#یادداشت
🔺✍تفاوت شخص با شخصیت ....
🔺یکی از مهمترین آفت ها در زمینه شناخت ما و نگاهمان به دیدبان انقلاب این است که [مجذوب شخصِ سید علی حسینی خامنه ای] شده ایم و این در صورتی است که شخصیت سید علی حسینی خامنه ای از شخصش مهم تر است ...
⭕️ فرق است بین شخص و شخصیت...
🔺 شخص سید علی حسینی خامنه ای یک چیز است ، و [شخصیت] سید علی حسینی خامنه ای چیز دیگریست ...
🔺مخاطب در مواجه با این دوگانه معمولا راه اول یعنی [شخص] را انتخاب میکند و در ذهن خود تصور می کند که مجذوب [شخص] شدن یعنی آشنائیت ۱۰۰ درصد از ولی جامعه را کسب کرده است...
در صورتی که مجذوب شدن وشاید ذوب شدن در [شخص] شاید ۱۰ درصد در آشنائیت با ولی جامعه باشد
و ۹۰ درصد از آشنائیت ولی جامعه به [شخصیت] باز میگردد ..
🔺برای کامل کردن این ۹۰ درصد آن هم با [شخصیت] باید با نظام فکری ولی جامعه آشنائیت داشته باشیم که در کل نظام فکری داشتن و آشنا بودن با منظومه فکری ولی جامعه باعث میشود که درمقاطع حساس جامعه و ایضا در امواج فتنه ها تحلیل و نگاهی نزدیک با ولی جامعه داشته باشیم .
🔺چیزی که در امواج فتنه ها وچه بسا هم اکنون ما را دچار آسیب کرده است .....
🗓یادداشت های دیگر
✍علی بختیاری
✅@Serat1357talabe
@howzavian_hamedan
♦️ضرورت تجمیع و ادغام دانشگاهها
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸یکی از معضلات و مشکلات عمده که خود منشأ بسیاری از مشکلات مادی و علمی آموزش عالی است، کثرت غیرقابل توجیه واحدهای دانشگاهی در کشور است!
🔻ایران از نظر تعداد واحدهای دانشگاهی در رتبه سوم دنیا قرار گرفته! حتی ۱۵۸ واحد دانشگاهی بیش از کشور چین داریم! این در حالی است که جمعیت چین ۱۷ برابر جمعیت ایران است!
🔹پراکندگی خیلی زیاد و غیرمنطقی مراکز دانشگاهی، آن هم در حالی که سالانه چند میلیون صندلی خالی (صندلی بدون دانشجو) داریم، موجب هدر رفت میلیاردها تومان سرمایه بیتالمال شده است. افزون بر آن، هزینههایی که بابت مدیریتهای مستقل این دانشگاهها و ارائه آموزشهای تکراری باید پرداخت شود، مبالغی بسیار هنگفت است.
🔸حقیقتاً در اغلب استانها به بیش از یک دانشگاه نیازی نیست. مع الاسف در برخی از شهرها دهها مرکز دانشگاهی وجود دارد! که بسیاری از آنها کمترین استانداردهای لازم را هم ندارند!
♦️تجمیع و ادغام بسیاری از این دانشگاهها نه تنها شدنی است؛ بلکه ضروری است. و به همین دلیل در قوانین بالادستی به صراحت ذکر شده است! و اجرای آن فقط به اندکی «شجاعت» و «شهامت» و «درایت» نیاز دارد.
#دانشگاه
✍احمد حسین شریفی
@Ahmadhoseinsharifi
@howzavian_hamedan
مدرسه اندیشهورز رحا برگزار میکند؛
✍️رواق اهل قلم(7)✍️
💢 ۲۰ تجربه از دنیای نویسندگی
👤 تجربههای میرشمسالدین فلاح هاشمی، نویسنده و مدیر نشر صاد
📅 زمان: شنبه 17 شهریور
⏰ ساعت: ۲۱ الی ۲۲
🔗 در بستر اسکای روم
نام نویسی:
@Jahaderevayat
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
@rahamedia
@howzavian_hamedan
🔰بدعتی بنام دهه محسنیه
✳️در چند سال اخیر بعد از ایام آخر ماه صفر از سوی برخی گروههای مذهبی و هیئتی مسئله ادامه عزاداریها تا نهم ماه ربیع الاول پر رنگ میشود. هییتهای را برپا میکنند و در فضای مجازی نیز تا آنجا که میتوانند میتازند که این ایام، ایام حمله و هتک حرمت به خانه حضرت زهرا سلام الله علیهاست. در این ایام حضرت ضربت خوردند و فرزند خودشان (حضرت محسن) را از دست دادهاند!
✔️ آنچه در منابع تاریخی آمده ایام هتک حرمت به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها به طور واضح مشخص نیست و نمیتوان به همین راحتی گفت که بلافاصله پس از شهادت پیامبر اسلام هتک حرمت صورت گرفته است. تاریخ شهادت حضرت محسن بن علی نیز نه در تاریخ و نه در روایات درج نشده است.
▫️آنچه در روایات آمده است خبر شهادت و هتک حرمت حضرت میباشد اما در خصوص زمان حملهور شدن به خانه حضرت و زمان شهادت محسن بن علی علیهماالسلام کلامی بیان نشده است. از حضرت صادق علیه السلام طبری شیعی در دلایل الامامه نقل میکند که "قبضت فی جمادی الآخره یوم الثلاثاء لثلاث خلون منه، سنه احدیعشره من الهجره. وکان سبب وفاتها ان قنفذا مولی عمر لکزها بنعل السیف بامره، فاسقطت محسنا و مرضت من ذلک مرضا شدیدا، ولم تدع احدا ممن آذاها یدخل علیها"
حضرت صادق علیه السلام زمان شهادت حضرت را سوم جمادیالثانی سال یازدهم بیان میکنند و سبب شهادت محسن بن علی علیهماالسلام را ضربه غلاف قنفذ ذکر میکنند. مرحوم کلینی نیز در کافی روایتی از حضرت کاظم علیه السلام بیان میکنند که عنوان شهیده برای حضرت فاطمه سلاماللهعلیها قرار گرفته است که فرمودند: "ان فاطمة صدیقة شهیدة"
🔸️از برآیند مجموع حوادثی که در تاریخ ذکر شده است (حرکت سپاه اسامه به سمت موته و پرچم داری بریده از قبیله اسلمه و اعتراضش به قومش در همراهی اهل سقیفه) و شواهدی که وجود دارد (چگونگی راه رفتن حضرت زهرا بعد از غضب فدک و ایراد خطبه فدکیه از سوی ابن ابی الحدید) و از کنار هم قرار دادن آنها، میتوان اینگونه نتیجه گرفت که حمله و هجوم به خانه امیرالمومنین علیه السلام و هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها حدودا ۵۰ روز پس از ایام شهادت پیامبر اسلام اتفاق افتاده است که سرانجام پس ۹۵ روز حضرت به شهادت میرسند.
لذا برپایی جلساتی تحت عنوان ایام محسنیه بدعتی در مناسک مذهبی از سوی جریانهای برائتی و شیرازی میباشد.
✍️دانیال بصیر
#محسنیه
#برائتی
#شیرازی
@cafe_fekr
@howzavian_hamedan
🔻 مدرسه اندیشهورز رحا برگزار میکند؛
✍️ رواق اهل قلم(7)
💢 ۲۰ تجربه از دنیای نویسندگی
👤 تجربههای میرشمسالدین فلاح هاشمی، نویسنده و مدیر نشر صاد
📅 زمان: شنبه 17 شهریور
⏰ ساعت: ۲۱ الی ۲۲
🔗 در بستر اسکای روم
🔘 نام نویسی:
@Jahaderevayat
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
@rahamedia
@howzavian_hamedan
﷽
جنایت ۱۷ شهریور
تاریخ ما
کتابِ درسی بود!
نخواندیم
و افتادیم
به تجدیدِ شهریور ماه؟!
بسیاری از مردم علیرغم اطلاعات پراکندۀ تاریخی، نسبت به مهمترین بخشهای تاریخ معاصرشان آگاهی لازم را ندارند و این مطمئناً خسارت بزرگی است.
اگر آشنایی با تاریخ دور چون سلجوقیان و مادها و حتی تاریخ اسلام چون عاشورا و قیام مختار و .. سرمایۀ علمی است، آگاهی از تاریخ نزدیک، سرمایۀ ملی است.
کسی که دربارۀ تاریخ معاصر، مهمترین اطلاعات را نداشته باشد، هیچ درکی از «گذشته»، «تحول»، «تغییر» و «آینده» ندارد! این دانستنیها برای هر ایرانی به اندازۀ باران برای باغ لازم است.
با این وجود معالاسف، بخش بزرگی از جامعه عوامزده ما به دلیل بغضی که از نظم سیاسی مستقر دارد، حاضر نیست تاریخ حقیقی و حقیقت تاریخ را بشنود و اگر آن را بشنود نمیپذیرد! به همین دلیل، در کشور علم تاریخ با آن سابقه، چارچوب و نظریات، بیاعتبار و بیارزش میشود! اصلا ارزش و سند کیلو چند؟ دروغهای کودکستان(شبکهای) چون «منوتو» و جعلیات ساختگی شبکههای اجتماعی میشود منبع؛ میشود هویت، و در نهایت میشود احساس خوشایند به شاه و بُغض و تنفر نسبت به اکنون!
⚫ بند زیر بخشی از گزارش «یورواند آبراهامیان» تاریخنگار ایرانی-آمریکایی و ارمنی در کتاب «ایران بین دو انقلاب» از حادثه ۱۷ شهریور میدان ژاله(شهدای کنونی) است.
در ۱۶ شهریور بیش از نیم میلیون نفر در تهران تظاهرات کردند. این بزرگترین گردهمایی برگزار شده در ایران بود. شعارها نیز شدیداللحنتر میشد: «مرگ بر سلطنت پهلوی»، «آمریکا برو گمشو»، «استقلال آزادی جمهوریاسلامی».
شاه با پیبردن به این که تسلط بر اوضاع را از دست میدهد کوشید تا قاطعانه عمل کند. درگیریهای اجتنابناپذیر صبح جمعه، هفده شهریور روی داد.
شدیدترین درگیریها در میدان ژاله، که در آن حدود پنج هزار نفر، اغلب دانشجو به صورت نشسته تظاهرات میکردند پدید آمد. در محلههای پرجمعیت جنوبی برای پراکنده کردن جمعیت از هلیکوپترهای جنگی استفاده شد. بنا به نوشته یک خبرنگار اروپایی این هلیکوپترها «کوهی از اجساد متلاشی شده» را بر جای گذاشتند.
در میدان ژاله، تانکها و کماندوها که تظاهرکنندگان را محاصره کرده و نمیتوانستند آنها را پراکنده سازند، به آنها شلیک کردند. یک خبرنگار اروپایی مینویسد که این صحنه به جوخۀ آتش شبیه بود که در آن افراد مسلح به معترضان بیحرکت شلیک میکنند.
در همان شب مقامات نظامی شمار کشتهشدگان را ۸۷ و شمار زخمیها را ۲۰۵ نفر اعلام کردند. اما مخالفان شمار کشتهشدگان را بیش از ۴۰۰۰ نفر اعلام کردند و مدعی شدند که تنها در میدان ژاله حدود ۵۰۰ نفر کشته شدند.
آمار درست هرچه که باشد ۱۷شهریور که به #جمعه_سیاه معروف شد تاثیر به سزایی گذاشت. با کشتار ۱۷شهریور دریایی خون بین شاه و مردم پدید آمد. بنابر این احساسات عمومی تحریک، نفرت مردم تشدید و جمعیت آتشینتر شدند.
منبع:
آبراهامیان، یرواند (۱۳۷۷). «انقلاب اسلامی». ایران بین دو انقلاب. ترجمهٔ احمد گلمحمدی، محمدابراهیم فتاحی. تهران: نشر نی.
✍️ #علی_خسروی|
@bahr_dar_koze
@howzavian_hamedan
تاریخ ایستادگی
گرمی روزهای تابستان با گرمای مبارزه مردم با رژیم ستم پیشه شاهنشاهی به اوج رسیده و نفسهای آخر سلطنت پهلوی به گوش میرسید. مشتهای یکیک مبارزان با هم یکی شده و در هفدهم شهریور بر دهان استکبار پوسیده و نخنمای طاغوت فرود آمد. اولین جرقه این اقدامات در 13 شهریور که مصادف با عید فطر بود توسط ملت غیور ایران زده شد. تظاهرات 13 شهریور در واقع مبدا پیروزی انقلاب به شمار می آید که در پی آن قیام 16 و 17 شهریور شکل گرفت. در واقع تظاهرات وسیع عید فطر، تیر خلاصی بر پیکره رژیم پهلوی وارد نمود و بار دیگر قدرت جماعت مسلمانان را به رخ جهان کشاند.
۱۷ شهریور برگی از تاریخ مقاومت ملت ایران است که در میدان ژاله به تظاهرات پرداخته و با هجوم مأموران مسلح رژیم ۵۸ نفر شهید و ۲۰۵ مجروح را به نام سربلندی و استقلال ایران ثبت کردند. حالا دیگر ۱۷ شهریور جمعه سیاه و میدان ژاله، میدان شهدا بود.
#هفدهشهریور
#جمعهسیاه
#جنایاتپهلوی
#برعلیهمردم
✍نرگس ایرانپور
@yekAsemankhial
@howzavian_hamedan
#توسل
🌸هنگام توسل به حضرت مادر، این گونه بگو...!
👤مرحوم حاج شیخ #احمد_رحمانی_همدانی می گوید :
از استادم و آن کس که از هر جهت به او اعتقاد دارم، مرحوم آیت الله آخوند ملاعلى معصومى(ره) شنیدم که مى فرمود :
به هنگام توسّل به حضرت زهرا(سلام الله علیها) ۵۳۰ مرتبه بگویید :
«أَللّهُمَّ صَلِّ عَلَی فَاطِمَةَ وَ أَبِیهَا وَ بَعْلِها وَ بَنِیهَا بِعَدَدِ مَا أَحَاطَ بِه عِلْمُکَ»
خداوندا! بر فاطمه و پدرش و همسر و پسرانش به تعداد آنچه که دانشت بر آن احاطه دارد، درود فرست. یا ۵۳۰ بار بگویید : «إِلهی بِحَقِّ فَاطِمَةَ وَ أَبِیهَا وَ بَعْلِها وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فِیهَا بِعَدَدِ مَا أَحَاطَ بِه عِلْمُکَ»
خدای من! به حق فاطمه و پدر و همسر و فرزندانش و آن راز به ودیعه نهاده شده در وجود او [حاجاتم را برآورده كن.]
شایان توجه است نام مبارك «فاطمة» كه حرف پایانی آن تاء گِرد عربی است، طبق حساب حروف اَبجَد با عدد ۵۳۰ برابر است.
📚منبع : کتاب فاطمة الزهراء بهجة قلب المصطفی، ص۲۵۲
┈┉┅━━━━━━━━┅┉┈
📜لازم به ذکر است که مرحوم آقای آخوند منظور از عبارت «وَ السِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فِیهَا» احتمال می دادند که مقصود از راز نهفته در حضرت زهرا(سلام الله علیها) وجود مقدس امام عصر(ارواحنا فداه) باشند.
#رحمانی_ها
#علمای_همدان
@OlamayeHamedan
@howzavian_hamedan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻تعجب نکنید، «خوکدرمانی» یکی از صدها «نسخه حیوانپایه» در روانپزشکی و رواندرمانی اومانیستی است!
🔻حیوانسازی انسان، سرنوشت محتوم اومانیسم و بریدگی از معنویت و دین الهی است!
🔻اگر باور دینی و روح خدایی انکار شود،
زندگی حیواناتی مثل خوک و سگ و گربه، به مدل زندگی آرمانی انسان تبدیل خواهد شد!
🔸معالاسف، بعضی از مدعیان و مقلدان و سرسپردگان غرب در ایران، فقط این قبیل امور را «علم» میدانند و هر سخنی خلاف اینها را با چماق خیالپردازی و ایدئولوژیزدگی
و ... طرد میکنند!
#علوم_انسانی
🖊احمدحسین شریفی
@Ahmadhoseinsharifi
@howzavian_hamedan
دیروز همراه دوستان به یک برنامه تحلیل سینمای شناختی در اینجا دعوت بودیم
من و استاد حسنزاده که همیشه دوربینهای فعالی داریم تا صحنه رو دیدیم، قبل از شروع برنامه دست به کار شدیم و تعدادی عکس گرفتیم که این دوتا حاصل اون عکاسیه
نکتهای رو که میخوام بگم اینه که، همونطور که میدونید چند چیز در عکاسی خیلی مهمه
سوژه
نورپردازی
چیدمان یا ترکیب بندی
زاویه دوربین
و ...
اما شاید مهمتر از همه خود عکاس و نوع نگاه عکاس به صحنه، سوژه و تصویر هست.
این یک مهارته که بخشیش ذاتی و بخشیش اکتسابیه
مهارت تصویربرداری یک نوع حالت ذهنی که انگار برای عکاس ملکه میشه؛ البته نه عکاس بلکه هر هنرمندی هنرش ملکه ذهنی اونه
بخاطر همین اکثر اوقات هنرمند کاری که انجام میده و اثری که خلق میکنه در چارچوب اصول اون هنر قرار داره و ساختارهارو ناخوداگاه رعایت کرده
از طرفی بهترین نوع تولید اثر رو در حد توان خودش خلق کرده و شاید این هم از اون بعد کمال طلبیه انسانه که سعی داره تمام آنچه داره رو برای خلق یک اثر هنری به کار بگیره
به نظر هنر فطرتا به دنبال بیان زیباییهای درونی هنرمنده و هر زمان هنر یک هنرمند رو ببینیم انگار درون اون هنرمند برامون برملا میشه
و اینه که هنرمندان درونی لطیف، زیبا و پر از احساس دارن چون زیباییهای هر سوژه رو با جان و دل ادراک میکنند و بعد از یکی شدن با اون زیبایی به وجد میان و تراوشات این سیر در عالم درون میشه اون اثر که آینه وجود هنرمنده
✍️مصطفی گودرزی
@toolid_mohtava
@howzavian_hamedan