eitaa logo
نویسندگان حوزوی همدان
254 دنبال‌کننده
182 عکس
79 ویدیو
1 فایل
✍️یک نویسنده، بی تردید نخبه است✍️ 🌤نوشتن، اکسیژن است و نویسندگی، نان شب. 🍃اینجا فضایی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزوی استان همدان است. #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای ✒️✒️✒️ارسال یادداشت‌ها و نظرات 👇 @S_mohammad_mosavi @allikhosravi @t_t_ad #جهاد_روایت
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مؤسسه حضرت‌زینب(س)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سجده شکر بعد مطالعه برای ما طلبه ‌ها این کار یک ادب دینی است مُهری کنار آن اتاق مطالعه ما باشد هر وقت مطالعه ‌مان تمام شد یک سجده شکر کنیم، بعد بیاییم بیرون، اینها را جزء برنامه ‌ها بدانیم، اینها نعمت است، اینها یک چیز عادی نیست؛ خدا را شکر که بدن سالم به ما داد، فکر سالم به ما داد، عقیده سالم داد که آمدیم در طریق اهل بیت، تا حرف اینها را یاد بگیریم، این ‌چنین نباشد که ما وقتی مطالعه می ‌کنیم و بیرون می ‌آییم مثل دیگری باشیم که مطالعه می ‌کند؛ اینها را عبادت بدانیم چه اینکه هست، سجده شکر کنیم، خیلی هم طول نمی ‌کشد، یک سر روی مهر می ‌گذاریم ولو ذکر هم نگوییم، چون در سجده شکر، ذکر لازم نیست، آن سجده تلاوت است که بعضی برای آن ذکر گفتند، حالا اگر خواستیم ذکر بگوییم «حمداً حمداً حمداً، شکراً لله» خیلی مایه ندارد؛ ولی آدم دینی زندگی بکند غیر از تکلیفی زندگی کردن است؛ آدم بالأخره یک حساب و کتابی هم با ولی نعمت خود داشته باشد، اگر خدا توفیق داد آدم با این خاندان مأنوس بود، چه بهتر که این را رایگان از دست ندهد، فرمود: ﴿لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزیدَنَّکُمْ﴾ آیت الله جوادی آملی @hazratzainab_com
هدایت شده از مؤسسه حضرت‌زینب(س)
9.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹| ولادت مولود کعبه، حضرت علی (ع) مبارک باد ♦️بذار مولا خوشبختت کنه 🔻بچه‌ها هیچ‌وقت گناه نکنید، مولا ناراحت میشه! ولی !! فرمود: حُبُّ عَلِی‌بن‌اَبی‌طالب حَسَنَةٌ لَا تَضُرُّ مَعَهَا سَیِّئَه دوست داشتن علی (ع) چیزی که هیچ گناهی بهش لطمه نمی‌زنه میرزا اسماعیل دولابی وقتی این روایت رو می‌خوند بعدش می‌گفت: یعنی گناه کشک؟ بعد می‌گفت: بله کشک! 📎 حجت الاسلام اسماعیل رمضانی 📮موسسه بین‌المللی حضرت زینب (س) وبگاه | اینستاگرام | تلگرام @hazratzainab_com
🌹حدیث_روز 🌹 🌴 رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند ✅ آگاه باشید هرکس علی را دوست داشته باشد، خداوند دوری از آتش ،دوری از نفاق جواز عبور از صراط و امان از عذاب را برای او می نویسد.... ❤️ 🌷🕊🌼🕊🌷 @montazeranzohour_va_beyadshohada @howzavian_hamedan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷صحبت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی دربارۀ فضائل امیرالمومنین امام علی علیه السلام 🍃 ❤️ 🌷🕊🌼🕊🌷 @montazeranzohour_va_beyadshohada @howzavian_hamedan
عن عمر بن الخطاب: قال رسول الله صلی الله علیه وآله: لَوْ أنَّ السَّماواتِ وَ الأرْضَ وَضَعَتا فی کفّةٍ وَ ایمانُ عَلِی فی کفَّةٍ لَرُجِّحَ ایمانُ عَلِی. از عمر بن خطاب روایت شده که رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمود: اگرآسمان ها و زمین را در یک کفه ترازو بگذارند و ایمان علی را در کفه دیگر، بی شک ایمان علی از آن سنگین تر خواهد بود. آدرس:  الفردوس، 363: 3/ 5100؛ کنز العمال،/ 32993؛ المناقب خوارزمی، 131/ 146. 👈به جمع دغدغه‌مندان حقیقت در قلمرویی به وسعت قلب‌ها و مغزها بپیوندید👉 @qalamro_din @howzavian_hamedan
◻️«اعتکاف»، «معنویت انقلابی» و «علوم انسانی» ✍ احمدحسین شریفی اعتکاف وقوفی دست‌کم سه‌روزه در خانه خدا و به یاد خدا است. اعتکاف نوعی خلوت میان خود و خدا است؛ برای بازخوانی و مواظبت از داشته‌های بی‌بدیلی که ممکن است در زندگی روزمره مورد غفلت واقع شده باشند؛ اعتکاف هرگز به معنای عزلت و دوری از جامعه نیست؛ چرا که باید در «مساجد بزرگ و جامع» انجام گیرد. اعتکاف نوعی وقوف و اقامت و ایستادن و نَفَس‌گیری برای شرکت در مسابقه خدمت و تعالی است؛ اعتکاف نوعی محبوس کردن خود است؛ محبوس کردن در مکانی مقدس و البته مملو از جمعیت‌های ایمانی! اعتکاف نوعی اقبال و روی‌آوری است؛ اقبال به خوبی‌ها و روی‌آوری به فضیلت‌ها؛ اعتکاف تمرینی برای مقاومت در همه عرصه‌های زندگی است؛ اعتکاف نوعی ایستادگی است؛ ایستادگی در برابر خواهش‌های نفسانی و اغوائات شیطانی؛ ایستادگی بر سر آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی؛ اعتکاف عین سیاست و مدیریت است؛ اعتکاف تمرینی برای سبک زندگی معنوی در جامعه ایمانی است. 🔸بر اساس آمار اعلامی از سوی ستاد کشوری اعتکاف، جمعیت حداکثر ۳۰۰ نفری معتکفین در پیش از انقلاب، هم‌اکنون در سال ۱۴۰۳ به بیش از یک میلیون نفر رسیده است! و افزون بر آن، به برکت انقلاب اسلامی، هم‌اکنون در ۱۱۰ کشور دنیا نیز مراسم اعتکاف برگزار می‌شود! بر اساس آمار اعلامی از سوی ستاد کشوری اعتکاف در سال گذشته ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیونی معتکفین را دانش‌آموزان دهه هشتادی تشکیل می‌دادند! و در مجموع ۸۰درصد معتکفین، جوانان زیر ۳۰ سال بودند. ♦️با این همه، کمافی السابق، متخصصان علوم انسانی غربزده در کشور ما، که در همه‌ی صحنه‌های سیاه‌نمایی علیه ایران و انقلاب اسلامی حضوری چشم‌گیر دارند! از کنار این جریان معنوی بی‌سابقه و بی‌نظیر در تاریخ بشر، صمٌ بکمٌ عبور می‌کنند! فقط کافی است که نوجوانی در گوشه‌ای از روستایی دورافتاده آن هم تحت القائات احزاب شیطانی، سخنی علیه اسلام و انقلاب بگوید، آنگاه خواهید دید که هم جماعت صمٌ بکم چگونه زبان می‌گشایند و چه تحلیل‌های جامعه‌شناختی و روان‌شناختی و فرهنگ‌شناختی مشعشعی درباره آن ارائه می‌دهند! 🔹بارها گفته‌ام که در کنار همه حقارت‌ها و خودکم‌بینی‌ها و ذلت‌های درونی چنین افرادی، عامل اصلی این وضعیت همان «ذات مسموم» علوم انسانی غربی است که به رگ و ریشه این افراد نفوذ کرده است؛ علومی که نه تنها نسبت و تناسبی با فرهنگ و ارزش‌های متعالی انسانی و اسلامی ندارند؛ که اساساً‌ هدفی جز «حیوانی‌سازی انسان» ندارند. طبیعی است که دلدادگان این علوم عقلانیت لازم جهت فهم حقایق معنوی بزرگی مثل اعتکاف و اربعین و امثال آن را نداشته باشند. @howzavian_hamedan
۲۶دی‌ماه، سالروز فرار شاه چمدانی! 🔻گویی ایران ملک یک خانواده و حیاط خلوت یک خاندان شده بود؛ در سال ۱۳۲۰، پس از سرنگونی رضاخان میرپنج و فروپاشی ارتش در یک روز، در بحرانی‌ترین شرایط، سرنوشت کشور را به دست جوان خام و ۲۱ سالۀ سرد و گرم نچشیده‌‌ای به نام «محمدرضا» سپردند که بقول اشرف پهلوی «مُرغْدل» و یا به تعبیر ماروین زونیس آمریکایی –نویسنده کتاب شکست‌شاهانه– «شاه چمدانی» بود و همۀ هنرش فرار در روز واقعه! 🔻داریوش همایون(وزیر اطلاعات پهلوی) می‌گفت، شاه در دوران ۳۷ ساله حکومت‌اش چهار بار فرار کرد و چهار بار هم آماده فرار بود. ۲۵ مرداد ۱۳۳۲ و پس از شکست مرحله اول کودتا اول به بغداد و سپس به ایتالیا رفت و پس از پیروزی کودتا به کشور بازگشت. دومین‌بار پانزده خرداد سال ۴۲ که تهران تا مرز سقوط پیش رفت، شاه از ترس محاصره به منزل نصیری رفت و مخفی شد. و برای مرتبۀ سوم، در دولت امینی که مورد حمایت آمریکایی‌ها برای اجرای اصلاحات بود، به نشانه قهر و اعتراض به نروژ فرار کرد و در نهایت و برای آخرین بار ۲۶دی ماه سال۵۷ برای همیشه رفت، اما با کوله‌باری سنگین و رنگین از اموال مردم که تا هفتاد نسل پس از خودش بخورند و بچرند و یاوه‌گویی کنند! 🔻در سال‌های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ این خاندان سرنوشت کشور را در دست سفیر آمریکا و انگلیس سپردند و سرمست از شب ژانویه با پرزیدنت کارتر که در نطق ضیافت تهران از شاه تعریف مبالغه‌آمیز کرد و گفت: «ایران جزیره ثبات است!» جام شراب نوشیدند. 🔻اشرف پهلوی و دیگر عناصر خاندان پهلوی و حتی فریده دیبا را ببینید که چگونه گذران می‌کردند؟! آش به قدری شور شده بود که اسدالله عَلَم در یادداشت‌هایش می‌نویسد برای دندانپزشکی -مثلا کشیدن یک دندان فاسد- هر هفته یکی از بستگان شاه به سویس می‌رفت و یا ولیعهد(ربع پهلوی) را در پنج‌سالگی به ریاست انجمن ملی خانه‌های فرهنگ روستایی منصوب می‌کردند و .. و صد البته خداوند به ملت ایران رحم کرد که با فرار شاه و برچیده شدن طومار سلطنت، خلف او این شازدۀ تماشایی، شاه کشور نشد! علی‌خسروی   @bahr_dar_koze @howzavian_hamedan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"قانونِ عقل و عشقِ جهان را به هم زند" "وقتی ﻋﻘﻴﻠﮥ العرب، از عشق، دم زند" "از چشمِ یار، قامت دلدار، دیدنی است" "نام حسین، از لب زینب، شنیدنی است" 🏴 سالروز وفات اسوه‌ی صبر و استقامت، حضرت زینب کبری(س) تسلیت باد.
🔰 هنر تبلیغی امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) 💠 غلامعباس هاشمی همدانی 🔸 تبلیغات اموی، عداوت با امیرالمومنین علی (علیه السلام) و خاندان عصمت را در سراسر جغرافیای اسلامی گستراند تا جایی که بالای هفتاد هزار منبر علی علیه السلام سب و لعن می شد. منبر در آن زمان رسانه رسمی در بلاد بود یعنی مانند آگهی بازرگانی امروز در پس و پیش از هر برنامه عبادی و سیاسی امام علی را لعن می کردند. ▫️حتی دوستان امیرالمومنین در بلاد اسلامی از دشمنی بنی امیه در امان نماندند. تعقیب، شکنجه و شهادت حجر بن عدی، عمرو بن حمق خزاعى، جويريه بن‌مسهر  و رشيد هجرى نمونه های برجسته ای از ابراز کینه و دشمنی به دوستان علی علیه السلام است. 👌 در این میان، سرزمین شام که قلمرو وسیعی مانند سوریه، فلسطین، لبنان و اردن را شامل می شد در دشمنی با امیرالمومنین و خاندان آن حضرت با همه بلاد اسلامی متفاوت بود؛ زیرا شام در زمان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فتح نشده بود از همین روی از معارف و حقائق اسلام بهره ای نبرد. شام در سال چهاردهم هجری و در زمان خلیفه دوم فتح شد و به دست مسلمانان افتاد. یزید بن ابی سفیان اولین حاکم شام به وسیله عمر منصوب شد و پس از او معاویه حاکم شام شد، در نتیجه مردم شام از ابتداء با افکار و اندیشه اموی تربیت یافتند. تربیت اموی یعنی قرآن در بین مردم حرف اول را می زند ولی با تفسیر اموی، پیامبر و عترت پیامبر حریم اول را دارند ولی با تفسیر اموی. ▫️تربیت اموی یعنی مردم راه های توحید را فرا گرفتند ولی اسباب کفر و شرک را ندانستند. و این تربیت اموی است که شام را از همه بلاد اسلامی ممتاز می کند. تا سال ۳۵ اندیشه وحی ستیزانه اموی در شام حاکم بود از سال ۳۵ هجری و به خلافت رسیدن امام علی علیه السلام، علاوه بر اندیشه وحی ستیز اموی، ترویج افکار علی ستیزانه نیز در دستور کار قرار گرفت. ۲۶سال مداوم علیه امیرالمومنین برنامه ریزی کردند تا جایی که بغض و کینه آن حضرت و فرزندانش را جزو عبادات مهم دینی شمرده شد. 🔸 پس از ورود امام سجاد (علیه السلام) و زینب کبری (سلام الله علیها) به شام و توقف کوتاه آنها در شام به ویژه دمشق و اطراف آن، حقیقت تبلیغ با زبان امامت تجلی نمود. 🔸 محیط فکری شام بر اثر بيدارى و آگاهی مردم به وسیله سخنان و رفتار تبلیغی امام سجاد(عليه السلام) و زينب كبرى(سلام الله علیها) پس از ده ها سال تبیین، تفسیر و تبلیغ دستگاه بنی امیه علیه علی (علیه السلام) و اهل بیت،چنان بر علیه یزید و بنی امیه شد که به آستانه انقلابی بزرگ رسید. از همین رو با اینکه یزید در باطن از کرده خود پشیمان نبود در ظاهر، شهادت امام حسین را به گردن ابن زیاد انداخت و از این عمل اظهار ندامت نمود و در صدد بود در ظاهر، امام سجاد را تکریم نموده تا از خشم مردم بر علیه خود بکاهد. با این حال بنیان همه تلاش های فکری و فرهنگی بنی امیه فرو ریخت و پیوند علی (علیه السلام) و اهل بیت با قرآن برای همیشه در جهان اسلام آفتابی شد و اهل بیت در جایگاه والای خود نشستند. جریر طبرى نقل مى كند: يزيد پسر مرجانه را لعن مى كرد و مى گفت: فَبَغَّضَني بِقَتْلِهِ إِلَى الْمُسْلِمِينَ وَ زَرَعَ لي في قُلُوبِهِمُ العَداوَةَ، فَبَغَّضَنِي الْبِرُّ وَ الْفاجِرُ بِمَا اسْتَعْظَمَ النَّاسُ مِنْ قَتلي حُسَيْناً. (تاريخ طبرى، ج 4، ص 389) ابن زياد مرا با كشتن حسين بن علی مبغوض مسلمانان کرد و بذر عداوت با من را در قلبشان كاشت. پس همه مردم مرا منفور می دارند به سبب اینکه مردم قتل حسین به دست من رامصیبت بزرگی می دانند. https://eitaa.com/hashemighir @howzavian_hamedan
. زینب (سلام‌الله‌علیها) اسلامِ بزرگ‌مردان در سه بزنگاه مهم تاریخی، حیات و بقاء و بهاء خود را مدیون سه «زن» است: ۱. در بعثت و شکل‌گیری جریان هدایت، مدیون لطفِ بی‌روی و ریای حضرت خدیجۀکبری(س). ۲. در غبار فتنه‌های کوه‌شکنِ پس از رحلت پیامبر(ص)، مدیون دخترِ خدیجه، حضرت فاطمۀزهرا(س) ۳. و در بقای اسلام پس از طوفان عاشورا، مدیون نوهِ خدیجه، حضرت زینب‌کبری(س). دختر علی(ع) اگرچه در غل و زنجیر بود اما بدون لکنت و واهمه، دشمن را اسیر و ذلیل خود کرد! او پیوستِ رسانه‌ای و تبیینی عاشورا و کربلا بود، زبان علی در کام، شكيبا، و سلطان و امیر بر كلمات همانند پدرش اميرمؤمنان(ع). وقتى سخن مى‌گفت، حاضران مى‌گفتند: كلام على! امروز مسلمانی، تمام قد مدیون زینب‌کبری(س) است. همو که پس از شهادت سیدالشهداء(ع)، قلب مجروح و شکسته‌اش فقط یک سال دوام آورد و غریبانه در شام بلا از طپش ایستاد و به ملکوت اعلی و ساحت مقدس الهی پیوست و در رواق قصر روحانیان ساکن شد. دردانۀ مصطفی(ص) و یگانۀ خانۀ کوچک و گِلی، اما بزرگ، فلک‌پیما و جهان‌نورد علی و فاطمه(س) نامش همواره عزیز، صمیمی و دوست‌داشتنی است؛ مثل درختی سبز که می‌توان در سایه‌اش آرمید، چشمه‌ای درخشنده که می‌توان از زلالش جرعه‌ای نوشید و صخره‌ای بلند که در هر مصیبتی می‌توان به او تکیه داد و غم دل با او گفت .. سلام و درود خدا بر او.. علی_خسروی👈 @bahr_dar_koze @howzavian_hamedan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا