونه بین دختر و پسرها هستم.
+آره، می شناسم، ولی به من یکی دیگه گفته بیام برای انتقام.
-کی؟
+ #حسین_علم_الهدی.
-کیه؟
+از «مصب» باحالتره؛ اصلاً مصی فقط زِر می زنه.
-درست حرف بزن! مصی خط قرمز ماست!
🔹 یکی شان سریع دارد در گوگل میگردد و با دوتا فحش رکیک به مسئولان می گوید: «قطعه لامصب ببینم حسین علم الهدی کیه؟»
+گفتم که باحالتره! اصلا «حسین» ما آدم کشته و بدجوری انتقام گرفته!
-دَمش گرم؛ از حکومتی ها زده؟
+آره از اون بالایی ها.
-حاجی! عکسش رو نداری؟
+محمد هستم.
-ما بگیم ممد؟
+بفرما.
🔹 یه خانم می آید جلویم، گوشی به دست، از «حسین» که حکومتی زده بگو، می خوام با صدات، پادکست درست کنم برای مبارزه!
+این طوری نمی شه؛ بیایید یه گوشه. می پیچیم تو یه فرعی کنار جوب می شینیم! به چشم،١٠نفر می شن، خیلی مهربون و توی هم نشستن و هنوز ننشسته سیگارها تعارف می شود، به من هم تعارف می کنند، می گم تو تَرکم. می خندن!
-ارسلان: بگو؛ می خوایم بریم.
🔹 شروع می کنم و خاطرات مبارزه «حسین علم الهدی» و کشتن ساواکی ها در کرمان و... را برایشان می گویم. آرام آرام چهره ها متفاوت می شود، یکی شان بلند می شود و دوتا فحش خاردار می دهد و می رود. اما بقیه نشسته اند و من داغ تر حرف می زنم تا #شهادت حسین علم الهدی زیر شنی های #تانک.
-یکی از دخترها شالش را سرش می کند، پسری دارد با ته سیگارش با زمین بازی می کند که ناگهان چند نفر در تعقیب چند زن و مرد را می بینیم که مشخص است هر دو طرف حرفه ای هستند.
🔹 با صدای این اتفاق همه حساس می شویم.
-یکی از تعقیب کننده ها که با لباس عملیات مشکیS313 هست تا ما را می بیند جلو می آید. چه غلطی می کنید اینجا؟ سرم را بلند می کنم: من مسئولشان هستم.
-شما؟
+دوست شما!
-پاشید متفرق شید. بزن بزن شروع شده.
دختر و پسرها و من بلند می شویم، یکیشان جلو می آید خیلی نزدیک، فرد با لباس S313 کنار من است.
-ممدآقا اینو رد کن بره وگرنه درگیر می شیم.
دست برادرS313 را می گیرم، کنارش می کشم، حرف می زنم و می گم دنبال چی هستم!
دنبال اینکه قبل شدت گرفتن درگیری ها و تاریکی ولو یک نفر شده را رد کنم برود خانه.
-به من نگاه می کند: به خدا تازه از اربعین و موکب داری آمده ام، خسته و داغان، خدا خیرت بدهد. هر گلی زدی به سر خودت زدی... و می رود.
🔹 بر می گردم، از جمعیت 10 نفره دختر و پسرها، 7 نفر مانده اند.
👈 ادامه در افکار حوزوی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
دقیقه ای درنگ؛
خفته را خفته کی کند بیدار‼️
✍️ هاشم جنگجو
✅ بعد از همه فراز و نشیب ها و قیل و قال های این ایام، کلام آرام بخش و آرامش درونی مقام معظم رهبری، مثل همیشه قلب مشتاقان را امیدوار تر و مسیر را روشنتر کرد. ان شاء الله این سایه بلند پایه همواره مستدام باد.
🔸 اما در خلال صحبت های اخیر ایشان مطلبی وجود داشت که مغفول ماند و آن ابراز رضایت از عملکرد و موفقیت های دولت پرتلاش و مردمیست. ایشان فرمودند علت اصلی این اعتشاشات، پیشرفت همه جانبه و شتاب گرفتن کشور برای حل مشکلات است. گره های کور قدیمی در حال باز شدن است، کارخانه های نیمه تعطیل به چرخه برگشته اند و شرکت های دانش بنیان به راه افتاده اند و کشور در مسیر بی اثر کردن تحریم ها در پیش است و آنها این را نمیتوانند تحمل کنند.
👌 این نکته ای است که اصحاب جهاد تبیین باید به آن دقت کنند که دولت در حال انجام کارهای اساسی و زیربنائی است(البته کاستی ها را هم میپذیریم). اینکه حتی مجاهدین جهاد تبیین هم مثل عامه مردم، دولت را فقط با خط کش گرانی و تورم بسنجند و موفقیت ها را نبینند، با این حال بخواهند وقایع را تبیین کنند، شدنی نیست.
"خفته را خفته کی کند بیدار"
🤔 گاهی اوقات سوال میشود اگر فروش نفت افزایش پیدا کرده؛ اگر درامدهای دولت بیشتر شده و اموال بلوکه شده برمیگردند، چرا اثری در سفره مردم دیده نمیشود؟
علم اقتصاد پاسخ میدهد سرازیر کردن درامدهای این چنینی به بازار و افزایش واردات و ... اگرچه موجب ارزانی و رضایت عمومی میشود ولی این کار ریشه اقتصاد کشور را میسوزاند. راه درست، استفاده از این درامدها در توسعه زیرساختها و رونق تولید است.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN