eitaa logo
نویسندگان حوزوی همدان
263 دنبال‌کننده
149 عکس
75 ویدیو
1 فایل
✍️یک نویسنده، بی تردید نخبه است✍️ 🌤نوشتن، اکسیژن است و نویسندگی، نان شب. 🍃اینجا فضایی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزوی استان همدان است. #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای ✒️✒️✒️ارسال یادداشت‌ها و نظرات 👇 @S_mohammad_mosavi @allikhosravi #جهاد_روایت
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 گوشه‌اى از سيماى زشت يهود در قرآن‌( تفسیر نور) 1⃣ سنگدل هستند: مِنَ الَّذِينَ هادُوا ... أُولئِكَ الَّذِينَ لَمْ يُرِدِ اللَّهُ أَنْ يُطَهِّرَ قُلُوبَهُمْ‌ «مائده، 41" 2⃣ رفاه طلب هستند: «لَنْ نَصْبِرَ عَلى‌ طَعامٍ واحِدٍ» بقره، 61 3⃣ در روى زمين فساد مى‌كنند: «يَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَسادا مائده، 64 4⃣ حتى به خداوند تهمت مى‌زنند: «يَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ» «مائده ۶۴» 5⃣ كتاب الهى را تحريف مى‌كنند: «يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ» «نساء ۴۶» 6⃣ هر كجا وحى طبق ميل آن‌ها نباشد، تكبّر مى‌ورزند: «أَ فَكُلَّما جاءَكُمْ رَسُولٌ بِما لا تَهْوى‌ أَنْفُسُكُمُ اسْتَكْبَرْتُمْ» «بقره ۸۷» 7⃣ نسبت به اهل ايمان، بيشترين كينه را دارند: «أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ» «مائده ۸۲» 8⃣ انبيا را به قتل مى‌رساندند: لَقَدْ أَخَذْنا مِيثاقَ بَنِي إِسْرائِيلَ وَ أَرْسَلْنا إِلَيْهِمْ رُسُلًا ... فَرِيقاً كَذَّبُوا وَ فَرِيقاً يَقْتُلُونَ‌ «مائده ۷۰» 9⃣ غضب شده خداوند هستند: «وَ باؤُ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ» «بقره ۶۱»* 🔟 گروهى از آنان مورد لعنت حضرت عيسى و حضرت داود بوده‌اند: «لُعِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ بَنِي إِسْرائِيلَ عَلى‌ لِسانِ داوُدَ وَ عِيسَى» «مائده ۷۸» https://eitaa.com/hashemighir @howzavian_hamedan
علامه چهل‌وسه سال پیش در چنین روزی سجاده‌نشینی باوقار و عالمی پراعتبار و شهسواری سبک‌بار و فلک‌پیمایی گلیم‌پوش از اهالی شهر فرزانگی، یعنی بزرگِ حکمت الهی و عرفان اسلامی، حضرت علامه طباطبایی درگذشت. علامه عالِم امروز بود، اما هیچ‌گاه به سنت پشت نکرد و استوارترین پیوندهارا با آن داشت. اهل گفت‌وگو بود و جستجوگر حقیقت. قرآن را در مرکز منظومه فکری حوزه نشاند و تفسیرش (المیزان) ناسخ‌التفاسیر شد و با زبردستی تمام ماتریالیسم تقی ارانی و یارانش را بی‌اعتبار کرد و مقدمات کلام جدید را فراهم نمود. بخلاف سیره سلف پیوسته جان خود را به فضیلت دمخوری و گفت‌وگو با هانری کربن[مسیحی] و دیگر استادان پایتخت‌نشین آراسته کرد و هر هفته رنج سفر را بر خود هموار نمود و در خانه ‌ننشست تا دیگران به سراغ او بیایند و سخنانش را بشنوند؛ بلکه بیشتر گوش شد تا زبان. بی‌بدیل در فلسفه و قرآن‌شناسی و تفقه و تصفیه حدیث بود اما در عرفان و اخلاق تا می‌توانست برخود سنگ تمام گذاشت و پس از فراغت از علم نحو و بالاتر از آن «نحومحو» آموخت و یزید نفسش را «بایزید» کرد و کفّه افلاکی و آسمانی ترازوی وجود خود را سنگین‌تر‌ نمود و خاک ساحل تن را به امواج دریای اشراق فرو شست و بر فربهی جثّه باطن‌ افزود تا چونان مرغ باغ ملکوتی که در محبس تنگ خاک افتاده بود ازخود روحی بی‌تن و خورشیدی بی‌سایه و تندیسی بی‌تاریخ و بی‌جغرافیا بر جا نهد. غزل‌های عاشقانه‌ و مثنوی باقی مانده از او که گویا بسیار بیش این بوده، به گواهی اهل فن، از ذوقی سرشار و مهارتی کم‌نظیر در غزل‌سرایی سنتی با محتوای عرفانی خبر می‌دهد. یکی از این غزل‌ها با صدای شهرام ناظری در آلبوم «کیش مهر» رشک آسمانیان است: همی گویم و گفته‌ام بارها بُوَد کیش من مهر دلدارها پرستش ز مستی‌ست در کیش مهر برون‌اند زین حلقه هشیارها حکمت را به قدرت نفروخت و دکان ایمان فروشی دایر نکرد. از فقر و فاقه ننالید و از نجف به روستای شادآباد تبریز برگشت تا ده سال کشاورزی کند و از دست‌رنج خود استفاده کند. وقتی به قم آمد، به ترویج و تدریس علوم عقلی همت گمارد و به همین دلیل مغضوب پاره‌ای از روحانیون شد. آنها گمان می‌کردند کار او بی‌راهه یا کج‌راهه‌ است که جا را بر نَقل و حدیث تنگ می‌کند و گشتگان را اسیر غولان و گرگان کرده و به مقصودی نمی‌رساند. به گفته شاگردانش غروب خورشید معنویت از آسمان انسانیت را تا اعماق استخوانش احساس می‌کرد و سرزدن دوباره این آفتاب را از مشرق انتظار می‌برد. او به حقیقت «روحانی‌ترین» شخصیت‌ صد سال اخیر بود. یاد این «گونۀ در حال انقراض» به خیر و روانش شاد. ✍️ علی خسروی @howzavian_hamedan
علامه طباطبائی؛ معمار فکری برای انقلاب اسلامی ✍️ دانیال بصیر 🔻یکی از کلیدواژه‌های که معمولا در ایام رحلت علامه طباطبایی از سوی جریان نواندیشی و سکولار مطرح می‌شود، انتساب سخنی به مرحوم علامه است که ایشان فرموده‌اند «اولین شهید در این انقلاب، اسلام است». از این جمله به عنوان یک ابزار برای نشان دادن مخالفت علامه با اصل و اصول انقلاب از سوی این طیف به کار گرفته می‌شود. افرادی چون محسن کدیور و سیدحسین نصر به فراوانی از این نقل قول استفاده کرده و تلاش کرده‌اند تا تصویر منفی از علامه به نمایش بگذارند. ▪️کدیور در آثار خود این ادعا را مطرح کرده که علامه طباطبایی با امام خمینی (ره) و دیگر شخصیت‌های انقلابی زاویه داشته و حتی به نوعی مخالف جریان انقلاب بوده است. او همچنین اشاره می‌کند که برخی از علمای فلسفه، به ویژه علامه، به دلیل مواضع تحت الشعاع قرار گرفتن این علم، نقدهایی به انقلاب داشتند. در این بین، به نقل قول مرحوم حکیمی نیز ارجاع داده می‌شود که از علامه به عنوان کسی که گفته «اولین شهید در این انقلاب، اسلام است» یاد می‌کند. ▫️با بررسی زندگی و فعالیت‌های علامه طباطبائی پیش و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اهمیت و تأثیرگذاری ایشان در جریان‌های اجتماعی و سیاسی آن دوران را بیشتر پی خواهیم برد. به ویژه رابطه ویژه‌ای که بین ایشان و حضرت امام خمینی (ره) وجود داشت، گواهی بر همسویی فکری و نظری این دو شخصیت در زمینه‌های دینی، سیاسی و اجتماعی می‌باشد. ▪️علامه طباطبائی توانست با تولید آثار علمی غنی و تربیت شاگردان اندیشمند، نقش بی‌بدیلی در ترویج فلسفه و تفسیر قرآن در حوزه‌های علمیه ایفا کند. این تلاش‌ها به منظور ایجاد مبانی فکری مستحکم برای حرکت انقلاب اسلامی، در برابر چالش‌های فکری و فرهنگی دوره پهلوی که خود مروج این فرهنگ غربی بود، صورت می‌گرفت. تألیف کتاب راجع به حکومت اسلامی به فارسی و عربی بیانگر دغدغه‌مند بودن ایشان در خصوص مباحث تئوریک اسلام سیاسی است. 🔻علاوه بر فعالیت‌های علمی، علامه طباطبائی در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی نیز حضور فعالی داشت. حمایت صریح ایشان از آرمان فلسطین و امضای اعلامیه‌هایی که به شکل‌گیری نظرات عمومی در مورد انقلاب اسلامی کمک کرد، نشان‌دهنده موضع‌گیری روشن و قاطع ایشان در این زمینه است. به عبارت دیگر، علامه دفاع از مرزهای ایدئولوژیک اسلام و ترویج مبارزه فرهنگی و علمی را به عنوان بخشی از مسؤولیت‌های خود می‌دانست. ▫️علامه از جمله علمای بود که به مبارزه فرهنگی به عنوان یک عامل اثرگذار در ایجاد تغییرات سیاسی اعتقاد داشتند. به تعبیر مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی: «حرکت انقلاب که در حوزه علمیه قم به راه افتاد و به پیروزی انقلاب اسلامی منتهی شد، دو رکن و دو مبدأ سیاسی ـ فرهنگی داشت: یکی از این دو، شخصیت و آموزش‌های حضرت امام بود و دیگری مرحوم علامه طباطبائی که یکی صبغه سیاسی و دیگری صبغه فرهنگی داشت و هر دو مکمل یکدیگر بودند.» @howzavian_hamedan
⚠️ یکی از کارهایی که در بین اروپایی‌ها معمول است و متاسفانه اینجا هیچ معمول نیست، این است که مثلا مادران یا بزرگتران برای بچه‌هایشان در فرصت‌هایی کتاب می‌خوانند یا دو نفر سه نفر آدم می‌نشینند، یک نفر برایشان کتاب می‌خواند، که اینجا این کارها هیچ معمول نیست. اگر اهل کتاب باشند، می‌نشینند برای خودشان کتاب می‌خوانند، اما اینکه پدر یا مادر بنشینند کتاب را باز کنند و آن را بلند بلند بخوانند و بچه‌ها گوش کنند، این بین آنها معمول است اما اینجا معمول نیست. 📚 «من و کتاب» / رهبر انقلاب 💫 👈 در همین زمینه، یک کتابی می‌خواندم به نام «داستایفسکی»، یک جا از وضعیت خانواده‌های روسی نوشته بود که: اتاق ناهارخوری، محل بازی و مطالعه محسوب می‌شد؛ در اتاق پذیرایی، افراد خانواده، شب‌ها دور هم جمع می‌شدند و پدر به سرگرمی مطلوب خانواده‌های روسی می‌پرداخت و به صدای بلند کتاب می‌خواند...♨️ واقعا خانواده‌های ما چه قدر با کتاب انس دارند؟! چه قدر سعی کردیم اعمال و رفتارمون در همه‌ٔ زمینه‌ها طبق توقعات رهبر باشه؟! محمد مهدی الوندی @howzavian_hamedan
حقوق مؤمن بر مؤمن پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: للْمُؤْمِنِ عَلَى اَلْمُؤْمِنِ سَبْعَةُ حُقُوقٍ وَاجِبَةٍ مِنَ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: اَلْإِجْلاَلُ لَهُ فِي غَيْبَتِهِ اَلْوُدُّ لَهُ فِي صَدْرِهِ اَلْمُوَاسَاةُ لَهُ فِي مَالِهِ أَنْ يُحَرِّمَ غِيبَتَهُ أَنْ يَعُودَهُ فِي مَرَضِهِ أَنْ يُشَيِّعَ جَنَازَتَهُ أَنْ لاَ يَقُولَ فِيهِ بَعْدَ مَوْتِهِ إِلاَّ خَيْراً مؤمن بر مؤمن هفت حق واجب الهى دارد: ۱. احترام او در هنگامى كه حضور ندارد. ۲. دوستى قلبى با او. ۳. شريك ساختن او در ثروتش. ۴. غيبت او را حرام بداند. ۵. در بيمارى او را عيادت كند. ۶. جنازه او را تشيیع كند. ۷. بعد از مرگ درباره او جز به نيكى سخن نگويد. 📚وسائل الشیعة ج۱۲ ص ۲۰۸ https://eitaa.com/hashemighir @howzavian_hamedan
آقای مدّاح، آقای منبری، آقای هیئتی! خواندن روضه‌ی در و دیوار در این ایّام، واجب است؛ امّا کافی نیست... باید بگویی چه شد که دشمن جرأت کرد، چنین جسارتی به دختر پیامبر(ص) روا دارد؟! باید بگویی که حضرت زهرا(س)، چهل شب به همراه امیرالمؤمنین(ع) و حسنین(ع)، در خانه‌ی مهاجرین و انصار رفت و از آن‌ها خواست که حق را بگویند! تا به آنچه در روز غدیر دیده بودند عمل کنند؛ تا سکوت‌شان را بشکنند و با بی‌طرفی، دشمن را یاری نکنند... امّا چه شد؟! جز چهار پنج نفر، بقیه پای کار نیامدند و در لانه‌هایشان خزیدند... پس جرأت نانجیب‌ها، از بی‌جرأتی خواص بود، از بی‌جرأتی کسانی بود که غدیر را دیدند، اما سکوت کردند! این چنین شد که زور لگد دشمن قوت گرفت و دخت نبی را اینچنین بین در و دیوار... بگذریم! آری گریه کن پای این روضه‌ها، امّا بدان که در این بزم، جایی برای «بی‌طرفی» نیست... @cafe_fekr @howzavian_hamedan
✍️ : روایات جعلی با چاشنی هوش مصنوعی!!! 👤مجتبی پورموسی (پژوهشگر علوم قرآن و حدیث) با ظهور و گسترش فضای سایبری در جهان و نیز کشور عزیزمان، مخاطبان زیادی به آن جذب و سعی در برآورده ساختن نیازها یه وسیله این تکولوژی جدید کرده‌اند. شاید بسیاری از ما نیز برای یافتن روایات یا مطالعه در این زمینه به این بستر مراجعه کنیم. تُحفه جدید این فضا، هوش مصنوعی است. شاید باورمان نشود، اما روایات متعددی از ترکیب متن چند روایت توسط هوش مصنوعی تولید و با ذکر عنوان کتاب و حتی جلد و صفحه به مخاطب داده می شود! و مخاطب از همه جا بیخبر هم ممکن است این موارد را در چندین گروه و ... نقل کند! در ادامه چند نمونه ارسال میکنم: مورد اول: عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) قَالَ: "إِنَّ لِشِيعَتِنَا ثَلَاثَ خِصَالٍ يُؤْمَنُونَ بِهَا مِنَ الْجُنُونِ وَالْجُذَامِ وَالْبَرَصِ: الْوَرَعُ عَنِ الْمَعَاصِي، وَالتَّوَكُّلُ عَلَى اللَّهِ، وَالرِّضَا بِالْقَضَاءِ". مورد دوم: عن علي بن أبي طالب قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: "يا علي، بشر شيعتك بعشر خصال: الأمن من الفزع الأكبر، والأمن من عذاب القبر، والميزان القسط يوم القيامة، والنور التام يوم القيامة، والحساب اليسير، والجنة بغير حساب، والشفاعة، والرضا من الله، والأمن من اللعن والسخط، والأمن من الجنون والجذام والبرص." الترجمة الفارسية: از علی بن ابی طالب روایت است که پیامبر اکرم (ص) فرمود: "ای علی! شیعیان تو را به ده خصلت بشارت ده: امنیت از ترس بزرگ (قیامت)، امنیت از عذاب قبر، ترازوی عادلانه در روز قیامت، نور کامل در روز قیامت، حساب آسان، بهشت بدون حساب، شفاعت، رضایت خداوند، امنیت از لعن و خشم، و امنیت از جنون، جذام و برص." المصادر: کتاب "بحار الأنوار" اثر علامه مجلسی (ج 8، ص 38) کتاب "کنز العمال" اثر علامه متقی هندی (ج 11، ص 610) کتاب "مستدرک الوسائل" اثر میرزا حسین نوری (ج 11، ص 233) کتاب "مسند أحمد" اثر امام احمد بن حنبل (ج 1، ص 84) کتاب "الجامع الصغیر" اثر سیوطی (ج 1، ص 74) با جستجو در منابع و نرم افزارهای شیعه و اهل سنت، چنین متون روایی به این شکل، نقل نشده است. بلکه تکه‌هایی از این متون را در ضمن روایات مختلف می بینیم. عجیب اینکه در مورد دوم آدرس‌های به ظاهر دقیقی هم ارائه شده که در مواجهه اولیه، بسیار رهزن بوده و به ذهن ولو یک پژوهشگر چنین القا می‌کند که با متن یک روایت که در منابع متعدد نقل شده، مواجه است. حال آنکه یک تولید جدید توسط هوش مصنوعی رخ داده و آدرس های ساختگی هم چاشنی کار شده است. پیشتر این موارد را در سوالات دیگری از هوش مصنوعی دیده بودم که به مقالات و کتاب های فرضی و خیالی ارجاع می دهد، در حالیکه با یک جستجوی ساده در نت، متوجه می شویم که چنین کتاب هایی وجود خارجی ندارند! در آخر باید گفت، با توجه به امکان جهت‌دهی و مدیریت نوع پاسخ‌های هوش مصنوعی توسط مدیران این سایت‌ها و گردانندگان آنها، در آینده‌ای نه چندان دور با یک جنگ تمام عیار داده‌ها و اطلاعات در فضای سایبری مواجهیم که لزوم اعتبارسنجی و مشخص کردن صحت و سقم اطلاعات حاصل از فضای سایبری را بیش از پیش می‌سازد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @howzavian_hamedan
صحبت کردن از زن فلسطینی و کاری که او می‌کند هیچ سودی برای مخاطب داخلی ندارد جز این که با ایما و اشاره و ابرو، به زن ایرانی توجه بدهیم و بگوییم چاره‌ی این روزهای سرد مقاومت کجاست. این سرما بیش از آنکه با ابتکارها شکسته شود با اراده‌ها شکسته می‌شود. انقلاب مقدم بر ابتکار است و قیام مقدم بر تفکر! و در این‌جاست باید جنسیت را ملاحظه کرد. هرچند برخی تلاش می‌کند هر طور شده پشت «انسان جدید فلسطین» اکراه خود را از صحبت کردن راجع به حقایق انسان جنسیت‌مند پنهان کنند! این‌جاست که چون این قواعد حتی علیرغم تجربه انقلاب اسلامی ایران در خصوص زن شفاف نیست باید به بهانه زن فلسطینی، زن ایرانی را اول به خودش و بعد دیگران یادآوری کرد. 🥀 مهدی تکلّو | @Mahdi_Takallou @howzavian_hamedan
🍁🍁🍁🍂🍂🍂🥀🥀🥀 نشستم توی ماشین.گفتم ببخشید عزیز میشه ضبط رو خاموش کنی؟ گفت حاجی بخدا مجازه چیز بدی هم نمیخونه گفتم میدونم ولی عزادارم! گفت شرمنده و ضبط و خاموش کرد. +تسلیت میگم؛از اقوام نزدیکتون بودن؟ _بله؛مادرم از دنیا رفته. +واقعا متاسفم.خدا رحمتشون کنه داغ مادر خیلی بده. منم تو بیست و پنج سالگی مادرم مریض بود و زجر میکشید بنده ی خدا راحت شد. مادر شما هم مریض بودن؟ _نه مجروح بود. +یعنی چی؟؟؟ _یه عده اراذل و اوباش ریختن سرش و تا میخورد کتکش زدن. +جدأ؟چرا؟شما هیچکاری نکردی؟ _ما نبودیم،اگر بودیم... (بغضم گرفت...) +خدا لعنتشون کنه یعنی اینقد ضربات شدید بود؟ _آره.مادرم سه ماه بستری شد و بعد از دنیا رفت. +حاجی ببخشیدا عجب آدمای بی شرف و بی غیرتی بودن! من آدم درستی نیستم ولی رو مسئله ی ناموس خیلی حساسم. (تو دلم گفتم کاش چندتا جوون باغیرت مثل تو بودن مدینه نمیذاشتن به ناموس مولا جسارت بشه‌.) سکوتم و که دید؛ +گفت ظاهرأ ناراحتت کردم؟ _نه خواهش میکنم.واقعا داغ مادر بده! مخصوصا اگه جوون باشه. _اخی جوون بودن؟ +اره فقط هجده ساله داشت. _گرفتی ما رو حاجی؟؟؟؟؟شما که خودت بیشتر از هیجده سالته چطور مادرتون.... حرفش و قطع کردم و گفتم مادر شما هست...این هجده ساله مـــادر همه ی ما شیعه ها حضرت زهراست. مکث کرد و با تعجب نگام کرد و بعد خیره شد به جاده.
+حاجی نمیدونستم اینجور احساس نزدیک بودن بین آدما به حضرت فاطمه هم وجود داره (:
راستی یه سی دی مداحی هم دارم البته برا محرمه ولی خب اگه دوس دارین بذارم. جواب ندادم.داشبورد و وا کرد و یه سی دی گذاشت تو ضبط .نوای آشنایی بود. «یاحسین غریب مادر» من بودم و راننده و صدای بلند سید جواد ذاکر و نگاه خیسم به اطراف... 😭😭😭😭😭😭😭😭😭🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤 فاطمیه_سلام_الله_علیها •┈┈••✾❀🕊◍⃟♥️🕊❀✾••┈┈• @Muntazeryar💚 @howzavian_hamedan
📮فاطمه زهرا؛ نمونه آرمانی زن در اسلام ✍️ احمدحسین شریفی هر بعدی از ابعاد زندگی سلام الله علیها را مطالعه کنیم، با یک بانوی اعجاب‌انگیز مواجهه خواهیم شد: یک. از نظر عبادت و معنویت، یکی از عابدترین و زاهدترین انسان‌های همه روزگاران بود: آنقدر در حال ایستاده به دعا و عبادت به درگاه خدا مشغول بود که «تورّم قدماها؛ ساق‌های پایش ورم کرده بود» دو. از نظر فصاحت و بلاغت، خطبه فدکیه، که آن ارتجالاً در مسجد النبی ایراد فرمود، بدون تردید در سطح فصیح‌ترین و بلیغترین خطبه‌های امیرمؤمنان، امیر بیان، است. علامه مجلسی درباره خطبه فدکیه می‌گوید: «بزرگان فصحا و بلغا و دانشمندان باید بنشینند کلمات و عبارات آن را معنا کنند.» این خطبه هم از لحاظ زیبایی‌های ادبی و هم از حیث محتوا همچون زیباترین و پرمغزترین خطبه‌های نهج البلاغه است. درسنامه‌ خداشناسی و پیامبرشناسی و شریعت‌شناسی و سیاست اسلامی است. سه. از نظر معرفت و دانش، سخنان و خطبه‌های برجای مانده از او نشان می‌دهد که در بالاترین درجات معرفت و دانش اسلامی بود. چهار. از نظر هوشمندی و حکمت سیاسی و اجتماعی، رفتارها و عملکرد او، از جمله وصیت‌نامه بسیار هوشمندانه او، نشان می‌دهد که یکی از حکیم‌ترین، سیاستمدارترین و هوشمندترین زنان عالم بوده است. پنج. از جهت رفتار همسرانگی، الگوی همسرداری مجاهدانه بود. امیرمؤمنان می‌فرماید: «ما اغضبنی و لا خرج من امری؛ در طول مدت زندگی مشترک، هرگز مرا به خشم نیاورد و هرگز از خواسته من سرپیچی نکرد. شش. از جهت مادرانگی و تربیت فرزند، فرزندانی مثل امام حسن و امام حسین و زینب کبری علیهم‌السلام را تربیت کرد. هفت. از جهت خانه‌داری، محیط خانه را برای رشد و تعالی فرزندان و همچنین برای آرامش و آسایش همسر جهادگر خود، علی‌ابن ابی‌طالب، به بهترین وجه ممکن مدیریت می‌کرد. هشت. از حیث وظیفه‌شناسی اجتماعی و موقعیت‌سنجی سیاسی، محور دفاع از ولایت و مبارزه با غصب حکومت اسلامی بود. نه. از جهت عفت و عصمت و طهارت، چنان عظمتی داشت که به خودی خود چشم و نظر هرزه افراد بیگانه را دفع می‌کرد. 🔸او حقیقتاً یک شخصیت جامع‌الاطرف بود. او نمونه آرمانی زن طراز اسلام است. @howzavian_hamedan
در روایتی آمده است: امیرمؤمنان پیش از شهادت حضرت زهرا -سلام الله علیهما- کنار بستر او چنین فرمود: «هَذِهِ وَاللَّهِ مُصيبَةٌ لا عَزاءَ عَنْها وَ رَزِيَّةٌ لا خَلَفَ لَها»: «به خدا سوگند این داغی است که هیچ غمگسار و جبران کننده ای ندارد!» منبع: روضة الواعظین، نیشابوری، ج۱، ص۱۵۱. @howzavian_hamedan
هدایت شده از مجله خردورزی
📍 ششمین شمارهٔ مجلهٔ خردورزی منتشر شد 🔴 شامل 6 پرونده با عناوین: ➖سپهر امروز ➖انسان هوشمند ➖دنیای هنر ➖جهان مارکتینگ ➖کافه کتاب جنگ شناختی ➖دانشمند علوم شناختی (جایگاه نوام چامسکی در انقلاب شناختی کجاست؟) 📮 خرید شماره پنجم مجله خردورزی با ارسال رایگان، به مبلغ ۱۷۰ هزار تومان. 💳 لطفا وجه مذکور را به شماره کارت 6221068800011741 به‌نام شناخت‌پژوهان رسانه (بانک پارسیان) واریز نمایید. 📃 سپس ‌رسید واریز، نام و نام خانوادگی، شماره تماس، نشانی دقیق و کدپستی را برای ادمین ارسال کنید: @ErfanKhalilifar 📍مجله خردورزی: @kheradvarzi_com