eitaa logo
نویسندگان حوزوی همدان
265 دنبال‌کننده
149 عکس
74 ویدیو
1 فایل
✍️یک نویسنده، بی تردید نخبه است✍️ 🌤نوشتن، اکسیژن است و نویسندگی، نان شب. 🍃اینجا فضایی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزوی استان همدان است. #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای ✒️✒️✒️ارسال یادداشت‌ها و نظرات 👇 @S_mohammad_mosavi @allikhosravi #جهاد_روایت
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👈وضعیت شیعه در عصر امام حسن عسکری (علیه‌السلام) ابوبکر خوارزمی(م383ق) درباره وضعیت دوره امام عسکری (علیه‌السلام) می‌نویسد: ◀️ آنان هر کسی را شیعه بدانند به قتل می‌رسانند؛ ◀️هرکس نام پسرش را علی بگذارد، خونش را می‌ریزند. ◀️شاعر شیعه، چون در مناقب وصی(علی) و معجزات نبی شعر بگوید، زبانش را می‌برند و دیوانش را پاره می‌کنند. ◀️عباسیان در صورتی به کسی بخشش می نمودند که به آل أبی طالب دشنام گوید. ◀️علویان را از یک وعده خوراک منع می کنند. یک جرعه آب را از اولاد فاطمه(سلام‌الله‌علیها) دریغ می دارند. ◀️یکی شمشیر خود را گرو می‌گذارد و دیگری پیراهنش را می‌فروشد! در چنین فضایی، امام حسن عسکری (علیه‌السلام) از طریق سازمان وکالت، اظهار کرامات فراوان، بیان اوصاف شیعه و توجه دادن آنان به اعتقادات، تشیع و شیعیان را حفظ کردند. 📚ابوبکر خوارزمی، الرسائل، ص129- 130 https://eitaa.com/hashemighir @howzavian_hamedan
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
. ✍️رواق اهل قلم(۱۱) 💢 ۲۰ تجربه از دنیای نویسندگی 🖊تجربه‌های خانم سمیه عالمی نویسنده و مدرس داستان‌ 👤به میزبانی حجت الاسلام محمدرضابابایی، فعال فرهنگی_تبلیغی 📅 زمان: شنبه ۲۱ مهر ⏰ ساعت: ۲۰ الی ۲۱ 🔗 در بستر اسکای روم نام نویسی: @Jahaderevayat 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) @HOWZAVIAN @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آن شغالی رفت اندر خم رنگ رژیم اسرائیل مستظهر و قوی‌دل‌ به حمایت‌های همه‌جانبۀ پدرخوانده خودش ایالات متحده ابلیس (آمریکا) است. این تروریسم دولتی از بدو پیدایش‌ تا اکنون اگر هر جنایتی خواسته مرتکب شده، دلیل‌ آن حمایت‌گری پدرخواندۀ آنگلوساکسون‌اش بوده و بس. و اِلا روشن‌تر از آفتاب است که رژیم جعلی به تنهایی پایایی چندانی ندارد. ایالات متحده برای کشور جعلی اسرائیل، به تعبیر مثنوی مولوی همان خم رنگ‌رزی است که شغالی در آن افتاد و چون برآمد، خویش را طاووس علّیین دید. آن شغالی رفت اندر خم رنگ اندر آن خم کرد یک ساعت درنگ پس بر آمد پوستش رنگین شده که منم طاووس علّیین شده دید خود را سبز و سرخ و فور و زرد خویشتن را بر شغالان عرضه کرد جمله گفتند ای شغالک حال چیست که ترا در سر نشاطی ملتوی است از نشاط از ما کرانه کرده‌ای این تکبر از کجا آورده‌ای؟ این روزها، این شغال متکبر با پشتیبانی و حمایت پدرخوانده‌اش، علیه ایران رجزها خوانده و یا حتی ممکن است تحرکاتی داشته باشد. اما قاعده مبارزه و اضمحلال این غدۀ خبیث و شغال لعین همان است که عزیز و شهیدمان می‌گفت: «رژیم صهیونیستی پروژه آمریکاست و با بودن جبهه مقاومت، زمانی خواهد رسید که باقی ماندن اسرائیل در منطقه دیگر به صرفه نخواهد بود و توجیهی نخواهد داشت. آن روز پروندۀ اسرائیل بسته خواهد شد.» علی خسروی @howzavian_hamedan
💢 مقاومت هم چنان باقیست... ✍ نرگس ایرانپور هر پایانی جز شهادت، زیبنده مردانی نیست که عمری پای درس مقاومت نشستند و سرود رهایی سر دادند. آخرین تصویر یحیی سنوار را همه دیده‌ایم و همه دیده‌اید، یاد نگاه آخر محسن حججی در خاطرم جان می‌گیرد تو گویی تمام حیات در دستان ناتوان نیستی در قاب تاریخ ثبت می‌شود. آخرین نگاه که تمامی ندارد هر روز و هر روز می‌جوشد و شاگرد تربیت می‌کند، همه چیز که کلاس و درس و آموختن از راه‌های زمینی نیست، گاهی نگاهی کار هزار ساعت درس و کلاس را یک جا می‌کند، مثل آخرین غرش یحیی سنوار همان جا که تکه چوبی را که آخرین دارایی اش برای درآوردن چشم صهیون است به کار می‌گیرد و سرمشق مقاومت را با خط خونش تازه می‌کند... مقاومت نه در بند سید حسن و نه اسماعیل هنیه نه نیلفروشان عزیز و نه هیچ فرمانده دیگری است که سرچشمه ایستادگی داغی است که سرد نمی‌شود و خونی است که از حرکت نمی‌ایستد، می‌جوشد و می‌جوشد تا لوحه زمین را از نجاست شرور صهیون پاک کند و قلب جهان را آماده تپیدن زیر قدم‌هایی کند که می‌آید و پرچم عدالتش را بر سر تمام مستضعفان خواهد کشید. آسمان به سیاهی می‌رود و ستاره‌ها در پی هم غروب می‌کنند. ظلمت به غایت خود می‌رسد و شب آبستن حادثه‌ای قریب است. نوید طلوع، افق را پر می‌کند، خورشید می‌آید و زمین سرد را به عدالت، جان خواهد بخشید. صبح نزدیک است و شب رفتنی... @howzavian_hamedan
یحیی‌سنوار چند روز است که تصویر یحیی سنوار آن مرد شجاع‌دل و مرگی چنان میانۀ میدان، از برابر چشمانم کنار نمی‌رود؛ مردی که در آن لحظات شبگیر، رو ترش کرد و ابرو درهم کشید و با تنی رنجور و مجروح اما استوار، بر قصابان غاصب چوب پراند. حبّذا این چوب‌پرانی که اثرش بِه از صد موشک بالستیک بود! او را می‌ستایم. او را که چون کبوتری در حلقه شغالان افتاد اما در آن آتش‌باران، قاهرانه و قهرمانانه عمل کرد. سلام می‌فرستم بر روح پاک، تاریخ‌ساز و فرهنگ‌سازش که آن، قدم نهادن در عرصۀ زندگی، ستیهندگی با ظلم‌ و تباهی‌ و شجاعت ورزیدن در این میدان، و ترجیح نهادن عزت بر ذلت بود. چنانچه مولای ما و سنوار، امیرالمومنین (علیه‌السلام) فرموده است: «فَالْمَوْتُ فِي حَيَاتِكُمْ مَقْهُورِينَ وَ الْحَيَاةُ فِي مَوْتِكُمْ قَاهِرِينَ» نهج‌البلاغه/خطبۀ ۵۱. نابودى شما در آن زندگى است كه محصولش شكست از دشمن است، و زندگى شما در آن مرگى است كه نتيجه‏اش پيروزى بر دشمن است. باری، همه صورت‌های عالم را چون کفی بر دریای وجود دیدن و از این کف عبور کردن و از جان و جا رهیدن و به‌ بی‌جا رفتن و به قعر دریا شدن و گوهرهای غریو و گران‌بها صید کردن و چون مرغی سبک‌بال و سبک‌روح در فضای قدس، دَرِ مخزن را گشودن و طیران و پرواز کردن، ویژگی اهل صفا و مردانی چون یحیی سنوار است. در آن بحرید کاین عالم کف اوست زمانی بیش دارید آشنایی کف دریاست صورت‌های عالم ز کف بگذر اگر اهل صفایی پی‌نوشت: آنچه در لحظه شهادت سنوار گذشت و رژیم سفاک به حماقت و اشتباه، تصویر آن را منتشر کرد را باید به چشم سر و چشم سِرّ بارها نگریست و از آن غافل نباید بود. قصه آخرالزمانی آن تصویر را باید به صد زبان هنر، شعر، سخنرانی و حتی ذکر مصیبت گفت تا در این روزگار سیاهی و تباهی، راه راه‌دانان روشنایی و رهایی گم نشود. ✍️ علی خسروی @howzavian_hamedan
شما این جنگ را باخته‌اید! مشکل شما اسماعیل هنیه،سید حسن نصرالله و یا یحیی سنوار نیست که با حذف آنان، احساس پیروزی کرده و نفس راحت بکشید! پیش از این،سال‌های سال گمان می‌کردید اگر امام خمینی برود، شیشه عمر انقلاب می‌شکند و کابوس شما، پایان می‌یابد! اما چه شد!؟ خیال می‌کردید اگر حاج قاسم حذف بشود، «مقاومت»می‌شکند و می‌میرد!چه شد!؟ اینان و هزاران نفر همچون آنان، سربازان و سردارانی هستند که هر یک،مثل ابابیل ماموریت مشخصی دارند! ضربه مهلک خود را به شما می‌زنند و می‌روند اما «خدا» و لشکریان او می‌مانند! شما در برابر«خدا» صف آرایی کرده و به جنگ«او»رفته‌اید! «فإنَّ الله عدوٌ للکافرین» دشمنی اصلی شما جانیان کودک کش «خدای عزیز مقتدر»است که نه می‌میرد،نه حذف می‌شود و نه «شکست»می‌خورد بلکه دشمنان خود را مثل نمرود و فرعون و ابرهه با تدبیر و مکر و در زمان خودش خوار و ذلیل کرده و از میان برمی‌دارد! ما نیز در طول این سال‌ها اراده و وعده حتمی خدا را بارها دیده‌ایم! ما پس از سقوط تلخ خرمشهر و شهادت و اسارت یاران و سرداران، با کیمیای صبر و جنگ و جهاد شهد شیرین نصرت خدا و فتح بیت المقدس،شکست تلخ دشمن و مرگ صدام را دیده و چشیده‌ایم! مردم مظلوم فلسطین و لبنان و زنان و کودکان بی دفاع غزه نیز مثل ما با شهادت رهبران و سرداران دلیر نمی‌شکنند و صحنه را ترک نمی‌کنند! این قوم مظلوم و صبور از روز نخست جز به«حسبنا الله،نعم المولی و نعم النصیر» دل نبستند،نگفتند و نسرودند! در این نبرد آخرالزمانی تکیه گاه و امید مردم و مقاومت، همواره«خدا»ی سید حسن و هنیه بوده که همه موجودات و ذرات عالم «جنود»و سپاه اویند و هزاران هزار سنوار و حاج قاسم در صف جهاد و سربازی و سرداری دارد که یکی پس از دیگری از سرزمین مقدس دین و رزم می‌جوشند و«دوباره»می‌رویند و زین پس، «بیش از گذشته»،روزگارتان را سیاه می‌کنند! فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ، ذَٰلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ همین ✋ ✍استاد مصطفی جعفری @qalamro_din @howzavian_hamedan
🟡 الهیات ورزش ◻️چند پرسش پژوهشی، به مناسبت هفته تربیت بدنی ✍️ احمدحسین شریفی مسأله ورزش، به ویژه ورزش قهرمانی، از مسائل چند وجهی و چند بعدی است. مسائل بسیار متنوع اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی، جسمی، روحی، اخلاقی و دینی دارد. مع الاسف محققان و پژوهشگران ما نیز کمتر به این مهم پرداخته‌اند. علیرغم آنکه وزارت‌خانه‌ای برای این منظور با عنوان «وزارت ورزش و جوانان» تشکیل شده است و ساختاری عریض و طویل نیز برای آن شکل گرفته است، سوگمندانه باید گفت در عرصه اخلاق و فرهنگ ورزش کاملاً منفعلانه عمل می‌کنیم. در این زمینه سخن برای گفتن و مسأله برای طرح کردن فراوان است. در این مختصر چند پرسش پژوهشی را برای علاقمندان به پژوهش‌های کاربردی و پژوهش در عرصه نیازمندی‌های کشور، مطرح می‌کنم. امیدوارم مفید و مؤثر واقع شود: یک. رابطة ميان نظريات اخلاق هنجاري و اخلاق ورزش چگونه است؟ فی المثل، «غايت‌گرايی» چه مدلي از اخلاق ورزش را پديد می‌آورد؟ «وظيفه‌گرايی» چه نوع مدلی از اخلاق ورزش را شکل می‌دهد؟ و «فضیلت‌گرایی» چطور؟ دو. اصول اخلاقی حاکم بر ورزش و ورزشکاران را از کجا بايد به دست آورد؟ سه. آيا موازين اخلاقی در ورزش‌های قهرمانی با ورزش‌های غيرقهرمانی متفاوت است؟ مثلاً آيا می‌توان خطای عمد را در ورزش قهرمانی موجه دانست؟ چهار. حدود و ثغور «جوانمردی در ورزش» تا کجا است؟ زمانی که بازيکن تيم مقابل يا ورزشکار مقابل ما دچار مشکل جسمی می‌شود وظيفه‌ی اخلاقی ما چيست؟ آيا در همه‌ی شرايط بايد بازی را متوقف کنيم؟ پنج. جايگاه «خشونت در ورزش» تا کجا است؟ اگر در جايی بکارگيری خشونتی جزئی موجب پيروزی تيم ما و در نتيجه شادی يک ملت شود، آيا کاری غيراخلاقی صورت گرفته است؟ شش. جايگاه «مکر و حيله‌گری و فريب‌کاری در ورزش» تا کجا است؟ آيا ورزش نيز همچون جنگ است که فريب‌کاری در آن موجه است؟ آيا می‌توان گفت که مکر و حيله‌گری در ذات برخی از ورزش‌های قهرمانی نهفته است و اگر کسی مکار و حيله‌گر نباشد هرگز نمی‌تواند ورزشکاری حرفه‌ای شود؟ يا آنکه مکاری و فريب‌کاری جزء تدبير تلقی می‌شود؟ هفت. در صورت انجام خطايی بر روی حريف که منجر به نقص عضو او يا معيوب شدن عضوی از اعضای بدن او شود، وظيفه‌ی اخلاقی چيست؟ هشت. آيا می‌توان با ورزشکار به عنوان يک کالا معامله کرد و او را مورد خريد و فروش قرار داد؟ نه. آيا ورزش‌کاران می‌توانند خود را به عنوان برچسب يا مارکی‌ برای فروش در معرض کارخانه‌داران و توليد کنندگان قرار دهند؟ به عنوان مثال، به عنوان برچسب فروش نوعی‌ مواد روان‌گردان يا نيروزا يا مواد مخدر؟ ده. آيا يک ورزشکار بايد کاملاً تسليم باشگاه ورزشی خود باشد؟ روابط ميان ورزشکاران و صاحبان باشگاه و مديران فنی و مربيان به چه صورت بايد باشد؟ یازده. ارتباط ورزشکار با داور يا کميته‌ی داوران به چه صورت بايد باشد؟ دوازده. وظايف اخلاقی هواداران و تماشاچيان، به هنگام برد یا باخت تیم یا ورزشکار محبوبشان چيست و چگونه باید باشد؟ @howzavian_hamedan
و لبخند در مقابل حرف جدی و شریف، همیشه مهمترین ابزار برای شکستن مرجعیت و شرافت حرفهای مهم بوده و خواهد بود. وقتی از و با طنز مرجعیت زدایی میکنند، راه حل موضع گیری افشاگرانه و نیست، شما هم باید عمومی را بر علیه مرجعیت آنها برانگیزید 🆔 @social_theory @howzavian_hamedan
کارمان تمام است ... اگر تشخیص دهیم که باید در زندگانی با مطالب و علوم و ادعیه و فرمایشات اهل بیت علیهم السلام باشیم کارمان تمام و کامل است، ولی چه کنیم که گاهی میل به این و گاهی میل به آن داریم! اگر چشممان را به نهج البلاغه و صحیفه و خطب و بیانات ائمه علیهم السلام دوخته بودیم کارمان درست بود و علم و محبت و ایمان ما را بالا می برد. ( برگرفته از بیانات عارف بصیر حضرت آیت الله بهجت رحمه الله منتشر شده در سایت بهجت دات آی آر) •┈┈••✾❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈• @Muntazeryar💚 @howzavian_hamedan
3⃣6⃣1⃣ 👤مرحوم حاج شیخ (رضوان الله علیه) 📆متوفی : سال ۱۳۵۳ شمسی 🕌مدفن : قم_قبرستان نو ┈┉┅━━━━━━━━┅┉┈ 🔰مرحوم حاج شیخ عباس اسماعیلی مهاجرانی فرزند مرحوم «ملاقلی» در سال ۱۲۷۸ شمسی در شهر «مهاجران» از توابع شهرستان بهار همدان به دنیا آمد. ایشان از فضلای قرن چهاردهم هجری بود که پدر از زهاد و اتقیاء عصر خویش بود و علمای محتاط، صیغه طلاق را نزد ایشان می خواندند. شیخ عباس اسماعیلی ابتدا در شهر مهاجران نزد عالم شهر مرحوم شیخ مشروطه خواه به کسب دانش علوم دینی پرداخت. سپس به قم عزیمت نمود و در درس بنیانگذار حوزه علمیه قم، مرحوم آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی شرکت نمود و از آن فقیه بزرگ استفاده کرد و در بعض موارد بر کتاب «دور الاصول» استادش تعلیقه و حاشیه نوشت. مرحوم شیخ عباس اسماعیلی مهاجرانی غیر از مرحوم دکتر شیخ فرزند مرحوم «میرزاحسین» است که او از خطباء و نویسندگان فاضل و معاصر بود. مرحوم شیخ عباس اسماعیلی مهاجرانی سالهای متمادی تا سال ۱۳۵۳ شمسی که مرحوم شد، امامت جماعت مسجد جامع شهر مهاجران را بر عهده داشت. ایشان علاوه بر مهاجران اهالی روستاهای اطراف مثل «رایکان علیا و رایکان سفلی و ماهروار و کوریجان و کوشک اباد» و مخصوصا مردم اهالی روستای «قرخلر» از وجودش استفاده می کردند. سرانجام ایشان در سال ۱۳۵۳ شمسی(۱۳۹۵ قمری) در مهاجران از دنیا رفت و پیکر ایشان پس از انتقال به شهر قم، در «قبرستان نو» به خاک سپرده شد. ✍کانال 🆔 @OlamayeHamedan @howzavian_hamedan