eitaa logo
مطالعات اخوان المسلمین
859 دنبال‌کننده
290 عکس
69 ویدیو
5 فایل
بازتاب خط اصیل اخوان المسلمین شناخت رهبران گروها و جریان ها تحلیل و ارزیابی ✔️ مدیریت علمی حجة الاسلام و المسلمین دکتر مهدی فرمانیان؛ استاد تمام دانشگاه، رئیس پژوهشکده دانشگاه ادیان و مذاهب و رئیس دانشکده مطالعات ملل. ارتباط با مدیر @moghadas_ali
مشاهده در ایتا
دانلود
📡شبکه ماهواره ای وطن؛ رسانه جمعی اخوان المسلمین جبهه ی محمود حسین https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin ♨️شبکه وطن در فوریه 2016 با مدیریت محمود حسین، رهبر شاخه اخوان المسلمین در استانبول تاسیس شد. شبکه نامبرده پوشش گسترده خبری ، گزارش های تعاملی، برنامه های مستند و گفتگوهای متعدد اعم از؛ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و مذهبی را ارائه می دکند که بر محور مصر و حوادث پیرامونی آن متمرکز است. ♨️تمرکزشبکه وطن، همچنین بر حمله به رژیم مصر و رئیس جمهور آن، عبدالفتاح السیسی است. ♨️از جمله نمونه برنامه های مستند و پخش شده از این شبکه به موارد زیر می توان اشاره کرد؛ 1.اخوان المسلمین و مسئله فلسطین 2.زندان های نظامی غرابت مرگ 3.عاکف، پیشوای آزادگان و شیخ مجاهدین 4.سید قطب صانع شهادت ♨️در سال 2022، این شبکه یک سریال رادیویی درباره پراکندگی تحصن رابعه با عنوان مردم رابعه تولید کرد و چندین قسمت از آن پخش شد. ♨️گفتنی است منابع مالی این شبکه توسط مرکز اخوان المسلمین در ترکیه و کمک های مالی تجار متحد با اخوان المسلمین یا افراد نزدیک به آن تامین می شود. ◀️مطالعات اخوان‌المسلمین https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin
19.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 از اصول دعوت اخوان المسلمین https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin ١_ اعتقاد صحیح و اهتمام به اطاعت از خداوند مطابق قرآن و سنت ٢_ مأدب بودن به آداب اسلام واقعی ٣_ عشق به خدا و التزام به وحدت اسلامی ٤_ خودسازی و رشد برای شناخت خداوند و نیل به آخرت ٥_ ثبات و پايداری به مبدأ و وفای به عهد ٦_ رساندن پیام اسلام به آحاد امت ٧_حق محور بودن و عشق به حق، مقدم بر هر چیز دیگر ◀️مطالعات اخوان‌المسلمین https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin
51.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 حسن البنا؛ از تاسیس مدرسه "اُمهات المومنين" تا "أخوات المسلمات" 'معرفی سازمان بانوان اخوان المسلمین' https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin 🔹شهيدحسن البنا با هدف تربیت بانوان و دختران مسلمان، مدرسه ای تحت عنوان " امهات المومنين" در اسماعليه تأسیس نمود. وی سپس در اول محرم سال 1352 هجری شمسی به منظور تربیت و گسترش فضیلت و اخلاق و مبارزه با جهل و خرافات در میان جامعه زنان، اقدام به ایجاد واحد بانوان اخوان المسلمین یعنی" اخوات المسلمات" نمود. تشکیلات نامبرده پس از ظهور آثار مثبت و موفقیت روزافزون آن در اسماعیلیه، با تصمیم اداره ارشاد در تمام استان های مصر توسعه یافت که در حال حاضر ریاست آن برعهده "حلمی نورالدین" است. 🔹در بین افراد شاخص گروه "اخوات المسلمات" به شخصیت هایی همچون؛ لبیبه احمد_ آمال العشماوی_ فاطمه عبدالهادی_آمنه علی_ منیره نصر_ فاطمه توفیق_زینب غزالی_سنیه الوشاحی، زهرا السنانیری، محاسن بدر، فاطمه البدری نیز می توان اشاره کرد. 🔹فعالیت " اخوات المسلمات" در پی دعوت امام البناء متوقف نشد، بلکه تأثیر آن خیلی زودگسترش یافت و دامنه دروس آن در مساجد، اماکن عمومی و کتابخانه ها که شامل مسائل مورد علاقه جامعه زنان مسلمان بود، گسترش یافت. آن ها با کلاسداری، توزیع کتاب و مجلات و مدیریت انجمن ها و مراکز خیریه که به خانواده های دختران فقیر کمک مالی می کند تا تربیت و تسهیل ازدواج آن ها را برعهده دارد. 🔹این سازمان همچنین کمپینی برای معرفی مسئله فلسطین در میان زنان و جمع آوری کمک های مالی، ایجاد کرده است. ◀️مطالعات اخوان‌المسلمین https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin
📱اپلیکیشن e-cfr.org راهنمای فقهی پیروان اخوان المسلمین در سراسر دنیا https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin ✨اپلیکیشن e-cfr.org یک برنامه اندروید جهت نصب در تلفن های همراه هوشمند است که توسط شورای اروپایی سازمان اخوان المسلمین طراحی شده است. ✨این برنامه برای دسترسی آسان پیروان اخوان و دیگر مسلمانان به فتاوا و احکام شرعی تعبیه شده است. ✨این اپلیکیشن، شامل کلیه تصمیمات و فتواهای صادر شده توسط شورای فقهی شاخه اروپایی اخوان از زمان تأسیس آن در سال 1997 است. ✨نسخه آزمایشی این راهنمای فقهی در آوریل 2019 به سه زبان عربی، انگلیسی و اسپانیایی راه اندازی شد و این قابلیت را داراست که فتاوا یا تصمیمات سازمان نامبرده را در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک گذارد. ✨این برنامه علاوه بر اینکه رایگان است و نیازی به اتصال به اینترنت ندارد ویژگی آبدیت خودکار فتوا،بدون نیاز به، به روز رسانی خودِ برنامه فراهم ساخته است. ✨بنابه اذعان شورای نامبرده، هدف از طراحی این راهنمای فقهی، این است که مسلمانان اروپایی بتوانند با مسائل دینی خود مأنوس باشند و در عینِ توجه به ویژگی های حقوقی و فرهنگی جوامع اروپایی، به وظایف شرعی خود به عنوان یک شهروند مسلمان عنایت داشته باشند. ◀️مطالعات اخوان‌المسلمین https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin
💳 مدحت الحداد؛ فعال اقتصادی اخوان المسلمین در ترکیه https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin 🏗 مدحت حداد یک تاجر مصری، عضو شورای عمومی اخوان المسلمین و مسئول فعالیت های سرمایه گذاری این سازمان در ترکیه است. 🏗مدحت، متولد 1949 م و دارای لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه اسکندریه در سال 1972 و لیسانس بازرگانی از همان دانشگاه در سال 1976 است. وی همچنین دارای مدرک شریعت اسلامی از دانشکده شریعت و حقوق دانشگاه الازهر در سال 2005 میلادی است. 🏗 او شرکت‌های سهامی و خصوصی بسیاری را در زمینه پیمانکاری، سرمایه‌گذاری املاک، صادرات و واردات و برپایی نمایشگاه‌ها تأسیس نمود که مهم‌ترین آنها عبارتند از: - شرکت بازرگانی و قراردادی اندلس (1977). - شرکت الاندلس برای معادن و مصالح ساختمانی (1979). - شرکت عمران و توسعه عرب (1360). - شرکت توسعه و مدیریت پروژه عرب (1367). - شرکت عربی برای واردات و صادرات (1369). - گروه توسعه عرب (1991). - شرکت سرمایه گذاری املاک عرب (1371). 🏗 مدحت الحداد هشت بار در دوران حسنی مبارک، به زندان افتاد که آخرین آن به مدت سه سال در نهمین محاکمه نظامی اخوان المسلمین در سال 2007 بود. 🏗 او با شروع اعتراضات علیه حکومت محمد مرسی در سال 2013 مصر را ترک کرد و در شهر استانبول اقامت گزید که تا به امروز به همراه تعدادی از بازرگانان وابسته به اخوان المسلمین بر منابع مالی این گروه نظارت دارد. او همچنین ریاست « اتحادیه‌های مصری در ترکیه » را بر عهده دارد که در سال 2018 تأسیس شد. ◀️مطالعات اخوان‌المسلمین https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin
مدرسه غزه؛ مدرن ترین پایگاه آموزش تروریسم https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin 🕷مدرسه غزه،نام پیشرفته ترین مرکز آموزشی جریان های معارض سوری یعنی؛ ارتش آزاد_اخوان المسلمین سوریه،تحریرالشام و دیگر گروه های مسلح در شمال سوریه است که با هدف تربیت ایتام و فرزندان تروریست های شمالی سوریه پایه گذاری شده است. 🕷این مرکز واقع در منطقه اعزاز در استان حلب است که پس از هفتم اکتوبر، توسط تيم عمرانی ملهم (برگرفته از نام تروریست سوری ملهم فائز الطريفی) افتتاح شد. ملهم طریفی، اهل شهر جبله از توابع لاذقیه و فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از آکادمی علوم، فناوری و حمل و نقل دریایی بود که در درگیری با ارتش سوریه در لاذقیه به هلاکت رسید. 🕷علت نامگذاری این پروژه به مدرسه ی غزه، قیاس ناصحیح معارضین و مخالفان بشار اسد با مجاهدانِ غزه هست. آن ها می خواهند بگویند همانگونه که مردم غزه زیر بمباران های صهیونیست ها مجروح و به شهادت رسیدند، معارضین سوری نیز توسط حملات هوایی و زمینی بشار اسد کشته و مجروح شدند. به عبارتی با تمسک به سفسطه و مغالطه می خواهند القاء کنند همان درد و رنج فلسطینیان و اهالی غزه را آنان نیز متحمل گشته اند. این در حالی است که بنابه اذعان دنیای اسلام مبارزه فلسطینیان جهاد مشروع است و خروج معارضین علیه مردم و دولت سوریه برادر و مسلمان کُشی است. 🕷آن ها هزاران کودک یتیم و سربرآورده در دامن تروریسم را در این مرکز آموزشی ساماندهی کرده تا در فرصت های پیش رو، خواب های پریشان خویش را بوسیله ی این کودکان معصوم، تعبیر کنند. 🕷آنها با نامگذاری هر یک از کلاس های درسی به نام تروریست های ارتش آزاد که در مقابله با مجاهدان سوریه به هلاکت رسیدند سعی دارند تا اهداف آموزشی این مرکز را در ضمیر ناخودآگاه کودکان بیگناه ترسیم کنند.همچنین تلاش نمودند با استفاده از نام برخی شهدای فلسطینی وجهه و پوشش شرعی درست کنند. 🕷آنچه حائز اهمیت است استفاده از دو پرچم در این مدرسه هست که هر روز در مراسم صبحگاه از آن رونمایی می شود؛ یکی پرچم فلسطین و دیگری پرچم سه ستاره یعنی پرچم معارضان سوری است. به نظر می رسد در آینده نه چندان دور شاهد نسل جدیدی از تروریسم در سوریه خواهیم بود. ◀️مطالعات اخوان‌المسلمین https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin
15.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌛مخالف را لِه نکنید... پیام قرآن به پیروان مذاهب و فعالان دینی؛ اختلاف را از میان بردارید نه مخالف را درگیرشدن با مخالف؟ یا برداشتن اختلاف؟ تفسیر:"ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ ..."(فصلت۳۴) آیت الله جوادی آملی حفظه الله ◀️مطالعات اخوان‌المسلمین https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin
📰 گفت و گوی امروز صبح روزنامه «وطن امروز» با دکتر مهدی فرمانیان در نقد و بررسی سریال «حشاشین»: 💥 تخیل به جای تاریخ 💥 مطالعه کامل ⬅️↙️ https://urd.ac.ir/fa/79083/%D8%AA%D8%AE%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE/ 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و بله: ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ➣ واتس اَپ: https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
گفت‌وگوی «وطن امروز» با دکتر مهدی فرمانیان در نقد و بررسی سریال «حشاشین» نخست باید برای مخاطبان این سریال شفاف شود که موضوع و تاریخ «حسن صباح» تقریبا ربطی به تاریخ مصر ندارد. حسن صباح حضور اندکی در مصر داشته است و اصلا مورد توجه مردم مصر نبوده و در تاریخ مصر هیچ تاثیری نداشته است. وقتی فردی ارتباطی با مصر نداشته و نه گذشته مصر است، نه تاریخ مصر است و نه بزرگ مصر است، چه می‌شود که یک گروه مصری می‌آید و سریالی درباره او می‌سازد؟ این نشان‌دهنده این است که تولید‌کنندگان این اثر حتما یک نظر خاصی در این باره داشته‌اند. حال سوالی در اینجا مطرح می‌شود که چرا سراغ «حسن صباح» رفته‌اند؟ آیا گروه مصری قصد نداشته است که با «حسن البنا» این‌همانی‌سازی کند؟ چرا که نام حسن صباح با حسن البنا یک ریتم است و نام هر دو حسن است. گویا یک نوع معادل‌سازی برای کوبیدن تفکر «اخوان‌المسلمین» در مصر انجام شده است. می‌دانیم که اخوان‌المسلمین در مصر ظهور کرد و حسن البنا تاسیس‌کننده آن بود و در طول این مدت (یعنی 100 سالی که این گروه در مصر حضور داشته و دارد) چندین ترور در مصر رخ داده که همه این ترور‌ها به نام اخوان‌المسلمین تمام شده است. نام سریال را «حشاشین» گذاشته‌اند، چرا که این نام پیش‌تر در غرب با نام «اساسینز» وارد و تبدیل به یک ادبیات شده است. این نام در واقع نشان‌دهنده تروریستی است که پول می‌گیرد تا آدم بکشد. این نشان می‌دهد این نام بسیار هدفمند است. از سوی دیگر با طرح ادعای «۳ یار دبستانی» می‌خواهد پایبندی سلجوقیانی که مذهب شافعی دارند به عهد و قول را نشان دهد. می‌دانیم که اغلب مصری‌ها...
شافعی هستند و تفکر سلجوقیان را دنبال می‌کنند. دانشگاه الازهر مصر نیز به همین تفکر یعنی مکتب اشعری پیرو فقه شافعی اهمیت می‌دهد. پس به صورت غیرمستقیم زدن اسلام سیاسی و اخوان‌المسلمین را دنبال می‌کنند تا القا کنند که این افراد تروریست هستند و کار خود را با ترور پیش می‌برند. http://vatanemrooz.ir/newspaper/page/4037/1/282543/0 🇮🇷 @Vatanemrooz ◀️مطالعات اخوان المسلمین https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin
⚡️ انتشار پیام تسلیت عالی ترین مقام اخوان المسلمین به رهبر و مردم ایران ▪️ عزاء جماعة الإخوان في وفاة الرئيس الإيراني والوفد المرافق له ▪️ تعبر جماعة الإخوان المسلمون عن مواساتها للشعب الإيراني في وفاة رئيس الجمهورية الإسلامية الإيرانية إبراهيم رئيسي، ووزير خارجيته حسين أمير عبداللهيان، والوفد المرافق لهما؛ في حادث سقوط الطائرة الأليم الذي وقع أمس (الأحد) في محافظة أذربيجان الشرقية شمالي غربي إيران. ▪️ وترسل الجماعة تعازيها إلى الجمهورية الإيرانية قيادة وشعبا. وتأمل أن تتجاوز إيران هذا المصاب بالوحدة والأمن والاستقرار. وتدعو للمتوفين بالرحمة ولأسرهم وعائلاتهم بالصبر والسلوان. الدكتور صلاح عبد الحق القائم بأعمال فضيلة المرشد العام لجماعه «الإخوان المسلمون» الاثنين 12 ذوالقعدة 1445 هـ؛ الموافق 20 مايو 2024 م ✍️ پانوشت: در دوران محنت دوم اخوان المسلمین (از کودتای سال ۲۰۱۳ میدان التحریر قاهره) و دستگیری و حبس اکثر مرشدان و رهبران اخوان المسلمین در زندان، دکتر صلاح عبدالحق قائم مقام و جانشین مرشد زندانی اخوان المسلمین (محمود عزت) است و از نظر جایگاه، عالی ترین مقام رسمی اخوان محسوب می شود. همچنین در غیاب محمود عزت، بیانیه های که به قلم و امضا صلاح عبدالحق هستند از اعتبار بالایی برخوردارند. 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و بله: ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ➣ واتس اَپ: https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
🔰سابقه طلایی همگرایی اهل سنت و شیعه بر مدار فقه سیاسی ( تبدیل "مابه الامتیاز" به "مابه الاشتراک") 🔸دو گفتمان شیعیان انقلابی و اخوان المسلمین اصیل از ظرفیت های بسیاری برای همگرایی برخوردار هستند. این همگرایی را می توان در سابقه همکاری این گفتمان دید. امروزه تردیدی نیست که بین مقام معظم رهبری و سید قطب (1906-1966) در زمینه مسائل توحید حاکمیت هم اندیشی قریبی وجود دارد. در واقع سید قطب گام های بلندی به سمت اندیشه ناب اسلامی برداشته است و همین نکته رمز علاقه قابل توجه مقام معظم رهبری به قلم ایشان است. تمایل ایشان به سید قطب آن چنان است که از پنج کتابی که رهبری از زبان عربی ترجمه کرده اند، سه کتاب مربوط به سید قطب است این ارتباط و هم اندیشی نمی تواند اتفاقی باشد. این پنج کتاب را رهبری از عربی به فارسی ترجمه کرده است: 🔹«المستقبل لهذا الدین» سید قطب ( با عنوان آینده در قلمرو اسلام در سال ۱۳۴۵)، 🔹 «کفاح المسلمین فی تحریر الهند» نوشته عبدالمنعم النمر از علمای الازهر (با عنوان مسلمانان در نهضت آزادی هندوستان در سال ۱۳۴۵)، 🔹«الإسلام و مشکلات الحضارة» سید قطب با عنوان ادعا نامه ای علیه تمدن غرب و دورنمایی از رسالت اسلام با همکاری سیدهادی خامنه ای در سال ۱۳۴۹. 🔹صلح الحسن علیه السلام نوشته شیخ راضی آل یاسین (با عنوان صلح امام حسن پرشکوه‌ترین نرمش قهرمانانه تاریخ در سال ۱۳۴۹)، 🔹جلد اول تفسیر فی ظلال القرآن سید قطب (در سال ۱۳۶۲) شخصیت اندیشمند و متفکری مانند مقام معظم رهبری نباید و نمی توانسته است بی دلیل به آثار سید قطب علاقه مند باشند. هر چند این مقایسه از جهاتی غیر واقعی به نظر می رسد ولی وجود گرایش های فکری هم سو با اهدافی نزدیک در بین این دو شخصیت به نگاه سیاسی و توحیدی ایشان بر میگردد. 🔸عمر تلمسانی، نواب صفوی را «سرشار از غیرت و حماسه و جوش و خروش اسلامی یافت»[تلمسانی، عمر،«گفتگوی عمر التلمسانی با هادی خسروشاهی»،مجله العالم، چاپ لندن، نوامبر1985، ،شماره91، ص44] راشد الغنوشی، جنبش فدایی نواب صفوی را امتداد اندیشه اخوان المسلمین می‌دانست. [الغنوشی، راشد، انقلاب ایران یک انقلاب اسلامی است»،مجله المعرفه، سال، ش3، 1979] شهید نواب صفوی نیز از اخوان حمایت قاطعی داشت.ابراهیم عزالدین می نویسد: «... نواب صفوی در یکی از مراکز اسلامی(مصر)، بالای منبر رفت و در حضور جمعیت انبوهی ار مسلمانان شیعه و سنی اعلام کرد: اگر کسی بخواهد جعفری واقعی باشد، باید به صفوف اخوان‌المسلمین بپیوندند» [ابراهیم، عزالدین، السنه و الشیعه ضجّه مفتعله، تهران: سارمان تبلیغات اسلامی ص16.] جعفررائد، مترجم آیت اللّه کاشانى در دیدارى در لندن با آقای خسروشاهی گفته بود که پس از ترور شیخ حسن البناء، داماد او سعید رمضان به ایران آمد و در پیامى از طرف«مکتب الارشاد اخوان» ار آیت اللّه کاشانى خواست که رهبرى اخوان مصر را بر عهده بگیرد که ایشان به علت بعد مکانى و اقامت در تهران از پذیرش این امر عذرخواهى نمود. البته این یک نکته تاریخى مهمى است که آن را آقای خسروشاهی نقل کرد و ایشان از وى خواست آن را مکتوب سازد و او در مقاله اى تحت عنوان «آیت اللّه کاشانى، آنطور که من شناختم»، آن را شرح داد» .[خسروشاهی، سید هادی، اخوان المسلمین و ایران در گذر تاریخ، فرهنگ اسلامی، شهریور1392-شمار2.] 🔸دیدار و حمایت ابوالأعلی مؤدودی از انقلاب ایران و دارالاسلام خواندن ایران بعد از انقلاب، از دیگر همگرایی های دو جریان سنی و شیعه است.[صحیفه امام، ج6 ، ص 294] حمایت گفتمان انقلابی از حرکت های اصیل اسلامی مانند حماس و ... نیز نتیجه این نگاه تقریبی است.امروزه برداشتهایی روشنفکرانه به سمت نقد تقریب مذکور گسیل شده است که بیشتر در جهت جدا سازی گفتمان های اسلامی از یکدیگر فعال می باشد. در حالی که به تصریح قرآن باید مسلمانان به دنبال همگرایی باشند. حال سئوال اینست که 💠 حال چند سئوال باقی می ماند؛ اولا دلیل این همگرایی چیست؟ چرا بخشی از جامعه دینی با این همگرایی مخالف هستند؟ استدلال آنها چیست؟ چرا ادبیات سکولار با اصل همگرایی جریانات اسلامی مخالف است؟ چرا بخشی از جامعه متحجر دینی با این همگرایی مخالف است؟ آیا می توان محوری ترین موضوع همگرایی در نگاه دو جریان را اسلام سیاسی (نقطه ای که در تاریخ مبدا اختلاف بوده است) بدانیم؟ سئوالاتی که باید به آنها پاسخ داد....جواب سئوالات بخش مهمی از راهبردهای فعالین مطالعات جهان اسلام و تقریب اسلامی محسوب میشود..... 🔹منبع: ژرفا @zharfa0 ◀️مطالعات اخوان المسلمین https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin
💠انتخابات پیش رو و نقش مولوی عبدالحمید/1 ✍️مجتبی محیطی 🔹با شروع فرایند انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری در ایران اسلامی، برخی گمانه زنی ها در رابطه با نقش اهل سنت در انتخابات مطرح است. سؤالاتی از این دست که آیا اهل سنت در انتخابات به اصول گراها رأی می دهند یا به اصلاح طلب ها؟ شرکت اهل سنت در انتخابات به چه میزان است؟ و نقش مولوی عبدالحمید در انتخابات چگونه است؟ آیا مشارکت یا عدم مشارکت وی در انتخابات بر سبد رأی اهل سنت اثرگذار است یا خیر؟ 🔹در پاسخ به این سؤال ها نمی توان به صورت (صفر و یکی) پاسخ داد؛ اما بالاجمال می توان این مطالب را مطرح کرد. 🔹اول: با بررسی سیر تاریخی مشارکت اهل سنت در انتخابات ریاست جمهوری، می توان این نتیجه را گرفت که رأی اهل سنت، معمولا در سبد اصلاح طلب هاست. بنابراین در صورتی که کاندیدای اصلاح طلب، شانسی برای رأی داشته باشد، بیشتر اهل سنت به آن کاندیدا رأی خواهند داد؛ مگر اینکه آن کاندیدا رأی نداشته باشد که در این صورت، اهل سنت نیز به کاندیدای اصول گرا رأی خواهند داد. همچنان که در دوره سیزدهم ریاست جمهوری، اهل سنت به شهید آیت الله رئیسی رأی دادند. البته از ذکر این نکته نیز نباید غفلت کرد که طیفی در بین اهل سنت هستند که همیشه به اصول گراها رأی داده و رأی می دهند. 🔹دوم: در رابطه با میزان مشارکت رأی اهل سنت در انتخابات نیز باید گفت که اهل سنت، بدنه ای از شهروندان ایران هستند و نمی توان نگاه آنها به انتخابات را مذهبی دید؛ بلکه بر اساس شرایط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... که در همه ایران جاری و حاکم است، اهل سنت نیز متأثر از این شرایط بوده و میزان مشارکت آنها در انتخابات بسته به شرایط مختلفی دارد؛ همچنان که این شرایط در همه استان های ایران جاری و ساری است. بنابراین به عنوان مثال اگر مردم ایران در انتخابات، مشارکت پرشوری داشته باشند، اهل سنت نیز از این قاعده مستثنی نیستند. 🔹سوم: در رابطه با نقش مولوی عبدالحمید در انتخابات نیز باید گفت که ایشان به عنوان یک شهروند ایرانی حق دارد که در انتخابات شرکت کند و یا اینکه مثل انتخابات گذشته، انتخابات را تحریم کند. اگر وی در انتخابات پیش رو شرکت کند به منزله آن است که مجددا سوار بر قطار ایران شده است؛ چون این قطار با عبدالحمید یا بدون عبدالحمید در حال حرکت است و به حرکت خود ادامه خواهد داد. همچنان که در انتخابات دوازدهم مجلس، اهل سنت ایران در انتخابات شرکت کردند و این مولوی عبدالحمید بود که از این قطار جا ماند. 🔹اما در رابطه با اینکه آیا میزان تأثیرگذاری مولوی عبدالحمید بر اهل سنت ایران به چه میزان است؟ باید گفت: اهل سنت ایران دارای بافت فکری و قومیتی خاص خودش است و نمی توان برای آن رهبر واحد فرض کرد. از همین رو قطعا شرکت یا عدم شرکت مولوی عبدالحمید در انتخابات، هیچگونه تأثیری بر اهل سنت غرب و جنوب و... ندارد؛ زیرا اساسا آنها مولوی عبدالحمید را به عنوان رهبر خود قبول ندارند که بخواهند از او پیروی کنند. 🔹اما در رابطه با تأثیرگذاری وی بر اهل سنت بلوچستان نیز باید پذیرفت که حضور یا عدم حضور ایشان بر سبد مشارکت مردم بلوچستان اثر گذار است؛ اما تأثیر چندانی هم ندارد. به عنوان مثال، میزان مشارکت مردم استان سیستان و بلوچستان در انتخابات مجلس در سال 1398، چیزی حدود 60 درصد بود و در انتخابات مجلس سال 1402، چیزی حدود 43 درصد بود. بنابراین میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس دوازدهم، حدودا 17 درصد کمتر از دوره قبل (دوره یازدهم) بوده است. البته این کسری 17 درصدی، دلایل مختلفی دارد. از جمله دلایلی که بر عدم مشارکت اثرگذار بوده حوادثی است که در این دو سال اخیر در این استان افتاد و البته چند درصد از عدم مشارکت نیز بسته به موضع عبدالحمید است. 🔹ادامه دارد... ◀️مسلم مدیا @Muslim_Media
📜 متن جوابیه جالب طالبان به داعش در مورد چرایی تسلیت و حضور در مجلس ترحیم رئیس جمهور فقید ایران ✂️ برشی از جوابیه: 🔹 از حق نباید گذشت که ایران به خاطر دفاع از اهل سنت فلسطین هم کشته داده است و هم تحریم شده است و هم تحت فشار قرار گرفته است، اما از حمایت آن‌ها دست برنداشته است به طوری که سران قهرمان حماس نیز از ایران به خاطر این کمک‌ها تقدیر کرده‌اند. 📜 بسم الله الرحمن الرحیم 🔹 الحمدلله؛ اما بعد: جدیدا مقاله‌ای توسط قاتلان اهل شهادتین یعنی دواعش، علیه مقامات امارت اسلامی در خصوص تعزیه و تسلیت آن‌ها برای فوت رئیس جمهور ایران نشر شده است. در آن مقاله غیر علمی، شبهاتی را بیان کردند که مختصراً در این موضوع به دواعش پاسخ خواهیم داد: 1⃣ اول؛ دواعش گفتند که رئیس جمهور شیعه ایران مشرک بوده است و تعزیه و تسلیت به مشرک در اسلام جایز نیست! در پاسخ به این صحبت خوارج می‌گوییم: مبنای شرک و توحید خوارجی شما با اهل سنت و جماعت نیز تعارض دارد و علی‌المبنا طبق قاعده تکفیری شما ائمه اهل سنت و جماعت نیز تکفیر می‌شوند. مگر جماعت خوارجی شما نبود که امامان نووی و ابن قدامه را به خاطر آداب زیارت رسول الله صلی الله علیه و سلم تکفیر کردند؟ مگر جماعت شما نبود که علمای بزرگ معاصر پیرو مذهب ابوحنیفه را تکفیر کردند؟ مگر برخی از عناصر برجسته جماعت شما نبود که امام ابوحنیفه را اهل مرجئه خواندند و او را تکفیر و تفسیق کردند؟ آیا با آن‌ها برخورد کردید یا از آن‌ها حمایت کردید؟ چه جماعتی که با همین بهانه مدارس و مساجد اهل سنت و جماعت را در افغانستان و پاکستان و دیگر مناطق اهل سنت منفجر کرده است؟ طبق معیار شرک و توحید و کفر و ایمان شما، جمهور علما و بزرگان اهل سنت و جماعت تکفیر می‌شوند و این مسئله قطعی است. فلذا مشرک نامیدن اهل شهادتین از طرف شما موضوع جدیدی برای ما نیست و سالهاست با این معیار ضد اسلامی اهل شهادتین خصوصا اهل سنت و جماعت را تکفیر کردید. 2⃣ دوم؛ مسائلی مانند تکفیر صحابه، تحریف قرآن، تهمت فحشا به‌ام المومنین عایشه برای تکفیر شیعه ردیف کردید و بعد هم گفتید که به خاطر این مسائل، نباید به رئیس جمهور شیعه ایران ادای تعزیه و تسلیت کرد. در جواب می‌گوییم: اولا مسائلی که بیان شد مسائل مصداقی و معین است، مثلاً می‌گوییم فلان شخص سب می‌کند، فلان شخص تکفیر می‌کند، فلان شخص تهمت زنا می‌زند، فلان شخص قائل به تحریف قرآن است، فلذا این‌ها ناظر به شخص معین و مصداق نفر است؛ حالا یک مورد سراغ دارید شخصی که مقامات امارت اسلامی برایش تعزیه گرفتند قائل به تحریف باشد و یا به مقدسات اهل سنت بی‌احترامی کند؟ دوم اینکه مشکل اساسی در خوارج دواعش است، زیرا تا به امروز در کنار شیعه زندگی نکردند، این در حالی است که در افغانستان اکثر مناطق شیعه و سنی کنار هم زندگی می‌کنند و ما از عقاید آن‌ها آشنا هستیم لذا مواردی که گفتید به یک عده بسیار کم و اقلیت بر می‌گردد و به کل شیعه ارتباطی ندارد و عقاید معین افراد خاص را شما به یک مذهب تعمیم می‌بخشید و این خلاف اصول اهل سنت و جماعت است و به عبارتی دنبال بهانه برای تکفیر اهل شهادتین هستید، در حالی مذهب اهل سنت و سیره اسلام این است که حسن ظن به اهل شهادتین داشته باشد نه سوء ظن. 💠 در پایان باید تاکید شود کسانی که علیه اهل سنت و جماعت خیانت کردند دواعش خوارج هستند، همین‌ها که مقاومت اسلامی فلسطین را تکفیر کردند و بر کسانی که اسلحه به فلسطینی‌ها می‌رساندند حکم ارتداد صادر کردند. (رجوع شود به اصدار ابراهیم دواعش) این دشمنان اهل سنت کسانی هستند که هزاران مجاهد امارت اسلامی را به شهادت رساندند و در مسیر آمریکا و ناتو با امارت اسلامی جنگیدند. همان کسانی که بعد از عملیات طوفان الاقصی تمام تمرکز خود را برای جنگ با اهل شهادتین گذاشتند و هیچ ضرری برای کفار اصلی و صهیونیست نداشتند. اما از حق نباید گذشت که ایران به خاطر دفاع از اهل سنت فلسطین هم کشته داده است و هم تحریم شده است و هم تحت فشار قرار گرفته است، اما از حمایت آن‌ها دست برنداشته است به طوری که سران قهرمان حماس نیز از ایران به خاطر این کمک‌ها تقدیر کرده‌اند. اما امروز الله را شاکریم که قطعه‌ای از زمین به دست شما نیفتاد که اگر می‌افتاد شما در حمایت از صهیونیست راه امداد به مجاهدین فلسطین را می‌بستید. به راستی شما چه سودی برای مسلمانان و چه ضرری برای کفار اصلی داشتید؟ والعاقبه للمتقین 🏷 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و بله: ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ➣ واتس اَپ: https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
💠واکنش سخنگوی اخوان المسلمین به روز پرچم 🔹پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال 1967 که به جنگ شش روزه معروف شد، رژیم غاصب صهیونیستی که احساس قدرت می کرد، برخی دیگر از شهرهای فلسطین را تصرف کرد. در روز 5 ژوئن 1965 صهیونیست ها، غزه، مسجد الاقصی، کرانه باختری، جولان و سینا را غصب کردند. 🔹علی حمد، سخن‌گوی اخوان‌المسلمین در این رابطه گفت: در چنین روزی، ۵ جون ۱۹۶۷، پس از یک شکست، ، ، ، و ، به اشغال درآمد. امروز، مقاومت دلاورانه به‌دنبال بازپس‌گیری چیزی‌ست که امت آن را، در نتیجه فساد نظامیان و اشتغال آن‌ها به امور سیاسی و ترک میدان نظامی و فریب گسترده رسانه‌ای، از دست داده است. ◀️مطالعات اخوان المسلمین https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin
⚡️امیر جدید کویت در تکاپوی اخوان زدایی 🔹 کویت در راستای طرحی جدید با هدف یکدست کردن نام خیابان ها اقدام به حذف نام افراد سرشناس از نام بزرگراه ها و خیابان های مهم پایتخت کرده است که نخستین و حساس ترین تغییر نام، خیابان «حسن البناء» (مؤسس اخوان المسلمین) است. 🔸 این طرح برای حامیان اخوان المسلمین در کویت و سراسر جهان خوشایند نبوده و آن را در راستای انحلال مجلس الامه و حذف کامل تفکر اخوان المسلمین در کویت معرفی کرده اند. 🏷 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا: ʲᵒᶦⁿ↷ ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair
44.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠آنالیز نماز میت رئیس جمهور ایران، توسط عالم اهل سنت! 🔹شیخ سلامة عبد القوي از علمای اهل سنت الازهر و مشاور وزیر اوقاف مصر با بررسی نماز میت رئیس جمهور ایران که توسط آیت الله خامنه ای اقامه شد به نکات مهمی توجه کرد که به همه مخاطبین پیشنهاد می کنم این ویدئو را ببینند. شیخ سلامه با انتشار نماز میت در صفحه شخصی خود گفت: 🔹به شیعه نسبت می دهند که شیعه غالی است و امام علی را در حد خدا و پیامبر بالا می برد! همچنین شیعیان پس از نماز بر شیخین و عایشه فحش می دهند، اما این نماز میتی که توسط عالی ترین مقام دینی و سیاسی ایران (آیت الله خامنه ای) خوانده شد، نشان داد که همه این نسبت ها دروغ بوده است! زیرا همانطور که در این نماز مشاهده شد، آیت الله خامنه ای در تکبیر دوم، فقط به شهادت خداوند و رسالت پیامبر تأکید کرد و هیچگونه سخنی از امام علی نگفت! 🔹همچنین پس از نماز نیز هیچ گونه اهانتی به ابوبکر و عمر و عایشه نشد؛ پس مشخص می شود کسانی که علیه شیعه شایعه پراکنی می کنند، درصدد ایجاد اختلاف و تفرقه بین شیعه و سنی هستند که نباید به سخنان آنان توجه کرد... ◀️امت مدیا @ummahmedia
⚡️پیام تبریک اخوان المسلمین مصر به رئیس جمهور جدید ایران تهنئة الرئيس الإيراني المنتخب بثقة الشعب تهنئ جماعة "الإخوان المسلمون" الرئيس الإيراني المنتخب بثقة الشعب الإيراني، كما تهنئ الجمهورية الإسلامية الإيرانية بإنجاز هذا الاستحقاق الانتخابي الرئاسي، وتتمنى لإيران وشعبها الأمن والاستقرار، وأن يكون هذا الاستحقاق مساهما كذلك في استقرار المنطقة على قواعد التعاون البناء بين الشعوب والحكومات. جماعة الإخوان المسلمون (مصر) السبت ۳۰ ذي الحجة ۱۴۴۵ ه‍ ؛ الموافق ۶ يوليو ۲۰۲۴ م 🏷 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا: ʲᵒᶦⁿ↷ ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair
34.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️عائض قرنی (از علمای وهابی عربستان) در مصاحبه‌ای با شبکه mbc درباره ارتباط اخوان‌المسلمین و نهضت امام خمینی نکاتی را بیان کرد. 💢او ارتباط این دو جریان را بسیار نزدیک می داند. دلیل این نزدیکی را قرابت فکری بیان کرد. مانند: ۱. اعتقاد این دو جریان به حرکت امام حسین ۲. هر دو به دنبال صدور انقلاب هستند. ۳. در نگاه هر دو جریان نهایتا شخصی (امام زمان) می‌آید و حکومت عدل را تشکیل می‌دهد. ۴. هر دو قائل به تقیه هستند. 🔻منبع: کانال ملت دین ◀️مطالعات اخوان المسلمین https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin