eitaa logo
نویسندگان حوزوی همدان
254 دنبال‌کننده
185 عکس
80 ویدیو
1 فایل
✍️یک نویسنده، بی تردید نخبه است✍️ 🌤نوشتن، اکسیژن است و نویسندگی، نان شب. 🍃اینجا فضایی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزوی استان همدان است. #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای ✒️✒️✒️ارسال یادداشت‌ها و نظرات 👇 @S_mohammad_mosavi @allikhosravi @t_t_ad #جهاد_روایت
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻برخی محورهای شهریورماه (بخش سوم) ✅دوشنبه, 19 شهریور: درگذشت سید محمود طالقانی، از روحانیان فعال در انقلاب اسلامی ایران ۱۳۵۸ش. 📌 اقدامات پیشنهادی 1. بازخوانی جایگاه ولایت فقیه در نگاه آیت الله طالقانی 2. بازخوانی جریان‌های فکری مؤثر بر تکوین اندیشه آیت‌الله طالقانی 3. روایت سازی صحیح از حرکت آیت الله طالقانی در حمایت از امام و انقلاب و جلوگیری از مصادره ایشان توسط عناصر رسانه ای معاند ✅سه شنبه, 20 شهریور: شهادت سید اسدالله مدنی نماینده امام خمینی در همدان و تبریز توسط سازمان مجاهدین خلق (منافقین) ۱۳۶۰ش. 📌اقدامات پیشنهادی 1. بازخوانی بیانات امامین انقلاب در خصوص شهادت آیت الله سید اسد الله مدنی 2. برجسته سازی حمایت های آیت الله مدنی از امام و انقلاب در کلام رهبر انقلاب 3. پشتیبانی از ولایت فقیه در اندیشه های آیت الله مدنی بی بدیل بود ✅چهارشنبه, 21 شهریور: هجرت علما به رهبری نورالله نجفی اصفهانی به قم، در اعتراض به اقدامات رضاخان؛ ۱۳۰۶ش. اقدامات پیشنهادی 1. برجسته سازی هجرت علمای اصفهان به قم به رهبری ایت الله نورالله نجفی اصفهانی 2. برجسته سازی دلایل اعتراض نورالله نجفی اصفهانی به اقدامات رضا خان
🔰عبور یک پیامبر از حجاب های نورانی و رمز آن در قرآن 👌توصیف آیات آغازین سوره نجم از سیر الی الله پیامبر، نهایت استعداد درک صفات جمال و جلال الهی را روشن می کند: ذُو مِرَّةٍ فَاسْتَوى‏ (نجم6) وَ هُوَ بِالْأُفُقِ الْأَعْلى‏ (نجم7)ُ ثُمَّ دَنا فَتَدَلَّى (نجم8) فَكانَ قابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنى‏ (نجم9) حجاب ها دوقسم اند؛ ظلمانی که از شهوت و غضب و عاطفه و رذایل اخلاقی تشکیل می شود. حتی اگر علم و توحید و تولی و تبری که ذاتشان نور است مقرون انگیزه های مادی شود به حجابی ظلمانی تبدیل می گردند. در مقابل، مراتب جلوه های جلال و جمال حضرت حق، حجاب های نورانی هستند. سیر و فناء در یک مرتبه می تواند حجاب نورانی برای درک مراتب بالاتر گردد. مگر اینکه بر اثر بندگی استعدادی پدید آید تا بتواند به مرتبه بالاتر صعود کند. و به مرتبه بالاتر برود و این استعداد تنها با بندگی و شناخت به دست می آید. سیدالشهدا علیه السلام در دعای عرفه عرض میکند: یا من احتجب فی سرادقات عرشه ان تدرکه. ای خدایی که سراپرده عرش او مانع از آن است که چشم ها او را درک نمایند. امام علی علیه السلام نیز در مناجات شعبانیه عرض می کند: و انر ابصار قلوبنا بضیاء نظرها الیک حتی تخرق ابصار القلوب حجب النور فتصل الی معدن العظمه. جبرائیل می گوید هفتاد حجاب بین من و خدا وجود دارد که من یک حجاب را در نور دیدم. پیامبر خاتم حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم همه این حجاب ها را درنوردید، و به مقام ادای راه یافت که بالاتر از آن معقول نیست: وَ هُوَ بِالْأُفُقِ الْأَعْلى‏ (نجم7)ُ ثُمَّ دَنا فَتَدَلَّى (نجم8) فَكانَ قابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنى‏ (نجم9). 🔸 پیامبر اکرم و مقام عبدیّت مطلق در قرآن کریم، کلمه عبد در پیامبر اکرم بدون ذکر نام مبارک ایشان آمده است. هر پیامبری که به عبد بودن توصیف شده در پیش یا پس از ذکر کلمه عبد، نام آن پیامبر ذکر می شود؛ زیرا بدون ذکر نام، مراد از کلمه عبد فهمیده نمی شود چرا که عباد الله فراوان هستند.. چنانکه در مورد حضرت نوح فرمود: كَذَّبَتْ قَبْلَهُمْ قَوْمُ نُوحٍ فَكَذَّبُوا عَبْدَنا وَ قالُوا مَجْنُونٌ وَ ازْدُجِرَ (قمر9). و در مورد حضرت داوود فرمود: اصْبِرْ عَلى‏ ما يَقُولُونَ وَ اذْكُرْ عَبْدَنا داوُدَ ذَا الْأَيْدِ إِنَّهُ أَوَّابٌ (ص17) و مورد حضرت ایوب فرمود: وَ اذْكُرْ عَبْدَنا أَيُّوبَ إِذْ نادى‏ رَبَّهُ أَنِّي مَسَّنِيَ الشَّيْطانُ بِنُصْبٍ وَ عَذابٍ (ص41) و در خصوص: حضرت ابراهیم و اسحاق و یعقوب فرمود: وَ اذْكُرْ عِبادَنا إِبْراهيمَ وَ إِسْحاقَ وَ يَعْقُوبَ أُولِي الْأَيْدي وَ الْأَبْصارِ (ص45). ▫️با این حال، کلمه عبد را بدون ذکر نام، در پیامبر اکرم به کار می برد: وَإِنْ كُنتُمْ فِي رَيْبٍ مِمَّا نَزَّلْنَا عَلَى عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ..(البقرة23). و فرمود: تَبارَكَ الَّذي نَزَّلَ الْفُرْقانَ عَلى‏ عَبْدِهِ لِيَكُونَ لِلْعالَمينَ نَذيراً (فرقان1) و فرمود:..وَ ما أَنْزَلْنا عَلى‏ عَبْدِنا يَوْمَ الْفُرْقانِ.. (انفال 41). و فرمود: سُبْحانَ الَّذي أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى.. (اسراء 1). و فرمود: وَ أَنَّهُ لَمَّا قامَ عَبْدُ اللَّهِ يَدْعُوهُ كادُوا يَكُونُونَ عَلَيْهِ لِبَداً (جن 19) این نشان می دهد که مقصود از کلمه عبد در میان همه انبیاء الهی در فرهنگ قرآن و نزد خداوند، اگر علی الاطلاق و بدون موصوف و نام ذکر شود پیامبر اکرم حضرت محمّد (صلی الله علیه و آله) است. اگر چه همه انبیاء الهی خود را عبد خداوند می دانستند چنانکه از زبان حضرت عیسی در گهواره گزارش می کند: قالَ إِنِّي عَبْدُ اللَّهِ آتانِيَ الْكِتابَ وَ جَعَلَني‏ نَبِيًّا (30). ▫️ این استعمال قرآن کریم مانند این است که در علم فقه گفته می شود: شیخ اینگونه گفته است مقصود شیخ طوسی است و اگر گفته شود علامه چنین نوشته علامه حلی و در دانش اصول مقصود از شیخ، شیخ انصاری است. در حالی که صد ها شیخ و علامه در فقه و اصول ظهور می کنند. مقام علمی بلند ایشان در این دانش ها، باعث استعمال این عناوین برای این افراد در زبان دانشمندان شده و این استعمال به اندازه ای کثرت داشته که هر زمان به گونه مطلق گفته شود شیخ و علامه، نیازی به ذکر نام ایشان نیست. بندگی و طهارت نفس بی نظیر پیامبر اکرم در میان انبیاء، سبب شده تا خداوند آن یگانه آفرینش را عبد علی الاطلاق خود حتی در میان انبیاء معرفی نموده است و همین عظمت بندگی است که آن حضرت را از میان همه حجاب های با عظمت نورانی تا افق اعلی رسانده است. ✍غلامعباس هاشمی همدانی https://eitaa.com/hashemighir @howzavian_hamedan
7.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای زنده دلان صبح و شام یا حسن است که موی تیره و روی سفید با حسن است مبین ز نسل حسن هیچ کس امام نشد به حُسن بینی اگر هر امام را حسن است به کفر گفت که دست حسن دوایی نیست درست گفت برادر، خود دوا حسن است حسین می شنوم هرچه یا حسن گویم دو کوه هست ولی کوه بی صدا حسن است حسین نهی به قاسم دهد حسن دستور ز من بپرس که سلطان کربلا حسن است بخوان به نام پسر تا پدر دهد راهت بیا که کنیه شیرخدا اباحسن است محمد سهرابی @naghdname_ir @howzavian_hamedan
🔰عقل در دیدگاه پیامبر اکرم ص: 🔻بسیاری عقل را هوش، فکر، قدرت استنتاج و یا زیرکی تعریف می‌کنند. اما در دیدگاه محمد ص عقل، ارزشمندترین مخلوق خداست که حق را از باطل، خوب را از بد و درست را از نادرست تشخیص می دهد. 🔻خداوند عقل را ابزار و وسیله‌ی پرستش خود قرار داده و عبادتی را ارزشمند می داند که از عقل ناشی شده باشد. 🔻تصدیق توحید پروردگار با رجوع به عقل میسر می شود؛ تشخیص و تصدیق پیامبران و اولیای الهی با عقل ممکن می گردد؛ محاسن و معایب افعال، لزوم اتصاف به مكارم اخلاق و پرهیز از خلق و خوی زشت، همگی به بركت تعقل حاصل می شود. ✍محمد موسوی @qalamro_din @howzavian_hamedan
🔴سبک زندگی رضوی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸سبک زندگي يعني رفتارهاي نهادينه شده فرد؛ رفتارهايي که روية زندگي او باشند؛ رفتارهايي که دائمي باشند. ابراهيم بن عباس از ياران همراه امام رضا(ع)، سبک زندگي آن حضرت، يعني رفتارهاي نهادينه در وجود آن حضرت، را چنين توصيف مي‌کند: یک) هرگز نديدم با کلام خود به کسي جفا کند؛ دو) هرگز نديدم کلام کسي را قطع کند؛ سه) هرگز نيازمندي را، در صورت توان، از در خانة خود رد نمي‌کرد؛ چهار) هرگز پاي خود را جلو ديگران دراز نکرد؛ پنج) هرگز در برابر ديگران بر متکا، تکيه نزد؛ شش) هرگز کسي را دشنام نداد؛ هفت) هرگز آب دهان خود را (در اماکن عمومي) بر زمين نريخت؛ هشت) هرگز به صورت قهقهه نخنديد؛ بلکه خندة او تبسم بود؛ نه) همراه با اهل خانه، خدمتکاران و نگهبانان بر سفره مي‌نشست؛ ده) شب‌ها کم مي‌خوابيد؛ اکثر شب‌ها را تا صبح به ذکر خدا مشغول بود؛ یازده) زياد روزه مي‌گرفت؛ روزه سه روز در هر ماه را از دست نمي‌داد؛ و مي‌گفت اين ارزش روزة همة ايام را دارد؛ دوازده) خيلی اهل خير و صدقة پنهانی بود؛ غالباً در شب‌های تاريک اين کار را می‌کرد. (عيون اخبارالرضا، ج2، ص184) 🔻اميدوارم که پيروان آن حضرت نيز در آراستن خود به اين صفات، کوشا باشند و بدانند که شيعه واقعي کسي است که رفتارهاي اهل بيت را الگوي خود قرار دهد؛ و به پيروي ذهني و زباني اکتفا نکند. ✍احمدحسین شریفی https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 @howzavian_hamedan
▪️امام رئوف (علیه السلام) @toolid_mohtava @howzavian_hamedan
با سلام چند ماه پیش، برای جمعی از فعالان فرهنگی شهرم عرایضی تحت عنوان « » داشتم و طرحی عالی در این زمینه مختصرا توضیح داده شد که در ادامه تقدیم می شود. به دغدغه مندان در این عرصه، از جمله بزرگوارانی که در طرح ولایت خدمتشان بودم توصیه می کنم این بحث را بشنوید و در صورت امکان، اجرایی کنید. ------------ محمد سلگی صوت‌ها در کانال ایشان به آدرس زیر بارگزاری شده است. @solgi_m @howzavian_hamedan
12.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ میثم مطیعی ،"مداح عصر انقلاب"(۱) 🔺انسان ها همیشه در دو بعد زندگی می‌کنند، یا در حال و یا در گذشته و اساسا انسان هایی موفق هستند که نگاهشان علاوه برگذشته به سمت آینده و عصر کنونی در حال حرکت هستند. 🔺انقلاب اسلامی این زمینه را ایجاد کرد که نگاه های حداقلی و سطحی کنار روند و به سمت یک هدف و نگاهی ژرف حرکت کنند و زمانی که انقلاب اسلامی وقتی شکل گرفت یک نسبت بین عموم جامعه در حال رواج بود و آن این بود که نسبت ما با جمهوری اسلامی و این انقلابی که رخ داده است چیست؟ 🔺برخی در قبال دگرگونی که رخ داده یا بی طرف بودند و یا اساسا رغبتی به آن نداشتند،اما عده ای نیز بودند که علاوه براینکه رغبت داشتند،نسبت خود را با این انقلاب روشن کرده و در حال فعالیت هستند. 🔺میثم مطیعی جز همین افراد است شخصیتی انقلابی ،اهل علم و مسلط بودن به زبان عربی و اجرا کردن کار های چند زبانه. 🔺او توانسته با تسلطی که به زبان خارجه داشته است دایره ی مخاطبین خود را صرفا به محدوده ی جغرافیایی جمهوری اسلامی محدوده نکند و مخاطبین انقلاب اسلامی را در دایره ی وسیع ببیند و اساسا وظیفه خود ببیند برای جذب آنها و اثر گذاری در بخش بین الملل، وبه راستی او توانسته است در حد خود و در وسع خود حرف اسلام و انقلاب اسلامی را به جهانیان برساند. 🔺چه خوب است بقیه ی مادحین گرامی "دایره ی اثرگذاری" خویش بر روی مخاطب را فراتر ببینند و اول برای خود "ارزش" قائل باشند وهم برای مخاطب گرامی تا از هرچه خوانی و ساده خوانی جلوگیری کنند که امروزه عافتی است که هیئات امروز ما را فراگرفته است. ✍علی بختیاری ✅@Serat1357talabe @howzavian_hamedan
🔅 اولـــــــین شکوفهٔ ربیـــــــ🌷ـــع 🔹 دارالندوه یک‌پارچه حرص بود و طمع. سرانی که به زحمت و به کمک عصا روی پا ایستاده بودند همه چنگ بر دامن دنیا زده و منافع خود را در خطر می‌دیدند. هر کس پیشنهادی داد یکی نظرش بر حبس بود و دیگری چاره را در تبعید می‌دید شور و مشورت بالا گرفته و دست آخر به ریاست شیطان همه متفق‌القول به یک نتیجه رسیدند ترور و تمام. کسوت پیغمبری پیامبر خیلی بیشتر از محمد امین عرصه را بر دنیا طلبی و یکه تازی سران و قبایل زیاده خواه عرب تنگ کرده بود. باید از میان برداشته می‌شد. هاتف از غیب در گوش پیامبر پیغام فرستاد که توطئه در راه است. کوچه از هیاهوی روز فارغ شده و مهتاب بر دیوارهای خشت و گلی پنجه انداخته‌ بود.‌ سکوت لابه‌لای نسیم وزیدن گرفته بود و چهل مرد از چهل قبیله گوش به دیوار خانه پیغمبر چسبانده بودند. مردانی از بنى عبد شمس، نوفل، عبد الدار، جمح، سهم، اسد، مخزوم و دیگر خانواده‌هاى مکه بودند که کینه را فرو داده و غضب را بیرون می‌دادند. ساعت از نیمه شب گذشته و شهر یک‌دست خاموشی بود. بی صدا و در خفا شمشیرها را از نیام درآورده و از دیوار بالا کشیدند.‌ محمد برد مخصوصش را روی سر کشیده و در خواب بود. دل‌های آلوده به زهر قریشیان به تپش افتاده و هر کدام با اشتیاق بیشتری به سمت خوابگاه پیامبر هجوم آوردند.‌ برق شمشیرهای آکنده از بغض درخشیدن گرفته و همه فریاد پیروزی سر دادند و بر سر بالین پیامبر حمله کردند. برد را کناری زده و از شدت تعجب گامی به عقب برداشتند. از آنچه مقابل چشمانشان بود گره به ابرو انداخته و با غیض پرسیدند: محمد را چه کرده‌ای؟ علی بن ابی‌طالب از بستر پیامبر برخاست و فرمود: مگر او را به من سپرده بودید؟ علی به یاد دیدارش با پیامبر افتاد، پیامبر نگاهش در نگاه علی علیه‌السلام یکی کرد و فرمود: سران قبایل، قصد جان مرا کرده و شب هنگام به خانه من هجوم خواهند آورد آیا تو حاضری که در بستر من بخوابی؟ علی علیه‌السلام بی درنگ مرگ را برای خود و حیات را برای پیامبر برگزید و قبول کرد در بستر پیامبر بخوابد، تبسمی از جنس اخلاص بر لبان مبارکش نشست و پرسید: آیا با این کار جان شما در امان است؟ پیامبر تأیید فرموده و راه غار ثور در پیش گرفت. پایان واقعه همان است که می‌دانیم پیامبر در اولین شب از ربیع‌الاول راهی مدینه شد و هجرت فرمود و هر سال با شکفتن شکوفه ربیع، خاطره مباهات خداوند با علی بن ‌ ابی‌طالب بر هفت ملائکه آسمان گل می‌کند و به تمام تاریخ یادآور می‌شود که «وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ»[۱] و از میان مردم کسى است که جان خود را براى طلب خشنودى خدا مى‌فروشد، و خدا نسبت به [این‌] بندگان مهربان است».[۲] ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ پی نوشت: [۱]. سوره بقره، آیه ۲۰۷. [۲]. الدرالمنثور، ج۳، ص۱۸۰. ✍نرگس ایرانپور @yekAsemankhial @howzavian_hamedan
هر ماهیت نشانه‌ای دارد «محرم»، «صفر» و «مجالس عزای» سیدالشهداء و اهل‌بیت -علیهم‌السلام- بهار گریه و فصل بلوغ شیعه و فرصتی یگانه برای دریدن پیله‌های تنگ روزمرگی و پیوند هرچه بیشتر با اهلبیت پاک پیامبر(صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین) است. پس از پایان این دو ماه، شاید سزاست که هر یک از ما که مفتخر و مبتهج به خورشید دین و گرمای اهل‌البیت(ع) هستیم، با خود محاسبه کنیم که از این همنشینی چه اندازه گرمی و روشنی نصیب برده‌‌ایم؟ مسلماً کسی که نه گرم است و نه روشن، باید در حظ خود از این «سفره» تردید کند! اینکه خورشید در این عالم بتابد یا باران در این جهان ببارد و ما با او عشق‌بازی، و یا برای او مداحی یا پیاده‌روی و زیارت کنیم کافی نیست، چرا که هر ماهیتی نشانی و نشانه‌هایی دارد. 🔹اگر کسی ادعا کرد از دریا آمده است، باور نکنید، مگر آنکه سراپا طراوت و سخاوت باشد؛ «گر تو دیدی بحر کو کف سخی؟!» 🔹اگر کسی گفت من از شراب ایمان و از کاسۀ محبت اولیاء رحمان[اهلبیت‌] نوشیده‌ام، اما هیچ نشانی از شادی و دلدادگی در چهره نداشت، از او روی بگردانید؛ اگرچه در هیبت عالمان و در کسوت واعظان باشد؛ «در رخت کو از مِی دین فرخی؟!» 🔹اگر کسی مدعی تفرج در باغ محرم شد، اما از او بوی گلستان [روضه] استشمام نشد، باور نکنید، زیرا «گر تو ناف آهویی کو بوی مشک؟» هر «ماهیتی» «نشانی» دارد که بدون آن، ادعایی بیش نیست. آن نشانه‌های صادق و راست‌گفتار دائما با آدمی سخن می‌گویند و ماهیت‌ها را بر ملا می‌کنند. به قول مولوی: آن نشـانی‌هـا همه چـون در تـو هست چون تو زیشانی کجا خواهی برست؟ حساب دشمنان و جاحدان خفاش‌صفت آفتاب و باران که روشن است؛ اما کسی که نه خفاش است و نه خفاش صفت، باید گریبان خود را بگیرد و از خود بپرسد در اثر این همنشینی و پشت‌گرمی به خورشید که تیرگی‌ها را می‌زداید و آدمی را می‌جنباند و او را می‌شوراند، چه چیز نصیب برده است؟! باری، شصت شب و روز بر تو گذشت و تو از شراب ناب عاشورا نوشیدی. اگر هنوز هیچ نشانی از فرخندگی در سراپای وجودت نیست؛ اگر همچنان گره در گرهی، اگر کماکان بندافزایی، اگر یک‌سره عبوس و مخموری، و اگر سراسر طلب‌کار و خشماگین و معترضی، پس: پس عـزا بر خـود کنید ای خفتگان زانک بد مرگیست این خواب گران نمی‌شود و نمی‌توان در دریای معنا شنا کرد و جانی چون صحرای کویر داشت: بر دل و دين خرابت نوحه كن كه نمی‌بيند جـز اين خاک كُهُن ✍️ علی خسروی   @bahr_dar_koze @howzavian_hamedan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵مردی از تبار نور فرازی از زندگی نورانی عالم بزرگ شیعه، آیت‌الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی (ره) 🔹به بهانه سالگرد (شمسی) ارتحال ایشان 🔻شاگردی بزرگانی چون آقاضیا عراقی، سید ابوالحسن اصفهانی، آخوند خراسانی و میرزای نائنی، از او عالمی بزرگ و متخلق ساخته بود که زعامت شیعه در عصر خطیر خفقان حزب بعث و شروع تفکر براندازی حکومت شاهنشاهی ایران، فقط از شخصی چون او برمی‌آمد. 🔻او کسی بود که به خوبی جای سیدابوالحسن اصفهانی و اساتید دیگر خود را پر کرد و بعدها و پس از فقدان آیت‌الله العظمی بروجردی، به یگانه تکیه‌گاه محکم حوزه‌های علمیه و عالم تشیع بدل شد. 🔻موضع‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی این فقیه فقید، به خوبی نشان از این دارد که وی به مراتب جلوتر از زمان خود بود. احیای پیاده‌روی اربعین و مشایه، تنها یکی از هزاران کار بزرگ این عالم برجسته است. 🔻احداث مساجد و حسینیه‌ها در شهرهای مختلف، ساخت و احیای حوزه‌های علیمه، بنیان‌گذاری بعثه حج و... از دیگر فعالیت‌های این فقیه سترگ است. 🔻گوشه‌ای از مقام شامخ علمی ایشان را از تقریرات دروس خارج میرزای نائینی و آقاضیا عراقی و سایر تالیفات ایشان می‌توان فهمید؛ ولی اخلاق والا و فروتنی ایشان بود که زبان‌زد خاص و عام شده بود. 🔻یکی از جلوه‌های این اخلاق و فروتنی، عدم اجازه چاپ رساله عملیه خود در زمان مرجعیت اساتید خود بود؛ با اینکه وی در سن ۳۵ سالگی از آنها اجازه اجتهاد گرفته بود. این تواضع به حدی بود که یک سال پس از رسیدن به مرجعیت اجازه چاپ رساله خود را دادند. 🤲شادی روح این حکیم و دانشمند فقید فاتحه‌ای اهدا بفرمایید. ✍محمد موسوی @qalamro_din @howzavian_hamedan