eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
531 ویدیو
186 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸 گل لبخند تو چشم‌هایت شاعرم کرده، فدای چشم تو چشم بر هم می‌زنی و مصرعی گل می‌کند از گل لبخند تو آرایه‌ها بلبل شدند تا تو می‌خندی دلم میل تغزّل می‌کند @shaeranehowzavi
. 🍃 شب مسعود بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام مسعود دیانی، شاعر، پژوهشگر دینی و مجری رسانه‌ی ملی @HOWZAVIAN
📖حبل المتین ثقلین 🌟ونُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَهٌ لِلْمُؤْمِنِینَ ✍️زهرا سعادت خداوند برای هر پیامبری معجزه‌ای در شأن ایشان آفرید تا حجتی بر امت خود بوده و ایمان آن‌ها قوی و مستدل گردد و معجزه بی‌بدیل و مصون مانده از هر نقصان و تحریف و ایرادی که همچنان به آگاهی بخشیِ امت اسلام نسبت به رویدادهای به‌روز جامعه اسلامی پس از گذشت ۱۴ قرن می‌پردازد را برای اثبات حقانیت پیامبر نور و رحمت(ص)بر ایشان ارزانی داشت! کلام مکتوبِ مبیّن پیشامدهای حال و پسین دنیا در قالب کلمات صریح و مفهوم، کتاب خودشناسی شفابخش و ایمان به رحمت ولایت و موءید معاد است تا با غور در ژرفای اقیانوس معارف بلند و حکیمانه‌اش علوم مختلف را به جهانیان عرضه دارد! گوهر گرانبهایی که پیامبر(ص) در "حدیث ثقلین" آن را نزد امت خویش به ودیعه نهادند تا به‌واسطه این "حبل المتین" به بازسازی شخصیت معنوی خود و اصلاح رابطه با خداوند بپردازند! در عصر تکنولوژی مدرن، عرصه کارزار تفکرات مجازی به اندازه حفظ ارزش‌های انقلاب بنابر گفتمان‌های هوشیارانه رهبریِ بیناضمیر،اهمیت داردتا با انتشار مفاهیم قرآن بر پایه سلایق مختلف،تهدیدها را با درایت تبدیل به فرصت‌های ناب تاثیر گذاری اجتماعی نموده و از مهد تمدن ها و فرهنگ‌های بشر در راستای ترویج معارف غنی دینی و ارتقای زیست معنوی افراد در سایه کلام وحی بهره بگیریم! امید که با برنامه ریزی هدفمند نهادهای متولی قرآن،نیروهای معتقد به اندیشه های ناب اسلام در جهت حفظ کرامت کلام وحی،آثار فاخری را با رعایت آداب قرآن در جهان اسلام ماندگار سازند! @AFKAREHOWZAVI
💠 گذری بر فیلم سینمایی «غریب» ✍️ ابراهیم شریفی، پژوهشگر اخلاق و رسانه 🔹 به اتفاق جمعی از دوستان طلبه به دیدن فیلم خوب غریب رفتیم، فیلمی جذاب و تام و تمام را به نظاره نشستیم، فیلمی که مخصوصا به حیث دیالوگ ها و طراحی سناریو، شخصیت پردازی، بازیگران کاربلد، صحنه های اکشن در کنار جلوه هایی از درام جزو بهترین ها و حرفه ای ها بود. خدا قوت به موسسه اوج و حامد عنقا(نویسنده). 🌐 فیلم را برای سنین پایین با درجه احساسات بالا توصیه نمیکنم ولی اگر با برخی از صحنه های خشونت آمیز که به فراخور داستان و متناسب با جنایت های جریان کومله تدوین شده است مشکلی نداشتید با خانواده به تماشای فیلم بنشینید. 🔆 فیلمی که مصداق بارز رسانه گرم است که لحظات نابی را رقم می زند و مجال از دست دادن نیست، داستان و روایت گری اش دنباله دار است و مخاطب را خسته نمی کند و این می شود نقطه قوت معرفی یک قهرمان که می تواند موجب تقویت عزت نفس یک ملت شود. 🔻یک الگوی انقلابی آمیخته با عقلانیت البته در اوج انسان دوستی را مشاهده خواهید کرد که اخلاق را با اقتدار آشتی و جدیت را با لبخند پیوند داده است. الگویی سرشار از ذکاوت نظامی گری که در هنگام عبادت، زاهد شب و در میدان جنگ، شیران اند؛ شیر خمینی... و کیست خمینی که یکی از پرورش یافتگان مکتبش می شود «محمد بروجردی»💯 روحمان با یادشان شاد و راهشان پر رهرو... @HOWZAVIAN
. 🔻بی‌حجابی زیر سایه معماری ایرانی اسلامی نشان از تهی شدن برخی افراد از بنیان‌های تاریخی_معرفتی است. @HOWZAVIAN
1⃣ ................................................ 💠 وقت نوشتن؛ وقت زندگی ✍ نجمه صالحی، دانشجوی دکتری تاریخ اسلام وقتی می‌توان از کلمات، برای نشان دادن سلامتی، خوبی، فراوانی و مهربانی استفاده کرد. وقتی می‌توان از كلمات، برای اعلام موجودیت و پویا بودن فکر و اندیشه بهره برد. وقتی می‌توان از كلمات، نه برای توصيف موقعيت، بلكه برای تغيير آن استفاده کرد. وقتی می‌توان از کلمات، بذر امید را در جان دیگران کاشت یعنی تأثیر کلمات شگفت‌انگیز است‌. وقتی نوشتن، نوعی تفکر و استخدام واژه‌ها برای آرایش کلام است و کلام، تنها رسانه‌ی فکر. وقتی نوشتن، نوعی از برقراری ارتباط با انسان‌ها و جهان پیرامون است با بهره‌گیری از واژه‌هایی که حاکی از تجربه‌ها، حقایق و ایده‌ها است. وقتی نوشتن، بهترین مونس در امواج دریای متلاطم زندگی می‌شود و می‌توان با آن به دل دریا زد و از امواج نترسید. می‌نویسم تا یادم نرود که این تلاطم‌ها همیشگی نیست و آرامش پس از آن شیرین‌تر است. می‌نویسم تا نوشتن جزئی از من شود و به زندگی‌ام طرح تازه‌ای بزند، می‌نویسم و کلمات را با خود تکرار می‌کنم تا بدانم که سرنوشت را می‌شود از سر نوشت. ♡نوشتن را دوست دارم. امام صادق علیه السّلام: اُکتُبُوا، فأِنَّکُم لا تَحفَظُونَ حَتّی تَکتُبوا؛ بنویسید، چرا که شما هرگز (علوم خود را) حفظ نمی‌کنید، مگر آن که بنویسید. *کافی، ج2، ص۵۲ @HOWZAVIAN
9.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ «معنویت» پاشنه آشیل جامعه و نظام اسلامی 🎙حجت الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف، فعال عرصه معنویت‌پژوهی ▪️آیا تا به حال نشده است که کسی با خدا حرف بزند؟ این تجربه معنوی است. ما از قرآن و فرهنگ اهل‌بیت این‌طور می‌فهمیم که انسان‌ها با چشم و گوش باطنی باز به این دنیا می‌آیند. همه‌ی انسان‌ها در دوران نوجوانی یک سری تجربه‌های معنوی دارند که در طول زندگی این موضوع ادامه پیدا می‌کند؛ اما زیر بار مشغله‌های زندگی روز به روز کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. ▪️حال، حکمرانی با معنویت امکان‌پذیر است و بدون فرهنگ‌سازی، حکمرانی یک سازمان خشک و دیکتاتوری است که شما را به زور وادار به رعایت قانون می‌کند. معنویت تعهد ایجاد می‌کند. در فرمایشات رهبری خیلی زیاد به این تجربه‌های معنوی توجه شده است. به‌نظرم باید سیاستمداران، دوره‌های معنوی ببینند تا بفهمند این نظام بر چه اصولی پایدار است. ♦️فایل باکیفیت را در آپـــارات و یـوتـیوب فکرت تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام @HOWZAVIAN
2️⃣ ................................................ 🔴 ضرورت «مواجهه ترکیبی» با عفت‌ستیزان ✍️ حجت الاسلام احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم 🔶کسانی که فرهنگ‌سازی را منحصر به فعالیت‌های تبلیغی، ارشادی و تبیینی می‌دانند، نه «فرهنگ» را شناخته و نه «فرهنگ‌سازی» را دانسته‌اند. «جدیت» و «صلابت» در اجرای قانون و «برخورد بی‌اغماض» و «سریع» و «علنی» با «قانون‌‌شکنان» نیز از جمله‌ی ارکان و مؤلفه‌های فرهنگ‌سازی است. 🔻هزاران سال است که و عفت از مهم‌ترین و آشکارترین ارزش‌های ایرانی و اسلامی زنان و دختران ما بوده است. (یعنی حجاب یک ارزش اسلامی و ایرانی است) 🔻افزون بر آن، در مقررات و قوانین جمهوری اسلامی نیز به عنوان یکی از هنجارها و ارزش‌های اجتماعی بدان تصریح شده است. (یعنی حجاب یک قانون اجتماعی است) 🔻در عین حال، چند دهه است که جبهه استکبار و دنیای غرب با به کارگیری همه توان تبلیغی و رسانه‌ای و فکری و سیاسی خود، مبارزه‌ای‌ همه‌جانبه با این هنجار اجتماعی و اسلامی را آغاز کرده است. این مبارزه هم مبارزه‌ای پنهان نیست، بلکه از جمله‌ی آشکارترین و علنی‌ترین راهبردهای دشمنان ایران و اسلام برای تجزیه ایران و ایجاد شقاق و اختلاف اجتماعی در میان ایرانیان و مبارزه با ارزش‌های اسلامی و ایرانی است. (یعنی بی‌حجاب عملاً‌ در جبهه دشمنان ایران و اسلام قرار گرفته است) 🔷با توجه به ترکیبی بودن این هجمه، روشن است که دفاع از این هنجار و جلوگیری از شکسته شدن حرمت آن نیز باید «دفاعی ترکیبی» و «همه‌جانبه» باشد. که یکی از مهم‌ترین آنها (۱) شناسایی هنجارشکنان و اخطار به آنها است. (۲) بعد از شناسایی لازم است، به صورت مجازی یا حقیقی و به شکلی هدفمند، جلسات تبیینی و ارشادی برای هنجارشکنان گذاشته شود و حقیقت این ارزش اسلامی ایرانی و همچنین برنامه‌های دشمنان بشریت در این رابطه به آنان تعلیم داده شود. (۳) اگر باز هم تجری کرده و در مقابل این قانون اجتماعی و سیاسی اسلام و این سنت هزاران ساله ایرانیان ایستادگی کردند در آن صورت، معلوم می‌شود که نه تنها در جبهه دشمنان دین قرار گرفته‌اند؛ بلکه به صورتی علنی و آشکار علیه فرهنگ و ارزش‌های ملی ایران نیز قیام کرده‌اند. (۴) اینجاست که باید به دست قانون سپرده شوند و قانون نیز چگونگی مواجهه با چنین افرادی را مشخص کرده است. @HOWZAVIAN
3️⃣ ................................................ ✔️ «رحمت» عامل پیوند تمدنی تأملات قرآنی در باب «روابط انسانی» ✍️ حجت الاسلام حبیب الله بابایی، استاد حوزه و دانشگاه «رحمت الهی» (که وسعت کل شیء) و در امتداد آن «رحمت انسانی» می‌تواند یکی از عوامل و شاید تنها عامل پیوند بین انسان و انسان و بین «خود» و «دیگری» باشد. این پیوند الهیاتی در مناسبات انسانی و روابط اجتماعی و در ارتباط «خود» با «دیگری» ممکن است در یک قلمرو عمومی و انسانی رخ دهد که در آن «رحمت عامه» عاملی برای پیوند انسان و انسان و صورتبندی نوعی از اخلاق جهانی و گونه‌ای از «اخوت انسانی» («الانسان اخ الانسان احب او کره» انسان برادر انسان است چه خوش داشته باشد و چه ناخوش) باشد، و یا اینکه ممکن است این پیوند در یک قلمرو خصوصی و ایمانی اتفاق بیافتد که در آن علاوه بر رحمت عامه، «رحمت خاصه»ی انسانی عاملی در پیوند عمیق بین برادران ایمانی و خواهران ایمانی (إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ) باشد. برای اینکه بتوان رحمت عامه در سطح جهانی را فعال ساخت و برای اینکه بتوان رحمت خاصه را در جوامع دینی و ایمانی ایجاد کرد، علاوه بر فعال‌سازی عنصر رحمت در ساختارها و نهادها و قوانین، باید به سمت تربیت‌های رحمت‌پایه و پرورش عاملیت رحمت‌بنیان در دنیای امروز رفت. در آموزش‌ رحمت و پرورش‌های رحمت‌پایه افق‌های جدیدی در اندیشه سیاسی و نظریات اجتماعی، و چشم‌انداز تازه‌ای در همزیستی انسانی و احیانا در «تعارف بین تمدن‌ها» ظاهر خواهد شد. @HOWZAVIAN